abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2005 @ 20:40:16 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30613779
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

sorry voor het snelle lurken...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30616463
Dit hele topic is vergeven van users die alle idealen die ze ooit hadden ingeruild hebben voor een pragmatisch realistisch klootzakken standpunt. "Maar ik ben tenminste niet hypocriet...". Elke wereldburger die op zijn/haar vierkante meter zijn/haar best doet om op sommige gebieden "het juiste te doen" is -als dit ideaal niet rechtlijnig doorgevoerd is tot in het oneindige- een hypocriete idealist.

Hebben jullie geen dromen meer? Geen visioenen van een "eerlijker" wereld? Vinden jullie het niet mooi als je oma of opa -mocht die nog leven na alle kortingen van dit kabinet- je oprecht bedankt voor die 1% compassie en mededogen die je toont, als je niet bezig bent met geld verdienen?
En dan rijd je in je veel te grote wagen naar huis en dan vloek je over al die "belastingcenten" die je moet betalen om al die parasieten in leven te houden....het is toch een eigen keuze dakloosheid.
En armen zijn er toch altijd al geweest. Waarom moet IK daar wat aan doen?

"Getver, al die hippies met idealen....opknopen moet je ze. Lekker zonder idealen, behalve ideaalspaarhypotheek samen met mijn vrouw. Die natuurlijk ook werkt, 40 uur. Ik wil wel kinderen hoor...dat kan best, ik ben een consequente klootzak. Ik heb nooit beweerd dat ik nooit zo parasiet zou worden..."
Wasserwunderland
  donderdag 15 september 2005 @ 22:34:54 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30617808
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:53 schreef Tup het volgende:
Dit hele topic is vergeven van users die alle idealen die ze ooit hadden ingeruild hebben voor een pragmatisch realistisch klootzakken standpunt. "Maar ik ben tenminste niet hypocriet...". Elke wereldburger die op zijn/haar vierkante meter zijn/haar best doet om op sommige gebieden "het juiste te doen" is -als dit ideaal niet rechtlijnig doorgevoerd is tot in het oneindige- een hypocriete idealist.

Hebben jullie geen dromen meer? Geen visioenen van een "eerlijker" wereld? Vinden jullie het niet mooi als je oma of opa -mocht die nog leven na alle kortingen van dit kabinet- je oprecht bedankt voor die 1% compassie en mededogen die je toont, als je niet bezig bent met geld verdienen?
En dan rijd je in je veel te grote wagen naar huis en dan vloek je over al die "belastingcenten" die je moet betalen om al die parasieten in leven te houden....het is toch een eigen keuze dakloosheid.

"Getver, al die hippies met idealen....opknopen moet je ze. Lekker zonder idealen, behalve ideaalspaarhypotheek samen met mijn vrouw. Die natuurlijk ook werkt, 40 uur. Ik wil wel kinderen hoor...dat kan best, ik ben een consequente klootzak. Ik heb nooit beweerd dat ik nooit zo parasiet zou worden..."
ik heb duizend idealen, maar ik wil het niet horen van die populistische halsema. dat verzandt namelijk in 'links' en 'rechts' gelul waar ik helemaal geen zin in heb, en zij is de aanstichter elke keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 15-09-2005 23:03:40 ]
pi_30618746
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb duizend idealen, maar ik wil het niet horen van die populistische stinkkut van een halsema. dat verzandt namelijk in 'links' en 'rechts' gelul waar ik helemaal geen zin in heb, en zij is de aanstichter elke keer.
Wat degradeer je jezelf toch weer. Waarom kom je niet met argumenten in plaats van zo'n lage en domme kwalificatie.

Jij kan er wel geen zin in hebben, het gaat hier wel over links en rechts, dat is een feit. Het rechtse kabinet bewijst keer op keer dat ze de verkeerde koers is ingeslagen en maakt de mensen bang, de angst regeert nu en links komt met hele goede alternatieven en een andere toonzetting. Dat is zoals het hoort. Links is aan zet, dat zie je in de peilingen en zet met dit soort acties nu de toon.

Met termen als s........t bereik je niet veel en ik zou je vriendelijk willen verzoeken dat te verwijderen zodat we op niveau kunnen discussieren.
  donderdag 15 september 2005 @ 23:04:45 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30618838
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat degradeer je jezelf toch weer. Waarom kom je niet met argumenten in plaats van zo'n lage en domme kwalificatie.

Jij kan er wel geen zin in hebben, het gaat hier wel over links en rechts, dat is een feit. Het rechtse kabinet bewijst keer op keer dat ze de verkeerde koers is ingeslagen en maakt de mensen bang, de angst regeert nu en links komt met hele goede alternatieven en een andere toonzetting. Dat is zoals het hoort. Links is aan zet, dat zie je in de peilingen en zet met dit soort acties nu de toon.

Met termen als s........t bereik je niet veel en ik zou je vriendelijk willen verzoeken dat te verwijderen zodat we op niveau kunnen discussieren.
je hebt volkomen gelijk, dat was niet discussiewaardig... sorry. verander jij het ook in je quote?
pi_30619616
Dit topic kan wel dicht trouwens. sizzler vindt het prima om het te laten ontsporen. Wel jammer dat de moderatoren dit soort topics niet modereren..
  donderdag 15 september 2005 @ 23:26:39 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30619760
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:23 schreef SCH het volgende:
Dit topic kan wel dicht trouwens. sizzler vindt het prima om het te laten ontsporen. Wel jammer dat de moderatoren dit soort topics niet modereren..
netzoals een topic als de dienstwagen van een mp tot velerlij jp-bashes lijdt? het is toch beter zo. nu kunnen we tenminste aangeven wat we echt irri vinden. en bovendien zie ik niet zo gek veel dom gelul, maar dat kan aan mijn zeer open gedachtengang liggen.
pi_30619836
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

netzoals een topic als de dienstwagen van een mp tot velerlij jp-bashes lijdt? het is toch beter zo. nu kunnen we tenminste aangeven wat we echt irri vinden. en bovendien zie ik niet zo gek veel dom gelul, maar dat kan aan mijn zeer open gedachtengang liggen.
als ik hier zou posten: "zoalshetis lult uit zijn nek" dan zou dat terecht worden verwijderd.

De FA's vragen mij keer op keer niet op trollen en aanvallen in te gaan maar ze te melden en als ik dat dan doe dan worden ze weggezwaaid en wordt er badinerend over gedaan. Tja, het houdt er gens op natuurlijk
  donderdag 15 september 2005 @ 23:32:52 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30620021
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:28 schreef SCH het volgende:

[..]

als ik hier zou posten: "zoalshetis lult uit zijn nek" dan zou dat terecht worden verwijderd.

De FA's vragen mij keer op keer niet op trollen en aanvallen in te gaan maar ze te melden en als ik dat dan doe dan worden ze weggezwaaid en wordt er badinerend over gedaan. Tja, het houdt er gens op natuurlijk
je mag natuurlijk altijd zeggen dat ik uit mijn nek lul, als je het kan onderbouwen. en dat kan je soms. prima toch?

jij trollt ook soms, hangt van je gemoedstoestand af, net zoals ik dat doe. en zo doet iedereen het hier af en toe.
pi_30620071
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je mag natuurlijk altijd zeggen dat ik uit mijn nek lul, als je het kan onderbouwen. en dat kan je soms. prima toch?

jij trollt ook soms, hangt van je gemoedstoestand af, net zoals ik dat doe. en zo doet iedereen het hier af en toe.
In NWS en POL troll ik eigenlijk zelden tot nooit (meer) sinds dat zootje ongeregeld hier is verdwenen.
  donderdag 15 september 2005 @ 23:37:42 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30620219
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:34 schreef SCH het volgende:

[..]

In NWS en POL troll ik eigenlijk zelden tot nooit (meer) sinds dat zootje ongeregeld hier is verdwenen.
maar je bent net als ik soms erg emotioneel. iets wat ik juist heb proberen te vermijden.
pi_30620281
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar je bent net als ik soms erg emotioneel. iets wat ik juist heb proberen te vermijden.
Ik vermijd dat ook zoveel mogelijk en probeer me ook niet meer te laten opfokken door users die puur op mijn naam reageren, daarom stoort het gedrag van sizzler me ook zo.
  donderdag 15 september 2005 @ 23:44:15 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30620496
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vermijd dat ook zoveel mogelijk en probeer me ook niet meer te laten opfokken door users die puur op mijn naam reageren, daarom stoort het gedrag van sizzler me ook zo.
ik vind sizzler wel afentoe een verademing. maar goed, onze kerk is anders.
pi_30620506
quote:
Op donderdag 15 september 2005 21:53 schreef Tup het volgende:

De idealen van de 'Linkse Lente' hoeven toch niet mijn idealen te zijn? Of zijn er naast die idealen verder geen idealen?

Ik geloof verder niet in het calimero-syndroom en met teveel emotie politiek bedrijven, zodra emotie om de hoek komt kijken ben je niet meer vatbaar voor rationele oplossingen.

Tuurlijk is armoede erg maar ik vraag me liever af waarom er armoede is ipv te vervallen in het klakkeloos geven van geld zonder dat het een oplossing biedt, zie Afrika.

De 'Waarom' vraag is veel belangrijker dan de 'We geven geld en we zien wel waar het schip strandt' oplossing.
pi_30620594
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind sizzler wel afentoe een verademing. maar goed, onze kerk is anders.
ach, wij kunnen het ook met elkaar vinden ondanks de verschillen maar sizzler drijft het altijd op de spits.
pi_30621080
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik geloof verder niet in het calimero-syndroom en met teveel emotie politiek bedrijven, zodra emotie om de hoek komt kijken ben je niet meer vatbaar voor rationele oplossingen.
Is politiek bedrijven op basis van en geloofsovertuiging ook niet een op emotie gebaseerd? Vind je ook dat je dan niet meer vatbaar bent voor rationele oplossingen?
Het is misschien off-topic, maar het maakt wel duidelijker wat jij onder emotionele politiek beschouwd en wat niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30621163
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Is politiek bedrijven op basis van en geloofsovertuiging ook niet een op emotie gebaseerd? Vind je ook dat je dan niet meer vatbaar bent voor rationele oplossingen?
Het is misschien off-topic, maar het maakt wel duidelijker wat jij onder emotionele politiek beschouwd en wat niet.
Emotie is opzich niet slecht ik heb het over teveel.

Alles met te ervoor is slecht behalve tegoed en tevreden
pi_30621170
quote:

Zodra de emotie gaat overheersen. Maar gedoseerde emotie is heel gezond.
  vrijdag 16 september 2005 @ 00:10:18 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30621436
ja en anders word je gewoon ff gebanned of fok!
pi_30623066
"Linkse Lente" klinkt op de een of andere manier als een slogan voor maandverband.

"Voel je veilig en zeker in de linkse lente"
  vrijdag 16 september 2005 @ 10:57:03 #171
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30629488
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:46 schreef SCH het volgende:

[..]

ach, wij kunnen het ook met elkaar vinden ondanks de verschillen maar sizzler drijft het altijd op de spits.
Dat jij nou nooit moe van jezelf wordt, alles wat niet links is maar rechts is eng, fout etc.
Bij jou ligt het er wel dik bovenop.

Onderbouw eens dat Sizzler ALTIJD zaken op het spits zou drijven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30629902
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:57 schreef Pracissor het volgende:
Offtopic: Op DE spits drijven, HET spits afbijten.
En ik weet niks van SCH met sizzler in het algemeen / altijd, maar ik vond dat SCH wel terecht klaagde in dit geval.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:21:31 #173
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30635022
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Offtopic: Op DE spits drijven, HET spits afbijten.
En ik weet niks van SCH met sizzler in het algemeen / altijd, maar ik vond dat SCH wel terecht klaagde in dit geval.
Jou is niks gevraagd, maar om te reageren op je reactie; 'verbazing alom dat jij dat vindt.'
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_30635258
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:21 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jou is niks gevraagd, maar om te reageren op je reactie; 'verbazing alom dat jij dat vindt.'
Je hoeft mij niks te vragen om mijn mening te krijgen hoor.

Ik vraag jou toch ook niet om jouw mening? Maar toch bedankt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30635542
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 10:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat jij nou nooit moe van jezelf wordt, alles wat niet links is maar rechts is eng, fout etc.
Bij jou ligt het er wel dik bovenop.
Dat is wel een heel vreemde en onjuiste conclusie en het antwoord is: nee, ik word niet moe van mezelf
quote:
Nee, niet hier. Zie FB.
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:57:26 #176
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30654401
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:50:03 #177
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30655514
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees jij geen kranten dan?
Jazeker wel. Maar daarin staat nergens een bron dat de meeste economen een minder behoudend economisch beleid voorstaan. Ik denk dat dat meer uit jouw grote duim afkomstig is.
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:50:29 #178
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30655521
Dat weet ik wel zeker dat laatste.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:53:18 #179
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30655561
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wel maar weinig zinvol want er wordt toch nauwelijks inhoudelijk gereageerd, puur met flames en beschuldigingen. Misschien kan iemand uitleggen en staven dat de economische keuzes van het kabinet wel de goede waren?
Begin jij eerst maar eens met het staven van jouw beweringen. Zo gaat dat in een discussie.
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:55:44 #180
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30655587
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Maakt de mensen bang? Ik denk eerder dat jij en je linkse vriendjes dingen zien die je graag wilt zien. Grapjas.
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:56:46 #181
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30655607
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
Je ziet het nu ook weer met het boek van Bert de Vries, het wordt strategisch weggezet door het CDA zonder de inhoudelijke discussie aan te gaan.

Zo is het met het hele economische beleid gebeurd. Het CDA heeft geen goede economen, alleen maar Lans Bovenberg en die zit niet in de fractie.
Subjectief geleuter. Heeft dus geen enkele waarde.
Say your prayers
pi_30660172
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:56 schreef Sickie het volgende:

[..]

Subjectief geleuter. Heeft dus geen enkele waarde.
Reageer nu even nog een keer inhoudelijk. Wat klopt er niet aan wat de economen zeggen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:12:14 #183
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30660518
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Reageer nu even nog een keer inhoudelijk. Wat klopt er niet aan wat de economen zeggen.
Reageer jij nu eens inhoudelijk en concreet. Of is dat te lastig voor je?
Hup, aan het werk!
pi_30660693
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:12 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Reageer jij nu eens inhoudelijk en concreet. Of is dat te lastig voor je?
Ik heb concreet gereageerd, stel dan gerichte vragen. Wat wil je nog meer weten?
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:25:13 #185
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30660866
quote:

[..]

Jij bent diegene die zonder onderbouwing de economen van het CDA wegzet.

pi_30660916
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:25 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jij bent diegene die zonder onderbouwing de economen van het CDA wegzet.

Waar?
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:29:39 #187
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30660964
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb concreet gereageerd, stel dan gerichte vragen. Wat wil je nog meer weten?
Je hebt in dit topic nooit en te nimmer concreet gereageerd.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:34:14 #188
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30661078
quote:
Waar?
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
Je ziet het nu ook weer met het boek van Bert de Vries, het wordt strategisch weggezet door het CDA zonder de inhoudelijke discussie aan te gaan.

Zo is het met het hele economische beleid gebeurd. Het CDA heeft geen goede economen, alleen maar Lans Bovenberg en die zit niet in de fractie.
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:18:53 #189
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30662156
quote:

[..]

Hoe kan ik inhoudelijk reageren als jij keer op keer jouw mening, een subjectief gegeven, presenteert als een feit. Volgens jou is het een feit dat het kabinet kloten is, dat het economische beleid minder behoudend moet zijn, dat de meeste economen tegen het huidige beleid zijn en dat het CDA geen fatsoenlijke economen heeft. Geen van deze zaken staaf je met bronnen of iets dergelijks, wat natuurlijk ook niet kan aangezien het een mening betreft en geen feit. Toch verwacht je dat de posters in dit topic met die uitlating omgaan alszijnde een feit en dat ze moeite gaan doen om notabene jouw mening te ontkrachten. Dat is toch te zot voor woorden?
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:44:03 #190
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30662851
Ik wacht nog steeds op concrete argumenten, maar kennelijk begrijpt de betreffende user het woord 'concreet' niet eens. Met zulke mensen is niet te discussiëren. Toch probeer ik het tegen beter weten in.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 16:48:25 #191
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30667698
quote:
De idealen van de 'Linkse Lente' hoeven toch niet mijn idealen te zijn? Of zijn er naast die idealen verder geen idealen?
Idealen waar anderen jij jijzelf ook nog wat aan hebben, vind ik te prefereren. Dan ben ik maar een paternalist.
quote:
Soms zijn irrationale oplossingen ook beter. Je hart kan ook verstandige dingen zeggen.
quote:
Tuurlijk is armoede erg maar ik vraag me liever af waarom er armoede is ipv te vervallen in het klakkeloos geven van geld zonder dat het een oplossing biedt, zie Afrika.
De 'Waarom' vraag is veel belangrijker dan de 'We geven geld en we zien wel waar het schip strandt' oplossing.
De waarom vraag is zeer zeker belangrijk en al té snel wordt gewoon maar wacht gedaan en niet gedacht. Maar ook dan moet je nog verder doorvragen. Waarom een nieuw ziektekostenstelsel. Omdat het in de toekomst met de vergrijzing onbetaalbaar wordt. Waarom wordt het onbetaalbaar...........dat is vragen stellen. De mogelijk oplossing is een politieke keuze. Dat wordt dan weer in een rationeel jasje stoken om "verstandig" te lijken.
Wasserwunderland
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:28:33 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30668656
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:48 schreef Tup het volgende:

[..]

Idealen waar anderen jij jijzelf ook nog wat aan hebben, vind ik te prefereren. Dan ben ik maar een paternalist.
Ideaalen?
Dat zijn toch die dingen die mensen misbruiken als smoes om anderen een nekschot te geven?
quote:
Soms zijn irrationale oplossingen ook beter. Je hart kan ook verstandige dingen zeggen.
Ja ja
Dat hebben we wel gezien in de landen die het reeel excisterende socialisme invoerden..
quote:
De waarom vraag is zeer zeker belangrijk en al té snel wordt gewoon maar wacht gedaan en niet gedacht. Maar ook dan moet je nog verder doorvragen. Waarom een nieuw ziektekostenstelsel. Omdat het in de toekomst met de vergrijzing onbetaalbaar wordt. Waarom wordt het onbetaalbaar...........dat is vragen stellen. De mogelijk oplossing is een politieke keuze. Dat wordt dan weer in een rationeel jasje stoken om "verstandig" te lijken.
Je zou voor de gein eens een paar jaar hier in Duitsland moeten komen wonen, dan weet je hoe het niet moet met een ziektekostenstelsel dat zo strikt door de staat wordt geregeld
Jij gaat dan ongeveer 10 keer zoveel betalen aan premie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30669497
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:44 schreef Ciurlizza het volgende:
Ik wacht nog steeds op concrete argumenten, maar kennelijk begrijpt de betreffende user het woord 'concreet' niet eens. Met zulke mensen is niet te discussiëren. Toch probeer ik het tegen beter weten in.
Wat je doet is niet discusieren. Dat is een vraag als of opmerking als''kom eens met een voorbeeld'' antwoorden met ''nee, doe jij maar eens''. Ik noem deze confersatie tussen jullie geen discussie.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30669552
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:48 schreef Tup het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het kabinet presenteert het nieuwe stelsel als de enige optie. als we dit niet zouden doen zou het niet meer betaalbaar worden. Dit is natuurlijk niet waar. Je kan het op een andere manier invullen. Je hebt gelijk, het wordt zo gebracht dat het de enige oplossing is en dat we dus niet anders kunnen.
And that is the news.''
pi_30669585
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

Je zou voor de gein eens een paar jaar hier in Duitsland moeten komen wonen, dan weet je hoe het niet moet met een ziektekostenstelsel dat zo strikt door de staat wordt geregeld
Je moet wel goed lezen wat er wordt geschreven he... Blijkbaar niet gedaan..
And that is the news.''
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:10:23 #196
45206 Pietverdriet
pi_30669710
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je moet wel goed lezen wat er wordt geschreven he... Blijkbaar niet gedaan..
Ik denk dat jij het nieuwe ziektenkostenstelsel niet begrijpt.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:27:01 #197
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30670074
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ideaalen?
Dat zijn toch die dingen die mensen misbruiken als smoes om anderen een nekschot te geven?
Nee, dat is de markt. Ik bedoel die dingen die de meeste mensen zo moeilijk vinden om in stand te houden. Ergo, alleen softies hebben geen idealen.
quote:
Nee hoor, ik sta wél een basisverzekering voor, maar geloof niet in de heilige werking van de markt. Daarnaast moet de premie naar draagkracht zijn. Hebben minder bedeelden ook eens een "fiscale meevaller".
Wasserwunderland
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:35:10 #198
45206 Pietverdriet
pi_30670259
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:27 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee, dat is de markt. Ik bedoel die dingen die de meeste mensen zo moeilijk vinden om in stand te houden. Ergo, alleen softies hebben geen idealen.
[..]
Heb nog nooit meegemaakt dat de markt mensen nekschoten geeft. Mensen met zogenaamde hoge idealen hebben dat echter maar wat vaak gedaan.
Het probleem met mensen met idealen is dat ze de realiteit aan willen passen aan de theorie, ipv andersom, en dit is in het verleden zelden tot nooit zonder enorme hoeveelheden geweld gebeurd.
quote:
Nee hoor, ik sta wél een basisverzekering voor, maar geloof niet in de heilige werking van de markt. Daarnaast moet de premie naar draagkracht zijn. Hebben minder bedeelden ook eens een "fiscale meevaller".
Je bedoelt zoals in de UK een basisverzekering voor iedereen betaald uit de belastinginkomsten.
Prima hoor, maar worden we nog neoliberaler in NL dan we al zijn. Nemen we het hele engelse sociale stelsel over.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:39:37 #199
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30670376
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het kabinet presenteert het nieuwe stelsel als de enige optie. als we dit niet zouden doen zou het niet meer betaalbaar worden. Dit is natuurlijk niet waar. Je kan het op een andere manier invullen. Je hebt gelijk, het wordt zo gebracht dat het de enige oplossing is en dat we dus niet anders kunnen.
Het wordt gebracht als het beste alternatief. Dat gebeurt met alle plannen waarvan is besloten dat ze worden omgezet in daadwerkelijk beleid.
Say your prayers
pi_30670798
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het nieuwe ziektenkostenstelsel niet begrijpt.
Of je begrijopt niet wat Tup bedoelt..
Dat denk ik ,aangzien ik wel weet wat er met het nieuwe systeem gaat gebeuren..
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')