Dan zijn het smerige publiciteitshoeren, ja. Jensen is een hoop stront, daar loop je om heen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:09 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als ze nou een heel mooi boek schrijven, die jij helemaal geweldig vindt, en ze gaan daarna naar jensen, vind je hun dan kut?
okquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan zijn het smerige publiciteitshoeren, ja. Jensen is een hoop stront, daar loop je om heen.
Maar wees gerust, 'ze' gaan niet naar Jensen. En als wél, dan is de kans groot dat ik er niet achter kom, want ik hou me niet zo bezig met achterbuurttelevisie.
Denk dat ze liever bij Jensen waren gekomenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:03 schreef Ringo het volgende:
Natuurlijk wel. Trouwens: mijn favoriete auteurs komen niet bij Jensen. Mijn favoriete auteurs zijn dood,
Vind dat wel weer interessant. Hou van schrijvers die theater maken rondom hun boeken, zichzelf profileren. Maar ze moeten niet bij Jensen verschijnen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou me nooit zo bezig met wat de schrijver doetAls ik het boek maar goed vind.
Gerard Reve misschien wel, maar hij is dan ook de Uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:28 schreef Mark het volgende:
[..]
Denk dat ze liever bij Jensen waren gekomen
Hè ja, laten we dat eens doen. Als de aarde niet plat is, dan onze smaak wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:34 schreef ChristianeV het volgende:
Susan Smit was ook bij Jensen met haar boek. Toch vind ik haar niet typisch iemand die overdreven de publiciteit opzoekt ermee. Misschien kiezen schrijvers gewoon voor Jensen om zichzelf ook eens aan een ander soort publiek voor te stellen?
Die wramples zijn gejat van Giphart een onderschatting van de lezer. Bij Giphart is het en sport om verwijzingen naar songteksten etc. te herkennen, Kluun kauwt het de lezer helamaal voor, bijzonder irritant.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Die wramples (written sampless) getuigen van weinig originele ideeen. Op elke bladzijden staan wramples en voetnoten, die de gevoelens van Stijn moeten benadrukken. Een zwaktebod, omdat Stijjn nu niet over een authentieke gedachte lijkt te beschikken en een zwaktebod omdat t pure opvulling is.
Saskia Noort doet in haar nieuwe boek (Nieuwe buren) precies hetzelfde met de wramples/songteksten. Op haar beurt dus weer gejat van Kluun..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:50 schreef LeentjeRoos het volgende:
[..]
Die wramples zijn gejat van Giphart een onderschatting van de lezer. Bij Giphart is het en sport om verwijzingen naar songteksten etc. te herkennen, Kluun kauwt het de lezer helamaal voor, bijzonder irritant.
Wie er nou het originele idee maakt geen flikker uit bij mij. Als de uitvoering maar goed is. Ik vond de wramples niet dermate storend, dat ik me er aan ergerde.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:34 schreef ChristianeV het volgende:
[..]
Saskia Noort doet in haar nieuwe boek (Nieuwe buren) precies hetzelfde met de wramples/songteksten. Op haar beurt dus weer gejat van Kluun..
Jemig, hoe krijg je het uit je toetsenbord?quote:
Zijn reactie an sich is niet verkeerd. Hij neemt uitgebreid de moeite om z'n mening over het boek toe te lichten. Probleem is echter dat hij z'n mening niet goed kan overbrengen op de gemiddelde 'Fok-TTK-lezer'. Ik denk dat de gemiddelde lezer verscheidene malen naar de Van Dale zal moeten grijpen.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Jemig, hoe krijg je het uit je toetsenbord?
Ik begrijp niet waarom sommigen hier de uitdrukkelijke behoefte hebben hun zogenaamde belezenheid op dergelijk hautaine manier aan te moeten tonen... In mijn ogen is het heel simpel (ik spreek echter puur voor mezelf), je vindt een boek goed of je vindt het niet goed... Om dan het ene na het andere dure woord uit de kast te halen om hier maar zo intelligent mogelijk over te komen... beetje droevig...
[on topic] Ik vond KEVBBD onderhoudend, af en toe emotioneel en boeiend genoeg om het in 1x uit te lezen. Bij De Weduwnaar had ik dit in mindere mate. [/on topic]
Oei, dat is inderdaad wel ernstig. Ik zal het met het schaamrood op de kaken aanpassen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:10 schreef Serendips het volgende:
Ik moet best wel lachen om zo'n reactie als ik naast z'n moeilijke woorden een fout als 'dat het bedoelt is voor dezelfden' zie staan. Dat doet dan weer afbreuk aan de gewichtige reactie, zeg maar...
Gewoon, door te typen. Dat is flauw, scurriel is inderdaad een wat raar woord voor een internetforum (maar soms komen de rare woorden eerder in je op dan de ‘normale’). De rest vind ik eigenlijk wel acceptabel. Ik zou ze kunnen zeggen. Daarnaast, de meeste reacties type ik gewoon hoe ze in me opkomen.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:43 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Als je denkt dat m'n belezenheid tonen m’n enige doel is, dan heb je het mis. Maar ik kan waarschijnlijk op m’n kop gaan staan en dubbeltjes poepen, als dat jouw indruk is dan zal die waarschijnlijk zo blijven.quote:Ik begrijp niet waarom sommigen hier de uitdrukkelijke behoefte hebben hun zogenaamde belezenheid op dergelijk hautaine manier aan te moeten tonen... In mijn ogen is het heel simpel (ik spreek echter puur voor mezelf), je vindt een boek goed of je vindt het niet goed... Om dan het ene na het andere dure woord uit de kast te halen om hier maar zo intelligent mogelijk over te komen... beetje droevig...
Nou, dat is bijvoorbeeld een oordeel, maar het is een oordeel waar je niet direct wat aan hebt. Dat wil zeggen, wat vond je bijvoorbeeld minder boeiend aan de Weduwnaar? Welke scènes waren emotioneel boeiend in KEVBDD? Dat intrigeert mij, kun je er geen voorbeelden van noemen?quote:[on topic] Ik vond KEVBBD onderhoudend, af en toe emotioneel en boeiend genoeg om het in 1x uit te lezen. Bij De Weduwnaar had ik dit in mindere mate. [/on topic]
quote:Op zondag 9 juli 2006 18:52 schreef Isabeau het volgende:
tegemoed
Typisch geval van DMGDDJAGG. Welkom op Maaiveld!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:43 schreef twentemeisje het volgende:
Ik begrijp niet waarom sommigen hier de uitdrukkelijke behoefte hebben hun zogenaamde belezenheid op dergelijk hautaine manier aan te moeten tonen... In mijn ogen is het heel simpel (ik spreek echter puur voor mezelf), je vindt een boek goed of je vindt het niet goed... Om dan het ene na het andere dure woord uit de kast te halen om hier maar zo intelligent mogelijk over te komen... beetje droevig...
Toch vind ik het een prima recensie, dat Iblis woorden gebruikt waarvan niet iedereen de betekenis weet lijkt me geen probleem. Het is nooit verkeerd om je vocabulaire te vergroten.quote:Op maandag 10 juli 2006 03:03 schreef El_Bassie het volgende:
Feit blijft dat ook in Iblis zijn laatste post taalfouten zitten.![]()
Ja, dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:30 schreef Biancavia het volgende:
En toch blijf ik nu achter met de vraag wat 'scurriel' precies betekent.
Koekepan moet met tussen-n.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef Koekepan het volgende:
Leuk, maar als je allusies verkeerd schrijft moet je jezelf toch even ernstig afvragen of je wel toe bent aan een dergelijk idioom.....
Hij is wrs. nog van voor de nieuwe 'koekenpan-spelling'...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef Ringo het volgende:
Koekepan moet met tussen-n.
Moet dat? Als ik snel iets schrijf dan slippen er genoeg typefouten in, dat weet ik. Wat dat betret is het slechts een forum, alhoewel ik fouten niet expres laat zitten als ik ze toevalligerwijze opmerk. Ik laat m'n teksten echter niet proeflezen, het is geen verslag.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef Koekepan het volgende:
Leuk, maar als je allusies verkeerd schrijft moet je jezelf toch even ernstig afvragen of je wel toe bent aan een dergelijk idioom.....
En zo zitten er wel meer fouten in zijn teksten.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef Koekepan het volgende:
Zou jij dan het woord allusies niet tussen dubbele aanhalingstekens moeten schrijven? Omdat je het woord immers gebruikt als een verwijzing naar een verwijzing. Strikt logisch gesproken, hoor...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:10 schreef Iblis het volgende:
Bij jou valt op te merken dat je 'allusies' beter tussen aanhalingstekens kunt zetten om duidelijk te maken dat het alleen om het woord zelf gaat, niet om de betekenis. Nu lijkt het alsof ik een toespeling heb gemaakt die ik verkeerd geschreven heb. Kortom: gezeik voor een medium als een forum.
Je hebt gelijk Isabeau, maar ik vind die deliberaties over typografische randverschijnselen altijd zo captiverend. Anyway, waar waren we? Oja, ik vind Kluuns boeken wel leuk. Kom op. Het is pretentieloos, eerlijk vermaak. K. schrijft een meeslepend verhaal dat leest als een trein. Ik vind het bijzonder hoe hij de hoofdpersoon geloofwaardig weet neer te zetten als een toegewijde echtgenoot die vreemdgaat bij het leven. (Morele dilemma's, zou Ringo eigenlijk moeten aanspreken.)quote:Op maandag 10 juli 2006 22:00 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we het na zodiakk's verheffende slotpost dan weer over Kluun en de vrouw bij de dokter gaan hebben? Alvast bedankt![]()
Ik vind dat hij z'n pretentieloosheid verspeelt door alle blurb op de cover en voorin die aanprijst hoe geweldig het is. Ook z'n wramples duiden er wel op dat hij een beetje 'meer' wil, als ook de scène met het spiritueel medium, en z'n vertwijfeling: “God, laat er alsjeblieft een hemel zijn.”quote:Op maandag 10 juli 2006 22:32 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Isabeau, maar ik vind die deliberaties over typografische randverschijnselen altijd zo captiverend. Anyway, waar waren we? Oja, ik vind Kluuns boeken wel leuk. Kom op. Het is pretentieloos, eerlijk vermaak. K. schrijft een meeslepend verhaal dat leest als een trein. Ik vind het bijzonder hoe hij de hoofdpersoon geloofwaardig weet neer te zetten als een toegewijde echtgenoot die vreemdgaat bij het leven. (Morele dilemma's, zou Ringo eigenlijk moeten aanspreken.)
"De weduwnaar" vond ik stukken minder eerlijk gezegdquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:29 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb het boek ook gelezen en vond het een goed boek. De schrijfstijl kon ik waarderen en de humor herkende ik bij mezelf.
"De weduwnaar" krijg ik ook nog te lezen zodra iemand anders hem uit heeft.
Dat hoor ik van verschillende mensen inderdaad. Maar dat wil ik toch zelf "beslissen" als ik hem eenmaal gelezen hebquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:48 schreef melismay het volgende:
[..]
"De weduwnaar" vond ik stukken minder eerlijk gezegd![]()
Isa Hoes? of speelt die al De Ongelukkige Huisvrouw?quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:21 schreef ChristianeV het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Carmen er uit gaat zien in de verfilming. Welke actrice ze daar voor gaan uitkiezen.
Interessante stelling, welquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:55 schreef paradisac het volgende:
ik heb het op een paar uurtjes uitgelezen, toch een paar keer traantjes gelaten, maar eerder omdat sommige dingen me bekend voorkomen... Of omdat ik het intriest vind dat een doodzieke vrouw jankend op haar overspelige man moet zitten wachten...
Wat mij stoort is dat hij het vertelt alsof zij het nog allemaal wel kon hebben, het is niet zo dat de dame in kwestie dit nu nog kan weerleggen. En op het laatst vergeeft ze hem alles... mooi hoor![]()
Maar goed, dat is meer mijn mening over zijn manier van handelen niet over het boek. Komt een vrouw bij de dokter leest enorm vlot, en is mooi/aangrijpend omdat het waargebeurd is. Als het verzonnen was was het een kutboek... al heb ik nu niet zoveel zin om dat helemaal uit te leggen, misschien morgen.
Noem het maar leuk.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:39 schreef Emel het volgende:
erg leuk boek!
tis leuk..en goed.quote:
Hij mag van zn huidige vrouw alleen nog tongen, niet meer neuken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:57 schreef savelkoul het volgende:
Ik heb vannacht Kluun zien tongen met een blonde studente hier in Groningen!![]()
Net als in zijn boekies
Ik lees het nu dus en ik vind het ook slecht leesbaar, hoor. Maar ik zet wel door en ik merk dat ik het boek nu zo ongeveer op de helft toch wel mooi ga vinden, omdat je inderdaad, zoals velen al opmerkten, niet weet of je de hoofdpersoon nu sympathiek moet vinden of juist verafschuwen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:28 schreef milagro het volgende:
ik heb dat boek ooit geprobeerd, maar ik ben denk ik de enige die het gewoon niet leesbaar vond, kwam met moeite door 1 pagina heen.... dus heb het opgegeven, en wat ik verder van de man gezien heb op tv, vind het een egocentrische egoistische eigengeiler, maar goed, dan nog zou het boek dan nog leuk kunnen zijn, maar helaas, niet voor mij.
http://www.nu.nl/news/850377/10/Kluun_wint_NS_Publieksprijs.htmlquote:Kluun wint NS Publieksprijs
Uitgegeven: 15 oktober 2006 16:49
AMSTERDAM - Het boek 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun heeft de NS Publieksprijs 2006 gewonnen. Dat maakte de stichting CPNB, initiatiefnemer van de prijs, zondag bekend. In totaal brachten 24.976 mensen hun stem uit in de verkiezing van Boek van het Jaar.
Het boek over een man die de terminale ziekte van zijn vrouw meebeleeft, verscheen in 2003 en inmiddels zijn er 44.000 exemplaren van verkocht, meldde de CPNB. Kluun is pseudoniem van Raymond van de Klundert. Hij schreef daarna Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt! (2004) en De weduwnaar (2006).
Kernjury
Behalve Komt een vrouw bij de dokter waren 'Het huis van de moskee' van Kader Abdolah, 'Nieuwe buren' van Saskia Noort, 'De ontsnapping' van Heleen van Royen, 'Rendez-vous' van Esther Verhoef en 'Joe Speedboot' van Tommy Wieringa genomineerd. Dit jaar was er voor het eerst een zogenoemde Kernjury van zeshonderd personen die de zes genomineerde boeken met elkaar hebben vergeleken. Hun oordeel telde voor een derde mee bij de bepaling van de einduitslag.
De prijs bestaat uit een geldbedrag van 7500 euro, een sculptuur van Jeroen Henneman en de titel Boek van het Jaar 2006. Voorgangers van Kluun waren onder anderen Hella Haasse (Sleuteloog), Adriaan van Dis (Indische Duinen) en Geert Mak (In Europa, De eeuw van mijn vader).
Dat kun je niet menen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:26 schreef Koekepan het volgende:
Kluun is absoluut de grootste Nederlandse schrijver sinds Nescio. Ik kan niet wachten op de verschijning van zijn volgende roman.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:26 schreef Koekepan het volgende:
Kluun is absoluut de grootste Nederlandse schrijver sinds Nescio. Ik kan niet wachten op de verschijning van zijn volgende roman.
Als Koekepan het zegt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:26 schreef Koekepan het volgende:
Carice van Houten speelt in elke Nederlandse film tegenwoordigquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:45 schreef ChristianeV het volgende:
Ik las gisteren dat Carice van Houten de rol van Carmen gaat spelen in de verfilming, wat vinden jullie daarvan? En hij schijnt er zelf ook een klein gastrolletje in te hebben.
Tegengif van Judith Visser wordt trouwens ook verfilmd hoorde ik. De Nederlandse boekverfilming is in opmars!
"Houdt het dan nooit op!!!"quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Carice van Houten speelt in elke Nederlandse film tegenwoordig. Kunnen ze geen nieuwe koppies casten ofzo?
Zij is de enige die naakt voor de camera neukt, ja en Halina van Rhijn. Maar die is weer te lelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Carice van Houten speelt in elke Nederlandse film tegenwoordig. Kunnen ze geen nieuwe koppies casten ofzo?
ik moet wel meteen aan de Passievrucht denken en als ik aan die film terug denk, vind ik de rol van Carmen wel bij Carice passen ja. Maar god, dit geeft echt aan hoe weinig goede acteurs wij hebben. Wie speelt Stijn? Johnny de Mol of Tygo Gernandt?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zij is de enige die naakt voor de camera neukt, ja en Halina van Rhijn. Maar die is weer te lelijk.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie speelt Stijn? Johnny de Mol of Tygo Gernandt?.
Vergeet Angela Schijf niet, die kon er ook wat van in Ik ook van jou.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Zij is de enige die naakt voor de camera neukt
Amen. Heb het dit weekend gelezen en binnen 24 uur was het uit. Dat kwam echter omdat ik maar zat te wachten tot het boeiend en zielig werd, maja, toen was ze ineens dood.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:57 schreef Geeranne het volgende:
Nou poepoe, wat een geweldig boek zeg.![]()
Ik hoorde van verschillende mensen om mij heen dat het zo'n geweldig boek is, heel emotioneel, dat het je erg aangrijpt etc. Na elk hoofdstuk vroeg ik me af wanneer het ontroerende gedeelte nou kwam, zelfs bij Oprah huil ik nog eerder. Oke, het was wel zielig voor haar, maar ik kon gewoon geen sympathie opbrengen voor die klootzak.![]()
Ik vind het boek echt enorm overrated.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |