Zo, vanochtend dus op het CB geweest. Meteen toen Nicole op het kussen bij de wijkverpleegkundige lag keek de wijkverpleegkundige al moeilijk. Toen wij aangaven dat Nicole altijd zo ligt en dat wat we ook proberen ze niet op haar andere zij wil liggen, riep ze maar de arts erbij. Ook die vond dat er sprake was van een lichte asymmetrie. Waarschijnlijk was er dus iets gebeurd bij de geboorte, waardoor een spiertje of iets dergelijks bekneld is geraakt. Het was nog niet ernstig, maar wel verstandig om een kinderfysiotherapeut er naar te laten kijken. Verwijsbriefje meegekregen voor de huisarts (het CB mag pas volgend jaar direct doorverwijzen).
Wij dus naar de huisarts. Gezegd dat we het vermoeden hadden van het KISS-syndroom. De huisarts (in opleiding) meteen  
![]()
  Maar ze las het briefje van het CB en heeft ons een verwijsbriefje meegegeven voor een fysiotherapeut. Ze heeft verder niet eens naar Nicole gekeken, maar dat zal wel goed zijn.
Fysiotherapeut gebeld, helaas waren die vandaag gesloten, maar maandag worden we teruggebeld, hopelijk voor een spoedige afspraak. Ben benieuwd of het iets gaat helpen en of Nicole dan weer wat vrolijker wordt en haar handje en hoofdje meer gaat gebruiken. We zullen zien!
Voor de rest was Nicole wel goedgekeurd bij het CB. Ze weegt nu 6310 gram en ze is 61,4 cm.. Onze weegschaal en ons meetlint zijn blijkbaar anders afgesteld  
![]()
  2,4cm gegroeid in 3 weken, netjes dus. Ze zit flink aan de bovenkant van de groeicurve, de wijkverpleegkundige vond Nicole er ook al ouder uitzien..
Toen moest ze dus haar eerste prik. Had niemand me even kunnen waarschuwen hoe diep die naald in het beentje verdwijnt??? Ik dacht dat die naald er aan de andere kant weer uitkwam joh!!! Meteen bleren natuurlijk! Eenmaal thuis heeft ze goed gedronken en nu ligt ze te slapen. Ben benieuwd of en hoe ze gaat reageren op haar prikje.. We zullen zien!
Bedankt in ieder geval voor de reacties op mijn KISS-vraag.. Gaf me wat meer vertrouwen in dat er echt mogelijk iets aan de hand kon zijn en dat ik met niet aan het "aanstellen" was!