Lijkt wel of 1/3 van Nederland met financiele problemen te kampen heeft.quote:Dit jaar gaat het alleen al bij deze onderneming om twee miljoen zaken
Weimar politiek ?!quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:28 schreef du_ke het volgende:
Daar gaat nog een hoop ellende van komen inderdaad. De ene helft van NL lijkt paninsch te sparen en de andere helft leeft notoir op de pof...
Macht corrumpeert. Daarom bestaat er geen ideaal systeem.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:24 schreef Bluesdude het volgende:
Aristocratie en poenocratie is een vorm van totalitairisme.
Het is maar net wat voor definitie je hebt.
For the sake of arguments wil ik wel een ander woord gebruiken dan.
Noem het dan : dictatuur.
Poenocratie: dictatuur van de rijken
Aristocratie: dictatuur van de edelen
Democratie: dictatuur van de gekozen vertegenwoordigers.
Niks is zaligmakend.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
Macht corrumpeert. Daarom bestaat er geen ideaal systeem.
Bij democratie lijkt de massa de macht te hebben en daardoor lijkt dat de beste vorm. Maar de macht van de massa is ook niet zaligmakend.
Ben benieuwd naar dat effect inderdaad. Weet niet of het heel slecht is trouwens.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:34 schreef Drugshond het volgende:
Moet je straks maar eens opletten als de hypotheekrente op de schop gaat. Dan denk ik dat een revolutie tot de mogelijkheden gaat behoren.
Als 1/3 al de eindjes niet aan elkaar krijgt.... kun je nog lachen. En woningbouwverenigingen krijgen steeds minder huizen bezit. Een backup is er niet of nauwelijks. Veel starters zullen gaan omvallen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:42 schreef du_ke het volgende:
Ben benieuwd naar dat effect inderdaad. Weet niet of het heel slecht is trouwens.
Aan de andere kant krijgen veel mensen dan wel de mogelijkheid om te kopen voor wie het nu te duur is. Maar eerst die coorperaties eens goed aanpakken dat hadden ze nooit zo moeten liberaliseren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als 1/3 al de eindjes niet aan elkaar krijgt.... kun je nog lachen. En woningbouwverenigingen krijgen steeds minder huizen bezit. Een backup is er niet of nauwelijks. Veel starters zullen gaan omvallen.
Maar dan leg je de macht direct bij de massa. Ik heb daar mijn twijfels over.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
Niks is zaligmakend.
Directe bindende referendum is meer demo-cratie dan een mandaatdemocratie
Het blijft altijd schipperen tussen een aantal varianten die stuk voor stuk flinke voor en nadelen hebben. Denk toch dat ons systeem zo ongeveer het minst slechte is.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan leg je de macht direct bij de massa. Ik heb daar mijn twijfels over.
Ik geloof meer in een representatieve democratie, helaas werkt dat ook niet altijd goed. Zie de Nederlandse politiek met een gapend gat tussen de burgers en de politiek.
Ja het is wel redelijk. Hoewel ik een lichte antipathie heb voor "de massa", ondanks dat ik er zelf ook wel deel van uitmaakquote:Op vrijdag 16 september 2005 00:56 schreef du_ke het volgende:
Het blijft altijd schipperen tussen een aantal varianten die stuk voor stuk flinke voor en nadelen hebben. Denk toch dat ons systeem zo ongeveer het minst slechte is.
Heerlijk zou het in 1 klap afschaffen van die aftrek zijn, net als elke andere aftrek van de belastingen, teneinde de BTW en/of de inkomstenbelasting drastisch te verlagen en het systeem eerlijker en simpeler te maken.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:34 schreef Drugshond het volgende:
Moet je straks maar eens opletten als de hypotheekrente op de schop gaat. Dan denk ik dat een revolutie tot de mogelijkheden gaat behoren.
Ja joh. En gefiscaliseerd. Iedereen betaalt nu K&L via de inkomstenbelastingquote:Op vrijdag 16 september 2005 00:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
K&L geld is toch al een aantal jaren geleden afgeschaft?
Dus vanaf 2006 betaal ik (en jullie! ) via de belasting kijk & luistergeld zonder het te kunnen bekijken zonder kabel of sateliet.quote:De Nederlandse Omroep Stichting (NOS) zal bij ongewijzigd beleid de uitzendingen van Nederland 1, 2 en 3 via de analoge ether mogelijk al per 1 januari 2006 stopzetten.
http://www.parlement.com/9291000/biof/02963quote:Op vrijdag 16 september 2005 08:18 schreef sigme het volgende:
Wanneer is er voor de laatste keer een echte motie van wantrouwen aangenomen?
quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/9291000/biof/02963
Diep teruggraven....
Typen is moeilijk op de vroege morgenquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:36 schreef sigme het volgende:
uiprinten in een zweethok, dat zal stinken.
Mijn werkplek-achter-het-raam is niet zo zweterig meer, nu de herfst heeft aangevangen.
De vroege morgenquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Typen is moeilijk op de vroege morgen.
Heb net ontbeten (2 stroopwafels m'n brood is even opquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:47 schreef sigme het volgende:
[..]
De vroege morgen. De vroege morgen is al héél lang afgelopen. Mijn wekker stond op 5 uur.. Ik heb alweer honger, ga zo maar eens een hapje eten. Noedels denk ik
![]()
We gaan de kant van Amerika opquote:Op vrijdag 16 september 2005 00:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En dat wordt nog veel erger....
Een katholieke Turk!quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/9291000/biof/02963
Diep teruggraven....
quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb net ontbeten (2 stroopwafels m'n brood is even op).
Maar ik ga.
Vlokken wil prevail.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb net een boterham met hagelslag op
Met boter? Of een of ander waterig olieproduct?quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb net een boterham met hagelslag op
edit, oeps verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age
[..].
Becelquote:Op vrijdag 16 september 2005 11:07 schreef sigme het volgende:
Met boter? Of een of ander waterig olieproduct?
Getverquote:Op vrijdag 16 september 2005 11:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Becel
Echte boter vind ik niet zo lekker![]()
Wat is echte hagelslag, zelf gemaakte?quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:16 schreef sigme het volgende:
Getver![]()
Je bent nog jong gelukkig, hopelijk leer je echte boter nog eens naar behoren waarderen![]()
Had je er wel echte hagelslag op, of een cacaofantasieproduct?
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=68871quote:Burkestichting valt verder uit elkaar
van onze redactie politiek
DEN HAAG - De zelfstandige denktank die zich afsplitst van de conservatieve Edmund Burke Stichting, krijgt de naam The European Independent Institute. Dat is gisteren bekendgemaakt door de twee ex-medewerkers van de Burkestichting die de denktank gaan leiden.
Voorzitter Sander Boon en directeur Eline van den Broek zeggen een voorbeeld te willen nemen aan het Independent Institute in Oakland (VS). ,,Dat laat al jarenlang haar invloed op economische hervormingen in de VS en Latijns-Amerika succesvol gelden.''
The European Independent Institute wil zich vooral richten op sociaal-economische onderwerpen. Er komen onderzoeken naar het anti-kartelbeleid, vlaktaks, het subsidiestelsel en de gezondheidszorg.
Twee weken geleden werd bekend dat de Burkestichting in sterk afgeslankte vorm verder moest, wegens gebrek aan donaties. Voor economische onderzoeken is nog wel geld te vinden, voor de verspreiding van het conservatieve gedachtegoed is dat een stuk moeilijker, zei directeur Bart Jan Spruyt. Spruyt verlaat de Edmund Burke Stichting als betaalde kracht, maar gaat als bestuurslid door met het aan de man brengen van het conservatisme.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=68871
originele naam
Succesvol zegquote:,,Dat laat al jarenlang haar invloed op economische hervormingen in de VS en Latijns-Amerika succesvol gelden.''
Ja, die is goedkoper, maar hoeveel kost het om 'm te laten brengen, hoeveel Mb RAM zit erbij, et cetera?quote:
Echte chocoladehagelslag, volgens het chocoladehagelslagbesluit. Of hoe de regel ook mag heten die voorschrijft dat je iets alleen chocolade mag noemen als er voldoende cacao inzit.quote:Op vrijdag 16 september 2005 11:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is echte hagelslag, zelf gemaakte?
Hagelslag van De Ruijter heb ik op mijn brood gedaan
Ik ben blij dat De Ruijter hagelslag door je strenge test is gekomenquote:Op vrijdag 16 september 2005 11:27 schreef sigme het volgende:
Echte chocoladehagelslag, volgens het chocoladehagelslagbesluit. Of hoe de regel ook mag heten die voorschrijft dat je iets alleen chocolade mag noemen als er voldoende cacao inzit.
De Ruijter maakt echte chocoladehagelslag. Ik ben een puristen eet dus alleen pure chocoladehagelslag. Hoogst zelden trouwens, ik heb het niet zo op zoetigheid
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |