quote:Op zondag 18 september 2005 22:21 schreef Esc het volgende:
Je kunt ook de nieuwere gegevens erbij pakken
Nederlandse economie groeit weer
Een bron waarin aangetoond wordt dat er een causaal verband is tussen overheidsbeleid en economische groei was de afspraak. Probeer nog maar een keer.quote:Op zondag 18 september 2005 22:13 schreef SCH het volgende:
Nou vooruit dan maar een bronnetje - ahoewel het ws. water naar de zee dragen is:
Nederlandse economie zwakste van Europa
De Nederlandse economie draait het slechtste van alle 25 lidstaten van de hele
Europese Unie, zo blijkt uit cijfers van statistisch bureau Eurostat. De welvaart in Nederland daalde in het eerste kwartaal van 2005 met 0,5 procent, de grootste daling binnen de EU.
Alleen Italië (min 0,2 procent) en Malta (min 0,1 procent) komen in de buurt van de Nederlandse cijfers.
Kwartaal
Eurostat becijferde ook dat de Europese economie met 1,4 procent groeide ten opzichte van een jaar eerder. In vergelijking met het voorgaande kwartaal is de Europese groei 0,5 procent. Dat is opnieuw slechter dan Amerika en Japan, die respectievelijk 0,9 procent en 1,2 procent groei melden.
De Europese economie blijkt in de eerste drie maanden vooral beïnvloed door 0,2 procent hogere consumentenbestedingen dan een kwartaal eerder. Investeringen daalden 0,2 procent en de export 0,7 procent.
Volgens de Europese Centrale Bank blijft de economische groei in de eurozone matig door de hoge olieprijzen.
Koopkracht
Nog meer slecht nieuws: volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) daalde de koopkracht in Nederland vorig jaar met 1,4 procent (bekijk de cijfers van het CBS, pdf). In 2003 nam de koopkracht ook al af met 2,7 procent.
De lonen stegen wel, uitkeringen en pensioenen nog meer, maar Nederlanders waren veel kwijt aan belastingen en de gestegen pensioenpremies.
Wel positief is dat de winst van het Nederlandse bedrijfsleven vorig jaar met 7 miljard euro toenam tot 60,8 miljard euro. De extra nettowinst is volgens het CBS deels naar de aandeelhouders gegaan. Ook werd meer geïnvesteerd.
Elsevier 14 juli 2005
Zwaktebod.quote:Op zondag 18 september 2005 20:21 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een zielig ventje ben je toch. Je leest echt geen kranten. Maar goed, ik zal mijn kostbare tijd wel weer besteden aan het zoeken van bronnen voor iets dat ieder normaal mens allang weet. En dan ga je die bronnen weer afzeiken. Krijg je nou steeds een stijve van dat ritueel? Zodat Pietverdriet zich weer kan afrukken op jou.
Nederland doet het economisch slecht, dat is gewoon een gegeven. Vrijwel alle andere Europese landen doen het stukken beter. Cool dat je het woordje exogeen hebt bedacht maar het is echt heel simpel
Prachtig stuk, ik krijg er bijna zin van in goeie Hollandse herfst & winter.quote:
Dat bedoel ik nou, je accepteert toch niks. Je verzint achteraf je eigen regels.quote:Op zondag 18 september 2005 23:40 schreef Sickie het volgende:
[..]
Een bron waarin aangetoond wordt dat er een causaal verband is tussen overheidsbeleid en economische groei was de afspraak. Probeer nog maar een keer.
quote:Op maandag 19 september 2005 09:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou, je accepteert toch niks. Je verzint achteraf je eigen regels.
Deze bron toont aan dat Nederland het relatief slecht doet, dat was wat je wilde horen maar nu je het kan lezen, verzin je weer wat anders
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kabinet presenteert het alternatief wel degelijk als het enige juiste en zegt dat de andere plannen en andere alternatieven slechter zouden zijn. Dat is nou net waar de discussie over gaat. Het is een van de manieren en het is maar de vraag of het een goede manier is. De realiteit bewijst dat Nederland mede als gevolg van deze uitvoering in Europa achteraan loopt en de prognoses zijn ook niet al te best.
quote:Op zondag 18 september 2005 01:17 schreef Sickie het volgende:
[..]
En heb je een statistieken of bronnen die onderbouwen dat de Nederlandse economie vanwege overheidsbeleid achterblijft op die van andere EU lidstaten?
Leuke vergelijking, maar ik denk dat dat wel meevalt. Hij is alleen waarschijnlijk wat beter thuis in de alpha-hoek dan de cijfermatige/economische kant.quote:Op maandag 19 september 2005 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
SCH weet net zoveel van beargumenteren en onderbouwen als Tonino van computers.
Je zit er helemaal naast en verzint wel degelijk nieuwe regels. Lees het topic er maar op na. Ik beweer dat er nogal wat economen zijn die de matige economie voor een groot deel wijten aan het regeringsbeleid. Ik ben het eens met die economen en jij misschien niet, dat is jouw keuze. Je zou me kunnen vragen om iets te posten van wat die economen zeggen, wat ik hierboven ook al deed maar je nogal autistiche roep om statistieken gaat echt langs me heen. Ik weet echt niet waar je het over hebt en het volgt niet uit de discussie die we hier voeren. Het gaat om de mening van mensen, dat heb ik je gezegd. Ik zou best die meningen op kunnen zoeken zodat jij ze met de grond gelijk kan maken, wil je dat? Volgens mij schiet dat niks op.quote:Op maandag 19 september 2005 12:35 schreef Sickie het volgende:
Ik verzin geen nieuwe regels. Als jij enigzins kunt lezen, onder andere in de quotes die Nikk hierboven aanhaalt, dan weet je dat het gaat om het staven van jouw bewering omtrent het verband tussen overheidsbeleid en economische stand van zaken. Niet dat het me verbaast dat je niet in staat bent om dat punt te staven met bronnen en dat je vervolgens op een ontzettende SCHijnheilige manier de bal probeert terug te kaatsen.
Maar goed, nogmaals:
Kun jij met bronnen en statistieken hardmaken dat de oorzaak van de economische stand van zaken te vinden is in het overheidsbeleid zoals je eerder in dit topic beweerde? Misschien lukt het nu. Succes.
De bewering.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nu toch wel duidelijk dat het behoudende economische beleid tot veel meer rampspoed blijft en dat we achterblijven bij andere landen. Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
En nog 1.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor maar voor de analfabeten dan nog een keer: Het economisch beleid had minder behoudend moeten zijn M I N D E R B E H O U D E N D.
Spreekt voor zich.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:50 schreef Sickie het volgende:
[..]
Jazeker wel. Maar daarin staat nergens een bron dat de meeste economen een minder behoudend economisch beleid voorstaan. Ik denk dat dat meer uit jouw grote duim afkomstig is.
En nog een keer!quote:Op zondag 18 september 2005 01:17 schreef Sickie het volgende:
[..]
En heb je een statistieken of bronnen die onderbouwen dat de Nederlandse economie vanwege overheidsbeleid achterblijft op die van andere EU lidstaten?
En toen jij weer.quote:Op zondag 18 september 2005 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Die wil ik wel op zoeken maar moet ik hier uit concluderen dat jij dat betwijfelt??????
Ergo:quote:Op maandag 19 september 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast en verzint wel degelijk nieuwe regels. Lees het topic er maar op na. Ik beweer dat er nogal wat economen zijn die de matige economie voor een groot deel wijten aan het regeringsbeleid. Ik ben het eens met die economen en jij misschien niet, dat is jouw keuze. Je zou me kunnen vragen om iets te posten van wat die economen zeggen, wat ik hierboven ook al deed maar je nogal autistiche roep om statistieken gaat echt langs me heen. Ik weet echt niet waar je het over hebt en het volgt niet uit de discussie die we hier voeren. Het gaat om de mening van mensen, dat heb ik je gezegd. Ik zou best die meningen op kunnen zoeken zodat jij ze met de grond gelijk kan maken, wil je dat? Volgens mij schiet dat niks op.
Je zou er beter inhoudelijk op in kunnen gaan. OP het punt dat veel economen aanroeren dat je in moeilijke tijden wel moet blijven investeren en de burger ook het vertrouwen in de economie moet blijven geven zodat de uitgaven niet stagneren. Dat is samengevat het grote verwijt.
Je kunt ook als hypothese opwerpen: Nederland doet het slecht vanwege het grote aantal inactieven op de arbeidsmarkt (WAO'ers, te veel deeltijdwerkers, werklozen), en dat is een erfenis uit vroeger tijden en is Balkenende niet aan te rekenen.quote:Op maandag 19 september 2005 12:35 schreef Sickie het volgende:
Kun jij met bronnen en statistieken hardmaken dat de oorzaak van de economische stand van zaken te vinden is in het overheidsbeleid zoals je eerder in dit topic beweerde? Misschien lukt het nu. Succes.
Heel links ben je, ja.. hoewel het niet-racistisch willen zijn helemaal niet is voorbehouden aan links.quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:26 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het best goed wat de linkse lente wil. Als ze maar inzagen dat ze eerst voor Nederlanders op moesten komen ipv voor Asielzoekers die alles onder je reet vandaan jatten.
Ik ben vrij links, maar ik denk toch echt wel dat Nederland OVERVOL is en dat je eerst aan je eigen autochtone medelanders zoals zieken en ouderen en werklozen moet denken.
Verder niets dan goeds over links en extreem-links, maar hier zoveel kleurlingen toelaten is erg laf. Heel erg laf en werkt dus averechts op je hele linkse beleid.
wat een idee... alle pvda, gl en sp stemmers zullen hun handtekening zetten en dan komen er nieuwe verkiezingen? neen! men moet begrijpen dat er ook verloren kan worden.quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef Tafkahs het volgende:
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg. Als antwoord op de linkse lente vraagt Jan Marijnissen namens de sp om dmv een burgerinitiatief verkiezingen uit te laten schrijven
[afbeelding]
Ik vind het knap om links de schuld te geven dat er nu veel in jouw ogen kleurlingen zijn. Volgens mij zijn CDA en VVD verre weg het meeste jaren aan de macht geweest. Helemaal de partijen waar CDA in is over gegaan. Maar jij bent verder voor een links kabinet een keer de kans te geven? Mij lijkt het ok.quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:26 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het best goed wat de linkse lente wil. Als ze maar inzagen dat ze eerst voor Nederlanders op moesten komen ipv voor Asielzoekers die alles onder je reet vandaan jatten.
Ik ben vrij links, maar ik denk toch echt wel dat Nederland OVERVOL is en dat je eerst aan je eigen autochtone medelanders zoals zieken en ouderen en werklozen moet denken.
Verder niets dan goeds over links en extreem-links, maar hier zoveel kleurlingen toelaten is erg laf. Heel erg laf en werkt dus averechts op je hele linkse beleid.
Je eerste bewering klopt niet!. Ik zal mijn handtekening nooit zetten onder zoiets terwijl ik wel op 1 van de partijen zal stemmen(zeer waarschijnijk).quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een idee... alle pvda, gl en sp stemmers zullen hun handtekening zetten en dan komen er nieuwe verkiezingen? neen! men moet begrijpen dat er ook verloren kan worden.
Ben jij mal? Ik zou mijn handtekening niet zetten onder een petitie die het kabinet naar huis stuurt. Ik ben geen voorstander van zo'n regeling, en als die er was zou ik er geen steun aan geven.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een idee... alle pvda, gl en sp stemmers zullen hun handtekening zetten en dan komen er nieuwe verkiezingen? neen! men moet begrijpen dat er ook verloren kan worden.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben jij mal? Ik zou mijn handtekening niet zetten onder een petitie die het kabinet naar huis stuurt. Ik ben geen voorstander van zo'n regeling, en als die er was zou ik er geen steun aan geven.
Ga je nou nog een keer in houdelijk reageren of blijf je uit armoede op de vorm hameren?quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:45 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ergo:
- Ik zit er niet naast.
- Ik verzin geen nieuwe regels.
- Je zwakt je betoog in deze post opzettelijk af omdat je zelf ook donders goed weet dat je je eerdere beweringen niet hard kunt maken.
Pot Ketelquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga je nou nog een keer in houdelijk reageren of blijf je uit armoede op de vorm hameren?
Bedankt voor deze zinvolle bijdrage.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pot Ketel
Doe de wiskunde...
quote:Advies van topeconomen aan kabinet: stop bezuinigen en hervormen
De Raad van Economisch Adviseurs, een adviesorgaan dat in maart is ingesteld, schrijft dat het kabinet de recessie verergert met bezuinigingen en hervormingen. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
Voorzitter Buiter REA: begrotingsbeleid slecht
Groei
Volgens de Raad van Economisch Adviseurs (REA), die rapporteert aan de Tweede Kamer, is het zeer de vraag of de economische groei op korte termijn weer zal toenemen. Het huidige begrotingsbeleid van het kabinet Balkenende werkt averechts op de economie, aldus de raad. De regering zou meer rekening moeten houden met de stand van de economie in haar begrotingsbeleid.
Zorg
Ook stelt de REA de hervormingen in de zorg en de sociale zekerheid slecht zijn getimed. De opeenstapeling van stelselherzieningen zouden leiden meer onzekerheid bij de burgers, daarom houden die de hand op knip.
Onafhankelijk
De REA bestaat uit vijf topeconomen. Voorzitter is Willem Buiter, hoofd van de Oost-Europabank en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. De raad heeft tot taak de Tweede Kamer onafhankelijk en deskundig te adviseren op macro-economische thema’s. De onafhankelijkheid van de REA houdt in dat het niet gebonden is aan een instantie of organisatie die valt onder de ministeriele verantwoordelijkheid, waardoor de raad zich onbelemmerd kan uitspreken.
Overregulering
Dit is het tweede advies van de REA. Op 20 mei bood de raad het rapport ‘De wetten en regels die droom en daad verstoren’ aan. Hierin doet de REA aanbevelingen om overregulering aan te pakken. De REA wil dat bij ministeries overbodige taken en informatieverplichtingen worden afgeschaft, dat enkele ministeries worden opgeheven en dat nieuwe wetgeving alleen wordt ingesteld als oude wetgeving komt te vervallen. Ook stelt de REA een ‘zonsondergangclausule’ voor; wetten komen na vijf jaar automatisch te vervallen.
Sorryquote:Op maandag 12 september 2005 10:16 schreef zoalshetis het volgende:
wat een geweldig initiatief, zo goed verbal and sack?
Draai jij wel eens een keertje niet?quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Bedankt voor deze zinvolle bijdrage.
Post jij wel eens iets anders dan op de persoon gespeelde flames?
Ach kijk, meneer heeft ook zijn vooroordelen binnen de multikulturele samenleving.quote:Typisch Duits trekje
Je bent toch niet toevallig een fan van Stef Bos, Pietverdriet?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Draai jij wel eens een keertje niet?
[..]
Ach kijk, meneer heeft ook zijn vooroordelen binnen de multikulturele samenleving.
Een stukje populistische demagogie is je niet vreemd..
OKquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie is stef bos?
Graag, als jij een keer met de beloofde bronnen op de proppen komt dan zal ik daar graag een zeer inhoudelijke reactie op plaatsen. Tot die tijd kan ik alleen maar afwachten.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga je nou nog een keer in houdelijk reageren of blijf je uit armoede op de vorm hameren?
Bullocks, je kunt gewoon reageren. Als je dat niet doet, blokkeer je de discussie.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:18 schreef Sickie het volgende:
[..]
Graag, als jij een keer met de beloofde bronnen op de proppen komt dan zal ik daar graag een zeer inhoudelijke reactie op plaatsen. Tot die tijd kan ik alleen maar afwachten.
Geen bullocks. Als jij niet in staat bent om je eerdere beweringen te staven met bronnen dan zijn we uitgediscussieerd. Ik zou trouwens ook niet weten waar ik op moet reageren aangezien ik al een vraag heb gesteld en nog steeds wacht op een fatsoenlijk, onderbouwd antwoord.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Bullocks, je kunt gewoon reageren. Als je dat niet doet, blokkeer je de discussie.
Ik heb uitgebreid inhoudelijk gereageerd, als je dat niet wil zien dan is dat jouw keuze. Wel begrijpelijk want dan zou je zelf inhoudelijk moeten reageren en dat zou een unicum zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:43 schreef Sickie het volgende:
[..]
Geen bullocks. Als jij niet in staat bent om je eerdere beweringen te staven met bronnen dan zijn we uitgediscussieerd. Ik zou trouwens ook niet weten waar ik op moet reageren aangezien ik al een vraag heb gesteld en nog steeds wacht op een fatsoenlijk, onderbouwd antwoord.
Dat heb je dus niet want je hebt je stellingen niet kunnen onderbouwen. Het enige wat jij hebt lopen doen is ontwijkend gedrag vertonen en trolls maken over het vermeende masturbatiegedrag van mede-users op dit forum. Dat dat voor jou inhoudelijk is wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb uitgebreid inhoudelijk gereageerd, als je dat niet wil zien dan is dat jouw keuze. Wel begrijpelijk want dan zou je zelf inhoudelijk moeten reageren en dat zou een unicum zijn.
Je blijft ontwijken. Jouw keuze. De meeste andere users hebben het gelukkig wel begrepenquote:Op woensdag 21 september 2005 14:15 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat heb je dus niet want je hebt je stellingen niet kunnen onderbouwen. Het enige wat jij hebt lopen doen is ontwijkend gedrag vertonen en trolls maken over het vermeende masturbatiegedrag van mede-users op dit forum. Dat dat voor jou inhoudelijk is wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is.
Zeg Sickie, heb je hier iets aan? Ik heb het eerder ook gepost, maar misschien lees je alleen berichten van SCH.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:43 schreef Sickie het volgende:
[..]
Geen bullocks. Als jij niet in staat bent om je eerdere beweringen te staven met bronnen dan zijn we uitgediscussieerd. Ik zou trouwens ook niet weten waar ik op moet reageren aangezien ik al een vraag heb gesteld en nog steeds wacht op een fatsoenlijk, onderbouwd antwoord.
quote:Advies van topeconomen aan kabinet: stop bezuinigen en hervormen
De Raad van Economisch Adviseurs, een adviesorgaan dat in maart is ingesteld, schrijft dat het kabinet de recessie verergert met bezuinigingen en hervormingen. Dat meldt Het Financieele Dagblad.
Voorzitter Buiter REA: begrotingsbeleid slecht
Groei
Volgens de Raad van Economisch Adviseurs (REA), die rapporteert aan de Tweede Kamer, is het zeer de vraag of de economische groei op korte termijn weer zal toenemen. Het huidige begrotingsbeleid van het kabinet Balkenende werkt averechts op de economie, aldus de raad. De regering zou meer rekening moeten houden met de stand van de economie in haar begrotingsbeleid.
Zorg
Ook stelt de REA de hervormingen in de zorg en de sociale zekerheid slecht zijn getimed. De opeenstapeling van stelselherzieningen zouden leiden meer onzekerheid bij de burgers, daarom houden die de hand op knip.
Onafhankelijk
De REA bestaat uit vijf topeconomen. Voorzitter is Willem Buiter, hoofd van de Oost-Europabank en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. De raad heeft tot taak de Tweede Kamer onafhankelijk en deskundig te adviseren op macro-economische thema's. De onafhankelijkheid van de REA houdt in dat het niet gebonden is aan een instantie of organisatie die valt onder de ministeriele verantwoordelijkheid, waardoor de raad zich onbelemmerd kan uitspreken.
Overregulering
Dit is het tweede advies van de REA. Op 20 mei bood de raad het rapport 'De wetten en regels die droom en daad verstoren' aan. Hierin doet de REA aanbevelingen om overregulering aan te pakken. De REA wil dat bij ministeries overbodige taken en informatieverplichtingen worden afgeschaft, dat enkele ministeries worden opgeheven en dat nieuwe wetgeving alleen wordt ingesteld als oude wetgeving komt te vervallen. Ook stelt de REA een 'zonsondergangclausule' voor; wetten komen na vijf jaar automatisch te vervallen.
Ik ontwijk niks. Ik constateer slechts dat jij niet hard kunt maken wat je beweert. Een ieder die enigzins kan lezen ziet dat dat een feit is. Mocht je ooit nog een artikel of iets dergelijks tegenkomen waatuit daadwerkelijk blijkt dat de meerderheid van de economen tegen het economisch beleid is en dat het puur het overheidsbeleid is dat verantwoordelijk is voor de huidige stand van zaken dan hoor ik het graag. Tot die tijd heb je gefaald. Je ging al gruwelijk de mist in toen je je persoonlijk masturbatiefantasieen begon te spuien. Maar goed, dat zal wel iets zijn wat eigen is aan de gemiddelde relnicht.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Je blijft ontwijken. Jouw keuze. De meeste andere users hebben het gelukkig wel begrepen![]()
Een orgaan van vijf economen vertegenwoordigt niet echt die meerderheid die er volgens SCH schijnt te zijn. Daarnaast komt dit bericht uit juni en hebben de heren topeconomen het niet bij het rechte eind gehad daar de economie onderhand wel degelijk groeit. Verder ben ik het er mee eens dat het nooit wenselijk is om hervormingsoperaties uit te voeren in een laagconjunctuur, maar dat is relevant in een situatie waarin je keuze hebt. Tenzij je demografische ontwikkelingen op pauze kunt zetten is die keuze er niet. Eigenlijk hadden deze hervormingen al lang plaats gevonden moeten hebben.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg Sickie, heb je hier iets aan? Ik heb het eerder ook gepost, maar misschien lees je alleen berichten van SCH.
Voor de mensen met een onbedwingbare behoefte aan onderbouwing van de stelling: topeconomen hebben kritiek op kabinetsbeleid, het beleid is slecht voor de economie:
rtl z juni 2005
[..]
Helaas. Niet overtuigd en een vrij rustige reactie. Het ging mij er trouwens om dat SCH erg sterke beweringen loopt te spuien en die vervolgens niet hard weet te maken. Vervolgens komt ie met verhalen waarin ie mij en Piet ziet masturberen en vervolgens ben ik degene die verkeerd bezig is. Zal wel dan.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik gok dat hij jouw bijdrage negeert omdat hij weet dat hij moet terugkrabbelen. Of hij komt weer met een 1 of ander vaag schreeuwerig opmerking, niet inhoudelijk natuurlijk. Goed stukje sigme, dit moet hem wel overtuigen.
oh en misschien moet Pietverdriet maar aan zijn 'pappa' vragen wie Stef Bos is..
Je reageert alleen op de economen die in het stukje voorkomen. Niet de REA. Dat is een organisatie. Bij hoeveel economen heb je een meerderheid dan? Heb je ze geteld? Kortom onzinnig argument van je als je het hele artikel hebt gelezen.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:12 schreef Sickie het volgende:
[..]
Helaas. Niet overtuigd en een vrij rustige reactie. Het ging mij er trouwens om dat SCH erg sterke beweringen loopt te spuien en die vervolgens niet hard weet te maken. Vervolgens komt ie met verhalen waarin ie mij en Piet ziet masturberen en vervolgens ben ik degene die verkeerd bezig is. Zal wel dan.![]()
De REA bestaat uit 5 personen staat er letterlijk. Zweden is geen Nederland en de Zweedse economie is evenmin de Nederlandse economie. 1 op 1 vergelijken is te zot voor woorden. Ons SCH kwam trouwens met de bewering dat hij wel wist dat de meerderheid, en dus een hoeveelheid economen er tegen het kabinetsbeleid zijn. Toen hij dat postte begon je niet zo te krakelen. Ra ra hoe kan dat?quote:Op woensdag 21 september 2005 21:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je reageert alleen op de economen die in het stukje voorkomen. Niet de REA. Dat is een organisatie. Bij hoeveel economen heb je een meerderheid dan? Heb je ze geteld? Kortom onzinnig argument van je als je het hele artikel hebt gelezen.
Kijk naar Zweden. Ze hadden daar dezelfde problemen als hier. Wat hebben ze gedaan? wel investeren in slechte tijden. Wel meer geld uitgeven en de economie er bovenop proberen te helpen. Nu gaat het goed daar en kunnen ze de opgelopen ''schulden'' makkelijk aflossen en heeft iedereen het goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |