abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:01:33 #201
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30670935
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Of je begrijopt niet wat Tup bedoelt..
Dat denk ik ,aangzien ik wel weet wat er met het nieuwe systeem gaat gebeuren..
Zo zo, zou je dat met ons willen delen?
Say your prayers
pi_30670969
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:39 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het wordt gebracht als het beste alternatief. Dat gebeurt met alle plannen waarvan is besloten dat ze worden omgezet in daadwerkelijk beleid.
Ik rkijg bij het nieuwe ziektekostenstelsel het idee dat we geen andere keuze hebben volgens het kabinet. Dat ze hun ideeen presenteren als het beste alternatief lijkt me logisch, je gaat uit van je eigen kracht.
Maar het enige argument, waar je mee wordt doodgegooid, is dat de vergrijzing eraan komt en we anders de verzorging niet meer kunnen betalen. Dat is alleen een reden om in te grijpen. Het staat vast dat de vergrijzing eraan komt. De keuze die het kabinet maakt is een politieke. Het is ook mogelijk het systeem anders te maken dan het kabinet doet en toch zorgen dat de vergrijzing betaalbaar blijft. Het kabinet komt dus niet met een politiek argument om iets in te voeren, maar als een feit. En dat vind ik niet eerlijk. Het is een politiek keuze en niet een vaststaant probleem wat alleen op deze manier is op te lossen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30671262
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:01 schreef Sickie het volgende:

[..]

Zo zo, zou je dat met ons willen delen?
Volgens mij bedoelt Tup dat de keuze van het kabinet niet de enige keuze is die we hebben. andere keuze's van andere partijen worden gelijk afgedaan met het argument dat het niet betaalbaar blijft door de vergrijzing. Tup zegt alleen dat je moet doorvragen naar de reden warom ze dit invoeren. De politieke reden. Het is namelijk een politiek besluit en niet een besluit op basis van geen keus hebben.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:15:57 #204
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30671364
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik rkijg bij het nieuwe ziektekostenstelsel het idee dat we geen andere keuze hebben volgens het kabinet. Dat ze hun ideeen presenteren als het beste alternatief lijkt me logisch, je gaat uit van je eigen kracht.
Maar het enige argument, waar je mee wordt doodgegooid, is dat de vergrijzing eraan komt en we anders de verzorging niet meer kunnen betalen. Dat is alleen een reden om in te grijpen. Het staat vast dat de vergrijzing eraan komt. De keuze die het kabinet maakt is een politieke. Het is ook mogelijk het systeem anders te maken dan het kabinet doet en toch zorgen dat de vergrijzing betaalbaar blijft. Het kabinet komt dus niet met een politiek argument om iets in te voeren, maar als een feit. En dat vind ik niet eerlijk. Het is een politiek keuze en niet een vaststaant probleem wat alleen op deze manier is op te lossen.
Tjah, het heet ook niet voor niets politiek he. Tuurlijk kiest het kabinet het alternatief dat het dichtste ligt bij het program van de coalitiepartners. Is dat zo vreemd? Of moeten ze bij elk besluit even de nadruk leggen op het feit dat ze zich dat maal niet gaan houden aan de wensen van de oppositie?
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:18:21 #205
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30671442
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Tup dat de keuze van het kabinet niet de enige keuze is die we hebben. andere keuze's van andere partijen worden gelijk afgedaan met het argument dat het niet betaalbaar blijft door de vergrijzing. Tup zegt alleen dat je moet doorvragen naar de reden warom ze dit invoeren. De politieke reden. Het is namelijk een politiek besluit en niet een besluit op basis van geen keus hebben.
Het is een politiek besluit dat is genomen op basis van meetbare problematiek in verband met demografische veranderingen in ons land. Met andere woorden, je signaleert een probleem, je zoekt een oplossing dat het dichtste bij je eigen idealen ligt en voert dit in. Wat hier raar aan is snap ik niet.
Say your prayers
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:34:46 #206
99433 Tup
Tupperwaar
pi_30671982
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog nooit meegemaakt dat de markt mensen nekschoten geeft. Mensen met zogenaamde hoge idealen hebben dat echter maar wat vaak gedaan.
Dat ontken ik zeker niet. De markt heeft subtielere manieren, zoals uitbuiting van goedkope buitenlandse arbeid.
quote:
Het probleem met mensen met idealen is dat ze de realiteit aan willen passen aan de theorie, ipv andersom, en dit is in het verleden zelden tot nooit zonder enorme hoeveelheden geweld gebeurd.
Dat is helaas maar al te waar. Hiertoe horen echter ook idealen als "zelfredzame burgers", "de ideale markt" enz... Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat realisten geen idealen hebben?
quote:
Je bedoelt zoals in de UK een basisverzekering voor iedereen betaald uit de belastinginkomsten.
Prima hoor, maar worden we nog neoliberaler in NL dan we al zijn. Nemen we het hele engelse sociale stelsel over.
Ja, dat bedoel ik. En de belastingschijven dan naar 25, 45, 60
Wasserwunderland
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:40:31 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30672154
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:34 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat ontken ik zeker niet. De markt heeft subtielere manieren, zoals uitbuiting van goedkope buitenlandse arbeid.
[..]
Ofwel, welvaard brengen naar arme landen.
quote:
Dat is helaas maar al te waar. Hiertoe horen echter ook idealen als "zelfredzame burgers", "de ideale markt" enz... Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat realisten geen idealen hebben?
[..]
open er een topic over.
quote:
Ja, dat bedoel ik. En de belastingschijven dan naar 25, 45, 60
LOL
En dan hoge werkeloosheid.
Dat hadden we in NL in de jaren 70 en 80 al eens geprobeerd, dat bleek niet te werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30672334
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:15 schreef Sickie het volgende:

[..]

Tjah, het heet ook niet voor niets politiek he. Tuurlijk kiest het kabinet het alternatief dat het dichtste ligt bij het program van de coalitiepartners. Is dat zo vreemd? Of moeten ze bij elk besluit even de nadruk leggen op het feit dat ze zich dat maal niet gaan houden aan de wensen van de oppositie?
Nee, is niet vreemd en heb ik ook nooit beweerd.
And that is the news.''
pi_30672505
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het is een politiek besluit dat is genomen op basis van meetbare problematiek in verband met demografische veranderingen in ons land. Met andere woorden, je signaleert een probleem, je zoekt een oplossing dat het dichtste bij je eigen idealen ligt en voert dit in. Wat hier raar aan is snap ik niet.
Logisch dat ze een oplossing zoeken die dicht bij hun idealen ligt. Heb ook nooit ontkend dat dat niet zou mogen. Het gaat erom dat het kabinet het niet uitlegt als een politieke keuze. Het komt met een verhaal dat het kabinet ook niet anders kan. Het kan wel anders maar wil dat niet. Dat ze het het niet willen is gewoon een politieke keuze. daar ging het ook niet om. Het ging erom dat ze een politieke keuze hebben gemaakt maar het niet zo vertellen.
And that is the news.''
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:50:56 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30672524
sommige mensen doen wel iets met de kansen in hun leven, of kunnen leven met de kansen die ze hebben genomen. halsema is het schoolvoorbeeld van iemand die haar kansen als moeder niet heeft genomen en nu als verzuurde non-politica de kamer loopt te vervelen. replace, want opzich is oog voor natuur best redelijk, als je tenminste geen terroristen in je midden hebt, of banden met 'volkerts'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 17 september 2005 @ 20:26:13 #211
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30673821
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Logisch dat ze een oplossing zoeken die dicht bij hun idealen ligt. Heb ook nooit ontkend dat dat niet zou mogen. Het gaat erom dat het kabinet het niet uitlegt als een politieke keuze. Het komt met een verhaal dat het kabinet ook niet anders kan. Het kan wel anders maar wil dat niet. Dat ze het het niet willen is gewoon een politieke keuze. daar ging het ook niet om. Het ging erom dat ze een politieke keuze hebben gemaakt maar het niet zo vertellen.
Het is ook geen politieke keuze in die zin. De hervormingen zijn noodzakelijk vanwege de demografisce ontwikkelinge. Dat communiceert het kabinet heel duidelijk. Dat ze vervolgens het alternatief kiest dat past binnen haar eigen program mag duidelijk zijn en is totaal overbodig om apart te vermelden.
Say your prayers
pi_30681260
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het is ook geen politieke keuze in die zin. De hervormingen zijn noodzakelijk vanwege de demografisce ontwikkelinge. Dat communiceert het kabinet heel duidelijk. Dat ze vervolgens het alternatief kiest dat past binnen haar eigen program mag duidelijk zijn en is totaal overbodig om apart te vermelden.
Het kabinet presenteert het alternatief wel degelijk als het enige juiste en zegt dat de andere plannen en andere alternatieven slechter zouden zijn. Dat is nou net waar de discussie over gaat. Het is een van de manieren en het is maar de vraag of het een goede manier is. De realiteit bewijst dat Nederland mede als gevolg van deze uitvoering in Europa achteraan loopt en de prognoses zijn ook niet al te best.
  zondag 18 september 2005 @ 01:15:52 #213
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30685030
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hoe kan ik inhoudelijk reageren als jij keer op keer jouw mening, een subjectief gegeven, presenteert als een feit. Volgens jou is het een feit dat het kabinet kloten is, dat het economische beleid minder behoudend moet zijn, dat de meeste economen tegen het huidige beleid zijn en dat het CDA geen fatsoenlijke economen heeft. Geen van deze zaken staaf je met bronnen of iets dergelijks, wat natuurlijk ook niet kan aangezien het een mening betreft en geen feit. Toch verwacht je dat de posters in dit topic met die uitlating omgaan alszijnde een feit en dat ze moeite gaan doen om notabene jouw mening te ontkrachten. Dat is toch te zot voor woorden?
Reageer hier anders ook eens op.
Say your prayers
  zondag 18 september 2005 @ 01:17:00 #214
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30685056
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kabinet presenteert het alternatief wel degelijk als het enige juiste en zegt dat de andere plannen en andere alternatieven slechter zouden zijn. Dat is nou net waar de discussie over gaat. Het is een van de manieren en het is maar de vraag of het een goede manier is. De realiteit bewijst dat Nederland mede als gevolg van deze uitvoering in Europa achteraan loopt en de prognoses zijn ook niet al te best.
En heb je een statistieken of bronnen die onderbouwen dat de Nederlandse economie vanwege overheidsbeleid achterblijft op die van andere EU lidstaten?
Say your prayers
pi_30686866
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het is WEL een politieke keuze, dat is ook mijn punt. Er is een verandering nodig vanwege de vergrijzing. Maar dat houdt NIET in dat het deze oplosing moet zijn. Je begrijpt nog steeds mijn punt niet.
And that is the news.''
pi_30688408
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
halsema is het schoolvoorbeeld van iemand die haar kansen als moeder niet heeft genomen
Hoe bedoel je? Op welke wijze heeft Halsema haar kansen als moeder "niet genomen"? Bedoel je dat ze de kans haar moederschap aan te grijpen om lekker thuis te gaan zitten heeft laten lopen?
quote:
en nu als verzuurde non-politica de kamer loopt te vervelen. replace, want opzich is oog voor natuur best redelijk, als je tenminste geen terroristen in je midden hebt, of banden met 'volkerts'.
Ik weet niet wanneer een tweede kamer lid kan worden aangemerkt als non-politicus, maar er zijn blijkbaar voldoende stemgerechtigden in Nederland die vinden dan de standpunten & de verkiesbare leden van GroenLinks de moeite waard zijn om af te vaardigen.

Net zoals er allerlei mensen zijn die het idee van de 'linkse lente' wél een goed idee vinden, wel vinden dat zo'n benadering kan leiden tot concrete andere aanpak dan die van het kabinet. Niet iedereen komt tot de beste ideeen door alle problemen concreet te benoemen en vervolgens cijfermatig en logisch op te lossen. De 'linkse lente'-site lijkt me typisch een poging om het anders te benaderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 18 september 2005 @ 10:09:25 #217
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30688811
quote:
Op zondag 18 september 2005 02:42 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het is WEL een politieke keuze, dat is ook mijn punt. Er is een verandering nodig vanwege de vergrijzing. Maar dat houdt NIET in dat het deze oplosing moet zijn. Je begrijpt nog steeds mijn punt niet.
Ik begrijp je wel degelijk. Maar jij bent kennelijk onder de indruk dat dit kabinet het punt anders presenteert dan een ander kabinet en in de praktijk is er niets wat daar op wijst.
Say your prayers
  zondag 18 september 2005 @ 10:10:24 #218
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30688818
quote:
Op zondag 18 september 2005 09:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Op welke wijze heeft Halsema haar kansen als moeder "niet genomen"? Bedoel je dat ze de kans haar moederschap aan te grijpen om lekker thuis te gaan zitten heeft laten lopen?
[..]

Ik weet niet wanneer een tweede kamer lid kan worden aangemerkt als non-politicus, maar er zijn blijkbaar voldoende stemgerechtigden in Nederland die vinden dan de standpunten & de verkiesbare leden van GroenLinks de moeite waard zijn om af te vaardigen.

Net zoals er allerlei mensen zijn die het idee van de 'linkse lente' wél een goed idee vinden, wel vinden dat zo'n benadering kan leiden tot concrete andere aanpak dan die van het kabinet. Niet iedereen komt tot de beste ideeen door alle problemen concreet te benoemen en vervolgens cijfermatig en logisch op te lossen. De 'linkse lente'-site lijkt me typisch een poging om het anders te benaderen.
En ik maar denken dat de site een middel was om weer even de media te halen.
Say your prayers
pi_30689048
quote:
Op zondag 18 september 2005 10:10 schreef Sickie het volgende:

[..]

En ik maar denken dat de site een middel was om weer even de media te halen.
Ook, vast en zeker. Maar vermoedelijk toch ook met het idee dat er via diezelfde media sympathisanten geworven worden, dan wel erop gewezen worden.

Dus wederom, mensen die het wel aanspreekt om op zweverig abstracte manier problemen te benaderen. Die zijn er.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30692430
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:17 schreef Sickie het volgende:

[..]

En heb je een statistieken of bronnen die onderbouwen dat de Nederlandse economie vanwege overheidsbeleid achterblijft op die van andere EU lidstaten?
Die wil ik wel op zoeken maar moet ik hier uit concluderen dat jij dat betwijfelt??????
  zondag 18 september 2005 @ 13:17:03 #221
45206 Pietverdriet
pi_30693069
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Die wil ik wel op zoeken maar moet ik hier uit concluderen dat jij dat betwijfelt??????
Dus wat jij eigenlijk vind is dat een overheid schade aanricht, das een mooi pleidooi voor het Libertijnisme!
pi_30693387
quote:
Op zondag 18 september 2005 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus wat jij eigenlijk vind is dat een overheid schade aanricht, das een mooi pleidooi voor het Libertijnisme!
Deze regering!
  zondag 18 september 2005 @ 13:30:30 #223
45206 Pietverdriet
pi_30693530
quote:
Op zondag 18 september 2005 13:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze regering!
Wat? Jij vond de vorige beter?
Ach wat lul ik nu ook, alsof iemand die denkt dat ie aan foto´s kan zien of iemand homo is serieus te nemen is.
pi_30693598
quote:
Op zondag 18 september 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat? Jij vond de vorige beter?
Voor een echt goede regering moeten we even terug maar het vorige matige kabinet was inderdaad beter dan het huidige, maar dat lijkt me niet zo'n kunst.
  zondag 18 september 2005 @ 13:33:12 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30693625
ik was allerminst pleased met paars. ik zie de economische recessie dan ook vooral door hun goedgevendheid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')