abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 12:14:19 #201
81992 Githa
pi_30968492
Kreeg net een telefoontje van het Elizabeth ziekenhuis dat Jordy 7 oktober al terecht kon daar de arts die Jordy behandeld binnenkort vehuisd.
* Schrik* dat is gewoon al super snel.
Na navragen hoe het kwam dat hij nu ineens mocht voor zijn eerste jaar en of dit toch wel in overleg met de arts was, werd het stil aan de andere kant van de lijn.
Nee dus! ze had de opdracht zoveel mogelijk mensen te plannen binnen de tijd dat ze nog in Tilburg was en dat deed ze dus ook maar ze had niet eens in zijn dossier gekeken.
Als ik die vraag niet gesteld had, was hij gewoon volgende week geopereerd geweest terwijl dat niet de bedoeling was
Maar goed zijn arts gaat dus weg en nu ben ik van plan mee te gaan, ze gaat naar het Maxima medisch centrum in Veldhoven, dus ook goed te doen voor ons.
Wel spannend wederom, moet hij daar wel opnieuw weer op gesprek e.d. kennismaking in de kliniek ik heb nu al kippenvel afspraak staat voor 20 dec
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:08:10 #202
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_30970048
Tjee Githa lekker zo vanochtend en erg oplettend gelukkig was je zelf al zo wakker om er meer over te vragen

Snoww hebben ze ook verteld waarom ze die niet meer mogen verkopen

Hoe gaat het eigenlijk met de Tweeling Cas en Liz????
pi_30970843
Isis is vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft gelukkig geen oorontsteking.
Het is waarschijnlijk de druk van alle snot die haar daar wat pijn bezorgd. Longentjes klonken ook gezond dus niets aan de hand.
Ik zal vanavond eens een ui onder haar bedje leggen en kijken hoe dat gaat. Haar bedje schuin zetten lijkt me niet zo handig omdat het een draai kontje is , vanmorgen lag ze ook weer met dr voeten naar het hoofdeinde toe.

Waaraan moet Jordy geopereerd worden Githa? Maar goed dat je zo oplettend was zeg! Vind het van het ziekenhuis ook wel een erg domme zet.
pi_30972149
Myrthe slaapt sinds 2 nachten écht door Voorheen werd ze nog een paar keer wakker voor d'r speentje. Sinds 4 nachten ligt ze op d'r eigen kamertje, de eerste 2 nachten moest ik er dus een paar keer uit en had ik dus echt een rotnacht, want het duurt weer een uur voordat ik weer inslaap. Dus al getwijfeld of ik d'r toch maar niet weer naast mijn bed zou laten slapen zoals ze tot dan toe had gedaan, dan hoef ik alleen even mijn arm uit te steken, speen er weer induwen, en verder slapen. Maar toch doorgezet, de 2e nacht kwam ze om 2 uur, 3 uur en toen pas weer om 9 uur De derde nacht kwam ze alleen om 6 uur, en vanochtend kwam ze pas om 7 uur . Ze gaat meestal pas rond 9.30 naar bed trouwens. Overdag slaapt ze ook weinig, ze is gewoon altijd heel actief en wil niets missen. Van die verhalen dat babietjes 20 van de 24 uur slapen is hier dus ook nooit geweest helaas. Ik had toen de rust goed kunnen gebruiken

We hebben nog niet echt een schema hier qua eten/slapen enzo, ook omdat ze pas sinds een paar dagen echt wat eet (= doorslikt). Als ze wakker wordt krijgt ze d'r eerste fles (200 ml), dat varieert dus tussen 6 en 9 uur 's ochtends Maar meestal rond 7 uur. Dan om 10.30 de tweede fles, dan gaat ze meestal een half uurtje slapen (en soms opeens twee uur ). Als ze dan uit bed komt krijgt ze een fruithap en rond half 4 weer een fles (200 ml). Met het avondeten rond 7 uur proberen we er weer wat in te schuiven, meestal niet meer dan een paar hapjes, net als bij de fruithap. En dan rond 8 uur de laatste fles, nog even spelen, in bad, en dan tussen 9 en 10 gaat ze naar bed. Soms slaapt ze 's middags nog even, en als we met de auto ergens heen gaan dan slaapt ze meestal ook. Maar in totaal zit ze aan zo'n 11 uur slaap per dag maximaal.
pi_30972675
goedzo Myrthe! (ook van dat slikken, fijn!)

met Anna's nachtelijke slapen leek het van de week ook wat beter te gaan maar vannacht was 't weer helemaal mis, ze wilde er wel ieder uur uit zowat. ik hoop niet dat zij ook ziek aan 't worden is (Piet was/is zwaar verkouden, en koortsig enzo). zou ook een tand kunnen zijn, ze zit weer veel te kluiven.
Anna's 'schema' (kan sterk variëren maar dit is gemiddeld):
7.00u borstvoeding, soms nog een uurtje slapen (bij mij in bed)
9.30u. fruit
10.30 BV, vanaf 11.00u-13.00u slapen (in eigen bed).
als ze wakker is tijdens onze lunch mag ze ook aan tafel en krijgt ze een broodkorst (of 2).
14.00u BV
16.30u BV en weer naar bed, dan slaapt ze meestal een uur.
18.00u warm eten, beetje BV toe.
19.30u à 20.00u in bad en naar bed. tegenwoordig gaat het inslapen dan erg moeizaam en pas na nóg een keer aan de borst wil ze dan goed slapen. om middernacht vaak nog een voeding.
en soms dus ook 's nachts nog een keer.

kortom: ik zit weer op tig voedingen per etmaal. maakt me op zich niet zoveel uit, maar het is wel vermoeiend, vooral die nachten, terwijl ze eerst maandenlang altijd braaf sliep van 21.00u tot 7.00u.

Xanthe fijn dat 't niks ernstigs was met Isis, en leuk dat alles zo goed gaat.

Githa, wat suf van die lui om die operatie zo ondoordacht tussendoor te plannen. maar gelukkig was jij wel alert. en ik zag net een filmpje van Jordy, wat kan hij al goed kruipen/tijgeren!

Anna begint wat te hardhandig te worden, ze vond 't altijd al leuk om mijn gezicht aan te raken maar doet dat nu met zoveel kracht in d'r vingertjes/handen, dat 't niet leuk meer is. dus ze moet nu leren wat 'NEE' betekent.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:34 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_30973370
Jeetje Githa, wat een muts die belde zeg! Gelukkig lette jij wel op. En 20 december is nog niet zo heel dichtbij. Moet ie dan eigenlijk lang in het ziekenhuis blijven? Wel jammer anders zo vlak voor kerst...

Myrthe, wat lekker (voor je mama) dat je zo goed doorslaapt En wat goed ook dat ze nu ook wat eten doorslikt

Bix, jammer dat Anna toch weer zo vaak wakker wordt. Hopelijk gaat het snel weer beter.

Noah heeft in het topic mee zitten lezen volgens mij Vandaag heeft ie 2 slaapjes gehad, beide korter dan 1 uur Hij is nu dus net wakker, maar nu redt ie het dus never nooit niet tot 8 uur he Straks nog maar een uurtje laten slapen voor zn avond eten, want als ie moe is eet ie ook niet zo goed. Kan ook komen door zn tandjes natuurlijk dat ie nu wat minder slaapt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_30979263
Vanochtend een heel 4-maanden potje fruit op (wel zelfgemaakt maar even om de hoeveelheid aan te geven en vanavond driekwart 4-maanden potje sperzieboon op Het slapen is weer prut vandaag, ze is moe en hangerig maar na 10 minuten weer wakker
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:06:07 #208
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30981693
Wow Mirthe, kleine snoepkont! Goed gedaan joh! wat fijn Ladybos, dat er eindelijk schot in de zaak zit qua eten. en sja, er moet altijd wel IETS niet goed gaan he?!

Bix; pfffff, lastig joh, zo'n klein Annaatje dat er steeds maar uit wil. Wat doe je dan? Neem je haar inderdaad in bed of laat je haar ook wel eens huilen? En hoe doe jij dat met voeden? Als Juul (incidenteel) 's nachts wel eens wakker wordt, geef ik hem eigenlijk altijd een voeding. Nooit geprobeerd hem zonder drinken weer terug te leggen, jij?

Githa;

vanavond lag Juul er al om 19.15 in!
ik hou dan altijd een beetje mijn hart vast voor de rest van de nacht...
pi_30981955
renzell, ik ben inmiddels ook vrij toegeeflijk hoor. een heel enkele keer valt ze wel weer in slaap na even huilen, maar meestal houdt ze ontzettend vol, langer dan ik voor mezelf (en voor Piet) kan verdragen. en nu dacht ik weer dat ze misschien ook iets onder de leden had, dus dan ben ik er helemaal snel bij. en even voeden en ze is meestal weer tevree en makkelijk terug te leggen.
  † In Memoriam † dinsdag 27 september 2005 @ 21:24:51 #210
81992 Githa
pi_30982243
Julius lekker je oogjes toe houden hoor en Anna ook! jemig bix, dat zal best vermoeidend zijn, een nieuwe baan en Anna die je bezighoud in de nachtelijke uurtjes.

Jordy gaat hard he dat tijgeren doet hij dus echt gewoon super snel

Tex, nee joh ! hij hoeft 20 dec alleen naar de kliniek om daar kennis te maken enzo en dan plannen ze hem daarin voor een operatie al zal dat niet erg lang duren vanaf dan.
Maar alles word in werking gezet dan en dat maakt me zenuwachtig, ik kan het idee maar niet van me afzetten dat ik hem kwijt raak ofzo ....harstikke stom natuurlijk maar dat is gewoon de angst die er zit, vooral voor de narcose.

Myrthe wat knap he

Xanthe, Jordy is geboren met zijn middel en ringvinger aan elkaar deze gaan dan gescheiden worden wat best een zware operatie gaat worden, zoals mij verteld is. Er moet dan huid uit zijn liesjes gehaald worden om de plek tussen de vingers op te vullen. Ook gaan ze het vlies tussen duim en wijsvinger verlagen omdat deze nogal hooglopen bij Jordy.
Zijn voetjes hebben hetzelfde allen gaat er waarschijnlijk alleen iets gebeuren aan zijn rechter voetje.
Al met al gaan het 3 operaties worden zoals ze nu zien, met steeds een half jaar ertussen omdat het genezingsproces een half jaar in beslag gaat nemen en ze willen dat hij steeds een handje voor maximaal gebruik heeft.

Fijn dat het bij Isis meeviel, hopen dat de verkoudheid ook snel over is en de ui zijn werk doet
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:44:53 #211
105888 renzell
pi_30982758
ja, ik ken dat wel ja. de aanhouder wint zullen we maar zeggen... en met zo'n kleine Piet op dezelfde verdieping kan ik me voorstellen dat je er snel bij bent. Ik ook hoor, 's nachts. ja, gemekker daar ga ik nioet op in, maar zodra het echt janken wordt ben ik er als de kippen bij. Anders ga ik toch alleen maar liggen wachten en me irriteren en dat werkt ook niet echt bevoordelijk voor de slaap. Gelukkig wordt julius echt zo goed als nooit 's nachts wakker. Lijkt me echt zwaar voor je. ben jij van jezelf wel een makkelijke slaper? Ik bedoel; slaap je na zo'n voeding zelf weer makkelijk in? Dat scheelt natuurlijk wel.
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:45:08 #212
105888 renzell
pi_30982764
eh.... dat was per ongeluk twee keer dezelfde reactie, maar dan 1 slechte en 1 verbeterde versie...
pi_30985268
ik slaap zelfs tijdens de voeding alweer verder. nadeel is dat ik soms dus vergeet anna direct terug te leggen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:26:05 #214
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_30986092
Even gaan tijd om alles bij te lezen, maar Githa! Wat onverantwoord van dat mens zeg! En het Maxima Medisch Centrum is ons zeer bekend. Luuke zal met een ballon voor de uitgang wachten.O zo! Gelukkig heb je nog even uitstel om jullie voor te bereiden. Ik leef zo met jullie mee, het lijkt me echt niet niks.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 08:43:01 #215
81992 Githa
pi_30991454
Lishe wat lief
  woensdag 28 september 2005 @ 09:44:07 #216
105888 renzell
pi_30992418
Ha ha Bix, dat ken ik. Alleen legt mannetje julius altijd terug qua inbakeren en eerlijke taakverdeling enzo. Maar ik droom heel vaak half na zo'n voeding dat ik wel nog even wakker moet blijven omdat ik Julius nog terug moet leggen.

Eh.... het Maxima is toch ergens in Brabant? Volgens mij vlakbij ons hiero...
pi_30992696
vannacht heeft Anna het weer es voorbeeldig gedaan! om 20.00u laatste voeding, en alleen om 4.00u 'kwam' ze nog een keer. vanochtend moest ik haar wakker maken voor de vroege voeding, omdat ik naar m'n werk moest.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:04:40 #218
81992 Githa
pi_30992808
Anna wat goed en nu volhouden he

Het Maxima medisch centrum ligt in Eindhoven en Veldhoven, wij moeten naar Veldhoven.
We wonen zelf in Tilburg, dus goed te doen lijkt me. Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment
pi_30992926
Bix, fijn joh dat ze maar 1 keer kwam!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met werken? Ik moet halverwege november weer aan de slag. Wij twijfelen nog tussen een kdv en een gastgezin (kunnen bij beide terecht). Maar goed. Sara heeft meestal de eerste voeding tussen 7 en 8, maar als ik weer moet werken moet Sara om half 8 bij de opvang zijn. Hoe doen jullie dit? Gewoon de eerste voeding door de opvang laten geven? Ik denk als ik Sara eerder wakker maar dat ze dan ook eerder voeding moet, maar dan zou ik d'r om 6 uur al wakker moeten maken (als ik nog op tijd weg wil komen).
Pfff, dillema
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 september 2005 @ 10:11:48 #220
105888 renzell
pi_30992942
Joepiejoechei Annaatje slaapkoppie!

Dacht ik al Githa! Ik woon namelijk zelf in Eindhoven. Misschien komen wij Jordy dan ook wel een ballonnetje brengen als het zover is.
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:17:06 #221
81992 Githa
pi_30993052
Ik gaf Jordy iig wel altijd zijn eerste voeding hier, maar dat was ook omdat meneer gelijk wilde eten zodra hij wakker was.
6.00 zou best kunnen toch, dan pas je toch de rest van de dag daarop aan of als je denkt dat dat niet werkt geef je haar om 6.00 een halve fles en als ze bij de oppas is.
Ik heb daar eigenlijk nooit een probleem mee gehad, dat liep vanzelf goed.

Renzell, wat lief !!!! ik wist niet eens dat er hier zoveel brabanders waren
pi_30993139
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:04 schreef Githa het volgende:
Al is iedere meter weg van je kleintje te veel op zo'n moment
Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!
pi_30993155
fuente, meestal is anna zelf al vroeg genoeg wakker maar vanmorgen heb ik haar om 6.30 uit bed gehaald en gevoed. (opa & oma zijn vandaag bij de kinderen). als ze naar 't kinderdagverblijf gaat doe ik dat nog iets eerder, om 6.00u. daarna slaapt ze nog even verder in haar eigen bed of in ons bed, terwijl wij douchen en de spullen klaar zetten. vlak voor vertrek kleed ik haar aan en gaat ze mee. ik kan haar om 7.30u bij 't kdv brengen, maar tot nu toe lukt 't ons niet zo vroeg en wordt 't wel 7.45u.

ahum en dan ga ik nu weer aan 't werk.
pi_30993289
Thnx voor de info, ik denk dat het hier ook zoiets wordt, en als ze eerder nog geen voeding wil dan moet ze die maar bij de opvang krijgen ofzo
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 28 september 2005 @ 10:27:21 #225
81992 Githa
pi_30993296
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:20 schreef Kittyme het volgende:

[..]

Kun je niet vragen of je in het ziekenhuis mag blijven slapen op het moment dat Jordy daar ligt? Dat heeft mijn moeder toen ik nog klein was wel altijd gedaan... Misschien een tip!
Dat zal zich best allemaal oplossen, zoals ik zei moeten we de kennismaking nog krijgen en dan zal dat allemaal best aan bod komen.
toch bedankt voor je reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')