FOK!forum / Jong! / *Pimp* hier met je scooter/brommer (Deeltje 3)
Maikuuulwoensdag 14 september 2005 @ 23:47
Hier verder mensen !
Mekiwoensdag 14 september 2005 @ 23:54
en als je geen scooter hebt
Geqxondonderdag 15 september 2005 @ 00:13
Het is "Bromfiets"
Geqxondonderdag 15 september 2005 @ 00:16
Nog even een detail van mijn A35:


bastiaan_smedingdonderdag 15 september 2005 @ 00:30


Da's mijn brommer

Honda CB50 4-takt

Een paar maanden geleden lekker opgevoerd, daarvoor was hij standaard. Ik heb de brommer uit Duitsland gehaald.

Setup: (voor de mensen die er verstand van hebben)

48mm zeta cilinder (65cc)
XR75 zuiger
XR80 kop met grote kleppen, grote verbrandingsruimte en inlaat
XR100 nokkenas
Vervroegend vliegwiel (moet nog gemonteerd worden)
20mm kei-hin + 20 mm spruitstuk

Op het moment loopt het ding 85, met monteren van het vervroegende vliegwiel komt daar denk ik zo'n 10km/u bij..
Rocco_jrdonderdag 15 september 2005 @ 00:34
Gaan er nog mensen pimpen met hun auto? :p
illusionsdonderdag 15 september 2005 @ 00:39
http://www.xs4all.nl/~woei/boeker.jpg

Was mijn pimpmobiel zo´n 2 a 3 jaar terug. In de zon is ie roze, anders wit (flipflop lak). Paar leuke dingen eronder enzo:

hebo manston 2 (70cc), ´stage 5´ bewerkt.. blok ook bewerkt
28mm vlakschuif van mikuni
samba competition uitlaat
alles achter carterdeksel polini evo, alleen prim. vertanding van malossi

en nog paar dingen, ontsteking enzo.. ging wel leuk, weegt geen drol en snelgas erop dus stuiteren lukt wel..
Maikuuuldonderdag 15 september 2005 @ 00:41
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:39 schreef illusions het volgende:
http://www.xs4all.nl/~woei/boeker.jpg

Was mijn pimpmobiel zo´n 2 a 3 jaar terug. In de zon is ie roze, anders wit (flipflop lak). Paar leuke dingen eronder enzo:

hebo manston 2 (70cc), ´stage 5´ bewerkt.. blok ook bewerkt
28mm vlakschuif van mikuni
samba competition uitlaat
alles achter carterdeksel polini evo, alleen prim. vertanding van malossi

en nog paar dingen, ontsteking enzo.. ging wel leuk, weegt geen drol en snelgas erop dus stuiteren lukt wel..
Best netjes, bij meetings is er ook een phantom met dezelfde witte kleur die trekt auto wheelies gewoon alstie al half op het gas is
Geqxondonderdag 15 september 2005 @ 00:44
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:30 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[afbeelding]

Da's mijn brommer

Honda CB50 4-takt

Een paar maanden geleden lekker opgevoerd, daarvoor was hij standaard. Ik heb de brommer uit Duitsland gehaald.

Setup: (voor de mensen die er verstand van hebben)

48mm zeta cilinder (65cc)
XR75 zuiger
XR80 kop met grote kleppen, grote verbrandingsruimte en inlaat
XR100 nokkenas
Vervroegend vliegwiel (moet nog gemonteerd worden)
20mm kei-hin + 20 mm spruitstuk

Op het moment loopt het ding 85, met monteren van het vervroegende vliegwiel komt daar denk ik zo'n 10km/u bij..
We hebben een winnaar
illusionsdonderdag 15 september 2005 @ 00:46
Kan die van mij niet zijn, die is gejat 3 dagen nadat ik ´m verkocht. Maarja, is wel leuk hoor die autowheelies, kreeg met lange vertanding alleen maar meer moeite t ding te beheersen, dan gaat je voorwiel met een km/h of 40 nog de lucht in
fs180donderdag 15 september 2005 @ 08:47
honda
Annedonderdag 15 september 2005 @ 11:01
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:30 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[afbeelding]

Da's mijn brommer

Honda CB50 4-takt

Een paar maanden geleden lekker opgevoerd, daarvoor was hij standaard. Ik heb de brommer uit Duitsland gehaald.

Setup: (voor de mensen die er verstand van hebben)

48mm zeta cilinder (65cc)
XR75 zuiger
XR80 kop met grote kleppen, grote verbrandingsruimte en inlaat
XR100 nokkenas
Vervroegend vliegwiel (moet nog gemonteerd worden)
20mm kei-hin + 20 mm spruitstuk

Op het moment loopt het ding 85, met monteren van het vervroegende vliegwiel komt daar denk ik zo'n 10km/u bij..
Nice .

Moest je nog iets betalen vanwege het uit Duitsland halen? Zo ja, viel dat mee?
Chanandlerdonderdag 15 september 2005 @ 13:56
* Chanandler is blij dat zijn topic reeks aanslaat

en weer ontopic.
junkiesietzedonderdag 15 september 2005 @ 14:42




jaja daaaar is die weer
Chriz2kdonderdag 15 september 2005 @ 14:43
Wat een lelijk ding, JS.
obsdonderdag 15 september 2005 @ 14:47
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

jaja daaaar is die weer
zit daar neon onder ofzo?
BrauNdonderdag 15 september 2005 @ 14:48
* BrauN heeft in zijn donkere jaren een Yamaha Aerox gehad. Getuned en alles. Maar kan er geen foto's meer van vinden.
master_Xdonderdag 15 september 2005 @ 14:54
http://putfile.com/pic.php?pic=9/25707530952.jpg&s=x1 dit is de mijne zal wel ff meer zoeken kan ze snel niet vinden Gilera runner 50 sp
Sjakie01donderdag 15 september 2005 @ 14:59


Hiermee boek ik altijd(getuned wel te verstaan) Langs de chicka's.

bastiaan_smedingdonderdag 15 september 2005 @ 15:45
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:01 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nice .

Moest je nog iets betalen vanwege het uit Duitsland halen? Zo ja, viel dat mee?
Nee hoor, ik hoefde niets te betalen.
Gelukkig
kokosdonderdag 15 september 2005 @ 15:57
Heb een runner nu.

En een NRg met

Stage6 70cc Racing
Stage6 24mm
Stage6 spruitstuk
Stage6 luchtfilter
MHR Overrange
C16
HPI 2005 Ontsteking

Vind het wel duur genoeg zo eingelijk
Geqxondonderdag 15 september 2005 @ 16:01
"Stage6" ?

Klinkt als Need for Speed Underground
kokosdonderdag 15 september 2005 @ 16:04
Stage6 racing team.
Ik wou het redelijk cheap houden
die 24mm is het zelfde als een Mikuni alleen 40 e goedkoper enzo.
Toch autowheely tot 50kmh en zeker 120kmh
k-Rindonderdag 15 september 2005 @ 16:06
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

jaja daaaar is die weer
Check die enge benen op de achtergrond bij de eerste foto
fs180donderdag 15 september 2005 @ 16:44
jonge! check die kanarie auto
master_Xdonderdag 15 september 2005 @ 16:50
chech die eend op de 2 foto
MaximumRushdonderdag 15 september 2005 @ 17:07
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:44 schreef fs180 het volgende:
jonge! check die kanarie auto
Die is van JunkSietze z'n pauper moeder.
RoOoYtJuHdonderdag 15 september 2005 @ 18:12
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:30 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[afbeelding]

Da's mijn brommer

Honda CB50 4-takt

Een paar maanden geleden lekker opgevoerd, daarvoor was hij standaard. Ik heb de brommer uit Duitsland gehaald.

Setup: (voor de mensen die er verstand van hebben)

48mm zeta cilinder (65cc)
XR75 zuiger
XR80 kop met grote kleppen, grote verbrandingsruimte en inlaat
XR100 nokkenas
Vervroegend vliegwiel (moet nog gemonteerd worden)
20mm kei-hin + 20 mm spruitstuk

Op het moment loopt het ding 85, met monteren van het vervroegende vliegwiel komt daar denk ik zo'n 10km/u bij..
mooi ding!
Sjakie01donderdag 15 september 2005 @ 18:16
quote:
Op donderdag 15 september 2005 17:07 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Die is van JunkSietze z'n pauper moeder.


Volgens mij woont JunkSietze in de Ghetto van Zoetermeer.

junkiesietzedonderdag 15 september 2005 @ 23:03
die auto is van de buren
obsvrijdag 16 september 2005 @ 10:14
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:03 schreef junkiesietze het volgende:
die auto is van de buren
incl. neon?
bastiaan_smedingvrijdag 16 september 2005 @ 12:52
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

mooi ding!
dank je!
illusionsvrijdag 16 september 2005 @ 12:54
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:04 schreef kokos het volgende:
Stage6 racing team.
Ik wou het redelijk cheap houden
die 24mm is het zelfde als een Mikuni alleen 40 e goedkoper enzo.
Toch autowheely tot 50kmh en zeker 120kmh
Dat dacht ik ook ja, en toen probeerde ik een echte Mikuni...: wereld van verschil.
kokosvrijdag 16 september 2005 @ 13:41
Hmm Serieus? ik kan aan een mikuni komen voor 40 euro zonder gasschuif en stationaar schroef en gasnaald
illusionsvrijdag 16 september 2005 @ 14:18
Gelijk doen, in de tijd dat ik ´m kocht betaalde ik 200eu in de winkel. Gasnaald e.d. is wel duur voor Mikuni, maar al met al nog steeds een koopje. Je scooter wordt er veel feller van, en het is simpel afstellen: sproeiers gaan per 10, dus je merkt het gelijk als je goed zit.. ff kuten met luchtschroef en klaar.
Ayaxolavrijdag 16 september 2005 @ 14:44
Mijn brommer loopt ook weer
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 14:54
Key dan! Boekt hij een beetje?
Cerbievrijdag 16 september 2005 @ 16:21
quote:
Op donderdag 15 september 2005 00:30 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[afbeelding]

Da's mijn brommer

Honda CB50 4-takt

Een paar maanden geleden lekker opgevoerd, daarvoor was hij standaard. Ik heb de brommer uit Duitsland gehaald.

Setup: (voor de mensen die er verstand van hebben)

48mm zeta cilinder (65cc)
XR75 zuiger
XR80 kop met grote kleppen, grote verbrandingsruimte en inlaat
XR100 nokkenas
Vervroegend vliegwiel (moet nog gemonteerd worden)
20mm kei-hin + 20 mm spruitstuk

Op het moment loopt het ding 85, met monteren van het vervroegende vliegwiel komt daar denk ik zo'n 10km/u bij..


Ik zit een beetje te kijken wat er met m'n Fox is, hij rijdt met moeite 50 (wind tegen maar 45 zelfs), maar er is geen prop meer in de uitlaat te zien
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 16:52
Olie erin geknikkerd? Of tank je al brommermix?
BLADEZZvrijdag 16 september 2005 @ 16:57
Solex wordt dinsdag as geschouwd als snorfiets
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 17:16
Snorfiets? Cool!
fs180vrijdag 16 september 2005 @ 18:58
ik heb morgen misschien een tomos erbij
Cerbievrijdag 16 september 2005 @ 18:58
Goed gedaan met je Solex

Ik tank al mengsmeer ja, zou goed kunnen dat er een gaatje in de uitlaat zit.

Hoeveel kost bij jullie een liter mengsmeer trouwens, of mix je zelf? Hier was het 11 cent duurder geworden, twee weken terug tankte ik nog voor 1,45¤/liter, nu 1.56¤
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 19:06
Mmm omdat het dus scootertechniek is bij zo'n Fox, dacht ik dat er Euro95 in moest

Ik tank nu al voor 1,60 (pre-mixed)
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:58 schreef fs180 het volgende:
ik heb morgen misschien een tomos erbij
Gefeliciteerd Vertel eens meer!
fs180vrijdag 16 september 2005 @ 19:18
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:06 schreef Geqxon het volgende:
Mmm omdat het dus scootertechniek is bij zo'n Fox, dacht ik dat er Euro95 in moest

Ik tank nu al voor 1,60 (pre-mixed)
[..]

Gefeliciteerd Vertel eens meer!
zag een tomos (alleen zonder voorvork en voorband) ergens liggen, en dacht die wil ik wel hebben dus vroeg zo aan een jongen die dr zo woont of ie em kwijt wilt. voor 20 euro wou ie em wel kwijt
maar ik had daarvoor in de bosjes een oud tomos frame met voorvoor en ban (verder niets) gezien, 1 + 1 = 2
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 19:25
Check wel ff het framenummer van die tomos, als die gestolen is kun je hem
a) niet op kenteken zetten
b) niet verzekeren

En welk gaan jullie nemen voor op jullie brommers? (geen scooters dus )
Lang
Breed

[ Bericht 61% gewijzigd door Geqxon op 16-09-2005 19:32:16 ]
fs180vrijdag 16 september 2005 @ 19:34
ene frame bouw ik om tot minibike (zit geen framenummer op) de andere moet ik nog checken
fs180vrijdag 16 september 2005 @ 19:34
lang
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 19:34
Dat kan overigens op www.rdw.nl
Yildizvrijdag 16 september 2005 @ 19:36
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:25 schreef Geqxon het volgende:
Check wel ff het framenummer van die tomos, als die gestolen is kun je hem
a) niet op kenteken zetten
b) niet verzekeren

En welk gaan jullie nemen voor op jullie brommers? (geen scooters dus )
Lang
Breed
Getver, moet ik met zo'n jezusplaat rondrijden.
Das toch ook niet leuk meer.
Cerbievrijdag 16 september 2005 @ 19:37
Nog niet over nagedacht, breed vind ik mooier maar lang is makkelijker denk ik.

Fox heeft net als een scooter een vsnaar, vario enzo, maar het is een gewoon blokje dat eronder zit. Alleen de Deluxe versie rijdt op Euro95
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 19:39
Ik ga zelf voor breed. Dit is omdat ik nogal eens met mijn spatbord over de grond schuur, en een tijdje geleden mijn verzekeringsplaatje dubbelgevouwen had
Yildizvrijdag 16 september 2005 @ 19:41
Ik heb een brommer staan, die nu een half jaar onverzekerd is, echter heb ik gehoord dat het wijs is om toch een plaat aan te schaffen voor dat ding, omdat het anders duurt wordt.
Het schijnt dat ze dan alleen kijken of ie gejat is e.d.

Wat is zo'n beetje de deadline hiervoor e.d.?
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 19:48
www.ishetgeenplaatje.nl voor meer informatie
Yildizvrijdag 16 september 2005 @ 20:20
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:48 schreef Geqxon het volgende:
www.ishetgeenplaatje.nl voor meer informatie
Net ook gezien ja

Ik moet dus bij een verkapte fietshandel even langs.
Vaag, maar okay. Hoe doe ik dat als ik al niet verzekerd ben, eigenlijk?
Want ik ga niet dat ding lopen naar die zaak
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 20:48
Rij je dan onverzekerd?
Cerbievrijdag 16 september 2005 @ 21:46
Lopen, achterop een pickup gooien en rijden, of het risico lopen dat je iemand overhoop rijdt en héél lang mag betalen doordat je niet verzekerd bent

(hoever is het? )
rob-88.vrijdag 16 september 2005 @ 22:27
ga denk ik voor lang vind ik er iets stylischer uit zien op mn bromm
zenith_ustvrijdag 16 september 2005 @ 22:28
scooter netjes gespoten in elkaar gezet gerestaureerd breekt een stukje binnenkant van me kap af ... hangt kk zooi weer los...

zucht...
zoekt zip 25 ofzo
Yildizvrijdag 16 september 2005 @ 22:29
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:48 schreef Geqxon het volgende:
Rij je dan onverzekerd?
Hij staat nu sinds een hele lange tijd (vorig jaar mei) stil.
Dus dan heeft t ook geen zin om te verzekeren.

Echter, wil ik weer beginnen, vandaar.
Maikuuulvrijdag 16 september 2005 @ 22:55
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:28 schreef zenith_ust het volgende:
scooter netjes gespoten in elkaar gezet gerestaureerd breekt een stukje binnenkant van me kap af ... hangt kk zooi weer los...

zucht...
zoekt zip 25 ofzo
Heb ook een zip 25, echt relax dingetje. Veel been en bergruimte, en lekker licht, trekt super op met alleen een sito+ tot aan de 55 op teller
Geqxonvrijdag 16 september 2005 @ 23:27
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:27 schreef rob-88. het volgende:
ga denk ik voor lang vind ik er iets stylischer uit zien op mn bromm
Mja, ik heb helaas een speciaal plaatjeshouder. Vandaar dat ik denk ik voor breed ga, en dat ik hem dan aan mijn passagiersteun vastmaak.
DJ-Mauritsvrijdag 16 september 2005 @ 23:46
Dit was mijn trots toen ik nog jong en onbezonnen was...






72 cc, 50 kop, race-nokkenas, sterkere koppeling, 20 mm carb... .
kokoszaterdag 17 september 2005 @ 00:23
Ik rijd ook op een gestolen frame nummer. Maar dat is op mijn project NRG
Geqxonzaterdag 17 september 2005 @ 00:40
Erg gaaf. Alleen jammer dat hij bij het blok zo kaal is
Geqxonzondag 18 september 2005 @ 16:59
Heeft iemand ervaring met het monteren van een tankcam op een Tomos? Ik zat er aan te denken de montage bout in de kroonplaat vast te zetten, maar ik betwijvel me of dat wel een goed idee is.
BLADEZZdinsdag 20 september 2005 @ 14:25
***** Fietsenmaker. Maak ik de afspraak dat mijn solex als snorfiets wordt gekeurd, kom ik daar vandaag.. Weet ie van niks en moet ie als brommer. Ben dus nog geen steek verder
MaximumRushdinsdag 20 september 2005 @ 16:40
Ik heb 4 oktober afspraak voor certificaat.

Ik heb me oude scooter verkocht en nog even sparen en dan kan ik een RS kopen. Is het schakelen trouwens hetzelfde als op een motor? Want ik heb tot nu toe als het op schakelen komt alleen op motors gereden.
Cerbiedinsdag 20 september 2005 @ 21:29
Als het voetgeschakeld is is het hetzelfde als op een motor ja
MaddoxXdinsdag 20 september 2005 @ 21:37
brommer en scooter nerds
rob-88.dinsdag 20 september 2005 @ 22:45
nee jij bent de man die ICT doet dat dat is cool
computer nerd
Annedinsdag 20 september 2005 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:37 schreef MaddoxX het volgende:
brommer en scooter nerds
Dan hoef je hier ook niet te komen.

Wieberen dus !
Geqxondinsdag 20 september 2005 @ 23:31
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:25 schreef BLADEZZ het volgende:
***** Fietsenmaker. Maak ik de afspraak dat mijn solex als snorfiets wordt gekeurd, kom ik daar vandaag.. Weet ie van niks en moet ie als brommer. Ben dus nog geen steek verder
Hah, ik zag er vandaag nog eentje rijden (A'foort). Dit helpt 0,0 met jouw post, maar ik vind solexen echt cool

Waaaay offtopic: Grappig, ik zie dat je roy van netvisions bent? Aangezien Frank en Tijmen op mijn school zitten, word de kans wel erg groot dat jij het was
kokosdinsdag 20 september 2005 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:40 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb 4 oktober afspraak voor certificaat.

Ik heb me oude scooter verkocht en nog even sparen en dan kan ik een RS kopen. Is het schakelen trouwens hetzelfde als op een motor? Want ik heb tot nu toe als het op schakelen komt alleen op motors gereden.
1 omhoog rest omlaag
sas_andreawoensdag 21 september 2005 @ 13:26
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:44 schreef kokos het volgende:

[..]

1 omhoog rest omlaag
dat zou dus precies tegenovergesteld zijn aan een motor? bij mn motor moet ik toch echt 1 omlaag, rest omhoog. dus 1-n-2-3-4....
Modwirewoensdag 21 september 2005 @ 14:03
het is bij een RS (en bij alle buikschuivers, trouwens) van onder naar boven 1-N-2-3-4-5 en afhankelijk of het AM5 of AM6 is ook een 6
Geqxonwoensdag 21 september 2005 @ 14:06
Dus tussen de eerste en tweede versnelling zit nog een neutraal?
Modwirewoensdag 21 september 2005 @ 14:30
Tussen alle versnellingen op een AM6 blok zit een stukje "vrij". Maar tussen 1 en 2 je echte neutraal inderdaad, dat is dus niet nog een neutraal.
sas_andreawoensdag 21 september 2005 @ 14:31
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:06 schreef Geqxon het volgende:
Dus tussen de eerste en tweede versnelling zit nog een neutraal?
yeps. om in zn 2 te gaan moet je dan vaak een wat hardere "tik" geven, dan wanneer je opschakelt van 2 naar 3, puur om de neutraal te overbruggen. beetje lullig als je snel wilt optrekken bij t stoplicht en je komt in je neutraal...
BLADEZZwoensdag 21 september 2005 @ 14:36
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:31 schreef Geqxon het volgende:
Waaaay offtopic: Grappig, ik zie dat je roy van netvisions bent? Aangezien Frank en Tijmen op mijn school zitten, word de kans wel erg groot dat jij het was
Frank is mijn neef, Tijmen ken ik van het online gamen..

Ik was het niet trouwens
kokoswoensdag 21 september 2005 @ 17:18
Eh ja dat bedoel ik
Geqxonwoensdag 21 september 2005 @ 17:29

Goed

Slecht
kokoswoensdag 21 september 2005 @ 17:30



liev
JosvGwoensdag 21 september 2005 @ 18:44


Mijn Zundapp C50 super, ik krijg deze week mijn kenteken binnen, nog compleet, standaard, motorblok nog nooit gereviseerd, alleen wel 2de lak alweer.

(deze foto is overigens niet bij mij thuis)
Geqxonwoensdag 21 september 2005 @ 19:10
Slomos, kutkwaliteit sinds 1945!

3 van de 4 spatbordboutjes naar de tyfus geholpen, dat word boren en met tie-rips vastzetten
n0newoensdag 21 september 2005 @ 19:12
Mn puch

Alleen heb nog geen foto's hij ligt nog uit elkaar , had ff spuitbeurt + onderdelen opknapbeurt nodig
Geqxonwoensdag 21 september 2005 @ 19:50
Whehehe.

Ik zat net dus aan mijn Tomos Classic te sleutelen. Komen er een stuk of 5 van die kamperjochies op hun fietsjes (ik gok tussen de 12 en de 14). Zegt 1 zo'n gast dat er "70" onderzit. Zeg ik: "Nee, gewoon 50 snel hoor". Gingen ze ook nog vragen of ik wheely's kon Jaaa want bij de plaatselijk voetbal ploeg zat een DNA of een Aerox (dat wisten ze niet precies) die dat wel heel goed kon. Toen gingen ze nog een beetje over me snorfiets kwijlen en zijn ze opgetyft

Toen ik ze tijdens het rijden nog tegenkwam zaten ze allemaal naar me te wijzen enzo
kokoswoensdag 21 september 2005 @ 20:32
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:50 schreef Geqxon het volgende:
Whehehe.

Ik zat net dus aan mijn Tomos Classic te sleutelen. Komen er een stuk of 5 van die kamperjochies op hun fietsjes (ik gok tussen de 12 en de 14). Zegt 1 zo'n gast dat er "70" onderzit. Zeg ik: "Nee, gewoon 50 snel hoor". Gingen ze ook nog vragen of ik wheely's kon Jaaa want bij de plaatselijk voetbal ploeg zat een DNA of een Aerox (dat wisten ze niet precies) die dat wel heel goed kon. Toen gingen ze nog een beetje over me snorfiets kwijlen en zijn ze opgetyft

Toen ik ze tijdens het rijden nog tegenkwam zaten ze allemaal naar me te wijzen enzo
fs180woensdag 21 september 2005 @ 23:30
ok.. ben er nu dus achter dat mn remschoenen 'verschrikkelijk' zijn
junkiesietzedonderdag 22 september 2005 @ 10:57
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:50 schreef Geqxon het volgende:
Whehehe.

Ik zat net dus aan mijn Tomos Classic te sleutelen. Komen er een stuk of 5 van die kamperjochies op hun fietsjes (ik gok tussen de 12 en de 14). Zegt 1 zo'n gast dat er "70" onderzit. Zeg ik: "Nee, gewoon 50 snel hoor". Gingen ze ook nog vragen of ik wheely's kon Jaaa want bij de plaatselijk voetbal ploeg zat een DNA of een Aerox (dat wisten ze niet precies) die dat wel heel goed kon. Toen gingen ze nog een beetje over me snorfiets kwijlen en zijn ze opgetyft

Toen ik ze tijdens het rijden nog tegenkwam zaten ze allemaal naar me te wijzen enzo
wheelies maken met een DNA als je dat kan dan ben je de man...
Geqxondonderdag 22 september 2005 @ 11:03
Ja maar het kon ook wel een Aerox zijn Dat wisten ze niet

Laatst reed ik door de "apenheul" (sorry G. dat ik je grapje even jat ), en zag ik bij een groepje hangjongeren een DNA die in stilstand op zijn achterwiel stond, rechtovereind. Is dit stoer ofzo?
Modwiredonderdag 22 september 2005 @ 12:39
Ja
junkiesietzedonderdag 22 september 2005 @ 14:05
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:03 schreef Geqxon het volgende:
Ja maar het kon ook wel een Aerox zijn Dat wisten ze niet

Laatst reed ik door de "apenheul" (sorry G. dat ik je grapje even jat ), en zag ik bij een groepje hangjongeren een DNA die in stilstand op zijn achterwiel stond, rechtovereind. Is dit stoer ofzo?
heb je wel eens op een DNA gereden? ik wel, en het is echt onmogelijk om daarmee een wheelie te maken, wil je m stilstaand op zijn achterwiel krijgen mag je er met ze 3en aan tillen
Geqxondonderdag 22 september 2005 @ 14:06
Mja, van die stilstaande DNA weet ik 100% zeker dat hij op zijn achterwiel stond. Is dat ding zo waar dan?

Het achterspatbord van mijn tomos racertje krijg ik zonder veel moeite op de grond
Gouda-UNITdonderdag 22 september 2005 @ 15:05
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:45 schreef rob-88. het volgende:
nee jij bent de man die ICT doet dat dat is cool
computer nerd
hey niets tegen mensen die ict doen he
zenith_ustdonderdag 22 september 2005 @ 16:17
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:57 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

wheelies maken met een DNA als je dat kan dan ben je de man...
alstu... niet ik zelf maar het kan .

Geqxondonderdag 22 september 2005 @ 16:23
For
Fuck
Sake
:o:o:o:o

OMG!
kokosdonderdag 22 september 2005 @ 16:45
Dat is toch niet zo heel speciaal lijkt me?

Gooi er een minarelli blok onder en klaar
Ayaxoladonderdag 22 september 2005 @ 17:04
Maarja, die dingen zijn wel tot hun top opgefokt, normaal kan je dat echt niet zomaar.
kokosdonderdag 22 september 2005 @ 17:41
C16 Binnen
Stage6 binnen

Inlaattraject bestelt.

Alleen nog een overrange/overbrenging en het blok zelf fixen natuurlijk
Geqxondonderdag 22 september 2005 @ 17:44
Waarschijnlijk is dat inderdaad de 180cc versie
kokosdonderdag 22 september 2005 @ 17:48
Nope is het niet .
fs180donderdag 22 september 2005 @ 19:55
*gaat puch helemaal uit elkaar halen en opnieuw spuiten, en dr m-stuur op zetten, en buddyseat, en bocht lassen
fiat126donderdag 22 september 2005 @ 19:58
Deze heb ik:

http://www.batavus-club.nl/Batavus%20Bilonet%201955.jpg

Dit is niet de mjine, maar ik heb dezelfde, uit 1954
Geqxondonderdag 22 september 2005 @ 19:59
Ratlook
BLADEZZdonderdag 22 september 2005 @ 20:20
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:58 schreef fiat126 het volgende:
Deze heb ik:

http://www.batavus-club.nl/Batavus%20Bilonet%201955.jpg

Dit is niet de mjine, maar ik heb dezelfde, uit 1954
Cool, doe eens foto posten van de jouwe? Oldtimers zijn ok
bb_penskedonderdag 22 september 2005 @ 21:14
En dan komt ie...Afgelopen zomer helemaal opgeknapt en alles gerviseerd etc...K ben er nu best trots opzich, heb um uit Zwitserland laten komen..





Op de foto's hierboven zijn de carterkappen van het blok nog niet gespoten, en de letters zijn nog niet opgeschuurd op de carterkappen, is nu inmiddels wel gedaan!
Ayaxoladonderdag 22 september 2005 @ 21:48
Ik vind dat er toch opvallend veel mensen zijn hier met prachtige buikschuivers
fs180donderdag 22 september 2005 @ 23:27
komt omdat het oldtimers zijn
Modwiredonderdag 22 september 2005 @ 23:32
De mijne niet..
fs180donderdag 22 september 2005 @ 23:33
mijne wel

zo net mn blok eraf gehaald, morgen de rest, en dan in de afbijt
bastiaan_smedingvrijdag 23 september 2005 @ 12:13
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:14 schreef bb_penske het volgende:
En dan komt ie...Afgelopen zomer helemaal opgeknapt en alles gerviseerd etc...K ben er nu best trots opzich, heb um uit Zwitserland laten komen..

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de foto's hierboven zijn de carterkappen van het blok nog niet gespoten, en de letters zijn nog niet opgeschuurd op de carterkappen, is nu inmiddels wel gedaan!
Daar heb je toch wel een mooi zeldzaam dingetje zeg!
bb_penskevrijdag 23 september 2005 @ 14:36
Ja niet iets allerdaags nee, rijden er ook niet bepaald veel van rond in Nederland...
fs180vrijdag 23 september 2005 @ 15:10
kut, ik krijg mn achterbrug en rechtermoer van mn wiel niet los! kut! net terwijl ik lekker beizg was
Maikuuulvrijdag 23 september 2005 @ 15:10
Vandaag liet ik een peugeot fox met helm + sito+ achter me, met m'n zipje + sito+ snor
Cerbievrijdag 23 september 2005 @ 15:34
Standaard gaat een Fox niet erg snel nee, maar als ie door een standaardsnor wordt ingehaald klopt er iets niet .
Wat mij opvalt, is dat de mijne met volle tank 50/51 haalt op de teller en als er ongeveer 1/3e uit is, hij nog maar 47/48 haalt en meer herrie maakt. Gewoon met mengsmeer, 1/50 voorgemengd
junkiesietzevrijdag 23 september 2005 @ 15:41
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:17 schreef zenith_ust het volgende:

[..]

alstu... niet ik zelf maar het kan .

[afbeelding]
omggg
MaximumRushvrijdag 23 september 2005 @ 16:07
Als er genoeg trekkracht is en je hebt genoeg spierkracht dan is het best makkelijk om met een DNA wheelies te zetten. Ik heb eens op een standaard Bajaj Spirit wheelie gezet.
Smokedvrijdag 23 september 2005 @ 22:54
Wat een stomme pauper plastic pleepotten die scooters zeg! echt voor het paupervolk, als je dan brommer rijdt; doe het in stijl...

Cerbievrijdag 23 september 2005 @ 23:13
Kreidler
Modwirevrijdag 23 september 2005 @ 23:57
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:54 schreef Smoked het volgende:
Wat een stomme pauper plastic pleepotten die scooters zeg! echt voor het paupervolk, als je dan brommer rijdt; doe het in stijl...

[afbeelding]
Ieder z'n meug...
fs180zaterdag 24 september 2005 @ 12:07
men! afbijt is echt meesterlijk spul
Geqxonzaterdag 24 september 2005 @ 12:10
Vertel?
fs180zaterdag 24 september 2005 @ 12:30
mijn puch bestaat uit: metaan, dan laag roest, dan laag witte verf, dan laag goude verf, dan laag zwarte verf, dan nog een andere zwarte laag..
met dat spul zie ik meteen blank metaal
RoOoYtJuHzaterdag 24 september 2005 @ 12:38
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 12:30 schreef fs180 het volgende:
mijn puch bestaat uit: metaan, dan laag roest, dan laag witte verf, dan laag goude verf, dan laag zwarte verf, dan nog een andere zwarte laag..
met dat spul zie ik meteen blank metaal
Ja is echt top! Alleen de originele puch lak krijg ik er niet vanaf
bb_penskezaterdag 24 september 2005 @ 18:11
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:10 schreef fs180 het volgende:
kut, ik krijg mn achterbrug en rechtermoer van mn wiel niet los! kut! net terwijl ik lekker beizg was
Wat voor brommer heb je dan?! Bij bijna alle zundapp's is dat een probleem..Die van mij heeft precies hetzelfde, ik heb hem gewoon laten zitten en zo gespoten...Je kunt ook de moer afslijpen en een nieuwe as halen, die zijn ¤10,- euro ofzo...
Smokedzaterdag 24 september 2005 @ 19:57
Ja achterbrug en die moeren aan je wiel-as zijn altijd kut, probeer eerst wat kruipolie en laat dat ff intrekken, geef er daarna een flinke tik met een hamer tegenaan en probeer hem dan los te draaien. Als dit niet werkt kan je hem ook nog verhitten met een gasbrandertje, wil ook nog wel eens werken..
kokoszaterdag 24 september 2005 @ 22:16
Verlang je arm
fs180zondag 25 september 2005 @ 10:36
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:16 schreef kokos het volgende:
Verlang je arm


gister nog een keer geprobeerd los te draaien.. gaat ie opeens los!
naja ik blij
iemand een idee welke maat de balhoofdmoer is?(puch)
RoOoYtJuHzondag 25 september 2005 @ 11:12
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:36 schreef fs180 het volgende:

[..]



gister nog een keer geprobeerd los te draaien.. gaat ie opeens los!
naja ik blij
iemand een idee welke maat de balhoofdmoer is?(puch)
Ik heb de baco gebruikt
fs180zondag 25 september 2005 @ 11:44
ja ik ga mn oom wel ff schoppen, die heeft genoeg zooi om em te verbouwen
Jim.Beamzondag 25 september 2005 @ 11:58


50cc
17mm Bing
home-made expansie

Rijdt 85/90

[ Bericht 24% gewijzigd door Jim.Beam op 25-09-2005 12:04:57 ]
BLADEZZmaandag 26 september 2005 @ 17:39
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:58 schreef Jim.Beam het volgende:
[[url=http://img372.imageshack.us/img372/8427/afbeelding0163ud.th.jpg]afbeelding][/URL]

50cc
17mm Bing
home-made expansie

Rijdt 85/90
Eh, je wielen zijn een beetje verschillend

Mooi ding, wel snel zeg
fs180maandag 26 september 2005 @ 18:32
zo wat baalde ik vanochtend, had gister mn hele frame kaal gemaakt, uren mee beizg geweest, gaat het regenen!!! !
men! hele frame weer verroest, vandaag weeeer helemaal geschuurd + binnen in huis gezet
morgen laatste beetjes afwerken, en dan verven
hij wordt donkergroen
lekker veel shit bestellen bij puchshop.nl

[ Bericht 19% gewijzigd door fs180 op 26-09-2005 20:53:31 ]
slomekeesdinsdag 27 september 2005 @ 03:27
Peugeot Vivacity: http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=18531

Complete setup:
Carters tuned
Mhr Replica 70
Mhr RHQ krukasje
Speedcontrol
21 mm Do
Polini Big Valve 21mm
Malossi belt
polini 2G
Polini vertanding Waardes vergeten

Gaat vrij hard...

fs180dinsdag 27 september 2005 @ 13:14
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 03:27 schreef slomekees het volgende:
Peugeot Vivacity: http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=18531

Complete setup:
Carters tuned
Mhr Replica 70
Mhr RHQ krukasje
Speedcontrol
21 mm Do
Polini Big Valve 21mm
Malossi belt
polini 2G
Polini vertanding Waardes vergeten

Gaat vrij hard...

[afbeelding]
met neon?
Coupedinsdag 27 september 2005 @ 23:00
Hier wat brommers van mij die ik nu nog heb (heb ongeveer 20 klasieke brommers waarvan 15 zundapps brommers en motoren).

Deze 2 heb ik afgelopen winter gebouwd:



50snel 6.25 PK +- 90/100 kilometer per uur



Zelfde als boven.


En toen ik nog jong en onbezonnen was

Eh, lees 6 jaar terug



70CC waterkoeling met 5 bak en 19mm Bing, volledige special uitgevoerd, toen ik later wat meer geld had heb ik deze gebouwd:



KS125 motorblok eronder (125cc watergekoelde 5 bak) getund door homoet met innerrotor ontsteking, 30MM dellorto vlakschuif carburateur van een MV augusta. 3 remschijven opgebouwd (2 voor 1 achter) allemaal zelf gemaakt. En volledig met special paint bespoten. Heb beide specials nog steeds alleen genieten ze nu van hun rust met die 125cc heb ik overigens nog geen 10 kilometer gereden in 5 jaar tijd .
fs180dinsdag 27 september 2005 @ 23:17
vooral die laatste zin
Tjaldodonderdag 29 september 2005 @ 13:27


Mijn scootertje Beetje lelijke foto maajah,,

de Setup:

Peugeot Speedfight 2
70 DR Cilinder
17,5 Dell Orto Carbarateur
Bidalot S2 Uitlaat
Polini Speedcontrol
Polini 2G Race Koppeling
Alle begrensers eruit

Voor de rest heb ik net me kapjes gespoten maar nog lang niet klaar zoals je op de foto kan zien,,
owjah en niet helemaal onbelangrijk,, me scooter blaast 110 km/h
meer info: http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=42991

Greetz Gjalt
Cerbiedonderdag 29 september 2005 @ 16:45
Ineens nog maar 30km/h rijden is niet leuk kan ik je zeggen..
Dat gebeurde mij dus op weg naar school, kwam natuurlijk te laat daardoor. Op de terugweg ging het redelijk, wel iets sneller en nadat ik van het tankstation naar huis wilde rijden begon ie te stotteren.

Thuisgekomen heeft vooral m'n pa erna gekeken en er lekte wat benzine langs het filter, dus het slangetje goed vastgezet. De carburateur schoongemaakt en de contactpunten van de bougiekabel schoongemaakt. Hij rijdt weer perfect nu, erg snel optrekken, top rond de 50.

Ik heb trouwens net weer het voordeel van scooters moeten zien. Mijn schoenen waren helemaal volgeregend, terwijl je op zo'n scooter lekker droog zit met je schoenen en een deel van je benen
Jim.Beamdonderdag 29 september 2005 @ 17:21
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:45 schreef Cerbie het volgende:
volgeregend, terwijl je op zo'n scooter lekker droog zit met je schoenen en een deel van je benen
Daarom rijden mannen brommers en mietjes scooters
fs180donderdag 29 september 2005 @ 17:54
true.. maar tis wel relax om droog aan te komen
Jim.Beamdonderdag 29 september 2005 @ 18:11
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:54 schreef fs180 het volgende:
true.. maar tis wel relax om droog aan te komen
Wat is er nou relaxter dan gods elementen te doorstaan, suiker hoort in kleine pakjes
Cerbiedonderdag 29 september 2005 @ 18:35
Lekker warm thuiszitten en kijken hoe mensen natregenen
Cerbiedonderdag 29 september 2005 @ 18:37
Ik vind hele harde wind trouwens erg irritant, brommertje is maar 60kg en ik weeg niet veel meer, heb soms moeite om goed recht te blijven rijden als ik over de dijk rijdt.
Modwiredonderdag 29 september 2005 @ 19:05
Mijne is 120 Kg
Geqxondonderdag 29 september 2005 @ 19:18
Ouwe buikschuivers hebben anders ook spatlappen voor de knieën hoor
Ayaxoladonderdag 29 september 2005 @ 20:11
Pff, bij mij is het weer flink gekloot.

Had net 2 weken 70cc, is er een stuk van me zuiger afgesprongen Ook was er een stuk van me zuigerveer af. Dat stukje is dus door de cilinderwand geschoven en tegen de cilinderkop aangesprongen. Er zit gelukkig niet een heel diepe kras in die wand en een klein putje maar in de kop. Maar ik moet wel weer een nieuwe zuiger kopen (hoop eigenlijk dat ik em gratis krijg omdat ik het nou niet echt normaal vind dat dat spul na 2 weken kapot is.
En ik moet weer opnieuw beginnen met inrijden als ie het weer doet straks
Geqxondonderdag 29 september 2005 @ 20:26
Maar had je je brommer al afgestelt qua sproeiers enzo?

Ik denk overigens niet dat je een gratis nieuwe krijgt, maar je kunt het proberen
Cerbiedonderdag 29 september 2005 @ 23:37
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:18 schreef Geqxon het volgende:
Ouwe buikschuivers hebben anders ook spatlappen voor de knieën hoor
Die zijn voor m'n Fox ook te krijgen, maar ik denk niet dat dat hem mooier maakt
fs180vrijdag 30 september 2005 @ 13:59
MAN!
ik haat dit weer!
ik moet mn brom spuiten!
Geqxonvrijdag 30 september 2005 @ 14:05
Wat voor brom had je ook alweer?
nlboyzaterdag 1 oktober 2005 @ 01:47
Heb een Aprilia Amico, kortom daar kan ik gewoon niet mee gaan pimpen.
Maja ik leen die scooter, dus dat is gewoon dik beter.
Cerbiezaterdag 1 oktober 2005 @ 01:55
Amico?
*google

Ah, ik begrijp het De ET onder de scooters
fs180zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:29
puch
nlboyzaterdag 1 oktober 2005 @ 11:40
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:55 schreef Cerbie het volgende:
Amico?
*google

Ah, ik begrijp het De ET onder de scooters
Maar hij gaat wel 70 km/h zonder dat ik problemen heb bij de Rollerbank!
(omdat ie standaard zo hard gaat)
fs180zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:19
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:40 schreef nlboy het volgende:

[..]

Maar hij gaat wel 70 km/h zonder dat ik problemen heb bij de Rollerbank!
(omdat ie standaard zo hard gaat)
waarom zou je dan geen problemen hebben?
Ayaxolazaterdag 1 oktober 2005 @ 13:26
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:40 schreef nlboy het volgende:

[..]

Maar hij gaat wel 70 km/h zonder dat ik problemen heb bij de Rollerbank!
(omdat ie standaard zo hard gaat)
Haha nerd, dat kan helemaal niet
Geqxonzaterdag 1 oktober 2005 @ 13:27
Moet lukken hoor. Met een huge-ass tandwiel verhouding that is
Ayaxolazaterdag 1 oktober 2005 @ 13:32
Nee tuurlijk niet, als je 70 gaat heb je gewoon iets van 1 kW.
Geqxonzaterdag 1 oktober 2005 @ 13:33
En was nou als je 45 kan, en je er een tandwiel verhouding van 1 op 50 erop flikkert? Wedden dat je na een half uur dan 120 zal rijden
fs180zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:36
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:33 schreef Geqxon het volgende:
En was nou als je 45 kan, en je er een tandwiel verhouding van 1 op 50 erop flikkert? Wedden dat je na een half uur dan 120 zal rijden
wel handig als je een rechte weg naar school ofzo moet rijden
Modwirezaterdag 1 oktober 2005 @ 13:37
Daar wil ik wel wat om verwedden, hoor...
nlboyzaterdag 1 oktober 2005 @ 16:29
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 13:26 schreef Ayaxola het volgende:

[..]

Haha nerd, dat kan helemaal niet
Standaard gaat dat ding zo hard...en vroegah (of Italië) had/heeft je die limiet nog niet.
En het word idd gemeten op kracht (rollerbank) en die is in orde, want hij zit onder de grens en is niet opgevoerd.
Alvilonmaandag 3 oktober 2005 @ 16:12
Mijn Mb

Duits ori blok, rijdt 60

al 3000 km gereden ongeveer, and counting

Krijgt binnenkort make over
alsemmaandag 3 oktober 2005 @ 16:19
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:12 schreef Alvilon het volgende:
Mijn Mb

Duits ori blok, rijdt 60

al 3000 km gereden ongeveer, and counting

Krijgt binnenkort make over
vette velgen!
mijn mt heeft al meer dan 40 000 gereden
Ayaxolamaandag 3 oktober 2005 @ 16:57
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:29 schreef nlboy het volgende:

[..]

Standaard gaat dat ding zo hard...en vroegah (of Italië) had/heeft je die limiet nog niet.
En het word idd gemeten op kracht (rollerbank) en die is in orde, want hij zit onder de grens en is niet opgevoerd.
Hij word gemeten op vermogen, das wat anders dan kracht.
kokosmaandag 3 oktober 2005 @ 17:16
Jullie praten over rollerbank KW's of over tovami KW's?
fs180maandag 3 oktober 2005 @ 17:42
mijn puch heeft er al meer dan 30k erop zitten
Cerbiemaandag 3 oktober 2005 @ 18:23
Ik weet niet hoeveel km m'n Fox al heeft gereden, er staat nu iets meer dan 20k op de teller, maar die hoort niet bij dit blok. In de tijd dat ik hem heb (eind december een jaar) heeft ie er al ruim 3000 opzitten denk ik
Alvilonmaandag 3 oktober 2005 @ 20:58
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:19 schreef alsem het volgende:

[..]

vette velgen!
mijn mt heeft al meer dan 40 000 gereden
Vorige eigenaar heeft teller op 0 gezet, kanik zien hoeveel ik zelf gereden hebt ! en das dus 3 K kilometer is omgerekend 90 uur in totaal erop gezeten

Komen andere velgen op Nsr velgen, vindik persoonlijk nog mooier.

Hij wisselt ook regelmatig van blok *kheb 2 blokken, 1 brommer, handig
friemelmaandag 3 oktober 2005 @ 21:18
Ik rij Puch Ms50V, Oldtimer dus. Ik trek een standaard maxitje of Vespa Si ofzow er nog wel uit, ik hou ze in ieder geval bij. Ik heb verder ook niks aan mijn voertuig veranderd, vind ik erg zonde! loopt standaard wel 55 zoiets, nooit problemen bij controles etc, als ze hem al op de bank zetten. Hier pics van mijn brommer:

Die mevrouw hoort er niet bij, dat is de vrouw van de vorige eigenaar (brommer is al weer 2 jaartjes in mijn bezit)



Puch, brommers voor echte mannen.
Cerbiemaandag 3 oktober 2005 @ 21:29
dat stuur
Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 21:32
Eerder die helm man
Cerbiemaandag 3 oktober 2005 @ 21:35
Die helm is wel okay met een oldtimer, maar dat stuur. Krijg je daar niet enorm lamme armen van, steeds zo omhoog houden
Ah, zolang het maar geen scooter is
Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 21:38
Zo'n stuurt hoort op een puch hoor
alsemmaandag 3 oktober 2005 @ 21:44
dat tankje moet chroom zijn
Geqxonmaandag 3 oktober 2005 @ 21:52
True, maar dit staat ook wel mooi
BrauNmaandag 3 oktober 2005 @ 22:00
Komt-ie-dan-hè.



Inmiddels verkocht, aan een pauper uit het noorden des lands. Ik heb nog steeds medelijden met de arme sloeber. Dat ding was geen stuiver meer waard, gheghe.
Cerbiemaandag 3 oktober 2005 @ 22:39
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:38 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n stuurt hoort op een puch hoor
True, maar dan niet zo hoog
Geef mij maar een ouwe buikschuiver
fs180dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:34
zo frame is helemaal klaar staat nu mooi te drogen
nu nog mn achtervelgas omzetten naar mn voorvelg en dan spuiten, stuurtje erop en olie verversen
Alvilondinsdag 4 oktober 2005 @ 23:39
Wou vanmiddag ook me voorvelg gaan afspuiten.

Was te lui

morgen weer een dag
Geqxondinsdag 4 oktober 2005 @ 23:43
Kun je niet eens een keertje pics posten, fs180?
fs180woensdag 5 oktober 2005 @ 16:16
tjah elke dag mep ik een vriend van me zodat ie zn cam meeneemt doet ie alleen nooit
en webcam tjah.. dat begrijp je zelf wel
naja ik maak dr wel gewoon een paar
Cerbiewoensdag 5 oktober 2005 @ 16:26
Rij bij die vriend langs en maak daar foto's
Maikuuulwoensdag 5 oktober 2005 @ 21:17
Ff tussen door over de nieuwe kentekenplaat. Heeft iemand deze al? Zoja, moet je ook een uitreksel van de gemeente/burgelijke stand hebben?
Cerbiewoensdag 5 oktober 2005 @ 21:19
http://www.ishetgeenplaatje.nl/

Ik vraag hem binnenkort wel een keer aan of in de vakantie, als ik hem voor de schouwing even achter moet laten. Weinig zin om te fietsen

Je hoort m'n brommer vrijwel niet, maar als ik ~50 rijdt en ik houdt dat even vol op bijv. een recht stuk gaat ie door naar ~54 en hoor je ineens een harder geluid, soort honend geluid. Als je volgas op je top van een dijk afrijdt hoor je hetzelfde.
Maakt ie dan overtoeren of iets anders, en moet ik daar wat aan doen?
Geqxonwoensdag 5 oktober 2005 @ 21:22
Ik heb vandaag voor het eerst een plaatje gezien
Ayaxolawoensdag 5 oktober 2005 @ 21:30
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:19 schreef Cerbie het volgende:
http://www.ishetgeenplaatje.nl/

Ik vraag hem binnenkort wel een keer aan of in de vakantie, als ik hem voor de schouwing even achter moet laten. Weinig zin om te fietsen

Je hoort m'n brommer vrijwel niet, maar als ik ~50 rijdt en ik houdt dat even vol op bijv. een recht stuk gaat ie door naar ~54 en hoor je ineens een harder geluid, soort honend geluid. Als je volgas op je top van een dijk afrijdt hoor je hetzelfde.
Maakt ie dan overtoeren of iets anders, en moet ik daar wat aan doen?
Dat zou goed kunnen, dan moet je je tandwielverhouding veranderen. Als het zo zou zijn is het dan waarschijnlijk over.
Cerbiewoensdag 5 oktober 2005 @ 21:34
Ik merk het pas sinds kort echt, sinds de carburateur goed schoongemaakt en het brandstofslangetje goed vastgezet zijn.
En het is een scooteraandrijving, dat zou betekenen dat ik zwaardere rolletjes moet nemen (zullen deze wel versleten zijn).
Scooteraandrijving maar wel een brommer ja, zie je niet vaak Is wel een fijn ding, hij heeft alleen de irritante gewoonte door z'n benzine heen te zijn als ik de dijk oprijdt.
Ayaxolawoensdag 5 oktober 2005 @ 21:42
Haha ok Dan zou ik het eigenlijk ook niet weten
Cerbiewoensdag 5 oktober 2005 @ 21:44
Ik dacht dat het zo zat, weet ook niet veel van scooteraandrijvingen
Leuk dat het een tweedehandsje is, ik heb geen flauw idee wat voor gewicht rollen er nu inzitten.
Kijk er wel in het weekend ofzo na, als ik tijd heb
fs180woensdag 5 oktober 2005 @ 21:57
*lamp + verzekerings plaatje erop heeft zitten*
Brechtjezaterdag 8 oktober 2005 @ 14:11
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

jaja daaaar is die weer


Thats my taste
Geqxonzaterdag 8 oktober 2005 @ 14:35
Brechtje, je vooroordelen zijn nu compleet bevestigd
junkiesietzedinsdag 11 oktober 2005 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:11 schreef Brechtje het volgende:

[..]



Thats my taste
ja he veel mooier dan die dingen die op een fiets lijken.
Geqxondinsdag 11 oktober 2005 @ 19:16
Ik lach je uit als je zonder benzine komt te zitten

Of als er weer onderhoud aan te pas komt
Cerbiedinsdag 11 oktober 2005 @ 19:35
Ik werd vanmiddag ingehaald door een snorscooter, en dat kwam niet doordat ik zo langzaam reed
Leuk rijgedrag ook, jammer dat ie niet van de dijk af boekte eigenlijk
fs180dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:32
ik moet alleen mn m-stuur nog krijgen en nog wat dingen in elkaar zetten..

en dan is ie klaar
n0nezaterdag 15 oktober 2005 @ 13:52
me puch is af

Geqxonzaterdag 15 oktober 2005 @ 14:06
quote:
O-M-F-G
fs180zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:15
wat voor velgen zijn dat?
Geqxonzaterdag 15 oktober 2005 @ 17:17
Standaard puch velgen
fs180zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:29
niet dat ik wete iig..

mijn puch:

*tromgeroffel*



dan moet er alleen nog een ander zadel + M-stuur op, oja en een voorspatbordje
Geqxonzaterdag 15 oktober 2005 @ 19:03
Ik neem aan dat je er een buddy op gaat zetten?

En waarom hebben jullie in de herfst semi-slicks eronder Ben je levensmoe oid?
Cerbiezaterdag 15 oktober 2005 @ 19:28
Is dat een ducttape zadel?

Ik ga trouwens voor het smalle lange kenteken, staat beter op een Fox
fs180zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:40
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Cerbie het volgende:
Is dat een ducttape zadel?

Ik ga trouwens voor het smalle lange kenteken, staat beter op een Fox
de enige echte
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef Geqxon het volgende:
Ik neem aan dat je er een buddy op gaat zetten?

En waarom hebben jullie in de herfst semi-slicks eronder Ben je levensmoe oid?
buddy of homemade
slicks omdat die eronder zaten toen ik mn velg kocht
en omdat dit een racer gaat worden
Geqxonzaterdag 15 oktober 2005 @ 23:17
Ooo, je gaat er dus niet mee op de weg rijden? Zelf wacht ik nog even met mijn slicks. Met al die bladeren schuif je zo weg
fs180zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:44
deze gaat wel de weg op.. als ie niet verkocht wordt
(staat nu op marktplaats)
en bladeren valt wel mee hoor waar ik rij, nooit last van
fs180zondag 16 oktober 2005 @ 00:05
ik heb em nu op marktplaatst staan, kijken wat de gek ervoor geeft, 100e is geboden, heb em gekocht voor 20
xFriendxzondag 16 oktober 2005 @ 19:20


Zonder neon Dus minder luchtweerstand waardoor ik JunkieSietze er uit kan boeken...

fs180zondag 16 oktober 2005 @ 19:23
met dat ding heb je ongeveer evenveel weerstand als een heel flatgebouw
xFriendxzondag 16 oktober 2005 @ 19:25
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:23 schreef fs180 het volgende:
met dat ding heb je ongeveer evenveel weerstand als een heel flatgebouw
I know..... voorkant ziet er dan ook niet bepaald gestroomlijnd uit.
fs180zondag 16 oktober 2005 @ 19:36
maar hoe hard 'boekt' zo'n opoe ding nou?
xFriendxzondag 16 oktober 2005 @ 19:44
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:36 schreef fs180 het volgende:
maar hoe hard 'boekt' zo'n opoe ding nou?
De mijne of in het algemeen?

Vaak is dat lastig te zeggen want:

-pubers verzinnen er vaak 10 km/h bij, omdat ze harder willen dan vriendjes oid
-de tellers kloppen vaak van geen kant
-er zijn zoveel dingen te veranderen aan die dingen dat er niet een algemene snelheid te bepalen is

De 1 gaat onbegrenst 70, de ander zegt dat zijn/haar scooter onbegrenst 85 gaat.
fs180zondag 16 oktober 2005 @ 20:20
ik bedoelde dus die van jou.. !
xFriendxzondag 16 oktober 2005 @ 20:32
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:20 schreef fs180 het volgende:
ik bedoelde dus die van jou.. !
Ik heb em op 100 gehad naast een auto (dus autoteller, maar ook die zijn niet altijd even nauwkeurig). Maar dan is het wel gunstig weer, geen tegenwind etc.
n0nezondag 16 oktober 2005 @ 22:50
Scooters
fs180zondag 16 oktober 2005 @ 23:08
maar 2 scooters in 3 delen
dealordiezondag 16 oktober 2005 @ 23:12
Mooi leip hoor maarja wel rlxt
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 00:13
puch.... nix voor mij! Als ik het geld heb ben ik over 7,5 maand de trotse eigenaar van dit ubervettebromding:
De derbi grp nude

M'n zus vond dat het leek als of ie van lego was wat vinde jullie mag ik haar slaan? (ff buiten het feit dat je geen meisjes mag slaan)
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 00:31
nee ik ga dr niet slaan
Cerbiemaandag 17 oktober 2005 @ 00:33
Ik vind dat ze gelijk heeft

Ga je serieus een paar 1000¤ aan een brommer uitgeven? Ik zou het een paar jaar bewaren en er een rijbewijs/auto van betalen
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 00:39
ff vraagje!
Ik ruilde me scoot in voor een rooie puch ,
moest 350 bijbetalen.
Puch reed echt niet oke en de man zei, dat dat kwam omdat hij telang had stilgestaan!
Einde verhaal tot ik de rooie wilde inruilen, men zei, sorry maar die voorvering is kapot!
Die moet ik helemaal opnieuw erin zetten en dat kost me wel 300 euro!
Ik geef je 400 voor dat ding. Terwijl hij 6 maand ervoor 750 waard was.
Dus ik terug naar diegene die me dit ding verkocht had.
ruilde hem in moest 225 bijbetalen.
heb nu een zwarte puch.
Nu rijd ie perfekt, maar het opstarten lukt gewoon niet, hij moet echt warm draaien waarbij er enorm veel rook uit de uitlaat komt smorgensvroeg.
Ach zei de beste man dat komt omdat er vocht inzit.
Tevens is kilometerteller kapot, en dat zou gemaakt worden zei hij.
Ik breng hem erheen, haal hem op na een dag zegt ie..
het lag niet aan de kabeltjes er moet een nieuwe teller op. En dat kost 250 euro dus dat wil ik je niet aandoen.
Sorry ik heb dat ding toch gekocht bij hem?
Als ik die andere en deze optel kom ik op een bedrag van 557 euro dat ik kwijt ben aan die man.
Terwijl als ik de ouwe rush had geruild toendertijd met dit bedrag ik inmiddels al een half jaar had kunnen rijden op een bijna nieuwe scooter..
Ik baal hier echt van, wat moet ik nu doen?
Bedoel je hebt toch drie maand garantie enzo?
En hij zou de teller maken dus? Er gebeurd niks en dattie langdurig moet opstarten doet ie ook niks aan..
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 00:42
Ow ja ik ben een ouwe puber mag dat ook ?
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 00:45
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:39 schreef zhe-devilll het volgende:
ff vraagje!
Ik ruilde me scoot in voor een rooie puch ,
moest 350 bijbetalen.
Puch reed echt niet oke en de man zei, dat dat kwam omdat hij telang had stilgestaan!
Einde verhaal tot ik de rooie wilde inruilen, men zei, sorry maar die voorvering is kapot!
Die moet ik helemaal opnieuw erin zetten en dat kost me wel 300 euro!
Ik geef je 400 voor dat ding. Terwijl hij 6 maand ervoor 750 waard was.
Dus ik terug naar diegene die me dit ding verkocht had.
ruilde hem in moest 225 bijbetalen.
heb nu een zwarte puch.
Nu rijd ie perfekt, maar het opstarten lukt gewoon niet, hij moet echt warm draaien waarbij er enorm veel rook uit de uitlaat komt smorgensvroeg.
Ach zei de beste man dat komt omdat er vocht inzit.
Tevens is kilometerteller kapot, en dat zou gemaakt worden zei hij.
Ik breng hem erheen, haal hem op na een dag zegt ie..
het lag niet aan de kabeltjes er moet een nieuwe teller op. En dat kost 250 euro dus dat wil ik je niet aandoen.
Sorry ik heb dat ding toch gekocht bij hem?
Als ik die andere en deze optel kom ik op een bedrag van 557 euro dat ik kwijt ben aan die man.
Terwijl als ik de ouwe rush had geruild toendertijd met dit bedrag ik inmiddels al een half jaar had kunnen rijden op een bijna nieuwe scooter..
Ik baal hier echt van, wat moet ik nu doen?
Bedoel je hebt toch drie maand garantie enzo?
En hij zou de teller maken dus? Er gebeurd niks en dattie langdurig moet opstarten doet ie ook niks aan..
Uithuilen bij mama? Nee, ik denk dat je je geld gewoon kwijt bent. Daarom zeggen ze ook vaak: als je een 2ehandsje koopt laat hem even checken bij een echte dealer!
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 00:45
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:31 schreef fs180 het volgende:
nee ik ga dr niet slaan
dat vroeg ik toch ook niet?
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 00:47
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:33 schreef Cerbie het volgende:
Ik vind dat ze gelijk heeft

Ga je serieus een paar 1000¤ aan een brommer uitgeven? Ik zou het een paar jaar bewaren en er een rijbewijs/auto van betalen
ja maar je moet toch een beetje stoer zijn om een lekkerwijf te krijgen ach 2e hands 2250 euri je rijd er 2 jaar netje op en je krijg er nog 1500, 1600 voor terug...
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 00:48
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:45 schreef mister_dog het volgende:

[..]

Uithuilen bij mama? Nee, ik denk dat je je geld gewoon kwijt bent. Daarom zeggen ze ook vaak: als je een 2ehandsje koopt laat hem even checken bij een echte dealer!
Deze is gekocht bij een dealer...
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 00:53
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Deze is gekocht bij een dealer...
sorry ik dacht omdat je zei 'die man' enz. dat het gewoon aan huis was. Dan weet ik niks meer te zeggen wat je zou kunnen helpen...

Ik had trouwes nog wel een vraagje... hoe de neuk kan een teller 225 euro kosten? krijg je dan een 18 karaats gouden wijzer en diamanten lettertjes?
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 00:55
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:53 schreef mister_dog het volgende:

[..]

sorry ik dacht omdat je zei 'die man' enz. dat het gewoon aan huis was. Dan weet ik niks meer te zeggen wat je zou kunnen helpen...
Is het nu een oplichter ofzo?
Ik denk dat ik er even heen moet met wat manskracht ofzo?
Hij zal wel denken heb je weer zo'n wijf *gniffelend in zijn vuistje enzo*
bah
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 00:57
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:53 schreef mister_dog het volgende:

[..]

sorry ik dacht omdat je zei 'die man' enz. dat het gewoon aan huis was. Dan weet ik niks meer te zeggen wat je zou kunnen helpen...

Ik had trouwes nog wel een vraagje... hoe de neuk kan een teller 225 euro kosten? krijg je dan een 18 karaats gouden wijzer en diamanten lettertjes?
Ja een dashboard ofzo?
Het lag niet aan de kabels zei hij, dus was de teller kapot, weet ik wat die dingen kosten?
Dus dat kost geen 250?
hmmz nu word ik echt boos op die kerel
Xenniamaandag 17 oktober 2005 @ 01:00
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:13 schreef mister_dog het volgende:
M'n zus vond dat het leek als of ie van lego was wat vinde jullie mag ik haar slaan? (ff buiten het feit dat je geen meisjes mag slaan)
Nee, ze heeft gelijk. Dat hoekige ding ziet er niet uit
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 01:11
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, ze heeft gelijk. Dat hoekige ding ziet er niet uit
Geqxonmaandag 17 oktober 2005 @ 01:16
Een kilometerteller voor een Tomos-bromfiets kost inclusief de bekabeling 50 euro.
Cerbiemaandag 17 oktober 2005 @ 01:16
Het hele verhaal klinkt als grote oplichterij, wat een belachelijke prijzen ook. 250¤ voor een teller, en een scooter is doorgaans meer waard dan een tweedehands Puchje lijkt me.
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:19
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:16 schreef Geqxon het volgende:
Een kilometerteller voor een Tomos-bromfiets kost inclusief de bekabeling 50 euro.

IK GA ERHEEN, MORGEN!
zal hem leren die lichterlaaier
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:22
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:16 schreef Cerbie het volgende:
Het hele verhaal klinkt als grote oplichterij, wat een belachelijke prijzen ook. 250¤ voor een teller, en een scooter is doorgaans meer waard dan een tweedehands Puchje lijkt me.
Kun je je voorstellen dat ik dus eerst een scooter had die geweldig reed, en ineens die snorscooter had?
Wist ik veel waarom ik dacht dat het een botsautootje was?
Dacht zal wel zo horen bij een snorscooter....

Bleek dus dat de vering kapot was, en die andere dealer zei, wat een rare scooter?
Hij staat scheef, dacht huh?
Ja zegt ie die hele voorvork is ingedrukt..
rij je dus een half jaar kloten door die vent..
trouwens die heeft die scooter alweer doorverkocht denkelijk zonder te maken, dus er rijd nu weer iemand kloten op dat ding.
Bedoel je voelt dan echt elke kuil in de weg.
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 01:26
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]


IK GA ERHEEN, MORGEN!
zal hem leren die lichterlaaier
overmorgen zien we een rouw advertentie?
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:30
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:26 schreef mister_dog het volgende:

[..]

overmorgen zien we een rouw advertentie?
nou ik denk dat ik even een andere scoot ga eisen..
dit ding is niet in orde en ik vind binnen een half jaar 575 euro verdienen wel erg veel op een zielige vrouw.. ces't moi...
Geqxonmaandag 17 oktober 2005 @ 01:30
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]


IK GA ERHEEN, MORGEN!
zal hem leren die lichterlaaier
Als je in de buurt woont, wil ik nog wel even meegaan
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:32
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:30 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als je in de buurt woont, wil ik nog wel even meegaan
thnks nais aanbod!
enne ff offtopic maar euh, als jij dat bent in je fotoboek, waarom wordt jij geen model?
Je hebt echt een prachtig gezicht!
Voor mij te jong helaas, maar echt ik vind je schitterend!
Geqxonmaandag 17 oktober 2005 @ 01:36
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

thnks nais aanbod!
enne ff offtopic maar euh, als jij dat bent in je fotoboek, waarom wordt jij geen model?
Je hebt echt een prachtig gezicht!
Voor mij te jong helaas, maar echt ik vind je schitterend!
Uhm.... thanks? Sorry ik weet hier even geen passende reactie op
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:38
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Uhm.... thanks? Sorry ik weet hier even geen passende reactie op
Hoeft ook niet maar denk er gewoon eens over na!
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 01:44
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Uhm.... thanks? Sorry ik weet hier even geen passende reactie op
*pssst zhe-devilll is eigenlijk een 59 jarige pedo die jongetjes zoekt
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 01:49
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:44 schreef mister_dog het volgende:

[..]

*pssst zhe-devilll is eigenlijk een 59 jarige pedo die jongetjes zoekt
Nee joh!
Ik vind hem gewoon mooi om te zien. Mag ik dat zeggen of niet?
mister_dogmaandag 17 oktober 2005 @ 01:57
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nee joh!
Ik vind hem gewoon mooi om te zien. Mag ik dat zeggen of niet?
tuurlijk, ik maakte maar een geintje...
XoRePmaandag 17 oktober 2005 @ 03:12
Hier mijn eerste:


Voor mijn perso met meer foto's en de setup enzo klik dan hier op!

Die ik hierna erbij heb genomen:


Voor mijn perso met meer foto's en de setup enzo klik dan hier op!

En mijn laatste aanwinst:


Voor mijn perso met meer foto's en de setup enzo klik dan hier op!

Tot voor kort had ik ze alle 3 maar heb de Runner verkocht omdat ik een beetje ruimte gebrek had.

Trouwens allemaal zelf verdiend op een legitieme manier En de eerste en de laatste zijn allebij nieuw uit de winkel
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 11:30
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Is het nu een oplichter ofzo?
Ik denk dat ik er even heen moet met wat manskracht ofzo?
Hij zal wel denken heb je weer zo'n wijf *gniffelend in zijn vuistje enzo*
bah
ja
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 11:30
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 01:16 schreef Geqxon het volgende:
Een kilometerteller voor een Tomos-bromfiets kost inclusief de bekabeling 50 euro.
dan ben jij ook nog te duur uit.. of ze moeten voor puch stukken goedkoper zijn..
Geqxonmaandag 17 oktober 2005 @ 11:41
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

dan ben jij ook nog te duur uit.. of ze moeten voor puch stukken goedkoper zijn..
Ik heb nog even in mijn lijst gekeken, en bij nader inzien was het 45 euro voor:
-Tellerklok
-Tellerkabel
-Telleraandrijver
Smokedmaandag 17 oktober 2005 @ 12:04
250 euro voor een km tellertje ik was 10 euro kwijt voor een 2e handsje incl. kabel

300 euro voor nieuwe voorvering? ik weet dat het voor een puchje 40 euro is maar 300 euro lijkt me wel ERG veel
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 19:22
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb nog even in mijn lijst gekeken, en bij nader inzien was het 45 euro voor:
-Tellerklok
-Tellerkabel
-Telleraandrijver
dat zou dan wel kunnen, maar iig, als iets van jke teller kapot is is het meetal je kabel, kost me 3,90, voor scooter zou het wel ietjes meer zijn
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 19:24
ik heb trouwens net mn certificaat gehaald
eindelijk legaal op de weg
Cerbiemaandag 17 oktober 2005 @ 19:55
Toch wel in één keer gehaald he?
fs180maandag 17 oktober 2005 @ 23:17
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:55 schreef Cerbie het volgende:
Toch wel in één keer gehaald he?
ja, vriend mag me die al veel vaker en veel eerder brommer rijd, gaat nu voor zn 3e keer
n0nemaandag 17 oktober 2005 @ 23:45
wat een prutsers allemaal, ik had hem ook in 1 keer
zhe-devilllmaandag 17 oktober 2005 @ 23:48
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:04 schreef Smoked het volgende:
250 euro voor een km tellertje ik was 10 euro kwijt voor een 2e handsje incl. kabel

300 euro voor nieuwe voorvering? ik weet dat het voor een puchje 40 euro is maar 300 euro lijkt me wel ERG veel
Jemig belazeren die lui je dan zo erg?
Vandaag zei hij het weer nieuwe teller enzo koste echt wel 250...
De scoot begaf het trouwens onderweg! Ineens gaf hij geen gas meer en ineens wastie stil op de weg..
Nou ja we hebben de scoot erheen gebracht...wat een gedoe zeg, hele tijd onderweg geprobeert te starten hij deed niks nada, de olie was na een week volle tank helemaal leeg!
Scoot roken als een idioot, kom ik daar, we starten hem weer...driemaal raden, daar liep ie wel.. Is altijd zo he?
Maar goed uh ze zoeken het maar ff uit..
Veel benzine zat er ook al niet meer in maar ja dat dahsboardje is kapot dus je ziet niet eens dat de benzine of olie op is lekker handig of hoe hard je rijdt
Geqxondinsdag 18 oktober 2005 @ 00:17
Wat is het toch een....

Opnieuw, ik bied mij aan mee te gaan
fs180dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:46
ik ook
als er nou nog eens iets kapot is.. breng em niet naar hem toe, en stuur iets van iemand naar hem toen om je egld terugte krijgen
Cerbiedinsdag 18 oktober 2005 @ 07:26
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

ja, vriend mag me die al veel vaker en veel eerder brommer rijd, gaat nu voor zn 3e keer
3 keer
Nja toen ik daar zat hoorde ik om me heen mensen die voor de 5e (!) keer bezig waren, en helemaal blij waren dat ze het eindelijk gehaald hadden met maar 4 fouten
Geqxondinsdag 18 oktober 2005 @ 08:05
Zelf heb ik de eerste keer amper tot niet geleerd, gefaald dus. Voor de 2e keer had ik het boekje een keer doorgelezen (3-4 uur werk), en had ik het nog gehaald ook

4 fout, waarvan ik bij 1 te laat was met corrigeren, en waarbij ik van de andere 3 exact wist wat ik fout had.
xFriendxdinsdag 18 oktober 2005 @ 10:22
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Jemig belazeren die lui je dan zo erg?
Vandaag zei hij het weer nieuwe teller enzo koste echt wel 250...
De scoot begaf het trouwens onderweg! Ineens gaf hij geen gas meer en ineens wastie stil op de weg..
Nou ja we hebben de scoot erheen gebracht...wat een gedoe zeg, hele tijd onderweg geprobeert te starten hij deed niks nada, de olie was na een week volle tank helemaal leeg!
Scoot roken als een idioot, kom ik daar, we starten hem weer...driemaal raden, daar liep ie wel.. Is altijd zo he?
Maar goed uh ze zoeken het maar ff uit..
Veel benzine zat er ook al niet meer in maar ja dat dahsboardje is kapot dus je ziet niet eens dat de benzine of olie op is lekker handig of hoe hard je rijdt
Volle tank olie na 1 week leeg? Wow, dat is wel heel snel. Ik zie dat je een Puch rijd, wellicht is je olietank wat kleiner dan bij de gemiddelde scooter, maar dan nog.
Ook dat dashboard lijkt me echt grote onzin.

http://www.puchshop.nl/

Klik daar op: Framedelen
Kijk daarna bij: Cockpitset

Ik heb geen verstand van Puchies, weet niet welk type je hebt, volgens mij zijn er vele soorten Puchies. Desondanks denk ik dat die ¤ 250,- dus wel erg hoog zit in vergelijking met de prijzen die ik op deze site vond.
C2Cdinsdag 18 oktober 2005 @ 11:14
je kan toch ook gewoon een 2ehands puch kopen voor 250 euro of hoe zit dat
classpcdinsdag 18 oktober 2005 @ 14:53
Bij deze mijn Gilera Citta:









Deze foto's zijn deze zomer gemaakt. Maar inmiddels heb ik er ook een toeter, remlicht, andere hendels en andere handvaten op.

Het is een 50cc Vespa blokje met brommer carters en brommer vertandingen.
Uitgeboorde Citypower uitlaat, 13/13 Del'lorto carburateur.
Hij heeft elektronische ontsteking, er zit een 80 poulie op, 58 sproeier en standaard trekveren.
Brechtjedonderdag 27 oktober 2005 @ 12:30
Zijn dr nog meer?
RoOoYtJuHdonderdag 27 oktober 2005 @ 12:41
Zullen we van het volgende topic gewoon een centraal brommer topic maken? Want er wordt heel veel gediscuseerd over brommers enzo.
kokosdonderdag 27 oktober 2005 @ 12:51
Waarom zou je?
classpcdonderdag 27 oktober 2005 @ 12:54
En ik vond die van mij (1993) al oud
fs180donderdag 27 oktober 2005 @ 18:02
gewoon [centraal] brommerts

mn spullen voor mn brom zijn onderweg
n0nedonderdag 27 oktober 2005 @ 18:12
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Volle tank olie na 1 week leeg? Wow, dat is wel heel snel. Ik zie dat je een Puch rijd, wellicht is je olietank wat kleiner dan bij de gemiddelde scooter, maar dan nog.
Ook dat dashboard lijkt me echt grote onzin.

http://www.puchshop.nl/

Klik daar op: Framedelen
Kijk daarna bij: Cockpitset

Ik heb geen verstand van Puchies, weet niet welk type je hebt, volgens mij zijn er vele soorten Puchies. Desondanks denk ik dat die ¤ 250,- dus wel erg hoog zit in vergelijking met de prijzen die ik op deze site vond.
Puch tank is 3.2 liter als ik het goed heb, ik moet ook 2x tanken, ik rijd ong. 35km per dag, en dat is ong. 0.85liter
kokosdonderdag 27 oktober 2005 @ 18:19
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:02 schreef fs180 het volgende:
gewoon [centraal] brommerts

mn spullen voor mn brom zijn onderweg
Ja maar wou je dan scooters uitsluiten?

Je bedoel zeker gewoondit topic alleen met die naam ?
LadyDanadonderdag 27 oktober 2005 @ 18:43
Hier is mijn scootertje:





Vorige week nog een boete gehad Moest op de rollerbank ¤ 95,00
Geqxondonderdag 27 oktober 2005 @ 18:57
Mijn gaskabel ging kapot

Koste like een euro om te fixen
RoOoYtJuHdonderdag 27 oktober 2005 @ 21:11
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:19 schreef kokos het volgende:

[..]

Ja maar wou je dan scooters uitsluiten?

Je bedoel zeker gewoondit topic alleen met die naam ?
Gewoon iets, maar niet pimp, want het gaat hier ook over gaskabels die stuk zijn enzo, snap je?
fs180donderdag 27 oktober 2005 @ 22:55
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:19 schreef kokos het volgende:

[..]

Ja maar wou je dan scooters uitsluiten?

Je bedoel zeker gewoondit topic alleen met die naam ?
kijk scooters uitsluiten zo mooi zijn, maar officeel vallen ze ook onder bromfiets ey



tjah dat pimp moet weg, tis niet alleen om te showen, ook voor problemen enzo
BLADEZZzaterdag 29 oktober 2005 @ 12:11
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:55 schreef fs180 het volgende:
tjah dat pimp moet weg, tis niet alleen om te showen, ook voor problemen enzo
Kijk aan, maak ik daar meteen even gebruik van

Het zit zo, ik heb een Vespa Si snorfiets en deze houdt in. Ik moet starten met choke en hem daarna tamelijk hoog in de toeren laten lopen met choke aan voor zeker 30 seconden. Hierna kan ik pas wegrijden. Hij start dus wel snel (ook zonder choke), maar valt uit. Dit deed ie eerst nooit, toen kon ik meteen rijden. Als ie eenmaal rijdt doet ie het verder wel prima, geen lagere snelheid oid.

Het enige wat ie doet ie bij het gas geven even inhouden (zo goed als afslaan, smorend geluid), dan komt ie langzaam op toeren en dan schiet ie ineens door. Ik moet bij het smoren even gas dicht, dan weer open, dan smoort ie, weer gas dicht, weer open en zo steeds een beetje verder gas open.

Tips? Komt dit door het koudere weer? Iets met lucht/benzine verhouding? Grotere/kleinere sproeier? Ik weet het niet, voor zover ik weet is alles standaard

[ Bericht 3% gewijzigd door BLADEZZ op 29-10-2005 12:22:15 ]
classpczaterdag 29 oktober 2005 @ 13:19
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:11 schreef BLADEZZ het volgende:

[..]

Kijk aan, maak ik daar meteen even gebruik van

Het zit zo, ik heb een Vespa Si snorfiets en deze houdt in. Ik moet starten met choke en hem daarna tamelijk hoog in de toeren laten lopen met choke aan voor zeker 30 seconden. Hierna kan ik pas wegrijden. Hij start dus wel snel (ook zonder choke), maar valt uit. Dit deed ie eerst nooit, toen kon ik meteen rijden. Als ie eenmaal rijdt doet ie het verder wel prima, geen lagere snelheid oid.

Het enige wat ie doet ie bij het gas geven even inhouden (zo goed als afslaan, smorend geluid), dan komt ie langzaam op toeren en dan schiet ie ineens door. Ik moet bij het smoren even gas dicht, dan weer open, dan smoort ie, weer gas dicht, weer open en zo steeds een beetje verder gas open.

Tips? Komt dit door het koudere weer? Iets met lucht/benzine verhouding? Grotere/kleinere sproeier? Ik weet het niet, voor zover ik weet is alles standaard
Ik denk iets met de lucht/benzine verhouding. Het lijkt tenminste op problemen die ik eerder heb gehad, die daar door kwamen.
Maar hoe lang heb je dat probleem al? En heb je onlangs iets veranderd eraan?

Dat je nu met choke moet starten lijkt me wel normaal, omdat het de laatste tijd koud is.
Maar die 30 seconden gas in houden lijkt me niet normaal en lijkt me ook niet goed voor hem.
BLADEZZzaterdag 29 oktober 2005 @ 13:54
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:19 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik denk iets met de lucht/benzine verhouding. Het lijkt tenminste op problemen die ik eerder heb gehad, die daar door kwamen.
Maar hoe lang heb je dat probleem al? En heb je onlangs iets veranderd eraan?

Dat je nu met choke moet starten lijkt me wel normaal, omdat het de laatste tijd koud is.
Maar die 30 seconden gas in houden lijkt me niet normaal en lijkt me ook niet goed voor hem.
Enige verandering is stepjes ipv trappers en daar kan het natuurlijk niet aan liggen Probleem heb ik nu ongeveer twee weken, het was vanmorgen trouwens veel minder als normaal. Mss omdat het vandaag niet zo koud is?
fs180zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:48
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:11 schreef BLADEZZ het volgende:

[..]

Kijk aan, maak ik daar meteen even gebruik van

Het zit zo, ik heb een Vespa Si snorfiets en deze houdt in. Ik moet starten met choke en hem daarna tamelijk hoog in de toeren laten lopen met choke aan voor zeker 30 seconden. Hierna kan ik pas wegrijden. Hij start dus wel snel (ook zonder choke), maar valt uit. Dit deed ie eerst nooit, toen kon ik meteen rijden. Als ie eenmaal rijdt doet ie het verder wel prima, geen lagere snelheid oid.

Het enige wat ie doet ie bij het gas geven even inhouden (zo goed als afslaan, smorend geluid), dan komt ie langzaam op toeren en dan schiet ie ineens door. Ik moet bij het smoren even gas dicht, dan weer open, dan smoort ie, weer gas dicht, weer open en zo steeds een beetje verder gas open.

Tips? Komt dit door het koudere weer? Iets met lucht/benzine verhouding? Grotere/kleinere sproeier? Ik weet het niet, voor zover ik weet is alles standaard
denk ook uit ervaring, je luchtfilter, of luchtschroef,filter ff schoonmaken, en ald je dannog problemen hebt gewoon even aan je luchtschoef kloten
sproeier lijkt me niet als je niets veranderd
fs180zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:49
zou ook aan de kou kunnen liggen ja, maar dan toch even aan je luchtschoef zitten
Geqxonzaterdag 29 oktober 2005 @ 15:01
Ik probeer bij mijn Tomos Classic / A35 mijn gas-gedeelte los te schroeven, maar ik kan helaas niet bij de laatste schroef

Iemand tips?
fs180zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:59
foto? of exploded view?

W0000t

mn puch is af
kijken of ik morgen foto's kan regelen
Geqxonzaterdag 29 oktober 2005 @ 20:10
Ik ga hem morgen toch echt even wegbrengen, ik heb een tomos waar de carb onder het frame zit, ipv. ernaast. Hierdoor kan ik er amper bijkomen.
ikJurzaterdag 29 oktober 2005 @ 20:32
Ik heb een puch waarmee ik altijd naar school ga enzo. helaas istie onlangs vastgelopen
Ik hou wel van de nostalgie (1973) van mijn puchje en je ziet ze tenminste niet zoveel








tsjimpzaterdag 29 oktober 2005 @ 20:33
Kansloos allemaal
Geqxonzaterdag 29 oktober 2005 @ 20:58
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:33 schreef tsjimp het volgende:
Kansloos allemaal
Euh?
Modwirezaterdag 29 oktober 2005 @ 21:17
Vooral de neerbuigende houding tegen scooters is vrij kansloos inderdaad..
Modwirezaterdag 29 oktober 2005 @ 21:19
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:13 schreef mister_dog het volgende:
puch.... nix voor mij! Als ik het geld heb ben ik over 7,5 maand de trotse eigenaar van dit ubervettebromding: [afbeelding]
De derbi grp nude

M'n zus vond dat het leek als of ie van lego was wat vinde jullie mag ik haar slaan? (ff buiten het feit dat je geen meisjes mag slaan)
De niet-nude versie is veel vetter..
fs180zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:07
maar Geqxion, kan je dan niet gewoon alles uit elkaar halen, lijkt me sneller en goedkoper
Steve-Ozaterdag 29 oktober 2005 @ 22:08
Wat een leuk topic
Steve-Ozaterdag 29 oktober 2005 @ 22:09
Als je echt stoer bent neem je een snorfiets die je opvoert
Puch One !
Cerbiezaterdag 29 oktober 2005 @ 22:23
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:09 schreef Steve-O het volgende:
Als je echt stoer bent neem je een snorfiets die je opvoert
Puch One !
Opgevoerde snorfietsen zijn niet leuk
Ik werd door een snorscooter ingehaald gister
Steve-Ozaterdag 29 oktober 2005 @ 22:34
Snorfietsen zijn tenminste origineel
ikJurzaterdag 29 oktober 2005 @ 22:48
puch is origineel opgevoerde scooters zijn voor breezerts
Geqxonzaterdag 29 oktober 2005 @ 23:11
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:07 schreef fs180 het volgende:
maar Geqxion, kan je dan niet gewoon alles uit elkaar halen, lijkt me sneller en goedkoper
Sja, ik ben bang dat ik het blok niet meer in elkaar krijg als ik alles uit elkaar schroef..

Ik ben technisch, maar dit is me even iets te veel
BLADEZZzaterdag 29 oktober 2005 @ 23:13
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:32 schreef ikJur het volgende:
Ik heb een puch waarmee ik altijd naar school ga enzo. helaas istie onlangs vastgelopen
Ik hou wel van de nostalgie (1973) van mijn puchje en je ziet ze tenminste niet zoveel


[[url=http://img64.imageshack.us/img64/6653/dscn27340ri.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img27.imageshack.us/img27/323/dscn27354oi.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img27.imageshack.us/img27/2831/dscn27362iz.th.jpg]afbeelding][/URL]

[[url=http://img27.imageshack.us/img27/5531/dscn27379yq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Is dat stuk gesmolten kabel naast je motorblok je wel eens opgevallen ?



Topic is bijna vol trouwens
ikJurzaterdag 29 oktober 2005 @ 23:15
ja me blok was een keer in de fik gevlogen omdat ik em niet goed had vastgezet en benzineslangetje niet aangesloten toen startte ik em en vloog ie helemaal in de fik. eerst zag het er nog veel erger uit
heb t inmiddels al weggewerkt
Cerbiezaterdag 29 oktober 2005 @ 23:28
Trouwens die kentekenplaat, ik ga denk ik toch voor de 'brede', hij lijkt breed maar dat ding is meer vierkant en ziet er beter uit dan die langwerpige.
fs180zondag 30 oktober 2005 @ 10:54
hoezo neem je die plaat uberhaupt dan?
fs180zondag 30 oktober 2005 @ 10:57
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:48 schreef ikJur het volgende:
puch is origineel opgevoerde scooters zijn voor breezerts
trouwens.. je ownt me mijne komt ui 79