abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33276799
even gegoogled...

Wandelen: 5 km/u, 3-4 kcal per kg/u
Brisk walking: 7 tot 9 km/u, 9-10 kcal per kg/u
Hardlopen: 10 km/u, 9-10 kcal per kg/u.

Weeg je zestig kilo, dan verbrand je dus tussen de 180 en 240 kcal met een uur wandelen. Een (slanke) maaltijd met aardappelen, vlees en groente bevat ongeveer 300 kcal, een Mars 250 kcal. Om een kilo vet te verbranden moet je 9000 kcal kwijtraken, maar laat je niet ontmoedigen: ook na het sporten blijft je verbranding nog een tijdje in een hogere versnelling doorwerken, zowel door cardio (minstens 20 minuten) als door spiertraining.
  woensdag 21 december 2005 @ 15:52:21 #202
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33276939
Ik zou maar alvast gaan sparen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33276962
Een toevoeging ook die ik wil doen aan je opmerking over het herstellen. Als iets belangrijk is bij trainen is het wel de herstelperiode. Door te overtrainen zal je prestatie alleen maar neerwaarts gaan.

Hardlopen bij 9-11km/u levert een eenrgie verbruik van 9-10 kCal per kilogram lichaamsgewicht per uur op (kCal/kg/u). Bij 12-14 km/u is dit ongeveer 11-12 kCal.

Rekenvoorbeeld:

Persoon van 80kg loopt 1 uur 12km/u en verbruikt hiermee dus 800kCal.

Stel dat de normale(!!!) dagelijkse energiebehoefte 2500kCal is. De persoon eet ook 2500kCal aan voedsel/drinken. Hij verbrand door het lopen dan 800kCal méér dan normaal.

1 gram vet levert 9,5kCal. Grofweg valt te zeggen dat er zo'n 84 gram vet verbrand moet worden om de energie te leveren die je 'tekort' komt.

Stel dat je het niet op duurtraining doet maar in korte heftige sessies, dan zullen er meer koolhydraten verbruikt worden. 1 gram koolhydraten levert 4,1kCal. Er is dus 195gram koolhydraten nodig om te voorzien in de energievoorziening. Je lichaam zal dan ingenomen voedsel direct verbruiken waardoor dit niet als 'vet' omgezet wordt.

Per saldo zelfde effect dus.
  woensdag 21 december 2005 @ 15:53:24 #204
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33276982
-edit: die plaatjes hebben we nu wel gezien hoor

[ Bericht 54% gewijzigd door Mylene op 21-12-2005 16:07:17 ]
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33277090
conclusie: hardlopers/doodlopers

minder eten dus, dan val je stukken sneller af van sporten
pi_33277210
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef on_the_mike het volgende:

Mmm, nee dan heb je 't toch niet helemaal begrepen Het is uiteraard wel gewoon een kwestie van gezond eten, en zorgen dat je ongeveer 2500kCal per dag binnenkrijgt. Dit hoef je niet op de kCal uit te rekenen, maar het kan geen kwaad eens te bekijken hoeveel voedsel dat is.

Minder dan je basisbehoefte eten helpt wel even, maar houd je niet lang vol. Daarbij kan het effect ook zijn dat je lichaam de ingenomen energie nuttiger gaat gebruiken op het moment dat je weer gewoon eet.

Ga gewoon lekker rustig het rennen opbouwen. 800kcal kan je beter wegrennen dan niet eten, uitgaande dat je niet meer dan 2500kCal eet op een dag.
  woensdag 21 december 2005 @ 16:00:06 #207
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33277215
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:56 schreef on_the_mike het volgende:

wtf? afvallen is idd niet moeilijk, als je een Ceauşescu-roemeens-buikje wil hebben is dat idd de oplossing.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_33277313
en daarnaast...boeien ook eigenlijk... een paar kilootjes eraf moet ook weer niet te veel gedoe geven
  woensdag 21 december 2005 @ 16:04:54 #209
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33277368
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:02 schreef on_the_mike het volgende:
en daarnaast...boeien ook eigenlijk... een paar kilootjes eraf moet ook weer niet te veel gedoe geven
k, maar een six-pack en een paar kilootjes eraf zijn twee verschillende dingen.
pi_33277483
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:14 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Stiekeme TVP en vervolgens zelf ook een 6pack willen
Was het zo doorzichtig?
Power perceived is power achieved.
pi_33277570
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:04 schreef BertV het volgende:

[..]

k, maar een six-pack en een paar kilootjes eraf zijn twee verschillende dingen.
niet helemaal, want door die paar kilootjes wordt mijn six pack zichtbaar...
aan spieren ontbreekt het niet, ik moet die 6 jaar studiebiertjes eraf hebben. en dat gaat eigenlijk vrij aardig, maar ik gok dat bij een verlies van nog 3 kilo de contouren die er nu zijn wat duidelijker worden

de foto's houd je tegoed
pi_33277862
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:11 schreef on_the_mike het volgende:

[..]

niet helemaal, want door die paar kilootjes wordt mijn six pack zichtbaar...
aan spieren ontbreekt het niet, ik moet die 6 jaar studiebiertjes eraf hebben. en dat gaat eigenlijk vrij aardig, maar ik gok dat bij een verlies van nog 3 kilo de contouren die er nu zijn wat duidelijker worden

de foto's houd je tegoed
Gek Die paar kilootjes zijn er zo af, ook met rennen en een beetje verstandig eten.
pi_33281123
Voor het ontijbt aan cardio doen, ga je veel sneller op vetverbranding over. Gewoon uurtje fietsen op de vetverbrandende hartslag zone, houd je perfect vol en ik jaag er dan zo 1000 kcal doorheen .
pi_33281164
Sporten is ook nog eens een heel lekker begin van je dag...
pi_33281585
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:51 schreef Modwire het volgende:
Sporten is ook nog eens een heel lekker begin van je dag...
Nou lekker zeg
pi_33282662
ik zou het ook aanraden om sochtends inderdaad te gaan sporten... en daarna meteen goed te eten en veel! (gezond natuurlijk) het gaat erom dat dan je spijsvertering sneller opgang komt...

en nog iets eet 6-8 keer per dag kleine hoeveelheden hierdoor krijg je een snellere spijsvertering en je krijgt niet ineens zoveel energie binnen dat het lichaam het niet kan verwerken en dus omzet in vet! dat is denk ik wel heel belangrijk
if practise makes perfect...
and no one is perfect...
why practise...
pi_33288132
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:08 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Nou lekker zeg
Ja, vind ik wel, wordt er lekker wakker van..
pi_33290291
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:11 schreef on_the_mike het volgende:
de foto's houd je tegoed
Het lijkt me wel leuk om foto's van voor en na te zien. Kan ik eens beoordelen of het de moeite waard is!
pi_33290634
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:50 schreef frenkck het volgende:
Voor het ontijbt aan cardio doen, ga je veel sneller op vetverbranding over. Gewoon uurtje fietsen op de vetverbrandende hartslag zone, houd je perfect vol en ik jaag er dan zo 1000 kcal doorheen .
sommige mensen moeten werken... ik sta al om 7 uur op, dan ga ik niet om 6 uur opstaan om te sporten :S

helaas, blijft 's avonds voor het avondeten
pi_33702604
Hoe staat het ermee, dolledinges?
slettebak [@] gmail.com
pi_33716960
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:40 schreef JaWi het volgende:
Hoe staat het ermee, dolledinges?
Hoe mijn sport schema er op he moment uitziet:

minimaal 4 keer per week een uur tot 3 kwarter krachtraining, met de focus op armen, rug, borst, schoudes en buik. 2 keer week sporten, volleybal trainen en een wedstrijd, en 1 keer per week spinnen, ik eet bewuster maar niet per definitie minder of veel gezonder.

Resultaat, waar het ten eerste om begonnen is, ik heb zichtbaar een 4pack, duidelijk voelbaar een 6 pak. Rug schouders, borst en armen zijn een stuk gespierder. Vooral rug een schouders ontwikkelen enorm snel, borst begint nu te komen, de armen hobbelen er wat achter aan. Ik heb me voorgenomen om de focus niet alleen op mijn buik te leggen. Gewoon een verbetering qua conditie en spieren van bovenlichaam. Ik ben ondertussen veslaafd aan de krachttraining, dus dat moet 1 juli wel een mooi resultaat opleveren. Ik heb mijn vriendin nog niet horen klagen, die roept steeds vaker dat ik eindelijk een echte man word

Er zij veel manieren beschreven in dit topic hoe je het beste een 6pack kan kweken, voor mijn gevoel zijn die behoorlijk radicaal. Ik ben van mij zelf slank, vet zit voornamelijk onder de navel en heb van die seksie love handles. Maar dat wordt ook steeds strakker. Ik ben van plan om tot 1 juli gewoon te blijven sporten zoals ik het nu doe, lekker relaxed, en het geen obsessie laten worden. Nog 7 maanden de tid om alles strak te trekken, over 7 maanden ben ik potdomme een adonis en moet ik de vrouwen van mij afslaan
pi_33720775
Ik ben ook weer begonnen in het nieuwe jaar met wat sporten, want nu ik de hele dag op het kantoor zit, voel ik mezelf uit een zakken. Nu hoef ik geen 6 pack (mag wel) maar gewoon wat minder vet en een betere conditie, zou fijn zijn (1.88 en 90 kilo nu, doel is tussen de 80 en 75, ben altijd al zwaarder geweest, niet altijd vet maar wel fors en zo). Ik ga enkele keren in de week ongeveer 1.5 uur fitnessen (1 uur cardio, hardlopen en of fietsen of crosstraining) en een half uurtje met gewichten aan de gang.Het eten en drinken pas ik ook al aan, meer groente minder noodles, geen koolzuurhoudende drank (inclusief bier). Hoe vaak fitnessen in de week is aan te raden om, want ik wil mn spieren ook niet beschadigen zodat ze niet kleiner worden? Is 7 keer te veel van het goede?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:51:49 #223
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33720966
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:37 schreef dyslexie_man het volgende:
Is 7 keer te veel van het goede?
ja, en waarschijnlijk niet vol te houden dus bij voorbaat onzin.
pi_33733570
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:37 schreef dyslexie_man het volgende:
Is 7 keer te veel van het goede?
Hangt ervan af hoe zwaar je traint
Train 1 spiergroep per dag doet max 40 minuten dan is het geen probleem
Neem 3 maal cardio in de week, en intensiever dan een uur gezapig fietsen en lopen, probeer eens 15 minuten aan 20km/u, je zult dan minder spieren verliezen en meer vet(HIT-principe)

Wat is er trouwens zo slecht aan koolzuurhoudende drank, tenminste een uur voor de training erafblijven en dan heb je geen probleem
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_33742498
ben de eigenaar van een goedgevormde 8-pack. sport 2 uur per dag ga als t goed is volgend jaar beginnen aan de hoge sportschool:D..
heb een vetpercentage van 8,2 procent..dus vandaar dta je ze zogoed ziet en train ze zeer goed en zwaar..
mijn tip..zorg ten eerste voor een laag vetpercentage..ga met je kcal onder je dagelijkse behoefte zitten..dan val je vanzelf af..erbij sporten helpt zeer goed..mountainbiken en/of zwemmen kan ik zeer aanraden omdat je buikspieren hierbij goed belast worden...
het echte trainen van de buikspieren..kun je voor spiermassa op de buik t beste met wat extra gewicht doen bijvoorbeeld weighted crunches..
veel succes verder..een beetje je best doen en je wint die weddenschap.
ReAl MeN WeAr PiNk.
pi_33748427
Klinkt goed DD! Mooi dat je het zo goed vol kan houden.
Wat ik me zelf nog af vraag, wat effectiever is voor een paar kilotjes kwijt, paar keer per week spinnen of hardlopen.
slettebak [@] gmail.com
pi_33748950
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:03 schreef JaWi het volgende:
Klinkt goed DD! Mooi dat je het zo goed vol kan houden.
Wat ik me zelf nog af vraag, wat effectiever is voor een paar kilotjes kwijt, paar keer per week spinnen of hardlopen.
Doe ipv lopen enzo (thai)boxen
Je leert jezelf verdedigen, kweekt ook de andere spieren aan ipv je buikspieren en het is VEEEL leuker
En je leert mensen kenne voor als je problemen hebt met iemand
pi_33749062
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:16 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Doe ipv lopen enzo (thai)boxen
Je leert jezelf verdedigen, kweekt ook de andere spieren aan ipv je buikspieren en het is VEEEL leuker
En je leert mensen kenne voor als je problemen hebt met iemand
Met de andere spieren zit het wel okay, en met die 6-pack ook wel, het is meer het laagje vet wat er weer af mag .
En ik heb totaal geen verchtsporten om mezelf te verdedigen, en ook niet meer mensen die me kunnen helpen .
slettebak [@] gmail.com
pi_33750965
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:19 schreef JaWi het volgende:

[..]

Met de andere spieren zit het wel okay, en met die 6-pack ook wel, het is meer het laagje vet wat er weer af mag .
En ik heb totaal geen verchtsporten om mezelf te verdedigen, en ook niet meer mensen die me kunnen helpen .
Je traint ENORM af van vechtsporten, iemand in mijn club in 1 jaar(2 keer per week) 30 kilo verloren zonder extra dieet erbij te doen

Je zult wel een club moeten zoeken maar die vind je wel na ff zoeken

[ Bericht 10% gewijzigd door Genjuro op 06-01-2006 00:23:53 ]
pi_33753890
Nou als ik mijn 4-pack heb kom ik hem wel even posten
pi_33760431
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:10 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Je traint ENORM af van vechtsporten, iemand in mijn club in 1 jaar(2 keer per week) 30 kilo verloren zonder extra dieet erbij te doen

Je zult wel een club moeten zoeken maar die vind je wel na ff zoeken
Het gaat maar om een paar kilo, ik heb totaal geen behoefte aan vechtsporten .
slettebak [@] gmail.com
pi_33760513
dit jaar ga ik ook een mooi 6packje kweken. In de zomer moet het doel zijn bereikt.
Tevens een TVP
pi_33760521
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:09 schreef JaWi het volgende:

[..]

Het gaat maar om een paar kilo, ik heb totaal geen behoefte aan vechtsporten .
mja ieder zijn ding
Ik vind het gewoon veel leuker tov lopen
pi_33760746
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:11 schreef Genjuro het volgende:

[..]

mja ieder zijn ding
Ik vind het gewoon veel leuker tov lopen
Oei ik wil leren kickboksen En en en..
Salsa en ik wil rennen !
pi_33764455
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:18 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Oei ik wil leren kickboksen En en en..
Salsa en ik wil rennen !
Om dat babyvet er af te trainen?
pi_33764787
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:02 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Om dat babyvet er af te trainen?
Is toch mooi beetje spieren/soepel
pi_33764867
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:14 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Is toch mooi beetje spieren/soepel
Dat zeg ik... om je babyvet er af te trainen. Ik was bloedserieus.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:18:28 #238
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_33764917
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:16 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dat zeg ik... om je babyvet er af te trainen. Ik was bloedserieus.
Een beetje babyvet is lief.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_33765200
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:18 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Vooral de nadruk daarop leggen
pi_33765242
En nu even terug op mijn vraag, wat zou effectiever zijn, spinning of hardlopen.
slettebak [@] gmail.com
pi_33765385
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:27 schreef JaWi het volgende:
En nu even terug op mijn vraag, wat zou effectiever zijn, spinning of hardlopen.
Voor welk doel?
Wat wil je dus bereiken
pi_33765438
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Voor welk doel?
Wat wil je dus bereiken
Ach, voor de conditie is spinning denk ik beter, maar daar gaat het niet echt om.
Door middel van cardio wat kilootjes kwijtraken (5 ofzo). Wat strakker worden dus .
slettebak [@] gmail.com
pi_33765586
Wel, spinning val je sneller van af, maar niet enkel vet, want het is ook spierafbrekend. De meesten geven hier niks om, maar ze vergeten rekening te houden met het feit dat spieren de fabrieken zijn van het lichaam, en je dus je eigen metabolisme ondermijnt.
Hardlopen zal iets langer duren, maar ook minder spieren afbreken als je niet te lang loopt (de max als je die wilt weten moet ik even opzoeken)
pi_33765667
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:18 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

babyvet is vies
pi_33765677
Ja, ik las iets over maximaal 45 minuten ofzo. In ieder geval zou het lichaam pas na 20 minuten op de vetreserves overgaan.
Het is alleen meer dat ik niet echt goede hardloopschoenen heb en hier boven een spinningfiets staat .
slettebak [@] gmail.com
pi_33765733
Van spinnen kreeg ik volgens mij juist meer spieren
Volgens mij is hardlopen beter
pi_33766011
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:39 schreef JaWi het volgende:
Ja, ik las iets over maximaal 45 minuten ofzo. In ieder geval zou het lichaam pas na 20 minuten op de vetreserves overgaan.
Het is alleen meer dat ik niet echt goede hardloopschoenen heb en hier boven een spinningfiets staat .
Je lichaam gaat eerst beginnen eiwitten verbranden (en dus spieren) en daarna pas met vetten want deze zijn de traagste brandstof
Het beste kun je gewoon enkel koolhydraten verbruiken, en rekenen op je metabolisme om erna een calorietekort te veroorzaken en zo vetten te verbranden
Wat je van energie verbruikt tijdens het sporten zelf is vrij klein tegenover wat je totaal dagelijks verbruik is

Wat ik trouwens doe op het einde van mijn cutting en vroeger voor het begin van een nieuw boksseizoen, en wat echt HARDlopen is
http://www.eas.com/training/hiit/index.asp
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef MaRySe het volgende:
Van spinnen kreeg ik volgens mij juist meer spieren
Volgens mij is hardlopen beter
Hier geld hetzelfde als bij buikspieren
Hoe minder vet je hebt, hoe meer je spieren tonen, dus hoe gespierder je lijkt

[ Bericht 16% gewijzigd door Genjuro op 06-01-2006 14:54:24 ]
pi_33766536
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:48 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Je lichaam gaat eerst beginnen eiwitten verbranden (en dus spieren) en daarna pas met vetten want deze zijn de traagste brandstof
Het beste kun je gewoon enkel koolhydraten verbruiken, en rekenen op je metabolisme om erna een calorietekort te veroorzaken en zo vetten te verbranden
Wat je van energie verbruikt tijdens het sporten zelf is vrij klein tegenover wat je totaal dagelijks verbruik is

Wat ik trouwens doe op het einde van mijn cutting en vroeger voor het begin van een nieuw boksseizoen, en wat echt HARDlopen is
http://www.eas.com/training/hiit/index.asp
[..]

Hier geld hetzelfde als bij buikspieren
Hoe minder vet je hebt, hoe meer je spieren tonen, dus hoe gespierder je lijkt
Nou mijn bovenarmen werden breeder en zo heel zacht
Dusss En sinds ik niet echt meer sport (3 maanden) zijn m'n benen in eens veel dunner& zo (Denk dat er spieren weg gegaan zijn)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:07:22 #249
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_33766673
quote:

[..]

Bij cardio (60-85% max. hartslag) worden je vetreserves aangesproken hoor.

Pas bij krachttraining zal je lichaam (mits natuurlijk eerst je glycogeen voorraden geleegd te hebben) niet de tijd hebben over te schakelen op je vet reserves en zal het dmv het stresshormoon cortisol spierweefsel afbreken wat vervolgens in je lever wordt omgezet in glucose.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:10:46 #250
19479 Mr.J
pi_33766799
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Dusss En sinds ik niet echt meer sport (3 maanden) zijn m'n benen in eens veel dunner& zo (Denk dat er spieren weg gegaan zijn)
Spierweefsel zelf raak je niet snel kwijt. De cellen zelf zullen minder gevuld zijn met vocht en het bloedvatenstelsel zal iets ingekrompen zijn.

Maar als je weer gaat sporten zal je zien dat binnen no time je weer op oud niveau zit (spiergeheugen).
pi_33767118
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:07 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Bij cardio (60-85% max. hartslag) worden je vetreserves aangesproken hoor.

Pas bij krachttraining zal je lichaam (mits natuurlijk eerst je glycogeen voorraden geleegd te hebben) niet de tijd hebben over te schakelen op je vet reserves en zal het dmv het stresshormoon cortisol spierweefsel afbreken wat vervolgens in je lever wordt omgezet in glucose.
Ik zeg niet dat je vetreserves niet aangesproken worden, maar het percentage tov carbs is vrij miniem
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Dus volgens jou mening je hebt biceps en triceps getrained via spinning...
Heb je ze echt gemete via een lintmeter? Breeder maar zacht lijkt mij eerder water ophouden dan spieren...

[ Bericht 30% gewijzigd door Genjuro op 06-01-2006 15:24:35 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:34:35 #252
19479 Mr.J
pi_33767797
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:19 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je vetreserves niet aangesproken worden, maar het percentage tov carbs is vrij miniem
[..]
Maar je zei dit:
quote:

En dat is dus alleen het geval met krachttraining in principe.
pi_33768210
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Maar je zei dit:
[..]

En dat is dus alleen het geval met krachttraining in principe.
Wat ik bedoelde, is dat je bij cardio de eerste x minuten 99% koolhydraten gaat verbranden, na x aantal minuten komen daar ook eiwitten bij, en pas enkele minuten daarna begin je vet te verbranden

Daarom ben ik tegenstander van cardio 's ochtends op lege maag, dan is die x ook minder omdat je minder koolhydraten in voorraad hebt en ruikt je zweet naar ammoniak(eiwittenverbranding)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:44:42 #254
19479 Mr.J
pi_33768264
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:43 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde, is dat je bij cardio de eerste x minuten 99% koolhydraten gaat verbranden, na x aantal minuten komen daar ook eiwitten bij, en pas enkele minuten daarna begin je vet te verbranden
Wist niet dat dat noemenswaardig hoog was.
pi_33768589
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:43 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Daarom ben ik tegenstander van cardio 's ochtends op lege maag, dan is die x ook minder omdat je minder koolhydraten in voorraad hebt en ruikt je zweet naar ammoniak(eiwittenverbranding)
Als ik 's ochtends voor mijn ontbijt aan cardio doet, dan doe ik dit op een intensiteit dat vetverbranding voldoende energie levert. Je lichaam probeert het eiwitverbranden zo lang mogelijk uit te stellen en dit gebeurd pas bij hoge intensiteit. Mijn zweet stinkt dan ook echt niet naar ammonia, dus daar uit kan ik licht concluderen dat er bijna geen eiwitten verbrand worden.
pi_33768754
tvp :p ikben sinds gister weer begonnen om te trainen voor dat sixpackje deze zomer en liefst ook inde winter te behouden hahaha
pi_37448522
Zo, goed nieuws, mijn zwoegen is beloond. Ik heb een sixpack.. nog niet perfect, maar ik heb nog 2 maanden om het te perfectioneren. Het slechte nieuws is dat mijn huisgenoot die de sixpack ook moet hebben op 1 juli het nooit gaat redden. Hij drinkt nog veel bier, loopt af en toe hard. Er zit geen vooruitgang in.. de weddenschap zal verloren gaan, maar aan de andere kant is het een morele overwinning op mijn huisgenoot die constant een grote bek heeft gehad dat hij de sixpack eerder zou hebben dan mij. 1 juli gooi ik de foto's online, misschien
pi_37449350
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:28 schreef dolledingo het volgende:
Zo, goed nieuws, mijn zwoegen is beloond. Ik heb een sixpack.. nog niet perfect, maar ik heb nog 2 maanden om het te perfectioneren. Het slechte nieuws is dat mijn huisgenoot die de sixpack ook moet hebben op 1 juli het nooit gaat redden. Hij drinkt nog veel bier, loopt af en toe hard. Er zit geen vooruitgang in.. de weddenschap zal verloren gaan, maar aan de andere kant is het een morele overwinning op mijn huisgenoot die constant een grote bek heeft gehad dat hij de sixpack eerder zou hebben dan mij. 1 juli gooi ik de foto's online, misschien
Wauw, een van de eerste waardevolle kicks die ik ooit al gezien heb

Doe 21 juni(zomer begin vroeger als 1 juli :p), dan ga ik de mijne ook online gooien, ms met een contestje erbij
pi_37449446
Doe gewoon 3x per week HIIT, max een kwartiertje bezig, 8 weken en dat sixpack komt zomaar tevoorschijn

(Je begint zelfs met 3x 4 minuten per week, da's al helemaal niks)
  maandag 1 mei 2006 @ 11:56:55 #260
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37449462
Nou wil ik het resultaat wel zien!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_37449495
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:56 schreef LedZep het volgende:
Doe gewoon 3x per week HIIT, max een kwartiertje bezig, 8 weken en dat sixpack komt zomaar tevoorschijn

Mn geheim, wat doe je
pi_37449520
HIIT is gewoon hét orakel voor vetverbranding

Fuck die low-intensity cardio, dit kost minder tijd en werkt beter .
  maandag 1 mei 2006 @ 11:59:20 #263
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37449549
wat ik ervoor doe:
redelijk veel hardlopen (2x 7km per week) en 3x per week situps
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37450146
Wat is HIIT??
pi_37450180
Korte intro:

http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html

Hoofdpunt is dat je vetverbranding tot wel 2 dagen ná de workout verhoogd blijft.
pi_37450261
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:56 schreef LedZep het volgende:

explain....hoe werkt dat HIIT? Over 8 weken zou me goed uitkomen.
  maandag 1 mei 2006 @ 12:18:04 #267
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37450278
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:15 schreef LedZep het volgende:
Korte intro:

http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html

Hoofdpunt is dat je vetverbranding tot wel 2 dagen ná de workout verhoogd blijft.
oew dit wist ik niet...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_37450301
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:17 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

explain....hoe werkt dat HIIT? Over 8 weken zou me goed uitkomen.
Ik weet het niet precies hoor, maar door de hoge intensiteit gaat je vetverbranding dus gigantisch omhoog. Onderzoeken hebben het bewezen, dus begin maar gewoon en dan komt het wel goed.
pi_37450799
niet gigantisch, maar toch veel

omdat je zo vlug en veel energie nodig hebt gaat je lichaam zich na een aantal keren hierop aanpassen. Zo verhoog je je metabolisme en je korte en explosieve kracht met hoe meer je intensief traint(die je bv bij gewichtheffen ook nodig hebt) want als die energie die klaar is niet wordt verbruikt, gaat die ook verloren, en dus blijf je vet verbranden NA het lopen

Lang onintensief lopen doet het tegengestelde, het verlaagd juist je metabolisme hoe meer je het doet, omdat het energie wil opsparen om langer te kunnen lopen

Je moet je dus niet blindstaren op calories verbrand tijdens het lopen, want hier wint lang onintensief lopen, maar op het eind van de dag komt hit er beter uit, vooral als je spierafbraak wilt ontlopen

Daarom ben ik hier ook een voorstander van, ik heb ergens meer informatie en schemas in 1 van deze topics gepost

EDIT: de main site met info in het engels wel

http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Het schema

http://www.musclemedia.com/training/hiit_table.asp

De meeste mensen komen niet aan een 30 seconden sprint de eerste keer, dus de eerste 8 weken moet je gewoon op 80% van je sprint lopen, en dan na 2 weken rust terug beginnen met sprinten. Gegarandeert dat als je een beetje op je voeding let(en niet te dik was om mee te beginnen) je je sixpack hebt.

Mijn nieuwe cyclus begint trouwens op 21 mei, mede om mijn fysieke kracht en uithoudingsvermogen voor het nieuwe voetbalseizoen aan te sterken(wat je als keeper hard nodig hebt voor de trainingen)

[ Bericht 19% gewijzigd door Genjuro op 01-05-2006 12:41:24 ]
pi_37450940
Gewoon per week 1 van deze 3 tabellen volgen:

4 minuten (* bij tabel 1 in week 1) lang constant 30 seconden joggen -> 30 seconden sprinten etc... opzich best vermoeiend denk ik maar leuke theorie dát wel.

Alleen staat er niet hoevaak je dit per week moet doen... 1x? 2x? 3x? 4x?

* hier de tabel: http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiittabelen.htm
Haleloeja
pi_37451019
quote:
Zie mijn tabel, deze is gewoon een rip-off ervan Het is dus 3 maal per week, je mag het meer doen maar de eerste weken ga je dan overtrainen
pi_37451121
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:42 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Zie mijn tabel, deze is gewoon een rip-off ervan Het is dus 3 maal per week, je mag het meer doen maar de eerste weken ga je dan overtrainen
en je hebt 3 niveau's? tabel 1 - 2 - 3 ? En je moet zelf beslissen welke je neemt? (qua conditie ofsow).....
Haleloeja
pi_37451273
Dat ziet er ok uit. Dat lijkt me ook een stuk leuker dan maar doelloos in de polder rennen wat ik dus eerst deed. En is volgens mij ook een stuk beter qua conditieopbouw.
pi_37451278
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:46 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en je hebt 3 niveau's? tabel 1 - 2 - 3 ? En je moet zelf beslissen welke je neemt? (qua conditie ofsow).....
Tabel 1 is de 1ste workout van de week, tabel 2 de 2de en tabel 3 de derde, Dus de eerste week loop je bv maandag 4 minuten, woensdag 4 minuten en zaterdag verhoog je naar 5 minuten enz...

3 keer doen per week

in totaal 24 trainingen op 8 weken

Na 8 weken heb je een conditie(in intensieviteit, niet marathonlopen) waarvan de meesten enkel van kunnen dromen, en je zult vragen krijgen hoe en of je epo gebruikt.

Als dit je concurrenten zijn(bv als je in teamverband sport maar je moeilijk in het 1ste speelt), zeg dit dan ABSOLUUT niet
pi_37451363
Ik ga dit ook maar eens proberen, maar dan op de roeitrainer
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_37451585
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:54 schreef Leipo666 het volgende:
Ik ga dit ook maar eens proberen, maar dan op de roeitrainer
Ook een manier samen met fietsen en steppen
pi_37451732
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:51 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Tabel 1 is de 1ste workout van de week, tabel 2 de 2de en tabel 3 de derde, Dus de eerste week loop je bv maandag 4 minuten, woensdag 4 minuten en zaterdag verhoog je naar 5 minuten enz...

3 keer doen per week

in totaal 24 trainingen op 8 weken

Na 8 weken heb je een conditie(in intensieviteit, niet marathonlopen) waarvan de meesten enkel van kunnen dromen, en je zult vragen krijgen hoe en of je epo gebruikt.

Als dit je concurrenten zijn(bv als je in teamverband sport maar je moeilijk in het 1ste speelt), zeg dit dan ABSOLUUT niet
oow okej Het voetbal-seizoen is bijna afgelopen (nog 3-4 weken denk ik)... en als dat klaar is ga ik denk ik starten met dit... neemt weinig tijd in beslag... en tóch goed voor vetverbranding. Ook doe ik nog fitness maar dat doe ik alleen voor kracht... (en buikspieroefeningen)
Haleloeja
pi_37452416
Kan het kwaad als je dit doet na een intensieve KT? Ik heb eigenlijk weinig andere mogelijkheden over om nog meer te trainen
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_37452497
Ik lees hier een aantal goede tips, maar weet ook iemand hoe je
de borst platter kan krijgen?
pi_37452519
quote:
Op maandag 1 mei 2006 13:28 schreef mister_popcorn het volgende:
Kan het kwaad als je dit doet na een intensieve KT? Ik heb eigenlijk weinig andere mogelijkheden over om nog meer te trainen
aangezien de hiit vrij kort is zal het niet echt kwaad kunnen, maar je gaat wel niet meer op je volle 100 % kunnen presteren

Beter de ochtend ervoor als je 's avonds traint of op een off-day, zodat je voldoende recuperatie hebt
quote:
Op maandag 1 mei 2006 13:31 schreef c0ne het volgende:
Ik lees hier een aantal goede tips, maar weet ook iemand hoe je
de borst platter kan krijgen?
Ik zou zeggen geen soya-producten eten(of het nu waar of niet is dat deze extra oestrogeen produceren weet ik niet, maar het zekere voor onzekere nemen zeg ik dan)

Voor de rest is de vorm genetisch bepaald, kun je niet veel aan doen, buiten ms via stretching je spieren wat langer en soepeler proberen maken(nog zo een twijfelgevalletje of het waar of niet waar is)

Voor meer info vraag het eens in het bodybuilding-topic
pi_37456239
Thanks Genjuro voor de links . Wat verdieping kan nooit kwaad.
pi_37459141
Waar is dan die derde tabel?

Ah nee, ik snap het al!
pi_37459679
moet je tijdens dat 30 seconden sprint écht voluit gaan (100%) of gewoon hard (80%).... want volgens mij ben je echt helemaal kapot na 4 minuten al
Haleloeja
pi_37461145
Ik ga beginnen met hardlopen, skaten & buikspier oefeningen !
Fietsen doe ik al maar krijg ik niet echt een gespierde buik van of zo..
pi_37461468
ik hoor altijd dat je pas na 20 minuten vet gaat verbranden, klopt dit? en heeft die 4 minuten per dag op het begin dan wel zin?
oh, ik hoor ook vaak over dat het heel belangrijk is om een bidon mee te nemen en veel water te drinken tijdens het rennen. ik vind het altijd een beetje irritant zo'n flesje water mee, maar als het echt helpt dan moet ik wel he.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_37461579
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:37 schreef Mustard_Man het volgende:
ik hoor altijd dat je pas na 20 minuten vet gaat verbranden, klopt dit? en heeft die 4 minuten per dag op het begin dan wel zin?
oh, ik hoor ook vaak over dat het heel belangrijk is om een bidon mee te nemen en veel water te drinken tijdens het rennen. ik vind het altijd een beetje irritant zo'n flesje water mee, maar als het echt helpt dan moet ik wel he.
Nee dit klopt niet, en ja het heeft wel zin.

Over het algemeen moet je, als je minder dan een uur rent, wel zonder water kunnen.
pi_37466670
Ik ben er zopas mee begonnen. Ik kreeg wel heel erge verzuring in m'n kuiten. niet normaal. Kon bijna niet meer lopen.
Van te voren ging ik even 5 minuten rustig joggen en daarna ook. Het lijkt me niet handig om alleen maar dat programma te doen en verder niets. Verder iemand nog tips over HIIT?
pi_37467540
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:27 schreef Gelderland het volgende:
moet je tijdens dat 30 seconden sprint écht voluit gaan (100%) of gewoon hard (80%).... want volgens mij ben je echt helemaal kapot na 4 minuten al
doe wat je aankunt, je moet de eerste keren compleet buiten adem zijn na 4 minuten, maar de eerste keer dat ik het deed(na 3 maand niet te kunnen lopen met een gebroken voet) lag ik na 2 minuten al op de grond te braken Rustig beginnen en zo opbouwen, en zeker die 4 minuten volmaken

Maak jezelf ook niets wijs, het is niet omdat het korter is dat het makkelijker is, vergeleken met dit lijkt hardlopen een wandelingetje in het park.
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik ben er zopas mee begonnen. Ik kreeg wel heel erge verzuring in m'n kuiten. niet normaal. Kon bijna niet meer lopen.
Van te voren ging ik even 5 minuten rustig joggen en daarna ook. Het lijkt me niet handig om alleen maar dat programma te doen en verder niets. Verder iemand nog tips over HIIT?
het is best op een kleine warm up en cooling down te doen, maar meer dan 2 minuten voor elks vind ik niet nodig, je spieren warmen namelijk vlug up
pi_37468253
Dat HIIT staat me wel aan
Al denk ik wel dat je jezelf helemaal de tyfus rent, maar ik ga het cker proberen om mn uithoudingsvermogen wat op te krikken.

Eerst maar eens degelijke hardloopschoenen aanschaffen
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_37471690
Ik begin er woensdag mee.
pi_37480789
ik dacht, fuck it ik begin gewoon lekker gelijk met de 8 minuten... teeeering. toch mezelf overschat. dacht dat ik dood zou neervallen. Ik rende potverdomme ook nog is tegen een muur van die kleine pokkemuggen aan, ze kwamen in me bek en in mn ogen enzo

oh en ik rende een klein kindje die de hoek om kwam bijna omver. had ze niet overleefd denk ik

mn kwijl begon trouwens wel erg naar bloed te smaken, maar zover ik weet komt dit door het zuurstoftekort dan toch?
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:03:50 #292
37248 BertV
Klei indiaan
pi_37481099
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:52 schreef Mustard_Man het volgende:
mn kwijl begon trouwens wel erg naar bloed te smaken, maar zover ik weet komt dit door het zuurstoftekort dan toch?
Dacht idd dat het te maken had met de rode bloedcellen om het zuurstof in je bloed te vervoeren.

Ik weet niet hoe je basis conditie is? Dit soort dingen moet je niet gaan doen als je bijv. nog niet rustig een half uurtje kan hardlopen. Lijkt me vragen om problemen.
pi_37481201
nou ik kan wel rustig een half uurtje joggen, is dat ook goed?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:17:25 #294
37248 BertV
Klei indiaan
pi_37481467
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:07 schreef Mustard_Man het volgende:
nou ik kan wel rustig een half uurtje joggen, is dat ook goed?
k, ik dacht dat je totaal geen ervaring had met hardlopen en nu sprintjes ging doen tot je kokhalzend op de stoep stond.
pi_37481899
Volgens mij heeft genjuro heel wat mensen aan het hiit'en gekregen, inclusief mijzelf. Heb net de eerste 4 minuten gedaan. Ik ben redelijk kapot en begin nu behoorlijk te zweten, nu ik zit. Mijn vader, een die-hard jogger lacht me uit. Ik was binnen een kwartier weer terug, en dat kan nooit helpen. Ik vraag me ook af als dit wel helpt, maar ik ga het volhouden en dan merk ik het vanzelf wel.
pi_37483541
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:30 schreef dolledingo het volgende:
een die-hard jogger
Die bestaan niet, dan zijn het hardlopers. Joggen is hardlopen voor mensen zonder conditie namelijk.
pi_37483854
alsof dat boeit in dit onderwerp.
pi_37483914
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:30 schreef dolledingo het volgende:
Volgens mij heeft genjuro heel wat mensen aan het hiit'en gekregen, inclusief mijzelf. Heb net de eerste 4 minuten gedaan. Ik ben redelijk kapot en begin nu behoorlijk te zweten, nu ik zit. Mijn vader, een die-hard jogger lacht me uit. Ik was binnen een kwartier weer terug, en dat kan nooit helpen. Ik vraag me ook af als dit wel helpt, maar ik ga het volhouden en dan merk ik het vanzelf wel.
je hebt 4 minuten gedaan, dan ben je toch binnen 5 minuten terug zou je zeggen?
Haleloeja
pi_37484879
Ik doe graag aan uitgebreide luie warming up en voor het uithijgen neem ik ook de tijd, daarnaast heb ik geen rondjes gelopen om het huis, ik ben 1 bepaalde kant opgelopen voor 4 minuten lang, die afstand moet ik ook weer terug. Knappe gozert als je bij het aflopen van minuut 4 bij je voordeur staat.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:44:58 #300
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37488781
Oe, ik zit ff wat rond te lezen om ook mijn laatste beetje vet van de buik af te krijgen, en ineens lees ik overal over de wondere wereld van HIIT. Vanavond meteen mee gaan beginnen dus, ik ga toch 4x per week naar de sportschool, maar meestal heb ik geen tijd (en zin) meer om nog weet ik hoe lang te cardioen.

Ik lees dat het veel gedaan wordt met Joggen, maar kan het bijvoorbeeld ook op een spinning fiets? Het lijkt me niet echt handig om het op een loopband te doen namelijk, en om nou buiten te gaan joggen.... (not my thing zullen we maar zeggen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')