abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 12 september 2005 @ 20:29:37 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30522490
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 60

Babietjes

22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

ET maakt gewoon geen nieuw deel

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 20-09-2005 19:50:50 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 september 2005 @ 20:47:18 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30523037
Ik schaam me diep
Heb echt niet gezien dat ik de laatste post had

Mea culpa enzo....
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30524242
Even een up-date van Demi.
Ze was gisteren 4 maanden.
Ze doet het goed, krijgt nu af en toe een heel klein beetje fruit, ze is er helemaal gek op en zou het liefste meteen een heel potje leeg eten maar daar ben ik het niet mee eens, voor nu is het alleen proeven om te wennen aan de smaak.

eerste hapje is maar raar.

Maar als ze eenmaal de smaak te pakken heeft.

Ze is de laatste dagen wel wat eenkenniger,z e iwl me het liefste de hele dag in zicht hebben, zelfs bij papa zitten is niet goed genoeg.
Aan de ene kant heel lief natuurlijk maar ook wel eens lastig en niet zo leuk voor papa.
Maar dit zal wel een fase zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30524364
Danyel, nog van harte gefeliciteerd, kan haast niet geloven dat het alweer 1 jaar geleden is zeg.

Snowww, Demi sabbelt ook enorm veel op haar knuisje, ook na het eten, ik denk dat het gewoon een soort van duimzuigen is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 23:26:52 #5
43556 miss_dynastie
pi_30527853
Toch wel lekker he, Demi
pi_30532110
Aah Snake, ze kijkt er inderdaad erg tevreden bij

Helaas heeft Sara haar ritme weer omgegooid. De laatste 2 nachten ging ze keurig slapen van 23:30 tot 3 a 4 uur, en dan door tot 6 a 7 uur. Maar vannacht ging ze tot 3 uur, toen eten, en toen niet meer slapen . Ook wou ze ineens een volle fles ipv de helft (nachtelijke voeding krijgt ze altijd minder). En vanmorgen met de eerste voeding wou ze ineens maar de helft!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30532250
Demi, wat ben je toch een lief popje!

Fuente, dat maakt het soms zo zwaar he... Heeft je kindje een heerlijk ritme, ben je zelf daar ook aan gewend; Huppakee, gaat ze alles anders doen. Vanmiddag even op de bank liggen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30532290
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 07:57 schreef Lishe het volgende:
Demi, wat ben je toch een lief popje!

Fuente, dat maakt het soms zo zwaar he... Heeft je kindje een heerlijk ritme, ben je zelf daar ook aan gewend; Huppakee, gaat ze alles anders doen. Vanmiddag even op de bank liggen?
Absoluut Strax eerst even bezoek, en vanmiddag tegen 15 uur komt m'n zusje, maar ertussen ga ik mooi slapen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 08:15:08 #9
81992 Githa
pi_30532366
Morgen

He Fuente ik hoop dat je lekker slaapt vanmiddag

Demi, wat groei jij hard zeg je eerste hapje al op.... en en en ? wat was het
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:20:56 #10
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532423
Hey Mila staat er niet bij! Ze is 31 Augustus geboren!

Mooie meid hè
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 08:22:50 #11
81992 Githa
pi_30532442
JoOLz, ze is prachtig ! en lekkere bolle wangen
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:23:15 #12
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532447
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:27 schreef snakelady het volgende:
*knip*
Aan de ene kant heel lief natuurlijk maar ook wel eens lastig en niet zo leuk voor papa.
Maar dit zal wel een fase zijn.
Zeker weten. Ik had dit ook met Justin, het broertje van Mila. Hij was ook heel eenkennig naar zijn moeder toe, maar de afgelopen 2 maand is het echt een papa's kindje geworden!
Heeeeel lief, hoe hij nu bij mij komt ipv bij mama
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:24:04 #13
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532458
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:22 schreef Githa het volgende:
JoOLz, ze is prachtig ! en lekkere bolle wangen
Hihi, net als Justin

Ik weet wel, hij hoort stiekem niet meer in het baby topic, maar toch
pi_30532676
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Hey Mila staat er niet bij! Ze is 31 Augustus geboren!

Mooie meid hè
Wat een mooie toet zeg! Gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 11:11:10 #15
81992 Githa
pi_30535603
Jonnetje, hoe is het eigenlijk met Hanne haar handjes?
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:07:35 #16
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30537140
Wat een lekker wijffie is Mila zeg

Nicole sabbelt ook direct na het eten op haar knuistje... Inderdaad misschien een soort duimzuigen en nou had ik begrepen dat je dan beter een speentje kan geven, omdat dat makkelijker af te leren is dan duimzuigen..? Kan het ook verkeerd hebben natuurlijk

Wat ik me ook afvroeg, hoe vaak "moet" je je nu eigenlijk met je beebje bezig houden? Als ik haar de middag in de box laat liggen (waar speeltjes liggen en haar activity center) dan voel ik me toch een beetje schuldig omdat ik niet met Nicole aan het spelen ben.. Dan ben ik ook bang dat ik haar niet genoeg stimuleer om te ontwikkelen zeg maar...

Fuente, vervelend is dat he, ben je net een beetje aan een ritme gewend en dan denkt je beebje van hey, dat ga ik lekker anders doen! Inderdaad wat de anderen ook al zeggen, lekker 's middags even bijslapen

En Demi, wat zit jij lekker te smikkelen van je fruitje
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:15:33 #17
3011 E.T.
pi_30537337
Ik zou pas een speen geven als ze echt fanatiek op d'r duim gaat zuigen (duim eruit, speen erin). Al zie ik 100x liever een kind met een duim in de mond dan een speen.

Ik deed trouwens in 't begin het volgende 'ritme': slapen-eten-samen spelen-alleen spelen-slapen. En de tijdsduur een beetje afhankelijk van hoe lang ze totaal wakker is tussen de slaapjes.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30538716
Hier gaat het de goede kant op met het eten van Myrthe Als ik mijn vinger als lepeltje gebruik lepelt ze een kwart potje weg. Ondertussen smeert ze zelf wat met het lepeltje. Als ik een lepeltje pak wil ze ongeveer 3 hapjes van het lepeltje doen. Maar in ieder geval slikt ze nu door, en duwt ze niet meer alles uit d'r mondje. Gisteren heeft ze in totaal een half 4 maanden potje appel op Ik heb dus de afspraak bij het consternatieburo maar afgezegd
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:13:07 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30538842
Lekker Ladybos
het is op de post

Snoww het is toch ook lekker om niet altijd met haar bezig te zijn, blijkbaar vindt zij het niet erg anders had je vast commentaar uit de box gehad. Zo krijgt zij de kans om zichzelf te vermaken en jij de kans om zo stiekem van haar te genieten
pi_30540479
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:13 schreef Rottdog het volgende:
Snoww het is toch ook lekker om niet altijd met haar bezig te zijn, blijkbaar vindt zij het niet erg anders had je vast commentaar uit de box gehad. Zo krijgt zij de kans om zichzelf te vermaken en jij de kans om zo stiekem van haar te genieten
Sluit ik me helemaal bij aan. Tomas kan zich ook heerlijk alleen vermaken in de box, en als hij het zat is laat hij zich wel horen. Alleen spelen moeten ze ook kunnen hoor!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30541947
ladyB, fijn dat het zonder hulp al zoveel beter gaat met het eten van Myrthe! maar toch wel goed van het consultatiebureau hoor om je op het idee van logopedie te brengen. ik las toevallig gisteren in zo'n blad (wij jonge ouders geloof ik) een verhaal van een kindje dat ook last had van een slik-probleem, dat te maken had met de kokhals/wurg-reflex, dysfagie heette dat geloof ik. in ieder geval hebben zij maaaanden aan lopen modderen (kind dronk ook erg slecht) voor ze bij een logopedist kwamen die er met een paar goede oefeningen in heel korte tijd veel verbetering in bracht. dus op zich fijn dat jullie CB blijkbaar beter op de hoogte is van die mogelijkheid.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:21:28 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542274
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:15 schreef Githa het volgende:
Morgen

He Fuente ik hoop dat je lekker slaapt vanmiddag

Demi, wat groei jij hard zeg je eerste hapje al op.... en en en ? wat was het
Het was Peer.

Fuente, balen joh, hopenlijk snel weer een fijn ritme.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:27:22 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542443
Jo0Lz, leuke kids zeg.
Snowww, Demi wil geen speen dus laat haar maar lekker sabbelen, de meningen zijn er overigens over verdeeld over wat nu beter is, speen of duim.
Maar je mag Nicole best lekker zelf laten spelen hoor, is alleen maar goed dat ze ook haar eigen kan vermaken.
Demi en ik spelen altijd samen na haar middagslaapje (en tuusendoor natuurlijk ook wel), misschien ook wel handig, om een bepaalde tijd daarvoor te zetten.

Goed nieuws ladybos.
pi_30543106
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
ladyB, fijn dat het zonder hulp al zoveel beter gaat met het eten van Myrthe! maar toch wel goed van het consultatiebureau hoor om je op het idee van logopedie te brengen. ik las toevallig gisteren in zo'n blad (wij jonge ouders geloof ik) een verhaal van een kindje dat ook last had van een slik-probleem, dat te maken had met de kokhals/wurg-reflex, dysfagie heette dat geloof ik. in ieder geval hebben zij maaaanden aan lopen modderen (kind dronk ook erg slecht) voor ze bij een logopedist kwamen die er met een paar goede oefeningen in heel korte tijd veel verbetering in bracht. dus op zich fijn dat jullie CB blijkbaar beter op de hoogte is van die mogelijkheid.
Ja dat had ik ook gelezen. Dat kindje had 5 maand ofzo niet gedronken als ie sliep ging ze hem de fles geven.
Paar keer bij de logopedie en het ging stukken beter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30543821
Ladybos, fijn dat het een sthapje beter gaat met Myrthe!!!!
pi_30552153
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:11 schreef Githa het volgende:
Jonnetje, hoe is het eigenlijk met Hanne haar handjes?
Al ietsje pietsie beter.

We hebben in een sokje wat gaatjes geknipt waar haar vingertjes doorheen kunnen. Die heeft ze een paar dagen om het handje gehad waar het het ergst was. Het sokje absorbeert het zweet wat, en het is al wel wat 'droger' zeg maar.
Morgen moeten we weer naar het CB en daar wil/zal ik het even aan de arts laten zien, toch even kijken wat die er van zegt.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:14:25 #27
81992 Githa
pi_30552658
Ik ben benieuwd wat die arst er van zegt succes!

Myrthe wat goe-hoed!
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:47:23 #28
81992 Githa
pi_30553899
Bixister, succes morgen met je nieuwe baan Heb je de opvang van Piet en Anna allemaal goed kunnen regelen ?
Zal best even slikken zijn om de zorg na zo'n lange tijd zomaar uit handen te moeten geven, maar aan de andere kant zal het weer kunnen werken ook erg veel voldoening geven, ik wens je iig veel succes morgen, op alle fronten
pi_30556441
Bixister, wat een sannende dag morgen. Maar ook leuk spannend, toch? Succes!!
Wat creatief Jonnetje, dat handschoentje. Het is vast een prima (tijdelijke ) oplossing. Hopelijk is het snel helemaal beter.
Luuke was vandaag een verwend krengetje. Na een drukke 2,5 week is er weer wat rust hier. En dat heeft ze prima door. Alles moest vandaag op haar manier. Dat opa en oma vandaag langs kwamen met een fantastisch skippy-zebra-ding maakte het niet eens veel beter.
Vanmiddag heeft ze me wel tot tranen toe aan het lachen weten te maken met haar gekke bekken. Alles kwam uit de kast. Heerlijk. Ze was zo enthousiast met dat zebra-ding aan het hopsen, ze wist van gekkigheid niet meer hoe ze zich moest gedragen. En verder was het alleen maar goed als ik in zicht was. Nouja, ik voelde me wel echt haar mama. Das best een dagje krengerigheid waard.
pi_30563412
Bixister, veel succes vandaag!

Handig bedacht Jonnetje, en misschien dat de CB arts een oplossing weet

Lishe, klinkt als een drukke dag met Luuke

Sara heeft vannacht goed geslapen! Ze heeft gisteravond en in de namiddag echt huiluurtjes gehad. Niets was goed, ze wou geen fles, ze had een schone luier, ze wou niet in bedje, ze was wel moe (gapen en half suffen) maar oh wee als dat bedje in zicht kwam! Ze wou alleen maar hangen bij papa en mama, en zelfs dat was vaak niet de oplossing. Om 22:00 heb ik d'r lekker in d'r tummy tub gedaan, een hele poos, zelfs dat vond ze eerst niet leuk (normaal vindt ze het geweldig). Maar na een tijdje ontspande ze en werd ze rustiger. Toen heeft ze nog een fles gehad en geslapen van (tromgeroffel!) 23:00 tot 04:00, toen weer een flesje gehad (en niet opgedronken, dus we gaan de goede kant op met de nachtvoeding ) en toen geslapen tot 7:00!!!! Heerlijk, ik voel me helemaal uitgerust
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 september 2005 @ 13:45:28 #31
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30570620
Lekker Fuente, dat Sara zo goed geslapen heeft Kan je zelf ook een beetje bijtanken...

Nicole heeft het slapen ook steeds beter door, vannacht sliep ze van 20.45 tot 7.45 uur!!!! Dat had ze vrijdag en zaterdag ook gedaan, toen ineens 2 nachten niet doorgeslapen en nu weer wel... die 2 nachtjes dat ze niet doorsliep had ze een poepluier, de andere nachten niet, dus misschien komt het daardoor.. Ach, het maakt ook niet uit als ze 's nachts nog een voeding wil, maar een nachtje doorslapen is wel erg lekker

Als we Nicole in bad doen gebruiken we Natusan Baby Bedtime Bath, misschien helpt dat ook wel met het slapen.. Vanavond de lotion eens gebruiken, volgens mij vindt Nicole dat ook wel lekker..

Vrijdag weer naar het CB, de eerste prik Ben ook benieuwd hoe lang Nicole nu is.. Als ik er zelf een meetlint naast hou dan is ze 65 cm.... 3 weken geleden bij het CB was ze 59cm.... Dan kan mijn 65cm niet kloppen toch??? En ze is een kilo aangekomen denk ik..
pi_30573957
Snow, dat zijn nog eens nachten Ik hoop dat Sara het hier een beetje volhoudt zoals vannacht, al betwijfel ik het, ze heeft wel vaker van die goeie nachten gehad, en meestal gaan de nachten erna slecht . Maar goed, this nog zo'n humpie, het komt vanzelf wel.
En dat Natusan zal ik ook eens probere binnenkort, heb het volgens mij met kraambezoek gekregen .

Als ze van 59 cm naar 65 cm gegroeid is is dat wel veel ja! Misschien groeispurd?
Sara
Merel
Ukje
pi_30594380
Goed hoor Sara en Nicole

Ik wou dat Noah eens zo goed doorsliep.... Hij heeft nu meestal nog 2 middagslaapjes, soms blijft ie dan helemaal wakker tot een uur of half 11 en dan krijgt ie zn laatste papfles. Soms gaat ie al eerder naar bed, 7 uur of 8 uur ofzow, en dan maken wij hem zelf no wakker voor zn laatste fles en zodat ie nog een tijdje wakker kan ijn. Als we hem niet wakker maken, wordt ie zelf wakker tussen 11 uur en half 12, en wil dan na zn fles nog een tijd wakker zijn, en anders wordt ie 's nachts of 's ochtends vroeg wakker Meestal wordt ie rond half 8/8 uur wakker, maar tegenwoordig wordt ie om 7 uur meestal al wakker als de wekker van Micha gaat... Blijkbaar heeft ie veel eten en weinig slaap nodig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 september 2005 @ 08:47:12 #34
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30594433
Maxim word de laatste paar dagen weer wakker snachts ik denk zelf dat hij een beetje in een groeispurt zit of zo, hij eet wat meer, is wat sneller moe en zeurt een ietsie pietsie sneller als normaal. beetje hangerig. of hij krijgt een tandje erbij, hij bijt ook weer overal op.

en over dat bijten, wat te doen aan een box die word afgekloven?? de verf laat los zeg maar, elke x als maxim gaat bijten aan diebox heeft hij later allemaal bruine spotjes rondom zn mond van de verf, lijkt me niet echt goed voor hem, maar ja wat kan ik eraan doen???
pi_30594491
Stelletje sloaperds
Wat een beetje meer slaap al goed kan doen voor de papa's en de mama's!
Tex, is het niet te doen met minder slaap overdag? Luuke slaapt 's avonds van half 8 tot 7 uur 's ochtends, maar die slaapt overdag bijna niet meer. Ze denkt dat ze groot is geloof ik. Alleen als er geen bezoek is enzo, dan slaapt ze 's middags een uur of 2. Anders is het met een half uur ofzo bekeken. Het nieuwsgierige ding. Soms slaapt ze nog 20 minuten rond 4 uur.
Nouja, elk kind is anders! En misschien is die half 12 fles wel de beste oplossing inderdaad voor jullie.
pi_30594600
Het koste al moeite om dat 3e middagslaapje te laten varen
Hij is echt moe overdag en wordt dan echt vervelend. Of naja, gewoon pieperig, wil niks meer, etc. Hij heeft zn slaapjes overdag dus wel nodig blijkbaar... Vanochtend was ie om 7 uur wakker en nu begint ie alweer moe te worden en te piepen.

Ook lastig trouwens, hij wil volgens mij niet meer graag in de box Even is nog wel goed soms, maar anders gaat ie gillen en dan net zo lang en steeds harder, tot ie eruit gehaald wodt. Binnenkort dus maar eens het huis wat meer babyproof maken, want er slingert nu nog steeds teveel rond waar ie niet aan mag komen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30594653
Jaaah Sara heeft van 23:00 tot 6:00 geslapen! Ik schrok er van . Ze was gisteravond ook heel jengelig en heeft dus gisteravond amper geslapen,waarschijnlijk was ze hartstikke moe dus

Tex, jammer dat Noah zo weinig slaapt. Sara heeft ook vaak dat ze na de fles nog heel wakker is, en dan is het heel moeilijk om haar in slaap te krijgen. Sjah je doet er zo weinig aan, hopelijk gaat Noah op den duur wat langer slapen!

Martineke, ik weet niet wat voor verf er op de box zit? Je hebt van die verf waarbij dat geen kwaad kan, maar met 'gewone' verf volgens mij wel!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 september 2005 @ 09:15:11 #38
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30594756
sja heb dus geen idee wat voor verf er op een box zit

Maxim slaapt overigens nog 3 x op een dag, allemaal tukjes van 30 a 45 min. en hij slaapt s 'avonds meestal ergens tussen 20.00 en 21.30
  donderdag 15 september 2005 @ 09:25:29 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30594939
Jonnetje? Wat zei het CB gisteren over Hanne's handjes?

* Brighteyes is de laatste dagen extra aan het lurken hier.
Kyra komt dit weekend logeren.
Dus ik ga morgen ook maar eens aan de slag met het babyproef maken van mijn huis. Mevrouw schijnt te kruipen/tijgeren tegenwoordig, dus ik mag mijn best wel gaan doen.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:36:46 #40
81992 Githa
pi_30596522
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:15 schreef Martineke het volgende:
sja heb dus geen idee wat voor verf er op een box zit

Maxim slaapt overigens nog 3 x op een dag, allemaal tukjes van 30 a 45 min. en hij slaapt s 'avonds meestal ergens tussen 20.00 en 21.30
Ja, Jordy ook hoor die slaapt ook 2 a 3 keer op een dag en dan ook zo ongeveer 30 a 45 min.
S'avonds gaat hij er om 20.00 uur in en meestal wordt hij dan tussen half 8/8.00 uur weer wakker.
Vandaag gaat dat veel vaker worden want meneer was vanaf 2.00 wakker

Jonnetje ik ben idd ook benieuwd wat het CB te vertellen had
en BE wat leuk dat zal een leuk maar vast ook vermoeiend weekend worden ik wens je vast veel plezier enne veel foto's maken he
  donderdag 15 september 2005 @ 10:39:26 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30596581
Ik ga me helemala suf fotograferen!
pi_30596632
Hallo, ik ben er weer

Met ons gaat alles goed

Ik moet nu ontzettend veel bijlezen hier, pffff.....
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:43:09 #43
81992 Githa
pi_30596659
Lily, david en Damon
pi_30596749
Leuk BB.

Lily en jongens.
  donderdag 15 september 2005 @ 16:36:32 #45
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30605856
BE, lekker foto's maken en posten he?!!!

Fuente, lekker hoor dat Sara zo lang geslapen heeft Schrikken is dat dan he als je wakker wordt, zo van huh, slaapt ze nog??

Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom? Nicole heeft namelijk flink wat symptomen daarvan. Ze wil echt alleen maar haar hoofdje 1 kant opdraaien. De andere kant op gaat wel, maar resulteert over het algemeen in een flinke huilbui. Haar hoofdje wordt aan een kant nu ook platter dan aan de andere kant. Wat we ook proberen om haar op haar andere kant te laten slapen, het werkt gewoon niet.
Als we haar schone kleertjes willen aantrekken gaat ze huilen zodra we iets over haar hoofdje heentrekken, daarna is ze snel weer stil.
Als we haar op haar buik leggen gaat ze praktisch meteen huilen, het hoofdje optillen doet ze ook nog niet (heeft ze tot nu toe maar 1 keertje gedaan eigenlijk)... En zo zijn er nog wat symptomen waar ze aan voldoet.. Alleen het huilen doet ze dan weer niet...
Morgen moeten we toch naar het CB, dan laten we er meteen maar naar kijken. Ben benieuwd wat ze zeggen. Misschien zijn we te ongerust en is er niks aan de hand, dat hoop ik dan maar...
pi_30609939
quote]Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
KISS- vermoeden verhaal
[/quote]

Volgens mij had/heeft Jayden van Knorretje en Danny ook KISS ...
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 15 september 2005 @ 20:04:46 #47
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30612623
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:

Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Yes, wij.

David heeft het gehad. Het werd bij het eerste bezoek aan het CB opgemerkt (zelf hadden we nog niks in de gaten). Die heeft ons via de huisarts doorgestuurd naar een manueel therapeut (soort fysio). Daar bleek de bovenste nekwervel vast te zitten. Dat was niet spontaan goedgekomen, dus ik ben blij dat het CB het heeft geconstateerd.

De behandeling bij de manueel therapeut was heel ontspannen, geen kraakgedoe of zo.

David had trouwens nauwelijks symptomen, behalve dat hij alleen maar naar rechts keek. Hij begon zelfs al een beetje krom te groeien.

Snowww, niet elk CB weet wat KISS is, en hoe je het kunt oplossen. Als je het niet vertrouwt, dan zou je altijd gewoon een afspraak met een manueel therapeut kunnen maken. Zo'n mt is de enige die echt kan voelen of er sprake is van KISS.

www.kiss-kinderen.nl ken je?

Je kind hoeft er dus niet zó bij te liggen:

I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30613028
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Tomas is er ook voor onder behandeling geweest bij een manueel therapeut. Hij had precies wat je nu ook bij Nicole omschrijft. Nee, hij was geen huilbaby, en daarom had ik het misschien ook niet zo snel door. Maar alle kenmerken die jij nu omschrijft waren er wel. Plus dat de bevalling heel snel ging en bij baby's die snel, of juist heel langzaam geboren worden komt het ook nog vaker voor. Bij het CB bleven ze voor mijn gevoel te lang aanklungelen met die voorkeurshouding, bed omdraaien etc. Maar hij kon het gewoon niet! Dus ik heb een verwijskaart gevraagd bij de huisarts en een week later konden we terecht bij de manueel therapeut. Tomas was toen 12 weken. Binnen 1 behandeling en 1 controle ging alles weer prima! Hij kijkt nu naar beide kanten, ontdekt beide handjes ipv. alleen z'n rechterhand, en z'n hoofd omhoog houden gaat ook nu, eerst lukte dat echt niet!
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
It's all up to you
  donderdag 15 september 2005 @ 20:33:09 #49
109497 Icaä
pi_30613510
David was ook geen huilbaby.

KISS is op een of andere manier nog niet zo 'geaccepteerd' bij artsen en verpleegkundigen. Tenminste, niet bij allemaal. Ze denken er eenvoudigweg niet aan, of vinden het eigenlijk onzin.

Onze manueel therapeut wenste dat onderzoek naar KISS standaard bij CB's gedaan zou worden, omdat dat een boel ellende zou kunnen schelen.
pi_30616236
nou snowwww, lijkt me zeker de moeite waard om eens serieus naar te laten kijken. succes ermee!

nog bedankt voor jullie succes-wensen voor m'n nieuwe werk. ik vind 't wel pittig en vermoeiend, maar ook leuk. de afgelopen 2 dagen waren mijn ouders hier, die hebben het heel erg leuk gehad met anna & piet. overdag waren ze voorbééldig, en gisteravond en vannacht was anna erg onrustig en verdrietig, dus ik heb de afgelopen nacht weinig geslapen. vandaag ging het overdag weer heel goed maar nu was vooral piet wat overstuur 's avonds. (hopen dat anna zich vannacht wat koester houdt, want ik kan wel wat slaap gebruiken). morgen gaan ze dan voor het eerst 'echt' naar het kinderdagverbljif, maar slechts een half dagje. we zijn vorige week ook even wezen wennen maar toen zijn zij maar een uurtje zonder mij geweest. vanaf 1 oktober kunnen ze daar op zowel woensdag als vrijdag naar toe. de donderdagen komen dan afwisselend mijn ouders en mijn schoonmoeder. tot 1 oktober was er alleen plaats op vrijdag, dus de komende twee weken vangen we de woensdagen ook nog met opa/oma's/vader op. eigenlijk wel een heel prettige opbouw zo, vind ik. hopelijk zijn we allemaal snel gewend aan ons nieuwe ritme.

lily, back in town, gezellig! leuke vakantie gehad? wat een superfoto's zag ik van je mannetjes.
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:13:24 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30621547
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
Dit zou ik ook doen!
Onder het mom van 'baadt het niet, dan schaadt het niet'. Duidelijk is wel dat er iets niet helemaal lekker zit, dus als het even kan zou ik iemand met kundige handen er even naar laten kijken!
Ben benieuwd wat het CB zegt!
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 09:22:24 #52
81992 Githa
pi_30627689
Bix, mooi dat het allemaal goed verlopen is en dat klinkt idd als een mooie wenperiode voor Anna en Piet
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
mee eens is succes Snowww!

Jordy zit echt in een "dramperiode" alles moet gaan zoals hij het wil en wanneer hij het wil, en gebeurd dit niet dan gaat het luchtalarm af Vermoeiend hoor want ik probeer hem toch niet continue zijn zin te geven, is ook niet mogelijk Dat houdt dus in dat er veel gehuild en gegilt wordt
Hoe gaan jullie daarmee om ?
Ik vind het bijv. ook erg belangrijk dat Jordy zich zelf kan vermaken in de box maar dat is iets wat hij nu dus absoluut niet wil Zodra ik hem er in zet of leg dan begint hij te krijsen, en hoelang laat je dat duren. Best moeilijk

Het is een fase waar we doorheen moeten

edit: Herkennen jullie dat ook, dat ze zichzelf met bijna 8 maanden al zo super stoer vinden
Jordy kan echt al zo'n houding aannemen en terug protesteren als ik zeg dat hij iets niet mag ofzo

[ Bericht 9% gewijzigd door Githa op 16-09-2005 09:30:01 ]
pi_30628070
Githa, Noah zit dus ook in zo'n gil-periode Ik vind het ook wel lastig, want ik vind idd ook dat ie moet leren dat ie niet altijd (meteen) zijn zin kan krijgen. Maar ja, om hem nou de hele dag door te late gillen

Hij wil dus ook niet veel meer in de box. Dan gaat ie staan en dan loopt ie naar de kant van de box die het dichtst bij mij is, en dan maar gillen, net zo lang tot ik hem 'red' Wat soms wel (even) helpt is hem afleiden met al z'n leuke speeltjes in de box.
Maar wat nog beter lijkt te werken, is hem gewoon buiten de box laten spelen. Ik heb het wat opgeruimd in de kamer, en kan ie gewoon los spelen zonder dat ik elke seconde hem in de gaten moet houden of hij niet iets doet wat niet mag of gevaarlijk kan zijn ofzow. Eigenlijk is het ook wel logisch, want Noah is nu steeds bezig met kruipen, staan en lopen, en in de box heb je daar natuurlijk weinig ruimte voor.

Bix fijn dat het allemaal goed gaat, en het went vast snel voor jullie allemaal
©Dumbo
pi_30628130
githa, anna protesteert vaak ook wel even als ze in de box gelegd wordt of anderszins 'alleen' gelaten wordt (bijv in wipstoel) maar het is meestal toch zo weer over, als ik maar resoluut genoeg met iets anders aan de slag ga.

ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden. ik werk vanochtend thuis (ahum, hier zit ik alweer te fokspijbelen- héél eventjes maar hoor!) en ga ze straks wel alleen halen dus.
pi_30628175
Owjah Noah gaat ook steeds gillen als hij iemand ziet eten en hij krijgt niks Soms laat ik hem dan een stukje proeven (laatst haring, vindt ie nog lekker ook! ), maar ook hierbij vind ik dat ie moet leren dat ie niet altijd eten krijgt als anderen eten.
Maar kan nu dus ook echt driftig worden, en stiekem moet ik er dan wel een beetje om lachen

Ook wat minder trouwens, Noah kan nu zo dramatisch doen als ik weg wil gaan bij de kdv. Normaal keek ie nog amper naar mij want er was zoveel te zien daar. Maar nu verstopt ie zich helemaal bij mij als een leidster hem wil overnemen, en zet het op een krijsen als ik weg loop Is wel weer over als ik buiten ben, maar het is toch minder leuk weg gaan. Al is het ergens ook wel schattig en aandoenlijk natuurlijk

Vanmiddag gaan we op kraamvisite bij m'n achterneefje trouwens. Die is nu bijna 3 weken oud, ben wel benieuwd
©Dumbo
pi_30628225
tex, logisch inderdaad dat noah nu veel liever buiten de box kruipt/staat/loopt. is best even omschakelen he. buiten de box vindt anna nu ook erg leuk. ze rolt de hele kamer door, en daarom kan het niet altijd want dan moet ik haar ontzettend goed in de gaten houden. ze trekt d'r knieën nu ook al helemaal onder zich dus ik denk dat zij ook zo aan 't kruipen is.
pi_30628360
Zeker even wennen ja. De box is toch wel makkelijk dan En natuurlijk zijn de dingen waar ie niet aan mag komen veel interessanter dan zijn eigen speelgoed Maar toch is het allemaal ook hartstikke leuk

En Anna ook al bijna kruipen Wat gaat het hard joh, Anna is voor mijn gevoel nog zo'n klein babietje
©Dumbo
pi_30628395
voor mijn gevoel ook hoor, het gaat de laatste maand inderdaad ineens héél hard.

aah wat zielig dat wegbrengdrama. maar gelukkig is 't van korte duur. veel plezier bij je achterneefje!
pi_30628416
Snowwww gewoon naar vragen hoor.
Wat BE ook al zegt: 'baad het niet, dan schaadt het niet'.
Ik ben benieuwd wat ze staks gaan zeggen/gezegd hebben? Hoe laat moe(s)t je heen?

Hanne is eergister weer naar het CB geweest en weer goedgekeurd.
Dat met dat handje had iets met spierspanning te maken, na de geboorte houden babietjes lange tijd hun handen nog veel dichtgeknepen. Hanne doet dat dus ook nog, maar het word al wat minder.
Ik moest haar maar een doekje ofzo geven, dat neemt dan het zweet op en als ze het los laat kan het handje wat 'luchten'. Nou ja, het scheelt nu het niet meer zo warm is.. Ze zweet iig al lang niet zo erg meer.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:12:09 #60
81992 Githa
pi_30628550
Vinden Piet en Anna het moeilijk als je weggaat Bix? ...dat bepaald denk ik ook een groot deel hoe jij daar vertrekt.
Ik denk dat ik met een KDV ook veel meer moeite zou hebben als bij familie met het wegbrengen.

Tex,
Bij Jordy is het niet alleen in de box hoor ook op schoot of tijdens het spelen. als hij zit wil hij staan en andersom en dat moet dan gelijk!
Voorheen kon hij idd ook wel even huilen als hij de box in moest maar nu is het echt drammen hij houd het echt lang vol en gillen dat hij doet. Je kunt wel merken dat het geen echt verdriet is, hij kijkt ook steeds even op om te kijken of ik kijk
Zijn we weg dan heb ik helemaal geen problemen met hem, het is echt thuis.
Even volhouden denk ik maar.........

Anna ook al bijna kruipen jeetje wat goed zeg !

en Tex Noah is echt al bijna een dreumesje

Jonnetje, wel fijn dat je iig weet wat het is aan haar handjes en wat je er tegen kunt doen. Hopelijk is het snel over en heeft ze er geen last meer van.
pi_30628558
Jee, wat gaan jullie kleintjes hard. Goed zeg

David is nog echt een babietje hoor. Geen aanstalten tot kruipen of staan
Maar hij is erg leuk/lief en schattig
Hij eet als een bootwerker dus het magere is er wel af.

Bix, je bent weer aan het werk? Dat heb ik dus even gemist
Het zal inderdaad een omschakeling zijn maar inderdaad wel leuk (wat doe je precies nu?).
Ik vind het ook een groot verschil het "gedoe" 's morgens en wegbrengen van 2 kinderen ipv 1 ....
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:17:43 #62
81992 Githa
pi_30628669
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
githa, anna protesteert vaak ook wel even als ze in de box gelegd wordt of anderszins 'alleen' gelaten wordt (bijv in wipstoel) maar het is meestal toch zo weer over, als ik maar resoluut genoeg met iets anders aan de slag ga.
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
pi_30628695
Githa, bij Noah is het ook buiten de box, maar omdat jij het box-voorbeeld gaf, borduurde ik daar even op voort Maar buiten de box hier idd ook. Dan wil ie niks niet spelen, wil ie alleen bij mij, en dan neem ik hem op schoot, en dan ziet ie weer vanalles wat ie dan wil, en dan zet je hem daarbij en dan is het ook weer niet goed. Heb echt geen idee wat ie dan wil
En hier ook gillen idd, echt aanstellerij, dat zie/hoor je gewoon. En als je niet meteen reageert of hem helpt of wat ie dan ook wil, dan nóg harder gillen. Echt oorverdovend
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:28:20 #64
81992 Githa
pi_30628865
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:19 schreef texelonia het volgende:
Githa, bij Noah is het ook buiten de box, maar omdat jij het box-voorbeeld gaf, borduurde ik daar even op voort Maar buiten de box hier idd ook. Dan wil ie niks niet spelen, wil ie alleen bij mij, en dan neem ik hem op schoot, en dan ziet ie weer vanalles wat ie dan wil, en dan zet je hem daarbij en dan is het ook weer niet goed. Heb echt geen idee wat ie dan wil
En hier ook gillen idd, echt aanstellerij, dat zie/hoor je gewoon. En als je niet meteen reageert of hem helpt of wat ie dan ook wil, dan nóg harder gillen. Echt oorverdovend
Ohw hahaha
jah Tex, zoals jij het omschrijft precies zo!
pi_30629125
Oeh dat belooft nog wat als Sara zo oud is
Vannacht wel weer redelijk lang geslapen, van 23:00 tot 04:15, best netjes dus . Toen na de fles heeft ze door liggen maffen tot 10 uur. Normaal gesproken krijgt ze de eerste voeding tussen 6 en 7, ern de tweede tussen 10 en 11, is het dan erg dat ze die eerste nu dus heeft overgeslagen?
Sara
Merel
Ukje
pi_30629394
Als ze in totaal over de hele dag maar genoeg (+/- 150ml per kg lichaamsgewicht) te eten krijgt, maakt het niks uit volgens mij Fuente Als ze zo klein zijn hebben ze vaak toch nog geen echt ritme, dus gewoon eten geven wanneer ze laat horen dat ze wil
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:54:13 #67
81992 Githa
pi_30629413
Nou dat overleefd ze best hoor Fuente
Als je je zorgen maakt dat ze te weinig vocht daardoor heeft, zou je wat extra water bij de volgende voeding kunnen doen.
Maar mijn idee is dat ze zich echt wel laat horen als ze honger heeft
pi_30629608
Hier ook zo'n drammertje de laatste tijd ! Zal wel weer een groeisprongetje zijn, ik kreeg gisteren een mailtje van Oei ik Groei ;P Soms probeer ik het te negeren, soms is ze gewoon niet blij te krijgen. Maar ik ben niet zo goed in negeren, ik wil zo graag dat ze blij en vrolijk is. Maar ik ben ook bang dat ze strontverwend wordt als ik nu op iedere kik reageer. Slapen overdag doet ze ook (bijna) niet, terwijl ze wel moe is, en daar wordt ze ook vervelend van. Ik denk dat het komt doordat ze met het kruipen en staan een hele nieuwe wereld ziet die ze wil gaan ontdekken. En al die nieuwe indrukken moeten ook verwerkt worden natuurlijk. Ze slaapt ook heel onrustig en wordt soms opeens hard huilend wakker, dat had ze bij het vorige 'sprongetje' ook. Ik ga er dus maar van uit dat het weer even een fase is en dat het straks allemaal weer wat rustiger wordt
pi_30631221
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Icaä het volgende:

KISS is op een of andere manier nog niet zo 'geaccepteerd' bij artsen en verpleegkundigen. Tenminste, niet bij allemaal. Ze denken er eenvoudigweg niet aan, of vinden het eigenlijk onzin.
Ja dat merkte ik ook inderdaad. De huisarts onderzocht Tomas en kwam tot de conclusie dat hij 'inderdaad een beetje scheef was' en schreef toen een verwijskaart uit. Maar hij vond het toch nodig om te zeggen dat diverse mensen en kinderen die hij kende dat ook hadden en dat ze nu nergens last meer van hebben. Hij had zelfs een vriend die nu een stevige kerel van 2 meter hoog was geworden. Ik heb hem geloof ik aangekeken met een blik van: "en? wat moet ik daarmee?"

Overigens vind ik het enorm opvallend hoeveel baby's eigenlijk zoiets hebben. Bij ons in de babymassage groep zaten er 3 van de 7! Sommigen in ernstigere mate dan anderen maar toch...
De 'lerares' had gelukkig veel kennis/ervaring op dat gebied dus zodra zij iets vermoedde adviseerde ze ons om er naar te laten kijken. Maar bij alle 3 de gevallen is inderdaad vastgesteld door een manueel therapeut dat er een soort blokkade in de nekwervels zat. En bij alle 3 merkte je dat het na de behandeling(en) echt stukken beter ging!

Een standaard onderzoek door een goed opgeleid persoon bij CB's zou een hoop problemen voorkomen denk ik inderdaad. Maar dan moet KISS eerst erkend worden...
It's all up to you
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:04:07 #70
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30631284
Zo, vanochtend dus op het CB geweest. Meteen toen Nicole op het kussen bij de wijkverpleegkundige lag keek de wijkverpleegkundige al moeilijk. Toen wij aangaven dat Nicole altijd zo ligt en dat wat we ook proberen ze niet op haar andere zij wil liggen, riep ze maar de arts erbij. Ook die vond dat er sprake was van een lichte asymmetrie. Waarschijnlijk was er dus iets gebeurd bij de geboorte, waardoor een spiertje of iets dergelijks bekneld is geraakt. Het was nog niet ernstig, maar wel verstandig om een kinderfysiotherapeut er naar te laten kijken. Verwijsbriefje meegekregen voor de huisarts (het CB mag pas volgend jaar direct doorverwijzen).

Wij dus naar de huisarts. Gezegd dat we het vermoeden hadden van het KISS-syndroom. De huisarts (in opleiding) meteen Maar ze las het briefje van het CB en heeft ons een verwijsbriefje meegegeven voor een fysiotherapeut. Ze heeft verder niet eens naar Nicole gekeken, maar dat zal wel goed zijn.
Fysiotherapeut gebeld, helaas waren die vandaag gesloten, maar maandag worden we teruggebeld, hopelijk voor een spoedige afspraak. Ben benieuwd of het iets gaat helpen en of Nicole dan weer wat vrolijker wordt en haar handje en hoofdje meer gaat gebruiken. We zullen zien!

Voor de rest was Nicole wel goedgekeurd bij het CB. Ze weegt nu 6310 gram en ze is 61,4 cm.. Onze weegschaal en ons meetlint zijn blijkbaar anders afgesteld 2,4cm gegroeid in 3 weken, netjes dus. Ze zit flink aan de bovenkant van de groeicurve, de wijkverpleegkundige vond Nicole er ook al ouder uitzien..

Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt??? Ik dacht dat die naald er aan de andere kant weer uitkwam joh!!! Meteen bleren natuurlijk! Eenmaal thuis heeft ze goed gedronken en nu ligt ze te slapen. Ben benieuwd of en hoe ze gaat reageren op haar prikje.. We zullen zien!

Bedankt in ieder geval voor de reacties op mijn KISS-vraag.. Gaf me wat meer vertrouwen in dat er echt mogelijk iets aan de hand kon zijn en dat ik met niet aan het "aanstellen" was!
pi_30631360
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:04 schreef Snowwww het volgende:

Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt???
Was misschien maar beter dat je dat niet van te voren wist, toch? Fijn dat het voor de rest wel goed was bij het CB, en ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de fysio! (en dat Nicole maar weinig last heeft van dat prikje verder!)
It's all up to you
pi_30631913
Snowww, hoplijk kun je snel terrecht bij de fysiotherapeut met Nicole, succes!
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die een dramkontje op de wereld heeft gezet . Ik probeer het af en toe te negeren, maar meestal ga ik ervan uit dat het maar periodes zijn. Die dus ook weer over gaan. En net als nu, net terug van vakantie enzo geef ik er ook wel wat aan toe. Ze zal wel weer moeten wennen dat niet alle aandacht naar haar gaat.
Het is nu vooral; mama mag niet uit zicht verdwijnen, mits het om een potje Kiekeboe gaat.
Jordy, Noah, denken jullie af en toe wel om jullie mama's?

Luuke heeft wel een nieuw spelletje ontdekt! Kiekeboe spelen met ons dekbed. Geweldig vind zij het, en ik nu ook! Zo knap dat een kind wat 8 maanden geleden nog niks kon, nu in staat is om zichzelf te vermaken dmv een spel. Ze laat me soms echt vol verbazing staan!
pi_30637281
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:28 schreef Lishe het volgende:
Luuke heeft wel een nieuw spelletje ontdekt! Kiekeboe spelen met ons dekbed. Geweldig vind zij het, en ik nu ook! Zo knap dat een kind wat 8 maanden geleden nog niks kon, nu in staat is om zichzelf te vermaken dmv een spel. Ze laat me soms echt vol verbazing staan!
Ja leuk is dat he Lijkt net of dat hoe ouder dat ze worden, des te sneller alles gaat.

Ook hier hebben we "last" van een temperamentje. Benthe slaapt heel erg veel, maar volgens het KDV maakt ze echt grote sprongen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:48:08 #74
109497 Icaä
pi_30646453
Snowww, niet elke fysio is een manueel therapeut. Als een fysio gaat inzetten op verrekte spieren, terwijl het eigenlijk dislocatie van de nekwervels is, schiet de behandeling zijn doel voorbij. Ik zou je echt willen aanraden een manueel therapeut te raadplegen, misschien naast een kinderfysio.

Zo, ik zal ophouden me ermee te bemoeien...

O, en BrightEyes: baaT het niet enz.... Baadt is iets wat je in bad doet
pi_30647570
Snowww ik ben het met Icaä eens, fysio is heel wat anders. Ik zou gaan voor een manueel therapeut of evt. een osteopaat, die kunnen ook heel veel doen voor babietjes en is wat zachtzinniger dan een manueel therapeut.
pi_30648956
precies. osteopaadt het niet dan schaadt het niet!

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 16-09-2005 22:16:39 ]
pi_30649044
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:17 schreef Githa het volgende:
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
pi_30651543
Nou vanmiddag dus op kraamvisitie geweest bij mijn achterneefje Hij is nu bijna 3 weken. Wat een klein hummeltje!! Kon echt niet geloven dat Noah ooit zo klein is geweest! Maar Noah was bij de geboorte zelfs nog iets kleiner, dus het haast moet wel
Noah was nog even jaloers op een gegeven moment Ik had Boris (achterneefje dus) op schoot, en Noah zat bij mijn moeder op schoot die naast mij zat. Eerst vond ie het allemaal best en hij vond Boris ook wel leuk en probeerde er steeds naar toe te gaan. Maar uit ervaring met onze kat weet ik dat ie gewoon te wild is voor zijn klein babietje, dus probeerde hem beetje op afstand te houden. Op gegeven moment ging ie zielig huilen en tegen mij op klimmen en hangen Blijkbaar voelde ie zich beetje afgewezen omdat ik hem op afstand hield terwijl ik wel Boris op schoot had ofzow. Maar vond het wel schattig eigenlijk

Ik denk trouwens dat zn boventandjes door aan het komen zijn Hij doet weer steeds moeilijker met flessen drinken afgelopen dagen, en dat was met doorkomen (of vlak ervoor eigenlijk) van ondertandjes ook zo. Vanavond even in zn mondje gekeken en het lijkt ook alsof ik ze door zn tandvlees zie schemeren. De linker ook iets duidelijker dan de rechter. Maar goed, afwachten dus
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 00:03:44 #79
81992 Githa
pi_30652839
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:12 schreef bixister het volgende:

[..]

wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
Als we dat nou eens onthouden, dan is dat 'probleempje' ook opgelost
pi_30656774
Zo, ben ik ook weer eens... Leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat. Tex en Githa, ik herken wel een klein beetje wat jullie zeggen, maar als ik dat van jullie hoor is Noa zo erg nog niet. Slapen doet ze de laatste tijd heel erg goed, en ik moet zeggen dat ik daar echt van geniet. Alleen heeft ze het 's ochtends tot een acceptabele tijd (8:00 uur?? ) slapen nog niet echt door. Om kwart voor zeven ben ik écht nog niet helemaal wakker (maar Noa des te meer).

Huilen gebeurt eigenlijk BIJNA alleen nog écht als er iets aan de hand is. Volgens mij heb ik een modelkind ...

Ze heeft nu nieuw speelgoed, o.a. een loopwagentje en een Fish. Price ballentoren, sinds gisteren pas dus ik ben benieuwd wat ze er nog mee gaat doen.

Tex: Noa's boventandjes zijn waarschijnlijk ook aan het doorkomen. Ik mag niet in haar mondje kijken, maar herken het gedrag en hoop maar dat het niet lang gaat duren, dan kan ze ook een stuk beter eten! Afhappen etc. is dan natuurlijk een stuk makkelijker.
pi_30656998
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
©Dumbo
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:17:13 #82
109497 Icaä
pi_30657024
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden.
Wacht maar tot je er eentje naar de basisschool mag brengen, en de andere naar het kdv. En 's ochtends gaat het nog wel, maar 's avonds is het een gerace (rare spelling trouwens) tegen de klok. Ik kook voor die dagen alvast maar vooruit, want anders wordt het helemaal 7 uur voor we eten...

(O ja, ik breng ze nu nog op de fiets met fietskar weg: dus eerst 's ochtends de kar aankoppelen, jongste in de maxicosidrager achter op de fiets, oudste in de kar, fietsen, kdv, school, terug naar huis om de fietskar weg te brengen, naar het werk, pfffff, en dan 's avonds eerst naar huis om de fietskar te halen, dan naar het kdv, dan de naschoolse opvang, en dan met de hele bups terug naar huis. Pffff)

kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
pi_30657746
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:12 schreef texelonia het volgende:
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
Ehh... ja, vooral als ze op m'n hand bijt... (da's nu al behoorlijk pijnlijk als ze dat hard doet... )
pi_30657766
Noa heeft net de sleutel waarvan we dachten dat ze die niet uit het slot van onze buffetkast kon halen, eruit gehaald...ze wordt toch handiger dan ik dacht!!
pi_30659082
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:17 schreef Icaä het volgende:
kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
aiks, ik geloof je meteen! aan die tijd probeer ik gewoon nog niet te denken.
pi_30660268
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel

Ik ben een beetje brak vandaag Manlief is een weekendje weg dus ik sta er alleen voor, en met een dochter die niet helemaal lekker in d'r velletje zit valt dat niet mee. Gisteravond om 9 uur viel ze dan eindelijk in slaap, na een badje met natusan bedtime lotion. Helaas slaap ik slecht als manlief niet naast me ligt dus ik viel zelf pas om 2 uur in slaap. En om half 3 besloot Myrthe dat ze honger had en zette het op een huilen. De fles ging er vlot in en vrij snel konden we weer verder slapen, toen bleek mijn bed lek te zijn (ik slaap op een luchtmatras ivm mijn nek) en kon ik gelukkig een bedje opschuiven omdat manlief er niet was. Maar wel een koud bedje dus het duurde weer eventjes voor ik sliep. En om 7 uur was Myrthe lekker uitgeslapen en had ze weer honger. Ik was zelf nog echt heel erg moe, ik viel tijdens het fles geven gewoon weer in slaap. Dus toen heb ik d'r maar naast me gelegd (op het lege matras ) en geprobeerd nog wat te slapen, wat redelijk gelukt is tot aan half 10. Toen was ze het echt zat en ging op m'n gezicht slaan, de schat
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:09:49 #87
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30663528
Bah Ladybos, het zit je geloof ik even niet mee... Even een beetje bijslapen zodra het gaat??? Of vanavond vroeger naar bed

Wat de fysiotherapeut betreft, ik wacht het nog even af. Ik had gelezen op internet dat deze praktijk ook een manueel therapeut heeft, dus even maandag afwachten, kijken of en wanneer we een afspraak kunnen krijgen. Zien we het niet zitten, bellen we alsnog een manueel therapeut op.

Nicole heeft haar eerste prikje goed doorstaan, ze was wat slaperiger gisteren, maar dat was alles eigenlijk (en ze zag heeel bleek ). Koorts had ze niet
pi_30664343
Fijn dat dat prikje niet veel problemen gaf Snow!

Ladybos, wat een nacht, klinkt niet echt lekker.. Sterkte vandaag!

Gisteren heb ik het CB gebeld omdat Sara inmiddels 4 dagen overdag non-stop aan het krijzen was.. Ik werd er echt gek van en wist niet meer wat ik nou met d'r moest. Zij zeiden dat het waarschijnlijk toch krampjes zijn (hoewel ze 's nachts prima slaapt). Dus hebben we gisteren Friso Comfort erbij gehaald en dat moesten we dan mengen met haar nutrilon 1. Zo gezegd, zo gedaan. Mevrouw haar fles gegeven om 19:00 waarna ze doorgehuild heeft tot de laatste voeding om 23:00 waarna ze doorhuilde tot 01:00. Inmiddels hadden mannetje en ik beide geen idee meer wat we moesten doen, en ineens pruttelde Sara haar luier vol en na de verschoning sliep ze!
En ook vandaag slaapt ze Ik ben helemaal verbaast, ze ligt nu ook gewoon te maffen. Zou het dan toch de oplossing zijn?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:04 #89
61800 Rottdog
pi_30664884
Hoop het voor je Fuente niets zo erg als met een kleintje te zitten wat het niet kan vinden.
pi_30665316
Fuente, die Friso comfort geven wij ook hier. Myhron sliep ook heel veel na de overgang hierop, dat wordt wel weer minder. En wees voorbereid op spuitpoep
Hier zat de bank, het kleed en mijn broek onder En later het aankleedkussen, en zelfs het mandje met badschuim/cremetjes....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 18 september 2005 @ 16:50:28 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30699686
Fuente, hopelijk vind Sara snel haar weg!
En de bekende Poepbom... blegh...
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
pi_30700351
Heeft iemand enig idee wanneer ze beter gaat poepen dan? Want gister zat er zelfs nog meer tijd tussen, vannacht heeft ze pas gepoept ipv in het begin van de avond, en het kostte haar erg veel moeite. Na hoeveel tijd zie je dus normaal verbetering?
Sara
Merel
Ukje
pi_30700964
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
pi_30703375
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:36 schreef Igraine het volgende:
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
Whahahahaha tijdens het verschonen Ohh erg zeg
Ik kijk het nog een dagje aan, als het zo blijft kan ik altijd nog helemaal over op Friso comfort gaan. Thnx voor de info!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 september 2005 @ 19:58:40 #95
109497 Icaä
pi_30705456
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:03 schreef Ladybos het volgende:
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel
Nah, niet echt aantrekkelijk. Moet ik 4 kilometer fietsen met die lege kar achter m'n fiets... En weer terug! Dan maar liever even langs huis (ligt toch op de route) om de boel af te koppelen.

Maar wel een goed idee hoor, op zich!
pi_30710782
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:50 schreef Lishe het volgende:
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
vroeg ik me net ook af!
  maandag 19 september 2005 @ 07:39:57 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30717820
Ze is alweer in het land (een weekje), maar heeft het wel meteen lekker druk met werk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30718633
Noah is vanochtend van het bed gevallen 's ochtends als ie wakker wordt neem ik hem altijd even bij me in bed, vind ik zo gezellig altijd! Maar hij is zo snel tegenwoordig... Wat ie altijd erg interessant vindt is de rand van Micha's helft, dat is bijna naast de verwarming, maar wel met nog wat loopruimte ertussen. Dus dan kruipt ie naar die rand, en probeert de verwarming te pakken. Ik had hem nu al 2 keer weg getrokken daarvan, maar de 3e keer was ik dus te laat.. Geloof dat ie er verder niks aan over heeft gehouden, hoop ik, behalve dan een buil op z'n mooie koppie..
©Dumbo
  maandag 19 september 2005 @ 09:03:49 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30718646
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
pi_30718978
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:03 schreef Martineke het volgende:
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
Dat krijgt ze al, evenals cinababy druppels. Alles bij elkaar (voeding, thee, druppels) is het wel een stuk minder geworden.
pi_30719276
Hoe vaak geven jullie die venkelthee dan? En hoeveel? Gewoon buiten de voeding om?
Sara
Merel
Ukje
pi_30722207
Ik geef het meestal een 20 minuten voor de voeding en dan zo'n 10 a 20 cc, wat ik ook weleens doe is een zakje venkelthee mee laten trekken met het water wat je kookt voor de voeding.

Oh en nog een tip, ik maak al haar voeding (en de thee) met spa blauw.
pi_30723125
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef Igraine het volgende:
Ik geef het meestal een 20 minuten voor de voeding en dan zo'n 10 a 20 cc, wat ik ook weleens doe is een zakje venkelthee mee laten trekken met het water wat je kookt voor de voeding.

Oh en nog een tip, ik maak al haar voeding (en de thee) met spa blauw.
Maar hoe vaak doe je dat? Ik heb geen flauw idee .Vooral omdat Sara nu nog heel onregelmatig krampjes heeft..
Sara
Merel
Ukje
pi_30723225
Ik doe het als ze krampjes heeft, dus geen vast patroon of iets.
pi_30723937
Thnx voor de info
*venkelthee noteert
Sara
Merel
Ukje
pi_30727445
vervelend fuente, hopelijk zijn de krampjes snel over. (ik zag nog schattige foto's van jullie in 't vorige fototopic )

noah ook al van 't bed gevallen, wat een schrik he tex. had ie echt een buil op z'n koppie? aah. hopelijk valt het mee!

ohja en ladybos is meneerbos inmiddels weer terug? en hoe is 't slapen de rest van 't weekend gegaan?

hier de laatste tijd ook weer veel 'gebroken nachten' en dus een gebroken moeder. blehgk. ik schreef vlak na onze vakantie toch dat anna gelukkig vrij snel weer in haar oude ritme terug leek te keren, maar helaas was dat iets te vroeg gejuicht. terwijl ze van jongs af aan hele nachten doorsliep wordt ze sinds de vakantie bijna standaard wakker voor een late voeding, nou ja daar kan ik nog wel mee leven. maar vaak ook nog een of meer keren in de nacht (steeds meer). en troosten lukt eigenlijk alleen maar met de borst. ik vrees dat ik door m'n eigen vermoeidheid iets te vaak voor de 'makkelijke weg' (bij me in bed nemen) gekozen heb, waardoor ze dat nu telkens weer wil. vorige week, toen ik net weer aan het werk was, dacht ik nog: 'ach, ze heeft me gemist natuurlijk.' en 'ach, ook wel goed voor de BV-productie, dat extra aanleggen'. maar het loopt nu echt de spuigaten uit dus we zullen waarschijnlijk even een tijdje erg streng moeten zijn en haar in ieder geval niet meer bij ons in bed nemen. maar ik vind dat wel erg moeilijk hoor. ze kan zichzelf zo vreselijk overstuur maken. misschien maar een lekkere luie stoel bij haar op de kamer zetten zodat ik haar daar kan voeden.

verder gaat 't overdag wel heel goed met het slapen, en ook tussendoor is ze de vrolijkheid zelve. we hebben veel lol met haar, ze rolt de hele kamer door en heeft net het zwaaien ontdekt: ze zwaait nu naar alles en iedereen. en haar gebrabbel is ook zo ontzettend leuk. alleen die nachtelijke drama's... pfoeh!
pi_30730481
Oeh Bixister, dat klinkt idd niet echt lekker. Jammer is dat als je iets aangeleerd hebt wat uiteindelijk toch niet bevorderlijk is. Sterkte met het aanleren van een nieuw ritme!!
Gelukkig is ze overdag wel een heerlijk kind... dat scheelt wel een hoop he!! Alleen was ik dan altijd 'bang' voor de nacht en kon er niet echt naar uitkijken om in bed te liggen. Je ligt dan niet lekker omdat je verwacht dat ze weer gaat huilen....

Sterkte met de krampjes, Fuente. zielig is dat he... Noa had het ook een tijd dat ze heel veel windjes liet en er zichtbaar ook pijn bij had. Cinababy heeft uiteindelijk wel geholpen en venkelthee hebben we ook gegeven. Jij ook sterkte, want het is voor jou ook vermoeiend!

Tex: ik neem Noa ook vaak nog op bed maar moet ook heeeel snel zijn want ze is er zo afgevallen. Gelukkig nog niet gebeurd, maar ik kan het me zo voorstellen dat het zou gebeuren. De commode is ook geen veilige plek meer om haar te verschonen, maar m'n dikke buik zit wel heel erg in de weg als ik het op de grond moet doen.

Noa wil 's avonds niet gaan slapen zonder een fles pap. Ze willen eigenlijk dat ik dat afleer vanwege de tandjes...maar hoe ik dat ga doen, geen idee. Misschien naar steeds vroeger verplaatsen o.i.d. en uiteindelijk weglaten, maar dat is elke keer weer zo moeilijk...avondeten eet ze niet genoeg van om er de hele nacht genoeg aan te hebben.
Ze is zowiezo de laatste tijd weer huilerig 's nachts, en ik moet er vaak nog wel een paar keer uit. Ik moet echt leren om haar weer te laten huilen, want de manier waarop ze nu huilt is heel moeilijk aan te horen en dan ga ik er vaak gauw maar even naartoe. Meestal houdt het wel op na een tijdje dus is het eigenlijk voor haar eigen bestwil, maar goed....het is best wel zielig.
Ik weet ook niet hoe het komt, maar denk dat het waarschijnlijk met de tandjes te maken heeft. OOk weer veel poepbroeken, rode billetjes en overal op kauwen. Ach ja...
  maandag 19 september 2005 @ 17:23:33 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30731266
Bix, d'r zit/zat echt een buil op z'n koppie ja Het is bijna niet dik meer glukkig, alleen nog een flinke blauwe plek met een donkere streep erdoorheen waar ie de verwarming heeft geraakt denk ik Hij heeft er verder gelukkig helemaal geen last meer van volgens mij. Merk echt niks anders dan anders aan hem

Suzanna, Noah krijgt ook nog een late papfles en vorige week bij het CB zeiden ze daar niks van. Zal de volgende keer wel komen dan
Maar hoezo vanwege de tandjes? Omdat ze het uit een fles drinkt? Zou je het anders niet gewoon met een lepel kunnen voeren? Of is ze daar niet wakker genoeg voor 's avonds?
©Dumbo
pi_30731815
Zielig he Tex, ben je zelf al een beetje over de schrik heen ?

Ik heb niet goed geslapen de afgelopen dagen Gelukkig was MrBos zaterdagavond weer thuis en die lieverd heeft dus twee nachten op de bank geslapen zodat ik op zijn kant van het bed kon liggen. Maar echt lekker slaap ik toch niet als hij er niet naast ligt en Myrthe was erg huilerig 's nachts, steeds hard huilend wakker worden, zo zielig. Speentje erin en dan was het wel weer snel over maar het breekt gewoon op als je een keer of 6 je bed uit moet. Vandaag achter een vervangend matras aangegaan, maar er blijkt nog garantie op mijn matras te zitten en als het goed is sturen ze gratis een nieuwe luchtmatraskern op die ik dan zelf in mijn matras moet frotten Dan kan ik hopelijk weer lekker slapen !
pi_30751058
Bixister, jammer zeg dat ze nu ineens zo vaak komt ;s nachts! Hopelijk 'leert' ze het snel weer af!

Suzanna, joh als noa die fles nog echt nodig heeft dan geef je 'm toch nog een tijdje? Best kans dat ze er vanzelf mee gaat minderen Laten huilen vind ik ook altijd zo zielig om te horen, maar is misschien wel beter als ze er vanzelf mee stopt Succes in ieder geval!

Ladybos, weet je ook waarom ze zo huilend wakker wordt? 6 keer eruit moeten is inderdaad geen pretje!

Hier was het gisteren echt een drama. Sara was sowieso de hele dag wakker, op een paar hazeslaapjes op m'n arm na. Achteraf uitgerekend heeft ze in die 24 uur 3 uur geslapen aan 1 stuk en misschien 2 uur in losse stukjes... Rond een uurtje of 4 kreeg ze hele erge krampen, ze gilde het uit. Mannetje kwam tegen 18 uur thuis dus die kon het van me overnemen, ze heeft tot haar voeding van 20:00 echt zo hard gegild, dat we dachten dat ze erin bleef, ik wou haast de dokter gaan bellen.Ze was totaal buiten adem, moest hoesten, stikte zowat (zo leek het iig...) We hebben haar wat venkelthee gegeven, dat leek het wel iets te verzachten, soms dommelde ze iets weg om vervolgens weer 10 minuten te krijzen, het was zo ontzettend zielig.
Om 20:00 heb ik haar weer een voeding gedaan en erna is ze gelukkig gaan slapen, tot aan de laatste voeding. Maar vanancht na 4 uur was het weer raak met krampen...
Ik weet het echt niet meer, het lijkt me niet normaal zoveel als ze er last van heeft. Het is ook geen beetje, het is verschrikkelijk om haar zo te zien... We hebben besloten het vandaag nog aan te kijken (ze ligt nu te slapen nadat ze dus tot 9 uur krampen heeft gehad) en anders bel ik het cb maar weer...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:39:04 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751424
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
©Dumbo
pi_30751720
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Waar kun je dat halen? En hoe prijzig is het ongeveer Niet dat het heel veel uitmaakt maar dan kan ik er rekening mee houden.
Sjah aan de ene kant weet je gewoon dat het ooit overgaat, aan de andere kant krijg je idd zo'n machteloos gevoel, vreselijk . En misschien dat het over een paar daagjes betergaat als ze gewend is aan de comfort voeding...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:58:45 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751906
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
©Dumbo
pi_30751990
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef texelonia het volgende:
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
Bedankt, kga het zeker onthouden! Als er met een paar daagjes geen verbetering is ga ik het zeker halen/bestellen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:10:02 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30752161
Hopelijk slaat de voeding gewoon snel aan
©Dumbo
pi_30752822
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:

Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft ook de eerste paar maanden vreselijk last van krampjes gehad. Niets hielp, de Cinababy, venkelthee, massage. Toen toch ook maar dat dure spul gekocht ABC Dophilus van Solgar (26 euro voor een pot). Maar het was het geld meer dan waard, al had die pot 200 euro gekost dan zou ik hem nu nog aanraden. Ik deed consequent een klein mespuntje in elke fles, en binnen een week / 10 dagen waren de krampjes echt verdwenen. Het werd gewoon een ander kind. Ik ben het spul 3 maanden blijven gebruiken, als 'onderhoudsmiddel'. Je doet er trouwens een eeuwigheid mee, na 3 maanden zat er nog ongeveer 1/3e in de pot.

[ Bericht 0% gewijzigd door suikerzoet op 20-09-2005 19:57:32 ]
pi_30753197
Fuente ik weet niet of je fles of borstvoeding geef, maar Daan had ook in het begin ontzettend veel last van krampjes. Ik ben toen overgestapt op omneovoeding en dat werkte veel beter op zijn buikje. Nog had hij wel last af en toe van krampjes maar niet meer zo hevig.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:27:58 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30755824
Och, arme Sara! Wij heben die ABC poeder ook als laatste redmiddel gekocht, maar voor het openen was het over ineens. Ik heb dus nog een (dichte) pot staan Fuente. Ik weet niet of ik je ermee kan helpen? Is nog tot eind november goed en er zit een zegel op zegmaar (onder de dop) dus in feite kan er niks mis mee zijn. Snap ook als je het liever gewoon zelf in de reformzaak wilt halen, maar ik stuur 'm met liefde en plezier op. In ieder geval sterkte met Sara hoor!
pi_30755871
Fuente wat erg dat ze zo'n last heeft van de krampjes Myrthe heeft daar gelukkig geen last van gehad, maar het lijkt me vreselijk als je kleintje zoveel pijn heeft.

Ik denk dat Myrthe 's nachts wakker wordt omdat ze nu gaat dromen. Ze slaapt heel onrustig en huilt ook wel eens zachtjes in d'r slaap. Ze ademt ook heel onregelmatig dan en slaat soms met d'r armpjes om zich heen. Het kruipen en staan wat ze de hele dag oefent laat haar natuurlijk ook opeens een heel andere wereld zien, daarnaast zijn we druk aan het klussen in onze keuken dus de woonkamer ligt overhoop, misschien dat ze daar ook onrustig van wordt, alhoewel het huilen al langer is dan dat we aan het klussen zijn. Vaak is het wel snel weer over als ik d'r speentje geef. Vannacht kwam ze 4 keer dus het gaat de goede kant op
pi_30756064
vanochtend met Anna bij het CB geweest: ze weegt nu 8375g en is 70cm lang. een kilo aangekomen sinds de vorige keer (6 weken geleden)!

ladyBos, de wijkverpleegkundige zei ook nog tegen me dat de wereld inderdaad nog erg groot (en indrukwekkend) is voor die kleintjes. en zeker bij die actieve ontdekkers kan het helpen om regelmatig zelf rust aan te bieden door ze bijv. in de box te leggen. Piet vond dat bijvoorbeeld zelf altijd ook fijn, maar als 't aan Anna ligt rolt/schuift ze de hele dag door de kamer.
pi_30757875
Woei, dat gaat goed met Anna (geinig trouwens, dat rondrollen in de kamer )

David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Als ik hem op de grond leg met wat speelgoed gaat het ook wel.

We gaan morgen weer naar het CB. Ik ben erg benieuwd (voor m´n gevoel is D veel dikker geworden)
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:12:53 #122
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30760473
Fuente, wat een ellende die krampjes. Wat kan je je dan machteloos voelen! Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat.

Bix, dat gaat lekker met Anna. Dat rondrollen lijkt me wel humor hoor!

Vandaag is de kinderfysiotherapeut langsgeweest voor Nicole. Ze voelde inderdaad wat spanning in het lichaampje, we hebben oefeningen gekregen en volgende week komt de fysiotherapeut weer 2 keer langs.. Mochten de oefeningen niet genoeg helpen of als de fysio een blokkade in de nek vermoed dan worden we doorverwezen naar een manueel therapeut. Maar eerst oefenen dus. Ik hoop zo dat het wat gaat helpen. Af en toe als we Nicole oppakken dan is het net een plank, dan kan je haar bij wijze van spreke tussen 2 vingers houden..

Nu moeten we dus oefenen met Nicole om te zorgen dat ze ook naar rechts gaat kijken en naar beneden. Wat het scheve hoofdje betreft kregen we het advies een Babysleep aan te schaffen, zoals Bixister ook al had gepost. Volgende week legt de fysio dan uit hoe we dat ding moeten gebruiken.

't Zal mij benieuwen allemaal. Gelukkig vond Nicole de oefeningen wel best, ze was heel vrolijk aan het lachen naar de fysio en flink aan het brabbelen Nou is ze best moe en ligt ze lekker in de box....
pi_30764570
Lishe, dat zou super zijn!Wil je me anders mailen? (lauravelthuisen@hotmail.com) dan kunnen we even overleggen.

Quinny, Sara krijgt momenteel Friso Comfort, tegen krampjes, maar daar zit ze pas sinds 4 dagen op, dus kan even duren voor het goed aanslaat...

Verder iedereen thnx voor de tips!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 18:56:10 #124
81992 Githa
pi_30765564
Zo Anna!... dat gaat goed

Sara heel veel sterkte met je krampjes en Fuente met het aanzien van de kleine Sara

Noah, ach jongen toch ...een dikke buil op je hoofdje

Lily, dat heeft jordy ook maarja helaas voor hem heb ik op een dag ook wel eens wat anders te doen.
Jordy ging net gewoon per ongeluk zelf zitten ja, per ongeluk.... hij ging in kruiphouding zitten, op handen en knieën en trok een beentje schuin naar boven waardoor hij zo op zijn billen terecht kwam hij begon van blijdschap zelf al in zijn handjes te klappen en mama deed natuurlijk mee.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij doorheeft hoe hij dat nu gedaan heeft.
pi_30767392
Fuente, een week of twee geleden hadden wij een intake van de kraamzorg en zij zei dat Centangeli van Bloem heel goed helpt bij darmkrampjes. Je kan het echter niet overal krijgen. Je kan het eventueel via internet bestellen: http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&artnr=557029&bladeren=192&prodindex=5
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:52:17 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30767454
Fuente, je hebt mail!

Anna, grote meis, je loopt zo ongeveer gelijk op met Luuke. Dan ben je een hele dame hoor!
En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 20:34:23 #127
81992 Githa
pi_30769149
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:52 schreef Lishe het volgende:

En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
Mij ook ...en zichzelf ook aan zijn reactie te zien hij schrok er zo van dat hij spontaan begon te klappen met een big smile op zijn gezichtje zoiets moet je nu eigenlijk vast kunnen leggen
Maar ik ben bang dat hij nog niet echt door heeft hoe hij het gedaan heeft hoor maar hij heeft bewezen dat hij het kan

Ik ben zo trots
pi_30773292
knap hoor jordy! je gaat myrthe van ladyBos achterna denk ik, in no time zelf zitten én staan! ook grappig he dat handjes klappen. dat is anna de laatste dagen ook druk aan 't doen.

maar met 't volgende verbaasde ze me net ook: tijdens 't afdrogen na 't badje zing ik vaak wat voor haar om haar aandacht een beetje erbij te houden (anders kronkelt ze steeds alle kanten op). bij het liedje 'klap eens in je handjes' klapte ze op de juiste momenten in haar handjes (zonder dat ik het voordeed). we zingen dat liedje niet eens zo vaak, maar als we 't doen, altijd 2 versies achter elkaar (zo combineren we de beide familieversies van 't lied) en één daarvan begint met 'draai het wieletje nog eens om, klap eens in je handjes'. en jawel hoor, mevrouw begint precies op het goede moment enthousiast te klappen. ik dacht nog even dat het toeval was maar ook bij het doorzingen klapte ze steeds uitsluitend bij de klapstukjes. zo grappig he, om ineens zo te zien dat ze al echt onderscheid maakt in alle woorden die op haar afgevuurd worden, en er kennelijk echt wat van 'snapt'.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 20-09-2005 22:31:42 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:30:19 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30773710
leuk is dat he Bix? maar wat knap dat ze al klappen joh. Luuke komt niet verder dan vol verbazing naar haar knuistjes kijken die ze dan richting elkaar wappert. Op het juiste moment, dat dan weer wel. En bij Jan Huijgen in de ton, op het eind, zing ik; en het tonnetje viel kapoooooot, en kapot humt ze altijd mee.

Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me.... Nu nog een lading foto's in mijn tas!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:35:23 #130
81992 Githa
pi_30773923
Anna wat knap en het is ook zo leuk om mama's versteld te doen staan he

Lishe
pi_30774049
lishe (maar 't is toch "in duigen"?)
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:49:48 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30774535
Dat vroeg ik me af (Ik type er niet alleen over, ik praaaat er zelfs over, hardop). lalalla lalalalala en de ton die begon te buigen , te buigen, .... (en dan zing ik iets van en het tonnetje viel kapoooot)
pi_30774823
oh ik ken alleen de korte versie: "jan huijgen in de ton, met een hoepeltje erom, jan huijgen, jan huijgen, en de ton die viel in duigen"
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:59:19 #134
81992 Githa
pi_30774909
Zo ken ik hem ook Bix en Lishe een Jan Huygen complex
pi_30775318
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:30 schreef Lishe het volgende:
Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me....
Kun je niks aan doen, het IQ van jonge moeders schijnt met 10 punten te dalen. Helaas is dat slechts een gemiddelde, dus je kunt lager uitkomen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:10:13 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30785026
Jordy wat goehoed Maxim deed dat ook zomaar ineens, en dan verdwaasd rond kijken van "deed ik dat" maar toen had hij het ook wel door hoor, volgende dag deed hij t weer en weer en weer. en nu gaat hij overal aan staan gisteren keek ik onder tafel omdat ik wat hoorde, was hij gaan staan bij de eetstoelen en was er vrolijk op aan het slaan deugniet
pi_30785551
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
©Dumbo
pi_30786069
Net terug van een verhit CB bezoek (het is me er toch warm, pfff). Ik heb notabene een dik uur moeten wachten
Was niet echt een pretje in die hitte met een zeer beweeglijke baby op schoot, maar goed, David hield zich kranig want hij heeft alleen maar zitten lachen en brabbelen.

David is nu bijna 8 maanden en weegt 7955 gram en is 72 cm lang. Verder ook alles goedgekeurd
pi_30794832
Vandaag voor het eerst met tranen in m'n ogen Noah naar de creche gebracht
Hij is nu best wel eenkennig, en eerst als we daar kwamen had ie nog amper oog voor mij omdat er zoveel te zien was, maar nu gaat ie al huilen als ik hem bij wat speelgoed zet en er gewoon naast blijf zitten. Dus vanmiddag hadeen leidster hem even over genomen en zei dat ze hem ging afleiden. Hij huilen natuurlijk en ik stond nog op een afstandje te kijken, had Noah nog niet eens gedag gezegd ofzow en ze had het er ook over dat ze mij zouden gaan uitzwaaien. Maar die leidster zei toen dat zolang ik er nog stond ze niks met hem kon.. Dus ik dacht dat ze bedoelde dat ik weg moest dus ben toen maar gegaan, maar voelde echt niet prettig
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
©Dumbo
  woensdag 21 september 2005 @ 19:19:14 #140
109497 Icaä
pi_30799532
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:57 schreef lily het volgende:
David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Volgens mij ligt het aan de naam
Onze David houdt ook niet van de box, en is bovendien ook aan de ronde kant.
Grappig!

-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
Lengte zal niet veel uitmaken.
pi_30800117
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef Icaä het volgende:
-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
haha, hij was nogal mager en is de laatste tijd dikker geworden vandaar dat hij voor ons gevoel flink zou zijn bijgekomen maar het viel inderdaad mee
pi_30800283
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:39 schreef texelonia het volgende:
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
  donderdag 22 september 2005 @ 10:50:13 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30817499
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:29 schreef texelonia het volgende:
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
in het fototopic gezet
pi_30817658
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef lily het volgende:

Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
Ja dat weet ik ook wel dat je beter gewoon kunt gaan en dan 5 minuten later is het over. Maar het was nu meer de manier waarop ofzow. Ze bedoelde het vast wel goed enzow, het kwam er alleen een beetje ongelukkig uit
©Dumbo
pi_30837750
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
pi_30837838
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef Lishe het volgende:
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
Ontzettend onwijs bedankt! Mail me nog even de verzendkosten door, dan maak ik die over. Heel erg bedankt meis
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:48:55 #147
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30869051
Dag dames,

Hier eindelijk weer eens een postje van mij na een lange vakentie en een paar weken zonder internet. Tjee, wat veel om bij te lezen zeg.

Bix- hoe zijn je nachten nu? Nog steeds geradbraakt? Moeilijk hoor, lijkt me, dat 'afwennen' van iets wat er langzaam ingeslopen is. Anna is wel al een flinke zeg!

Fuente; Wat naar zeg, voor je kleine popje. Echt heel vervelend, die krampjes, hopelijk werken de middeltjes. Ben zo benieuwd naar foto's van je kleine meisje, maar ga zo wel even in het fototopic neuzen.

Tex- ach gossie, wat zielig, die kleine Noahtje huilend bij het kinderdagverblijf. Kan me goed voorstellen dat je met een heel naar gevoel daar weg bent gegaan. Hopelijk wordt die eenkennigheid snel weer wat minder, want hoewel het natuurlijk een eer is dat jij er het onderwerp van bent, kan ik me voorstellen dat het ook erg lastig kan zijn.

Githa- wat een lekker ding joh, dat ie gewoon lekker per ongeluk zelf gaat zitten!

Suzanna- ook lastig, dat afbouwen van die laatste fles. En wat vervelend dat je er 's nachts steeds weer uit moet. Huilende kindjes zijn zo zielig he?!

Julius is zo lief en groot joh! Echt, hij is om op te vreten de laatste tijd en alle cliche's zijn waar, het wordt inderdaad alleen maar leuker. Ons meneertje wil de hele dag staan op schoot, vindt dat echt ontzettend stoer. Het lijkt wel of ie staat te windsurfen, het is echt erg grappig. Verder is ie zo levendig. Hij wil alles pakken wat in zijn buurt komt. Borden, kopjes... alles wordt van tafel getrokken. Rollen kan ie wel, maar doet ie nooit. Hij weet nog niet echt dat ie het kan geloof ik. Wel kronkelt ie alle kanten op als ie in de box ligt en schatert ie het uit als we hem kietelen. Verder begint er echt wat te gebeuren met de spraakontwikkeling. Ineens komt er af en toe ineens een B of een P uitgerold tussen alle uh's en ah's door. Hij maakt ook hele enge exorsistgeluiden. Een soort gegrom wat van heeeeel diep komt. Volgens mij doet ie ons na, want wij doen altijd of we hem op gaan eten en maken daar dan heel veel knorrende geluiden bij (als waren wij varkentjes... ). Steeds begint ie te grommen als we dat weer bij hem doen. Dat van hem klinkt alleen honderd keer enger. We waren naar de doop van een ander babytje en op het moment supreme zweefde de exorsist het vredige kerkje binnen. Ahum...
En eergister ofzo was ie voor het eerst een beetje ziek. Heel zielig was het. Hij snotterde en werd om de tien minuten huilend wakker. Arm kleintje. Gelukkig is ie weer beter. Hij is er alleen helemaal hees van geworden. wat ik stiekem heeeeel schatig vind klinken...

zaterdag 24 september 2005 @ 00:39:58 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30876237
Renzell is er weer! Welkom terug. En Juuulius, vakantieganger,ik heb je avonturen gemist!
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 10:58:06 #149
81992 Githa
pi_30881150
Julius en Renzell, welkom terug

hihihi, dat gegrom is heel herkenbaar en wat komt dat van diep he..... maar een troost! het gaat over volgende fase, monotoom gezang
Ziek zijn is niet .leuk beterschap
pi_30881998
Of heeeel hoog gillen en heeel hard, zo hard dat je oren er van piepen
©Dumbo
pi_30883244
Oooh leuk dat jullie weer terug zijn Renzell en Julius!

Dat gebrom herken ik ook wel. Hier gaat dan z'n mond wijd open, blik op oneindig en dan maar geluid maken. Een soort 'zingen' doet hij ook, maar vreemd genoeg alleen in de auto Dan maakt hij hele liedjes met 'ooooooooooooeeeee, aaaaaaaaaaaah, eeeeeeeeeeeeeh'
It's all up to you
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 14:02:55 #152
81992 Githa
pi_30886030
Hier wordt ook het liefst in de auto gezongen gek he....
wanneer krijgen we weer eens een Tomas spam ?
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:15:30 #153
105888 renzell
pi_30886356
gezang ook hier ja, vooral als ie moe is.... lief is dat he?!
pi_30886945
b'jour renzell & julius! geweldige foto's heb ik net gezien van jullie vakantie wat een lekker mannetje is 't toch he. en die gekke geluidjes, hihi heerlijk toch dat nog zo volstrekt ongegeneerde van die kleintjes. anna zingt er ook op los (al vrij melodieus), maar niet alleen in de auto hoor. ze is echt helemaal gek van muziek / liedjes. als we maar iets zingen dan hopt ze zo enthousiast mee dat ik soms bang ben dat ze (bijv) de kinderstoel uitvliegt ofzo. verder is ze heel druk bezig met op d'r (handen en) knieën te zitten en te wiebelen, ze begint zich soms ook wat op te trekken aan de spijlen van de box. in 't wipstoeltje durf ik haar niet meer alleen te laten want ze gaat ineens rechtop zitten en buigt zich dan helemaal naar voren of opzij om een gevallen knuffeltje op te rapen. ik weet nog goed dat toen piet dat kon het wipstoeltje af en toe omkieperde met hem er in.
pi_30887242
Noah doet ook altijd "aaaaaaaaaaaaah" op de fiets zodat zn stem gaat trillen door het gedribbel op de tegeltjes

Wat die eenkennigheid betreft, het is idd wel heeeeel schattig dat ie altijd bij mij wil maar idd ook wel lastig soms. En voor Micha ook niet altijd leuk. Als Noah gevallen is ofzow, wil ie alleen door mij gestroost worden en niet door Micha Maa goed, zit er dik in dat Noah ook wel een keer 'papa-periode' gaat krijgen en dan staan we weer quite

Anna ook al op de knietjes zitten, ik vind dat zó schattig he, als kleine kindjes op de knietjes gaan zitten Net als kleine kindjes die op hun hurken zitten, zó lief
©Dumbo
pi_30889279
Wat gaat dat hard met Anna zeg, al op de knietjes zitten en zich proberen op te trekken..wow!

En Noah met z'n trilstemmetje op de fiets, ik zie het helemaal voor me

Jordy dus ook een auto-zanger. Geen idee waarom dat is inderdaad

En ja, ik denk dat het wel weer tijd is voor wat Tomas-spam he? *vertrekt richting fototopic*
It's all up to you
pi_30893623
Lishe, de ABC poeder is binnen! Heel erg ontzettend onwijs bedankt *knuf*!

Weet iemand ook hoeveel er in de fles moet? Ik ga er meteen vanavond mee beginnen
Verder gaat het alwel iets beter met Sara, ze kan iig weer poepen (lekker smakelijk ) en dat scheelt al een boel drama. Vandaag zijn we lekker met z'n 3en wezen winkelen, en nu zit ze bij papa op schoot te brabbelen Morgen is ze alweer een maand, het gaat veels te snel...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:29 #158
81992 Githa
pi_30893812
en het gaat alleen maar harder en harder

Ik hoop dat sara baat heeft bij die ABC poeder, ik weet helaas ook niet hoeveel daarvan in een fles moet ... succes!
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:42:55 #159
109497 Icaä
pi_30895522
Googelen op 'dosering ABV Dophilus levert op (1e hit, cache geheugen)

"Aanbevolen dosering : als voedingssupplement voor zuigelingen en kinderen een kwart tot een halve theelepel dagelijks innemen, tenzij anders geadviseerd. ABC Dophilus poeder kan over voedsel gestrooid worden of kan met melk, water of vruchtensap gemengd worden."

Tweede hit, gewone link (geen cache)

"Aanbevolen dosering
Als voedingssupplement voor zuigelingen en kinderen een kwart tot een halve theelepel dagelijks innemen, tenzij anders voorgeschreven. ABC Dophilus poeder kan over voedsel gestrooid worden of kan met melk, water of vruchtensap gemengd worden. Eén theelepel (ongeveer 1,5 gram)tablet bevat:

Ongeveer één miljard levensvatbare micro organismen, bestaande uit de volgende bacterie-stammen:
B.bifidum 350 miljoen
S.thermophilus 350 miljoen
B.infantis 350 miljoen"

Alstu
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:38:46 #160
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30901436
Graag gedaan Fuente, hopelijk helpt het. Degene die mij op het idee van het poeder bracht, doopte haar pink altijd een keer of 3 in het potje en liet haar zoontje dat voor de voeding opsabbelen.

Luuke zingt ook! Het is normaal nogal een stille, maar sinds kort zingt en brabbelt ze er op los! Ook bij hobbeltjes in de weg. En het mooiste van alles; ze zegt mamamama. Als ik weg ga (naar de keuken) of als ze moe is en bij me wil hangen. Of bij klein verdriet. Mijn schatteke.
Morgen gaan we op avontuur. We zijn gevraagd te figureren in een of ander verfilminkje. Hmm, en ik baal dat ik toegezegd heb, want ik moet om 6 uur mijn bed uit. Op zondag!!!!
pi_30901741
zOwjah Lishe, kleine tip Donderdag is er bij de Bijenkorf wat van Imps&Elfs in de aabieding (3 dwaze dagen)
©Dumbo
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:50:22 #162
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30901793
Hahaha! Maar die heb ik geen in de buurt. (knettergek zijn ze hier, HenM hebben we ook al niet).
pi_30902145
He jammer. Maar je kan ook online bestellen en wordt nog gratis thuis bezorgd ook
©Dumbo
pi_30902210
thnx allemaal!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 25 september 2005 @ 00:30:34 #165
105888 renzell
pi_30904458
Lief, al die zingende kindertjes.
Julius was vandaag ook weer de hele dag aan het zeurzingen.
Hij zong; baaabaaaawaaaabaaaawaaawaaabaaa
Lief!
pi_30922970
Kom ook weer eens gluren hier.
Isis "zingt" ook maar dan voornamelijk in de auto en in de buggy als je over klinkers rijd.
Over de kasseien in Antwerpen vond ze wat minder toen begon ze bijna huilerig te "zingen" wel een grappig geluidje overigens.

Slapen doet ze ook erg goed en lang! Ik ben tegenwoordig voor haar aan wakker. Tussen 7 en 8 s'avonds gaat ze naar bed en dan word ze wakker tussen 8 en 9 de volgende ochtend.
Huilen doet ze bijna nooit , alleen als ze honger heeft of erg moe is.

Tijdens de vakantie hebben we veel gezwommen en ze vond zelfs het golfslagbad geweldig , dan lag ze helemaal in een deuk in haar zwembandje.
  maandag 26 september 2005 @ 09:11:48 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30936532
Hey Xanthe, leuk om ook weer wat van jou te horen, en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met Isis Krijgen we ook nog een paar fotootjes te zien? ze zal wel flink gegroeid zijn

edit, ik zie nu pas de link naar foto's in je signature
©Dumbo
pi_30948084
Ik heb net iets teveel gezegd gisteren
Accuut is ze vandaag super hangerig, drammerig en huilerig. Ze is ontzettend verkouden erg zielig.
Amper adem kunnen halen door haar neusje en maar met zoutoplossing het proberen te verlichten. Wat doen jullie bij verkoudheidjes om het te verlichten? Ze grijpt ook erg veel naar d'r rechter oortje , misschien morgen toch maar voor de zekerheid een afspraak maken bij de huisarts om even te kijken of er niets aan de hand is.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 22:01:09 #169
81992 Githa
pi_30955443
Zou goed een ooronsteking kunnen zijn Xanthe .... zo zielig als ze ziek zijn he.
Jordy is eigenlijk nog helemaal niet verkouden geweest maar een zoutoplossing is prima, wat je ook zou kunnen doen is haar neusje zo veel mogelijk snot vrij houden door het zo nu en dan leeg te zuigen met zo'n pompje.
Als ze heel erg benauwd is wil stomen in de badkamer met de heetwater kraan open wel eens helpen en ik heb ook wel eens gehoord, een open gesneden ui onder het bedje maar of dat ook zo gezond is voor kleintjes durf ik niet te zeggen wellicht weet iemand dat hier wel.

Leuk dat je er weer bent trouwens kom je weer wat regelmatiger posten ?
  maandag 26 september 2005 @ 22:05:05 #170
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_30955575
Bij oorontsteking vinden kindjes het vaak prettig als het hoofdeinde van het bed wat omhoog staat. Dat schijnt de pijn te verlichten. Kai sliep daar ook wat beter door toen hij oorontsteking had. Gewoon een paar handdoeken onder het matrasje. Beterschap Isis!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 26 september 2005 @ 22:12:08 #171
3011 E.T.
pi_30955808
telefoonboek onder de poten van 't bedje aan de hoofdeindekant
Ook bij een flinke verkoudheid ljiken ze dat lekker te vinden (volgens mij heeft Saskia vorig jaar de halve winter zo schuin geslapen )
En die ui onder het bed in stukken.. dat werkt echt. De volgende ochtend hebben ze een stuk meer lucht en zitten ze lang niet zo vol in de neus. Het is alleen niet zo'n prettig luchtje, maar ja..
  maandag 26 september 2005 @ 22:35:42 #172
105888 renzell
pi_30956605
Het is volgens mij al honderd keer de revu gepasseerd, maar toch ben ik weer benieuwd:
Hoeveel slapen jullie kindjes precies? Of wisselt dat erg? En leg je ze overdag in bed? Of niet? En worden ze nog wakker 's nachts? Kortom; hoe doen die jonkies van jullie het in hun nestjes?

Ik vraag het mede omdat het me toch steeds weer opvalt hoeveel Julius eigenlijk slaapt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb in deze absoluut niet te klagen, maar ben gewoon benieuwd hoe dat bij andere kindjes zit.

Juul is nu bijna een half jaar en zijn slaapritme (waar uiteraard regelmatig vanaf geweken wordt...) is ongeveer zo:

07.00uur- eerste voeding/ meteen terug naar bed
1,5 a 2 uur slaap
09.30uur-opstaan
11.00uur- tweede voeding
12.30/13.00uur- naar bed
2 uur slaap
15.00uur- wakker/ derde voeding
17.30uur- naar bed
1uur slaap
18.30uur-wakker
19.00uur- vierde voeding
20.30uur-naar bed
2 uur slaap
23.00uur- wakker maken voor laatste voeding
7,5 uur slaap

Ik zie nu dat het alles bij elkaar rond de 14 uur is wat ie slaapt. Toch wel vrij veel denk ik zo. Soms 11 a 12, soms 16.
Wel heerlijk overigens hoor, dat ie 's middags echt twee uur onder zeil is. Kun je lekker rustig wat dingen in huis doen enzo. Ik doe hem dus ook altijd in bed voor slaapjes, of we lopen met de kinderwagen en dan slaapt ie daar.
Jullie?
  maandag 26 september 2005 @ 23:01:28 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30957430
Noah sliep tot een tijdje terug ook zoveel ongeveer renzell... En nu nog soms, ligt er beetje aan hoe het uitkomt. Meestal heeft ie nog maar 2 middagslaapjes, van gemiddeld 1,5 uur. Maar als alles en beetje aan de vroege kant is, dan leg ik hem voor zn avondeten ook nog een uurtje in bed. Als ie moe is eet ie anders echt niet goed...

Maar goed, hij krijgt dus ook nog steeds een late fles (heeft ie echt nodig, wordt ie ook wakker voor), maar dan moet ie ook weer 1 - 2 uur wakker zijn voor ie weer wil slapen... En anders wordt ie 's nachts wakker en gaat dan rustig een uurtje liggen spelen in bed

Mijn conclusie is dus dat Noah te veel overdag slaapt en te weinig 's nachts Weet alleen nog niet hoe ik hem kan stimuleren dat aan te passen
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:01:38 #174
81992 Githa
pi_30957435
Jordy gaat ook zo vaak naar bed maar slaapt niet zo lang.
Nu heb ik geen vast ritme met Jordy, ik leg hem op bed als hij moe is maar daar zit wel een sterke regelmaat in.

07.00/08.00uur wakker worden
09.30/10.00 uur fruithapje en weer naar bed maar soms ook wel eens voor het fruithapje al, als hij erg moe is 45 min/1 uur slaap
13.00/14.00 uur naar bed 45 min/1 uur slaap

en dan soms rond 17.00/18.00 uur nog een hazenslaapje van 30 min

20.00 uur gaat hij naar bed en slaapt dan op wat uitzonderingetjes na altijd oor tot de volgende morgen.

Ik zou me iig niet druk maken hoor Renzell, ze slapen zoveel ze nodig hebben en zolang hij niet duf is als hij wakker is dan is er niks aan de hand.
Jordy heeft rond die periode ook veel meer geslapen als nu, het is ook een grote ondekkingstocht voor de kleine vent en dat is super vermoeiend
Wel lekker hoor dat blijven liggen tot 09.30 uur
  maandag 26 september 2005 @ 23:06:44 #175
105888 renzell
pi_30957590
Ha ha, nee hoor Githa, ik maak me ook helemaal geen zorgen. Vind het eerlijk gezegd wel relaxed dat meneer zo'n lekker slaapkoppie is. En dat blijven liggen 's ochtends is inderdaad erg fijn (soms wel tot 10.30uur!!!). Iedere keer denk ik weer: "Nu laat ie zich echt niet meer zomaar terugleggen." Maar toch lukt het altijd weer. Hij ligt dan wel eerst nog bijna een uur te kletsen en te zingen in bed, maar valt uiteindelijk toch weer in slaap.
  maandag 26 september 2005 @ 23:09:18 #176
105888 renzell
pi_30957666
Ja Tex, hoe zou je zoiets nou weer aan kunnen passen? Lastig lijkt me. Ik probeer ook altijd op slinkse wijze het patroon van meneer zo te draaien dat het mij goed uitkomt, maar dat lukt lang niet altijd.
Wat zeggen ze bij het cb over die late fles? Hebben die nog tips daarvoor?
  maandag 26 september 2005 @ 23:11:42 #177
105888 renzell
pi_30957736
Nou, ik ga het gastje maar eens uit z'n nestje rossen voor die laatste voeding denk ik....
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:17:45 #178
81992 Githa
pi_30957947
Hier ging die laatste voeding zo makkelijk dat ik je geen tips kan geven Tex
We moesten Jordy steeds vaker wakker schudden voor en tijdens die laatste voeding dus heb ik hem op een dag maar gewoon niet meer gegeven

En steeds een kwartiertje vroeger geven die fles ? .... dus 23.00 uur en morgen 22.45 uur en dan 22.30 uur enz. enz. misschien dat hij zo langzaam went
en naarmate je dichter bij de 20.00 voeding komt mits hij die krijgt geef je van beide flessen wat minder zodat je op het middelpunt de twee flessen kunt samenvoegen tot een. snap je het nog
  maandag 26 september 2005 @ 23:21:12 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30958074
Het CB heeft er bij mij nog niks over gezegd over die laatste fles. En ik vond het wel best zo, tenminste hij heeft die fles echt nodig dus dan geef ik hem dus ook gewoon. Dus heb ook nog niks gevraagd.

Merk wel dat Noah nu veel langer wakker is tussen het slapen door. Maar slaapt dan dus ook weer gerust 1,5 tot soms wel 2 uur. En als ie dan 's ochtends bijv maar 1 uurtje laapt, haalt ie dat 's middags wel weer in En om hem nou wakker te maken overdag zodat ie 's avonds wat moeier is vind ik ook weer zowat Dus ja, dan laten we het maar zo, en zien wel hoe het verder gaat Tis ook zo'n lekker ding verder, dat maakt het ook allemaal weer goed
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 26 september 2005 @ 23:23:01 #180
81992 Githa
pi_30958118
Ohw, dan laat het hele idee maar zitten Ik kreeg even de indruk dat je hem wilde stimuleren dit te veranderen maar niet wist hoe dit aan te pakken.
  maandag 26 september 2005 @ 23:30:21 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30958336
Stelletje Slaaperds! Luuke slaapt nog 1 grote slaap, van 11.30 tot 13.30u. Haar slaapje na de eerste fles is er in de vakantie tussen uit geslopen. Best een beetje jammer, het was altijd zo heerlijk om dan nog even terug in bed te kruipen op vrije dagen. Nu blijf ik mezelf verbazen wat een hoop je al kan doen, als je elke dag om 7 uur opstaat . Luuke gaat trouwens elke avond om 19.00 uur naar bed. (Ook lekker, de avond voor jezelf, alleen jammer dat deze mama vooral 's avonds werkt ...)
  maandag 26 september 2005 @ 23:41:19 #182
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30958720
Wat ik bijna vergeet te vermelden:
Gisteren zaten we bij vrienden. Op een gegeven moment zegt mijn vriend:" En toen trok Luuke zich op aan de rand van haar bed, staat ze daar ineens". Dus ik vraag hem vol verbazing wanneer dat dan gebeurd was. "O, paar dagen geleden". Vertel dat dan! Meteen!
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 08:15:33 #183
81992 Githa
pi_30963576
Lishe
Was hij het vergeten te vertellen of vond hij het niet zo belangrijk ?

Maar wel super goed Luuke
pi_30963789
Luuke

David slaapt ook lekker lang ´s nachts. Hij gaat rond 20.00 naar bed en hij wordt rond 9.00 wakker. Doordeweeks moeten we veel vroeger op ivm werk en/of school dus dan moet ik hem wakker maken en gaat hij samen met Damon om 19.00 naar bed.
De laatste voeding krijgt hij niet meer.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:47:47 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965081
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:23 schreef Githa het volgende:
Ohw, dan laat het hele idee maar zitten Ik kreeg even de indruk dat je hem wilde stimuleren dit te veranderen maar niet wist hoe dit aan te pakken.
Ja aan de ene kant wel, maar niet door hem overdag tegen zijn zin in wakker te houden. Ik zou niet echt weten hoe ik het anders moest doen. En echt belangrijk is het ook niet, want het gaat op zich verder prima zo. Maar het zou idd wel lekker zijn als we gewoon de avond een beetje voor onszelf hadden.

Maar om 20:00 uur krijgt Noah geen fles meer trouwens. Meestal rond half 6/6 uur avondeten met yoghurt toe, en die yoghurt vervangt die fles zeg maar. En dan dus pas rond half 11 ofzow zn laatste papfles.
©Dumbo
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:48:12 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965088
Luuke
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:03:28 #187
81992 Githa
pi_30965402
Hoe ziet Noah's eetpatroon eruit dan ? .... wie weet zou hij wel beter slapen als hij nog een papfles zou krijgen rond 20.00

Jordy krijgt:
07.00/08.00 uur een fles melk 200 ml
10.00 uur fruithapje en drinken
12.00/13.00 uur boterham en een halve fles melk 100 ml
17.00 uur avondeten met toetje en drinken
19.00/19.30 uur papfles 200 ml
pi_30965429
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:41 schreef Lishe het volgende:
Wat ik bijna vergeet te vermelden:
Gisteren zaten we bij vrienden. Op een gegeven moment zegt mijn vriend:" En toen trok Luuke zich op aan de rand van haar bed, staat ze daar ineens". Dus ik vraag hem vol verbazing wanneer dat dan gebeurd was. "O, paar dagen geleden". Vertel dat dan! Meteen!
Mannen
Geweldig dat ze staat joh
Sara
Merel
Ukje
pi_30965602
Slapen jullie kinderen al vanaf het begin zoveel?? Mijn dochtertje van nu 2 maanden slaapt dat bij lange na niet. Daarbij vertikt ze het ook om overdag in bed te slapen dus slaapt ze alleen maar in de box.

Nouja, misschien wordt haar ritme wel anders als ze straks naar het KDV gaat.
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:15:38 #190
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965690
Dat is de late fles dan dus gewoon een paar uur vervroegen bedoel je Githa? Want extra lijkt me anders erg veel

Noah krijgt:
8.00 uur fles pap 200ml
12:00 uur fruithap
13:00 uur boterham + halve fles melk 100ml
17:30 avondeten+yoghurt
22:00 uur papfles 200ml

Drinken krijgt ie de hele dag tussendoor zo'n beetje, wanneer ie er zin in heeft...
Is dan misschien wel een idee ja, om die papfles van 22:00 uur steeds iets vroeger te geven Hij heeft trouwens wel een tijdje van 20:00 tot 8:00 geslapen, met alleen wel nog die late fles dan, maar daar sliep ie dan dus min of meer doorheen. Op gegeven moment is dat ritme er dus weer uitgeslopen
©Dumbo
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:17:32 #191
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965743
Igraine, 'ze zeggen' dat pasgeboren babies elke 24 uur zo'n 20 uur slapen Bij Noah klopte dat wel, die was alleen wakker tijdens een voeding zo ongeveer En dan naarmate ze ouder worden zijn ze dan steeds meer wakker. Maar goed, elk babietje is weer anders natuurlijk, en de ene heeft veel slaap nodig en de ander juist niet
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:18:35 #192
81992 Githa
pi_30965762
Vervroegen idd en als hij dat niet pikt de fles steeds een kwartiertje vroeger gaan geven tot hij op de gewenste tijd zit.
Misschien gaat hij daardoor overdag ook minder slapen omdat hij dan een lange slaap heeft en jullie wat meer vrije tijd
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:22:27 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965841
Ja ik denk dus eigenlijk dat ie dan dus 's nachts wakker gaat worden, of 's ochtends heel vroeg, omdat ie nu dus overdag ng veel slaapt. Maar dan zou ik hem dus wakker moeten houden/maken overdag, dat vind ik zo zielig

Owjah, meestal houdt ie het ook niet uit tot 20:00 uur trouwens na z'n middagslaapje. Dan ligt ie er om 19:00 uur al in, of meteen na zn avondeten...

Maar hopelijk verschuift dat dan na een paar dagen ofzow
©Dumbo
pi_30965880
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:17 schreef texelonia het volgende:
Igraine, 'ze zeggen' dat pasgeboren babies elke 24 uur zo'n 20 uur slapen Bij Noah klopte dat wel, die was alleen wakker tijdens een voeding zo ongeveer En dan naarmate ze ouder worden zijn ze dan steeds meer wakker. Maar goed, elk babietje is weer anders natuurlijk, en de ene heeft veel slaap nodig en de ander juist niet
Oh nou dat gaat hier niet echt op, ze is veel te bang wat te missen volgens mij...
Ze slaapt 's nachts wel gewoon van 23:30 tot 7:00 met soms een onderbreking en soms niet, maar overdag doet ze alleen hazeslaapjes. Zelfs in de kinderwagen blijft ze soms wakker en me de hele tijd aankijken.

Het zal wel in haar genen zitten denk ik
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:24:15 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30965884
Owjah z'n boventandjes komen ein-de-lijk door! Ik 'wacht' er al 2 weken ofzow op, zag twee witte randjes, maar er kwam maar niks en er kwam maar niks. Nu voel ik dan eindelijk één scherp randje, dus het eerste boventandje is eindelijk door
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:25:49 #196
81992 Githa
pi_30965928
nou zou ik ook weer niet doen ik denk dat hij er langzaam wel aan went maar dan moet je hem er niet uit halen om 2 uurtjes eruit te zijn zoals je eerder schreef.

Als hij nu om 19.00 heel moe is zou ik wel proberen hem nog even op te houden.
Ik weet ook gewoon dat wanneer ik Jordy om 19.00 uur naar bed doe hij gewoon een uur eerder wakker is.
Wie weet werkt het bij Noah helemaal niet zo hoor maarja het is het proberen natuurlijk waard Ik zou zeggen succes !

en Noah weer een tand jahoeeeeee!!! dat is nummer drie al, toch ?
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:39:12 #197
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30966181
Ja ik weet ook niet hoe dat werkt bij die kinderen hoor. Als je ze een uur eerder in bed legt worden ze wel een uur eerder wakker. Maar als je ze een uur later in bed legt worden ze mooi niet een uur later wakker!

En dit is tand nr 3 ja, en nr 4 laat ook niet lang meer op zich wachten denk ik
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 10:49:06 #198
81992 Githa
pi_30966373
Jordy heeft er nog niet een en ik dacht toch echt steeds dat er een aan zat te komen ik heb dat maar opgegeven hoor
Steeds krijgt hij spuitbroeken, kapotte billen, rode vlekken op zijn wangen en begint hij heel driftig op alles te kauwen maar

We geloven het nu pas als ik er echt een zie of voel
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:53:18 #199
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30966463
Nicole (11 weken) slaapt als volgt:
-8.00 voeding, dan speelt ze tot een uurtje of 10.00 en valt ze in de box in slaap
-11.00 voeding, dan in bed
-14.00 voeding, wakker
-17.00 voeding, wakker tot ongeveer 19.00, dan slapen/huilen
-20.00 naar bed, slapen tot weer ongeveer 8.00 uur de volgende dag

Dus dan slaapt ze ongeveer 15/16 uurtjes op een dag. Het lekkerste is toch wel dat ze nu doorslaapt

Vandaag weer fysio gehad... Weer nieuwe oefeningetjes gehad. Het gaat gelukkig alweer een stukje beter met de voorkeurshouding, maar het gaat nog niet goed genoeg (maar zolang zijn we ook nog niet bezig ermee). Dus donderdag is de fysio er weer.
We moesten dus op advies van de fysio een BabySleep aanschaffen (zo'n kussen dus waardoor Nicole op haar zij kon slapen zonder door te kunnen rollen)... Wij naar prenatal in de MegaStores in Den Haag, blijkt dat ze die kussens niet meer mogen verkopen
Gelukkig begint Nicole nu een beetje met haar hoofd recht omhoog te slapen, zodat de afplatting wat stabiliseert. De fysio ging nog eens overleggen wat ze nu dan konden aanraden, even afwachten dus...

Ow, gister draaide Nicole zich van haar rug naar haar zij toe. Zo'n leuk gezicht dat gespartel met die beentjes

Vanavond de terugkomavond van de pufcursus. Lekker babietjes kijken, Nicole is de oudste, ze scheelt 7 weken met de jongste...
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:55:28 #200
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30966500
Bij het eerste tandje dronk Noah heel slecht zn flessen. Was al een week ofzow, halverwege opeens gillen en niet meer verder willen drinken. Of steeds 2 slokken en dan de fles even 'loslaten' en dan weer paar slokken, etc. Daarna dus 1 tandje door en toen viel het kwartje: 'oooh, dus daarom dronk ie zo slecht!' Dus toen dat daarna weer gebeurde wist ik dat tandje 2 eraan kwam, en nu was het weer zo

Maar ja, het gaat toch bij elk kindje anders natuurlijk
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 12:14:19 #201
81992 Githa
pi_30968492
Kreeg net een telefoontje van het Elizabeth ziekenhuis dat Jordy 7 oktober al terecht kon daar de arts die Jordy behandeld binnenkort vehuisd.
* Schrik* dat is gewoon al super snel.
Na navragen hoe het kwam dat hij nu ineens mocht voor zijn eerste jaar en of dit toch wel in overleg met de arts was, werd het stil aan de andere kant van de lijn.
Nee dus! ze had de opdracht zoveel mogelijk mensen te plannen binnen de tijd dat ze nog in Tilburg was en dat deed ze dus ook maar ze had niet eens in zijn dossier gekeken.
Als ik die vraag niet gesteld had, was hij gewoon volgende week geopereerd geweest terwijl dat niet de bedoeling was
Maar goed zijn arts gaat dus weg en nu ben ik van plan mee te gaan, ze gaat naar het Maxima medisch centrum in Veldhoven, dus ook goed te doen voor ons.
Wel spannend wederom, moet hij daar wel opnieuw weer op gesprek e.d. kennismaking in de kliniek ik heb nu al kippenvel afspraak staat voor 20 dec
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:08:10 #202
61800 Rottdog
pi_30970048
Tjee Githa lekker zo vanochtend en erg oplettend gelukkig was je zelf al zo wakker om er meer over te vragen

Snoww hebben ze ook verteld waarom ze die niet meer mogen verkopen

Hoe gaat het eigenlijk met de Tweeling Cas en Liz????
pi_30970843
Isis is vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft gelukkig geen oorontsteking.
Het is waarschijnlijk de druk van alle snot die haar daar wat pijn bezorgd. Longentjes klonken ook gezond dus niets aan de hand.
Ik zal vanavond eens een ui onder haar bedje leggen en kijken hoe dat gaat. Haar bedje schuin zetten lijkt me niet zo handig omdat het een draai kontje is , vanmorgen lag ze ook weer met dr voeten naar het hoofdeinde toe.

Waaraan moet Jordy geopereerd worden Githa? Maar goed dat je zo oplettend was zeg! Vind het van het ziekenhuis ook wel een erg domme zet.
pi_30972149
Myrthe slaapt sinds 2 nachten écht door Voorheen werd ze nog een paar keer wakker voor d'r speentje. Sinds 4 nachten ligt ze op d'r eigen kamertje, de eerste 2 nachten moest ik er dus een paar keer uit en had ik dus echt een rotnacht, want het duurt weer een uur voordat ik weer inslaap. Dus al getwijfeld of ik d'r toch maar niet weer naast mijn bed zou laten slapen zoals ze tot dan toe had gedaan, dan hoef ik alleen even mijn arm uit te steken, speen er weer induwen, en verder slapen. Maar toch doorgezet, de 2e nacht kwam ze om 2 uur, 3 uur en toen pas weer om 9 uur De derde nacht kwam ze alleen om 6 uur, en vanochtend kwam ze pas om 7 uur . Ze gaat meestal pas rond 9.30 naar bed trouwens. Overdag slaapt ze ook weinig, ze is gewoon altijd heel actief en wil niets missen. Van die verhalen dat babietjes 20 van de 24 uur slapen is hier dus ook nooit geweest helaas. Ik had toen de rust goed kunnen gebruiken

We hebben nog niet echt een schema hier qua eten/slapen enzo, ook omdat ze pas sinds een paar dagen echt wat eet (= doorslikt). Als ze wakker wordt krijgt ze d'r eerste fles (200 ml), dat varieert dus tussen 6 en 9 uur 's ochtends Maar meestal rond 7 uur. Dan om 10.30 de tweede fles, dan gaat ze meestal een half uurtje slapen (en soms opeens twee uur ). Als ze dan uit bed komt krijgt ze een fruithap en rond half 4 weer een fles (200 ml). Met het avondeten rond 7 uur proberen we er weer wat in te schuiven, meestal niet meer dan een paar hapjes, net als bij de fruithap. En dan rond 8 uur de laatste fles, nog even spelen, in bad, en dan tussen 9 en 10 gaat ze naar bed. Soms slaapt ze 's middags nog even, en als we met de auto ergens heen gaan dan slaapt ze meestal ook. Maar in totaal zit ze aan zo'n 11 uur slaap per dag maximaal.
pi_30972675
goedzo Myrthe! (ook van dat slikken, fijn!)

met Anna's nachtelijke slapen leek het van de week ook wat beter te gaan maar vannacht was 't weer helemaal mis, ze wilde er wel ieder uur uit zowat. ik hoop niet dat zij ook ziek aan 't worden is (Piet was/is zwaar verkouden, en koortsig enzo). zou ook een tand kunnen zijn, ze zit weer veel te kluiven.
Anna's 'schema' (kan sterk variëren maar dit is gemiddeld):
7.00u borstvoeding, soms nog een uurtje slapen (bij mij in bed)
9.30u. fruit
10.30 BV, vanaf 11.00u-13.00u slapen (in eigen bed).
als ze wakker is tijdens onze lunch mag ze ook aan tafel en krijgt ze een broodkorst (of 2).
14.00u BV
16.30u BV en weer naar bed, dan slaapt ze meestal een uur.
18.00u warm eten, beetje BV toe.
19.30u à 20.00u in bad en naar bed. tegenwoordig gaat het inslapen dan erg moeizaam en pas na nóg een keer aan de borst wil ze dan goed slapen. om middernacht vaak nog een voeding.
en soms dus ook 's nachts nog een keer.

kortom: ik zit weer op tig voedingen per etmaal. maakt me op zich niet zoveel uit, maar het is wel vermoeiend, vooral die nachten, terwijl ze eerst maandenlang altijd braaf sliep van 21.00u tot 7.00u.

Xanthe fijn dat 't niks ernstigs was met Isis, en leuk dat alles zo goed gaat.

Githa, wat suf van die lui om die operatie zo ondoordacht tussendoor te plannen. maar gelukkig was jij wel alert. en ik zag net een filmpje van Jordy, wat kan hij al goed kruipen/tijgeren!

Anna begint wat te hardhandig te worden, ze vond 't altijd al leuk om mijn gezicht aan te raken maar doet dat nu met zoveel kracht in d'r vingertjes/handen, dat 't niet leuk meer is. dus ze moet nu leren wat 'NEE' betekent.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:34 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30973370
Jeetje Githa, wat een muts die belde zeg! Gelukkig lette jij wel op. En 20 december is nog niet zo heel dichtbij. Moet ie dan eigenlijk lang in het ziekenhuis blijven? Wel jammer anders zo vlak voor kerst...

Myrthe, wat lekker (voor je mama) dat je zo goed doorslaapt En wat goed ook dat ze nu ook wat eten doorslikt

Bix, jammer dat Anna toch weer zo vaak wakker wordt. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Noah heeft in het topic mee zitten lezen volgens mij Vandaag heeft ie 2 slaapjes gehad, beide korter dan 1 uur Hij is nu dus net wakker, maar nu redt ie het dus never nooit niet tot 8 uur he Straks nog maar een uurtje laten slapen voor zn avond eten, want als ie moe is eet ie ook niet zo goed. Kan ook komen door zn tandjes natuurlijk dat ie nu wat minder slaapt.
©Dumbo
pi_30979263
Vanochtend een heel 4-maanden potje fruit op (wel zelfgemaakt maar even om de hoeveelheid aan te geven en vanavond driekwart 4-maanden potje sperzieboon op Het slapen is weer prut vandaag, ze is moe en hangerig maar na 10 minuten weer wakker
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:06:07 #208
105888 renzell
pi_30981693
Wow Mirthe, kleine snoepkont! Goed gedaan joh! wat fijn Ladybos, dat er eindelijk schot in de zaak zit qua eten. en sja, er moet altijd wel IETS niet goed gaan he?!

Bix; pfffff, lastig joh, zo'n klein Annaatje dat er steeds maar uit wil. Wat doe je dan? Neem je haar inderdaad in bed of laat je haar ook wel eens huilen? En hoe doe jij dat met voeden? Als Juul (incidenteel) 's nachts wel eens wakker wordt, geef ik hem eigenlijk altijd een voeding. Nooit geprobeerd hem zonder drinken weer terug te leggen, jij?

Githa;

vanavond lag Juul er al om 19.15 in!
ik hou dan altijd een beetje mijn hart vast voor de rest van de nacht...
pi_30981955
renzell, ik ben inmiddels ook vrij toegeeflijk hoor. een heel enkele keer valt ze wel weer in slaap na even huilen, maar meestal houdt ze ontzettend vol, langer dan ik voor mezelf (en voor Piet) kan verdragen. en nu dacht ik weer dat ze misschien ook iets onder de leden had, dus dan ben ik er helemaal snel bij. en even voeden en ze is meestal weer tevree en makkelijk terug te leggen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 21:24:51 #210
81992 Githa
pi_30982243
Julius lekker je oogjes toe houden hoor en Anna ook! jemig bix, dat zal best vermoeidend zijn, een nieuwe baan en Anna die je bezighoud in de nachtelijke uurtjes.

Jordy gaat hard he dat tijgeren doet hij dus echt gewoon super snel

Tex, nee joh ! hij hoeft 20 dec alleen naar de kliniek om daar kennis te maken enzo en dan plannen ze hem daarin voor een operatie al zal dat niet erg lang duren vanaf dan.
Maar alles word in werking gezet dan en dat maakt me zenuwachtig, ik kan het idee maar niet van me afzetten dat ik hem kwijt raak ofzo ....harstikke stom natuurlijk maar dat is gewoon de angst die er zit, vooral voor de narcose.

Myrthe wat knap he

Xanthe, Jordy is geboren met zijn middel en ringvinger aan elkaar deze gaan dan gescheiden worden wat best een zware operatie gaat worden, zoals mij verteld is. Er moet dan huid uit zijn liesjes gehaald worden om de plek tussen de vingers op te vullen. Ook gaan ze het vlies tussen duim en wijsvinger verlagen omdat deze nogal hooglopen bij Jordy.
Zijn voetjes hebben hetzelfde allen gaat er waarschijnlijk alleen iets gebeuren aan zijn rechter voetje.
Al met al gaan het 3 operaties worden zoals ze nu zien, met steeds een half jaar ertussen omdat het genezingsproces een half jaar in beslag gaat nemen en ze willen dat hij steeds een handje voor maximaal gebruik heeft.

Fijn dat het bij Isis meeviel, hopen dat de verkoudheid ook snel over is en de ui zijn werk doet
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:44:53 #211
105888 renzell
pi_30982758
ja, ik ken dat wel ja. de aanhouder wint zullen we maar zeggen... en met zo'n kleine Piet op dezelfde verdieping kan ik me voorstellen dat je er snel bij bent. Ik ook hoor, 's nachts. ja, gemekker daar ga ik nioet op in, maar zodra het echt janken wordt ben ik er als de kippen bij. Anders ga ik toch alleen maar liggen wachten en me irriteren en dat werkt ook niet echt bevoordelijk voor de slaap. Gelukkig wordt julius echt zo goed als nooit 's nachts wakker. Lijkt me echt zwaar voor je. ben jij van jezelf wel een makkelijke slaper? Ik bedoel; slaap je na zo'n voeding zelf weer makkelijk in? Dat scheelt natuurlijk wel.
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:45:08 #212
105888 renzell
pi_30982764
eh.... dat was per ongeluk twee keer dezelfde reactie, maar dan 1 slechte en 1 verbeterde versie...
pi_30985268
ik slaap zelfs tijdens de voeding alweer verder. nadeel is dat ik soms dus vergeet anna direct terug te leggen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:26:05 #214
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30986092
Even gaan tijd om alles bij te lezen, maar Githa! Wat onverantwoord van dat mens zeg! En het Maxima Medisch Centrum is ons zeer bekend. Luuke zal met een ballon voor de uitgang wachten.O zo! Gelukkig heb je nog even uitstel om jullie voor te bereiden. Ik leef zo met jullie mee, het lijkt me echt niet niks.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 08:43:01 #215
81992 Githa
pi_30991454
Lishe wat lief
  woensdag 28 september 2005 @ 09:44:07 #216
105888 renzell
pi_30992418
Ha ha Bix, dat ken ik. Alleen legt mannetje julius altijd terug qua inbakeren en eerlijke taakverdeling enzo. Maar ik droom heel vaak half na zo'n voeding dat ik wel nog even wakker moet blijven omdat ik Julius nog terug moet leggen.

Eh.... het Maxima is toch ergens in Brabant? Volgens mij vlakbij ons hiero...
pi_30992696
vannacht heeft Anna het weer es voorbeeldig gedaan! om 20.00u laatste voeding, en alleen om 4.00u 'kwam' ze nog een keer. vanochtend moest ik haar wakker maken voor de vroege voeding, omdat ik naar m'n werk moest.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:04:40 #218
81992 Githa
pi_30992808
Anna wat goed en nu volhouden he

Het Maxima medisch centrum ligt in Eindhoven en Veldhoven, wij moeten naar Veldhoven.
We wonen zelf in Tilburg, dus goed te doen lijkt me. Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment
pi_30992926
Bix, fijn joh dat ze maar 1 keer kwam!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met werken? Ik moet halverwege november weer aan de slag. Wij twijfelen nog tussen een kdv en een gastgezin (kunnen bij beide terecht). Maar goed. Sara heeft meestal de eerste voeding tussen 7 en 8, maar als ik weer moet werken moet Sara om half 8 bij de opvang zijn. Hoe doen jullie dit? Gewoon de eerste voeding door de opvang laten geven? Ik denk als ik Sara eerder wakker maar dat ze dan ook eerder voeding moet, maar dan zou ik d'r om 6 uur al wakker moeten maken (als ik nog op tijd weg wil komen).
Pfff, dillema
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 september 2005 @ 10:11:48 #220
105888 renzell
pi_30992942
Joepiejoechei Annaatje slaapkoppie!

Dacht ik al Githa! Ik woon namelijk zelf in Eindhoven. Misschien komen wij Jordy dan ook wel een ballonnetje brengen als het zover is.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:17:06 #221
81992 Githa
pi_30993052
Ik gaf Jordy iig wel altijd zijn eerste voeding hier, maar dat was ook omdat meneer gelijk wilde eten zodra hij wakker was.
6.00 zou best kunnen toch, dan pas je toch de rest van de dag daarop aan of als je denkt dat dat niet werkt geef je haar om 6.00 een halve fles en als ze bij de oppas is.
Ik heb daar eigenlijk nooit een probleem mee gehad, dat liep vanzelf goed.

Renzell, wat lief !!!! ik wist niet eens dat er hier zoveel brabanders waren
pi_30993139
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:04 schreef Githa het volgende:
Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment
Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!
pi_30993155
fuente, meestal is anna zelf al vroeg genoeg wakker maar vanmorgen heb ik haar om 6.30 uit bed gehaald en gevoed. (opa & oma zijn vandaag bij de kinderen). als ze naar 't kinderdagverblijf gaat doe ik dat nog iets eerder, om 6.00u. daarna slaapt ze nog even verder in haar eigen bed of in ons bed, terwijl wij douchen en de spullen klaar zetten. vlak voor vertrek kleed ik haar aan en gaat ze mee. ik kan haar om 7.30u bij 't kdv brengen, maar tot nu toe lukt 't ons niet zo vroeg en wordt 't wel 7.45u.

ahum en dan ga ik nu weer aan 't werk.
pi_30993289
Thnx voor de info, ik denk dat het hier ook zoiets wordt, en als ze eerder nog geen voeding wil dan moet ze die maar bij de opvang krijgen ofzo
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:27:21 #225
81992 Githa
pi_30993296
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:20 schreef Kittyme het volgende:

[..]

Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!
Dat zal zich best allemaal oplossen, zoals ik zei moeten we de kennismaking nog krijgen en dan zal dat allemaal best aan bod komen.
toch bedankt voor je reactie
pi_30993523
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:27 schreef Githa het volgende:

Dat zal zich best allemaal oplossen, zoals ik zei moeten we de kennismaking nog krijgen en dan zal dat allemaal best aan bod komen.
toch bedankt voor je reactie
Okee

Toen ik in het ziekenhuis lag waren er best veel kleine kindjes die de hele dag alleen lagen, behalve 's avonds, zo zielig... Die moeders gingen gewoon de hele dag werken en kwamen alleen 's avonds even naar hun kindje toe. Zolang jij dat niet doet (niet dat ik daar van uit ga, maar goed) vind ik alles best

Sterkte ermee verder!
pi_30993742
Nou het was echt prut vannacht Myrthe besloot om half 3 dat ze wel genoeg geslapen had en was klaarwakker tot half 6, toen heeft ze nog tot 8 uur geslapen maar toen vond ze het echt wel weer genoeg. En ik dacht nog wel dat ze lekker zou slapen vannacht omdat ze gisteren zo weinig geslapen had overdag. Ik had hier natuurlijk ook niet moeten melden dat ze doorsliep, da's de goden verzoeken MrBos en Ik zijn dus een beetje brak vandaag
  woensdag 28 september 2005 @ 11:05:56 #228
105888 renzell
pi_30994128
Oh Ladybos, wat een domper. Balen zeg, hopelijk slaapt ze vannacht weer comme une roosje.

Wow zeg Bix, wat een schema. Ik ben heeeeeel blij dat ik geen baan heb waarbij ik zo vroeg moet beginnen. Respect.

Fuente; ik zou d'r inderdaad lekker van tevoren voeden, klinkt toch het meest logische voor mijn gevoel. Kindjes willen vakke drinken zodra ze echt wakker zijn, of dat nu is omdat ze zelf wakker worden of omdat jij ze wakker maakt. Succes.
pi_30994149
De ui heeft zijn werk gedaan denk ik. Ze had vanochtend geen snotjes-gezicht , maar was helemaal schoon. Je hoort wel dat ze nog vol zit , maar ik denk dat we het ergste hebben gehad.
Ze voelt zich zelf ook een stuk beter , ze "zingt" en "praat" er weer op los.

Nu je het zegt Githa weet ik het ook wel weer. Heftig hoor 3 operaties. Maar ze zijn zo ontzettend dapper die kleintjes. Een vriendin van me heeft ook een "zorge" kindje die heeft ook al met regelmaat in het ziekenhuis gelegen en behandelingen ondergaan en die zegt dat ze zelf zoveel kracht put uit haar dochter omdat ze zo sterk en dapper alles ondergaan.
pi_30994204
Jeu, Bix, wat een schema zeg... (vannacht sliep ze goed, lees ik )

Githa,
Damon heeft ook een keer 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen kon ik gewoon blijven slapen. Ik kon 24 per dag bij hem zijn (dat hebben ze zelfs liever bij kleine kinderen).
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 11:44:50 #231
81992 Githa
pi_30995031
Ik neem natuurlijk vrij van mijn werk, zorgverlof, vakantie, ziekmelden whatever maar ik ben bij mijn ventje

Het liefst zou ik 24 uur bij hem zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze eventuele logeerplekken liever bewaren voor mensen die echt van ver komen. We zien allemaal wel.

Maar Xanthe ik beschouw Jordy helemaal niet als "zorgen" kindje hoor en dat hij dapper is heeft hij al dubbele en dwars bewezen met zijn eerste operatie mijn stoere vent
Maar goed we hoeven er pas 20 dec weer aan te denken dus ga ik het weer even verbannen uit mijn hoofd
pi_30997060
Daarom zette ik dat zorgen ook tussen aanhalingstekens Githa. Kon geen andere goede benaming vinden ervoor.
pi_31000278
Githa, het Maxima Medisch Centrum doet wel aan rooming-in, zie hun beoordeling op de site van 'Kind en Ziekenhuis': http://www.kindenziekenhuis.nl/ziekenhuizen_tonen.asp?id=131
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 19:16:55 #234
81992 Githa
pi_31006289
Ohw, ik had al wel op de site gekeken maar heb daar schijnbaar niet goed genoeg gekeken, want dat heb ik er niet zien staan. Bedankt Poemojn
Het klinkt allemaal goed en ik moet toch ergens vertouwen in hebben want het is me allemaal even nieuw.
pi_31018005
Even een korte update over Sara, sinds 3 dagen is ze helemaal krampjesvrij! Ze heeft niet 1 keer meer gegild. Natuurlijk jengelt ze nog wel eens maar dat doen alle baby's . Dus ik denk dat de voeding en de ABC-poeder nu toch aanslaan (Lishe nog heel erg bedankt!!!)
Ze is ook een stuk rustiger verder. Eergisteren waren we bij het CB en ze weegt nu 4990 gram en is 54,9 cm lang, ze is dus sinds d'r geboorte 750 gram aangekomen Gaat lekker dus
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 08:09:45 #236
81992 Githa
pi_31018098
Goed zo Sara ! wat fijn dat je iets hebt gevonden dat tegen de krampjes werkt.
  donderdag 29 september 2005 @ 09:08:41 #237
105888 renzell
pi_31018781
Goed zo Sara! Wat fijn Fuente, en wat is ze lekker aangekomen. Bijna 5 kilo al!!!
  donderdag 29 september 2005 @ 11:29:40 #238
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_31022077
Vannacht om 0:47 is Sterre geboren
ruim 4100 gram, ca 50 cm!

Zusje van Jasper, dochter van NT-T.BartMan en vrouw!
pi_31022217
Gefeliciteerd NT-T.BartMan

Fuente wat geweldig dat Sara geen last van krampjes meer heeft!
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 11:35:06 #240
81992 Githa
pi_31022254
NT-T.BartMan en vrouw van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje , Sterre
Jasper gefeliciteerd met je kleine zus
  donderdag 29 september 2005 @ 11:37:03 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_31022316
nt-t bartman en vrouw en jasper gefeliciteert met jullie roze wolkje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_31022862
NT-T.BartMan en vrouw, gefeliciteerd!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 29 september 2005 @ 12:11:05 #243
3011 E.T.
pi_31023333
Gefeliciteerd met Sterre!!!
pi_31023500
Gefeliciteerd, NT-T.BartMan, vrouw en Jasper!
pi_31023750
Gefeliciteerd met Sterre
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_31024254
gefeliciteerd, NTBartman & NTBartvrouw & Jasper!
  donderdag 29 september 2005 @ 13:15:22 #247
61800 Rottdog
pi_31024954
Gefeliciteerd met de geboorte van Sterre

psssssssssssssssst wij willen foto's zien
  donderdag 29 september 2005 @ 13:29:22 #248
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_31025323
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:15 schreef Rottdog het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van Sterre

psssssssssssssssst wij willen foto's zien

Sterre

Grote Broer Jasper met Sterre

Verdere foto's volgen ongetwijfeld nog wel!
pi_31025697
Wat een schatjes

Van harte gefeliciteerd met Sterre
pi_31026137
Wat een popje zeg, leuk!!
Sara
Merel
Ukje
pi_31029028
Sterre wat ben je mooi! Gefeliciteerd!

Fuente, blij te horen dat het toch werkt! Hoera voor Sara!
Mijn dochter gaat op dit moment door het lint. Ze klapt in haar handjes (zo lief!) en heeft een nieuw lachje.(Zoiets als Hah Hah Hah) Heerlijk kind!
  donderdag 29 september 2005 @ 16:00:57 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_31029400
NT-Bartman +vrouwtje gefeliciteerd met Sterre
En jij met je zusje Jasper... dat je zusje maar net zo'n praatjesmaker als jij mag worden !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 29 september 2005 @ 17:08:57 #253
105888 renzell
pi_31031392
Julius heeft net een gekookte wortel gegeten! Nou ja, gegeten is een groot woord voor het grote-wortel-knoei-en-klieder-spel! Als rechtgeaarde moeder zat ik uiteraard schietklaar met de camera ernaast , dus het moment is vereeuwigd, of nou ja, gedigitaliseerd, en volgt later in fototopic. Fruithap krijgt meneer al even en dat gaat er goed in, maar deze vastigheid was toch een heel ander verhaal. Overigens ben ik dus al van Rapley afgestapt voor ik er goed en wel aan begonnen was. Dwz- fruithap krijgt Juul gepureerd, terwijl ik eigenlijk echt met Rapley wilde beginnen. Ik kon het niet laten, ha ha. Ach nou ja, we zien wel hoe het loopt allemaal. Al dat eten is in ieder geval reuze interessant.
pi_31031625
leuk renzell. en het is toch nog vroeg genoeg om met rapley te starten? ik ben er wel erg blij mee hier hoor, anna is er nu al stukken handiger in geworden dan in 't begin. en 't is een zoveel prettiger manier om samen aan tafel te zitten, vind ik. veel actiever voor haar, en daardoor kunnen wij ook meer onze gang gaan. anna krijgt ook wel eens gepureerd / geprakt tussendoor, maar vindt stukjes leuker/lekkerder/interessanter.

anna heeft vannacht trouwens alweer zo goed geslapen (piet daarentegen.... maar da's een ander topic. )

NT-t-Bartman wat een prachtige foto's van je prachtige kinderen. wat een rijkdom he. en wat is Jasper blond geworden zeg!

Fuente, heerlijk dat Sara minder last heeft van die krampjes!
  donderdag 29 september 2005 @ 17:34:31 #255
105888 renzell
pi_31032180
Ja inderdaad Bix, hij is natuurlijk nog niet eens 6 maanden, dus met Rapley starten kan altijd nog. Ik kon mezelf alleen niet bedwingen met die fruithapjes... niet echt en consequente start dus, maar goed. Julius vindt ook stukjes en brokjes zeer interessant, vindt het ook geweldig om erbij te zitten in z'n wipstoel als wij aan het eten zijn.
Wat fijn dat Annaatje weer eens goed geslapen heeft! Ik heb er echt bewondering voor; twee van die schavuiten, pfff. Ik had laatst een vriendinnetje uit de brand geholpen door 'even' op haar twee kids te passen (respectievelijk 3 maanden en bijna 2 jaar oud). Daar kwam dus nog een Juliusje bij. Nou... gekkenwerk was het! Een complete heksenketel!!! Ahum... voor Renzell voorlopig nog maar even geen tweede.
  Jubileum moderator donderdag 29 september 2005 @ 20:06:59 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_31036838
Welkom Sterre
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 29 september 2005 @ 20:10:09 #257
105888 renzell
pi_31036956
Ahum... ja, Sterre, welkom op deze wereld kleine prinses! Ik wens je veel melk en zachte droompjes.
pi_31037735
Gefeli met de komst van Sterre, wat is het een dotje joh! Mooie roze wangen op de foto
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_31050634
Renzell, ik zie het helemaal voor me, oppassen op 2 kids en je eigen uk hahahaha Ik moet er ook nog even niet aan denken
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:08:59 #260
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_31056987
Gefeliciteerd met Sterre, een mooie meid en een mooie naam!

Hier voorlopig ook nog geen tweede hoor... Maar het is al veranderd van absoluut geen tweede tot nou, liever niet... De deur staat nu weer op een mini-kiertje open zeg maar :-)

Met Nicole gaat het goed in ieder geval. Nog steeds de voorkeurshouding en ze wil haar hoofdje niet optillen als ze op haar buik ligt, maar daar werken we aan met de kinderfysiotherapeut. Het consultatiebureau had trouwens ons nog gebeld van hoe alles nu ging, was helemaal blij verrast!

De BabySleep is inmiddels besteld via internet. Prenatal mocht ze dus van de stichting veilig slapen niet verkopen, omdat zij vinden dat de rugligging het beste is voor kleine kindjes. Kan ik me in vinden, maar als een fysio het nu aanraadt? En het scheve hoofdje van Nicole is geen gezicht (niet dat het zo heeeel erg scheef is, maar je ziet het wel!), tot nu toe is op haar zij slapen de enige oplossing om het verdere afplatten te voorkomen. Ik heb geen zin om over een paar maanden met een redressiehelm te beginnen Maar als het goed is heb ik over een paar dagen de BabySleep binnen, dan krijg ik advies van de fysio hoe dat ding te gebruiken... Ben benieuwd!
pi_31057489
snowwww, hopelijk wil Nicole nog een beetje blijven liggen in dat ding. succes ermee!
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2005 @ 13:52:14 #262
43556 miss_dynastie
pi_31058224
Gefeliciteerd met Sterre, en wat een prachtige foto met grote broer
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:14:47 #263
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_31058847
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[afbeelding]
Sterre

[afbeelding]
Grote Broer Jasper met Sterre

En nog eentje, dan is het voorlopig wel weer mooi weest...

Verdere foto's volgen ongetwijfeld nog wel!
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:15:08 #264
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31058856
gefeliciteerd sterre met je papa en mama en je lieve broer
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:33:58 #265
105888 renzell
pi_31095626
Vandaag was het avocado voor Juul. Hij lust het!
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:51:58 #266
81992 Githa
pi_31096196
Julius
Volgens mij gaat dat eten wel goed komen met jou

Jordy heeft vanavond pannekoeken gegeten voor de eerste keer en lekker dat hij het vond
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 22:15:36 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31098903
Lekker hoor Jordy
Noah heeft laatst poffertjes gegeten maar dat vond ie maar niks Alleen de poedersuiker vond ie wel lekker
©Dumbo
  zondag 2 oktober 2005 @ 09:14:21 #268
105888 renzell
pi_31106872
Lief smikkelkontje!
pi_31107666
Jordy... Wat ben je heerlijk aan het smullen!
Luuke eet brooooood! En hoe!! Nog bedankt voor jullie tips hoor, het geven van korstjes brood heeft echt geholpen. Ook kreeg ze voortaan na haar potje een soepstengel, en ineens eet ze zo een boterham zonder te kokhalsen! Voor het eten van stukjes hebben we nu ook een nieuwe aanpak; Luuke krijgt een 6 maanden potje terwijl 1 van ons aan het koken is. Als wij dan aan tafel gaan krijgt zij een stukje soepstengel en een ze muizenhapjes met ons mee. (tomaat, kip, broccoli enz.) Tot nu toe gaat dat prima! Laatst aten vrienden van ons mee, en ik gaf Luuke steeds stukjes tomaat. Ik natuurlijk helemaal trots dat ze zo goed at. Tot mijn vriendje een stukje tomaat op de grond zag, in haar stoel, op haar slabber.... En broccoli is eigelijk te lief om op te eten. Als ik haar een stukje in de hand geef, gaat ze het aaien!!
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:52:20 #270
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31107679
Hmm... dat was ik dus!
  zondag 2 oktober 2005 @ 10:58:19 #271
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31107761
Luuke

Noah's 4e tand is inmiddels door trouwens, en hij schudt nu de hele dag nee
©Dumbo
pi_31112399
Stukjes eten gaat hier nog niet helaas. Gisteren de zelfgepureerde sperzieboon nog maar een keer door een theezeefje geperst en dan nog ging ze af en toe kokhalzen Maar we blijven het gewoon proberen, per slot van rekening is ze nog maar pas gewend aan het echt doorslikken van het eten dus ze loopt gewoon een paar maandjes achter op de rest. Maar als ik dan Jordy zie die lekker zijn pannekoek smikkelt !! Goed hoor !! En Luuke die de broccoli aait

Noah 4 tanden al weer vent, 2 boven 2 onder Tex ? Nee schudden doet Myrthe ook, en ook nee zeggen ! Maar ook mijmama tegen mij en papapapapa tegen papa, en tinkuh als ze de beker met water in bad tegen haar mond aan zet en er een fikse slok uitneemt
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2005 @ 19:54:06 #273
81992 Githa
pi_31123341
Maar Jordy kan nog niet zelf gaan staan en dan kan Myrthe al wel zo zie je maar dat ze hun eigen tempo bepalen en met het een sneller zijn als met het ander, je kan nu eenmaal niet alles tegelijk.
Je doet het harstikke goed hoor Myrthe

Luuke je eet brood Jahoeeeeee!!!

en Noah zijn tand is er wat gebeurd er veel vandaag.

Jordy heeft koorts, redelijk hoog ook nog. Ik heb geen idee wat hij heeft want er is zo niks aan hem te merken ik voelde het aan zijn lijfje dat plots zo warm was.
Dadelijk een lekker badje, een zetpilletje, knuffelen en lekker naar bed.
  zondag 2 oktober 2005 @ 20:01:32 #274
105888 renzell
pi_31123606
Broccoli aaien...
  maandag 3 oktober 2005 @ 08:12:14 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_31136861
Jordy, is de koorts weer gezakt vannacht?
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:22:10 #276
105888 renzell
pi_31137508
Jordy, ben je weer afgekoeld?

Julius hier heeft sinds een paar dagen bedacht dat 's avonds slapen niet meer cool is en wil er pas na 22.00uur in. Hij ligt liever beneden gezellig bij papa en mama op de bank, lekker in z'n dekentje een beetje tv koekeloeren en in stilte z'n flesje thee drinken. Lief toch? Zo'n lastig jongetje...
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:37:25 #277
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31137712
Wat een prachtige kinderfoto's komen hier toch altijd voorbij.
Helaas heef Mila (net als Justin had) ongelofelijk veel last van krampjes en scheetjes.
Het doet haar zoveel pijn, dat ze elke keer na de voeding veel wakker is en huilt.

We proberen wel venkelwater enzo, maar het helpt niet echt veel. Dan moet de grote broer maar even troosten!

Wat een lieverds hè
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:41:43 #278
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31137787
Er zijn trouwens niet eens zo heel veel foto's in dit fototopic.
Dan maar een extra bijdrage!

Ze is al wat meer wakker! Maar nog steeds scheel
Als het goed is, gaat dit vanzelf (binnen een half jaar) over...

Mila!

* Jo0Lz trots is op zijn kleintjes
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 09:42:09 #279
81992 Githa
pi_31137800
Julius is gewoon erg sociaal

JoOLz wat een prachtig stel heb je toch
Mila ik hoop dat je krampjes snel over zijn cinababy van VSM al eens geprobeerd ?

Jordy had vanmorgen net wat over de 38.00 dus de koorts is flink gezakt hopen dat dat zo blijft vandaag.
Was gister wel zo zielig hij had van de koorts een bibberend onderkaakje en dat ziet er toch zooooooooooooooo zielig uit!
Ik heb hem toen lekker warm bij me in bed genomen en we hebben samen een dvd van nijntje zitten kijken dat heeft hem wel goed gedaan geloof ik.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:50:06 #280
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31137920
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:42 schreef Githa het volgende:
Julius is gewoon erg sociaal

JoOLz wat een prachtig stel heb je toch
Mila ik hoop dat je krampjes snel over zijn cinababy van VSM al eens geprobeerd ?

Jordy had vanmorgen net wat over de 38.00 dus de koorts is flink gezakt hopen dat dat zo blijft vandaag.
Was gister wel zo zielig hij had van de koorts een bibberend onderkaakje en dat ziet er toch zooooooooooooooo zielig uit!
Ik heb hem toen lekker warm bij me in bed genomen en we hebben samen een dvd van nijntje zitten kijken dat heeft hem wel goed gedaan geloof ik.
Ik heb dit ook een paar keer met Justin meegemaakt, het had elke keer te maken met zijn tandjes, alleen 1 keer met de 7e ziekte ofzo (wat dat ook inhoud )
Maar goed, het is wel hartverscheurend natuurlijk!

Wat cinababy betreft, wij wouden het geven voor het weekend, maar kwamen erachter dat het spul al ver over datum was. Moeten wij dus nog eens ophalen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:58:15 #281
61800 Rottdog
pi_31138113
M@x oehoi nog 5 nachtjes en dan is je mooie manneke alweer een jaar
pi_31138323
Nou idd zeg!!!
en dan staat mijn eigen kleine blonde dolly bovenaan
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:16:55 #283
3142 m@x
pi_31138523
Aaaaaaargh, zeg dat nou niet....

Ik vind het echt zo'n gek idee dat Kai er nu gewoon al bijna een jaar is. Het lijkt wel alsof hij gisteren werd geboren. Aan de ene kant vind ik het super dat hij alweer bijna jarig is, maar aan de andere kant vind ik het niet leuk om afscheid te nemen van de 'baby-tijd'.

Gisteren heeft meneerm@x een heel stoer duw-driewielertje gekocht als verjaardagskado. Verder is de taart besteld en is de visite uitgenodigd. Ik ben benieuwd hoe Kai het gaat vinden.
pi_31138768
Ow leuk zeg M@x!

Ik weet nog goed dat je ergens 's nachts hier meldde dat je vliezen gebroken waren/of je had weeën (kweeniemeer) en dat ik 's nachts hier op Fok zat wegens een druk kind in de buik en was net een dag met verlof!

Goh, time flies!
Alvast veel plezier gewenst!!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:36:37 #285
3142 m@x
pi_31138974
Dat weet ik ook nog heel erg goed

En toen moest jij nog een hele tijd bovenaan staan
pi_31139072
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang jah
Ach wie weet... volgend jaar nog een keer??
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:23:15 #287
105888 renzell
pi_31139989
Julius krijgt een tandje volgens mij! Nog niet doorgekomen, maar er schemert duidelijk iets. Vooralsnog schijnt ie geen last te hebben, maar ik mag er alleen ABSOLUUT niet aanzitten.

[ Bericht 14% gewijzigd door renzell op 03-10-2005 11:34:43 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:00:24 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31140880
Hmm misschien dat julius daarom niet meer wil slapen 's avonds renzell Spannend hoor!

Jordy lekker opknappen hoor!

Nou lekker ligt Noah net te slapen gaat dat klote luchtalarm af!
©Dumbo
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:17:59 #289
3142 m@x
pi_31141375
Als je het niet erg vindt, sla ik volgend jaar even over hoor Stiekemurd

Dat klinkt inderdaad als een tandje Renzell. Eet hij ook wat slechter dan normaal?
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 14:22:35 #290
81992 Githa
pi_31144588
Kai al bijna 1 ....wat gaat dat hard he!

Julius een tand WAUW! ik ben benieuwd....als hij is gearriveerd willen we natuurlijk wel een foto he Julius, dus dan mag mama toch wel even kijken he

Jordy is goed ziek, het mannetje.
Zijn temp. is weer richting de 40 graden en op zijn wangetjes, die zo rood zijn als appeltjes, kun je bijna een eitje bakken

Zo komen wij de dag door, hangend in bed, kijkend naar nijntje en de teletubbies met een fles drinken binnen hand bereik.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:26:39 #291
105888 renzell
pi_31144697
Agossie, kleine Jordy. Wat ziet ie er ziekig uit Githa. Knuffel hem maar flink vandaag!

En.... natuurlijk volgen er foto's zodra de tand zich door het tandvlees heeft geworsteld.
pi_31144856
Arme Jordy, beterschap hoor!

En bij Julius een tandje in aantocht, ik ben benieuwd!
It's all up to you
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:36:22 #293
3142 m@x
pi_31144936
Ah gossie Jordy, zo te zien wordt je door je mama wel heel goed verpleegd. Beterschap ventje
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 14:52:54 #294
81992 Githa
pi_31145428
Dank jullie wel namens Jordy

Morgen heb ik een dagdienst van 9.00 tot 17.00 en ik baal daar zo ontzettend van het liefst zou ik bij mijn ventje blijven nu hij zich zo ziek voelt.
Nu hoeft hij niet naar een KDV maar mag hij naar mijn zus, dus dat is wat bekender allemaal, maar toch....
Ik moet hem al vroeg uit zijn bedje plukken en bij mijn zus zal hij toch ook steeds mee moeten om de kids op te halen van school. Ik kan ook niet zo kort dag een vrije dag nemen ....Hoe doen/deden jullie dat met je zieke kleintje ?
pi_31145829
ach arme Jordy, beterschap ventje!!!

Benthe is ook een paar keer flink ziek geweest (hiephoi KDV). Benthe mag zelfs bij 38.0 graden niet eens naar KDV toe en dus zit er niks anders op dan vrij te nemen. Trouwens als ze zo ziek is dan zou ik haar niet eens weg willen brengen... Ik heb heel veel dagen gespaard en vriendlief ook. Dus wij nemen een vak-dag op.

Githa, kan jouw vriend geen vrij nemen dan? Misschien dat het morgen een flink stuk beter met hem gaat... koorts komt vaak als poepen op en is soms ook in ene keer weg!
pi_31146013
Ach gossie Jordy je hebt het flink te pakken vent ! Knuffeltje van ons en hopelijk voel je je morgen al weer stukken beter !
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:25:32 #297
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31146395
Agossie arme Jordy

Noah is nooit echt zó ziek geweest gelukkig. Maar volgens mij moet je zelfs een paar (tenminste 2?) zorgdagen hebben, voor dit soort gevallen. Die gaan dus niet van je vakantiedagen af, en kun je dus toch bij je mannetje blijven Maar kan me voorstellen dat dat met werk soms ook lastig kan zijn als je bepaalde verantwoordelijkheden hebt en je niet zomaar vervangen kunt worden.
©Dumbo
pi_31146457
Hmm zorgdagen zijn bij ons afgeschaft tenzij er een levensbedreigende situatie is. Ik mag toch hopen voor Githa dat zij ieg een begrijpelijke leidinggevende heeft en je soms even niet anders kan.... vooral met babietjes/kindjes.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:34:10 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_31146601
Hmm ik dacht dat je wettelijk gezien tenminste 2 zorgdagen moest hebben. Dan ga ik mijn CAO er ook maar eens op nalezen...
©Dumbo
pi_31146824
quote:
Kortdurend zorgverlof: informatie voor werknemers
Jonge kinderen hebben regelmatig een verkoudheid of een virusje te pakken. Ook uw partner of ouders hebben van tijd tot tijd zorg nodig. Werknemers moeten op zulke momenten heel wat kunst- en vliegwerk verrichten om privé en werk met elkaar te combineren. Om zelf de eerste noodopvang te verzorgen, kunt u een beroep doen op het calamiteitenverlof. Lukt het niet om de zorg voor een ziek kind, partner of ouders binnen een dag aan iemand anders over te dragen, dan kunt u gebruik maken van de regeling kortdurend zorgverlof.

Bron: Ministerie van SZW
Wel interresant dit onderwerp van zorgdagen, dus ik heb het even opgezocht.

Als je dus in zo een situatie zit als Githa, en je hebt opvangmogelijkheid, heb je geen recht op zorgverlof. Je zult dus gewoon moeten werken.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 15:43:09 #301
81992 Githa
pi_31146830
Ik heb het al op kunnen lossen. Oma wil een dagje vrij nemen.

Het vervelende is dat zowel ik als mijn vriend net begonnen zijn bij een nieuwe baas. Mijn vriend heeft morgen een inhaal cursusdag omdat hij bij de eerste met Jordy mee naar het ziekenhuis wilde, hij kan dus onmogelijk weer niet gaan.
Ik kan ook niet zomaar vrij krijgen i.v.m gemaakte afspraken, ook voor mijn eigen gevoel zou het dan wat erger moeten zijn, want hoe vaak gaat hij nog koorts krijgen en hoe los ik het dan op....

Bedankt voor het meedenken iig!
Maar we hebben een hele lieve oma die nog zoveel uren over had dat ze dolgraag bij de zieke Jordy wil zijn om hem te vertroetelen
Kan hij lekker in zijn bedje blijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')