Absoluutquote:Op dinsdag 13 september 2005 07:57 schreef Lishe het volgende:
Demi, wat ben je toch een lief popje!
Fuente, dat maakt het soms zo zwaar he... Heeft je kindje een heerlijk ritme, ben je zelf daar ook aan gewend; Huppakee, gaat ze alles anders doen. Vanmiddag even op de bank liggen?![]()
Zeker weten. Ik had dit ook met Justin, het broertje van Mila. Hij was ook heel eenkennig naar zijn moeder toe, maar de afgelopen 2 maand is het echt een papa's kindje geworden!quote:Op maandag 12 september 2005 21:27 schreef snakelady het volgende:
*knip*
Aan de ene kant heel lief natuurlijk maar ook wel eens lastig en niet zo leuk voor papa.
Maar dit zal wel een fase zijn.
Hihi, net als Justinquote:Op dinsdag 13 september 2005 08:22 schreef Githa het volgende:
JoOLz, ze is prachtig !en lekkere bolle wangen
Wat een mooie toet zeg! Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 13 september 2005 08:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Hey Mila staat er niet bij! Ze is 31 Augustus geboren!
Mooie meid hè
Sluit ik me helemaal bij aan. Tomas kan zich ook heerlijk alleen vermaken in de box, en als hij het zat is laat hij zich wel horen. Alleen spelen moeten ze ook kunnen hoor!quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:13 schreef Rottdog het volgende:
Snoww het is toch ook lekker om niet altijd met haar bezig te zijn, blijkbaar vindt zij het niet erg anders had je vast commentaar uit de box gehad. Zo krijgt zij de kans om zichzelf te vermaken en jij de kans om zo stiekem van haar te genieten
Het was Peer.quote:Op dinsdag 13 september 2005 08:15 schreef Githa het volgende:
Morgen![]()
He Fuente ik hoop dat je lekker slaapt vanmiddag![]()
Demi, wat groei jij hard zegje eerste hapje al op.... en en en ? wat was het
Ja dat had ik ook gelezen. Dat kindje had 5 maand ofzo niet gedronken als ie sliep ging ze hem de fles geven.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
ladyB, fijn dat het zonder hulp al zoveel beter gaat met het eten van Myrthe! maar toch wel goed van het consultatiebureau hoor om je op het idee van logopedie te brengen. ik las toevallig gisteren in zo'n blad (wij jonge ouders geloof ik) een verhaal van een kindje dat ook last had van een slik-probleem, dat te maken had met de kokhals/wurg-reflex, dysfagie heette dat geloof ik. in ieder geval hebben zij maaaanden aan lopen modderen (kind dronk ook erg slecht) voor ze bij een logopedist kwamen die er met een paar goede oefeningen in heel korte tijd veel verbetering in bracht. dus op zich fijn dat jullie CB blijkbaar beter op de hoogte is van die mogelijkheid.
Al ietsje pietsie beter.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:11 schreef Githa het volgende:
Jonnetje, hoe is het eigenlijk met Hanne haar handjes?
Ja, Jordy ook hoorquote:Op donderdag 15 september 2005 09:15 schreef Martineke het volgende:
sja heb dus geen idee wat voor verf er op een box zit
Maxim slaapt overigens nog 3 x op een dag, allemaal tukjes van 30 a 45 min.en hij slaapt s 'avonds meestal ergens tussen 20.00 en 21.30
Yes, wij.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Tomas is er ook voor onder behandeling geweest bij een manueel therapeut. Hij had precies wat je nu ook bij Nicole omschrijft. Nee, hij was geen huilbaby, en daarom had ik het misschien ook niet zo snel door. Maar alle kenmerken die jij nu omschrijft waren er wel. Plus dat de bevalling heel snel ging en bij baby's die snel, of juist heel langzaam geboren worden komt het ook nog vaker voor. Bij het CB bleven ze voor mijn gevoel te lang aanklungelen met die voorkeurshouding, bed omdraaien etc. Maar hij kon het gewoon niet! Dus ik heb een verwijskaart gevraagd bij de huisarts en een week later konden we terecht bij de manueel therapeut. Tomas was toen 12 weken. Binnen 1 behandeling en 1 controle ging alles weer prima! Hij kijkt nu naar beide kanten, ontdekt beide handjes ipv. alleen z'n rechterhand, en z'n hoofd omhoog houden gaat ook nu, eerst lukte dat echt niet!quote:Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Dit zou ik ook doen!quote:Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
mee eens isquote:Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijkquote:Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
githa, anna protesteert vaak ook wel even als ze in de box gelegd wordt of anderszins 'alleen' gelaten wordt (bijv in wipstoel) maar het is meestal toch zo weer over, als ik maar resoluut genoeg met iets anders aan de slag ga.
Ohw hahahaquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:19 schreef texelonia het volgende:
Githa, bij Noah is het ook buiten de box, maar omdat jij het box-voorbeeld gaf, borduurde ik daar even op voortMaar buiten de box hier idd ook. Dan wil ie niks niet spelen, wil ie alleen bij mij, en dan neem ik hem op schoot, en dan ziet ie weer vanalles wat ie dan wil, en dan zet je hem daarbij en dan is het ook weer niet goed. Heb echt geen idee wat ie dan wil
En hier ook gillen idd, echt aanstellerij, dat zie/hoor je gewoon. En als je niet meteen reageert of hem helpt of wat ie dan ook wil, dan nóg harder gillen. Echt oorverdovend
Ja dat merkte ik ook inderdaad. De huisarts onderzocht Tomas en kwam tot de conclusie dat hij 'inderdaad een beetje scheef was'quote:Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Icaä het volgende:
KISS is op een of andere manier nog niet zo 'geaccepteerd' bij artsen en verpleegkundigen. Tenminste, niet bij allemaal. Ze denken er eenvoudigweg niet aan, of vinden het eigenlijk onzin.
Was misschien maar beter dat je dat niet van te voren wist, toch? Fijn dat het voor de rest wel goed was bij het CB, en ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de fysio! (en dat Nicole maar weinig last heeft van dat prikje verder!)quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:04 schreef Snowwww het volgende:
Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt???
Ja leuk is dat hequote:Op vrijdag 16 september 2005 12:28 schreef Lishe het volgende:
Luuke heeft wel een nieuw spelletje ontdekt! Kiekeboe spelen met ons dekbed. Geweldig vind zij het, en ik nu ook! Zo knap dat een kind wat 8 maanden geleden nog niks kon, nu in staat is om zichzelf te vermaken dmv een spel. Ze laat me soms echt vol verbazing staan!
quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:17 schreef Githa het volgende:
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk![]()
Als we dat nou eens onthouden, dan is dat 'probleempje' ook opgelostquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:12 schreef bixister het volgende:
[..]wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.
en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!![]()
Wacht maar tot je er eentje naar de basisschool mag brengen, en de andere naar het kdv. En 's ochtends gaat het nog wel, maar 's avonds is het een gerace (rare spelling trouwens) tegen de klok. Ik kook voor die dagen alvast maar vooruit, want anders wordt het helemaal 7 uur voor we eten...quote:Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden.
Ehh... ja, vooral als ze op m'n hand bijt...quote:Op zaterdag 17 september 2005 09:12 schreef texelonia het volgende:
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
aiks, ik geloof je meteen!quote:Op zaterdag 17 september 2005 09:17 schreef Icaä het volgende:
kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij![]()
![]()
![]()
Whahahahaha tijdens het verschonenquote:Op zondag 18 september 2005 17:36 schreef Igraine het volgende:
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar![]()
![]()
Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
Nah, niet echt aantrekkelijk. Moet ik 4 kilometer fietsen met die lege kar achter m'n fiets... En weer terug! Dan maar liever even langs huis (ligt toch op de route) om de boel af te koppelen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:03 schreef Ladybos het volgende:
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel
vroeg ik me net ook af!quote:Op zondag 18 september 2005 16:50 schreef Lishe het volgende:
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
Dat krijgt ze al, evenals cinababy druppels. Alles bij elkaar (voeding, thee, druppels) is het wel een stuk minder geworden.quote:Op maandag 19 september 2005 09:03 schreef Martineke het volgende:
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
Maar hoe vaak doe je dat? Ik heb geen flauw ideequote:Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef Igraine het volgende:
Ik geef het meestal een 20 minuten voor de voeding en dan zo'n 10 a 20 cc, wat ik ook weleens doe is een zakje venkelthee mee laten trekken met het water wat je kookt voor de voeding.
Oh en nog een tip, ik maak al haar voeding (en de thee) met spa blauw.
Waar kun je dat halen? En hoe prijzig is het ongeveerquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan
Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Bedankt, kga het zeker onthouden! Als er met een paar daagjes geen verbetering is ga ik het zeker halen/bestellenquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef texelonia het volgende:
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft ook de eerste paar maanden vreselijk last van krampjes gehad. Niets hielp, de Cinababy, venkelthee, massage. Toen toch ook maar dat dure spul gekocht ABC Dophilus van Solgar (26 euro voor een pot). Maar het was het geld meer dan waard, al had die pot 200 euro gekost dan zou ik hem nu nog aanraden. Ik deed consequent een klein mespuntje in elke fles, en binnen een week / 10 dagen waren de krampjes echt verdwenen. Het werd gewoon een ander kind. Ik ben het spul 3 maanden blijven gebruiken, als 'onderhoudsmiddel'. Je doet er trouwens een eeuwigheid mee, na 3 maanden zat er nog ongeveer 1/3e in de pot.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan
Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Mij ook ...en zichzelf ook aan zijn reactie te zienquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:52 schreef Lishe het volgende:
En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
Kun je niks aan doen, het IQ van jonge moeders schijnt met 10 punten te dalen. Helaas is dat slechts een gemiddelde, dus je kunt lager uitkomen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:30 schreef Lishe het volgende:
Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me....![]()
Volgens mij ligt het aan de naamquote:Op dinsdag 20 september 2005 14:57 schreef lily het volgende:
David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
haha, hij was nogal mager en is de laatste tijd dikker geworden vandaar dat hij voor ons gevoel flink zou zijn bijgekomen maar het viel inderdaad meequote:Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef Icaä het volgende:
-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen(met de nadruk op breed!)
Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).quote:Op woensdag 21 september 2005 16:39 schreef texelonia het volgende:
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
in het fototopic gezetquote:Op woensdag 21 september 2005 11:29 schreef texelonia het volgende:
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
Ja dat weet ik ook wel dat je beter gewoon kunt gaan en dan 5 minuten later is het over. Maar het was nu meer de manier waarop ofzow. Ze bedoelde het vast wel goed enzow, het kwam er alleen een beetje ongelukkig uitquote:Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef lily het volgende:
Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..![]()
Ontzettend onwijs bedankt! Mail me nog even de verzendkosten door, dan maak ik die over. Heel erg bedankt meisquote:Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef Lishe het volgende:
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
Ja aan de ene kant wel, maar niet door hem overdag tegen zijn zin in wakker te houden. Ik zou niet echt weten hoe ik het anders moest doen. En echt belangrijk is het ook niet, want het gaat op zich verder prima zo. Maar het zou idd wel lekker zijn als we gewoon de avond een beetje voor onszelf hadden.quote:Op maandag 26 september 2005 23:23 schreef Githa het volgende:
Ohw, dan laat het hele idee maar zittenIk kreeg even de indruk dat je hem wilde stimuleren dit te veranderen maar niet wist hoe dit aan te pakken.
Mannenquote:Op maandag 26 september 2005 23:41 schreef Lishe het volgende:
Wat ik bijna vergeet te vermelden:
Gisteren zaten we bij vrienden. Op een gegeven moment zegt mijn vriend:" En toen trok Luuke zich op aan de rand van haar bed, staat ze daar ineens". Dus ik vraag hem vol verbazing wanneer dat dan gebeurd was. "O, paar dagen geleden". Vertel dat dan! Meteen!
Oh nou dat gaat hier niet echt op, ze is veel te bang wat te missen volgens mij...quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:17 schreef texelonia het volgende:
Igraine, 'ze zeggen' dat pasgeboren babies elke 24 uur zo'n 20 uur slapenBij Noah klopte dat wel, die was alleen wakker tijdens een voeding zo ongeveer
En dan naarmate ze ouder worden zijn ze dan steeds meer wakker. Maar goed, elk babietje is weer anders natuurlijk, en de ene heeft veel slaap nodig en de ander juist niet
Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!quote:Op woensdag 28 september 2005 10:04 schreef Githa het volgende:
Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment![]()
Dat zal zich best allemaal oplossen, zoals ik zei moeten we de kennismaking nog krijgen en dan zal dat allemaal best aan bod komen.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:20 schreef Kittyme het volgende:
[..]
Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!
Okeequote:Op woensdag 28 september 2005 10:27 schreef Githa het volgende:
Dat zal zich best allemaal oplossen, zoals ik zei moeten we de kennismaking nog krijgen en dan zal dat allemaal best aan bod komen.
toch bedankt voor je reactie![]()
quote:Op donderdag 29 september 2005 13:15 schreef Rottdog het volgende:Gefeliciteerd met de geboorte van Sterre
psssssssssssssssst wij willen foto's zien
quote:Op donderdag 29 september 2005 13:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[afbeelding]
Sterre
[afbeelding]
Grote Broer Jasper met Sterre
En nog eentje, dan is het voorlopig wel weer mooi weest...
Verdere foto's volgen ongetwijfeld nog wel!
Ik heb dit ook een paar keer met Justin meegemaakt, het had elke keer te maken met zijn tandjes, alleen 1 keer met de 7e ziekte ofzo (wat dat ook inhoudquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:42 schreef Githa het volgende:
Julius is gewoon erg sociaal![]()
JoOLz wat een prachtig stel heb je toch![]()
Mila ik hoop dat je krampjes snel over zijncinababy van VSM al eens geprobeerd ?
Jordy had vanmorgen net wat over de 38.00 dus de koorts is flink gezakthopen dat dat zo blijft vandaag.
Was gister wel zo zielighij had van de koorts een bibberend onderkaakje en dat ziet er toch zooooooooooooooo zielig uit!
Ik heb hem toen lekker warm bij me in bed genomen en we hebben samen een dvd van nijntje zitten kijkendat heeft hem wel goed gedaan geloof ik.
Wel interresant dit onderwerp van zorgdagen, dus ik heb het even opgezocht.quote:Kortdurend zorgverlof: informatie voor werknemers
Jonge kinderen hebben regelmatig een verkoudheid of een virusje te pakken. Ook uw partner of ouders hebben van tijd tot tijd zorg nodig. Werknemers moeten op zulke momenten heel wat kunst- en vliegwerk verrichten om privé en werk met elkaar te combineren. Om zelf de eerste noodopvang te verzorgen, kunt u een beroep doen op het calamiteitenverlof. Lukt het niet om de zorg voor een ziek kind, partner of ouders binnen een dag aan iemand anders over te dragen, dan kunt u gebruik maken van de regeling kortdurend zorgverlof.
Bron: Ministerie van SZW
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |