abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30575473

Discography
- Octavarium (2005)
- Live at Budokan (2005)
- Train Of Thought (2003)
- Six Degrees Of Inner Turbulence (2002)
- Live Scenes From New York (2001)
- Through Her Eyes (2000)
- Scenes From A Memory (1999)
- Once In A LIVEtime (1998)
- Falling Into Infinity (1997)
- Hollow Years (1997)
- A Change Of Seasons (1995)
- Awake (1994)
- The Silent Man (1994)
- Lie (1994)
- Live At The Marquee (1993)
- Another Day (1992)
- Images And Words (1992)
- When Dream And Day Unite (1989)

Vorige topics
Dream Theater
Dream Theater II - Topic of Thought
Dream Theater III - Octavarium
Dream Theater IV - Octavarium + Tour

Tourdatums in de Benelux
10/10/2005 Heineken Music Hall
11/10/2005 Heineken Music Hall + Classic Cover

Officiėle site
http://www.dreamtheater.net/

Wie zullen ze gaan coveren?
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_30575926
Hoorde laatst dat Jordan en Mike meedoen op de nieuwe Neal Morse.
pi_30591683
Das wel goed om te horen. Zijn goede albums meestal. Das voor Jordan de eerste keer cker?
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_30729967
Kipman zegt in het vorige deel dat de tweede set niet meer dan 45 minuten kan duren. Daar heb ik mijn twijfels zo over, want een heel concert duurt een uur of drie, dan zou die set maar een kwart van het complete concert zijn.. Is dat niet een beetje onlogisch?

Ik zit nog even met vervoer terug... De laatste trein terug naar het Oosten rijdt om 23:36 weg, zou het concert dan al enigszins voorbij zijn? Dan moeten ze wel om acht uur onmiddelijk beginnen...

Wie gaat er eigenlijk allemaal naar de tweede avond, en wie maar gewoon naar de eerste?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_30761041
Is het nog steeds niet uitverkocht?
pi_30763668
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is het nog steeds niet uitverkocht?
Volgens Ticketservice zijn er nog kaarten beschikbaar.
En ik ben er beide avonden bij. Nog maar 3 weken, heerlijk dat de tijd zo snel voorbij is gevlogen!
  woensdag 21 september 2005 @ 21:58:04 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30805353
Nog steeds te koop 2 kaarten voor 11 oktober.

Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_30810421
Dit wordt te gek. Ik hoop beide Octavarium en ACOS live te zien. Vorige keer in Ahoy kende ik veel nummers niet (trial of tears, the ones who set the sun, de pink floyd cover). Maar nu ken ik bijna hun hele discografie, dus dat zal genieten worden. Nu nog de vraag wat ze gaan coveren. ik hoop op Close to the edge van Yes.

U2 zou me niet verbazen, aangezien de invloed die U2 heeft gehad op I Walk Beside You, maar ook bijvoorbeeld Lifting Shadows Off A Dream.
pi_30826096
U2

Ik ben bang dat ik er de 10e helaas niet meer bij kan zijn. Volgende keer beter dan maar.
pi_30832090
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef Sanne het volgende:

Ik hoorde gisteren van iemand dat het laatste gerucht is dat ze een set van U2 zullen spelen.
Haha als dit zo is dank ik god op m'n blote knietjes dat ik kaarten heb voor de 10e. Ik zou in staat zijn om na het 1e nummer van die kloteband al naar huis te gaan, ook al speelt DT de nummers. Vraag me eigenlijk af of er uberhaupt wel iemand op zit te wachten. Maargoed zoiets is te verwachten, zeker na Octavarium.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_30843408
Dat hele gedoe met die covers is uit de hand gelopen. Ik zou liever gewoon de hele avond DT willen horen, maar dan geen Octavarium aangezien dat album helaas ook een coveralbum is.
pi_30843933
Ik zag vandaag bij King Kong records iemand een CD kopen met een hoes die sterk deed denken aan Train of Thought, maar het was geen CD van Dream Theater.

Ben benieuwd welk album dat geweest kan zijn.
pi_30849784
Misschien iets van Opeth? (Simpele gok hoor, ken niet zo veel CD's) Die hebben op zich ook wel eens donkere voorkanten met een grijze tekening...

kriele: Van welk album is Octavarium volgens jou dan een cover?

* LintuxCx begint 'm net een beetje leuk te vinden, op misschien een enkel nummer na...
pi_30850197
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef LintuxCx het volgende:
Misschien iets van Opeth? (Simpele gok hoor, ken niet zo veel CD's) Die hebben op zich ook wel eens donkere voorkanten met een grijze tekening...

kriele: Van welk album is Octavarium volgens jou dan een cover?

* LintuxCx begint 'm net een beetje leuk te vinden, op misschien een enkel nummer na...
Muse, U2 en hunzelf.
pi_30853280
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef kriele het volgende:

[..]

Muse, U2 en hunzelf.
Invloeden heden dat, doh.
pi_30854203
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:46 schreef FastFox het volgende:

[..]

Invloeden heden dat, doh.
Het ligt er zo duidelijk bovenop, dat ik het geen invloeden meer kan noemen. Schaamteloos rippen, noem ik dat.
Ik denk dat het verstandig is dat in de toekomst er toch eens weer wat meer tijd uit wordt getrokken voor het schrijven van een album en een outside producer om een een andere mening te geven, dan puur die van Mike en John.
pi_30855706
De muse rips vind ik wel grappig en op hun eigen manier goed gemaakt. I Walk Beside You zelf vind ik wat minder maar ik vind wel dat alles op elkaar lijkt. Misschien lijkt bijvoorbeeld The Killing Hand of Bohemian Rhapsody ofzow..

Tis moeilijk om iets totaal nieuws te doen.. en Dream Theater wil zichzelf niet herhalen.
Londen 7-7.. RIP
pi_30856141
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
De muse rips vind ik wel grappig en op hun eigen manier goed gemaakt. I Walk Beside You zelf vind ik wat minder maar ik vind wel dat alles op elkaar lijkt. Misschien lijkt bijvoorbeeld The Killing Hand of Bohemian Rhapsody ofzow..

Tis moeilijk om iets totaal nieuws te doen.. en Dream Theater wil zichzelf niet herhalen.
Ik ben fan sinds I&W en DT overtuigde me door de goede composities en geweldig vakmanschap. Tuurlijk, toen hoorde je Queensryche, Rush enz. ook, maar het was wel DT. Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.
pi_30856308
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:30 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik vind dat DT nu echt te ver gaat met het kopieren van andere bands.
Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.
pi_30856488
quote:
Als dat werkelijk gaan spelen, dan vind ik dat wel een zware tegenvaller. Maar goed, dat zien en horen we dan wel weer.
Zuster, zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht. (Dr. Bomhoff in Loenatik - De Moevie)
pi_30856559
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik vind dat niet eens het ergste. Het kopieren van zichzelf wel.
Dat zie je wel meer bij bands die al zolang bestaan. Ook bij Rush. Bij DT heb ik sterk het gevoel dat het beste eraf is. Zet een 'Surrounded' bijv. eens af tegen een 'Panic Attack'. Ik vind het schrijnend moet ik helaas bekennen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben heel benieuwd hoe de toekomst er voor de heren uit gaat zien.
pi_30879926
Het is echt niet te geloven hoeveel albums er al niet zijn langsgekomen op de verschillende fora, voor de 11de.
U2
Queensr’che
Muse
Yes
Pink Floyd
Rush
Kansas
Genesis

Ik vind het allemaal prima. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, en voor mij persoonlijk kįn het gewoon niet tegenvallen.
pi_30883815
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:25 schreef Man_Made_God het volgende:
Het is echt niet te geloven hoeveel albums er al niet zijn langsgekomen op de verschillende fora, voor de 11de.
U2
Queensr’che
Muse
Yes
Pink Floyd
Rush
Kansas
Genesis

Ik vind het allemaal prima. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, en voor mij persoonlijk kįn het gewoon niet tegenvallen.
Dat snap ik. DT live is altijd een geweldige happening. 3 Uur op de planken en ze geven het uiterste.
pi_31028285
Setlist van de Finland show:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier Jordan met wat apparatuur op de achtergrond

"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  donderdag 29 september 2005 @ 18:07:59 #25
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_31033103
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag vandaag bij King Kong records iemand een CD kopen met een hoes die sterk deed denken aan Train of Thought, maar het was geen CD van Dream Theater.

Ben benieuwd welk album dat geweest kan zijn.
Toen ik deze van Editors zag moest ik direct aan ToT denken :

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_31042334
Setlist ziet er wel heel lekker uit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...war never changes
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:57:36 #27
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_31139419
Heeft iemand misschien belangstelling voor 1 of 2 kaarten voor 10 oktober? Mijn vriendin houdt een concert lang staan momenteel niet vol. Ik ga dan eventueel wel alleen. Als je trouwens 1 kaart wil en in het noorden woont, kun je met me meerijden.

Wat ook een mogelijkheid is, is ruilen met 1 kaartje voor 11 oktober. Twee avonden DT lijkt me ook wel leuk, helemaal als ze verschillende sets spelen.

"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
pi_31143875
Heej Duckman, jij weer? Jammer, heb mijn kaarten al, anders had geschiedenis zich kunnen herhalen.

Heb erg veel zin in 't concert iig, zeker nu ik die setlist hier gezien heb.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:11:19 #29
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_31146008
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:56 schreef LintuxCx het volgende:
Heej Duckman, jij weer? Jammer, heb mijn kaarten al, anders had geschiedenis zich kunnen herhalen.

Heb erg veel zin in 't concert iig, zeker nu ik die setlist hier gezien heb.
Ik tref het steeds slecht met DT-kaarten. Vorige keer gingen mensen ineens niet meer mee en nu kan mijn vriendin niet mee omdat ze niet zolang kan staan (en ook zij wil perse vooraan staan, net als ik).

Het lijkt me trouwens wel weer geweldig, dus hoop ik hooguit 1 kaart kwijt te raken of te kunnen ruilen. Twee dagen DT is wel veel, maar lijkt me wel geweldig. Die setlist ziet er inderdaad goed uit.
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:18:47 #30
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31156410
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:57 schreef Duckman het volgende:
Heeft iemand misschien belangstelling voor 1 of 2 kaarten voor 10 oktober? Mijn vriendin houdt een concert lang staan momenteel niet vol. Ik ga dan eventueel wel alleen. Als je trouwens 1 kaart wil en in het noorden woont, kun je met me meerijden.

Wat ook een mogelijkheid is, is ruilen met 1 kaartje voor 11 oktober. Twee avonden DT lijkt me ook wel leuk, helemaal als ze verschillende sets spelen.

Duckman!!!

Ik heb 2 kaarten voor 11 oktober over. En het hoogste bod tot nu toe is vijftig euro.

Wil wel met je ruilen voor die kaarten van 10 oktober!!! Gaan we allebei twee keer.

Bij nader inzien toch geen goed idee, vriendin kan niet, en twee avonden is ook wel veel als je gewoon de volgende dag weer moet werken.

Sorry.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sanne op 03-10-2005 21:25:40 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_31163325
Na lange afwezigheid ben ik terug! Was druk met nieuwe baan en bijbehorende verhuizing, maar heb nu enorm veel zin in 10 + 11 oktober!!
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 12:03:54 #32
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_31170443
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:18 schreef Sanne het volgende:

[..]

Duckman!!!

Ik heb 2 kaarten voor 11 oktober over. En het hoogste bod tot nu toe is vijftig euro.

Wil wel met je ruilen voor die kaarten van 10 oktober!!! Gaan we allebei twee keer.

Bij nader inzien toch geen goed idee, vriendin kan niet, en twee avonden is ook wel veel als je gewoon de volgende dag weer moet werken.

Sorry.
Geeft niet... Wel jammer, want het was een perfecte oplossing geweest.
pi_31176115
Word die meeting nog wat of niet?
Londen 7-7.. RIP
pi_31182690
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:12 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Word die meeting nog wat of niet?
Ik denk dat het wat mij betreft krap word. Ik werk tot circa half 6 en moet uit Eindhoven komen. Iemand enig idee hoe het dan staat met files naar A' dam toe?
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:32:58 #35
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_31254039
Ik ga nu dus in mijn eentje op 10 oktober en heb nog een kaartje over, dus als iemand deze wil overnemen voor een redelijke prijs, dan mag je me mailen...
pi_31255179
Waar is iedereen?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:47:36 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31263632
Ik ben er nog

Nog 4 nachtjes slapen, dan is het zover.

Tja die meeting, ik kom ook vanuit mijn werk, het zal idd wel krap worden. Maar het is niet onmogelijk.
pi_31281667
Potverdikke mensen. Nog 2 nachtjes slapen, en dan 2 dagen feest, en dan 1 jaar bijkomen. Mooie planning!
pi_31298628
Ik heb er zeer veel zin in.. op het DT forum kun je de setlists van de afgelopen optredes zien en eigenlijk al mijn favorieten zijn meerdere keren gespeeld. Dat wordt genieten dus

Ik kijk van te voren wel even wie er in de Internet lounge staat te Fok!ken trouwens Dan hebben we meteen onze meeting
pi_31301900
Weet iemand hoe goed de HMH met de auto te bereiken is en hoe lang ik naar verwachting nodig heb om vanaf Eindhoven tijdens de spits daar te komen? Zinvolle reactie wordt zeer op prijs gesteld!
pi_31306412
Kweet niet of je wel ens in de arena geweest bent? Maar dat is ernaast. Het is volgens mij goed bereikbaar.
Londen 7-7.. RIP
pi_31306760
quote:
Auto
Parkeren: P6
parkeergarage gesitueerd direct onder de Heineken Music Hall

Komend vanaf de A2 uit zowel Amsterdam als Utrecht neemt u afrit Transferium / Ouderkerk aan de Amstel / Amsterdam Zuidoost. Aan het einde van de afrit gaat u linksaf en volgt u de borden P6.
Bron: http://www.heinekenmusichall.nl/route.php
pi_31319346
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 04:58 schreef PlanetX het volgende:
Weet iemand hoe goed de HMH met de auto te bereiken is en hoe lang ik naar verwachting nodig heb om vanaf Eindhoven tijdens de spits daar te komen? Zinvolle reactie wordt zeer op prijs gesteld!
Ik vertrek zelf om 4 uur vanuit Geldrop, met tijd ingepland om halverwege te stoppen bij de Burger King. Dan ben ik ruim op tijd daar (met een beetje geluk kan ik dan nog vooraan staan ook). Op deze manier hoef ik me niet te verdiepen in de spits-drukte op de route
pi_31330137
Tonight is the night.

Aan de setlists van afgelopen dagen te zien worden et redelijk stevige nummers.

Another Won, A Fortune In Lies, The Glass Prison, Lie, Peruvian Skies, Home, The Mirror, Lie, The Root Of All Evil, Under A Glass Moon, In The Name Of God en Metropolis Pt1 zijn de laatste tijd zeer vaak gespeeld.. Mja dit kan ook over twee dagen uitgesmeerd worden

Mij herken je btw met korte stekels, Train Of Thought longsleeve met daarover een wit Octavarium shirt
Londen 7-7.. RIP
pi_31334713
Ik heb eigenlijk geen passende kleding, dus mij herken je waarschijnlijk omdat ik zwaar uit de toon val
pi_31334846
Woohoo! nog eventjes, k heb er zin in

(mij herkent men aan een blond afrokapsel en een waardse tempel music hall t-shirt)
pi_31337304
De route is mij bekend. De drukte alleen niet. Ik ga nu weg uit Eindhoven. Mij herkent mij aan het shirt waarvan de afbeelding nu als avatar staat!
pi_31337324
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:26 schreef PlanetX het volgende:
De route is mij bekend. De drukte alleen niet. Ik ga nu weg uit Eindhoven. Mij herkent mij aan het Planet X shirt!
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:48:36 #49
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31341720
Hoera mijn DT kaartje ligt in de kast, en ik zit gezellig thuis ziek te zijn.
pi_31349433
Was weer een leuk feestje, tijd vloog voorbij. Had nog wel een paar nummertjes willen horen eigenlijk. Wederom niks op aan te merken, alleen vond ik de setlist wel heel erg op die van de voorgaande gigs lijken. En het nummer Octavarium mogen ze wat mij betreft de volgende keer overslaan, na 2 minuten weten we het ook al dat je een nieuw speeltje hebt, Jordan! Intro was iets te lang in mijn ogen, maarja dat is op het album ook zo. En uiteraard het beste nummer van de laatste cd weer niet gespeeld, These Walls. Maar heb me prima vermaakt hoor. Voor degene die morgen gaan, veel plezier. (en ik hoop met jullie mee dat het geen U2 wordt )

[ Bericht 2% gewijzigd door Un4 op 11-10-2005 01:12:03 ]
...war never changes
pi_31349807
Ik vond het echt vet De intro van Octavarium vond ik juist wel koel, met Jordan als een een of andere gestoorde professor (en de rest van het nummer vond ik ook erg vet). These walls en I walk beside you heb ik niet gemist. Sacrificed sons was best wel indrukwekkend en vooral As I am hakte er echt lekker in op een gegeven moment

De muziek tijdens de pauze was ook wel koel.. akoestische versies van een aantal nummers (o.a. stukken uit Erotomania) en Voices akoestisch met vocalen van een vrouw klonk best wel vet. Het einde met Metropolis was echt heerlijk! Damn, wat is Dream Theater toch goed

Even de setlist:
quote:
(In The Name Of God Outro Tape)
The Root Of All Evil
Panic Attack
Another Won
A Fortune In Lies
Under A Glass Moon
Caught In A Web
Peruvian Skies (with part of Pink Floyd - Wish You Were Here and Metallica - For Whom The Bell Tolls)
Home
~~~Intermission~~~
The Glass Prison
This Dying Soul
Never Enough
Sacraficed Sons
Octavarium
~~~Encore~~~
As I Am
Pull Me Under/
Metropolis Pt. 1
Ik vond het geluid trouwens best goed en LaBrie was zowaar goed! Heb me echt geen 1 keer aan hem geergerd

[ Bericht 6% gewijzigd door Bigs op 11-10-2005 01:43:58 ]
pi_31350115
Even wat brakke foonpics om te laten zien hoe dicht ik bij Petrucci stond

Echt niet te geloven hoe hij het allemaal klaarspeelt gewoon

Dit is denk ik de best gelukte foonpic

Morgen krijg ik de foto's van de camera van mijn metgezel, kijken of die wat beter zijn.
pi_31350270
mag je een camera mee dan ? zie er altijd wel een aantal bij concerten maar vraag me altijd weer af of dat wel mag of hangt dit heel sterk van de band af ? 't was trouwens een lekker concert, en ik heb nu al zin in vanavond
Zuster, zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht. (Dr. Bomhoff in Loenatik - De Moevie)
pi_31350347
Die intro was een testje voor morgen. Dat er iets van Floyd komt staat voor mij wel vast.

en ik ga straks gewoon weer!
pi_31350353
Voor mij werd (tijdens het concert) wel een kerel z'n videocamera ingenomen. Maar foto's werd niet moeilijk over gedaan (de controle bij de ingang was ook niet echt zwaar).

De organisator bepaalt het foto/film beleid. Bij Mojo concerten (waar dit ook onder viel) mag je in principe geen foto-apparatuur meenemen.
pi_31350612
VETTE VETTE VETTE SHIT

Wat een ongelooflijk indrukwekkende avond. Heerlijke harde setlist, en ik stond enorm versteld van LaBrie. Ik had al meerdere malen gelezen de afgelopen tijd dat hij lekker op dreef is, maar ik vond 'm enorm opvallen vanavond, in positieve zin.
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:55 schreef MagStar_3590 het volgende:
Die intro was een testje voor morgen. Dat er iets van Floyd komt staat voor mij wel vast.

en ik ga straks gewoon weer!
Ja PF inderdaad. Met die WYWH cover die ze op een gegeven moment lieten zien lijkt me dat wel de meest logische optie.
Morgen weer een dag!

PS. ik wilde jullie deze foto niet onthouden. Het is met een telefoon gedaan, dus mooi is anders, maar het idee is duidelijk.

pi_31350661
Aan de andere kant: Er was ook een stukje Metallica te horen.

Maar dat hebben ze al een keer gedaan.

En dan straks gewoon toch 2112 doen....
pi_31350737
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:19 schreef Man_Made_God het volgende:
Ja PF inderdaad. Met die WYWH cover die ze op een gegeven moment lieten zien lijkt me dat wel de meest logische optie.
Tsja, 't is niet de eerste keer dat ze dat doen hoor. In "Peruvian Skies" op "Once in a live time" improviseren ze net zo goed "Have a Cigar" en Metallica door het nummer heen. 'k Zou niet alleen dit als reden aanvoeren dat ze PF gaan doen.

[afbeelding]
[/quote]

Ja, dat viel me ook op, erg gaaf die schaduwfiguurtjes.

En nou nog even een gigantische grote welgemeende op die FUCKING stroomstoring rondom Amersfoort die er voor zorgde dat ik twee uur later dan geplanned op Duivendrecht aankwam en daardoor een heel uur van het concert heb gemist. Echt zonde, al zie ik dat ze gelukkig vooral veel Octavarium in de eerste helft gedaan hebben, baal alleen dat ik "Fortune in lies" en "Under a glass moon" gemist heb. Kwam bij Home binnen zetten...
pi_31350763
Enne, Sanne, had je nou nog twee kaartjes voor morgen? Ging je er nou zelf nog wel heen zodat je ze door kunt geven, of moet je zelf thuis blijven?

Ergens ben ik toch TE nieuwsgierig over wat ze morgen gaan coveren... Al zie ik dat ze ook webcasts hebben op de HMH site, vraag me af of die interessant zijn... Iemans al eens geprobeerd?
pi_31350798
Maar in R'dam flirtte ze ook al met PF. One of these days.

Het zou met echt verbazen als het geen PF wordt.
pi_31350865
Als het PF wordt ga ik echt heel boos worden dat ik morgen oversla...
pi_31350900
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 02:33 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Tsja, 't is niet de eerste keer dat ze dat doen hoor. In "Peruvian Skies" op "Once in a live time" improviseren ze net zo goed "Have a Cigar" en Metallica door het nummer heen. 'k Zou niet alleen dit als reden aanvoeren dat ze PF gaan doen.
Maar zoals hierboven ook al een keer gezegd is, zullen ze Metallica niet nog een keer doen, en als ze alléén een cover laten zien van WYWH en niet van andere bands/cd's.........

Maar ja, het zal mij persoonlijk aan mijn anus oxideren wat ze doen, ik geniet toch wel.
  Redactie Frontpage dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:08:01 #63
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31353672
Ga je morgen nog een keer MMG?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kśt van!
(Superworm)
pi_31354100
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ga je morgen nog een keer MMG?
Ey!

Nee, helaas niet, je moet toch ergens een lijn trekken. Anders blijf ik ze nareizen tot in Rio vrees ik, en de financiėle middelen daarvoor ontbreken helaas.

don't i sound like a 14-year old backstreet boys-fan
pi_31354909
Geweldig genoten!

Jammer van Octavarium, ik viel bijna in slaap

Maar vooral Sacrificed Sons en Peruvian Skies vond ik zeer indrukwekkend!
pi_31355477
Was de zaal uitverkocht?
pi_31355769
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Hammet het volgende:
Geweldig genoten!

Jammer van Octavarium, ik viel bijna in slaap

Maar vooral Sacrificed Sons en Peruvian Skies vond ik zeer indrukwekkend!
Hehe Octavarium vind ik juist het tofste nummer Ik vond het zowiezo wel vet om Jordan bezig te zien. Stond tegenover Petrucci...wat een idiote snelheid haalt ie toch af en toe. Vanavond maar hopen op In The Name of God en/of Learning to Live
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_31355812
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:32 schreef kriele het volgende:
Was de zaal uitverkocht?
James zei op een gegeven moment van wel, maar ik meende dat er nog kaartjes te koop waren. Het was in ieder geval een mooi afgeladen sfeer!

pi_31355842
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:46 schreef MrData het volgende:

[..]

Hehe Octavarium vind ik juist het tofste nummer Ik vond het zowiezo wel vet om Jordan bezig te zien. Stond tegenover Petrucci...wat een idiote snelheid haalt ie toch af en toe. Vanavond maar hopen op In The Name of God en/of Learning to Live
Ik vond het sowieso al vet dat Octavarium gespeeld werd in z'n totaliteit. Na de intro verwachtte ik eigenlijk dat ze over zouden stappen op een ander nummer, of na 1 van de delen van het nummer. Waanzinnig, en ik had die screams aan het einde niet willen missen.
pi_31356075
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:48 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

James zei op een gegeven moment van wel, maar ik meende dat er nog kaartjes te koop waren. Het was in ieder geval een mooi afgeladen sfeer!

[afbeelding]
Volgens mij stonden wij best dicht bij elkaar:

pi_31356228
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:01 schreef Bigs het volgende:

[..]

[afbeelding]
Heb jij ook een nokia 6230i? Ik zag namelijk iemand foto's maken met dat ding ongeveer op de plek waar jij stond. Ik sta bijna op deze foto, iets meer links denk ik.
pi_31356339
Wel een Nokia, maar een 6881. Ik stond op een gegeven moment achter een vrij forse kerel waar ik continu links of rechts langs moest kijken.. best irritant. Maar wat nog veel erger was, was dat hij er zelf volgens mij helemaal niks aan vond.. ik had het idee dat ie daar meer was voor dat mannetje dat bij hem was, want die had het wel naar z'n zin
pi_31356635
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:14 schreef Bigs het volgende:
Wel een Nokia, maar een 6881. Ik stond op een gegeven moment achter een vrij forse kerel waar ik continu links of rechts langs moest kijken.. best irritant. Maar wat nog veel erger was, was dat hij er zelf volgens mij helemaal niks aan vond.. ik had het idee dat ie daar meer was voor dat mannetje dat bij hem was, want die had het wel naar z'n zin
Ik weet precies wie je bedoelt. Was jij toevallig met een stuk of 5 vrienden?
pi_31358102
Vond het een erg goed optreden. Technisch van zeer hoog niveau. LaBrie was ook in vorm! Echt genoten. Goeie setlist

Ben erg benieuwd wat het vanavond wordt!

" To the devil I demand... EAT MY ASS AND BALLS! "

pi_31358121
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:01 schreef Bigs het volgende:

[..]

[afbeelding]
Haha wtf.. anders zie ik mezelf gewoon op die foto.. en lachend in de camera kijken ook nog
Onderaan, rechts van het midden naast/beetje achter kerel met bril.
...war never changes
pi_31358850
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:21 schreef Bigs het volgende:
Ik vond het echt vet De intro van Octavarium vond ik juist wel koel, met Jordan als een een of andere gestoorde professor (en de rest van het nummer vond ik ook erg vet). These walls en I walk beside you heb ik niet gemist. Sacrificed sons was best wel indrukwekkend en vooral As I am hakte er echt lekker in op een gegeven moment

De muziek tijdens de pauze was ook wel koel.. akoestische versies van een aantal nummers (o.a. stukken uit Erotomania) en Voices akoestisch met vocalen van een vrouw klonk best wel vet. Het einde met Metropolis was echt heerlijk! Damn, wat is Dream Theater toch goed

Even de setlist:
[..]

Ik vond het geluid trouwens best goed en LaBrie was zowaar goed! Heb me echt geen 1 keer aan hem geergerd
Das mijn typwerk

http://www.dreamtheater.net/bb/showthread.php?s=&threadid=89778

Staat een heel draadje over gister. Ze speelde ook stukjes van Muse in Home.. en het stukje van Metallica was Wherever I May Roam.

WYWH gaat heel wat eargasms veroorzaken.. als die komt dan

Wel grappig dak dat album sinds kort heel vaak luister:)

(Intro TROAE lijkt veel op intro van Welcome To The Machine, Peruvian Skies op Have A Cigar en intro Octavarium lijkt verdacht veel op intro Shine On You Crazy Diamond)

Tot vanavond
Londen 7-7.. RIP
pi_31359006
Hmm.. niet eens opgevallen dat dat jouw topic was (het was ook al laat). Goed werk
Ik meende aan het eind van Peruvian Skies ook even een stukje Muse van Petrucci te horen, maar kan zijn dat ik me vergiste (was niet zo lang).

@MMG: Nee, maar ik stond wel vlak achter dat groepje. Wij stonden met z'n 2en (kort blond stekelig haar, groene polo). Volgende keer doen we allemaal een Fok! petje op

[ Bericht 9% gewijzigd door Bigs op 11-10-2005 15:10:29 ]
pi_31359358
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:02 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. niet eens opgevallen dat dat jouw topic was (het was ook al laat). Goed werk
Ik meende aan het eind van Peruvian Skies ook even een stukje Muse van Petrucci te horen, maar kan zijn dat ik me vergiste (was niet zo lang).

@MMG: Nee, maar ik stond wel vlak achter dat groepje. Wij stonden met z'n 2en (kort blond stekelig haar, groene polo). Volgende keer doen we allemaal een Fok! petje op
Ah ok dan. Wij (2 man) stonden namelijk pal achter die boomlange vent aan het einde van de set, en die groep stond om ons heen. Wij stonden vrij veel te headbangen

<- Portnoy smilie
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:32:50 #79
14505 OProg
A Life in Music
pi_31359481
Ik vond het in ieder geval weer geweldig en dat zal het vanavond ook wel weer worden.

Korte reactie, moet pakken want ga morgen op vakantie naar New York
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_31359574
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:25 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]
Wij stonden vrij veel te headbangen
Wij ook, heb stevige nekpijn nu! Maar hulde wat een show!!

Tot vanavond
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:22:52 #81
44493 Nebu1980
echt niet :{
pi_31360278
Heerlijk concert was het!
Er werd niet echt gecheckt op camera's (tenzij je een tas bij je hebt...)

Foto's werden allemaal nogal wazig (post ik later nog), maarik heb wel wat video gemaakt.
Beeld en geluid is natuurlijk brak, maar vast en zeker leuk als "aandenken"

downloaden via rapidshare: linkje

[ Bericht 3% gewijzigd door Nebu1980 op 11-10-2005 22:07:40 (linkje) ]
Ben je ook een ex van mij? Klaag dan HIER
pi_31361306
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:36 schreef FastFox het volgende:

[..]

Wij ook, heb stevige nekpijn nu! Maar hulde wat een show!!

Tot vanavond
Ik heb helaas ook last van behoorlijke nekpijn, beetje jammer
pi_31361326
quote:

Oeps, dat hoop ik niet, ben niet zo een U2 fan...
Als de katten van huis gaan, dan ga ik ook!!!!!!!!
pi_31361466
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:21 schreef Bigs het volgende:

Even de setlist:
[..]

Nu baal ik toch wel een beetje dat ik niet gisteravond ben gegaan, goeie setlist en ik daar krijgen we vanavond dan de helft van te horen omdat ze na de pauze gaan coveren en dan misschien nog wel U2 boehoehoe Als ze Queensr’che of Yes gaan coveren dan ben ik wel blij
Als de katten van huis gaan, dan ga ik ook!!!!!!!!
pi_31362811
Muse! Okay, ik ben blij dat meer mensen het noemen hier, want ik begon al aan mezelf te twijfelen.

En ik hoop dat men het niet over mij heeft als het om die verveelde persoon ging. Ben op zich geen boom, maar wel lang, en zat me de helft van de avond dood te ergeren aan een of andere wandelende pot gel die wel heel dicht tegen me aan kwam te staan.

Maar verder een top avond gehad hoor, voor zover ik 't meegemaakt heb!

[edit] En vanaaf dus gewoon even die webcast uitproberen!
pi_31365692
Helaas geen webcast vanavond. Tenminste niet op moment van posten
pi_31365725
Wat is nou het nut van een webcast link als er geen webcast is? En die webcams op die site geven ook alleen beelden van een paar maanden oud...
pi_31366123
Erg vervelend. Ik zag een webcast van vanavond wel zitten. Zeker na wat ik gister gezien heb. Ik ben nog onder de indruk. Maar helaas, de HMH verdient voor dit soort praktijken.
pi_31366890
Spannund, over 25 minuten begint het cover gedeelte van de show..

Het is dus Pink Floyd - Dark Side of the Moon.

Wel apart, maar stiekem ben ik dus wel blij dat ik gisteren ben gegaan ipv vandaag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Un4 op 11-10-2005 21:53:58 ]
...war never changes
pi_31368541
Hoe weet je dat, Un4?

Als ik dat nou eerder had geweten... 't Is ze geraden dat ze er een opname van gaan maken zeg... Dat wil ik horen!
pi_31368973
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 22:12 schreef LintuxCx het volgende:
Hoe weet je dat, Un4?

Als ik dat nou eerder had geweten... 't Is ze geraden dat ze er een opname van gaan maken zeg... Dat wil ik horen!
Stiekem op het forum van MikePortnoy.com gekeken waar iemand contact heeft gehad met iemand uit de zaal. Het schijnt dat Theresa Thompson (die we kennen van de Live Scenes from New York DVD) ook aanwezig is en de female vocals voor haar rekening neemt.

Wel een leuke ervaring, heb alleen erg weinig met Pink Floyd.
...war never changes
pi_31370852
Ik zit nog steeds na te genieten van gisteren Alleen jammer dat m'n oren nog steeds piepen (terwijl ik tijdens het optreden eigenlijk nergens last van had)
pi_31372911
En weer terug

Mooie andere setlist dan gisteren (inclusief favoriet ITNOG), deze keer tegenover Myung en Rudess gestaan. Had zelf (nog) niet zoveel met Pink Floyd maar ik vond het allemaal mooi klinken.

En die Rudess...wat een meester is het toch. Een idioot snelle keyboardsolo achterstevoren (vanaf de andere kant van het keyboard) spelen
pi_31373378
Voordat iemand em van de DT site af jat :

This was a verry good night. We knew they were gonna cover a classic album.. And yes they did big time!

They played 2 songs they also played last night (NE and TROAE)

Setlist:
(In The Name Of God outro tape)
The Root Of All Evil
Afterlife
Just Let Me Breathe
Lie
Raise The Knive
These Walls
Never Enough
Endless Sacrafice
~~~Intermission~~~
(intro tapes*)
(Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon intro tape)
Speak to Me/Breathe
On The Run
Time
The Great Gig In The Sky
Money
Us And Them
Any Color You Like
Brain Damage
Eclipse
~~~Encore~~~
The Spirit Carries On (with Theresa Thomson*)
In The Name Of God

*Hope I spelled her name right correct me please

They played some intro tapes before they started with TDSOTM. But then they turned it off (just like a LP). I couldn't recognise any but Rush - 2112

The Spirit Carries On was another classic. And Raise The Knive of course.

James LaBrie was in top shape (just like everyone else) so I hope they recorded this one. Everyone seemed to have a lot of fun playing!

Good night
Londen 7-7.. RIP
pi_31373402
Btw.. post staat in het spoilers thread van de concert and clinic reviews... omdat het spoilers bevat dusneem niet de moeite een thread te starten
Londen 7-7.. RIP
pi_31374973
Queensr’che - Operation Mindcrime werd ook nog ingezet, daar ging ik even helemaal door het lint, terwijl ik natuurlijk had moeten weten dat het ook weer zo bruut werd weggescratcht.

Pink Floyd als cover: ik heb er (nog) vrij weinig mee, maar het was wel een enorm feest om DT bezig te zien.
Maar ja, ik ben dan ook snel tevreden: ik vond het al gaaf dat Portnoy op een gegeven moment z;n stick 10-15 meter naar de zijkant gooide naar z'n engineer, en dat die vervolgens in no time ééntje teruggooit, die vervolgens wordt gevangen door Portnoy. En dat alles terwijl hij rustig verder drumt.....

Al met al: 2 avonden die ik absoluut nooit meer zal vergeten.
pi_31375031
Ik heb wel wat met Pink Floyd en dit was een legendarisch concert.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 07:50:29 #98
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_31376213
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 02:04 schreef Man_Made_God het volgende:
ik vond het al gaaf dat Portnoy op een gegeven moment z;n stick 10-15 meter naar de zijkant gooide naar z'n engineer, en dat die vervolgens in no time ééntje teruggooit, die vervolgens wordt gevangen door Portnoy. En dat alles terwijl hij rustig verder drumt.....
doet ie dat nu nog?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_31377016
Gisteravond was echt geweldig .
Mooi plekje op het balkon in beslag genomen, heb het hele concert heerlijk zittend kunnen luisteren, zonder last te hebben van lange mensen die voor je neus gaan staan.
Eerste sety was enorm goed, ze hadden van mij iets meer nieuwere nummer mogen spelen. Endless Sacrifice was zo enorm gaaf!
Begin tweede set leuk gedaan met al die intro's van mogelijke albums, die telkens werden weggescratched. Herkende zelf eigenlijk alleen Queensryche
PF kan ik zelf niet supergoed, maar het was zeker wel de moeite waard!
Bij de toegift The Spirit Carries On, prachtig gezicht vanaf boven al die aanstekers En er kwam nog aardig wat volume uit de zaal . Als afsluiter In The Name Of God, heerlijk.
Al met al super enorm genoten Alleen waarom liep de helft van de zaal in Rush t-shirts?

Nog ff een picca vanuit mijn point of view:

Volgende concert ben ik weer van de partij!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:28:04 #100
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_31377366
tvp Was best wel coo!
A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
pi_31378986
Ik ging even helemaal uit mijn dak toen The Lamb Lies Down On Broadway werd ingezet bij de intro tapes... helaas is die het niet geworden. En ik ben blij dat het geen Queensryche is geworden. Pink Floyd was ook geniaal. Ik heb ongeveer de hele plaat mee staan zingen, schitterend!

De stem van James viel geweldig mee, ik heb me nauwelijks geergerd, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Raise the Knife was geweldig!
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:52:43 #102
107788 PeterE
simpele ziel
pi_31379017
Ik vond het echt super! Ik besloot om kwart over 4 smiddags om er toch maar heen te gaan, ik kon de gedachte niet verdragen om het gemist te hebben als ze PF of metallica speelden... Ik ben (was) niet zo'n supergrote fan van DT zelf (mede door tegenvallende GMM05 show), maar hier is echt flink verandering in gekomen... Wat een show!

De zangeres verdient ook een dikke pluim, echt perfect!

Het eigen werk van DT vond ik ook zeer goed te pruimen, vooral de aflsuitende nummers na PF.

tvp
Never underestimate the predictability of stupidity....
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:48:38 #103
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_31380266
Geweldige show, ik ben helemaal blij dat ze The Dark Side Of The Moon hebben gespeeld.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_31384919
PeterE: Was het nog niet uitverkocht ofzo dan?
pi_31385626
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef LintuxCx het volgende:
Er stonden nog hele rijen bij de kassa's toen we om 19:15 aankwamen
'And I called your name,
pi_31388107
Ik baalde dat Rush - 2112 werd gescratched maar je kan niet alles hebben, en DSotM is ook top! Geweldige show en de encore was helemaal top!
Londen 7-7.. RIP
pi_31415597
vette keuze... hebben ze ook raise the knife gespeeld? Meest waardeloze nummer dat ze hebben opgenomen op 'Eve' na.
pi_31416347
Ik vond het super, hoewel ik het toch stiekem wel een beetje jammer vond dat Operation : Mindcrime van Queensr’che weg werd gescratched. Maar welk album ze ook gespeeld zouden hebben, ze hadden nooit de hele zaal tevreden kunnen stellen. Het is toch super dat ze überhaupt zoiets speciaals doen.

Raise the Knife hebben ze dinsdag gespeeld ja, maandag niet. Moet met schaamrood op mijn kaken toegeven dat ik dit nummer niet kende
pi_31420180
Vet logo Ayreonaut
pi_31423726
Op een gegeven moment (1e avond, op de maandag-show) speelde john petrucci en de toetsenist een deuntje, zo heel kort, mario-looney toons achtig.
Wie weet welk deuntje het is? ik ken het wel maar kan dr ff niet opkomen..
Metaphor for a missing moment.. Pull me in to your perfect circle :)
pi_31426254
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Er stonden nog hele rijen bij de kassa's toen we om 19:15 aankwamen
Ben je niet in de war met de kassa's voor de uitrijkaart (en HMH-drank-munten) voor de parkeergarages ?

@ PlanetX : Dank je Voor mijn doen het betere knip, plak en resize-werk
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:40:03 #112
107788 PeterE
simpele ziel
pi_31432068
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:02 schreef LintuxCx het volgende:
nope, dr waren nog kaarten, had er wel geluk mee, want het zag er best afgeladen uit...

en ik heb nergens een rij gezien voor het hokje met kaarten, dr stond niemand...

dat in de rij staan beneden bij de ingang voor munten en uitrijkaart is trouwens vrij zinloos, als je naar boven loopt kan je naast de postbank chillout (of hoe het ook heet) gewoon munten uit de automaat halen zonder rij, en een uitrijkaart kan je simpelweg na afloop achterin de parkeergarage halen, zonder een rij... en ook nog eens voor 7.60 ipv 9 euro... best handige tip misschien, scheelt zo weer een kwartier in de rij staan, en je hebt een betere plaats....
Never underestimate the predictability of stupidity....
pi_31440858
Ach.. ik ben gewoon bij de linkse kassa gaan staan (veel korter dan de rechtse rijen) en daarna aan de uiterst rechtse 'security' rij aangesloten. Toen was ik er zo doorheen met dank aan die mensen die bij binnenkomt meteen achteraansluiten in de eerste rij die ze tegen komen
pi_31468785
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:02 schreef sanneeehh1987 het volgende:
Op een gegeven moment (1e avond, op de maandag-show) speelde john petrucci en de toetsenist een deuntje, zo heel kort, mario-looney toons achtig.
Wie weet welk deuntje het is? ik ken het wel maar kan dr ff niet opkomen..
Bugs Bunny toch?

PS waar in drenthe woon je Sanne?
pi_31513623
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Bugs Bunny toch?

in westerbork maar ben meestal wel ergens anders
ik ben zelf niet naar dit concert geweest, ben er niet echt heel erg fan van.
Maar vond nummer 3 en nummer 6 heel wreed van het album ahha
maar moest het even van mn zus vragen, die was er wel geweest.
Ze dacht zelf ook bugs bunny, maar volgens ons is dat het ook weer net niet ..of zoiets
Maakt ook niet uit verder

[ Bericht 2% gewijzigd door sanneeehh1987 op 17-10-2005 18:26:37 ]
pi_31574798
Oi Oi Oi, nu ik de bootlegs van beide avonden aan het beluisteren, krijg ik gewoon weer kippevel....
pi_31575597
Bootlegs? Waar?
pi_31578291
Bootlegs you say.. gimme gimme Desnoods via rapidshare
pi_31579447
Ja, inderdaad, wil toch DSOTM wel horen, en ook de eerste helft van het maandag concert (de helft die ik gemist heb dus) wel.
pi_31580122
De 2e avond is via diverse programma's wel te vinden. Voor de eerste staat een torrent op het dreamtheater forum, maar de site waar die op staat accepteert geen registraties meer

Als iemand een Azureus magnet link heeft (of gewoon de .torrent file), mijn email staat in mijn profiel
pi_31580727
Hoe is de kwaliteit van die opnames, net zo belabberd als die opname van Master of Puppets, of hoor je naast joelende mensen ook werkelijk muziek?
pi_31586817
als iemand hem heeft en toch al bezig is..
stuur mij dan ook meteen de .torrent file
DC++ mag ik niet meer gebruiken..
pi_31587974
De kwaliteit vind ik bewonderenswaardig. Ik heb al heel wat bootlegs gehoord van DT, maar dit vind ik toch wel 1 van de betere.
Ik kan momenteel niet op de site komen waar de bootlegs op staan, dus nog even geduld.
pi_31589096
* LintuxCx hoopt dat die site weer snel in de lucht komt dan.
pi_31598818
Beter laat als nooit
Ben ook de 12e geweest, ben niet echt een Floyd fan maar heb de dag erna Delicate Sound Of Thunder gedraait, kolere dan hoor je toch wel even hoeveel beter DT is, op de zang na dan, vond LaBrie niet bepaald een stem hebben om Floyd te zingen maja

Geluid was ook niet echt top, Gitaar en Keyboard was super, Vocals en Drums waren af en toe niet echt lekker kwa geluid... Wel spijt dat ik niet maandag er was, maja
pi_31603900
Had dan toch even Pulse aangezet, dan spelen ze tenminste nog DSOTM.

Zit nu de bootleg van die avond te luisteren, klinkt idd goed.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:18:32 #127
68176 desintbestaat
= Ben ik Dat? =
pi_31605396
Voor wie nog een 'fototje' wil zien: klik De opgave is: tel de bassnaren
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:26:38 #128
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31606800
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:37 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Bugs Bunny toch?

Wat verwarrend twee Sanne's.

Ik was er dus ook de elfde, maar vond het eerlijk gezegd wel wat tegenvallen. Er is niets mis met Pink Floyd, maar dat hoor ik toch liever lekker op de bank met een glaasje rode wijn dan wanneer ik wil headbangen in de HMH.

Gelukkig zijn de herinneringen aan 10 april 1993 (Vredenburg, in één woord geweldig) wel nog springlevend.
pi_31607495
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:26 schreef Sanne het volgende:
Gelukkig zijn de herinneringen aan 10 april 1993 (Vredenburg, in één woord geweldig) wel nog springlevend.
Dat waren nog eens tijden
Toen dacht ik nog dat Dream Theater DE band voor mij zou worden...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_31614960
quote:

[..]

..eigelijk heet ik gewoon sandra.. maar hij zal mn profiel wel niet gezien hebben
pi_31618085
quote:

[..]

Ik was er dus ook de elfde, maar vond het eerlijk gezegd wel wat tegenvallen. Er is niets mis met Pink Floyd, maar dat hoor ik toch liever lekker op de bank met een glaasje rode wijn dan wanneer ik wil headbangen in de HMH.

Ben in '95 nog naar de Vereeniging te Nijmegen geweest. Dat was ook al zo'n legendarisch optreden. Mijn eerste keer was de Aardschokdag in '93.

Maarre, goed om te zien dat er nog meer mensen uit Drenthe aanwezig zijn!
pi_31618415
Woei.. ik heb de bootleg nu ook (signup form van de betreffende site net zo lang hammeren tot je er in komt). Erg vet.. de geluidskwaliteit is zeer goed, ben nu het hele concert weer opnieuw aan het beleven
pi_31619836
Als je die acct niet zo hard meer nodig hebt, zou je 'm dan even met ons/mij willen delen?

* LintuxCx heeft al minstens tien logins van BugMeNot.com geprobeerd zonder succes...
pi_31620278
Die bugmenot.com logins werken niet Maar als je het signup form lang genoeg hammert kom je er wel. Als je een ftp server hebt, dan mail me maar ff.. dan upload ik hem wel voor je.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:02:39 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_31620861
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:39 schreef kriele het volgende:

[..]

Ben in '95 nog naar de Vereeniging te Nijmegen geweest. Dat was ook al zo'n legendarisch optreden. Mijn eerste keer was de Aardschokdag in '93.

Maarre, goed om te zien dat er nog meer mensen uit Drenthe aanwezig zijn!
Ik kom niet uit Drente ja.
pi_31622185
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:02 schreef Sanne het volgende:
Ikke wel!

Maar ik heer dan weer geen Sanne.

Bigs, ik heb net even raw .torrent files binnen gekregen per mail, als die niet werken zal ik even een FTP'tje aanmaken. [edit] Okay, die werken, dus het komt nu ook al binnen met >100KByte/s, heb torrent nog nooit zo snel zien gaan! Komt dus al goed, maar bedankt voor het aanbod!

[ Bericht 15% gewijzigd door LintuxCx op 22-10-2005 10:31:34 ]
pi_31626543
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:02 schreef Sanne het volgende:

[..]

ikke ook (wel uit drenthe dan ) haha
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Bigs, ik heb net even raw .torrent files binnen gekregen per mail, als die niet werken zal ik even een FTP'tje aanmaken. [edit] Okay, die werken, dus het komt nu ook al binnen met >100KByte/s, heb torrent nog nooit zo snel zien gaan! Komt dus al goed, maar bedankt voor het aanbod!
.. wil je ze mij ook mailen? dan kan k iemand heeeeeeel blij maken
pi_31652854
@ Man_Made_God:

Heb overal gezocht maar heb de 11e nog nergens gevonden. Weet jij mss waar ie te vinden is? Wil graag m'n reeks bootlegs van bezochte concerten in stand houden..
pi_31654099
stuur me maar even een mailtje op --- en dan kan ik je wel even een link sturen. Het hier neerzetten is vast tegen de policy.

edit_ emailadres verwijderd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Man_Made_God op 25-10-2005 10:57:10 ]
pi_31656490
Ik ben de maandag geweest en was achteraf ook graag de 2e avond geweest. Ik lees nu net dat er van die 2e avond een bootleg in omloop is. ZOu iemand zo aardig willen zijn me een linkje naar die bootleg te kunnen mailen (zie profiel) dan zou je me, en mijn zwager erg blij maken
pi_31662065
Op usenet is btw 10-10-2005 te vinden, alsmede de PinkFloyd set van 11-10. Er staat ook nog een fake 11-10 op, volgens mij is dat opgenomen tijdens arrow rock ofzo.
'And I called your name,
pi_31675852
Ik kreeg belachelijk veel e-mailtjes over het toesturen van de links voor de bootlegs, dus ik heb m'n emailadres even verwijderd.
Ik heb alleen die mensen waarvan ik hun foknick weet, een mail teruggestuurd. Ik ga er natuurlijk geen dagtaak van maken
pi_31684691
Trouwens best wel humor die bootleg.
Het begin van The Spirit Carries On gaan die gasten staan jengelen naast de mic
En ook op 1:17 van de eerste DSOTM track, tijdens het wegscratchen: "watskeburt?"
'And I called your name,
pi_36774087
Even dit topic weer omhoog schoppen met een leuke ontdekking (die vast allang bekend is).

Ik heb de afgelopen week Train of Thought een paar keer opgehad in de auto en nu luisterde ik toevallig vandaag CD2 van 6 Degrees en toen viel me op dat het slotakkoord van 'Losing time' (laatste track van 6DOIT) gewoon hetzelfde is als het begin van 'As I am' (van TOT dus). Best wel koel
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:05:54 #145
14505 OProg
A Life in Music
pi_36774291
En 'Octavarium' start weer met de laatste noot van Train of Thought.

En het krakende geluid (platenspeler) aan het begin van 6DOIT is weer het einde van Metropolis II.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:29:47 #146
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36774892
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:58 schreef Bigs het volgende:
Even dit topic weer omhoog schoppen met een leuke ontdekking (die vast allang bekend is).

Ik heb de afgelopen week Train of Thought een paar keer opgehad in de auto en nu luisterde ik toevallig vandaag CD2 van 6 Degrees en toen viel me op dat het slotakkoord van 'Losing time' (laatste track van 6DOIT) gewoon hetzelfde is als het begin van 'As I am' (van TOT dus). Best wel koel
Volgens mij hoor je zoiets ook bij andere nummers van DT
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:32:15 #147
125386 ummagumma
Back in Black
pi_36774977
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef OProg het volgende:

En het krakende geluid (platenspeler) aan het begin van 6DOIT is weer het einde van Metropolis II.

Octavarium is een 23 minuten durend eerbetoon aan DT's inspiratiebronnen/ helden plus nog wat fragmeneten van hun hoogtepunten (muzikaal gezien)

Er moet ergens een site zijn waar Octavarium tot de seconde precies wordt ontleed, erg gaaf om te lezen. Jammer dat ik die site niet meer weet.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_36779338
Hmmm, klinkt interessant. De eerste paar minuten moeten wel Pink Floyd (Shine on you crazy diamond) zijn, de rest zou ik niet weten. (Maar wat een mooie track zeg!) Ben in mijn zoektocht het volgende tegengekomen:

http://www.jameslabrie.co(...)isplay;threadid=1064

Vnl. over het hele album, ben nog niks over 8V als track tegengekomen.
pi_36779600
Deze is vrij compleet, over het hele album en de track:

http://dt.spatang.com/octavarium.php

Toevallig ooit op het DT forum het woord 'nugget' opgepikt, Een google op 'octavarium nuggets' gaf dit als eerste resultaat
pi_36779980
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:05 schreef OProg het volgende:

En Octavarium eindigt in de eerste tonen van Octavarium
'And I called your name,
  dinsdag 30 mei 2006 @ 19:28:00 #151
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38386887
Cool dat daar ook een filmpje van is. Bedankt Djaser!
Ik heb de hele bootleg van die avond inmiddels beluisterd (ervan uitgaande dat dit de avond is waarop ze de complete Made In Japan spelen), en die valt mij eigenlijk niet eens tegen. Ik had absoluut niet verwacht dat het qua vocalen in de buurt zou komen, maar dat hadden ze duidelijk zelf vantevoren ook al door. Daarom worden de echt hoge tonen vertolkt door Rudess & Petrucci op hun instrumenten. Gaaf!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:31:55 #153
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_38387344
quote:
Thanks.

Dat was ff lekker.
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:29:14 #154
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_38445565
Is de DVD al in de maak?
pi_40403005
Hier een teaser van de nieuwe CD/DVD Score die aan het eind van deze maand uitkomt:

http://www.mikeportnoy.com/media/DT-Score-Teaser.mp3

Je hoort hier en daar het symfonie orkest al een beetje.. ik ben erg benieuwd. De DVD heeft trouwens een 2e DVD met een documentaire over de geschiedenis van DT.

Tracklisting van de CD:
quote:
Disc 1

1.The Root Of All Evil
2. I Walk Beside You
3. Another Won
4. Afterlife
5. Under A Glass Moon
6. Innocence Faded
7. Raise The Knife
8. The Spirit Carries On

Disc 2

9. Six Degrees Of Inner Turbulence
10. I. Overture
11. II. About To Crash
12. III. War Inside My Head
13. IV. The Test That Stumped Them All
14. V. Goodnight Kiss
15. VI. Solitary Shell
16. VII. About To Crash (Reprise)
17. VIII. Losing Time/Grand Finale
18. Vacant
19. The Answer Lies Within
20. Sacrificed Sons

Disc 3

21. Octavarium
22. Intro
23. I. Someone Like Him
24. II. Medicate Me
25. III. Full Circle
26. IV. Intervals
27. V. Razor's Edge
28. Encore: Metropolis
pi_40405759
Ze spelen innocence Faded? Hebben volgens mij nog zelden gespeeld
pi_41311441
Hopenlijk voor vrijdag de DVD in de bus
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:42:56 #158
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_41319320
Zit ook heftig te wachten hiero...
Nu doe je het weer!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:50:52 #159
149345 StunningCunt
So what you boring little cunt
pi_41355079
yep, laat de DVD maar komen. Ziet er fantastisch uit in de previews.
A lapse of perception
pi_41359682
De CD heb ik inmiddels al een paar dagen 'in huis'. De set is wel een beetje 'soft' imo, maar de kwaliteit is super. James LaBrie klinkt erg goed (alhoewel het gerucht gaat dat zijn zang hier en daar wat gecorrigeerd is) en de mix is ook prima. Kan niet wachten op de DVD, morgen eens kijken of hij in Eindhoven al ergens te vinden is.
pi_41365606
Beetje jammer dat er zoveel van Octavarium op staat, en dan laten ze het beste nummer van de plaat (These Walls) ook nog weg Ben niet bepaald fan van dat album. Dan zet ik toch liever Budokan op.
...war never changes
pi_41370071
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:10 schreef Bigs het volgende:
De CD heb ik inmiddels al een paar dagen 'in huis'. De set is wel een beetje 'soft' imo, maar de kwaliteit is super. James LaBrie klinkt erg goed (alhoewel het gerucht gaat dat zijn zang hier en daar wat gecorrigeerd is) en de mix is ook prima. Kan niet wachten op de DVD, morgen eens kijken of hij in Eindhoven al ergens te vinden is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er aan zijn zang wat gesleuteld is. Wat zingt hij bij tijd en wijle beroerd zeg! Het lijkt bij hem wel of het altijd uit zijn tenen moet komen.
pi_41396741
Ik heb de DVD

Van 't weekend maar lekker kijken
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:36:00 #164
149345 StunningCunt
pi_41424560
Ik heb hem net gekeken, en het klinkt idd erg lekker. Jammer dat er weinig hard werk inzit, maar t is een hele mooie dvd.
A lapse of perception
pi_41426233
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:36 schreef StunningCunt het volgende:
Ik heb hem net gekeken, en het klinkt idd erg lekker. Jammer dat er weinig hard werk inzit, maar t is een hele mooie dvd.
Dat er weinig werk inzit? Hoe bedoel je dat?
pi_41428232
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:49 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat er weinig werk inzit? Hoe bedoel je dat?
Hardere nummers denk ik. En daar ben ik het ook wel mee eens.
...war never changes
pi_41428334
Dat ze Raise the Knife spelen. Leuk voor de fans, omdat ze dat nummer niet spelen maar kom op zeg, dat is één van hun minste composities door de jaren heen.
  woensdag 6 september 2006 @ 21:42:25 #168
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_41563840
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:49 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat er aan zijn zang wat gesleuteld is. Wat zingt hij bij tijd en wijle beroerd zeg! Het lijkt bij hem wel of het altijd uit zijn tenen moet komen.
Ik denk dat je dan vooral doelt op eerder live opnames (van voor pakweg 2004). Want in de 10 jaar daarvoor (sinds de tour van Awake) heeft James rondgelopen met een aandoening aan z'n stembanden. De laatste 2 jaar ofzo is hij hier pas van hersteld.
pi_41583231
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:42 schreef Aikara het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan vooral doelt op eerder live opnames (van voor pakweg 2004). Want in de 10 jaar daarvoor (sinds de tour van Awake) heeft James rondgelopen met een aandoening aan z'n stembanden. De laatste 2 jaar ofzo is hij hier pas van hersteld.
Hij klinkt nu inderdaad iets minder erg. Nog steeds op en top schreeuwerig en vals. Labrie heeft de band ontzettend veel fans gekost, als ik hoor hoeveel mensen het helemaal waanzinnig vinden.....Totdat onze vriend begint.
  donderdag 7 september 2006 @ 17:13:57 #170
149345 StunningCunt
pi_41588818
Tja, dat kan zo zijn, maar noems eens een vervanger ? Die past bij de stijl van DT ? Lijkt me ook wel eens gaaf om een ander type zanger te horen. Suggesties ?
A lapse of perception
pi_41591570
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:13 schreef StunningCunt het volgende:
Tja, dat kan zo zijn, maar noems eens een vervanger ? Die past bij de stijl van DT ? Lijkt me ook wel eens gaaf om een ander type zanger te horen. Suggesties ?
Geoff Tate
Zanger van 'The Quill'(zweedse band, ook te horen op Human Equation van Ayreon)
Daniel Gildenlow
  donderdag 7 september 2006 @ 19:38:33 #172
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_41592600
Niet omdat ik James wil vervangen (ondanks dat er een hoop mensen anders over denken vind ik dat zijn zangkwaliteiten perfect bij DT passen), maar ik zou DT wel eens willen horen met Jorn Lande. Wat vind ik dat toch een fantastische zanger! Voor diegenen die hem niet kennen: zoek eens naar zijn werk met Masterplan, Ark, Beyond Twilight en zijn soloplaten. Allemaal geweldige CD's!!
pi_41595080
Jorn Lande is idd geweldig, ben erg blij dat ik hem nog een keer met Masterplan gezien heb, voor dat hij daar vertrok. Op "Crying" van Beyond Twilight laat hij echt horen wat ie kan; geweldig..
Weet alleen niet of hij bij DT zou passen. Russel Allen is ook zo iemand die zomaar heel goed bij zo'n band terecht zou kunnen. Maar ik heb weinig problemen met James, het heeft wat tijd gekost om eraan te wennen maar ik denk dat het de perfecte zanger voor DT is.
...war never changes
pi_41597313
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Geoff Tate
Daniel Gildenlow
De zanger van 'The Quill' ken ik niet goed genoeg om een mening over te hebben, maar Geoff Tate en Gildenlöw vind ik dus echt niet bij DT passen.
Ik vind het de laatste jaren steeds beter klinken, DT & LaBrie. Het was absoluut wennen in het begin, en de bootlegs zijn vaak om te janken, maar je hoort duidelijke progressie de laatste jaren.
pi_41597946
Magnus Ekwall, heet die zanger van The Quill. Absolute wereldzanger trouwens. Een soort Chris Cornell, maar met meer bereik.
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:33:52 #176
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_41609186
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Geoff Tate
Daniel Gildenlow
Dat zou Portnoy vast niet zo zien zitten.
pi_41623233
Hmm.. mijn DVD zou maandag gedispatched worden bij CD-WOW, maar ik heb er nog niks van gehoord (geen dispatch notification dus).
  maandag 11 september 2006 @ 13:49:50 #178
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_41704870
Dit is echt de allerbeste live-registratie die ik ooit van Dream Theater gezien heb. Het hele concert is echt top, met name het orkest-gedeelte. Wow, echt kippevel...
Nu doe je het weer!
  maandag 11 september 2006 @ 21:27:27 #179
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_41720049
LaBrie kan goed zingen en inderdaad beter op plaat dan live. Maar live is hij toch wel een meer dan gemiddeld goede frontman die tenminste nog voor wat leven in de brouwerij zorgt op het podium.

James mag van mij blijven.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_41720874
JLB rocks Punt uit. Alhoewel Charlie Dominici ook wel goed was. Als de geluidskwaliteit van When Dream and Day Unite niet zo crappy was geweest dan hadden we waarschijnlijk een stuk meer waardering voor hem gehad
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:26:02 #181
149345 StunningCunt
pi_41733146
Vooral de versie van Six Degrees Of Inner Turbulence op de DVD is verslavend ! Damn wat een optreden.
A lapse of perception
pi_41742857
Ik heb hem gisteren onder ogen gekregen en hem meteen opgezet... Klinkt zeker niet verkeerd!
.
pi_41764521
Ik heb Score ook even 'gescoord' En eerlijk is eerlijk, Labrie klinkt beter dan dat ie ooit heeft geklonken. Het is zowieso een mooie DVD. De songkeuzes zijn goed en hij klinkt geweldig. Een minpuntje is misschien het ontbreken van een DTS geluidsspoor.
pi_46374394
Van de site:

When DREAM THEATER and ROADRUNNER RECORDS Unite!
Added on 02-08-2007

FOR IMMEDIATE RELEASE
FEBRUARY 8, 2007

WHEN DREAM THEATER AND ROADRUNNER RECORDS UNITE!

BAND AND LABEL JOIN FORCES WITH NEW STUDIO ALBUM PLUS WORLD TOUR TO FOLLOW

ROADRUNNER RECORDS is proud to announce the signing of progressive metal pioneers Dream Theater. A new studio album, Systematic Chaos is due in June. Dream Theater will hit the road in support of the album for a world tour, including major festival appearances in Europe.

Since their first studio release in 1989, this US based five-piece has notched up record and DVD sales in excess of six million and headlined to audiences of 20,000. Having undertaken seven world tours across 42 different countries, Dream Theater has established a live reputation that has swept them to arena-status around the globe. They have appeared alongside acts such as Deep Purple, Iron Maiden and Yes.

Recognized by peers and public alike for their advanced musical expertise, the band (Mike Portnoy, drums; John Petrucci, guitar; John Myung, bass; James LaBrie, vocals; Jordan Rudess, keyboards) has long held the ability to combine complex arrangements with unadulterated songwriting skills, the material often underpinned by riffs as heavy as anything in the Metallica repertoire.

"This album's got all of the elements we've become known for," reveals Portnoy. "The focus on musicianship, the skull-crushing riffs, the big progressive epics and the heart-wrenching melodies. We've got one of the strongest and most devoted fan bases in the world, and they should certainly be happy with the new material. By working closely with the label we hope to turn a great many new heads too."

"Dream Theater and Roadrunner Records have led parallel careers on the cutting edge of metal for many years," say A&R men, Derek Oliver & Dante Bonutto, "We're thrilled to be working with a genuine market-leader, and when you add everything the guys bring to the table to the independent spirit and work ethic of the label, the results can only be exciting in the extreme!"

Prior to teaming up with Roadrunner, Dream Theater was signed to a seven-album deal with Warner Music Group worldwide. The deal commenced with the critically acclaimed and commercially successful Images And Words (1992), a Gold-certified US release, and concluded, in equal style, with Octavarium (2005), a Top 40 Billboard outing. In August of last year the band issued Score, a live album/DVD (recorded at Radio City Music Hall in New York), which went straight to the No. 1 spot on the Billboard DVD charts, knocking Pink Floyd from the top!

By the following month, the five were holed up at Avatar Studios in New York, working on the new album with veteran engineer/ mixer Paul Northfield (Rush, Queensryche, Porcupine Tree). As usual, Portnoy and Petrucci chose to co-produce the project, which features seven compositions (one a 25-minute epic), and word on the grapevine is that the Dream Theater/Roadrunner alliance looks all set to kick off with a classic.

Systematic Chaos, Dream Theater's ninth studio release, arrives at a time when the band is casting a longer-than-ever shadow across the rock and metal landscape. Their influence is being acknowledged by an increasing number of contemporary, cutting-edge acts such as Stone Sour, Trivium, Shadows Fall, Opeth as their fan base continues to grow.

Touring plans will be announced shortly. Please visit www.roadrunnerrecords.com or www.dreamtheater.net for up to the minute information.
pi_46374717
ach het zal wel niet van dezelfde kwaliteit als images & words / awake zijn (i.m.o. hun allerbeste albums). maar het is altijd leuk als er weer een nieuw DT album uitkomt
pi_46377778
I&W en SFAM zijn mijn favoriete albums, maar Octavarium vond ik toch ook wel erg goed! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het nieuwe album.
pi_46378859
DT had al een sterke band met Nederland, maar doordat ze nu op een van oudsher nederlands label zitten zal dat nog sterker worden.
Ik denk dat dit een goede keuze is voor de band. Ik denk dat RR meer voor ze zal doen dan Warner ooit heeft gedaan.
pi_46394171
Dream Theater is echt een geweldige band. Ben erg blij dat ik ze een aantal jaren geleden heb ontdekt. Inmiddels heb ik zo'n beetje alle cd's van ze, en ik hoop dat ze ook Nederland aandoen tijdens hun Tour, die kans acht ik wel vrij groot. 2 avonden HMH zou wel weer leuk zijn.
pi_46394567
Even offtopic: Ik luister nu het nieuwe album van Neal Morse. Sola Scriptura. Het is werkelijk van een zeldzaam hoog niveau. De teksten zijn wat moeilijk doorkomen voor een atheist, maar de muziek vergoedt dat flink!
De band is wederom geweldig!
Neal Morse: Zang, keyboards.
Randy George: Bas, zang
Mike Portnoy: Drums
Paul Gilbert: Gitaar, zang.

Het album laat zich het best vergelijken met Transatlantic. Het klinkt iets heavier in vergelijk met zijn voorgaande solo werk.
pi_46395114
Ik heb de nieuwe van Neal Morse al besteld bij bol.com, eind deze maand zou ik 'm moeten hebben. Geweldige artiest en ook leuk dat Portnoy op al zijn albums sinds Testimony te horen is. Ik heb op de site van Neal al wat fragmenten beluisterd van zijn nieuwe album, en het klinkt allemaal weer super!

En ach, die teksten. Heb in mijn jeugd wel wat van het geloof meegekregen, dus voor mij zijn die teksten niet echt een belemmering.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:35:51 #191
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46395266
Jammer dat ze hun virtuoze kunne exploļteren in een leuk nummer.

Tis leuk als je 16 noten per seconde kunt spelen maar als je nummer geen samenhang heeft klinkt het voor mij nog steeds niet leuk. (al moet ik dan wel toegeven dat dat mijn mening is voor zover ik Dream Theather heb gehoord (en dat is niet super vaak)).
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:58:31 #192
149345 StunningCunt
pi_46395860
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:35 schreef OFfSprngr het volgende:

Tis leuk als je 16 noten per seconde kunt spelen maar als je nummer geen samenhang heeft klinkt het voor mij nog steeds niet leuk. (al moet ik dan wel toegeven dat dat mijn mening is voor zover ik Dream Theather heb gehoord (en dat is niet super vaak)).
Niet mee eens. DT maakt erg goede nummers, waar hun technische kwaliteiten altijd perfect in de nummers passen. Ik vind het niet overdreven ofzo. Dat heb ik soms wel met een band als Mastodon. Ze hebben zeker vette nummers, maar ze willen iets te veel laten horen hoe geweldig hun technische kwaliteiten zijn. Met name drummer Brann Dailor heeft daat een handje van. Erg goede en getalenteerde drummer, maar iets te patserig als je het mij vraagt.
A lapse of perception
pi_46395905
quote:

Probeer de band Porcupine Tree eens.
pi_46396456
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:59 schreef kriele het volgende:
Probeer de band Porcupine Tree eens.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 13:22:54 #195
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46396492
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef StunningCunt het volgende:

[..]

Niet mee eens. DT maakt erg goede nummers, waar hun technische kwaliteiten altijd perfect in de nummers passen. Ik vind het niet overdreven ofzo. Dat heb ik soms wel met een band als Mastodon. Ze hebben zeker vette nummers, maar ze willen iets te veel laten horen hoe geweldig hun technische kwaliteiten zijn. Met name drummer Brann Dailor heeft daat een handje van. Erg goede en getalenteerde drummer, maar iets te patserig als je het mij vraagt.
Ikzelf heb bij Mastodon het gevoel dat ze niet zo het gevoel dat ze zichzelf proberen te overdoen, bij DT wel, beide bands zijn onwijs goed, DT is danwel nog getalenteerder, maar Mastodon maakt voor mij veel betere muziek.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 19:14:38 #196
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46405588
quote:

Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt toch is Dream Theater een van de weinige zo virtuoze bands die toch best goed in elkaar stekende nummers en solo's kunnen maken in tegenstelling tot figuren als Malmsteen, Axel Rudi Pell, etc.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:24:36 #197
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46523980
quote:
DREAM THEATER: 'Systematic Chaos' Track Listing Revealed - Feb. 21, 2007

Progressive metal pioneers DREAM THEATER have finalized the track listing for their new album, "Systematic Chaos", due in June via Roadrunner Records.

"This album's got all of the elements we've become known for," reveals drummer Mike Portnoy, who co-produced the CD with guitarist John Petrucci (Paul Northfield engineered and mixed the effort). "The focus on musicianship, the skull-crushing riffs, the big progressive epics and the heart-wrenching melodies. We've got one of the strongest and most devoted fan bases in the world, and they should certainly be happy with the new material." The disc sports seven new songs, one of which runs 25 minutes.

"Systematic Chaos" track listing:

01. In The Presence of Enemies Pt.1
02. Forsaken
03. Constant Motion
04. The Dark Eternal Night
05. Repentance
06. Prophets of War
07. The Ministry of Lost Souls
08. In The Presence of Enemies Pt.2

DREAM THEATER had spent its entire career on Elektra and Atlantic, an arrangement that ended with the 2005 studio album "Octavarium". According to Billboard.com, The group has sold 2.1 million CDs in the United States since Nielsen SoundScan began tracking data in 1991.

Although details have yet to be nailed down, DREAM THEATER will tour this summer in support of "Systematic Chaos", including European festival appearances.
Hopelijk wordt deze beter als dat vorige misbaksel.
  woensdag 21 februari 2007 @ 18:45:07 #198
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_46533971
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:24 schreef Djaser het volgende:

[..]

Hopelijk wordt deze beter als dat vorige misbaksel.
Als hij nog beter wordt dan Octavarium dan hoor je mij niet klagen. Beste album dat ze in jaren hebben gemaakt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_46537893
Misbaksel is overdreven, maar ik vind het wel een van hun minst sterke albums.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:16:39 #200
27865 Yorout
Are we negotiating?
pi_46591791
DT-fans. ZE komen in juni naar Italiė, Milaan. Dus als je ze wil zien!!!

Meer info: http://www.godsofmetal.it/
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:34:48 #201
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46592436
Octavarium is misschien wel het enige album in mijn collectie waar ik geen een nummer goed van vind.
pi_46592548
Bij mij het album wat ik ongetwijfeld het minst heb geluisterd. Zoiets zal het zijn:

Awake: 200x
Images & Words 190x
Falling into Infinity 80x
A Change of Seasons 50x
Six Degrees 35x
When Dream and Day Unite 20x
Train of Thought 20x
Octavarium 10x
pi_46603769
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:16 schreef Yorout het volgende:
DT-fans. ZE komen in juni naar Italiė, Milaan. Dus als je ze wil zien!!!

Meer info: http://www.godsofmetal.it/
En naar Fields of Rock, dus voor degene die dan niet in Italiė zitten.....
pi_46604840
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bij mij het album wat ik ongetwijfeld het minst heb geluisterd. Zoiets zal het zijn:

Awake: 200x
Images & Words 190x
Falling into Infinity 80x
A Change of Seasons 50x
Six Degrees 35x
When Dream and Day Unite 20x
Train of Thought 20x
Octavarium 10x
En SFOM dan?
'And I called your name,
pi_46651725
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 20:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En SFOM dan?
Ow ja, vergeten Denk een keer of 40. Dat album heb ik helemaal grijs gedraaid toen ie uitkwam. Kon het daarna niet meer horen..
pi_46652704
Ach na de festivaltour zal er ook wel weer een gewone zalen-tour komen toch?
  zondag 25 februari 2007 @ 13:27:31 #207
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46652807
Hopelijk wel; DT is geen band die sets van minder dan een uur moet spelen.
pi_47844124
OTS MORE DATES COMING SOON!!!
(US dates in July/Aug - Europe in Sept/Oct

September / oktober
  woensdag 4 april 2007 @ 08:24:52 #209
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_47993204
pi_47996328
Cool
pi_47998550
Via de bekende bronnen is ondertussen een instrumental demo te downloaden (alhoewel ik niet 100% zeker ben dat dit geen fake is).

Ik moet zeggen dat wat ik tot nu toe snel heb kunnen horen erg goed klinkt. Alle tracks zijn sowieso 10m+ en hebben weer die heerlijk verrassende opbouwen. Ook is de dynamiek weer helemaal terug van weggeweest, rustige stukken gaan in een keer over naar snoeihard, en toch blijft het logisch klinken.

Wat ik tot nu toe heb gehoord is iig stśkken beter dan Octavarium!
'And I called your name,
pi_47999478
Hmm.. ik ben aardig into de 'bekende bronnen' maar heb nog niks gevonden De kans is wel groot dat je gewoon naar Liquid Tension Experiment oid zit te luisteren.. van Octavarium waren ook 2 fakes te vinden voor de release
pi_47999820
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ik ben aardig into de 'bekende bronnen' maar heb nog niks gevonden De kans is wel groot dat je gewoon naar Liquid Tension Experiment oid zit te luisteren.. van Octavarium waren ook 2 fakes te vinden voor de release
Jep, die kans zit er dik in, ik ben niet heel erg into LTE.
Maargoed, je hebt een PM mail
'And I called your name,
pi_48000529

Ok, het is geen LTE en het is ook geen Suspended Animation of solo-werk van Rudess.

Het zou wel vet zijn als het echt SC is, het heeft namelijk wat meer Images and Words geluid dan de laatste DT albums.. me like!
pi_48000666
Het is de cd van het 'Stream of Conciousness contest' (link. De 8e track mist ook trouwens..

Bestanden uit de fake:

SoC cd:

Bron: Dream Theater V - HMH here we come!

Maar wel tof.. die CD wilde ik nog hebben

[ Bericht 15% gewijzigd door nipeng op 28-04-2007 20:21:05 (Geen links naar torrentsites aub.) ]
pi_48024428
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:49 schreef Bigs het volgende:
Het is de cd van het 'Stream of Conciousness contest' (link. De 8e track mist ook trouwens..

Bestanden uit de fake:
[afbeelding]

SoC cd:
[afbeelding]

Bron: Bron: Dream Theater V - HMH here we come!

Maar wel tof.. die CD wilde ik nog hebben
Het was te verwachten
Maar iig erg goede plaat!

[ Bericht 8% gewijzigd door nipeng op 28-04-2007 20:21:16 ]
'And I called your name,
pi_48069064
Voor de drum / Mike Portnoy liefhebbers is deze DVD misschien wel aardig:

quote:
Featuring three discs with over seven hours of instruction, live and studio performances and insights on the numerous projects he has been involved with, In Constant Motion is Mike Portnoy’s latest DVD release from Hudson Music. In Constant Motion is the Dream Theater drummer’s first DVD since his award-winning video, Liquid Drum Theater, was released in 1999 and covers music from the last three Dream Theater albums as well as several of Mike’s outside projects, including tribute bands Yellow Matter Custard (The Beatles), Hammer Of The Gods (Led Zeppelin), Amazing Journey (The Who) and Cygnus & The Sea Monsters (Rush). With such a wealth and diversity of instructional and performance material, In Constant Motion is recommended for drummers of all interest and ability levels.

Disc 1: In the Dream focuses on music from the last three Dream Theater albums, Six Degrees Of Inner Turbulence, Train Of Thought and Octavarium; featuring complete band performances of six songs from these albums as well as new studio performances of the drum tracks and Mike’s in-depth analysis of each song.

Disc 2: On the Side covers a wide range of Mike's side projects, including his work with TransAtlantic, John Arch, John Petrucci/G3, Fates Warning and Overkill. In addition to the nearly 6 hours of high quality, all-new content, excerpts of rare performances are also included - including a detailed look at each of Mike's tribute bands, paying homage to The Beatles, Led Zeppelin, The Who and Rush!

Disc 3: Bonus Material contains four additional, exclusive Dream Theater tracks filmed on the band's 20th Anniversary tour, three live drum solos featuring duets with Charlie Benante, Jason Bittner and Richard Christy, a tour of Mike’s infamous "Albino Monster" drumkit and bonus clips including unreleased live solos, studio footage and more.

In addition to state-of-the-art, studio-quality digital audio and video, In Constant Motion also includes special features such as:
• PDF transcriptions of selected performances, key grooves and fills.
• Camera-switching option on three in-studio performances.
• Complete Discography, Videography and Photo Gallery.
Te bestellen via Amazon.com of direct via Hudson Music. Gisteren binnengekregen, ziet er allemaal goed uit
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:59:25 #218
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_48419632
Regular Edition Systematic Chaos:

Special Edition:

The Special Edition DVD will include:

--- the entire album mixed in 5.1 surround sound
--- "Chaos in Progress - The Making of Systematic Chaos"
(a 90-minute documentary directed by Mike Portnoy)

The CD's track listing for both editions is:
1. In The Presence of Enemies Pt.1 (9:00)
2. Forsaken (5:36)
3. Constant Motion (6:55)
4. The Dark Eternal Night (8:51)
5. Repentance (10:43)
6. Prophets Of War (6:01)
7. The Ministry of Lost Souls (14:57)
8. In The Presence of Enemies Pt.2 (16:38)

The band will shoot a video next week for the first single off the album, "Constant Motion"

Hallekidee!!
Nu doe je het weer!
pi_48419952
Een video? Koel Dat hebben ze volgens mij al ff niet meer gedaan, wel?

Ben ook wel benieuwd naar de 5.1 mix.. neem aan dat ze er wel iets speciaals mee hebben gedaan.
  woensdag 18 april 2007 @ 18:52:38 #220
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_48472602
Tvp
Nu doe je het weer!
pi_48583215
He! Eindelijk weer een video!!
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:16:33 #222
92771 Un4
War....
pi_48792984
Nieuwe single te downen op de site van roadrunner maar die is zo traag als de neten..

http://www.roadrunnerrecords.com/dreamtheater/
...war never changes
pi_48794078
Al een mirror toevallig?
pi_48798420
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:58 schreef Mathijz het volgende:
Al een mirror toevallig?
Ging hier ook erg traag maar uiteindelijk binnen, pm maar als het je nog steeds niet lukt
pi_48799380
Hmm, niet erg snel inderdaad. Hoe verder 'ie is, hoe verder de snelheid wegzakt. Heeft iemand er ook al naar geluisterd?
pi_48800182
De albumhoezen zie er echt super mooi uit. Ik kan niet wachten tot dat ik het resultaat hoor.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:50:30 #227
149345 StunningCunt
pi_48808439
nieuwe song klinkt lekker stevig. En het artwork is idd weer geweldig
A lapse of perception
  zaterdag 28 april 2007 @ 18:23:14 #228
92771 Un4
War....
pi_48810629
Ben ik de enige die een Glass Prison vibe kreeg aan het begin?
...war never changes
pi_48818415
Ik denk dat we in de herfst nog wel een showtje in .nl kunnen verwachten. De voorlopige data zijn als volgt:
quote:
Dream Theater - Chaos in Motion World Tour 2007/2008

European Tour - Fall 2007
All shows are Dream Theater headlining shows
with Special Guests: Symphony X and one more act TBA

Wed Sept 26th - Ice Hall - Helsinki, Finland
Fri Sept 28th - Hovet - Stockholm, Sweden
Sat Sept 29th - Spectrum - Oslo, Norway
Thurs Oct 4th - Lotto Arena - Antwerp, Belgium
Fri Oct 5th - Zenith - Paris, France
Misschien dan wel geen 'Evening with..', maar Symphony X als supporting act is natuurlijk
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 april 2007 @ 23:21:25 #230
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_48818737
Ach ze waren vandaag ook in Nederland. Nou ja, 2/5e van de band dan.
pi_48827208
Ik vind de laatste 2 minuten van Constant Motion erg lekker.. de rest moet nog een beetje aan me groeien denken. In ieder geval ga ik de sound van dit album wel waarderen denk ik
pi_48827928
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:23 schreef Un4 het volgende:
Nope! Sterk nummer. Dit voelt gelijk al goed, in tegenstelling tot Rush, wiens eerste single mij tegenvalt en dan vrees ik ook gelijk voor het album. Maar het hoeft natuurlijk niks te zeggen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:49:24 #233
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_48899794
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:23 schreef Un4 het volgende:
Nee, dat vind ik ook.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:29:10 #234
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_48920629
Heb nog even de Elektronische Pers Kit van Systematic Chaos bekeken. Dit belooft weer een hoop goeds!
Nu doe je het weer!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 mei 2007 @ 12:16:08 #235
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_48922294
Nog wat info: de subtitel van In The Presence Of Enemies is "The Heretic And The Dark Master", en het is binnen de nummers nog onderverdeeld in hoofdstukken.
In totaal zijn het zes hoofdstukken (waarvan Prelude en The Reckoning instrumentaal zijn).
pi_48925193
Ik vind het begin erg Metallica. Het nummer wordt naar mate de minuten vertrijken beter en beter..
Ben erg benieuwd naar de rest van de plaat!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 mei 2007 @ 22:42:10 #237
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_48984125
Special Guest Voices:
Mikael Akerfeldt, Jon Anderson, David Ellefson,
Daniel Gildenlow, Steve Hogarth, Chris Jericho, Neal Morse,
Joe Satriani, Corey Taylor, Steve Vai and Steven Wilson

wisten jullie dat al?
pi_48984484
Grotere namen vind je niet in dat genre. Lijkt Ayreon wel...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 mei 2007 @ 22:57:43 #239
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_48984843
ja en dit is slechts in 1 nummer.

overigens moet je niet denken dat het veel voorstelt. Er staat "voices", en dat zijn het ook. Was het zang, dan stond er waarschijnlijk "vocals"
pi_48985229
Ah, dacht al.. zou een brei moeten zijn als die allemaal gaan blerren..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:57:29 #241
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_48994300
Goh...samples?
Nu doe je het weer!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:19:10 #242
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_48994962
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:42 schreef Tokus het volgende:
Special Guest Voices:
David Ellefson, Joe Satriani, Steve Vai
Nou dat belooft wat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 mei 2007 @ 10:30:21 #243
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_48995275
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:19 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nou dat belooft wat.
voices. geen gitaren.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:41:30 #244
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_48995632
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

voices. geen gitaren.
Dat bedoel ik
pi_49252678
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:10 schreef Bigs het volgende:
Hmm.. ik ben aardig into de 'bekende bronnen' maar heb nog niks gevonden
Probeer het dan nu nog maar eens

Net geluisterd, klinkt erg goed
  vrijdag 11 mei 2007 @ 01:24:16 #246
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_49254745
ik ga ze live zien op Fields of Rock dit jaar

trouwens dit is wel voor het eerst dat ik ze er echt oud uit begin te zien.

pi_49256018
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 01:24 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ook
pi_49260338
-mod- Dit is niet gewenst -mod-

[ Bericht 50% gewijzigd door nipeng op 11-05-2007 12:07:16 ]
'And I called your name,
pi_49273679
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 01:24 schreef horned_reaper het volgende:

trouwens dit is wel voor het eerst dat ik ze er echt oud uit begin te zien.

[afbeelding]
Zijn volgens mij allemaal veertigers en Rudess kon zelfs weleens 50+ zijn.
pi_49274615
-Het net uitgebrachte Rush album is behoorlijk sterk. Sterker dan zijn zwakke voorgangers.
-Porcupine Tree heeft weer een juweeltje uit.
-Hetzelfde geldt voor Blackfield.

Ik ben benieuwd wat onze vrienden van Droom Theater daar tegenover stellen!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:42:44 #251
92771 Un4
War....
pi_49285234
De nieuwe Symphony X staat ook als een huis trouwens. Wat een plaat!

Ik hoop echt vurig dat de tour met SX in het voorprogramma ook deze kant uit komt!
...war never changes
pi_49294943
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:48 schreef kriele het volgende:

[..]

Zijn volgens mij allemaal veertigers en Rudess kon zelfs weleens 50+ zijn.
51 inderdaad.. maar dan nog hoeft ie geen grijze sik te hebben vind ik
pi_49309753
Is ie gelekt? Heb iets gevonden wat voor de nieuwe DT moet doorgaan, de single staat er iig ook op.
pi_49310376
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef Un4 het volgende:

Ik hoop echt vurig dat de tour met SX in het voorprogramma ook deze kant uit komt!
ze staan 4 oktober in antwerpen met symphony X in het voor programma! het duurt alleen nog wel ff.
en helaas kost het ookal weer 40 euro voor een staanplaats en de goedkoopste zit plaatsen zijn 34 euro.

http://www.proximusgoformusic.be/nl/event.php?event_id=164579
pi_49311520
Ik zit nu toevallig weer eens het liedje Disappear van Dream Theater te luisteren, maar WĮT een MEGA goed nummer is dat zeg!! Zijn er toevallig meer nummers van DT in ditzelfde soort? Genieten met volle teugen dit

Ik heb Trial of Tears, Pull me Under en Wait for Sleep ook, maar die halen het niet bij disappear
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 mei 2007 @ 00:11:16 #256
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_49318726
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 22:42 schreef Un4 het volgende:

ja, dat komt er zeker, verzekerde Labrie me.
pi_49323005
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:11 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, dat komt er zeker, verzekerde Labrie me.
Laat labrie nu net het minst te zeggen hebben!
pi_49324528
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Modus het volgende:
Is ie gelekt? Heb iets gevonden wat voor de nieuwe DT moet doorgaan, de single staat er iig ook op.
Ja al een week ofzo. Heb 'm gisteren 1x beluisterd, maar teringjantje mensen..wat een album. Misschien niet de beste tot nu toe maar zeker top 3 Over het algemeen wat meer richting snellere metal met 1 Opeth-achtig nummer (dat nummer met al die guest-voices, Akerfeld is duidelijk te horen) waar de riff van Portnoy's 12-delig stuk weer in voorkomt. En de 2-delige epic (eerste en laatste nummer) is briljant.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 mei 2007 @ 10:56:49 #259
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_49324782
quote:
Op zondag 13 mei 2007 03:53 schreef kriele het volgende:

[..]

Laat labrie nu net het minst te zeggen hebben!
Dat klopt, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat ze hier niet komen.
pi_49325794
Ik vond de single beetje tegenvallen, beetje ripoff van The Glass Prison. Verder heb ik alleen nog de laatste 2 nummers geluisterd, daar is ook niet zoveel van blijven hangen, maar ja da's wel vaker zo met de eerste paar keer DT luisteren. Van Octavarium draai ik eik alleen het titelnummer nog af en toe.
pi_49327367
The Dark Eternal Night

Heerlijke CD.. DT flikt het hem elke keer weer
  zondag 13 mei 2007 @ 15:16:15 #262
121217 Soli
Still I am...
pi_49331805
Oioioi dan zal ik ook eens kijken of ik hem al ergens kan downen... Als ze naar NL komen of hier in de buurt ben ik iig van de partij!
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_49340695
Ik lees net dat Riverside het voorprogramma zal zijn binnen Europa?
quote:
Van Wikipedia:
On April 18th, it was announced that Into Eternity and Redemption would be opening for Dream Theater on the Chaos In Motion tour. Polish prog rock sensation, Riverside will open for Dream Theater during their European tour.
[edit] Oh, en op de officiėle site staat dat Riverside alleen in juni mee komt, en dat SX het in september overneemt...
  zondag 13 mei 2007 @ 22:27:49 #264
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_49346301
http://www.roadrunnerreco(...)deo.aspx?fileID=2343

hier ziet iedereen Dream Theater in de studio met het nummer the dark eternal night

[ Bericht 23% gewijzigd door horned_reaper op 14-05-2007 01:52:02 ]
pi_49352650
Heb hier nu ook iets gelekts ... en dat klinkt best goed. Ben benieuwd of dit inderdaad het echte album is.
pi_49355706
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:06 schreef LintuxCx het volgende:
Heb hier nu ook iets gelekts ... en dat klinkt best goed. Ben benieuwd of dit inderdaad het echte album is.
Eigenlijk wil ik wachten op de release van het album, maar het is moeilijk te weerstaan om het niet alvast te downloaden!
pi_49359200
quote:
Op maandag 14 mei 2007 10:43 schreef kriele het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik wachten op de release van het album, maar het is moeilijk te weerstaan om het niet alvast te downloaden!
Goeie reden om de special edition te kopen (maar dat was ik toch al van plan).

Ik wilde eigenlijk ook wachten.. maar heb besloten dat ik het niet kon
pi_49359770
Dat wat ik nu heb gehoord van het nieuwe album veegt toch wel de vloer aan met zijn matige voorganger.
pi_49362939
Octavarium als geheel album is niet het beste van Dream Theater, maar het titelnummer is toch zo'n juweeltje, vooral met het orkest en lange Continuum intro op de Score DVD, dat dat toch een hoop goed maakt
  maandag 14 mei 2007 @ 17:07:54 #270
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_49370508
neeh iedereen weet dat six degrees of inner turbulence hun beste album is _o_
pi_49371802
Nee man, SFAM > *
pi_49373063
Nou zeg, ik helemaal opgewonden dat ze naar de HMH komen, is het een oude tourdatum

Systematic Chaos is trouwens gooeeed!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:38:35 #273
121217 Soli
Still I am...
pi_49418907
Ik word eigenlijk niet echt vrolijk van Systematic Chaos
Mijn Last.fm
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:36:20 #274
121217 Soli
Still I am...
pi_49539339
Ik word eigenlijk niet echt vrolijk van Systematic Chaos

Soli was even vergeten dat je een cd vaker moet luisteren om er een goed oordeel over te kunnen geven
Mijn Last.fm
pi_49957097
Hmm, 5 juni release. Ik zal hem waarschijnlijk nog wel vaker moeten luisteren voordat ik er vrolijk van word.
pi_49960074
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:47 schreef LintuxCx het volgende:
Nee man, SFAM > *
Idd, het eerste album dat ik van Dream Theater heb gehoord, en imo nog steeds het beste!
'And I called your name,
pi_49964285
Wat is het nieuwe album een topper! Een van de besten, als je het mij vraagt. De nummers zijn goed, de 4 instrumentalisten zijn weer in topvorm........Alleen denk ik dat het album nog beter zou zijn geweest met een betere zanger.
pi_49964626
Metal stukjes mochten ze erwel uitlaten imho...
pi_49964865
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:25 schreef Mathijz het volgende:
Metal stukjes mochten ze erwel uitlaten imho...
Dan sla je de plank wat betreft DT compleet mis. Die metalstukjes zijn altijd al een essentieel deel van de band geweest.
pi_49966373
Kwa sound en instrumenten is het meer richting de wat oudere DT albums, daar is niks mis mee. Maar je kan dingen ook iets overdrijven.
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:48:15 #281
121217 Soli
Still I am...
pi_49967357
Vooral In the presence of enemies vind ik echt geweldig, beide delen. Komen ze nog ergens in Nederland langs met de tour?
Mijn Last.fm
  donderdag 31 mei 2007 @ 16:43:42 #282
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_49969433
Fields of Rock, nog geen datum in sept/okt. En daar zit ik op te wachten, want ze nemen Symphony X mee op tour!
Nu doe je het weer!
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:53:50 #283
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49977959
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:30 schreef PastoorPeter het volgende:

Systematic Chaos is trouwens gooeeed!
Mooi

Ik ben benieuwd wat ik er zelf van ga vinden, want dat ik hem ga kopen staat vast.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_49978341
Ja die touraankondiging voor Nederland mag nu wel komen

2 dagen in de HMH lijkt me prima, kan de topictitel ook mooi blijven staan
pi_49979753
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:03 schreef MrData het volgende:
Ja die touraankondiging voor Nederland mag nu wel komen

2 dagen in de HMH lijkt me prima, kan de topictitel ook mooi blijven staan
Exact! Daar ga ik zeker bij zijn dan... Laatste keer dat ik ze zag was ook in HMH, toen speelden ze nog Dark Side Of The Moon in zijn geheel
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 mei 2007 @ 22:35:45 #286
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_49982034
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:40 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Exact! Daar ga ik zeker bij zijn dan... Laatste keer dat ik ze zag was ook in HMH, toen speelden ze nog Dark Side Of The Moon in zijn geheel
maar zoiets zit er nu niet in, want het is geen "Evening with Dream Theater"
pi_49996920
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:35 schreef Tokus het volgende:

[..]

Een uur Symphony X vooraf... Dan hoor je mij ook niet klagen!
pi_49997675
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:35 schreef Tokus het volgende:

[..]

Three hours with DT is ook goed!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 12:59:12 #289
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_49997754
3 uur, nee doen ze ook niet. James had het over een uur of 2 1/2 (zie m'n interview ergens). En er komt nog een 3e band bij.
pi_50006819
In Italie zal de nieuwe band van Charlie Dominici mee touren Voor wie het niet weet, dat is de zanger van When Dream And Day Unite
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:22:06 #291
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50017281
Dat zou wel leuk zijn.
  maandag 4 juni 2007 @ 21:56:57 #292
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50107753
Zo deze klinkt weer erg goed. Beste album sinds Six degrees.

Waarom komt Myung als enige bandlid niet aan het woord in die documentaire?
pi_50114324
Myung is wel van bass verandert. Speelt nu op musicman. Bongo 5 string nu nog en er komt binnenkort de Bongo 6 string aan... Hij speelde in italie al met de bongo 5 en ze speelden het complete Images and Words album
Overigens: Komt myung ooit veel aan het woord dan?
pi_50115074
Ik geloof dat ik Myung welgeteld 1 keer pratend op videobeelden heb gezien

btw. http://www.youtube.com/watch?v=Sm49PFQ0stw
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:15:59 #295
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_50115097
ik heb nu al 3 daagjes hun nieuwe album binnen.
en afgezien van dat ik er nog een beetje aan moet wennen vind ik het helemaal geen slecht album
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:23:20 #296
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_50115203
en ik snap trouwens niet waarom alle DT fans niet gewoon naar Fields of Rock gaan
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:00:00 #297
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50117744
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:23 schreef horned_reaper het volgende:
en ik snap trouwens niet waarom alle DT fans niet gewoon naar Fields of Rock gaan
Omdat een headline concert toch wel iets meer de moeite waard is dan een kort festivaloptreden?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:04:33 #298
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50117826
Deze kan wel dicht.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:04:57 #299
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_50117840
3
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:05:21 #300
45563 Djaser