abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2005 @ 14:56:25 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30572626
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch, daarom haat jij haar zo. Omdat ze dingen zegt die waar zijn maar die jij niet kan verkroppen
nee ik haat haar vanwege haar populisme. serieus. maar "haat" is een groot woord. ik zou het eerder afdoen als "zielig". ik heb dus eigenlijk medelijden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30572732
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik haat haar vanwege haar populisme. serieus. maar "haat" is een groot woord. ik zou het eerder afdoen als "zielig". ik heb dus eigenlijk medelijden.
Wat een drama zeg.

Ze heeft gewoon andere politieke opvattingen, die trouwens op vallend vaak overeenkomen met de mijne. Vind je mij ook zielig, heb je met mij ook medelijden?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:03:13 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30572826
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een drama zeg.

Ze heeft gewoon andere politieke opvattingen, die trouwens op vallend vaak overeenkomen met de mijne. Vind je mij ook zielig, heb je met mij ook medelijden?
ik vond het niet zo dramatischhhh gebracht eigenlijk.

het is de manier waarop mevrouw het naar buiten brengt. nooit vanuit haar standpunt, maar sinds balkenende alleen maar gebracht als 'we gaan het ultra-rechtse kabinet wel eens opblazen'... jammer, daar verliest ze veel geloofwaardigheid mee en het is niet bevoordelijk voor de vrouwen in de politek die wel normaal kunnen handelen.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:06:20 #104
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_30572909
quote:

[..]

Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch, daarom haat jij haar zo. Omdat ze dingen zegt die waar zijn maar die jij niet kan verkroppen
Welke dingen zegt ze dan die 'waar zijn'? Voorlopig zie ik haar niks anders doen dan kraaien dat 'rechtse mensen' een te negatieve benadering hebben, en dat de problemen allemaal wel mee vallen. Onderbouwing ho maar.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 14 september 2005 @ 15:06:37 #105
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30572920
Ze heeft ook niet het charisma van haar voorganger, niet dat ik die zakkenvuller zo charismatisch vond, maar iig wel meer als deze betweterige dame.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30573064
quote:

[..]

Femke is zeker een populist die het niet schuwt andersdenkenden zonder argumentatie te degraderen als 'het kwaad'. Maar met oplossingen voor problemen komen .... Nee, dat is te lastig. We moeten lief zijn voor elkaar en mogen geen kritiek leveren op het slappe linkse beleid. Het beleid dat Nederland gemaakt heeft tot een samenleving waarin grote groepen beter zijn in het aanvragen van een uitkering of subsidie dan het schrijven van een solliciatiebrief.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30573205
Hoezo komt GroenLinks niet met oplossingen? Misschien niet jullie oplossingen maar ze hebben natuurlijk wel degelijk alternatieve plannen.
pi_30573332
quote:

[..]

Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch,
Femke mag dan mischien wel meevallen qua populisme maar de "linkse lente" is natuurlijk het toppunt van populisme

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2005 15:20:47 ]
pi_30573382
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Femke mag dan mischien wel meevallen qua populisme maar de "linkse lente" is natuurlijk het toppunt van populisme
Waarom?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:23:59 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573438
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
dude, bekijk het uitgangspunt eens. "rechtse winter"
pi_30573470
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Bekijk de site maar, slogan politiek, geen onderbouwing, geen duidelijk doel enz enz. Puur populisme dus
pi_30573658
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bekijk de site maar, slogan politiek, geen onderbouwing, geen duidelijk doel enz enz. Puur populisme dus
Dat vind ik niet zo'n sterke uitleg. Ik vind het een hele duidelijke campagne met een duidelijk doel en een duidelijke onderbouwing. Niks mis mee.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:32:43 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573700
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo'n sterke uitleg. Ik vind het een hele duidelijke campagne met een duidelijk doel en een duidelijke onderbouwing. Niks mis mee.
maar de toon is populistisch, daar heb ik het over.
pi_30573778
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar de toon is populistisch, daar heb ik het over.
Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed, het is dan ook een wat filosofische en speelse campagne om een ander geluid en sfeer te creeeren. Het is geen partijprogramma of manifest.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:36:20 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573812
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed, het is dan ook een wat filosofische en speelse campagne om een ander geluid en sfeer te creeeren. Het is geen partijprogramma of manifest.
"jullie"? ik heb het nog over het feit dat ik het dom gebracht vind. waardeoordeel geef ik niet eens.
pi_30573967
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed,
Heb ik opzich ook niet. Maar dit initiatief is toch duidelijk populistisch, of kan alleen rechts populistisch zijn?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:49:06 #117
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_30574191
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb ik opzich ook niet. Maar dit initiatief is toch duidelijk populistisch, of kan alleen rechts populistisch zijn?
Het is typisch oppositiepopulisme. Daar had Fortuyn ook een handje van trouwens, alleen dan iets anders.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 14 september 2005 @ 15:49:52 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574214
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is typisch oppositiepopulisme. Daar had Fortuyn ook een handje van trouwens, alleen dan iets anders.
iets beter, maar dat werd zijn dood toen links vond dat hij populistischer werd dan zij...
pi_30574338
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Iedereen kan populistisch zijn maar wat is er nou precies zo populistisch hier?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:57:59 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574451
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

het is bedacht, gebracht en misbruikt om aan te geven hoe slecht het huidige kabinet is. samenwerken ho maar, tegenwerken, yes!!! op alle slakken zout, graag, dat vertraagt een succes van dit kabinet, dat zou namelijk gezichtsverlies betekenen voor femke en wouter (die overigens opvallend stil is lately)
pi_30574603
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is bedacht, gebracht en misbruikt om aan te geven hoe slecht het huidige kabinet is. samenwerken ho maar, tegenwerken, yes!!! op alle slakken zout, graag, dat vertraagt een succes van dit kabinet, dat zou namelijk gezichtsverlies betekenen voor femke en wouter (die overigens opvallend stil is lately)
Sorry hoor, het is toch niet zo vreemd dat de oppositie een tegengeluid laat horen tegenover de regerin. Dat lijkt me logisch en noodzakelijk in dit geval omdat het om een heel slecht kabinet gaat.

Bovendien is de stemming negatief en zijn de mensen bang en dus wordt er hier een andere toon aangslagen. Ik vind het een fantastisch en zinvol initiatief. Mensen worden er ook nog eens actief bij betrokken.

Maar als je alles wat Femke doet, onzin vindt, dan vind je dit ook onzin. Right.
pi_30574637
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

kreten zoals "rechtse winter" "linkse lente" zijn dat al.
pi_30574672
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

kreten zoals "rechtse winter" "linkse lente" zijn dat al.
Kom op
  woensdag 14 september 2005 @ 16:06:17 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574675
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, het is toch niet zo vreemd dat de oppositie een tegengeluid laat horen tegenover de regerin. Dat lijkt me logisch en noodzakelijk in dit geval omdat het om een heel slecht kabinet gaat.

Bovendien is de stemming negatief en zijn de mensen bang en dus wordt er hier een andere toon aangslagen. Ik vind het een fantastisch en zinvol initiatief. Mensen worden er ook nog eens actief bij betrokken.

Maar als je alles wat Femke doet, onzin vindt, dan vind je dit ook onzin. Right.
het kabinet gaat zo goed als de oppositie wil. dat is een gegeven dat al vrij oud is.

ik vind hemaal niet dat femke soms geen slechte ideeën heeft, maar laat het lekker bij groen, inplaats van links, want daar bakt ze niks van.
pi_30579357
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ach, als je het zo inhoudsloos vindt kan je net zo goed niet reageren toch?
[..]

nee das pas goed inhoudelijke reageren waarom ik enige inhoud zou missen
Er valt ook niet op je inhoud te reageren omdat je niet met inhoudt komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30580484
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Die onnozele Halsema, als je op die site die briefwisseling tussen Hare Tuthippie en Ayaan ook leest, en dan met name haar reacties. Daar druipt die typisch linkse morele zelfingenomenheid weer af.
Als er de laatste jaren iets is wat juist van ''rechts'' komt is de morele zelfingenomenheid. Waarom niet de Linkse Lente even een kans geven. Het is ook als signaal bedoeld dat er meer gedaa moet worden aan het luisteren naar het volk.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30580663
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ooit een oppositie gezien dat met het kabinet eens is? Kom zeg. En dat het kabinet geen succes is is de schuld van de oppositie?
Het is in iedergeval een probeersel om het vok bij de politiek te betrekken en de politiek bij het volk. Dat dit van de oppositie moet komen lijkt me als regering zijnde niet fijn. Zij hadden met zoiets moeten doen. Er is vanuit het kabinet gezien totaal geen inzicht in gevoelens van mensen. Ze gaan door wat er ook gebeurt, als een kip zonder kop. Dat vindt ik trouwens van bijan de hele politiek.
And that is the news.''
pi_30581737
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het kabinet gaat zo goed als de oppositie wil. dat is een gegeven dat al vrij oud is.
Nee hoor, een kabinet is zo goed als het is en meestal is dat pas achteraf vast te stellen. Daarom is het ook zo opvallend dat je van dit kabinet nu al kan zeggen dat ze de verkeerde keuzes maken, dat is zo evident. Economisch gezien. De oorlog in Irak. Integratiebeleid. Zieketekostenstelsel enz.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:21:02 #129
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30582172
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, een kabinet is zo goed als het is en meestal is dat pas achteraf vast te stellen. Daarom is het ook zo opvallend dat je van dit kabinet nu al kan zeggen dat ze de verkeerde keuzes maken, dat is zo evident. Economisch gezien. De oorlog in Irak. Integratiebeleid. Zieketekostenstelsel enz.
wat voor econ beleid hadden ze dan moeten voeren in jouw ogen?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30582279
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Het is nu toch wel duidelijk dat het behoudende economische beleid tot veel meer rampspoed blijft en dat we achterblijven bij andere landen. Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:46:58 #131
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30582973
Dat is geen antwoord op de vraag, SCH.
Hup, aan het werk!
  woensdag 14 september 2005 @ 20:48:23 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30583033
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Ciurlizza het volgende:
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 september 2005 @ 20:50:21 #133
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583106
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat is weinig concreet, dat zie je zelf ook wel in. Een discussie kan beter gevoerd worden met concrete argumenten en concrete voorbeelden in plaats van vaag gelul in de ruimte.
Hup, aan het werk!
pi_30583124
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Ciurlizza het volgende:
Jawel hoor maar voor de analfabeten dan nog een keer: Het economisch beleid had minder behoudend moeten zijn M I N D E R B E H O U D E N D.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:53:45 #135
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583224
Wat begrijp je niet aan mijn post die boven je staat, analfabeet?
Hup, aan het werk!
pi_30583329
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:53 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat begrijp je niet aan mijn post die boven je staat, analfabeet?
Ga nou eens inhoudelijk in op de discussie trollertje, of blijf weg.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:01:45 #137
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583515
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga nou eens inhoudelijk in op de discussie trollertje, of blijf weg.
Kom jij eens met concrete argumenten en concrete voorbeelden trolletje, of blijf weg.
Hup, aan het werk!
pi_30583577
quote:

[..]

Het is nu toch wel duidelijk dat het behoudende economische beleid tot veel meer rampspoed blijft en dat we achterblijven bij andere landen. Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
Wat is hier niet concreet aan?
  woensdag 14 september 2005 @ 21:05:23 #139
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583649
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is hier niet concreet aan?
con·creet (bn.)
1 als vorm voorstelbaar, stoffelijk, aan een vorm of voorwerp gebonden <=> abstract
2 duidelijk en bepaald => tastbaar

Het is gewoon niet concreet. Het is zomaar een kreet die je ergens hebt gehoord. Met dit soort totaal niet concrete kreten kunnen we weinig tot niets. Dat begrijp je zelf ook wel mag ik aannemen.
Hup, aan het werk!
pi_30583687
Dan niet joh, als je de economische discussie gevolgd zou hebben dan zou je weten dat de keuze tussen een behoudend of wat progressiever economisch beleid centraal stond.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:08:59 #141
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583771
con·creet (bn.)
1 als vorm voorstelbaar, stoffelijk, aan een vorm of voorwerp gebonden <=> abstract
2 duidelijk en bepaald => tastbaar
Hup, aan het werk!
pi_30584610
quote:

[..]

Ik ken inderdaad ook weinig economen die goed te spreken zijn over het huidige beleid. Toch zijn veel economen het er wel over eens dat het ook niet verder kon op de oude voet van Paars.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30585148
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:31 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad ook weinig economen die goed te spreken zijn over het huidige beleid. Toch zijn veel economen het er wel over eens dat het ook niet verder kon op de oude voet van Paars.
Dat is zeker waar maar er zit natuurlijk van alles tussen.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:52:35 #144
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30588018
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is zeker waar maar er zit natuurlijk van alles tussen.
Goh grappig, net beweerde je nog dat de meesten tegen waren. Wel knap natuurlijk, dat je het gros van de economen in ons land hebt gevraagd wat ze van het economisch beleid vonden.
Say your prayers
  donderdag 15 september 2005 @ 20:17:19 #145
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30612993
SCH kletst maar wat.
Hup, aan het werk!
pi_30613138
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Goh grappig, net beweerde je nog dat de meesten tegen waren. Wel knap natuurlijk, dat je het gros van de economen in ons land hebt gevraagd wat ze van het economisch beleid vonden.
Lees jij geen kranten dan?
pi_30613139
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Lees jij geen kranten dan?
pi_30613289
Je ziet het nu ook weer met het boek van Bert de Vries, het wordt strategisch weggezet door het CDA zonder de inhoudelijke discussie aan te gaan.

Zo is het met het hele economische beleid gebeurd. Het CDA heeft geen goede economen, alleen maar Lans Bovenberg en die zit niet in de fractie.
  donderdag 15 september 2005 @ 20:32:44 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30613489
je schreef net iets heel anders sch... goeie verbetering.
pi_30613760
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:32 schreef zoalshetis het volgende:
je schreef net iets heel anders sch... goeie verbetering.
Dat wel maar weinig zinvol want er wordt toch nauwelijks inhoudelijk gereageerd, puur met flames en beschuldigingen. Misschien kan iemand uitleggen en staven dat de economische keuzes van het kabinet wel de goede waren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')