abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30482452
quote:
Angst voor aanslag neemt toe

Bron: Planet
Gepubliceerd: zondag 11 september 2005 @ 13:20

Het aantal Nederlanders dat bang is voor een aanslag in ons eigen land is groeiende. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de NOS.

Vorig jaar zei 53 procent bang te zijn voor een aanslag, inmiddels is het 56 procent geworden. Een jaar na de aanslagen op het World Trade Centre in Amerika waren we nog minder bang voor aanslagen. Toen waren vier op de tien mensen er bang voor. Weer een jaar later waren dat nog maar drie op de tien. Maar vorig jaar nam de vrees voor aanslagen met sprongen toe na de fatale bommen op het spoor bij Madrid.

Van de ondervraagde mensen zegt een aantal zich niet voldoende beschermd te voelen door de overheid. De helft van de ondervraagden pleit voor strengere veiligheidsmaatregelen. 45 Procent vindt daarentegen dat er geen zwaardere maatregelen getroffen moeten worden.
Van de FP: Angst voor aanslag neemt toe

De angst neemt toe? Dit komt alleen maar omdat de media ons blijft voeden met terroristische gebeurtenissen, deze dingen gebeurden al en zullen ook blijven gebeuren.

Bovendien is de regering ook lekker bezig met het anti-terreur-beleid of weet ik veel wat ze daar allemaal doen om de polarisatie tussen autochtoon en allochtoon te vergroten.

Mensen hier die bang zijn voor een aanslag? Zo ja, waarom?
pi_30482537
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Van de FP: Angst voor aanslag neemt toe

De angst neemt toe? Dit komt alleen maar omdat de media ons blijft voeden met terroristische gebeurtenissen, deze dingen gebeurden al en zullen ook blijven gebeuren.

Bovendien is de regering ook lekker bezig met het anti-terreur-beleid of weet ik veel wat ze daar allemaal doen om de polarisatie tussen autochtoon en allochtoon te vergroten.

Mensen hier die bang zijn voor een aanslag? Zo ja, waarom?
ik kan je alleen gelijk geven

de media moet maar eens daarmee ophouden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30482545
Grootste deel is media idd dat loopt te hypen.
  zondag 11 september 2005 @ 14:01:38 #4
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30482872
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:50 schreef NightH4wk het volgende:
Grootste deel is media idd dat loopt te hypen.
onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven. bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 11 september 2005 @ 14:04:14 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30482944
de de media en regering is debet aan de angst? niet het idee dat er mensen gek genoeg zijn om in een land, waar ze het prima hebben, zich op te blazen? onschuldige slachtoffers achterlatend.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30483102
De werkelijke war on terror..............

BBC docu in 3 delen...........

http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmares
  zondag 11 september 2005 @ 14:11:07 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30483148
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:09 schreef TopGear het volgende:
De werkelijke war on terror..............

BBC docu in 3 delen...........

http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmares
ik heb het gezien, maar om nou te zeggen dat dat de waarheid is...
pi_30483195
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:01 schreef -erwin- het volgende:

[..]

onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven. bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.
Feit blijft dat veel mensen gewoon zo achterlijk als een zeekoe zijn. Al staat er maar een verlaten koffer op het station, de hel breekt geheid los.

Uiteraard is er kans op een aanslag in Nederland, waarschijnlijk is die kans nog groter dan voorheen, maar dat vind ik geen reden om in paniek te raken of meteen allemaal anti-terroristen-wetten aan te nemen. Zoiets hoor je bij voorbaat al geregeld te hebben.
  zondag 11 september 2005 @ 14:16:10 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30483316
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:12 schreef boyv het volgende:

Uiteraard is er kans op een aanslag in Nederland, waarschijnlijk is die kans nog groter dan voorheen, maar dat vind ik geen reden om in paniek te raken of meteen allemaal anti-terroristen-wetten aan te nemen. Zoiets hoor je bij voorbaat al geregeld te hebben.
reden te meer om juist wel anti-terroristen maatregelen te nemen dunk me
pi_30483318
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:01 schreef -erwin- het volgende:

[..]

onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven.bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.
Zeker, maar mensen zijn nog altijd zeer makkelijk vaak te beinvloeden. Kijk maar naar wat ze uitzenden en wat geloofd wordt over Irak en wat er werkelijk op de grond gebeurd. En ik ben niet gestoord mbt aanslagen.
pi_30483516
Tot nu toe zijn het volgens mij de Molukkers die de meeste terroristische trucjes hebben uitgevoerd, niemand heeft er problemen mee om naast een molukker te wonen. Diezelfde persoon is wel bang dat de Appie Heijn inTietjerkstradeel wordt opgeblazen door Osama
Woon je naast de Rotterdamse haven mag je je idd wat minder veilig voelen, maar dat is met of zonder "terroristen" al niet echt een veilig plekje
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_30483530
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

reden te meer om juist wel anti-terroristen maatregelen te nemen dunk me
Wat zie jij onder een anti-terroristen-maatregel? Een DNA-databank? Soldaten op straat? Hogere bevoegdheid van de AIVD? Ik vind het bullshit.
  zondag 11 september 2005 @ 14:24:36 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30483550
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:23 schreef Sjonnjoop het volgende:
Tot nu toe zijn het volgens mij de Molukkers die de meeste terroristische trucjes hebben uitgevoerd, niemand heeft er problemen mee om naast een molukker te wonen. Diezelfde persoon is wel bang dat de Appie Heijn inTietjerkstradeel wordt opgeblazen door Osama
Woon je naast de Rotterdamse haven mag je je idd wat minder veilig voelen, maar dat is met of zonder "terroristen" al niet echt een veilig plekje
osama heeft wat volgelingen, die zitten eigenlijk bijna wel in elk land. maar slaap lekker verder, beschermen de mensen die wakker zijn de rest wel.
  zondag 11 september 2005 @ 14:25:14 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30483579
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:23 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat zie jij onder een anti-terroristen-maatregel? Een DNA-databank? Soldaten op straat? Hogere bevoegdheid van de AIVD? Ik vind het bullshit.
betere rechtsgang, en zeker meer bevoegdheden voor de aivd,. ik heb niks te verbergen.
pi_30483706
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

betere rechtsgang, en zeker meer bevoegdheden voor de aivd,. ik heb niks te verbergen.
Jij hebt niks te verbergen, ik niet en volgens mij 90% van de rest van Nederland ook niet echt. Maar ik vind het prima zoals het nu is en ik hoef de 'bevoegdheid' van de AIVD niet in m'n nek. Ik wil buiten kunnen lopen zonder dat zij dat weten, ik wil downloaden zonder dat zij dat weten, ik wil treinreizen zonder dat zij dat weten, ik wil geen DNA afstaan. Ik heb m'n recht op privacy en dat wil ik graag zo houden.

"A man who sacrifices freedom for security, deserves neither."
pi_30483775
En wat moet ik verstaan onder betere rechtsgang?
pi_30484224
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

osama heeft wat volgelingen, die zitten eigenlijk bijna wel in elk land. maar slaap lekker verder, beschermen de mensen die wakker zijn de rest wel.
De NWO heeft blijkbaar z'n volgelingen ook overal zitten, slaap jij maar lekker verder en ik hoop maar dat je niet per ongeluk het slachtoffer van je eigen politiek wordt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 11 september 2005 @ 14:51:02 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30484338
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:46 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

De NWO heeft blijkbaar z'n volgelingen ook overal zitten, slaap jij maar lekker verder en ik hoop maar dat je niet per ongeluk het slachtoffer van je eigen politiek wordt
ik denk dat we allebei een kant van de munt hebben gekozen. hij staat nu nog op zijn kant, maar kan ieder moment kop of munt vallen.
pi_30484474
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat we allebei een kant van de munt hebben gekozen. hij staat nu nog op zijn kant, maar kan ieder moment kop of munt vallen.
volgens mij zijn we wel wat meer varianten behalve kop/ munt of zwart/ wit tenzij je nu beweert dat ik een terrorist ben, dan ga ik me meteen ff melden bij de AIVD
Ik neem aan dat je ondertussen al een bunker hebt gebouwd met oog op de aanslagen?
  zondag 11 september 2005 @ 14:57:06 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30484510
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:55 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

volgens mij zijn we wel wat meer varianten behalve kop/ munt of zwart/ wit tenzij je nu beweert dat ik een terrorist ben, dan ga ik me meteen ff melden bij de AIVD
dat jij een andere kant dan ik heb gekozen zegt niks over het feit of je een terrorist bent. wal zegt het iets over de betrouwbaarheid van media.
pi_30484738
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat jij een andere kant dan ik heb gekozen zegt niks over het feit of je een terrorist bent. wal zegt het iets over de betrouwbaarheid van media.
Als ik de media zou geloven zou ik net als 56% van de bevolking in de stress schieten van een lege tas , aan de propaganda kan het dus niet liggen.
Diezelfde 56% zou zich voor de grap ook eens af kunnen vragen hoe het precies komt dat NL ook een target is..
  zondag 11 september 2005 @ 15:05:52 #22
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_30484796
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

En hoe weten ze dat bij de AIVD?
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 11 september 2005 @ 15:06:39 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30484821
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:04 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Als ik de media zou geloven zou ik net als 56% van de bevolking in de stress schieten van een lege tas , aan de propaganda kan het dus niet liggen.
Diezelfde 56% zou zich voor de grap ook eens af kunnen vragen hoe het precies komt dat NL ook een target is..
dus eigenlijk snap je de terroristen wel als hier een aanslag komt?
  zondag 11 september 2005 @ 15:07:22 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30484841
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:05 schreef rucksichlos het volgende:

[..]

En hoe weten ze dat bij de AIVD?
ze mogen me helemaal uitpluizen. overigens denk ik dat mijn telefoon wel eens is getapt toen ik nog foute vrienden had.
pi_30484883
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus eigenlijk snap je de terroristen wel als hier een aanslag komt?
Ik snap hun uitgangspunt wel ja, het is een beetje spijtig dat ze niet alleen de direct verantwoordelijken uitschakelen, maar onschuldige burgers die wellicht ook niet achter de regering staan.
  zondag 11 september 2005 @ 15:14:28 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485049
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:08 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Ik snap hun uitgangspunt wel ja, het is een beetje spijtig dat ze niet alleen de direct verantwoordelijken uitschakelen, maar onschuldige burgers die wellicht ook niet achter de regering staan.
"een beetje spijtig?" snap nu wel dat de angst van mensen gegrond is. het één (vrijheid geven aan een onderdrukt volk) is heel erg, en het ander een "beetje spijtig"...
pi_30485226
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"een beetje spijtig?" snap nu wel dat de angst van mensen gegrond is. het één (vrijheid geven aan een onderdrukt volk) is heel erg, en het ander een "beetje spijtig"...
Vooralsnog moet de eerste bom nog ploffen, verder is het bekend dat de reden voor het eventueel ploffen van een bom het aan het hadje lopen van de VS is, dat is een keus van de regering en iets van 60% van de bevolking. In Spanje en de UK was en is een dikke meerderheid tegen en toch moest het volk de tol betalen. In spanje hebben ze iig korte metten met het regime gemaakt en hoeven ze nu geen angst voor aanslagen uit moslim hoek meer te verwachten.
  zondag 11 september 2005 @ 15:24:45 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485350
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:20 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Vooralsnog moet de eerste bom nog ploffen, verder is het bekend dat de reden voor het eventueel ploffen van een bom het aan het hadje lopen van de VS is, dat is een keus van de regering en iets van 60% van de bevolking. In Spanje en de UK was en is een dikke meerderheid tegen en toch moest het volk de tol betalen. In spanje hebben ze iig korte metten met het regime gemaakt en hoeven ze nu geen angst voor aanslagen uit moslim hoek meer te verwachten.
wat nederland in irak gedaan heeft is erg humanitair te noemen, jammer dat de beesten geen verschil zien.
pi_30485519
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat nederland in irak gedaan heeft is erg humanitair te noemen, jammer dat de beesten geen verschil zien.
Klopt, maar onderdeel van een bezttingsmacht, soort van "deze oorlog wordt mede mogelijk gemaakt door" in WOII waren er ook vast hele aardige Duitsers die hier door het verzet om zeep zijn geholpen, onderscheid maken is soms lastig. Verder zijn we een erg trouwe bondgenoot van hun grootste vijand, dus alle reden om NL niet heel erg te mogen. Verder is een aanslag redelijk kut maar het komt allemaal niet heel erg als verrassing, maw de overheid neemt een risico ten koste van de bevolking om de vs te pleasen.
  zondag 11 september 2005 @ 15:34:37 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485630
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:30 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Klopt, maar onderdeel van een bezttingsmacht, soort van "deze oorlog wordt mede mogelijk gemaakt door" in WOII waren er ook vast hele aardige Duitsers die hier door het verzet om zeep zijn geholpen, onderscheid maken is soms lastig. Verder zijn we een erg trouwe bondgenoot van hun grootste vijand, dus alle reden om NL niet heel erg te mogen. Verder is een aanslag redelijk kut maar het komt allemaal niet heel erg als verrassing, maw de overheid neemt een risico ten koste van de bevolking om de vs te pleasen.
ik denk precies andersom (zie de muntvergelijking) . nederland geeft niet toe aan de gedachtengang dat je terroristen en dictators vrij spel moet geven met mensenlevens.
  zondag 11 september 2005 @ 15:34:41 #31
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30485634
quote:
"Angst voor aanslag neemt toe."
Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 11 september 2005 @ 15:35:23 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485649
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.

²
wat raad jij aan om de angst weg te nemen?
  zondag 11 september 2005 @ 15:36:59 #33
13462 BansheeBoy
pi_30485702
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat raad jij aan om de angst weg te nemen?
Geheel of gedeeltelijk voldoen aan de eisen van de terroristen, zodat het terrorisme "an sich" stopt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 11 september 2005 @ 15:38:59 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485773
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geheel of gedeeltelijk voldoen aan de eisen van de terroristen, zodat het terrorisme "an sich" stopt.

²
werkt dat? ik heb voorbeelden uit het midden-ossten waar dat geprobeerd is, maar nooit vruchten heeft afgeworpen. geef ze een vinger en ze nemen je hand.
  zondag 11 september 2005 @ 15:41:22 #35
13462 BansheeBoy
pi_30485845
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

werkt dat? ik heb voorbeelden uit het midden-ossten waar dat geprobeerd is, maar nooit vruchten heeft afgeworpen. geef ze een vinger en ze nemen je hand.
Of het werkt weet ik natuurlijk niet zeker. Maar als je de terroristen zou vragen waarom ze zich bezigen met dergelijke activiteiten antwoorden ze luid en duidelijk dat ze dit altijd voor een bepaald doel doen, als we dat doel nou eens voor ze realiseren, dan hebben ze toch niks meer te klagen? Simpele logica...

²
  zondag 11 september 2005 @ 15:42:54 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30485889
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of het werkt weet ik natuurlijk niet zeker. Maar als je de terroristen zou vragen waarom ze zich bezigen met dergelijke activiteiten antwoorden ze luid en duidelijk dat ze dit altijd voor een bepaald doel doen, als we dat doel nou eens voor ze realiseren, dan hebben ze toch niks meer te klagen? Simpele logica...

²
en als ze dan doorgaan met eisen stellen (op hun eigen ludieke wijze)? dan heb je toch met een vijand te maken? met beesten?
pi_30485929
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en als ze dan doorgaan met eisen stellen (op hun eigen ludieke wijze)? dan heb je toch met een vijand te maken? met beesten?
We hebben geen vijand als we ons niet met de zaakjes van de vs bezig houden.
  zondag 11 september 2005 @ 15:48:00 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30486005
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:44 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

het beleid van bush is zeer afkeuringswaardig, maar voorheen was de haat tegen de vs er ook. we leven in een tijd met veel kemphanen, ik kies de kant van amerika. onder voorwaarde dat er weer een democraat gekozen wordt. hoe kan je democratie overbrengen als je kwa partij al gekozen hebt voor liberaal in usa?

de regering nu ziet hulp aan amerika als amerika, en niet bush.
  zondag 11 september 2005 @ 15:48:14 #39
13462 BansheeBoy
pi_30486011
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:44 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Ijzersterke theorie, had ik zelf kunnen verzinnen.

²
pi_30486059
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het beleid van bush is zeer afkeuringswaardig, maar voorheen was de haat tegen de vs er ook. we leven in een tijd met veel kemphanen, ik kies de kant van amerika. onder voorwaarde dat er weer een democraat gekozen wordt. hoe kan je democratie overbrengen als je kwa partij al gekozen hebt voor liberaal in usa?
laten we eerst on ze eigen Europese democratie maar vormgeven en niet krampachtig vasthouden aan het amerikaans gekleurde verleden. De grootste Europese landen afgezien van de UK houden zich afzijdig van dit conflict, waarom moet NL toch haantje de voorste zijn?
  zondag 11 september 2005 @ 15:57:26 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30486258
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:50 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

laten we eerst on ze eigen Europese democratie maar vormgeven en niet krampachtig vasthouden aan het amerikaans gekleurde verleden. De grootste Europese landen afgezien van de UK houden zich afzijdig van dit conflict, waarom moet NL toch haantje de voorste zijn?
sinds bush 'the self proclaimed war president' aan de macht is gaat het mis. zijn vader maakte de start, hij denkt het te kunnen afmaken. het enige dat hij maakt is rommel en chaos voor geld. neemt niet weg dat ik niet denk dat hij de aanslag op de tt heeft gepleegd, noch joodse lobbies of anderzins.
pi_30486685
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sinds bush 'the self proclaimed war president' aan de macht is gaat het mis. zijn vader maakte de start, hij denkt het te kunnen afmaken. het enige dat hij maakt is rommel en chaos voor geld. neemt niet weg dat ik niet denk dat hij de aanslag op de tt heeft gepleegd, noch joodse lobbies of anderzins.
TT ga ik vanuit van niet, wat betreft joodse lobby, wie vs zegt zegt joodse lobby. Verder zijn en nog honderden sites vol met wie er in de vs aan de touwtjes trekt, het is iig niet de gemiddelde burger.
On topic is de kans om bij een aanslag om te komen dermate klein dat alle aandacht en angst totaal uit zjn proporties is getrokken en dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden.
pi_30487099
Wees maar niet bang, we zijn nog niet aan de beurt...
quote:
"Yesterday, London and Madrid. Tomorrow, Los Angeles and Melbourne, God willing. At this time, don't count on us demonstrating restraint or compassion," the tape warns. "We are Muslims. We love peace, but peace on our terms, peace as laid down by Islam, not the so-called peace of occupiers and dictators."
http://abcnews.go.com/GMA/Investigation/story?id=1115448&page=1
  zondag 11 september 2005 @ 16:30:39 #44
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30487305
Het enige wat NL zou kunnen treffen is een ontploffing van een stel onvolwassen zelfontbranders. Betreft georganiseerde aanvallen zal Nederland de komende jaren nog wel ongeschonden blijven.
pi_30487309
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:24 schreef Monidique het volgende:
Wees maar niet bang, we zijn nog niet aan de beurt...
[..]

http://abcnews.go.com/GMA/Investigation/story?id=1115448&page=1
misschien overmorgen wel
pi_30487313
quote:

[..]

²
En wat zijn die eisen dan?

Die gasten sporen gewoon niet. In Palestina trekt Israel zich terug en de Hamas etc gaan nog steeds door tot Israel van de kaart wordt geveegd (naar eigen zeggen). Het is het verhaal van een vinger geven en een hand willen nemen.

Die terroristen zijn toch slechts de minderheid van Islam? Daar ben ik van overtuigd. Als zij hun zin krijgen, houdt dat niet in dat de minderheid met geweld aan de macht komt?
  zondag 11 september 2005 @ 16:31:13 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30487321
quote:

[..]

²
quote:

[..]

²
Aangezien de terroristen hun doel (angst veroorzaken) nu hebben bereikt houden ze vanzelf op, nietwaar?

Of hapert er iets aan jouw logica?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30488305
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:12 schreef boyv het volgende: Uiteraard is er kans op een aanslag in Nederland, waarschijnlijk is die kans nog groter dan voorheen, maar dat vind ik geen reden om in paniek te raken of meteen allemaal anti-terroristen-wetten aan te nemen. Zoiets hoor je bij voorbaat al geregeld te hebben.
Ja en? Als het nog niet geregeld is moet je het ook niet gaan regelen als de kans groter is geworden?
  zondag 11 september 2005 @ 17:01:17 #49
13462 BansheeBoy
pi_30488329
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Aangezien de terroristen hun doel (angst veroorzaken) nu hebben bereikt houden ze vanzelf op, nietwaar?
Het is hun voornaamste doel, niet hun enige doel.
quote:
Of hapert er iets aan jouw logica?
Mijn logica klopt als een bus, zie de verklaring hierboven.

²
pi_30488333
Bestaat die angst wel? Er heeft nog niemand tegen me gezegd dat die bang is.
En zelfs al komt er een aanslag met pakweg 200 doden, in het verkeer vallen per jaar nog véél meer doden én zwaargewonden. Toch hebben de media het niet over de angst voor het verkeer.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 11 september 2005 @ 17:18:48 #51
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30488789
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:01 schreef Mikrosoft het volgende:
Bestaat die angst wel? Er heeft nog niemand tegen me gezegd dat die bang is.
En zelfs al komt er een aanslag met pakweg 200 doden, in het verkeer vallen per jaar nog véél meer doden én zwaargewonden. Toch hebben de media het niet over de angst voor het verkeer.
er overlijden jaarlijks nog meer mensen door natuurlijke oorzaak. waarom zou je dan nog spreken over verkeersdoden?

waar het hier om gaat is dat er mensen rondlopen die doelbewust zoveel mogelijk anderen willen doodmaken. dat is een enge gedachte.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30490591
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:18 schreef -erwin- het volgende:

[..]

er overlijden jaarlijks nog meer mensen door natuurlijke oorzaak. waarom zou je dan nog spreken over verkeersdoden?
Omdat omkomen in het verkeer geen natuurlijke dood is
quote:
waar het hier om gaat is dat er mensen rondlopen die doelbewust zoveel mogelijk anderen willen doodmaken. dat is een enge gedachte.
Het verkeer is veel "enger".
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_30527639
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:18 schreef -erwin- het volgende:

[..]

Fearmongering for total control. Hersenspoel de bevolking vooral met bullshit verhaaltjes dat er zoveel terroristjes onder ons bevinden en zich gaan opblazen.
Een eeuwigdurende oorlog tegen een onzichtbare vijand, george orwell 1984 anyone?
Het argument van he in spanje en london zijn ontploffingen geweest dus wij zijjn ook aan de beurt is een drogargument omdat je ook kan stellen in ijsland en belgie (en nog wat 100+ landen) zijn geen bommen ontploft dus wij zijn niet aan de beurt.

Laatst ook weer op het NOS journaal, 15 minuten emotionele blablabla over terrorisme, hoezo propaganda? Is er geen vrolijk nieuws? Er zijn 200+ landen in de wereld, bericht daar eens over ipv alleen Amerika, Israel en Irak.
  maandag 12 september 2005 @ 23:30:00 #54
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30527963
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:21 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Omdat omkomen in het verkeer geen natuurlijke dood is
wat voor verschil maakt dat volgens jou dan?
quote:
[..]

Het verkeer is veel "enger".
oh? waarom?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  maandag 12 september 2005 @ 23:32:18 #55
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30528039
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:20 schreef Arvid het volgende:

[..]

Fearmongering for total control. Hersenspoel de bevolking vooral met bullshit verhaaltjes dat er zoveel terroristjes onder ons bevinden en zich gaan opblazen.
Een eeuwigdurende oorlog tegen een onzichtbare vijand, george orwell 1984 anyone?
Het argument van he in spanje en london zijn ontploffingen geweest dus wij zijjn ook aan de beurt is een drogargument omdat je ook kan stellen in ijsland en belgie (en nog wat 100+ landen) zijn geen bommen ontploft dus wij zijn niet aan de beurt.

Laatst ook weer op het NOS journaal, 15 minuten emotionele blablabla over terrorisme, hoezo propaganda? Is er geen vrolijk nieuws? Er zijn 200+ landen in de wereld, bericht daar eens over ipv alleen Amerika, Israel en Irak.
wat een onzin. het gaat er helemaal niet om of er in al die andere landen wel of geen aanslagen gepleegd zijn. het gaat er om dat er rekening mee dient te worden gehouden dat er een aanslag gepleegd zou kunnen worden. het liefst zou je dat ook nog willen voorkomen als het even kan.

volgens jouw argument zou je helemaal nergens conclusies uit mogen trekken, want het is immers nog niet gebeurd. voor dergelijk gedrag bestaat een naam. men noemt het dom.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30528624
quote:
Uiteindelijk kreeg Nederland te maken met verschillende terreur-acties. De eerste had plaats in 1974: Japanse terroristen gijzelden op 13 september medewerkers van de ambassade van Frankrijk in Den Haag. Nauwelijks een maand later, op 26 oktober, namen vier criminelen het koor en enkele bewakers van de Scheveningse gevangenis in gijzeling. Molukse activisten kaapten op 2 december 1975 een trein bij Wijster, terwijl anderen twee dagen later, op 4 december, medewerkers van het Indonesische consulaat in Amsterdam gijzelden. Nog geen twee jaar later, op 23 mei 1977, kaapten Molukkers de trein bij De Punt, en gijzelden bovendien schoolkinderen in Bovensmilde en tenslotte bezetten Molukse jongeren op 13 maart 1978 het Provinciehuis in Assen.
http://home.rdnet.nl/svanleeuwen/scriptie/samenvatting.html

Wat terroristische acties in de jaren 70, in Nederland. Er vielen ook doden en zelfs kinderen werden niet ontzien. Ik herinner me de afgeplakte schoolramen en de opluchting toen de kinderen uiteindelijk vrij waren. Gedreigd was dat ze een voor een doodgeschoten zouden worden. Ik herinner me hoe een passagier werd doodgeschoten bij een trein. Op het reclamewijsje van Florijn Jenever was er het grapje 'Afijn, afijn, een kaper in de trein'

In omliggende landen was er ook grof terrorisme. De RAF en palestijnen in Duitsland, de IRA in Engeland, in Frankrijk zaten boze Algerijnen, in Spanje was er de ETA. Verder werden er in die tijd nogal eens wat vliegtuigen gekaap. Ook in de jaren 80 waren er acties. Zo schoten terroristen hun wapens leeg op vliegvelden en richtten bloedbaden aan. Schepen werden gekaapt.

Daarnaast beleefden we de Koude Oorlog. Het Oostblok was een grote vijand, spionnen konden overal zitten, ze konden zelfs vloeiend Nederlands praten. Zei men. De dreiging van een inval en/of kernoorlog was doodnormaal.

Maar kennelijk is er nu iets ergers aan de hand. Ik schoffel terroristische dreiging of acties niet onder, maar het is verdomde typisch te zien dat er hele waslijsten aan maatregelen worden doorgestampt die stomtoevallig vooral ook andere doelen dienen.

De tijd zal het leren.
pi_30534542
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:32 schreef -erwin- het volgende:

[..]

wat een onzin. het gaat er helemaal niet om of er in al die andere landen wel of geen aanslagen gepleegd zijn. het gaat er om dat er rekening mee dient te worden gehouden dat er een aanslag gepleegd zou kunnen worden. het liefst zou je dat ook nog willen voorkomen als het even kan.

volgens jouw argument zou je helemaal nergens conclusies uit mogen trekken, want het is immers nog niet gebeurd. voor dergelijk gedrag bestaat een naam. men noemt het dom.
Nou ik hoor continu het argument van he in andere landen gebeurt het wel dus het is niet de vraag of wij ook aangevallen maar wanneer! Dat is een kulargument.
Alles zou kunnen gebeuren. Er kan morgen een meteoriet neerstorten. Er kunnen aliens landen. Duitsland kan weer binnenvallen. Please zeg.

Trouwens over het journaal. Hun taak is informatie over te brengen. Het enige wat ze doen is de eerste 15 minuten elke dag berichten over terrorisme, dat is geen informatie over brengen maar pure emotie oftewel fearmongering. Ooit gedacht aan de statistische kans dat iemand doodgaat bij een bomaanslag? Die is lager dan dat je geraakt wordt door een bliksemschicht. De kans dat je geraakt wordt door een auto is miljarden keer zo groot. Go figure.
pi_30534677
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:31 schreef Arvid het volgende:

[..]

Die is lager dan dat je geraakt wordt door een bliksemschicht. De kans dat je geraakt wordt door een auto is miljarden keer zo groot. Go figure.
Daarom leerden wij ook nooit onder een boom te staan als het onweert en altijd eerst links-rechts-links te kijken voor het oversteken. Go figure.
pi_30535017
bangmakerij
that's all
doen wij makkelijker wat de politiek wil
en sensatie = kijkcijfers
dus
Ay un porrito aqui ?
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:00:20 #60
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30535235
quote:

[..]

Nou ik hoor continu het argument van he in andere landen gebeurt het wel dus het is niet de vraag of wij ook aangevallen maar wanneer! Dat is een kulargument.
Alles zou kunnen gebeuren. Er kan morgen een meteoriet neerstorten. Er kunnen aliens landen. Duitsland kan weer binnenvallen. Please zeg.
alles wat fysisch mogelijk is kan morgen gebeuren ja. maar je moet zaken meten aan hun waarschijnlijkheid. en het staat buiten twijfel dat de kans op een aanslag groter is dan dat duitsland binnenvalt. dit is eenvoudig aan te tonen door de statistieken naast de dreigementen van de terroristen te leggen. er worden aanslagen gepleegd in landen die bedreigd worden. nederland wordt bedreigd. dus nederland loopt een kans op aanslagen.
quote:
Trouwens over het journaal. Hun taak is informatie over te brengen. Het enige wat ze doen is de eerste 15 minuten elke dag berichten over terrorisme, dat is geen informatie over brengen maar pure emotie oftewel fearmongering.
wat is hun doel daarmee volgens jou?
quote:
Ooit gedacht aan de statistische kans dat iemand doodgaat bij een bomaanslag? Die is lager dan dat je geraakt wordt door een bliksemschicht. De kans dat je geraakt wordt door een auto is miljarden keer zo groot. Go figure.
ja dat klopt. de kans is ook groter dat jij morgen door een goddelijke ingeving je genoodzaakt voelt een eind aan je leven te maken. maar zoals ik al zei gaat het niet om de statistische kans om als individu door een aanslag geraakt te worden. het gaat er om dat er mensen doelbewust zoveel mogelijk anderen proberen om te brengen. dit ervaren mensen als onprettig, en het brengt grote economische schade met zich mee.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30536391
quote:
Trouwens over het journaal. Hun taak is informatie over te brengen. Het enige wat ze doen is de eerste 15 minuten elke dag berichten over terrorisme, dat is geen informatie over brengen maar pure emotie oftewel fearmongering. Ooit gedacht aan de statistische kans dat iemand doodgaat bij een bomaanslag? Die is lager dan dat je geraakt wordt door een bliksemschicht. De kans dat je geraakt wordt door een auto is miljarden keer zo groot. Go figure.
Moord, verkrachting, massamoorden, etc. Statistisch gezien is er een enorm kleine kans dat je er slachtoffer van word. Dus eigenlijk moet het nieuws daar niet over berichten. De kans is groter dat je je teen stoot, dus daar zouden we veel meer van moeten zien in het journaal...

Tot zover dus die kansloze kut-redenering.
pi_30545820
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Moord, verkrachting, massamoorden, etc. Statistisch gezien is er een enorm kleine kans dat je er slachtoffer van word. Dus eigenlijk moet het nieuws daar niet over berichten. De kans is groter dat je je teen stoot, dus daar zouden we veel meer van moeten zien in het journaal...

Tot zover dus die kansloze kut-redenering.
Het nieuws mag wel af en toe berichten over terrorisme, maar elke dag 15 minuten lang?
Weet je wat, volgens mij is dat te weinig, ik stel voor dat we alle muziek sport en films van de tv bannen en alleen maar gaan hebben over terrorisme!

[ Bericht 73% gewijzigd door kLowJow op 13-09-2005 21:37:08 (overbodige herhaling verwijderd) ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:34:46 #63
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30545936
-edit: erg kinderachtig -erwin-

[ Bericht 87% gewijzigd door kLowJow op 13-09-2005 21:07:11 ]
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30546991

Wacht eens even... Het zijn geen vrienden van me, dat geef ik eerlijk toe maar het is een kwestie van leven en laten leven. Deze mensen worden maar steeds meer gestigmatiseerd met als gevolg dat ze zich helemaal tegen ons gaan afzetten en dit soort praktijken in hun hoofd gaan halen.
De grootste lul is Bush. Voor Bush waren er wel troubles maar lang niet van dit formaat.
Als apen omhoog willen klimmen, ziet men al te snel hun blote billen...
pi_30552397
Beetje opgeschoond.

-erwin-, kap eens met dat getrol, hier en in andere topics.
pi_30672284
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:20 schreef Arvid het volgende:

[..]

Fearmongering for total control.
Dat kan vast in het Nederlands.
quote:
Hersenspoel de bevolking vooral met bullshit verhaaltjes dat er zoveel terroristjes onder ons bevinden en zich gaan opblazen.
Ik zou Orwell geen ''bullshit'' durven noemen, maar feit blijft dat je hier een roman aanhaalt. Dat is een verzonnen verhaal, alles goed en wel.
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:46:57 #67
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30672381
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:10 schreef Spammert het volgende:

Wacht eens even... Het zijn geen vrienden van me, dat geef ik eerlijk toe maar het is een kwestie van leven en laten leven. Deze mensen worden maar steeds meer gestigmatiseerd met als gevolg dat ze zich helemaal tegen ons gaan afzetten en dit soort praktijken in hun hoofd gaan halen.
De grootste lul is Bush. Voor Bush waren er wel troubles maar lang niet van dit formaat.
Dit is het toonbeeld van naïviteit.
pi_30672442
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:10 schreef Spammert het volgende:
Ik zou je willen vragen om eraan te denken dat er een aanslag op het WTC werd gepleegd voordat Dubya zelfs maar gouverneur van Texas was. Een van de daders koesterde tevens het verlangen enige passagiersvliegtuigen gelijktijdig tot ontploffing te brengen, eveneens voor de troonsbestijging van de sympathieke miljonairszoon.
pi_30675632
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik zou je willen vragen om eraan te denken dat er een aanslag op het WTC werd gepleegd voordat Dubya zelfs maar gouverneur van Texas was. Een van de daders koesterde tevens het verlangen enige passagiersvliegtuigen gelijktijdig tot ontploffing te brengen, eveneens voor de troonsbestijging van de sympathieke miljonairszoon.
Manhattan was een van de meest beveiligde luchtruimtes ter wereld. Al tientallen keren zijn er oefeningen gedaan met gevechtsvliegtuigen mocht een vliegtuig het luchtruim binnentreden. Dat is NORAD, ad staat voor air defence. Op 11 september stond NORAD voor het eerst in 46 jaar aan de grond genageld. In juni 2001 kregen Rumsfeld en Cheney de macht over NORAD ipv generaals.
Nu wil ik niet zeggen dat zij de vliegtuigen in het WTC hebben geramd, dat hebben wel degelijk die terroristen gedaan, maar ze kregen vrij baan van Cheney en Rumsfeld.
pi_30675820
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:16 schreef Arvid het volgende:

[..]

Manhattan was een van de meest beveiligde luchtruimtes ter wereld. Al tientallen keren zijn er oefeningen gedaan met gevechtsvliegtuigen mocht een vliegtuig het luchtruim binnentreden. Dat is NORAD, ad staat voor air defence. Op 11 september stond NORAD voor het eerst in 46 jaar aan de grond genageld. In juni 2001 kregen Rumsfeld en Cheney de macht over NORAD ipv generaals.
Nu wil ik niet zeggen dat zij de vliegtuigen in het WTC hebben geramd, dat hebben wel degelijk die terroristen gedaan, maar ze kregen vrij baan van Cheney en Rumsfeld.
Dit haal ik er toch echt niet uit, hoor:

--7:59 a.m.: American Airlines flight 11 takes off from Boston's Logan International Airport.

--8:14 a.m.: United Airlines flight 175 takes off from Boston's Logan International Airport.

--8:20 a.m.: American Airlines flight 11 stops transmitting IFF beacon signal while over the Hudson River.

--8:20 a.m.: American Airlines flight 77 departs Dulles International Airport near Washington.

--8:38 a.m.: Boston air traffic center notifies NORAD that American Airlines flight 11 has been hijacked.

--8:43 a.m.: FAA notifies NORAD that United Airlines flight 175 has been hijacked.

--8:44 a.m.: Otis Air National Guard Base in Mass. orders to fighters scrambled.

--8:46 a.m.: American Airlines flight 11 strikes the World Trade Center's north tower.

--8:47 a.m.: NORAD informed of the plane striking the World Trade Center.

--8:50 a.m.: United Airlines flight 175 deviates from its assigned flight path.

--8:52 a.m.: Two F-15 Eagles take off from Otis ANG Base in effort to intercept hijacked plane(s) after first plane has struck the World Trade Center.

--9:02 a.m.: United Airlines flight 175 strikes the World Trade Center's south tower (F-15 fighter jets from Otis ANG Base are still 70 miles away.)

--9:25 a.m.: FAA notifies NORAD that United flight 77 may have been hijacked.

--9:27 a.m.: (approximate time) NORAD orders jets scrambled from Langley Air Force Base in Virginia to head to intercept United Airlines flight 77.

--9:35 a.m.: Three F-16 Fighting Falcons take off from Langley AFB headed toward Washington area.

--9:37 a.m.: American Airlines flight 77 is lost from radar screens.

--9:38 a.m.: American Airlines flight 77 strikes the Pentagon.

--9:49 a.m.: F-16 fighter jets arrive over Washington, D.C. to perform Combat Air Patrol (CAP) over city. (The fighters broke the sound barrier and traveled supersonic at 720 knots to Washington, making the approximately 130 miles in 14 minutes.)

The following timeline is for United Airlines flight 93, scheduled to fly from Newark International Airport to San Francisco. The flight crashed in Pennsylvania.

--8:42 a.m.: United Airlines flight 93 takes off from Newark International Airport.

--9:16 a.m.: FAA informs NORAD that United Airlines flight 93 may have been hijacked.

--9:40 a.m.: Transponder signal from United flight 93 ceases and radar contact is lost.

--10:02 a.m.: After a review of radar tapes, a radar signal is detected near Shanksville, Pennsylvania.

http://edition.cnn.com/2001/US/09/16/inv.hijack.warning/

Bovendien; wat heeft dat te maken met het feit dat het in het pre-Bushiaanse tijdperk helemaal niet veiliger was?
pi_30676293
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit haal ik er toch echt niet uit, hoor:

--7:59 a.m.: American Airlines flight 11 takes off from Boston's Logan International Airport.

--8:14 a.m.: United Airlines flight 175 takes off from Boston's Logan International Airport.

--8:20 a.m.: American Airlines flight 11 stops transmitting IFF beacon signal while over the Hudson River.

--8:20 a.m.: American Airlines flight 77 departs Dulles International Airport near Washington.

--8:38 a.m.: Boston air traffic center notifies NORAD that American Airlines flight 11 has been hijacked.

--8:43 a.m.: FAA notifies NORAD that United Airlines flight 175 has been hijacked.

--8:44 a.m.: Otis Air National Guard Base in Mass. orders to fighters scrambled.

--8:46 a.m.: American Airlines flight 11 strikes the World Trade Center's north tower.

--8:52 a.m.: Two F-15 Eagles take off from Otis ANG Base in effort to intercept hijacked plane(s) after first plane has struck the World Trade Center.

--9:02 a.m.: United Airlines flight 175 strikes the World Trade Center's south tower (F-15 fighter jets from Otis ANG Base are still 70 miles away.)

--9:27 a.m.: (approximate time) NORAD orders jets scrambled from Langley Air Force Base in Virginia to head to intercept United Airlines flight 77.

--9:35 a.m.: Three F-16 Fighting Falcons take off from Langley AFB headed toward Washington area.

--9:37 a.m.: American Airlines flight 77 is lost from radar screens.

--9:49 a.m.: F-16 fighter jets arrive over Washington, D.C. to perform Combat Air Patrol (CAP) over city. (The fighters broke the sound barrier and traveled supersonic at 720 knots to Washington, making the approximately 130 miles in 14 minutes.)

The following timeline is for United Airlines flight 93, scheduled to fly from Newark International Airport to San Francisco. The flight crashed in Pennsylvania.

--8:42 a.m.: United Airlines flight 93 takes off from Newark International Airport.

--9:16 a.m.: FAA informs NORAD that United Airlines flight 93 may have been hijacked.

--9:40 a.m.: Transponder signal from United flight 93 ceases and radar contact is lost.

--10:02 a.m.: After a review of radar tapes, a radar signal is detected near Shanksville, Pennsylvania.

http://edition.cnn.com/2001/US/09/16/inv.hijack.warning/

Bovendien; wat heeft dat te maken met het feit dat het in het pre-Bushiaanse tijdperk helemaal niet veiliger was?
Die gegevens die jij hier post bewijzen juist dat de terroristen vrij baan kregen.
Het is namelijk onmogelijk dat kapers urenland vrij baan hebben met hun gekaapte vliegtuigen, er zijn overal jets in de buurt. Die stonden gewoon aan de grond, en werden pas op het laatste moment (veels te laat dus) de lucht ingelaten.
Het is namelijk niet de eerste keer dat vliegtuigen buiten baan geraken, al die keren ging het om niet-gekaapte vliegtuig die meteen jets naast zich kregen. Maar nee hoor, op 11 september waren die jets in geen velden of wegen te bekennen.

Op de vraag: wie zegt dat pre-Bush tijden niet veiliger was? Veilig is meer een subjectief iets dan objectief.
pi_30676436
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:34 schreef Arvid het volgende:

[..]

Die gegevens die jij hier post bewijzen juist dat de terroristen vrij baan kregen.
Het is namelijk onmogelijk dat kapers urenland vrij baan hebben met hun gekaapte vliegtuigen, er zijn overal jets in de buurt. Die stonden gewoon aan de grond, en werden pas op het laatste moment (veels te laat dus) de lucht ingelaten.
Het is namelijk niet de eerste keer dat vliegtuigen buiten baan geraken, al die keren ging het om niet-gekaapte vliegtuig die meteen jets naast zich kregen. Maar nee hoor, op 11 september waren die jets in geen velden of wegen te bekennen.

Op de vraag: wie zegt dat pre-Bush tijden niet veiliger was? Veilig is meer een subjectief iets dan objectief.
ik denk dat amerika gewoon niet voorbereid was op dit soort aanslagen. op hun eigen grondgebied schort er nog wel eens wat aan.
pi_30676755
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat amerika gewoon niet voorbereid was op dit soort aanslagen. op hun eigen grondgebied schort er nog wel eens wat aan.
Sure. Overal jets maar de terroristen krijgen urenlang vrij baan met hun gekaapte vliegtuigen.
Niet voorbereid? Wat een grap. Jarenland geoefend met dit situaties. Wel honderden keren zijn die jets de lucht ingegaan. 11 september had to happen, het was een Reichstag event.
Onderzoek dat maar eens, of de Tonkin baai incident bij Vietnam.
Genoeg aanslagen in het verleden te vinden die ge-ensceneerd zijn, helaas met echte slachtoffers.
pi_30676813
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:45 schreef Arvid het volgende:

[..]

Sure. Overal jets maar de terroristen krijgen urenlang vrij baan met hun gekaapte vliegtuigen.
Niet voorbereid? Wat een grap. Jarenland geoefend met dit situaties. Wel honderden keren zijn die jets de lucht ingegaan. 11 september had to happen, het was een Reichstag event.
Genoeg aanslagen in het verleden te vinden die ge-ensceneerd zijn, helaas met echte slachtoffers.
ik zie wel overeenkomsten, maar geen echte waarheden, wel mensen die heel hard roepen dat het zo gegaan moest zijn, maar vergeten dat niemand zomaar zelfmoord pleegt voor amerika. dat is iets dat voorbehouden is aan islamgekken. niemand pleegt zelfmoord voor money. onthoud die zin.
pi_30676929
quote:

[..]

Over welke uren heb je het?
pi_30677087
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:34 schreef Arvid het volgende:

[..]

Het is namelijk onmogelijk dat kapers urenland vrij baan hebben met hun gekaapte vliegtuigen
Ik neem aan dat ''uren'' een hyperbool is.

Dit lijkt mij tamelijk gezwind optreden.
quote:
er zijn overal jets in de buurt. Die stonden gewoon aan de grond, en werden pas op het laatste moment (veels te laat dus) de lucht ingelaten.
Waar stonden die dan overal aan de grond? Ik zie helemaal niet dat ze pas ''op het laatste moment'' de lucht werden ingelaten, waar heb je dat vandaan?
quote:
Het is namelijk niet de eerste keer dat vliegtuigen buiten baan geraken, al die keren ging het om niet-gekaapte vliegtuig die meteen jets naast zich kregen.
In het geval van het eerste vliegtuig ging het om een signaal dat niet meer ontvangen werd:

American Airlines flight 11 stops transmitting IFF beacon signal while over the Hudson River.

Gebeurt dat wel (het afwijken van de geeigende baan, dan wordt er ingegrepen:

Is er vervolgens bericht dat een ander vliegtuig mogelijk gekaapt is, dan is de reactie even snel:

quote:
Maar nee hoor, op 11 september waren die jets in geen velden of wegen te bekennen.
Klinkklare onzin, zie boven.
quote:
Ja, maar als er toen al baardapen rondliepen met het voornemen duizenden slachtoffers te maken, dan moet je wel tamelijk koppig zijn om Bush als de grote Satan aan te blijven wijzen.
pi_30677156
quote:
Onderzoek dat maar eens,
De Reichstag? Dat was naar mijn bescheiden mening de daad van Van der Lubbe. Of ben ik nu hopeloos naief?
quote:
of de Tonkin baai incident bij Vietnam.
Resultaten, in het verleden behaald, geven geen garantie voor de toekomst.
pi_30677247
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De Reichstag? Dat was naar mijn bescheiden mening de daad van Van der Lubbe. Of ben ik nu hopeloos naief?
[..]

Resultaten, in het verleden behaald, geven geen garantie voor de toekomst.
zag je laatst die terrorist die opgepakt was door irakezen, nog voordat hij zijn bommen kon laten afgaan? die was op het randje debiel, die wist niet eens wat hij deed. zo kan v.d. lubbe ook zijn ingezet aangezien hij half debiel was.
pi_30677357
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zag je laatst die terrorist die opgepakt was door irakezen, nog voordat hij zijn bommen kon laten afgaan? die was op het randje debiel, die wist niet eens wat hij deed. zo kan v.d. lubbe ook zijn ingezet aangezien hij half debiel was.
Dat kan inderdaad. Lee Harvey Oswald kan ook de zondebok geweest zijn. Maar van beiden geloof ik het niet. In het geval van Van der Lubbe zouden de Nazi's hem toch wel hebben opgedragen te bekennen dat hij lid was van een enorme Communistische samenzwering, als hij toch een half-debiele aap was?
pi_30677588
.
pi_30677944
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Lee Harvey Oswald kan ook de zondebok geweest zijn. Maar van beiden geloof ik het niet. In het geval van Van der Lubbe zouden de Nazi's hem toch wel hebben opgedragen te bekennen dat hij lid was van een enorme Communistische samenzwering, als hij toch een half-debiele aap was?
daar is ook wat voor te zeggen. maar vergeet niet dat een debiel snel gelooft in mensen die net doen of de debiel hun vriend en redder is.
pi_30678723
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:13 schreef zoalshetis het volgende:
maar vergeet niet dat een debiel snel gelooft in mensen die net doen of de debiel hun vriend en redder is.
Natuurlijk, maar je grootse plan mislukt toch volmaakt als je handlanger weigert te bekennen dat hij schuldig is? En waarom zou hij dat doen?
Er waren trouwens nog andere verdachten, die werden vrijgesproken. Onder hen Dimitroff, de latere voorzitter van de Internationale, die Goering voor aap zette en begraven ligt op Pere Lachaise, als ik het wel heb.
pi_30678798
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je grootse plan mislukt toch volmaakt als je handlanger weigert te bekennen dat hij schuldig is? En waarom zou hij dat doen?
Er waren trouwens nog andere verdachten, die werden vrijgesproken. Onder hen Dimitroff, de latere voorzitter van de Internationale, die Goering voor aap zette en begraven ligt op Pere Lachaise, als ik het wel heb.
als een debiel met benzinesporen op zijn jas wordt gevonden, betekent dat niet dat hij de échte dader is. zo gaat het dus ook in irak en andere landen.
pi_30678902
Tja, de laatste dagen zie ik vanuit de metro/trein/etc. allerlei bordjes over het niet achterlaten van je tas e.d.. Ik krijg dan toch wel erg de neiging om 'per ongeluk' iets te vergeten. Stelletje panische kneuzen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:40:37 #85
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30679013
Laat die aanslag maar komen, zijn we hopelijk eindelijk even van die irritante peilingen van Maurice de Hond af...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30679133
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als een debiel met benzinesporen op zijn jas wordt gevonden, betekent dat niet dat hij de échte dader is.
Nee. Maar wat bewijst dan dat hij het niet alleen gedaan heeft?
quote:
zo gaat het dus ook in irak en andere landen.
Ik geloof echt dat het juist van naieviteit en een gebrek aan inlevingsvermogen getuigt om te veronderstellen dat zo'n daad nooit het werk geweest kon zijn van een enkeling. Duitsland verkeerde feitelijk in staat van burgeroorlog en Van der Lubbe was zichzelf mogelijk niet de baas. Soms begaan mensen dan daden die hun vijanden juist in de kaart spelen - zie Herschel Grynzspann.
pi_30680132
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof echt dat het juist van naieviteit en een gebrek aan inlevingsvermogen getuigt om te veronderstellen dat zo'n daad nooit het werk geweest kon zijn van een enkeling. Duitsland verkeerde feitelijk in staat van burgeroorlog en Van der Lubbe was zichzelf mogelijk niet de baas. Soms begaan mensen dan daden die hun vijanden juist in de kaart spelen - zie Herschel Grynzspann.
ik denk anders, maar dat geeft niet. ze zullen er altijd zijn en blijven.
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:59:28 #88
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30682306
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Je slaat hier wel een aantal stappen over. Ten eerste is de zaak Van der Lubbe hier teruggebracht tot Ja-Debiel/Nee-Debiel ; dat lijkt me geen recht doen aan de werkelijkheid. Van der Lubbe werd gemarteld tot zijn confessie en geëxecuteerd voordat hij zijn motieven kenbaar kon maken. Bovendien is nog steeds niet bewezen dat hij daadwerkelijk de brand in de Rijksdag gesticht heeft. Ook het argument van naïviteit t.a.v. de enkeling gaat niet op; in totaal zouden er 5 'communisten' met de brand gemoeid zijn.

De geschiedenis moet uitwijzen of 9-11 vergeleken kan worden met de brand in de RIjksdag, maar uitgaande van de wetswijzigingen die erop volgden, kan men vooralsnog rustig een voorschot nemen op die parallel.
pi_30682874
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Je slaat hier wel een aantal stappen over. Ten eerste is de zaak Van der Lubbe hier teruggebracht tot Ja-Debiel/Nee-Debiel ; dat lijkt me geen recht doen aan de werkelijkheid. Van der Lubbe werd gemarteld tot zijn confessie en geëxecuteerd voordat hij zijn motieven kenaar kon maken.
Dat hij gemarteld is, is geloof ik nooit werkelijk aangetoond, al zou het me niet verbazen. Dat hij hierdoor tot zijn bekentenis zou zijn gebracht, is mij niet bekend; sterker nog, ik geloof dat hij nooit ontkend heeft. Dat hij terechtgesteld werd voor hij zijn motieven kenbaar kon maken is domweg niet waar, hij is Lee Harvey Oswald niet. Hij is gedurende enige maanden berecht.
quote:
Bovendien is nog steeds niet bewezen dat hij daadwerkelijk de brand in de Rijksdag gesticht heeft. Ook zou Rijksdagbrand 'volgens de overlevering' gesticht zijn door een totaal van 5 mensen. Het argument van naïviteit t.a.v. de enkeling gaat niet op. In totaal zouden er 5 communisten met de bran gemoeid zijn.
Over stappen overslaan gesproken...wat is ''de overlevering'' en wie waren die vijf anderen? (Ik heb trouwens al melding gemeld van dit feit.)
quote:
De geschiedenis moet uitwijzen of 9-11 vergeleken kan worden met de brand in de RIjksdag, maar uitgaande van de wetswijzigingen die erop volgden, kan men vooralsnog rustig een voorschot nemen op die parallel.
Dat is schromelijk overdreven. Ik geloof dat de Democraten in 2004 een miljoenencampagne hebben georganiseerd.
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 00:41:56 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30683979
quote:

[..]

²
onzin

het veroorzaken van angst is een middel om hun doel te breiken (globale taliban oid), als jij dus hun eisen gaat inwilligen omdat je bang bent dan heb je wel gewonnen.

maja over ons heen laten lopen heeft nog nooit iets moois opgeleverd volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 september 2005 @ 01:19:43 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30685115
Vooraf: Opmerkelijke betrokkenheid, topic goed in de gaten gehouden
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat hij gemarteld is, is geloof ik nooit werkelijk aangetoond, al zou het me niet verbazen. Dat hij hierdoor tot zijn bekentenis zou zijn gebracht, is mij niet bekend; sterker nog, ik geloof dat hij nooit ontkend heeft. Dat hij terechtgesteld werd voor hij zijn motieven kenbaar kon maken is domweg niet waar, hij is Lee Harvey Oswald niet. Hij is gedurende enige maanden berecht.
Dat alles is helaas niet achterhalen. Echter, zijn berechingsperiode zegt niets over het aantal deelnemers dat deelnam aan de aanslag.
quote:
Over stappen overslaan gesproken...wat is ''de overlevering'' en wie waren die vijf anderen? (Ik heb trouwens al melding gemeld van dit feit.)
'Overlevering' heb ik 1 minuut na de post al verwijderd. De overige 4 waren kennelijk Ernst Torgler, Georgi Dimitrov, Blagoj Popov en Vasil Tanev.
quote:
Dat is schromelijk overdreven. Ik geloof dat de Democraten in 2004 een miljoenencampagne hebben georganiseerd.
Wat heeft de miljoenencampagne van de democraten in 2004 er mee te maken? Het gaat om de wetgeving van de republikeinse partij. In onderhavig geval o.a. het Office of Homeland Security en Patriot Act 1 & 2.
pi_30690303
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Vooraf: Opmerkelijke betrokkenheid, topic goed in de gaten gehouden [afbeelding]
Dank.
quote:
Dat alles is helaas niet achterhalen. Echter, zijn berechingsperiode zegt niets over het aantal deelnemers dat deelnam aan de aanslag.
Inderdaad, maar hij had dus wel gelegenheid zijn beweegredenen kenbaar te maken.
quote:
'Overlevering' heb ik 1 minuut na de post al verwijderd.
Ik ben nu eenmaal gretig. .
quote:
De overige 4 waren kennelijk Ernst Torgler, Georgi Dimitrov, Blagoj Popov en Vasil Tanev.
Inderdaad. Nu waren dit geloof ik allemaal communisten van een ander soort dan Van der Lubbe, dus het was een grote kolder om hen aan te klagen. Dat ze werden vrijgesproken, was voor Hitler aanleiding om de rechtsspraak voortaan bij de Nazi-rechtbanken onder te brengen.

[..]
quote:
Wat heeft de miljoenencampagne van de democraten in 2004 er mee te maken? Het gaat om de wetgeving van de republikeinse partij. In onderhavig geval o.a. het Office of Homeland Security en Patriot Act 1 & 2.
Een gevolg van de Rijksdagbrand was het verbod op alle andere partijen, zij het niet direct.
pi_30690940
het fenomeen aanslag>2000..... doet me denken aan het eerste hoorspel vroeger gespeeld werd op de gare analoge radio....... Toen werd er een invasie nagedaan van buitenaardse wezens die de aarde over gingen nemen...... Mensen raakten massaal in paniek en er werd zelfmoord gepleegd omdat mensen niet in handen wilden vallen van aliens

Een grotere aanslag dan het fenomeen media zal de mensheid niet meer meemaken. De media maakt de mensen/maatschappij gekker en hysterischer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30697513
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:28 schreef boyv het volgende:

[..]

Jij hebt niks te verbergen, ik niet en volgens mij 90% van de rest van Nederland ook niet echt. Maar ik vind het prima zoals het nu is en ik hoef de 'bevoegdheid' van de AIVD niet in m'n nek. Ik wil buiten kunnen lopen zonder dat zij dat weten, ik wil downloaden zonder dat zij dat weten, ik wil treinreizen zonder dat zij dat weten, ik wil geen DNA afstaan. Ik heb m'n recht op privacy en dat wil ik graag zo houden.

"A man who sacrifices freedom for security, deserves neither."
Ze gaan pas naar je kijken op het moment dat jij iets doet waardoor je opvalt, eerder niet om de simpele reden dat ze daar te weinig mensen en te weinig geld voor hebben.

Verder valt het wel mee met de angst in Nederland, het is eerder zo dat mensen zich er bewust van zijn dat er een aanslag te verwachten valt in Nederland, maar vrijwel iedereen maakt nog steeds gebruik van het OV en gaat nog steeds naar grote evenementen.

Bovendien klopt je quote niet:

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_30697965
quote:

[..]

Bullshit, zoals je ziet zijn die vliegtuigen gescrambled in 1 a 2 minuten, het duurt maximaal 15 minuten om die kisten in de lucht te krijgen (In Nederland in ieder geval, in de USA zal het ook wel zoiets zijn) Als je als terrorist binnen die 15+1 a 2 minuten van kaping naar crash in het WTC gaat kan niemand daar wat aan doen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_30710518
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie wel overeenkomsten, maar geen echte waarheden, wel mensen die heel hard roepen dat het zo gegaan moest zijn, maar vergeten dat niemand zomaar zelfmoord pleegt voor amerika. dat is iets dat voorbehouden is aan islamgekken. niemand pleegt zelfmoord voor money. onthoud die zin.
Je leest niet goed. De kapers waren real, die waren gek genoeg om die torens in te vliegen. Dat heeft niets te maken met money. Vraag is waarom die kapers vrij baan kregen.
pi_30710593
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:57 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Bullshit, zoals je ziet zijn die vliegtuigen gescrambled in 1 a 2 minuten, het duurt maximaal 15 minuten om die kisten in de lucht te krijgen (In Nederland in ieder geval, in de USA zal het ook wel zoiets zijn) Als je als terrorist binnen die 15+1 a 2 minuten van kaping naar crash in het WTC gaat kan niemand daar wat aan doen.
Dit is pas bullshit, want hiermee impliceer je dat iedereen dus 911 kan herhalen en die jets voor jan lul op de grond staan omdat ze toch niets tegen kunnen houden. Fijne gedachte.
  zondag 18 september 2005 @ 23:15:40 #98
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30712409
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:57 schreef RuL0R het volgende:
17 minuten met een liner (op redelijke snelheid - 700 km/h) = (afgerond) 200 Km.

De verste air-to-air missle die een doel kan raken is volgens mij de Phoenix (zie specificaties de F14 - notabene een marine toestel stelsel) = 150 Km (designed tegen trage bommenwerpers).
Een sidewinder heeft een bereik van 18 km.
En daarbij moet het vliegtuig eerst onderschept worden. Dus alles bij elkaar moet de grootste gewaarbordige veilige afstand toch wel ergens in de buurt liggen van de ++150-300 km.
- Zet dat eens uit tegen de afmetingen van Nederland ?!? -
  zondag 18 september 2005 @ 23:17:16 #99
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30712460
Wie is er niet bang voor een aanslag... Ik bedoel, ik zit er niet dagelijks om te tobben, maar de gedachte dat het zou gebeuren vrees ik.
pi_30729424
quote:
Op zondag 18 september 2005 22:17 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dit is pas bullshit, want hiermee impliceer je dat iedereen dus 911 kan herhalen en die jets voor jan lul op de grond staan omdat ze toch niets tegen kunnen houden. Fijne gedachte.
Dat iets geen ''fijne gedachte'' is, wil nog niet zeggen dat het onzin is. Foutmarges zullen altijd blijven bestaan, omdat de omstandigheden in het nadeel van de overheid zijn. In theorie is het best mogelijk om deze aanslagen te herhalen, aangezien de jachtvliegtuigen pas worden ingezet als iemand afwijkt van zijn baan. Het is je misschien opgevallen dat er in Londen binnen een maand meerdere aanslagen zijn gepleegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')