abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30648956
precies. osteopaadt het niet dan schaadt het niet!

[ Bericht 6% gewijzigd door bixister op 16-09-2005 22:16:39 ]
pi_30649044
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:17 schreef Githa het volgende:
Dat is hier juist andersom,als ik in de buurt ben dan gilt hij om de aandacht die hij wil en ben ik uit beeld, dan kan hij zich prima vermaken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
pi_30651543
Nou vanmiddag dus op kraamvisitie geweest bij mijn achterneefje Hij is nu bijna 3 weken. Wat een klein hummeltje!! Kon echt niet geloven dat Noah ooit zo klein is geweest! Maar Noah was bij de geboorte zelfs nog iets kleiner, dus het haast moet wel
Noah was nog even jaloers op een gegeven moment Ik had Boris (achterneefje dus) op schoot, en Noah zat bij mijn moeder op schoot die naast mij zat. Eerst vond ie het allemaal best en hij vond Boris ook wel leuk en probeerde er steeds naar toe te gaan. Maar uit ervaring met onze kat weet ik dat ie gewoon te wild is voor zijn klein babietje, dus probeerde hem beetje op afstand te houden. Op gegeven moment ging ie zielig huilen en tegen mij op klimmen en hangen Blijkbaar voelde ie zich beetje afgewezen omdat ik hem op afstand hield terwijl ik wel Boris op schoot had ofzow. Maar vond het wel schattig eigenlijk

Ik denk trouwens dat zn boventandjes door aan het komen zijn Hij doet weer steeds moeilijker met flessen drinken afgelopen dagen, en dat was met doorkomen (of vlak ervoor eigenlijk) van ondertandjes ook zo. Vanavond even in zn mondje gekeken en het lijkt ook alsof ik ze door zn tandvlees zie schemeren. De linker ook iets duidelijker dan de rechter. Maar goed, afwachten dus
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zaterdag 17 september 2005 @ 00:03:44 #79
81992 Githa
pi_30652839
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:12 schreef bixister het volgende:

[..]

wij begrijpen elkaar altijd verkeerd geloof ik. ik zette de aanhalingstekens om 'alleen' omdat het juist gaat om momenten dat ze me nog wel kan zien, maar zich toch zelf moet vermaken.

en lily, jaah ik ben weer aan 't (betaalde) werk!
Als we dat nou eens onthouden, dan is dat 'probleempje' ook opgelost
pi_30656774
Zo, ben ik ook weer eens... Leuk om van iedereen te lezen hoe het gaat. Tex en Githa, ik herken wel een klein beetje wat jullie zeggen, maar als ik dat van jullie hoor is Noa zo erg nog niet. Slapen doet ze de laatste tijd heel erg goed, en ik moet zeggen dat ik daar echt van geniet. Alleen heeft ze het 's ochtends tot een acceptabele tijd (8:00 uur?? ) slapen nog niet echt door. Om kwart voor zeven ben ik écht nog niet helemaal wakker (maar Noa des te meer).

Huilen gebeurt eigenlijk BIJNA alleen nog écht als er iets aan de hand is. Volgens mij heb ik een modelkind ...

Ze heeft nu nieuw speelgoed, o.a. een loopwagentje en een Fish. Price ballentoren, sinds gisteren pas dus ik ben benieuwd wat ze er nog mee gaat doen.

Tex: Noa's boventandjes zijn waarschijnlijk ook aan het doorkomen. Ik mag niet in haar mondje kijken, maar herken het gedrag en hoop maar dat het niet lang gaat duren, dan kan ze ook een stuk beter eten! Afhappen etc. is dan natuurlijk een stuk makkelijker.
pi_30656998
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:17:13 #82
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30657024
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
ze zitten nu dus op 't kdv, ik vind het best spannend hoor. wel veel ingewikkelder dan bij 1: 2 kinderen wegbrengen! pfff! en dan deden we 't vanmorgen nog samen, maar in de toekomst moet 't toch meestal door 1 van ons gedaan worden.
Wacht maar tot je er eentje naar de basisschool mag brengen, en de andere naar het kdv. En 's ochtends gaat het nog wel, maar 's avonds is het een gerace (rare spelling trouwens) tegen de klok. Ik kook voor die dagen alvast maar vooruit, want anders wordt het helemaal 7 uur voor we eten...

(O ja, ik breng ze nu nog op de fiets met fietskar weg: dus eerst 's ochtends de kar aankoppelen, jongste in de maxicosidrager achter op de fiets, oudste in de kar, fietsen, kdv, school, terug naar huis om de fietskar weg te brengen, naar het werk, pfffff, en dan 's avonds eerst naar huis om de fietskar te halen, dan naar het kdv, dan de naschoolse opvang, en dan met de hele bups terug naar huis. Pffff)

kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30657746
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:12 schreef texelonia het volgende:
Nou je voelt het vanzelf wel als de boventandjes doorkomen Suzanna
Ehh... ja, vooral als ze op m'n hand bijt... (da's nu al behoorlijk pijnlijk als ze dat hard doet... )
pi_30657766
Noa heeft net de sleutel waarvan we dachten dat ze die niet uit het slot van onze buffetkast kon halen, eruit gehaald...ze wordt toch handiger dan ik dacht!!
pi_30659082
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:17 schreef Icaä het volgende:
kortom, ik heb het véél zwaarder dan jij
aiks, ik geloof je meteen! aan die tijd probeer ik gewoon nog niet te denken.
pi_30660268
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel

Ik ben een beetje brak vandaag Manlief is een weekendje weg dus ik sta er alleen voor, en met een dochter die niet helemaal lekker in d'r velletje zit valt dat niet mee. Gisteravond om 9 uur viel ze dan eindelijk in slaap, na een badje met natusan bedtime lotion. Helaas slaap ik slecht als manlief niet naast me ligt dus ik viel zelf pas om 2 uur in slaap. En om half 3 besloot Myrthe dat ze honger had en zette het op een huilen. De fles ging er vlot in en vrij snel konden we weer verder slapen, toen bleek mijn bed lek te zijn (ik slaap op een luchtmatras ivm mijn nek) en kon ik gelukkig een bedje opschuiven omdat manlief er niet was. Maar wel een koud bedje dus het duurde weer eventjes voor ik sliep. En om 7 uur was Myrthe lekker uitgeslapen en had ze weer honger. Ik was zelf nog echt heel erg moe, ik viel tijdens het fles geven gewoon weer in slaap. Dus toen heb ik d'r maar naast me gelegd (op het lege matras ) en geprobeerd nog wat te slapen, wat redelijk gelukt is tot aan half 10. Toen was ze het echt zat en ging op m'n gezicht slaan, de schat
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:09:49 #87
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30663528
Bah Ladybos, het zit je geloof ik even niet mee... Even een beetje bijslapen zodra het gaat??? Of vanavond vroeger naar bed

Wat de fysiotherapeut betreft, ik wacht het nog even af. Ik had gelezen op internet dat deze praktijk ook een manueel therapeut heeft, dus even maandag afwachten, kijken of en wanneer we een afspraak kunnen krijgen. Zien we het niet zitten, bellen we alsnog een manueel therapeut op.

Nicole heeft haar eerste prikje goed doorstaan, ze was wat slaperiger gisteren, maar dat was alles eigenlijk (en ze zag heeel bleek ). Koorts had ze niet
pi_30664343
Fijn dat dat prikje niet veel problemen gaf Snow!

Ladybos, wat een nacht, klinkt niet echt lekker.. Sterkte vandaag!

Gisteren heb ik het CB gebeld omdat Sara inmiddels 4 dagen overdag non-stop aan het krijzen was.. Ik werd er echt gek van en wist niet meer wat ik nou met d'r moest. Zij zeiden dat het waarschijnlijk toch krampjes zijn (hoewel ze 's nachts prima slaapt). Dus hebben we gisteren Friso Comfort erbij gehaald en dat moesten we dan mengen met haar nutrilon 1. Zo gezegd, zo gedaan. Mevrouw haar fles gegeven om 19:00 waarna ze doorgehuild heeft tot de laatste voeding om 23:00 waarna ze doorhuilde tot 01:00. Inmiddels hadden mannetje en ik beide geen idee meer wat we moesten doen, en ineens pruttelde Sara haar luier vol en na de verschoning sliep ze!
En ook vandaag slaapt ze Ik ben helemaal verbaast, ze ligt nu ook gewoon te maffen. Zou het dan toch de oplossing zijn?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:56:04 #89
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30664884
Hoop het voor je Fuente niets zo erg als met een kleintje te zitten wat het niet kan vinden.
pi_30665316
Fuente, die Friso comfort geven wij ook hier. Myhron sliep ook heel veel na de overgang hierop, dat wordt wel weer minder. En wees voorbereid op spuitpoep
Hier zat de bank, het kleed en mijn broek onder En later het aankleedkussen, en zelfs het mandje met badschuim/cremetjes....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 18 september 2005 @ 16:50:28 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30699686
Fuente, hopelijk vind Sara snel haar weg!
En de bekende Poepbom... blegh...
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_30700351
Heeft iemand enig idee wanneer ze beter gaat poepen dan? Want gister zat er zelfs nog meer tijd tussen, vannacht heeft ze pas gepoept ipv in het begin van de avond, en het kostte haar erg veel moeite. Na hoeveel tijd zie je dus normaal verbetering?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30700964
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
pi_30703375
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:36 schreef Igraine het volgende:
Kan wel 2 dagen duren Fuente, ik had helaas de pech dat het gebeurde terwijl ik haar aan het verschonen was, de poep ging van keutel, via caramelmousse naar bananenvla zeg maar

Maarrrr de krampjes waren wel een heeeeeel stuk minder sindsdien. Nu krijgt ze alleen nog Friso Comfort (ik heb het ook niet gemengd gegeven) en na een dag of 4 was de poep weer normaal van structuur. Wel laat ze ontzettend veel (en harde) windjes...
Whahahahaha tijdens het verschonen Ohh erg zeg
Ik kijk het nog een dagje aan, als het zo blijft kan ik altijd nog helemaal over op Friso comfort gaan. Thnx voor de info!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 september 2005 @ 19:58:40 #95
109497 Icaä
pi_30705456
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:03 schreef Ladybos het volgende:
icaä waarom neem je de fietskar niet mee naar je werk, scheelt een boel gekoppel
Nah, niet echt aantrekkelijk. Moet ik 4 kilometer fietsen met die lege kar achter m'n fiets... En weer terug! Dan maar liever even langs huis (ligt toch op de route) om de boel af te koppelen.

Maar wel een goed idee hoor, op zich!
pi_30710782
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:50 schreef Lishe het volgende:
Iemand enig idee wanneer Renzell weer terug komt? Ik ben wel benieuwd naar julius' reisavonturen!
vroeg ik me net ook af!
  maandag 19 september 2005 @ 07:39:57 #97
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30717820
Ze is alweer in het land (een weekje), maar heeft het wel meteen lekker druk met werk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30718633
Noah is vanochtend van het bed gevallen 's ochtends als ie wakker wordt neem ik hem altijd even bij me in bed, vind ik zo gezellig altijd! Maar hij is zo snel tegenwoordig... Wat ie altijd erg interessant vindt is de rand van Micha's helft, dat is bijna naast de verwarming, maar wel met nog wat loopruimte ertussen. Dus dan kruipt ie naar die rand, en probeert de verwarming te pakken. Ik had hem nu al 2 keer weg getrokken daarvan, maar de 3e keer was ik dus te laat.. Geloof dat ie er verder niks aan over heeft gehouden, hoop ik, behalve dan een buil op z'n mooie koppie..
©Dumbo
  maandag 19 september 2005 @ 09:03:49 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30718646
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
pi_30718978
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:03 schreef Martineke het volgende:
geen idee om de kleintjes met krampjes een beetje afgekoelde venkelthee te geven?
Dat krijgt ze al, evenals cinababy druppels. Alles bij elkaar (voeding, thee, druppels) is het wel een stuk minder geworden.
pi_30719276
Hoe vaak geven jullie die venkelthee dan? En hoeveel? Gewoon buiten de voeding om?
Sara
Merel
Ukje
pi_30722207
Ik geef het meestal een 20 minuten voor de voeding en dan zo'n 10 a 20 cc, wat ik ook weleens doe is een zakje venkelthee mee laten trekken met het water wat je kookt voor de voeding.

Oh en nog een tip, ik maak al haar voeding (en de thee) met spa blauw.
pi_30723125
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:59 schreef Igraine het volgende:
Ik geef het meestal een 20 minuten voor de voeding en dan zo'n 10 a 20 cc, wat ik ook weleens doe is een zakje venkelthee mee laten trekken met het water wat je kookt voor de voeding.

Oh en nog een tip, ik maak al haar voeding (en de thee) met spa blauw.
Maar hoe vaak doe je dat? Ik heb geen flauw idee .Vooral omdat Sara nu nog heel onregelmatig krampjes heeft..
Sara
Merel
Ukje
pi_30723225
Ik doe het als ze krampjes heeft, dus geen vast patroon of iets.
pi_30723937
Thnx voor de info
*venkelthee noteert
Sara
Merel
Ukje
pi_30727445
vervelend fuente, hopelijk zijn de krampjes snel over. (ik zag nog schattige foto's van jullie in 't vorige fototopic )

noah ook al van 't bed gevallen, wat een schrik he tex. had ie echt een buil op z'n koppie? aah. hopelijk valt het mee!

ohja en ladybos is meneerbos inmiddels weer terug? en hoe is 't slapen de rest van 't weekend gegaan?

hier de laatste tijd ook weer veel 'gebroken nachten' en dus een gebroken moeder. blehgk. ik schreef vlak na onze vakantie toch dat anna gelukkig vrij snel weer in haar oude ritme terug leek te keren, maar helaas was dat iets te vroeg gejuicht. terwijl ze van jongs af aan hele nachten doorsliep wordt ze sinds de vakantie bijna standaard wakker voor een late voeding, nou ja daar kan ik nog wel mee leven. maar vaak ook nog een of meer keren in de nacht (steeds meer). en troosten lukt eigenlijk alleen maar met de borst. ik vrees dat ik door m'n eigen vermoeidheid iets te vaak voor de 'makkelijke weg' (bij me in bed nemen) gekozen heb, waardoor ze dat nu telkens weer wil. vorige week, toen ik net weer aan het werk was, dacht ik nog: 'ach, ze heeft me gemist natuurlijk.' en 'ach, ook wel goed voor de BV-productie, dat extra aanleggen'. maar het loopt nu echt de spuigaten uit dus we zullen waarschijnlijk even een tijdje erg streng moeten zijn en haar in ieder geval niet meer bij ons in bed nemen. maar ik vind dat wel erg moeilijk hoor. ze kan zichzelf zo vreselijk overstuur maken. misschien maar een lekkere luie stoel bij haar op de kamer zetten zodat ik haar daar kan voeden.

verder gaat 't overdag wel heel goed met het slapen, en ook tussendoor is ze de vrolijkheid zelve. we hebben veel lol met haar, ze rolt de hele kamer door en heeft net het zwaaien ontdekt: ze zwaait nu naar alles en iedereen. en haar gebrabbel is ook zo ontzettend leuk. alleen die nachtelijke drama's... pfoeh!
pi_30730481
Oeh Bixister, dat klinkt idd niet echt lekker. Jammer is dat als je iets aangeleerd hebt wat uiteindelijk toch niet bevorderlijk is. Sterkte met het aanleren van een nieuw ritme!!
Gelukkig is ze overdag wel een heerlijk kind... dat scheelt wel een hoop he!! Alleen was ik dan altijd 'bang' voor de nacht en kon er niet echt naar uitkijken om in bed te liggen. Je ligt dan niet lekker omdat je verwacht dat ze weer gaat huilen....

Sterkte met de krampjes, Fuente. zielig is dat he... Noa had het ook een tijd dat ze heel veel windjes liet en er zichtbaar ook pijn bij had. Cinababy heeft uiteindelijk wel geholpen en venkelthee hebben we ook gegeven. Jij ook sterkte, want het is voor jou ook vermoeiend!

Tex: ik neem Noa ook vaak nog op bed maar moet ook heeeel snel zijn want ze is er zo afgevallen. Gelukkig nog niet gebeurd, maar ik kan het me zo voorstellen dat het zou gebeuren. De commode is ook geen veilige plek meer om haar te verschonen, maar m'n dikke buik zit wel heel erg in de weg als ik het op de grond moet doen.

Noa wil 's avonds niet gaan slapen zonder een fles pap. Ze willen eigenlijk dat ik dat afleer vanwege de tandjes...maar hoe ik dat ga doen, geen idee. Misschien naar steeds vroeger verplaatsen o.i.d. en uiteindelijk weglaten, maar dat is elke keer weer zo moeilijk...avondeten eet ze niet genoeg van om er de hele nacht genoeg aan te hebben.
Ze is zowiezo de laatste tijd weer huilerig 's nachts, en ik moet er vaak nog wel een paar keer uit. Ik moet echt leren om haar weer te laten huilen, want de manier waarop ze nu huilt is heel moeilijk aan te horen en dan ga ik er vaak gauw maar even naartoe. Meestal houdt het wel op na een tijdje dus is het eigenlijk voor haar eigen bestwil, maar goed....het is best wel zielig.
Ik weet ook niet hoe het komt, maar denk dat het waarschijnlijk met de tandjes te maken heeft. OOk weer veel poepbroeken, rode billetjes en overal op kauwen. Ach ja...
  maandag 19 september 2005 @ 17:23:33 #108
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30731266
Bix, d'r zit/zat echt een buil op z'n koppie ja Het is bijna niet dik meer glukkig, alleen nog een flinke blauwe plek met een donkere streep erdoorheen waar ie de verwarming heeft geraakt denk ik Hij heeft er verder gelukkig helemaal geen last meer van volgens mij. Merk echt niks anders dan anders aan hem

Suzanna, Noah krijgt ook nog een late papfles en vorige week bij het CB zeiden ze daar niks van. Zal de volgende keer wel komen dan
Maar hoezo vanwege de tandjes? Omdat ze het uit een fles drinkt? Zou je het anders niet gewoon met een lepel kunnen voeren? Of is ze daar niet wakker genoeg voor 's avonds?
©Dumbo
pi_30731815
Zielig he Tex, ben je zelf al een beetje over de schrik heen ?

Ik heb niet goed geslapen de afgelopen dagen Gelukkig was MrBos zaterdagavond weer thuis en die lieverd heeft dus twee nachten op de bank geslapen zodat ik op zijn kant van het bed kon liggen. Maar echt lekker slaap ik toch niet als hij er niet naast ligt en Myrthe was erg huilerig 's nachts, steeds hard huilend wakker worden, zo zielig. Speentje erin en dan was het wel weer snel over maar het breekt gewoon op als je een keer of 6 je bed uit moet. Vandaag achter een vervangend matras aangegaan, maar er blijkt nog garantie op mijn matras te zitten en als het goed is sturen ze gratis een nieuwe luchtmatraskern op die ik dan zelf in mijn matras moet frotten Dan kan ik hopelijk weer lekker slapen !
pi_30751058
Bixister, jammer zeg dat ze nu ineens zo vaak komt ;s nachts! Hopelijk 'leert' ze het snel weer af!

Suzanna, joh als noa die fles nog echt nodig heeft dan geef je 'm toch nog een tijdje? Best kans dat ze er vanzelf mee gaat minderen Laten huilen vind ik ook altijd zo zielig om te horen, maar is misschien wel beter als ze er vanzelf mee stopt Succes in ieder geval!

Ladybos, weet je ook waarom ze zo huilend wakker wordt? 6 keer eruit moeten is inderdaad geen pretje!

Hier was het gisteren echt een drama. Sara was sowieso de hele dag wakker, op een paar hazeslaapjes op m'n arm na. Achteraf uitgerekend heeft ze in die 24 uur 3 uur geslapen aan 1 stuk en misschien 2 uur in losse stukjes... Rond een uurtje of 4 kreeg ze hele erge krampen, ze gilde het uit. Mannetje kwam tegen 18 uur thuis dus die kon het van me overnemen, ze heeft tot haar voeding van 20:00 echt zo hard gegild, dat we dachten dat ze erin bleef, ik wou haast de dokter gaan bellen.Ze was totaal buiten adem, moest hoesten, stikte zowat (zo leek het iig...) We hebben haar wat venkelthee gegeven, dat leek het wel iets te verzachten, soms dommelde ze iets weg om vervolgens weer 10 minuten te krijzen, het was zo ontzettend zielig.
Om 20:00 heb ik haar weer een voeding gedaan en erna is ze gelukkig gaan slapen, tot aan de laatste voeding. Maar vanancht na 4 uur was het weer raak met krampen...
Ik weet het echt niet meer, het lijkt me niet normaal zoveel als ze er last van heeft. Het is ook geen beetje, het is verschrikkelijk om haar zo te zien... We hebben besloten het vandaag nog aan te kijken (ze ligt nu te slapen nadat ze dus tot 9 uur krampen heeft gehad) en anders bel ik het cb maar weer...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:39:04 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751424
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
©Dumbo
pi_30751720
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Moeilijk he Fuente die krampjes... Noah heeft er ook zo verschrikkelijk last van gehad.... Al die middeltjes hielpen bij allemaal niet. pas ana het einde, toen het vanzelf al minder begon te worden, ging het wel helpen. Het heeft bij Noah toch ook wel een maand of 4 geduurd in totaal. En je voelt je zo vreselijk machteloos en je kan wel meejanken mt dat kleine hoopje ellende dan

Ons laatste redmiddel was ABC Dophilus ofzow. We hadden dat eerder niet gebruikt omdat het wat prijzig zou zijn en we eerst die andere dingen wilden proberen. Uiteindelijk begon het net beter te gaan toen we dat wilden gaan proberen. Misschien kun je dat eens proberen? Heb er wel goeie verhalen over gehoord
Waar kun je dat halen? En hoe prijzig is het ongeveer Niet dat het heel veel uitmaakt maar dan kan ik er rekening mee houden.
Sjah aan de ene kant weet je gewoon dat het ooit overgaat, aan de andere kant krijg je idd zo'n machteloos gevoel, vreselijk . En misschien dat het over een paar daagjes betergaat als ze gewend is aan de comfort voeding...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:58:45 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30751906
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
©Dumbo
pi_30751990
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef texelonia het volgende:
Wat ik op internet kon vinden is dat je het bij de reformwinkels kunt halen en het 26,95 kost (en je doet er ongeveer 2 maanden mee).
Bedankt, kga het zeker onthouden! Als er met een paar daagjes geen verbetering is ga ik het zeker halen/bestellen
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:10:02 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30752161
Hopelijk slaat de voeding gewoon snel aan
©Dumbo
pi_30752822
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:

Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft ook de eerste paar maanden vreselijk last van krampjes gehad. Niets hielp, de Cinababy, venkelthee, massage. Toen toch ook maar dat dure spul gekocht ABC Dophilus van Solgar (26 euro voor een pot). Maar het was het geld meer dan waard, al had die pot 200 euro gekost dan zou ik hem nu nog aanraden. Ik deed consequent een klein mespuntje in elke fles, en binnen een week / 10 dagen waren de krampjes echt verdwenen. Het werd gewoon een ander kind. Ik ben het spul 3 maanden blijven gebruiken, als 'onderhoudsmiddel'. Je doet er trouwens een eeuwigheid mee, na 3 maanden zat er nog ongeveer 1/3e in de pot.

[ Bericht 0% gewijzigd door suikerzoet op 20-09-2005 19:57:32 ]
pi_30753197
Fuente ik weet niet of je fles of borstvoeding geef, maar Daan had ook in het begin ontzettend veel last van krampjes. Ik ben toen overgestapt op omneovoeding en dat werkte veel beter op zijn buikje. Nog had hij wel last af en toe van krampjes maar niet meer zo hevig.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:27:58 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30755824
Och, arme Sara! Wij heben die ABC poeder ook als laatste redmiddel gekocht, maar voor het openen was het over ineens. Ik heb dus nog een (dichte) pot staan Fuente. Ik weet niet of ik je ermee kan helpen? Is nog tot eind november goed en er zit een zegel op zegmaar (onder de dop) dus in feite kan er niks mis mee zijn. Snap ook als je het liever gewoon zelf in de reformzaak wilt halen, maar ik stuur 'm met liefde en plezier op. In ieder geval sterkte met Sara hoor!
pi_30755871
Fuente wat erg dat ze zo'n last heeft van de krampjes Myrthe heeft daar gelukkig geen last van gehad, maar het lijkt me vreselijk als je kleintje zoveel pijn heeft.

Ik denk dat Myrthe 's nachts wakker wordt omdat ze nu gaat dromen. Ze slaapt heel onrustig en huilt ook wel eens zachtjes in d'r slaap. Ze ademt ook heel onregelmatig dan en slaat soms met d'r armpjes om zich heen. Het kruipen en staan wat ze de hele dag oefent laat haar natuurlijk ook opeens een heel andere wereld zien, daarnaast zijn we druk aan het klussen in onze keuken dus de woonkamer ligt overhoop, misschien dat ze daar ook onrustig van wordt, alhoewel het huilen al langer is dan dat we aan het klussen zijn. Vaak is het wel snel weer over als ik d'r speentje geef. Vannacht kwam ze 4 keer dus het gaat de goede kant op
pi_30756064
vanochtend met Anna bij het CB geweest: ze weegt nu 8375g en is 70cm lang. een kilo aangekomen sinds de vorige keer (6 weken geleden)!

ladyBos, de wijkverpleegkundige zei ook nog tegen me dat de wereld inderdaad nog erg groot (en indrukwekkend) is voor die kleintjes. en zeker bij die actieve ontdekkers kan het helpen om regelmatig zelf rust aan te bieden door ze bijv. in de box te leggen. Piet vond dat bijvoorbeeld zelf altijd ook fijn, maar als 't aan Anna ligt rolt/schuift ze de hele dag door de kamer.
pi_30757875
Woei, dat gaat goed met Anna (geinig trouwens, dat rondrollen in de kamer )

David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Als ik hem op de grond leg met wat speelgoed gaat het ook wel.

We gaan morgen weer naar het CB. Ik ben erg benieuwd (voor m´n gevoel is D veel dikker geworden)
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:12:53 #122
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30760473
Fuente, wat een ellende die krampjes. Wat kan je je dan machteloos voelen! Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat.

Bix, dat gaat lekker met Anna. Dat rondrollen lijkt me wel humor hoor!

Vandaag is de kinderfysiotherapeut langsgeweest voor Nicole. Ze voelde inderdaad wat spanning in het lichaampje, we hebben oefeningen gekregen en volgende week komt de fysiotherapeut weer 2 keer langs.. Mochten de oefeningen niet genoeg helpen of als de fysio een blokkade in de nek vermoed dan worden we doorverwezen naar een manueel therapeut. Maar eerst oefenen dus. Ik hoop zo dat het wat gaat helpen. Af en toe als we Nicole oppakken dan is het net een plank, dan kan je haar bij wijze van spreke tussen 2 vingers houden..

Nu moeten we dus oefenen met Nicole om te zorgen dat ze ook naar rechts gaat kijken en naar beneden. Wat het scheve hoofdje betreft kregen we het advies een Babysleep aan te schaffen, zoals Bixister ook al had gepost. Volgende week legt de fysio dan uit hoe we dat ding moeten gebruiken.

't Zal mij benieuwen allemaal. Gelukkig vond Nicole de oefeningen wel best, ze was heel vrolijk aan het lachen naar de fysio en flink aan het brabbelen Nou is ze best moe en ligt ze lekker in de box....
pi_30764570
Lishe, dat zou super zijn!Wil je me anders mailen? (lauravelthuisen@hotmail.com) dan kunnen we even overleggen.

Quinny, Sara krijgt momenteel Friso Comfort, tegen krampjes, maar daar zit ze pas sinds 4 dagen op, dus kan even duren voor het goed aanslaat...

Verder iedereen thnx voor de tips!
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 18:56:10 #124
81992 Githa
pi_30765564
Zo Anna!... dat gaat goed

Sara heel veel sterkte met je krampjes en Fuente met het aanzien van de kleine Sara

Noah, ach jongen toch ...een dikke buil op je hoofdje

Lily, dat heeft jordy ook maarja helaas voor hem heb ik op een dag ook wel eens wat anders te doen.
Jordy ging net gewoon per ongeluk zelf zitten ja, per ongeluk.... hij ging in kruiphouding zitten, op handen en knieën en trok een beentje schuin naar boven waardoor hij zo op zijn billen terecht kwam hij begon van blijdschap zelf al in zijn handjes te klappen en mama deed natuurlijk mee.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij doorheeft hoe hij dat nu gedaan heeft.
pi_30767392
Fuente, een week of twee geleden hadden wij een intake van de kraamzorg en zij zei dat Centangeli van Bloem heel goed helpt bij darmkrampjes. Je kan het echter niet overal krijgen. Je kan het eventueel via internet bestellen: http://www.drogisterij.net/index.php?menuopen=&mode=produktinfo&artnr=557029&bladeren=192&prodindex=5
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:52:17 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30767454
Fuente, je hebt mail!

Anna, grote meis, je loopt zo ongeveer gelijk op met Luuke. Dan ben je een hele dame hoor!
En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 20:34:23 #127
81992 Githa
pi_30769149
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:52 schreef Lishe het volgende:

En Jordy blijft me verbazen! Wat een snelle slimmerik!
Mij ook ...en zichzelf ook aan zijn reactie te zien hij schrok er zo van dat hij spontaan begon te klappen met een big smile op zijn gezichtje zoiets moet je nu eigenlijk vast kunnen leggen
Maar ik ben bang dat hij nog niet echt door heeft hoe hij het gedaan heeft hoor maar hij heeft bewezen dat hij het kan

Ik ben zo trots
pi_30773292
knap hoor jordy! je gaat myrthe van ladyBos achterna denk ik, in no time zelf zitten én staan! ook grappig he dat handjes klappen. dat is anna de laatste dagen ook druk aan 't doen.

maar met 't volgende verbaasde ze me net ook: tijdens 't afdrogen na 't badje zing ik vaak wat voor haar om haar aandacht een beetje erbij te houden (anders kronkelt ze steeds alle kanten op). bij het liedje 'klap eens in je handjes' klapte ze op de juiste momenten in haar handjes (zonder dat ik het voordeed). we zingen dat liedje niet eens zo vaak, maar als we 't doen, altijd 2 versies achter elkaar (zo combineren we de beide familieversies van 't lied) en één daarvan begint met 'draai het wieletje nog eens om, klap eens in je handjes'. en jawel hoor, mevrouw begint precies op het goede moment enthousiast te klappen. ik dacht nog even dat het toeval was maar ook bij het doorzingen klapte ze steeds uitsluitend bij de klapstukjes. zo grappig he, om ineens zo te zien dat ze al echt onderscheid maakt in alle woorden die op haar afgevuurd worden, en er kennelijk echt wat van 'snapt'.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 20-09-2005 22:31:42 ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:30:19 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30773710
leuk is dat he Bix? maar wat knap dat ze al klappen joh. Luuke komt niet verder dan vol verbazing naar haar knuistjes kijken die ze dan richting elkaar wappert. Op het juiste moment, dat dan weer wel. En bij Jan Huijgen in de ton, op het eind, zing ik; en het tonnetje viel kapoooooot, en kapot humt ze altijd mee.

Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me.... Nu nog een lading foto's in mijn tas!
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:35:23 #130
81992 Githa
pi_30773923
Anna wat knap en het is ook zo leuk om mama's versteld te doen staan he

Lishe
pi_30774049
lishe (maar 't is toch "in duigen"?)
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:49:48 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30774535
Dat vroeg ik me af (Ik type er niet alleen over, ik praaaat er zelfs over, hardop). lalalla lalalalala en de ton die begon te buigen , te buigen, .... (en dan zing ik iets van en het tonnetje viel kapoooot)
pi_30774823
oh ik ken alleen de korte versie: "jan huijgen in de ton, met een hoepeltje erom, jan huijgen, jan huijgen, en de ton die viel in duigen"
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 22:59:19 #134
81992 Githa
pi_30774909
Zo ken ik hem ook Bix en Lishe een Jan Huygen complex
pi_30775318
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:30 schreef Lishe het volgende:
Edit: Ik! type! over! Jan! Huijgen!.... Het is echt gebeurt met me....
Kun je niks aan doen, het IQ van jonge moeders schijnt met 10 punten te dalen. Helaas is dat slechts een gemiddelde, dus je kunt lager uitkomen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:10:13 #136
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30785026
Jordy wat goehoed Maxim deed dat ook zomaar ineens, en dan verdwaasd rond kijken van "deed ik dat" maar toen had hij het ook wel door hoor, volgende dag deed hij t weer en weer en weer. en nu gaat hij overal aan staan gisteren keek ik onder tafel omdat ik wat hoorde, was hij gaan staan bij de eetstoelen en was er vrolijk op aan het slaan deugniet
pi_30785551
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
©Dumbo
pi_30786069
Net terug van een verhit CB bezoek (het is me er toch warm, pfff). Ik heb notabene een dik uur moeten wachten
Was niet echt een pretje in die hitte met een zeer beweeglijke baby op schoot, maar goed, David hield zich kranig want hij heeft alleen maar zitten lachen en brabbelen.

David is nu bijna 8 maanden en weegt 7955 gram en is 72 cm lang. Verder ook alles goedgekeurd
pi_30794832
Vandaag voor het eerst met tranen in m'n ogen Noah naar de creche gebracht
Hij is nu best wel eenkennig, en eerst als we daar kwamen had ie nog amper oog voor mij omdat er zoveel te zien was, maar nu gaat ie al huilen als ik hem bij wat speelgoed zet en er gewoon naast blijf zitten. Dus vanmiddag hadeen leidster hem even over genomen en zei dat ze hem ging afleiden. Hij huilen natuurlijk en ik stond nog op een afstandje te kijken, had Noah nog niet eens gedag gezegd ofzow en ze had het er ook over dat ze mij zouden gaan uitzwaaien. Maar die leidster zei toen dat zolang ik er nog stond ze niks met hem kon.. Dus ik dacht dat ze bedoelde dat ik weg moest dus ben toen maar gegaan, maar voelde echt niet prettig
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
©Dumbo
  woensdag 21 september 2005 @ 19:19:14 #140
109497 Icaä
pi_30799532
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:57 schreef lily het volgende:
David ligt niet graag in de box. Hij zit het liefste rechtop (op schoot of wipstoeltje). Hij wil blijkbaar graag rondkijken ofzo.
Volgens mij ligt het aan de naam
Onze David houdt ook niet van de box, en is bovendien ook aan de ronde kant.
Grappig!

-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
Lengte zal niet veel uitmaken.
pi_30800117
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef Icaä het volgende:
-edit- ik lees net het gewicht van jullie David. Nou, die van ons is daar met z'n zes maanden al lang en breed overheen (met de nadruk op breed!)
haha, hij was nogal mager en is de laatste tijd dikker geworden vandaar dat hij voor ons gevoel flink zou zijn bijgekomen maar het viel inderdaad mee
pi_30800283
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:39 schreef texelonia het volgende:
Weet bijna zeker dat ze het niet zo bedoelde, normaal zijn ze altijd zo makkelijk, mag ik zo lang blijven als ik wil en bieden ze me vaak zelfs een kopje thee ofzow aan. Dus waarschijnlijk heb ik het gewoon verkeerd opgevat ofzow, maar ik ging echt met zo'n rotgevoel weg
Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
  donderdag 22 september 2005 @ 10:50:13 #143
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_30817499
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:29 schreef texelonia het volgende:
Wanneer krijgen we weer wat foto's te zien van Maxim, Martineke?
in het fototopic gezet
pi_30817658
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef lily het volgende:

Ik heb dat ook eens gehad (met Damon).
Hij bleef toen ook huilen en toen zeiden ze ook dat ik beter meteen weg kon gaan omdat ze dan meestal wel bijtrekken.
Zolang jij er nog bent blijven ze verdrietig omdat het "afscheidsmoment" wordt gerekt (hmm, is dat wel goed nederlands).
Ik denk dus niet dat ze het verkeerd bedoelen verder... (maar het is inderdaad een rot gevoel). Sowieso, weggaan terwijl je kleintje zo verdrietig is...bah..
Ja dat weet ik ook wel dat je beter gewoon kunt gaan en dan 5 minuten later is het over. Maar het was nu meer de manier waarop ofzow. Ze bedoelde het vast wel goed enzow, het kwam er alleen een beetje ongelukkig uit
©Dumbo
pi_30837750
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
pi_30837838
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:19 schreef Lishe het volgende:
Fuente, het pakketje is vanmiddag verstuurd! Hopelijk helpt het!
Ontzettend onwijs bedankt! Mail me nog even de verzendkosten door, dan maak ik die over. Heel erg bedankt meis
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:48:55 #147
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30869051
Dag dames,

Hier eindelijk weer eens een postje van mij na een lange vakentie en een paar weken zonder internet. Tjee, wat veel om bij te lezen zeg.

Bix- hoe zijn je nachten nu? Nog steeds geradbraakt? Moeilijk hoor, lijkt me, dat 'afwennen' van iets wat er langzaam ingeslopen is. Anna is wel al een flinke zeg!

Fuente; Wat naar zeg, voor je kleine popje. Echt heel vervelend, die krampjes, hopelijk werken de middeltjes. Ben zo benieuwd naar foto's van je kleine meisje, maar ga zo wel even in het fototopic neuzen.

Tex- ach gossie, wat zielig, die kleine Noahtje huilend bij het kinderdagverblijf. Kan me goed voorstellen dat je met een heel naar gevoel daar weg bent gegaan. Hopelijk wordt die eenkennigheid snel weer wat minder, want hoewel het natuurlijk een eer is dat jij er het onderwerp van bent, kan ik me voorstellen dat het ook erg lastig kan zijn.

Githa- wat een lekker ding joh, dat ie gewoon lekker per ongeluk zelf gaat zitten!

Suzanna- ook lastig, dat afbouwen van die laatste fles. En wat vervelend dat je er 's nachts steeds weer uit moet. Huilende kindjes zijn zo zielig he?!

Julius is zo lief en groot joh! Echt, hij is om op te vreten de laatste tijd en alle cliche's zijn waar, het wordt inderdaad alleen maar leuker. Ons meneertje wil de hele dag staan op schoot, vindt dat echt ontzettend stoer. Het lijkt wel of ie staat te windsurfen, het is echt erg grappig. Verder is ie zo levendig. Hij wil alles pakken wat in zijn buurt komt. Borden, kopjes... alles wordt van tafel getrokken. Rollen kan ie wel, maar doet ie nooit. Hij weet nog niet echt dat ie het kan geloof ik. Wel kronkelt ie alle kanten op als ie in de box ligt en schatert ie het uit als we hem kietelen. Verder begint er echt wat te gebeuren met de spraakontwikkeling. Ineens komt er af en toe ineens een B of een P uitgerold tussen alle uh's en ah's door. Hij maakt ook hele enge exorsistgeluiden. Een soort gegrom wat van heeeeel diep komt. Volgens mij doet ie ons na, want wij doen altijd of we hem op gaan eten en maken daar dan heel veel knorrende geluiden bij (als waren wij varkentjes... ). Steeds begint ie te grommen als we dat weer bij hem doen. Dat van hem klinkt alleen honderd keer enger. We waren naar de doop van een ander babytje en op het moment supreme zweefde de exorsist het vredige kerkje binnen. Ahum...
En eergister ofzo was ie voor het eerst een beetje ziek. Heel zielig was het. Hij snotterde en werd om de tien minuten huilend wakker. Arm kleintje. Gelukkig is ie weer beter. Hij is er alleen helemaal hees van geworden. wat ik stiekem heeeeel schatig vind klinken...

zaterdag 24 september 2005 @ 00:39:58 #148
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30876237
Renzell is er weer! Welkom terug. En Juuulius, vakantieganger,ik heb je avonturen gemist!
  † In Memoriam † zaterdag 24 september 2005 @ 10:58:06 #149
81992 Githa
pi_30881150
Julius en Renzell, welkom terug

hihihi, dat gegrom is heel herkenbaar en wat komt dat van diep he..... maar een troost! het gaat over volgende fase, monotoom gezang
Ziek zijn is niet .leuk beterschap
pi_30881998
Of heeeel hoog gillen en heeel hard, zo hard dat je oren er van piepen
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')