Volgens Ticketservice zijn er nog kaarten beschikbaar.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is het nog steeds niet uitverkocht?
Haha als dit zo is dank ik god op m'n blote knietjes dat ik kaarten heb voor de 10e. Ik zou in staat zijn om na het 1e nummer van die kloteband al naar huis te gaan, ook al speelt DT de nummers. Vraag me eigenlijk af of er uberhaupt wel iemand op zit te wachten. Maargoed zoiets is te verwachten, zeker na Octavarium.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:
Nog steeds te koop 2 kaarten voor 11 oktober.
Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Muse, U2 en hunzelf.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien iets van Opeth? (Simpele gok hoor, ken niet zo veel CD's) Die hebben op zich ook wel eens donkere voorkanten met een grijze tekening...
kriele: Van welk album is Octavarium volgens jou dan een cover?
* LintuxCx begint 'm net een beetje leuk te vinden, op misschien een enkel nummer na...
Het ligt er zo duidelijk bovenop, dat ik het geen invloeden meer kan noemen. Schaamteloos rippen, noem ik dat.quote:
Ik ben fan sinds I&W en DT overtuigde me door de goede composities en geweldig vakmanschap. Tuurlijk, toen hoorde je Queensryche, Rush enz. ook, maar het was wel DT. Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
De muse rips vind ik wel grappig en op hun eigen manier goed gemaakt. I Walk Beside You zelf vind ik wat minder maar ik vind wel dat alles op elkaar lijkt. Misschien lijkt bijvoorbeeld The Killing Hand of Bohemian Rhapsody ofzow..
Tis moeilijk om iets totaal nieuws te doen.. en Dream Theater wil zichzelf niet herhalen.
Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.
Als dat werkelijk gaan spelen, dan vind ik dat wel een zware tegenvaller. Maar goed, dat zien en horen we dan wel weer.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:
Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Dat zie je wel meer bij bands die al zolang bestaan. Ook bij Rush. Bij DT heb ik sterk het gevoel dat het beste eraf is. Zet een 'Surrounded' bijv. eens af tegen een 'Panic Attack'. Ik vind het schrijnend moet ik helaas bekennen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.
Dat snap ik. DT live is altijd een geweldige happening. 3 Uur op de planken en ze geven het uiterste.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:25 schreef Man_Made_God het volgende:
Het is echt niet te geloven hoeveel albums er al niet zijn langsgekomen op de verschillende fora, voor de 11de.
U2
Queensr’che
Muse
Yes
Pink Floyd
Rush
Kansas
Genesis
Ik vind het allemaal prima. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, en voor mij persoonlijk kįn het gewoon niet tegenvallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier Jordan met wat apparatuur op de achtergrond![]()
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
Toen ik deze van Editors zag moest ik direct aan ToT denken :quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag vandaag bij King Kong records iemand een CD kopen met een hoes die sterk deed denken aan Train of Thought, maar het was geen CD van Dream Theater.
Ben benieuwd welk album dat geweest kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
Ik tref het steeds slecht met DT-kaarten. Vorige keer gingen mensen ineens niet meer mee en nu kan mijn vriendin niet mee omdat ze niet zolang kan staan (en ook zij wil perse vooraan staan, net als ik).quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:56 schreef LintuxCx het volgende:
Heej Duckman, jij weer?Jammer, heb mijn kaarten al, anders had geschiedenis zich kunnen herhalen.
Heb erg veel zin in 't concert iig, zeker nu ik die setlist hier gezien heb.
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:57 schreef Duckman het volgende:
Heeft iemand misschien belangstelling voor 1 of 2 kaarten voor 10 oktober? Mijn vriendin houdt een concert lang staan momenteel niet vol. Ik ga dan eventueel wel alleen. Als je trouwens 1 kaart wil en in het noorden woont, kun je met me meerijden.
Wat ook een mogelijkheid is, is ruilen met 1 kaartje voor 11 oktober. Twee avonden DT lijkt me ook wel leuk, helemaal als ze verschillende sets spelen.
Geeft niet... Wel jammer, want het was een perfecte oplossing geweest.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:18 schreef Sanne het volgende:
[..]
Duckman!!!
Ik heb 2 kaarten voor 11 oktober over. En het hoogste bod tot nu toe is vijftig euro.
Wil wel met je ruilen voor die kaarten van 10 oktober!!! Gaan we allebei twee keer.
Bij nader inzien toch geen goed idee, vriendin kan niet, en twee avonden is ook wel veel als je gewoon de volgende dag weer moet werken.
Sorry.
Ik denk dat het wat mij betreft krap word. Ik werk tot circa half 6 en moet uit Eindhoven komen. Iemand enig idee hoe het dan staat met files naar A' dam toe?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:12 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Word die meeting nog wat of niet?
Bron: http://www.heinekenmusichall.nl/route.phpquote:Auto
Parkeren: P6
parkeergarage gesitueerd direct onder de Heineken Music Hall
Komend vanaf de A2 uit zowel Amsterdam als Utrecht neemt u afrit Transferium / Ouderkerk aan de Amstel / Amsterdam Zuidoost. Aan het einde van de afrit gaat u linksaf en volgt u de borden P6.
Ik vertrek zelf om 4 uur vanuit Geldrop, met tijd ingepland om halverwege te stoppen bij de Burger King. Dan ben ik ruim op tijd daar (met een beetje geluk kan ik dan nog vooraan staan ook). Op deze manier hoef ik me niet te verdiepen in de spits-drukte op de routequote:Op zondag 9 oktober 2005 04:58 schreef PlanetX het volgende:
Weet iemand hoe goed de HMH met de auto te bereiken is en hoe lang ik naar verwachting nodig heb om vanaf Eindhoven tijdens de spits daar te komen? Zinvolle reactie wordt zeer op prijs gesteld!
quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef PlanetX het volgende:
De route is mij bekend. De drukte alleen niet. Ik ga nu weg uit Eindhoven. Mij herkent mij aan het Planet X shirt!
Ik vond het geluid trouwens best goed en LaBrie was zowaar goed! Heb me echt geen 1 keer aan hem geergerdquote:(In The Name Of God Outro Tape)
The Root Of All Evil
Panic Attack
Another Won
A Fortune In Lies
Under A Glass Moon
Caught In A Web
Peruvian Skies (with part of Pink Floyd - Wish You Were Here and Metallica - For Whom The Bell Tolls)
Home
~~~Intermission~~~
The Glass Prison
This Dying Soul
Never Enough
Sacraficed Sons
Octavarium
~~~Encore~~~
As I Am
Pull Me Under/
Metropolis Pt. 1
Ja PF inderdaad. Met die WYWH cover die ze op een gegeven moment lieten zien lijkt me dat wel de meest logische optie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:55 schreef MagStar_3590 het volgende:
Die intro was een testje voor morgen. Dat er iets van Floyd komt staat voor mij wel vast.
en ik ga straks gewoon weer!
Tsja, 't is niet de eerste keer dat ze dat doen hoor. In "Peruvian Skies" op "Once in a live time" improviseren ze net zo goed "Have a Cigar" en Metallica door het nummer heen. 'k Zou niet alleen dit als reden aanvoeren dat ze PF gaan doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:19 schreef Man_Made_God het volgende:
Ja PF inderdaad. Met die WYWH cover die ze op een gegeven moment lieten zien lijkt me dat wel de meest logische optie.
Maar zoals hierboven ook al een keer gezegd is, zullen ze Metallica niet nog een keer doen, en als ze alléén een cover laten zien van WYWH en niet van andere bands/cd's.........quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 02:33 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Tsja, 't is niet de eerste keer dat ze dat doen hoor. In "Peruvian Skies" op "Once in a live time" improviseren ze net zo goed "Have a Cigar" en Metallica door het nummer heen. 'k Zou niet alleen dit als reden aanvoeren dat ze PF gaan doen.
Ey!quote:
Hehe Octavarium vind ik juist het tofste nummerquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Hammet het volgende:
Geweldig genoten!
Jammer van Octavarium, ik viel bijna in slaap![]()
Maar vooral Sacrificed Sons en Peruvian Skies vond ik zeer indrukwekkend!
James zei op een gegeven moment van wel, maar ik meende dat er nog kaartjes te koop waren. Het was in ieder geval een mooi afgeladen sfeer!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:32 schreef kriele het volgende:
Was de zaal uitverkocht?
Ik vond het sowieso al vet dat Octavarium gespeeld werd in z'n totaliteit. Na de intro verwachtte ik eigenlijk dat ze over zouden stappen op een ander nummer, of na 1 van de delen van het nummer. Waanzinnig, en ik had die screams aan het einde niet willen missen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:46 schreef MrData het volgende:
[..]
Hehe Octavarium vind ik juist het tofste nummerIk vond het zowiezo wel vet om Jordan bezig te zien. Stond tegenover Petrucci...wat een idiote snelheid haalt ie toch af en toe. Vanavond maar hopen op In The Name of God en/of Learning to Live
![]()
Volgens mij stonden wij best dicht bij elkaar:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:48 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
James zei op een gegeven moment van wel, maar ik meende dat er nog kaartjes te koop waren. Het was in ieder geval een mooi afgeladen sfeer!
[afbeelding]
Heb jij ook een nokia 6230i? Ik zag namelijk iemand foto's maken met dat ding ongeveer op de plek waar jij stond. Ik sta bijna op deze foto, iets meer links denk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:01 schreef Bigs het volgende:
[..]
Volgens mij stonden wij best dicht bij elkaar:
[afbeelding]
Ik weet precies wie je bedoelt. Was jij toevallig met een stuk of 5 vrienden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:14 schreef Bigs het volgende:
Wel een Nokia, maar een 6881. Ik stond op een gegeven moment achter een vrij forse kerel waar ik continu links of rechts langs moest kijken.. best irritant. Maar wat nog veel erger was, was dat hij er zelf volgens mij helemaal niks aan vond.. ik had het idee dat ie daar meer was voor dat mannetje dat bij hem was, want die had het wel naar z'n zin
Haha wtf.. anders zie ik mezelf gewoon op die foto.. en lachend in de camera kijken ook nogquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:01 schreef Bigs het volgende:
[..]
Volgens mij stonden wij best dicht bij elkaar:
[afbeelding]
Das mijn typwerkquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:21 schreef Bigs het volgende:
Ik vond het echt vetDe intro van Octavarium vond ik juist wel koel, met Jordan als een een of andere gestoorde professor (en de rest van het nummer vond ik ook erg vet). These walls en I walk beside you heb ik niet gemist. Sacrificed sons was best wel indrukwekkend en vooral As I am hakte er echt lekker in op een gegeven moment
De muziek tijdens de pauze was ook wel koel.. akoestische versies van een aantal nummers (o.a. stukken uit Erotomania) en Voices akoestisch met vocalen van een vrouwklonk best wel vet. Het einde met Metropolis was echt heerlijk! Damn, wat is Dream Theater toch goed
Even de setlist:
[..]
Ik vond het geluid trouwens best goed en LaBrie was zowaar goed! Heb me echt geen 1 keer aan hem geergerd
Ah ok dan. Wij (2 man) stonden namelijk pal achter die boomlange vent aan het einde van de set, en die groep stond om ons heen. Wij stonden vrij veel te headbangenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:02 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. niet eens opgevallen dat dat jouw topic was (het was ook al laat). Goed werk
Ik meende aan het eind van Peruvian Skies ook even een stukje Muse van Petrucci te horen, maar kan zijn dat ik me vergiste (was niet zo lang).
@MMG: Nee, maar ik stond wel vlak achter dat groepje. Wij stonden met z'n 2en (kort blond stekelig haar, groene polo). Volgende keer doen we allemaal een Fok! petje op
Wij ook, heb stevige nekpijn nu! Maar hulde wat een show!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:25 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Wij stonden vrij veel te headbangen![]()
Ik heb helaas ook last van behoorlijke nekpijn, beetje jammerquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:36 schreef FastFox het volgende:
[..]
Wij ook, heb stevige nekpijn nu! Maar hulde wat een show!!
Tot vanavond
Oeps, dat hoop ik niet, ben niet zo een U2 fan...quote:Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:
Nog steeds te koop 2 kaarten voor 11 oktober.
Nu baal ik toch wel een beetje dat ik niet gisteravond ben gegaan, goeie setlist en ik daar krijgen we vanavond dan de helft van te horen omdat ze na de pauze gaan coveren en dan misschien nog wel U2 boehoehoequote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:21 schreef Bigs het volgende:
Ik vond het echt vetDe intro van Octavarium vond ik juist wel koel, met Jordan als een een of andere gestoorde professor (en de rest van het nummer vond ik ook erg vet). These walls en I walk beside you heb ik niet gemist. Sacrificed sons was best wel indrukwekkend en vooral As I am hakte er echt lekker in op een gegeven moment
De muziek tijdens de pauze was ook wel koel.. akoestische versies van een aantal nummers (o.a. stukken uit Erotomania) en Voices akoestisch met vocalen van een vrouwklonk best wel vet. Het einde met Metropolis was echt heerlijk! Damn, wat is Dream Theater toch goed
Even de setlist:
[..]
Ik vond het geluid trouwens best goed en LaBrie was zowaar goed! Heb me echt geen 1 keer aan hem geergerd
Stiekem op het forum van MikePortnoy.com gekeken waar iemand contact heeft gehad met iemand uit de zaal. Het schijnt dat Theresa Thompson (die we kennen van de Live Scenes from New York DVD) ook aanwezig is en de female vocals voor haar rekening neemt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:12 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe weet je dat, Un4?
Als ik dat nou eerder had geweten... 't Is ze geraden dat ze er een opname van gaan maken zeg... Dat wil ik horen!
doet ie dat nu nog?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:04 schreef Man_Made_God het volgende:
ik vond het al gaaf dat Portnoy op een gegeven moment z;n stick 10-15 meter naar de zijkant gooide naar z'n engineer, en dat die vervolgens in no time ééntje teruggooit, die vervolgens wordt gevangen door Portnoy. En dat alles terwijl hij rustig verder drumt.....
Er stonden nog hele rijen bij de kassa's toen we om 19:15 aankwamenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef LintuxCx het volgende:
PeterE: Was het nog niet uitverkocht ofzo dan?
Ben je niet in de war met de kassa's voor de uitrijkaart (en HMH-drank-munten) voor de parkeergarages ?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er stonden nog hele rijen bij de kassa's toen we om 19:15 aankwamen
nope, dr waren nog kaarten, had er wel geluk mee, want het zag er best afgeladen uit...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef LintuxCx het volgende:
PeterE: Was het nog niet uitverkocht ofzo dan?
Bugs Bunny toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef sanneeehh1987 het volgende:
Op een gegeven moment (1e avond, op de maandag-show) speelde john petrucci en de toetsenist een deuntje, zo heel kort, mario-looney toons achtig.
Wie weet welk deuntje het is? ik ken het wel maar kan dr ff niet opkomen..
in westerborkquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Bugs Bunny toch?
PS waar in drenthe woon je Sanne?
Wat verwarrend twee Sanne's.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Bugs Bunny toch?
PS waar in drenthe woon je Sanne?
Dat waren nog eens tijdenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:26 schreef Sanne het volgende:
Gelukkig zijn de herinneringen aan 10 april 1993 (Vredenburg, in één woord geweldig) wel nog springlevend.
..eigelijk heet ik gewoon sandra.. maar hij zal mn profiel wel niet gezien hebbenquote:
Ben in '95 nog naar de Vereeniging te Nijmegen geweest. Dat was ook al zo'n legendarisch optreden. Mijn eerste keer was de Aardschokdag in '93.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:26 schreef Sanne het volgende:
[..]
Wat verwarrend twee Sanne's.
Ik was er dus ook de elfde, maar vond het eerlijk gezegd wel wat tegenvallen. Er is niets mis met Pink Floyd, maar dat hoor ik toch liever lekker op de bank met een glaasje rode wijn dan wanneer ik wil headbangen in de HMH.
Gelukkig zijn de herinneringen aan 10 april 1993 (Vredenburg, in één woord geweldig) wel nog springlevend.
Ik kom niet uit Drente ja.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Ben in '95 nog naar de Vereeniging te Nijmegen geweest. Dat was ook al zo'n legendarisch optreden. Mijn eerste keer was de Aardschokdag in '93.
Maarre, goed om te zien dat er nog meer mensen uit Drenthe aanwezig zijn!![]()
Ikke wel!quote:
ikke ookquote:
.. wil je ze mij ook mailen? dan kan k iemand heeeeeeel blij makenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bigs, ik heb net even raw .torrent files binnen gekregen per mail, als die niet werken zal ik even een FTP'tje aanmaken.[edit] Okay, die werken, dus het komt nu ook al binnen met >100KByte/s, heb torrent nog nooit zo snel zien gaan!
Komt dus al goed, maar bedankt voor het aanbod!
Volgens mij hoor je zoiets ook bij andere nummers van DTquote:Op zaterdag 8 april 2006 19:58 schreef Bigs het volgende:
Even dit topic weer omhoog schoppen met een leuke ontdekking (die vast allang bekend is).
Ik heb de afgelopen week Train of Thought een paar keer opgehad in de auto en nu luisterde ik toevallig vandaag CD2 van 6 Degrees en toen viel me op dat het slotakkoord van 'Losing time' (laatste track van 6DOIT) gewoon hetzelfde is als het begin van 'As I am' (van TOT dus). Best wel koel
Octavarium is een 23 minuten durend eerbetoon aan DT's inspiratiebronnen/ helden plus nog wat fragmeneten van hun hoogtepunten (muzikaal gezien)quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef OProg het volgende:
En 'Octavarium' start weer met de laatste noot van Train of Thought.
En het krakende geluid (platenspeler) aan het begin van 6DOIT is weer het einde van Metropolis II.
En Octavarium eindigt in de eerste tonen van Octavariumquote:Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef OProg het volgende:
En 'Octavarium' start weer met de laatste noot van Train of Thought.
En het krakende geluid (platenspeler) aan het begin van 6DOIT is weer het einde van Metropolis II.
Thanks.quote:
quote:Disc 1
1.The Root Of All Evil
2. I Walk Beside You
3. Another Won
4. Afterlife
5. Under A Glass Moon
6. Innocence Faded
7. Raise The Knife
8. The Spirit Carries On
Disc 2
9. Six Degrees Of Inner Turbulence
10. I. Overture
11. II. About To Crash
12. III. War Inside My Head
13. IV. The Test That Stumped Them All
14. V. Goodnight Kiss
15. VI. Solitary Shell
16. VII. About To Crash (Reprise)
17. VIII. Losing Time/Grand Finale
18. Vacant
19. The Answer Lies Within
20. Sacrificed Sons
Disc 3
21. Octavarium
22. Intro
23. I. Someone Like Him
24. II. Medicate Me
25. III. Full Circle
26. IV. Intervals
27. V. Razor's Edge
28. Encore: Metropolis
Ik kan me heel goed voorstellen dat er aan zijn zang wat gesleuteld is. Wat zingt hij bij tijd en wijle beroerd zeg! Het lijkt bij hem wel of het altijd uit zijn tenen moet komen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:10 schreef Bigs het volgende:
De CD heb ik inmiddels al een paar dagen 'in huis'. De set is wel een beetje 'soft' imo, maar de kwaliteit is super. James LaBrie klinkt erg goed (alhoewel het gerucht gaat dat zijn zang hier en daar wat gecorrigeerd is) en de mix is ook prima. Kan niet wachten op de DVD, morgen eens kijken of hij in Eindhoven al ergens te vinden is.
Dat er weinig werk inzit? Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:36 schreef StunningCunt het volgende:
Ik heb hem net gekeken, en het klinkt idd erg lekker. Jammer dat er weinig hard werk inzit, maar t is een hele mooie dvd.
Hardere nummers denk ik. En daar ben ik het ook wel mee eens.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:49 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat er weinig werk inzit? Hoe bedoel je dat?
Ik denk dat je dan vooral doelt op eerder live opnames (van voor pakweg 2004). Want in de 10 jaar daarvoor (sinds de tour van Awake) heeft James rondgelopen met een aandoening aan z'n stembanden. De laatste 2 jaar ofzo is hij hier pas van hersteld.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:49 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat er aan zijn zang wat gesleuteld is. Wat zingt hij bij tijd en wijle beroerd zeg! Het lijkt bij hem wel of het altijd uit zijn tenen moet komen.
Hij klinkt nu inderdaad iets minder erg. Nog steeds op en top schreeuwerig en vals. Labrie heeft de band ontzettend veel fans gekost, als ik hoor hoeveel mensen het helemaal waanzinnig vinden.....Totdat onze vriend begint.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:42 schreef Aikara het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral doelt op eerder live opnames (van voor pakweg 2004). Want in de 10 jaar daarvoor (sinds de tour van Awake) heeft James rondgelopen met een aandoening aan z'n stembanden. De laatste 2 jaar ofzo is hij hier pas van hersteld.
Geoff Tatequote:Op donderdag 7 september 2006 17:13 schreef StunningCunt het volgende:
Tja, dat kan zo zijn, maar noems eens een vervanger ? Die past bij de stijl van DT ? Lijkt me ook wel eens gaaf om een ander type zanger te horen. Suggesties ?
De zanger van 'The Quill' ken ik niet goed genoeg om een mening over te hebben, maar Geoff Tate en Gildenlöw vind ik dus echt niet bij DT passen.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:01 schreef kriele het volgende:
[..]
Geoff Tate
Zanger van 'The Quill'(zweedse band, ook te horen op Human Equation van Ayreon)
Daniel Gildenlow
Dat zou Portnoy vast niet zo zien zitten.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:01 schreef kriele het volgende:
[..]
Geoff Tate
Zanger van 'The Quill'(zweedse band, ook te horen op Human Equation van Ayreon)
Daniel Gildenlow
Niet mee eens. DT maakt erg goede nummers, waar hun technische kwaliteiten altijd perfect in de nummers passen. Ik vind het niet overdreven ofzo. Dat heb ik soms wel met een band als Mastodon. Ze hebben zeker vette nummers, maar ze willen iets te veel laten horen hoe geweldig hun technische kwaliteiten zijn. Met name drummer Brann Dailor heeft daat een handje van. Erg goede en getalenteerde drummer, maar iets te patserig als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Jammer dat ze hun virtuoze kunne exploļteren in een leuk nummer.
Tis leuk als je 16 noten per seconde kunt spelen maar als je nummer geen samenhang heeft klinkt het voor mij nog steeds niet leuk. (al moet ik dan wel toegeven dat dat mijn mening is voor zover ik Dream Theather heb gehoord (en dat is niet super vaak)).
Probeer de band Porcupine Tree eens.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Tis leuk als je 16 noten per seconde kunt spelen maar als je nummer geen samenhang heeft klinkt het voor mij nog steeds niet leuk. (al moet ik dan wel toegeven dat dat mijn mening is voor zover ik Dream Theather heb gehoord (en dat is niet super vaak)).
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:59 schreef kriele het volgende:
Probeer de band Porcupine Tree eens.
Ikzelf heb bij Mastodon het gevoel dat ze niet zo het gevoel dat ze zichzelf proberen te overdoen, bij DT wel, beide bands zijn onwijs goed, DT is danwel nog getalenteerder, maar Mastodon maakt voor mij veel betere muziek.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef StunningCunt het volgende:
[..]
Niet mee eens. DT maakt erg goede nummers, waar hun technische kwaliteiten altijd perfect in de nummers passen. Ik vind het niet overdreven ofzo. Dat heb ik soms wel met een band als Mastodon. Ze hebben zeker vette nummers, maar ze willen iets te veel laten horen hoe geweldig hun technische kwaliteiten zijn. Met name drummer Brann Dailor heeft daat een handje van. Erg goede en getalenteerde drummer, maar iets te patserig als je het mij vraagt.
Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt toch is Dream Theater een van de weinige zo virtuoze bands die toch best goed in elkaar stekende nummers en solo's kunnen maken in tegenstelling tot figuren als Malmsteen, Axel Rudi Pell, etc.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 12:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Hopelijk wordt deze beter als dat vorige misbaksel.quote:DREAM THEATER: 'Systematic Chaos' Track Listing Revealed - Feb. 21, 2007
Progressive metal pioneers DREAM THEATER have finalized the track listing for their new album, "Systematic Chaos", due in June via Roadrunner Records.
"This album's got all of the elements we've become known for," reveals drummer Mike Portnoy, who co-produced the CD with guitarist John Petrucci (Paul Northfield engineered and mixed the effort). "The focus on musicianship, the skull-crushing riffs, the big progressive epics and the heart-wrenching melodies. We've got one of the strongest and most devoted fan bases in the world, and they should certainly be happy with the new material." The disc sports seven new songs, one of which runs 25 minutes.
"Systematic Chaos" track listing:
01. In The Presence of Enemies Pt.1
02. Forsaken
03. Constant Motion
04. The Dark Eternal Night
05. Repentance
06. Prophets of War
07. The Ministry of Lost Souls
08. In The Presence of Enemies Pt.2
DREAM THEATER had spent its entire career on Elektra and Atlantic, an arrangement that ended with the 2005 studio album "Octavarium". According to Billboard.com, The group has sold 2.1 million CDs in the United States since Nielsen SoundScan began tracking data in 1991.
Although details have yet to be nailed down, DREAM THEATER will tour this summer in support of "Systematic Chaos", including European festival appearances.
Als hij nog beter wordt dan Octavarium dan hoor je mij niet klagen. Beste album dat ze in jaren hebben gemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Hopelijk wordt deze beter als dat vorige misbaksel.
En naar Fields of Rock, dus voor degene die dan niet in Italiė zitten.....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Yorout het volgende:
DT-fans. ZE komen in juni naar Italiė, Milaan. Dus als je ze wil zien!!!![]()
Meer info: http://www.godsofmetal.it/
En SFOM dan?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij mij het album wat ik ongetwijfeld het minst heb geluisterd. Zoiets zal het zijn:
Awake: 200x
Images & Words 190x
Falling into Infinity 80x
A Change of Seasons 50x
Six Degrees 35x
When Dream and Day Unite 20x
Train of Thought 20x
Octavarium 10x
Ow ja, vergetenquote:
Jep, die kans zit er dik in, ik ben niet heel erg into LTE.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ik ben aardig into de 'bekende bronnen' maar heb nog niks gevondenDe kans is wel groot dat je gewoon naar Liquid Tension Experiment oid zit te luisteren.. van Octavarium waren ook 2 fakes te vinden voor de release
Het was te verwachtenquote:Op woensdag 4 april 2007 12:49 schreef Bigs het volgende:
Het is de cd van het 'Stream of Conciousness contest' (link. De 8e track mist ook trouwens..
Bestanden uit de fake:
[afbeelding]
SoC cd:
[afbeelding]
Bron: Bron: Dream Theater V - HMH here we come!
Maar wel tof.. die CD wilde ik nog hebben
Te bestellen via Amazon.com of direct via Hudson Music. Gisteren binnengekregen, ziet er allemaal goed uitquote:Featuring three discs with over seven hours of instruction, live and studio performances and insights on the numerous projects he has been involved with, In Constant Motion is Mike Portnoy’s latest DVD release from Hudson Music. In Constant Motion is the Dream Theater drummer’s first DVD since his award-winning video, Liquid Drum Theater, was released in 1999 and covers music from the last three Dream Theater albums as well as several of Mike’s outside projects, including tribute bands Yellow Matter Custard (The Beatles), Hammer Of The Gods (Led Zeppelin), Amazing Journey (The Who) and Cygnus & The Sea Monsters (Rush). With such a wealth and diversity of instructional and performance material, In Constant Motion is recommended for drummers of all interest and ability levels.
Disc 1: In the Dream focuses on music from the last three Dream Theater albums, Six Degrees Of Inner Turbulence, Train Of Thought and Octavarium; featuring complete band performances of six songs from these albums as well as new studio performances of the drum tracks and Mike’s in-depth analysis of each song.
Disc 2: On the Side covers a wide range of Mike's side projects, including his work with TransAtlantic, John Arch, John Petrucci/G3, Fates Warning and Overkill. In addition to the nearly 6 hours of high quality, all-new content, excerpts of rare performances are also included - including a detailed look at each of Mike's tribute bands, paying homage to The Beatles, Led Zeppelin, The Who and Rush!
Disc 3: Bonus Material contains four additional, exclusive Dream Theater tracks filmed on the band's 20th Anniversary tour, three live drum solos featuring duets with Charlie Benante, Jason Bittner and Richard Christy, a tour of Mike’s infamous "Albino Monster" drumkit and bonus clips including unreleased live solos, studio footage and more.
In addition to state-of-the-art, studio-quality digital audio and video, In Constant Motion also includes special features such as:
• PDF transcriptions of selected performances, key grooves and fills.
• Camera-switching option on three in-studio performances.
• Complete Discography, Videography and Photo Gallery.
Ging hier ook erg traag maar uiteindelijk binnen, pm maar als het je nog steeds niet luktquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:58 schreef Mathijz het volgende:
Al een mirror toevallig?
Misschien dan wel geen 'Evening with..', maar Symphony X als supporting act is natuurlijkquote:Dream Theater - Chaos in Motion World Tour 2007/2008
European Tour - Fall 2007
All shows are Dream Theater headlining shows
with Special Guests: Symphony X and one more act TBA
Wed Sept 26th - Ice Hall - Helsinki, Finland
Fri Sept 28th - Hovet - Stockholm, Sweden
Sat Sept 29th - Spectrum - Oslo, Norway
Thurs Oct 4th - Lotto Arena - Antwerp, Belgium
Fri Oct 5th - Zenith - Paris, France
Nope! Sterk nummer. Dit voelt gelijk al goed, in tegenstelling tot Rush, wiens eerste single mij tegenvalt en dan vrees ik ook gelijk voor het album. Maar het hoeft natuurlijk niks te zeggen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:23 schreef Un4 het volgende:
Ben ik de enige die een Glass Prison vibe kreeg aan het begin?
Nee, dat vind ik ook.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:23 schreef Un4 het volgende:
Ben ik de enige die een Glass Prison vibe kreeg aan het begin?
Nou dat belooft wat.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:42 schreef Tokus het volgende:
Special Guest Voices:
David Ellefson, Joe Satriani, Steve Vai
Probeer het dan nu nog maar eensquote:Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ik ben aardig into de 'bekende bronnen' maar heb nog niks gevonden![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:24 schreef horned_reaper het volgende:
ik ga ze live zien op Fields of Rock dit jaar![]()
Zijn volgens mij allemaal veertigers en Rudess kon zelfs weleens 50+ zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:24 schreef horned_reaper het volgende:
ik ga ze live zien op Fields of Rock dit jaar![]()
trouwens dit is wel voor het eerst dat ik ze er echt oud uit begin te zien.
[afbeelding]
51 inderdaad.. maar dan nog hoeft ie geen grijze sik te hebben vind ikquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:48 schreef kriele het volgende:
[..]
Zijn volgens mij allemaal veertigers en Rudess kon zelfs weleens 50+ zijn.
ze staan 4 oktober in antwerpen met symphony X in het voor programma! het duurt alleen nog wel ff.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef Un4 het volgende:
De nieuwe Symphony X staat ook als een huis trouwens. Wat een plaat!
Ik hoop echt vurig dat de tour met SX in het voorprogramma ook deze kant uit komt!
ja, dat komt er zeker, verzekerde Labrie me.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef Un4 het volgende:
De nieuwe Symphony X staat ook als een huis trouwens. Wat een plaat!
Ik hoop echt vurig dat de tour met SX in het voorprogramma ook deze kant uit komt!
Laat labrie nu net het minst te zeggen hebben!quote:Op zondag 13 mei 2007 00:11 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dat komt er zeker, verzekerde Labrie me.
Ja al een week ofzo. Heb 'm gisteren 1x beluisterd, maar teringjantje mensen..wat een album. Misschien niet de beste tot nu toe maar zeker top 3quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Modus het volgende:
Is ie gelekt? Heb iets gevonden wat voor de nieuwe DT moet doorgaan, de single staat er iig ook op.
Dat klopt, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat ze hier niet komen.quote:Op zondag 13 mei 2007 03:53 schreef kriele het volgende:
[..]
Laat labrie nu net het minst te zeggen hebben!![]()
[edit] Oh, en op de officiėle site staat dat Riverside alleen in juni mee komt, en dat SX het in september overneemt...quote:Van Wikipedia:
On April 18th, it was announced that Into Eternity and Redemption would be opening for Dream Theater on the Chaos In Motion tour. Polish prog rock sensation, Riverside will open for Dream Theater during their European tour.
Eigenlijk wil ik wachten op de release van het album, maar het is moeilijk te weerstaan om het niet alvast te downloaden!quote:Op maandag 14 mei 2007 08:06 schreef LintuxCx het volgende:
Heb hier nu ook iets gelekts ... en dat klinkt best goed.Ben benieuwd of dit inderdaad het echte album is.
Goeie reden om de special edition te kopenquote:Op maandag 14 mei 2007 10:43 schreef kriele het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik wachten op de release van het album, maar het is moeilijk te weerstaan om het niet alvast te downloaden!![]()
Idd, het eerste album dat ik van Dream Theater heb gehoord, en imo nog steeds het beste!quote:
Dan sla je de plank wat betreft DT compleet mis. Die metalstukjes zijn altijd al een essentieel deel van de band geweest.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:25 schreef Mathijz het volgende:
Metal stukjes mochten ze erwel uitlaten imho...
Mooiquote:Op maandag 14 mei 2007 18:30 schreef PastoorPeter het volgende:
Systematic Chaos is trouwens gooeeed!
Exact! Daar ga ik zeker bij zijn dan... Laatste keer dat ik ze zag was ook in HMH, toen speelden ze nog Dark Side Of The Moon in zijn geheelquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:03 schreef MrData het volgende:
Ja die touraankondiging voor Nederland mag nu wel komen![]()
2 dagen in de HMH lijkt me prima, kan de topictitel ook mooi blijven staan
maar zoiets zit er nu niet in, want het is geen "Evening with Dream Theater"quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:40 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Exact! Daar ga ik zeker bij zijn dan... Laatste keer dat ik ze zag was ook in HMH, toen speelden ze nog Dark Side Of The Moon in zijn geheel
Een uur Symphony X vooraf... Dan hoor je mij ook niet klagen!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:35 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar zoiets zit er nu niet in, want het is geen "Evening with Dream Theater"
Three hours with DT is ook goed!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:35 schreef Tokus het volgende:
[..]
maar zoiets zit er nu niet in, want het is geen "Evening with Dream Theater"
Omdat een headline concert toch wel iets meer de moeite waard is dan een kort festivaloptreden?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:23 schreef horned_reaper het volgende:
en ik snap trouwens niet waarom alle DT fans niet gewoon naar Fields of Rock gaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |