abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 12 september 2005 @ 20:29:37 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30522490
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 60

Babietjes

22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

ET maakt gewoon geen nieuw deel

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 20-09-2005 19:50:50 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 september 2005 @ 20:47:18 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30523037
Ik schaam me diep
Heb echt niet gezien dat ik de laatste post had

Mea culpa enzo....
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30524242
Even een up-date van Demi.
Ze was gisteren 4 maanden.
Ze doet het goed, krijgt nu af en toe een heel klein beetje fruit, ze is er helemaal gek op en zou het liefste meteen een heel potje leeg eten maar daar ben ik het niet mee eens, voor nu is het alleen proeven om te wennen aan de smaak.

eerste hapje is maar raar.

Maar als ze eenmaal de smaak te pakken heeft.

Ze is de laatste dagen wel wat eenkenniger,z e iwl me het liefste de hele dag in zicht hebben, zelfs bij papa zitten is niet goed genoeg.
Aan de ene kant heel lief natuurlijk maar ook wel eens lastig en niet zo leuk voor papa.
Maar dit zal wel een fase zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30524364
Danyel, nog van harte gefeliciteerd, kan haast niet geloven dat het alweer 1 jaar geleden is zeg.

Snowww, Demi sabbelt ook enorm veel op haar knuisje, ook na het eten, ik denk dat het gewoon een soort van duimzuigen is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 23:26:52 #5
43556 miss_dynastie
pi_30527853
Toch wel lekker he, Demi
pi_30532110
Aah Snake, ze kijkt er inderdaad erg tevreden bij

Helaas heeft Sara haar ritme weer omgegooid. De laatste 2 nachten ging ze keurig slapen van 23:30 tot 3 a 4 uur, en dan door tot 6 a 7 uur. Maar vannacht ging ze tot 3 uur, toen eten, en toen niet meer slapen . Ook wou ze ineens een volle fles ipv de helft (nachtelijke voeding krijgt ze altijd minder). En vanmorgen met de eerste voeding wou ze ineens maar de helft!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30532250
Demi, wat ben je toch een lief popje!

Fuente, dat maakt het soms zo zwaar he... Heeft je kindje een heerlijk ritme, ben je zelf daar ook aan gewend; Huppakee, gaat ze alles anders doen. Vanmiddag even op de bank liggen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30532290
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 07:57 schreef Lishe het volgende:
Demi, wat ben je toch een lief popje!

Fuente, dat maakt het soms zo zwaar he... Heeft je kindje een heerlijk ritme, ben je zelf daar ook aan gewend; Huppakee, gaat ze alles anders doen. Vanmiddag even op de bank liggen?
Absoluut Strax eerst even bezoek, en vanmiddag tegen 15 uur komt m'n zusje, maar ertussen ga ik mooi slapen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 08:15:08 #9
81992 Githa
pi_30532366
Morgen

He Fuente ik hoop dat je lekker slaapt vanmiddag

Demi, wat groei jij hard zeg je eerste hapje al op.... en en en ? wat was het
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:20:56 #10
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532423
Hey Mila staat er niet bij! Ze is 31 Augustus geboren!

Mooie meid hè
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 08:22:50 #11
81992 Githa
pi_30532442
JoOLz, ze is prachtig ! en lekkere bolle wangen
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:23:15 #12
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532447
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:27 schreef snakelady het volgende:
*knip*
Aan de ene kant heel lief natuurlijk maar ook wel eens lastig en niet zo leuk voor papa.
Maar dit zal wel een fase zijn.
Zeker weten. Ik had dit ook met Justin, het broertje van Mila. Hij was ook heel eenkennig naar zijn moeder toe, maar de afgelopen 2 maand is het echt een papa's kindje geworden!
Heeeeel lief, hoe hij nu bij mij komt ipv bij mama
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:24:04 #13
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532458
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:22 schreef Githa het volgende:
JoOLz, ze is prachtig ! en lekkere bolle wangen
Hihi, net als Justin

Ik weet wel, hij hoort stiekem niet meer in het baby topic, maar toch
pi_30532676
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Hey Mila staat er niet bij! Ze is 31 Augustus geboren!

Mooie meid hè
Wat een mooie toet zeg! Gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 11:11:10 #15
81992 Githa
pi_30535603
Jonnetje, hoe is het eigenlijk met Hanne haar handjes?
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:07:35 #16
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30537140
Wat een lekker wijffie is Mila zeg

Nicole sabbelt ook direct na het eten op haar knuistje... Inderdaad misschien een soort duimzuigen en nou had ik begrepen dat je dan beter een speentje kan geven, omdat dat makkelijker af te leren is dan duimzuigen..? Kan het ook verkeerd hebben natuurlijk

Wat ik me ook afvroeg, hoe vaak "moet" je je nu eigenlijk met je beebje bezig houden? Als ik haar de middag in de box laat liggen (waar speeltjes liggen en haar activity center) dan voel ik me toch een beetje schuldig omdat ik niet met Nicole aan het spelen ben.. Dan ben ik ook bang dat ik haar niet genoeg stimuleer om te ontwikkelen zeg maar...

Fuente, vervelend is dat he, ben je net een beetje aan een ritme gewend en dan denkt je beebje van hey, dat ga ik lekker anders doen! Inderdaad wat de anderen ook al zeggen, lekker 's middags even bijslapen

En Demi, wat zit jij lekker te smikkelen van je fruitje
  dinsdag 13 september 2005 @ 12:15:33 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30537337
Ik zou pas een speen geven als ze echt fanatiek op d'r duim gaat zuigen (duim eruit, speen erin). Al zie ik 100x liever een kind met een duim in de mond dan een speen.

Ik deed trouwens in 't begin het volgende 'ritme': slapen-eten-samen spelen-alleen spelen-slapen. En de tijdsduur een beetje afhankelijk van hoe lang ze totaal wakker is tussen de slaapjes.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_30538716
Hier gaat het de goede kant op met het eten van Myrthe Als ik mijn vinger als lepeltje gebruik lepelt ze een kwart potje weg. Ondertussen smeert ze zelf wat met het lepeltje. Als ik een lepeltje pak wil ze ongeveer 3 hapjes van het lepeltje doen. Maar in ieder geval slikt ze nu door, en duwt ze niet meer alles uit d'r mondje. Gisteren heeft ze in totaal een half 4 maanden potje appel op Ik heb dus de afspraak bij het consternatieburo maar afgezegd
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:13:07 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30538842
Lekker Ladybos
het is op de post

Snoww het is toch ook lekker om niet altijd met haar bezig te zijn, blijkbaar vindt zij het niet erg anders had je vast commentaar uit de box gehad. Zo krijgt zij de kans om zichzelf te vermaken en jij de kans om zo stiekem van haar te genieten
pi_30540479
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:13 schreef Rottdog het volgende:
Snoww het is toch ook lekker om niet altijd met haar bezig te zijn, blijkbaar vindt zij het niet erg anders had je vast commentaar uit de box gehad. Zo krijgt zij de kans om zichzelf te vermaken en jij de kans om zo stiekem van haar te genieten
Sluit ik me helemaal bij aan. Tomas kan zich ook heerlijk alleen vermaken in de box, en als hij het zat is laat hij zich wel horen. Alleen spelen moeten ze ook kunnen hoor!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_30541947
ladyB, fijn dat het zonder hulp al zoveel beter gaat met het eten van Myrthe! maar toch wel goed van het consultatiebureau hoor om je op het idee van logopedie te brengen. ik las toevallig gisteren in zo'n blad (wij jonge ouders geloof ik) een verhaal van een kindje dat ook last had van een slik-probleem, dat te maken had met de kokhals/wurg-reflex, dysfagie heette dat geloof ik. in ieder geval hebben zij maaaanden aan lopen modderen (kind dronk ook erg slecht) voor ze bij een logopedist kwamen die er met een paar goede oefeningen in heel korte tijd veel verbetering in bracht. dus op zich fijn dat jullie CB blijkbaar beter op de hoogte is van die mogelijkheid.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:21:28 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542274
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:15 schreef Githa het volgende:
Morgen

He Fuente ik hoop dat je lekker slaapt vanmiddag

Demi, wat groei jij hard zeg je eerste hapje al op.... en en en ? wat was het
Het was Peer.

Fuente, balen joh, hopenlijk snel weer een fijn ritme.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:27:22 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542443
Jo0Lz, leuke kids zeg.
Snowww, Demi wil geen speen dus laat haar maar lekker sabbelen, de meningen zijn er overigens over verdeeld over wat nu beter is, speen of duim.
Maar je mag Nicole best lekker zelf laten spelen hoor, is alleen maar goed dat ze ook haar eigen kan vermaken.
Demi en ik spelen altijd samen na haar middagslaapje (en tuusendoor natuurlijk ook wel), misschien ook wel handig, om een bepaalde tijd daarvoor te zetten.

Goed nieuws ladybos.
pi_30543106
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:10 schreef bixister het volgende:
ladyB, fijn dat het zonder hulp al zoveel beter gaat met het eten van Myrthe! maar toch wel goed van het consultatiebureau hoor om je op het idee van logopedie te brengen. ik las toevallig gisteren in zo'n blad (wij jonge ouders geloof ik) een verhaal van een kindje dat ook last had van een slik-probleem, dat te maken had met de kokhals/wurg-reflex, dysfagie heette dat geloof ik. in ieder geval hebben zij maaaanden aan lopen modderen (kind dronk ook erg slecht) voor ze bij een logopedist kwamen die er met een paar goede oefeningen in heel korte tijd veel verbetering in bracht. dus op zich fijn dat jullie CB blijkbaar beter op de hoogte is van die mogelijkheid.
Ja dat had ik ook gelezen. Dat kindje had 5 maand ofzo niet gedronken als ie sliep ging ze hem de fles geven.
Paar keer bij de logopedie en het ging stukken beter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_30543821
Ladybos, fijn dat het een sthapje beter gaat met Myrthe!!!!
pi_30552153
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:11 schreef Githa het volgende:
Jonnetje, hoe is het eigenlijk met Hanne haar handjes?
Al ietsje pietsie beter.

We hebben in een sokje wat gaatjes geknipt waar haar vingertjes doorheen kunnen. Die heeft ze een paar dagen om het handje gehad waar het het ergst was. Het sokje absorbeert het zweet wat, en het is al wel wat 'droger' zeg maar.
Morgen moeten we weer naar het CB en daar wil/zal ik het even aan de arts laten zien, toch even kijken wat die er van zegt.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:14:25 #27
81992 Githa
pi_30552658
Ik ben benieuwd wat die arst er van zegt succes!

Myrthe wat goe-hoed!
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 21:47:23 #28
81992 Githa
pi_30553899
Bixister, succes morgen met je nieuwe baan Heb je de opvang van Piet en Anna allemaal goed kunnen regelen ?
Zal best even slikken zijn om de zorg na zo'n lange tijd zomaar uit handen te moeten geven, maar aan de andere kant zal het weer kunnen werken ook erg veel voldoening geven, ik wens je iig veel succes morgen, op alle fronten
pi_30556441
Bixister, wat een sannende dag morgen. Maar ook leuk spannend, toch? Succes!!
Wat creatief Jonnetje, dat handschoentje. Het is vast een prima (tijdelijke ) oplossing. Hopelijk is het snel helemaal beter.
Luuke was vandaag een verwend krengetje. Na een drukke 2,5 week is er weer wat rust hier. En dat heeft ze prima door. Alles moest vandaag op haar manier. Dat opa en oma vandaag langs kwamen met een fantastisch skippy-zebra-ding maakte het niet eens veel beter.
Vanmiddag heeft ze me wel tot tranen toe aan het lachen weten te maken met haar gekke bekken. Alles kwam uit de kast. Heerlijk. Ze was zo enthousiast met dat zebra-ding aan het hopsen, ze wist van gekkigheid niet meer hoe ze zich moest gedragen. En verder was het alleen maar goed als ik in zicht was. Nouja, ik voelde me wel echt haar mama. Das best een dagje krengerigheid waard.
pi_30563412
Bixister, veel succes vandaag!

Handig bedacht Jonnetje, en misschien dat de CB arts een oplossing weet

Lishe, klinkt als een drukke dag met Luuke

Sara heeft vannacht goed geslapen! Ze heeft gisteravond en in de namiddag echt huiluurtjes gehad. Niets was goed, ze wou geen fles, ze had een schone luier, ze wou niet in bedje, ze was wel moe (gapen en half suffen) maar oh wee als dat bedje in zicht kwam! Ze wou alleen maar hangen bij papa en mama, en zelfs dat was vaak niet de oplossing. Om 22:00 heb ik d'r lekker in d'r tummy tub gedaan, een hele poos, zelfs dat vond ze eerst niet leuk (normaal vindt ze het geweldig). Maar na een tijdje ontspande ze en werd ze rustiger. Toen heeft ze nog een fles gehad en geslapen van (tromgeroffel!) 23:00 tot 04:00, toen weer een flesje gehad (en niet opgedronken, dus we gaan de goede kant op met de nachtvoeding ) en toen geslapen tot 7:00!!!! Heerlijk, ik voel me helemaal uitgerust
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 september 2005 @ 13:45:28 #31
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30570620
Lekker Fuente, dat Sara zo goed geslapen heeft Kan je zelf ook een beetje bijtanken...

Nicole heeft het slapen ook steeds beter door, vannacht sliep ze van 20.45 tot 7.45 uur!!!! Dat had ze vrijdag en zaterdag ook gedaan, toen ineens 2 nachten niet doorgeslapen en nu weer wel... die 2 nachtjes dat ze niet doorsliep had ze een poepluier, de andere nachten niet, dus misschien komt het daardoor.. Ach, het maakt ook niet uit als ze 's nachts nog een voeding wil, maar een nachtje doorslapen is wel erg lekker

Als we Nicole in bad doen gebruiken we Natusan Baby Bedtime Bath, misschien helpt dat ook wel met het slapen.. Vanavond de lotion eens gebruiken, volgens mij vindt Nicole dat ook wel lekker..

Vrijdag weer naar het CB, de eerste prik Ben ook benieuwd hoe lang Nicole nu is.. Als ik er zelf een meetlint naast hou dan is ze 65 cm.... 3 weken geleden bij het CB was ze 59cm.... Dan kan mijn 65cm niet kloppen toch??? En ze is een kilo aangekomen denk ik..
pi_30573957
Snow, dat zijn nog eens nachten Ik hoop dat Sara het hier een beetje volhoudt zoals vannacht, al betwijfel ik het, ze heeft wel vaker van die goeie nachten gehad, en meestal gaan de nachten erna slecht . Maar goed, this nog zo'n humpie, het komt vanzelf wel.
En dat Natusan zal ik ook eens probere binnenkort, heb het volgens mij met kraambezoek gekregen .

Als ze van 59 cm naar 65 cm gegroeid is is dat wel veel ja! Misschien groeispurd?
Sara
Merel
Ukje
pi_30594380
Goed hoor Sara en Nicole

Ik wou dat Noah eens zo goed doorsliep.... Hij heeft nu meestal nog 2 middagslaapjes, soms blijft ie dan helemaal wakker tot een uur of half 11 en dan krijgt ie zn laatste papfles. Soms gaat ie al eerder naar bed, 7 uur of 8 uur ofzow, en dan maken wij hem zelf no wakker voor zn laatste fles en zodat ie nog een tijdje wakker kan ijn. Als we hem niet wakker maken, wordt ie zelf wakker tussen 11 uur en half 12, en wil dan na zn fles nog een tijd wakker zijn, en anders wordt ie 's nachts of 's ochtends vroeg wakker Meestal wordt ie rond half 8/8 uur wakker, maar tegenwoordig wordt ie om 7 uur meestal al wakker als de wekker van Micha gaat... Blijkbaar heeft ie veel eten en weinig slaap nodig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 15 september 2005 @ 08:47:12 #34
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30594433
Maxim word de laatste paar dagen weer wakker snachts ik denk zelf dat hij een beetje in een groeispurt zit of zo, hij eet wat meer, is wat sneller moe en zeurt een ietsie pietsie sneller als normaal. beetje hangerig. of hij krijgt een tandje erbij, hij bijt ook weer overal op.

en over dat bijten, wat te doen aan een box die word afgekloven?? de verf laat los zeg maar, elke x als maxim gaat bijten aan diebox heeft hij later allemaal bruine spotjes rondom zn mond van de verf, lijkt me niet echt goed voor hem, maar ja wat kan ik eraan doen???
pi_30594491
Stelletje sloaperds
Wat een beetje meer slaap al goed kan doen voor de papa's en de mama's!
Tex, is het niet te doen met minder slaap overdag? Luuke slaapt 's avonds van half 8 tot 7 uur 's ochtends, maar die slaapt overdag bijna niet meer. Ze denkt dat ze groot is geloof ik. Alleen als er geen bezoek is enzo, dan slaapt ze 's middags een uur of 2. Anders is het met een half uur ofzo bekeken. Het nieuwsgierige ding. Soms slaapt ze nog 20 minuten rond 4 uur.
Nouja, elk kind is anders! En misschien is die half 12 fles wel de beste oplossing inderdaad voor jullie.
pi_30594600
Het koste al moeite om dat 3e middagslaapje te laten varen
Hij is echt moe overdag en wordt dan echt vervelend. Of naja, gewoon pieperig, wil niks meer, etc. Hij heeft zn slaapjes overdag dus wel nodig blijkbaar... Vanochtend was ie om 7 uur wakker en nu begint ie alweer moe te worden en te piepen.

Ook lastig trouwens, hij wil volgens mij niet meer graag in de box Even is nog wel goed soms, maar anders gaat ie gillen en dan net zo lang en steeds harder, tot ie eruit gehaald wodt. Binnenkort dus maar eens het huis wat meer babyproof maken, want er slingert nu nog steeds teveel rond waar ie niet aan mag komen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30594653
Jaaah Sara heeft van 23:00 tot 6:00 geslapen! Ik schrok er van . Ze was gisteravond ook heel jengelig en heeft dus gisteravond amper geslapen,waarschijnlijk was ze hartstikke moe dus

Tex, jammer dat Noah zo weinig slaapt. Sara heeft ook vaak dat ze na de fles nog heel wakker is, en dan is het heel moeilijk om haar in slaap te krijgen. Sjah je doet er zo weinig aan, hopelijk gaat Noah op den duur wat langer slapen!

Martineke, ik weet niet wat voor verf er op de box zit? Je hebt van die verf waarbij dat geen kwaad kan, maar met 'gewone' verf volgens mij wel!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 september 2005 @ 09:15:11 #38
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30594756
sja heb dus geen idee wat voor verf er op een box zit

Maxim slaapt overigens nog 3 x op een dag, allemaal tukjes van 30 a 45 min. en hij slaapt s 'avonds meestal ergens tussen 20.00 en 21.30
  donderdag 15 september 2005 @ 09:25:29 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30594939
Jonnetje? Wat zei het CB gisteren over Hanne's handjes?

* Brighteyes is de laatste dagen extra aan het lurken hier.
Kyra komt dit weekend logeren.
Dus ik ga morgen ook maar eens aan de slag met het babyproef maken van mijn huis. Mevrouw schijnt te kruipen/tijgeren tegenwoordig, dus ik mag mijn best wel gaan doen.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:36:46 #40
81992 Githa
pi_30596522
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:15 schreef Martineke het volgende:
sja heb dus geen idee wat voor verf er op een box zit

Maxim slaapt overigens nog 3 x op een dag, allemaal tukjes van 30 a 45 min. en hij slaapt s 'avonds meestal ergens tussen 20.00 en 21.30
Ja, Jordy ook hoor die slaapt ook 2 a 3 keer op een dag en dan ook zo ongeveer 30 a 45 min.
S'avonds gaat hij er om 20.00 uur in en meestal wordt hij dan tussen half 8/8.00 uur weer wakker.
Vandaag gaat dat veel vaker worden want meneer was vanaf 2.00 wakker

Jonnetje ik ben idd ook benieuwd wat het CB te vertellen had
en BE wat leuk dat zal een leuk maar vast ook vermoeiend weekend worden ik wens je vast veel plezier enne veel foto's maken he
  donderdag 15 september 2005 @ 10:39:26 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30596581
Ik ga me helemala suf fotograferen!
pi_30596632
Hallo, ik ben er weer

Met ons gaat alles goed

Ik moet nu ontzettend veel bijlezen hier, pffff.....
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 10:43:09 #43
81992 Githa
pi_30596659
Lily, david en Damon
pi_30596749
Leuk BB.

Lily en jongens.
  donderdag 15 september 2005 @ 16:36:32 #45
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30605856
BE, lekker foto's maken en posten he?!!!

Fuente, lekker hoor dat Sara zo lang geslapen heeft Schrikken is dat dan he als je wakker wordt, zo van huh, slaapt ze nog??

Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom? Nicole heeft namelijk flink wat symptomen daarvan. Ze wil echt alleen maar haar hoofdje 1 kant opdraaien. De andere kant op gaat wel, maar resulteert over het algemeen in een flinke huilbui. Haar hoofdje wordt aan een kant nu ook platter dan aan de andere kant. Wat we ook proberen om haar op haar andere kant te laten slapen, het werkt gewoon niet.
Als we haar schone kleertjes willen aantrekken gaat ze huilen zodra we iets over haar hoofdje heentrekken, daarna is ze snel weer stil.
Als we haar op haar buik leggen gaat ze praktisch meteen huilen, het hoofdje optillen doet ze ook nog niet (heeft ze tot nu toe maar 1 keertje gedaan eigenlijk)... En zo zijn er nog wat symptomen waar ze aan voldoet.. Alleen het huilen doet ze dan weer niet...
Morgen moeten we toch naar het CB, dan laten we er meteen maar naar kijken. Ben benieuwd wat ze zeggen. Misschien zijn we te ongerust en is er niks aan de hand, dat hoop ik dan maar...
pi_30609939
quote]Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
KISS- vermoeden verhaal
[/quote]

Volgens mij had/heeft Jayden van Knorretje en Danny ook KISS ...
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 15 september 2005 @ 20:04:46 #47
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30612623
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:

Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Yes, wij.

David heeft het gehad. Het werd bij het eerste bezoek aan het CB opgemerkt (zelf hadden we nog niks in de gaten). Die heeft ons via de huisarts doorgestuurd naar een manueel therapeut (soort fysio). Daar bleek de bovenste nekwervel vast te zitten. Dat was niet spontaan goedgekomen, dus ik ben blij dat het CB het heeft geconstateerd.

De behandeling bij de manueel therapeut was heel ontspannen, geen kraakgedoe of zo.

David had trouwens nauwelijks symptomen, behalve dat hij alleen maar naar rechts keek. Hij begon zelfs al een beetje krom te groeien.

Snowww, niet elk CB weet wat KISS is, en hoe je het kunt oplossen. Als je het niet vertrouwt, dan zou je altijd gewoon een afspraak met een manueel therapeut kunnen maken. Zo'n mt is de enige die echt kan voelen of er sprake is van KISS.

www.kiss-kinderen.nl ken je?

Je kind hoeft er dus niet zó bij te liggen:

I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30613028
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:36 schreef Snowwww het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met het KISS-syndroom?
Tomas is er ook voor onder behandeling geweest bij een manueel therapeut. Hij had precies wat je nu ook bij Nicole omschrijft. Nee, hij was geen huilbaby, en daarom had ik het misschien ook niet zo snel door. Maar alle kenmerken die jij nu omschrijft waren er wel. Plus dat de bevalling heel snel ging en bij baby's die snel, of juist heel langzaam geboren worden komt het ook nog vaker voor. Bij het CB bleven ze voor mijn gevoel te lang aanklungelen met die voorkeurshouding, bed omdraaien etc. Maar hij kon het gewoon niet! Dus ik heb een verwijskaart gevraagd bij de huisarts en een week later konden we terecht bij de manueel therapeut. Tomas was toen 12 weken. Binnen 1 behandeling en 1 controle ging alles weer prima! Hij kijkt nu naar beide kanten, ontdekt beide handjes ipv. alleen z'n rechterhand, en z'n hoofd omhoog houden gaat ook nu, eerst lukte dat echt niet!
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
It's all up to you
  donderdag 15 september 2005 @ 20:33:09 #49
109497 Icaä
pi_30613510
David was ook geen huilbaby.

KISS is op een of andere manier nog niet zo 'geaccepteerd' bij artsen en verpleegkundigen. Tenminste, niet bij allemaal. Ze denken er eenvoudigweg niet aan, of vinden het eigenlijk onzin.

Onze manueel therapeut wenste dat onderzoek naar KISS standaard bij CB's gedaan zou worden, omdat dat een boel ellende zou kunnen schelen.
pi_30616236
nou snowwww, lijkt me zeker de moeite waard om eens serieus naar te laten kijken. succes ermee!

nog bedankt voor jullie succes-wensen voor m'n nieuwe werk. ik vind 't wel pittig en vermoeiend, maar ook leuk. de afgelopen 2 dagen waren mijn ouders hier, die hebben het heel erg leuk gehad met anna & piet. overdag waren ze voorbééldig, en gisteravond en vannacht was anna erg onrustig en verdrietig, dus ik heb de afgelopen nacht weinig geslapen. vandaag ging het overdag weer heel goed maar nu was vooral piet wat overstuur 's avonds. (hopen dat anna zich vannacht wat koester houdt, want ik kan wel wat slaap gebruiken). morgen gaan ze dan voor het eerst 'echt' naar het kinderdagverbljif, maar slechts een half dagje. we zijn vorige week ook even wezen wennen maar toen zijn zij maar een uurtje zonder mij geweest. vanaf 1 oktober kunnen ze daar op zowel woensdag als vrijdag naar toe. de donderdagen komen dan afwisselend mijn ouders en mijn schoonmoeder. tot 1 oktober was er alleen plaats op vrijdag, dus de komende twee weken vangen we de woensdagen ook nog met opa/oma's/vader op. eigenlijk wel een heel prettige opbouw zo, vind ik. hopelijk zijn we allemaal snel gewend aan ons nieuwe ritme.

lily, back in town, gezellig! leuke vakantie gehad? wat een superfoto's zag ik van je mannetjes.
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:13:24 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30621547
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk zou ik gewoon een verwijskaart vragen mochten ze bij het CB niks doen/zeggen morgen. Het kan in ieder geval geen kwaad om er naar te laten kijken toch?
Dit zou ik ook doen!
Onder het mom van 'baadt het niet, dan schaadt het niet'. Duidelijk is wel dat er iets niet helemaal lekker zit, dus als het even kan zou ik iemand met kundige handen er even naar laten kijken!
Ben benieuwd wat het CB zegt!
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 09:22:24 #52
81992 Githa
pi_30627689
Bix, mooi dat het allemaal goed verlopen is en dat klinkt idd als een mooie wenperiode voor Anna en Piet
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:18 schreef TearSong het volgende:
mee eens is succes Snowww!

Jordy zit echt in een "dramperiode" alles moet gaan zoals hij het wil en wanneer hij het wil, en gebeurd dit niet dan gaat het luchtalarm af Vermoeiend hoor want ik probeer hem toch niet continue zijn zin te geven, is ook niet mogelijk Dat houdt dus in dat er veel gehuild en gegilt wordt
Hoe gaan jullie daarmee om ?
Ik vind het bijv. ook erg belangrijk dat Jordy zich zelf kan vermaken in de box maar dat is iets wat hij nu dus absoluut niet wil Zodra ik hem er in zet of leg dan begint hij te krijsen, en hoelang laat je dat duren. Best moeilijk

Het is een fase waar we doorheen moeten

edit: Herkennen jullie dat ook, dat ze zichzelf met bijna 8 maanden al zo super stoer vinden
Jordy kan echt al zo'n houding aannemen en terug protesteren als ik zeg dat hij iets niet mag ofzo

[ Bericht 9% gewijzigd door Githa op 16-09-2005 09:30:01 ]
pi_30628070
Githa, Noah zit dus ook in zo'n gil-periode Ik vind het ook wel lastig, want ik vind idd ook dat ie moet leren dat ie niet altijd (meteen) zijn zin kan krijgen. Maar ja, om hem nou de hele dag door te late gillen

Hij wil dus ook niet veel meer in de box. Dan gaat ie staan en dan loopt ie naar de kant van de box die het dichtst bij mij is, en dan maar gillen, net zo lang tot ik hem 'red' Wat soms wel (even) helpt is hem afleiden met al z'n leuke speeltjes in de box.
Maar wat nog beter lijkt te werken, is hem gewoon buiten de box laten spelen. Ik heb het wat opgeruimd in de kamer, en kan ie gewoon los spelen zonder dat ik elke seconde hem in de gaten moet houden of hij niet iets doet wat niet mag of gevaarlijk kan zijn ofzow. Eigenlijk is het ook wel logisch, want Noah is nu steeds bezig met kruipen, staan en lopen, en in de box heb je daar natuurlijk weinig ruimte voor.

Bix fijn dat het allemaal goed gaat, en het went vast snel voor jullie allemaal
©Dumbo
pi_30628130
githa, anna protesteert vaak ook wel even als ze in de box gelegd wordt of anderszins 'alleen' gelaten wordt (bijv in wipstoel) maar het is meestal toch zo weer over, als ik maar resoluut genoeg met iets anders aan de slag ga.

ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden. ik werk vanochtend thuis (ahum, hier zit ik alweer te fokspijbelen- héél eventjes maar hoor!) en ga ze straks wel alleen halen dus.
pi_30628175
Owjah Noah gaat ook steeds gillen als hij iemand ziet eten en hij krijgt niks Soms laat ik hem dan een stukje proeven (laatst haring, vindt ie nog lekker ook! ), maar ook hierbij vind ik dat ie moet leren dat ie niet altijd eten krijgt als anderen eten.
Maar kan nu dus ook echt driftig worden, en stiekem moet ik er dan wel een beetje om lachen

Ook wat minder trouwens, Noah kan nu zo dramatisch doen als ik weg wil gaan bij de kdv. Normaal keek ie nog amper naar mij want er was zoveel te zien daar. Maar nu verstopt ie zich helemaal bij mij als een leidster hem wil overnemen, en zet het op een krijsen als ik weg loop Is wel weer over als ik buiten ben, maar het is toch minder leuk weg gaan. Al is het ergens ook wel schattig en aandoenlijk natuurlijk

Vanmiddag gaan we op kraamvisite bij m'n achterneefje trouwens. Die is nu bijna 3 weken oud, ben wel benieuwd
©Dumbo
pi_30628225
tex, logisch inderdaad dat noah nu veel liever buiten de box kruipt/staat/loopt. is best even omschakelen he. buiten de box vindt anna nu ook erg leuk. ze rolt de hele kamer door, en daarom kan het niet altijd want dan moet ik haar ontzettend goed in de gaten houden. ze trekt d'r knieën nu ook al helemaal onder zich dus ik denk dat zij ook zo aan 't kruipen is.
pi_30628360
Zeker even wennen ja. De box is toch wel makkelijk dan En natuurlijk zijn de dingen waar ie niet aan mag komen veel interessanter dan zijn eigen speelgoed Maar toch is het allemaal ook hartstikke leuk

En Anna ook al bijna kruipen Wat gaat het hard joh, Anna is voor mijn gevoel nog zo'n klein babietje
©Dumbo
pi_30628395
voor mijn gevoel ook hoor, het gaat de laatste maand inderdaad ineens héél hard.

aah wat zielig dat wegbrengdrama. maar gelukkig is 't van korte duur. veel plezier bij je achterneefje!
pi_30628416
Snowwww gewoon naar vragen hoor.
Wat BE ook al zegt: 'baad het niet, dan schaadt het niet'.
Ik ben benieuwd wat ze staks gaan zeggen/gezegd hebben? Hoe laat moe(s)t je heen?

Hanne is eergister weer naar het CB geweest en weer goedgekeurd.
Dat met dat handje had iets met spierspanning te maken, na de geboorte houden babietjes lange tijd hun handen nog veel dichtgeknepen. Hanne doet dat dus ook nog, maar het word al wat minder.
Ik moest haar maar een doekje ofzo geven, dat neemt dan het zweet op en als ze het los laat kan het handje wat 'luchten'. Nou ja, het scheelt nu het niet meer zo warm is.. Ze zweet iig al lang niet zo erg meer.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:12:09 #60
81992 Githa
pi_30628550
Vinden Piet en Anna het moeilijk als je weggaat Bix? ...dat bepaald denk ik ook een groot deel hoe jij daar vertrekt.
Ik denk dat ik met een KDV ook veel meer moeite zou hebben als bij familie met het wegbrengen.

Tex,
Bij Jordy is het niet alleen in de box hoor ook op schoot of tijdens het spelen. als hij zit wil hij staan en andersom en dat moet dan gelijk!
Voorheen kon hij idd ook wel even huilen als hij de box in moest maar nu is het echt drammen hij houd het echt lang vol en gillen dat hij doet. Je kunt wel merken dat het geen echt verdriet is, hij kijkt ook steeds even op om te kijken of ik kijk
Zijn we weg dan heb ik helemaal geen problemen met hem, het is echt thuis.
Even volhouden denk ik maar.........

Anna ook al bijna kruipen jeetje wat goed zeg !

en Tex Noah is echt al bijna een dreumesje

Jonnetje, wel fijn dat je iig weet wat het is aan haar handjes en wat je er tegen kunt doen. Hopelijk is het snel over en heeft ze er geen last meer van.
pi_30628558
Jee, wat gaan jullie kleintjes hard. Goed zeg

David is nog echt een babietje hoor. Geen aanstalten tot kruipen of staan
Maar hij is erg leuk/lief en schattig
Hij eet als een bootwerker dus het magere is er wel af.

Bix, je bent weer aan het werk? Dat heb ik dus even gemist
Het zal inderdaad een omschakeling zijn maar inderdaad wel leuk (wat doe je precies nu?).
Ik vind het ook een groot verschil het "gedoe" 's morgens en wegbrengen van 2 kinderen ipv 1 ....
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:17:43 #62
81992 Githa
pi_30628669
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
githa, anna protesteert vaak ook wel even als ze in de box gelegd wordt of anderszins 'alleen' gelaten wordt (bijv in wipstoel) maar het is meestal toch zo weer over, als ik maar resoluut genoeg met iets anders aan de slag ga.
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
pi_30628695
Githa, bij Noah is het ook buiten de box, maar omdat jij het box-voorbeeld gaf, borduurde ik daar even op voort Maar buiten de box hier idd ook. Dan wil ie niks niet spelen, wil ie alleen bij mij, en dan neem ik hem op schoot, en dan ziet ie weer vanalles wat ie dan wil, en dan zet je hem daarbij en dan is het ook weer niet goed. Heb echt geen idee wat ie dan wil
En hier ook gillen idd, echt aanstellerij, dat zie/hoor je gewoon. En als je niet meteen reageert of hem helpt of wat ie dan ook wil, dan nóg harder gillen. Echt oorverdovend
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:28:20 #64
81992 Githa
pi_30628865
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:19 schreef texelonia het volgende:
Githa, bij Noah is het ook buiten de box, maar omdat jij het box-voorbeeld gaf, borduurde ik daar even op voort Maar buiten de box hier idd ook. Dan wil ie niks niet spelen, wil ie alleen bij mij, en dan neem ik hem op schoot, en dan ziet ie weer vanalles wat ie dan wil, en dan zet je hem daarbij en dan is het ook weer niet goed. Heb echt geen idee wat ie dan wil
En hier ook gillen idd, echt aanstellerij, dat zie/hoor je gewoon. En als je niet meteen reageert of hem helpt of wat ie dan ook wil, dan nóg harder gillen. Echt oorverdovend
Ohw hahaha
jah Tex, zoals jij het omschrijft precies zo!
pi_30629125
Oeh dat belooft nog wat als Sara zo oud is
Vannacht wel weer redelijk lang geslapen, van 23:00 tot 04:15, best netjes dus . Toen na de fles heeft ze door liggen maffen tot 10 uur. Normaal gesproken krijgt ze de eerste voeding tussen 6 en 7, ern de tweede tussen 10 en 11, is het dan erg dat ze die eerste nu dus heeft overgeslagen?
Sara
Merel
Ukje
pi_30629394
Als ze in totaal over de hele dag maar genoeg (+/- 150ml per kg lichaamsgewicht) te eten krijgt, maakt het niks uit volgens mij Fuente Als ze zo klein zijn hebben ze vaak toch nog geen echt ritme, dus gewoon eten geven wanneer ze laat horen dat ze wil
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 16 september 2005 @ 10:54:13 #67
81992 Githa
pi_30629413
Nou dat overleefd ze best hoor Fuente
Als je je zorgen maakt dat ze te weinig vocht daardoor heeft, zou je wat extra water bij de volgende voeding kunnen doen.
Maar mijn idee is dat ze zich echt wel laat horen als ze honger heeft
pi_30629608
Hier ook zo'n drammertje de laatste tijd ! Zal wel weer een groeisprongetje zijn, ik kreeg gisteren een mailtje van Oei ik Groei ;P Soms probeer ik het te negeren, soms is ze gewoon niet blij te krijgen. Maar ik ben niet zo goed in negeren, ik wil zo graag dat ze blij en vrolijk is. Maar ik ben ook bang dat ze strontverwend wordt als ik nu op iedere kik reageer. Slapen overdag doet ze ook (bijna) niet, terwijl ze wel moe is, en daar wordt ze ook vervelend van. Ik denk dat het komt doordat ze met het kruipen en staan een hele nieuwe wereld ziet die ze wil gaan ontdekken. En al die nieuwe indrukken moeten ook verwerkt worden natuurlijk. Ze slaapt ook heel onrustig en wordt soms opeens hard huilend wakker, dat had ze bij het vorige 'sprongetje' ook. Ik ga er dus maar van uit dat het weer even een fase is en dat het straks allemaal weer wat rustiger wordt
pi_30631221
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:33 schreef Icaä het volgende:

KISS is op een of andere manier nog niet zo 'geaccepteerd' bij artsen en verpleegkundigen. Tenminste, niet bij allemaal. Ze denken er eenvoudigweg niet aan, of vinden het eigenlijk onzin.
Ja dat merkte ik ook inderdaad. De huisarts onderzocht Tomas en kwam tot de conclusie dat hij 'inderdaad een beetje scheef was' en schreef toen een verwijskaart uit. Maar hij vond het toch nodig om te zeggen dat diverse mensen en kinderen die hij kende dat ook hadden en dat ze nu nergens last meer van hebben. Hij had zelfs een vriend die nu een stevige kerel van 2 meter hoog was geworden. Ik heb hem geloof ik aangekeken met een blik van: "en? wat moet ik daarmee?"

Overigens vind ik het enorm opvallend hoeveel baby's eigenlijk zoiets hebben. Bij ons in de babymassage groep zaten er 3 van de 7! Sommigen in ernstigere mate dan anderen maar toch...
De 'lerares' had gelukkig veel kennis/ervaring op dat gebied dus zodra zij iets vermoedde adviseerde ze ons om er naar te laten kijken. Maar bij alle 3 de gevallen is inderdaad vastgesteld door een manueel therapeut dat er een soort blokkade in de nekwervels zat. En bij alle 3 merkte je dat het na de behandeling(en) echt stukken beter ging!

Een standaard onderzoek door een goed opgeleid persoon bij CB's zou een hoop problemen voorkomen denk ik inderdaad. Maar dan moet KISS eerst erkend worden...
It's all up to you
  vrijdag 16 september 2005 @ 12:04:07 #70
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30631284
Zo, vanochtend dus op het CB geweest. Meteen toen Nicole op het kussen bij de wijkverpleegkundige lag keek de wijkverpleegkundige al moeilijk. Toen wij aangaven dat Nicole altijd zo ligt en dat wat we ook proberen ze niet op haar andere zij wil liggen, riep ze maar de arts erbij. Ook die vond dat er sprake was van een lichte asymmetrie. Waarschijnlijk was er dus iets gebeurd bij de geboorte, waardoor een spiertje of iets dergelijks bekneld is geraakt. Het was nog niet ernstig, maar wel verstandig om een kinderfysiotherapeut er naar te laten kijken. Verwijsbriefje meegekregen voor de huisarts (het CB mag pas volgend jaar direct doorverwijzen).

Wij dus naar de huisarts. Gezegd dat we het vermoeden hadden van het KISS-syndroom. De huisarts (in opleiding) meteen Maar ze las het briefje van het CB en heeft ons een verwijsbriefje meegegeven voor een fysiotherapeut. Ze heeft verder niet eens naar Nicole gekeken, maar dat zal wel goed zijn.
Fysiotherapeut gebeld, helaas waren die vandaag gesloten, maar maandag worden we teruggebeld, hopelijk voor een spoedige afspraak. Ben benieuwd of het iets gaat helpen en of Nicole dan weer wat vrolijker wordt en haar handje en hoofdje meer gaat gebruiken. We zullen zien!

Voor de rest was Nicole wel goedgekeurd bij het CB. Ze weegt nu 6310 gram en ze is 61,4 cm.. Onze weegschaal en ons meetlint zijn blijkbaar anders afgesteld 2,4cm gegroeid in 3 weken, netjes dus. Ze zit flink aan de bovenkant van de groeicurve, de wijkverpleegkundige vond Nicole er ook al ouder uitzien..

Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt??? Ik dacht dat die naald er aan de andere kant weer uitkwam joh!!! Meteen bleren natuurlijk! Eenmaal thuis heeft ze goed gedronken en nu ligt ze te slapen. Ben benieuwd of en hoe ze gaat reageren op haar prikje.. We zullen zien!

Bedankt in ieder geval voor de reacties op mijn KISS-vraag.. Gaf me wat meer vertrouwen in dat er echt mogelijk iets aan de hand kon zijn en dat ik met niet aan het "aanstellen" was!
pi_30631360
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:04 schreef Snowwww het volgende:

Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt???
Was misschien maar beter dat je dat niet van te voren wist, toch? Fijn dat het voor de rest wel goed was bij het CB, en ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de fysio! (en dat Nicole maar weinig last heeft van dat prikje verder!)
It's all up to you
pi_30631913
Snowww, hoplijk kun je snel terrecht bij de fysiotherapeut met Nicole, succes!
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die een dramkontje op de wereld heeft gezet . Ik probeer het af en toe te negeren, maar meestal ga ik ervan uit dat het maar periodes zijn. Die dus ook weer over gaan. En net als nu, net terug van vakantie enzo geef ik er ook wel wat aan toe. Ze zal wel weer moeten wennen dat niet alle aandacht naar haar gaat.
Het is nu vooral; mama mag niet uit zicht verdwijnen, mits het om een potje Kiekeboe gaat.
Jordy, Noah, denken jullie af en toe wel om jullie mama's?

Luuke heeft wel een nieuw spelletje ontdekt! Kiekeboe spelen met ons dekbed. Geweldig vind zij het, en ik nu ook! Zo knap dat een kind wat 8 maanden geleden nog niks kon, nu in staat is om zichzelf te vermaken dmv een spel. Ze laat me soms echt vol verbazing staan!
pi_30637281
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:28 schreef Lishe het volgende:
Luuke heeft wel een nieuw spelletje ontdekt! Kiekeboe spelen met ons dekbed. Geweldig vind zij het, en ik nu ook! Zo knap dat een kind wat 8 maanden geleden nog niks kon, nu in staat is om zichzelf te vermaken dmv een spel. Ze laat me soms echt vol verbazing staan!
Ja leuk is dat he Lijkt net of dat hoe ouder dat ze worden, des te sneller alles gaat.

Ook hier hebben we "last" van een temperamentje. Benthe slaapt heel erg veel, maar volgens het KDV maakt ze echt grote sprongen.
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:48:08 #74
109497 Icaä
pi_30646453
Snowww, niet elke fysio is een manueel therapeut. Als een fysio gaat inzetten op verrekte spieren, terwijl het eigenlijk dislocatie van de nekwervels is, schiet de behandeling zijn doel voorbij. Ik zou je echt willen aanraden een manueel therapeut te raadplegen, misschien naast een kinderfysio.

Zo, ik zal ophouden me ermee te bemoeien...

O, en BrightEyes: baaT het niet enz.... Baadt is iets wat je in bad doet
pi_30647570
Snowww ik ben het met Icaä eens, fysio is heel wat anders. Ik zou gaan voor een manueel therapeut of evt. een osteopaat, die kunnen ook heel veel doen voor babietjes en is wat zachtzinniger dan een manueel therapeut.
pi_30648956
precies. osteopaadt het niet dan schaadt het niet!

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 16-09-2005 22:16:39 ]
pi_30649044
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:17 schreef Githa het volgende:
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
pi_30651543
Nou vanmiddag dus op kraamvisitie geweest bij mijn achterneefje Hij is nu bijna 3 weken. Wat een klein hummeltje!! Kon echt niet geloven dat Noah ooit zo klein is geweest! Maar Noah was bij de geboorte zelfs nog iets kleiner, dus het haast moet wel
Noah was nog even jaloers op een gegeven moment Ik had Boris (achterneefje dus) op schoot, en Noah zat bij mijn moeder op schoot die naast mij zat. Eerst vond ie het allemaal best en hij vond Boris ook wel leuk en probeerde er steeds naar toe te gaan. Maar uit ervaring met onze kat weet ik dat ie gewoon te wild is voor zijn klein babietje, dus probeerde hem beetje op afstand te houden. Op gegeven moment ging ie zielig huilen en tegen mij op klimmen en hangen Blijkbaar voelde ie zich beetje afgewezen omdat ik hem op afstand hield terwijl ik wel Boris op schoot had ofzow. Maar vond het wel schattig eigenlijk

Ik denk trouwens dat zn boventandjes door aan het komen zijn Hij doet weer steeds moeilijker met flessen drinken afgelopen dagen, en dat was met doorkomen (of vlak ervoor eigenlijk) van ondertandjes ook zo. Vanavond even in zn mondje gekeken en het lijkt ook alsof ik ze door zn tandvlees zie schemeren. De linker ook iets duidelijker dan de rechter. Maar goed, afwachten dus
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 00:03:44 #79
81992 Githa
pi_30652839
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:12 schreef bixister het volgende:

[..]

wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
Als we dat nou eens onthouden, dan is dat 'probleempje' ook opgelost
pi_30656774
Zo, ben ik ook weer eens... Leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat. Tex en Githa, ik herken wel een klein beetje wat jullie zeggen, maar als ik dat van jullie hoor is Noa zo erg nog niet. Slapen doet ze de laatste tijd heel erg goed, en ik moet zeggen dat ik daar echt van geniet. Alleen heeft ze het 's ochtends tot een acceptabele tijd (8:00 uur?? ) slapen nog niet echt door. Om kwart voor zeven ben ik écht nog niet helemaal wakker (maar Noa des te meer).

Huilen gebeurt eigenlijk BIJNA alleen nog écht als er iets aan de hand is. Volgens mij heb ik een modelkind ...

Ze heeft nu nieuw speelgoed, o.a. een loopwagentje en een Fish. Price ballentoren, sinds gisteren pas dus ik ben benieuwd wat ze er nog mee gaat doen.

Tex: Noa's boventandjes zijn waarschijnlijk ook aan het doorkomen. Ik mag niet in haar mondje kijken, maar herken het gedrag en hoop maar dat het niet lang gaat duren, dan kan ze ook een stuk beter eten! Afhappen etc. is dan natuurlijk een stuk makkelijker.
pi_30656998
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
©Dumbo
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:17:13 #82
109497 Icaä
pi_30657024
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden.
Wacht maar tot je er eentje naar de basisschool mag brengen, en de andere naar het kdv. En 's ochtends gaat het nog wel, maar 's avonds is het een gerace (rare spelling trouwens) tegen de klok. Ik kook voor die dagen alvast maar vooruit, want anders wordt het helemaal 7 uur voor we eten...

(O ja, ik breng ze nu nog op de fiets met fietskar weg: dus eerst 's ochtends de kar aankoppelen, jongste in de maxicosidrager achter op de fiets, oudste in de kar, fietsen, kdv, school, terug naar huis om de fietskar weg te brengen, naar het werk, pfffff, en dan 's avonds eerst naar huis om de fietskar te halen, dan naar het kdv, dan de naschoolse opvang, en dan met de hele bups terug naar huis. Pffff)

kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
pi_30657746
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:12 schreef texelonia het volgende:
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
Ehh... ja, vooral als ze op m'n hand bijt... (da's nu al behoorlijk pijnlijk als ze dat hard doet... )
pi_30657766
Noa heeft net de sleutel waarvan we dachten dat ze die niet uit het slot van onze buffetkast kon halen, eruit gehaald...ze wordt toch handiger dan ik dacht!!
pi_30659082
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:17 schreef Icaä het volgende:
kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
aiks, ik geloof je meteen! aan die tijd probeer ik gewoon nog niet te denken.
pi_30660268
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel

Ik ben een beetje brak vandaag Manlief is een weekendje weg dus ik sta er alleen voor, en met een dochter die niet helemaal lekker in d'r velletje zit valt dat niet mee. Gisteravond om 9 uur viel ze dan eindelijk in slaap, na een badje met natusan bedtime lotion. Helaas slaap ik slecht als manlief niet naast me ligt dus ik viel zelf pas om 2 uur in slaap. En om half 3 besloot Myrthe dat ze honger had en zette het op een huilen. De fles ging er vlot in en vrij snel konden we weer verder slapen, toen bleek mijn bed lek te zijn (ik slaap op een luchtmatras ivm mijn nek) en kon ik gelukkig een bedje opschuiven omdat manlief er niet was. Maar wel een koud bedje dus het duurde weer eventjes voor ik sliep. En om 7 uur was Myrthe lekker uitgeslapen en had ze weer honger. Ik was zelf nog echt heel erg moe, ik viel tijdens het fles geven gewoon weer in slaap. Dus toen heb ik d'r maar naast me gelegd (op het lege matras ) en geprobeerd nog wat te slapen, wat redelijk gelukt is tot aan half 10. Toen was ze het echt zat en ging op m'n gezicht slaan, de schat
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:09:49 #87
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30663528
Bah Ladybos, het zit je geloof ik even niet mee... Even een beetje bijslapen zodra het gaat??? Of vanavond vroeger naar bed

Wat de fysiotherapeut betreft, ik wacht het nog even af. Ik had gelezen op internet dat deze praktijk ook een manueel therapeut heeft, dus even maandag afwachten, kijken of en wanneer we een afspraak kunnen krijgen. Zien we het niet zitten, bellen we alsnog een manueel therapeut op.

Nicole heeft haar eerste prikje goed doorstaan, ze was wat slaperiger gisteren, maar dat was alles eigenlijk (en ze zag heeel bleek ). Koorts had ze niet
pi_30664343
Fijn dat dat prikje niet veel problemen gaf Snow!

Ladybos, wat een nacht, klinkt niet echt lekker.. Sterkte vandaag!

Gisteren heb ik het CB gebeld omdat Sara inmiddels 4 dagen overdag non-stop aan het krijzen was.. Ik werd er echt gek van en wist niet meer wat ik nou met d'r moest. Zij zeiden dat het waarschijnlijk toch krampjes zijn (hoewel ze 's nachts prima slaapt). Dus hebben we gisteren Friso Comfort erbij gehaald en dat moesten we dan mengen met haar nutrilon 1. Zo gezegd, zo gedaan. Mevrouw haar fles gegeven om 19:00 waarna ze doorgehuild heeft tot de laatste voeding om 23:00 waarna ze doorhuilde tot 01:00. Inmiddels hadden mannetje en ik beide geen idee meer wat we moesten doen, en ineens pruttelde Sara haar luier vol en na de verschoning sliep ze!
En ook vandaag slaapt ze Ik ben helemaal verbaast, ze ligt nu ook gewoon te maffen. Zou het dan toch de oplossing zijn?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:04 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30664884
Hoop het voor je Fuente niets zo erg als met een kleintje te zitten wat het niet kan vinden.
pi_30665316
Fuente, die Friso comfort geven wij ook hier. Myhron sliep ook heel veel na de overgang hierop, dat wordt wel weer minder. En wees voorbereid op spuitpoep
Hier zat de bank, het kleed en mijn broek onder En later het aankleedkussen, en zelfs het mandje met badschuim/cremetjes....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 18 september 2005 @ 16:50:28 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30699686
Fuente, hopelijk vind Sara snel haar weg!
En de bekende Poepbom... blegh...
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
pi_30700351
Heeft iemand enig idee wanneer ze beter gaat poepen dan? Want gister zat er zelfs nog meer tijd tussen, vannacht heeft ze pas gepoept ipv in het begin van de avond, en het kostte haar erg veel moeite. Na hoeveel tijd zie je dus normaal verbetering?
Sara
Merel
Ukje
pi_30700964
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
pi_30703375
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:36 schreef Igraine het volgende:
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
Whahahahaha tijdens het verschonen Ohh erg zeg
Ik kijk het nog een dagje aan, als het zo blijft kan ik altijd nog helemaal over op Friso comfort gaan. Thnx voor de info!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 september 2005 @ 19:58:40 #95
109497 Icaä
pi_30705456
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:03 schreef Ladybos het volgende:
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel
Nah, niet echt aantrekkelijk. Moet ik 4 kilometer fietsen met die lege kar achter m'n fiets... En weer terug! Dan maar liever even langs huis (ligt toch op de route) om de boel af te koppelen.

Maar wel een goed idee hoor, op zich!
pi_30710782
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:50 schreef Lishe het volgende:
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
vroeg ik me net ook af!
  maandag 19 september 2005 @ 07:39:57 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30717820
Ze is alweer in het land (een weekje), maar heeft het wel meteen lekker druk met werk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30718633
Noah is vanochtend van het bed gevallen 's ochtends als ie wakker wordt neem ik hem altijd even bij me in bed, vind ik zo gezellig altijd! Maar hij is zo snel tegenwoordig... Wat ie altijd erg interessant vindt is de rand van Micha's helft, dat is bijna naast de verwarming, maar wel met nog wat loopruimte ertussen. Dus dan kruipt ie naar die rand, en probeert de verwarming te pakken. Ik had hem nu al 2 keer weg getrokken daarvan, maar de 3e keer was ik dus te laat.. Geloof dat ie er verder niks aan over heeft gehouden, hoop ik, behalve dan een buil op z'n mooie koppie..
©Dumbo
  maandag 19 september 2005 @ 09:03:49 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30718646
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
pi_30718978
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:03 schreef Martineke het volgende:
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
Dat krijgt ze al, evenals cinababy druppels. Alles bij elkaar (voeding, thee, druppels) is het wel een stuk minder geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')