Van de FP: Angst voor aanslag neemt toequote:Angst voor aanslag neemt toe
Bron: Planet
Gepubliceerd: zondag 11 september 2005 @ 13:20
Het aantal Nederlanders dat bang is voor een aanslag in ons eigen land is groeiende. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de NOS.
Vorig jaar zei 53 procent bang te zijn voor een aanslag, inmiddels is het 56 procent geworden. Een jaar na de aanslagen op het World Trade Centre in Amerika waren we nog minder bang voor aanslagen. Toen waren vier op de tien mensen er bang voor. Weer een jaar later waren dat nog maar drie op de tien. Maar vorig jaar nam de vrees voor aanslagen met sprongen toe na de fatale bommen op het spoor bij Madrid.
Van de ondervraagde mensen zegt een aantal zich niet voldoende beschermd te voelen door de overheid. De helft van de ondervraagden pleit voor strengere veiligheidsmaatregelen. 45 Procent vindt daarentegen dat er geen zwaardere maatregelen getroffen moeten worden.
ik kan je alleen gelijk gevenquote:Op zondag 11 september 2005 13:47 schreef boyv het volgende:
[..]
Van de FP: Angst voor aanslag neemt toe
De angst neemt toe? Dit komt alleen maar omdat de media ons blijft voeden met terroristische gebeurtenissen, deze dingen gebeurden al en zullen ook blijven gebeuren.
Bovendien is de regering ook lekker bezig met het anti-terreur-beleid of weet ik veel wat ze daar allemaal doen om de polarisatie tussen autochtoon en allochtoon te vergroten.
Mensen hier die bang zijn voor een aanslag? Zo ja, waarom?
onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven. bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.quote:Op zondag 11 september 2005 13:50 schreef NightH4wk het volgende:
Grootste deel is media idd dat loopt te hypen.
ik heb het gezien, maar om nou te zeggen dat dat de waarheid is...quote:Op zondag 11 september 2005 14:09 schreef TopGear het volgende:
De werkelijke war on terror..............
BBC docu in 3 delen...........
http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmares
Feit blijft dat veel mensen gewoon zo achterlijk als een zeekoe zijn. Al staat er maar een verlaten koffer op het station, de hel breekt geheid los.quote:Op zondag 11 september 2005 14:01 schreef -erwin- het volgende:
[..]
onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven. bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.
reden te meer om juist wel anti-terroristen maatregelen te nemen dunk mequote:Op zondag 11 september 2005 14:12 schreef boyv het volgende:
Uiteraard is er kans op een aanslag in Nederland, waarschijnlijk is die kans nog groter dan voorheen, maar dat vind ik geen reden om in paniek te raken of meteen allemaal anti-terroristen-wetten aan te nemen. Zoiets hoor je bij voorbaat al geregeld te hebben.
Zeker, maar mensen zijn nog altijd zeer makkelijk vaak te beinvloeden. Kijk maar naar wat ze uitzenden en wat geloofd wordt over Irak en wat er werkelijk op de grond gebeurd. En ik ben niet gestoord mbt aanslagen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:01 schreef -erwin- het volgende:
[..]
onzin. het zijn nog altijd de mensen die het wel of niet geloven.bovendien is er ook een reeele kans dat er een aanslag komt, en het lijkt me ook duidelijk dat je daar niet blij mee hoeft te zijn. of dit in het verleden anders ervaren werd door gebrek aan informatie is daarvoor irrelevant.
Wat zie jij onder een anti-terroristen-maatregel? Een DNA-databank? Soldaten op straat? Hogere bevoegdheid van de AIVD? Ik vind het bullshit.quote:Op zondag 11 september 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
reden te meer om juist wel anti-terroristen maatregelen te nemen dunk me![]()
osama heeft wat volgelingen, die zitten eigenlijk bijna wel in elk land. maar slaap lekker verder, beschermen de mensen die wakker zijn de rest wel.quote:Op zondag 11 september 2005 14:23 schreef Sjonnjoop het volgende:
Tot nu toe zijn het volgens mij de Molukkers die de meeste terroristische trucjes hebben uitgevoerd, niemand heeft er problemen mee om naast een molukker te wonen. Diezelfde persoon is wel bang dat de Appie Heijn inTietjerkstradeel wordt opgeblazen door Osama
Woon je naast de Rotterdamse haven mag je je idd wat minder veilig voelen, maar dat is met of zonder "terroristen" al niet echt een veilig plekje
betere rechtsgang, en zeker meer bevoegdheden voor de aivd,. ik heb niks te verbergen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:23 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat zie jij onder een anti-terroristen-maatregel? Een DNA-databank? Soldaten op straat? Hogere bevoegdheid van de AIVD? Ik vind het bullshit.
Jij hebt niks te verbergen, ik niet en volgens mij 90% van de rest van Nederland ook niet echt. Maar ik vind het prima zoals het nu is en ik hoef de 'bevoegdheid' van de AIVD niet in m'n nek. Ik wil buiten kunnen lopen zonder dat zij dat weten, ik wil downloaden zonder dat zij dat weten, ik wil treinreizen zonder dat zij dat weten, ik wil geen DNA afstaan. Ik heb m'n recht op privacy en dat wil ik graag zo houden.quote:Op zondag 11 september 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
betere rechtsgang, en zeker meer bevoegdheden voor de aivd,. ik heb niks te verbergen.
De NWO heeft blijkbaar z'n volgelingen ook overal zitten, slaap jij maar lekker verder en ik hoop maar dat je niet per ongeluk het slachtoffer van je eigen politiek wordtquote:Op zondag 11 september 2005 14:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
osama heeft wat volgelingen, die zitten eigenlijk bijna wel in elk land. maar slaap lekker verder, beschermen de mensen die wakker zijn de rest wel.
ik denk dat we allebei een kant van de munt hebben gekozen. hij staat nu nog op zijn kant, maar kan ieder moment kop of munt vallen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:46 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
De NWO heeft blijkbaar z'n volgelingen ook overal zitten, slaap jij maar lekker verder en ik hoop maar dat je niet per ongeluk het slachtoffer van je eigen politiek wordt
volgens mij zijn we wel wat meer varianten behalve kop/ munt of zwart/ wit tenzij je nu beweert dat ik een terrorist ben, dan ga ik me meteen ff melden bij de AIVDquote:Op zondag 11 september 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat we allebei een kant van de munt hebben gekozen. hij staat nu nog op zijn kant, maar kan ieder moment kop of munt vallen.
dat jij een andere kant dan ik heb gekozen zegt niks over het feit of je een terrorist bent. wal zegt het iets over de betrouwbaarheid van media.quote:Op zondag 11 september 2005 14:55 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
volgens mij zijn we wel wat meer varianten behalve kop/ munt of zwart/ wit tenzij je nu beweert dat ik een terrorist ben, dan ga ik me meteen ff melden bij de AIVD
Als ik de media zou geloven zou ik net als 56% van de bevolking in de stress schieten van een lege tas , aan de propaganda kan het dus niet liggen.quote:Op zondag 11 september 2005 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat jij een andere kant dan ik heb gekozen zegt niks over het feit of je een terrorist bent. wal zegt het iets over de betrouwbaarheid van media.
En hoe weten ze dat bij de AIVD?quote:Op zondag 11 september 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
betere rechtsgang, en zeker meer bevoegdheden voor de aivd,. ik heb niks te verbergen.
dus eigenlijk snap je de terroristen wel als hier een aanslag komt?quote:Op zondag 11 september 2005 15:04 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Als ik de media zou geloven zou ik net als 56% van de bevolking in de stress schieten van een lege tas , aan de propaganda kan het dus niet liggen.
Diezelfde 56% zou zich voor de grap ook eens af kunnen vragen hoe het precies komt dat NL ook een target is..
ze mogen me helemaal uitpluizen. overigens denk ik dat mijn telefoon wel eens is getapt toen ik nog foute vrienden had.quote:Op zondag 11 september 2005 15:05 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
En hoe weten ze dat bij de AIVD?
Ik snap hun uitgangspunt wel ja, het is een beetje spijtig dat ze niet alleen de direct verantwoordelijken uitschakelen, maar onschuldige burgers die wellicht ook niet achter de regering staan.quote:Op zondag 11 september 2005 15:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus eigenlijk snap je de terroristen wel als hier een aanslag komt?
"een beetje spijtig?" snap nu wel dat de angst van mensen gegrond is. het één (vrijheid geven aan een onderdrukt volk) is heel erg, en het ander een "beetje spijtig"...quote:Op zondag 11 september 2005 15:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ik snap hun uitgangspunt wel ja, het is een beetje spijtig dat ze niet alleen de direct verantwoordelijken uitschakelen, maar onschuldige burgers die wellicht ook niet achter de regering staan.
Vooralsnog moet de eerste bom nog ploffen, verder is het bekend dat de reden voor het eventueel ploffen van een bom het aan het hadje lopen van de VS is, dat is een keus van de regering en iets van 60% van de bevolking. In Spanje en de UK was en is een dikke meerderheid tegen en toch moest het volk de tol betalen. In spanje hebben ze iig korte metten met het regime gemaakt en hoeven ze nu geen angst voor aanslagen uit moslim hoek meer te verwachten.quote:Op zondag 11 september 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"een beetje spijtig?" snap nu wel dat de angst van mensen gegrond is. het één (vrijheid geven aan een onderdrukt volk) is heel erg, en het ander een "beetje spijtig"...
wat nederland in irak gedaan heeft is erg humanitair te noemen, jammer dat de beesten geen verschil zien.quote:Op zondag 11 september 2005 15:20 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Vooralsnog moet de eerste bom nog ploffen, verder is het bekend dat de reden voor het eventueel ploffen van een bom het aan het hadje lopen van de VS is, dat is een keus van de regering en iets van 60% van de bevolking. In Spanje en de UK was en is een dikke meerderheid tegen en toch moest het volk de tol betalen. In spanje hebben ze iig korte metten met het regime gemaakt en hoeven ze nu geen angst voor aanslagen uit moslim hoek meer te verwachten.
Klopt, maar onderdeel van een bezttingsmacht, soort van "deze oorlog wordt mede mogelijk gemaakt door" in WOII waren er ook vast hele aardige Duitsers die hier door het verzet om zeep zijn geholpen, onderscheid maken is soms lastig. Verder zijn we een erg trouwe bondgenoot van hun grootste vijand, dus alle reden om NL niet heel erg te mogen. Verder is een aanslag redelijk kut maar het komt allemaal niet heel erg als verrassing, maw de overheid neemt een risico ten koste van de bevolking om de vs te pleasen.quote:Op zondag 11 september 2005 15:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat nederland in irak gedaan heeft is erg humanitair te noemen, jammer dat de beesten geen verschil zien.
ik denk precies andersom (zie de muntvergelijking) . nederland geeft niet toe aan de gedachtengang dat je terroristen en dictators vrij spel moet geven met mensenlevens.quote:Op zondag 11 september 2005 15:30 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Klopt, maar onderdeel van een bezttingsmacht, soort van "deze oorlog wordt mede mogelijk gemaakt door" in WOII waren er ook vast hele aardige Duitsers die hier door het verzet om zeep zijn geholpen, onderscheid maken is soms lastig. Verder zijn we een erg trouwe bondgenoot van hun grootste vijand, dus alle reden om NL niet heel erg te mogen. Verder is een aanslag redelijk kut maar het komt allemaal niet heel erg als verrassing, maw de overheid neemt een risico ten koste van de bevolking om de vs te pleasen.
Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.quote:"Angst voor aanslag neemt toe."
wat raad jij aan om de angst weg te nemen?quote:Op zondag 11 september 2005 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.²
Geheel of gedeeltelijk voldoen aan de eisen van de terroristen, zodat het terrorisme "an sich" stopt.quote:Op zondag 11 september 2005 15:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat raad jij aan om de angst weg te nemen?
werkt dat? ik heb voorbeelden uit het midden-ossten waar dat geprobeerd is, maar nooit vruchten heeft afgeworpen. geef ze een vinger en ze nemen je hand.quote:Op zondag 11 september 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geheel of gedeeltelijk voldoen aan de eisen van de terroristen, zodat het terrorisme "an sich" stopt.²
Of het werkt weet ik natuurlijk niet zeker. Maar als je de terroristen zou vragen waarom ze zich bezigen met dergelijke activiteiten antwoorden ze luid en duidelijk dat ze dit altijd voor een bepaald doel doen, als we dat doel nou eens voor ze realiseren, dan hebben ze toch niks meer te klagen? Simpele logica...quote:Op zondag 11 september 2005 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
werkt dat? ik heb voorbeelden uit het midden-ossten waar dat geprobeerd is, maar nooit vruchten heeft afgeworpen. geef ze een vinger en ze nemen je hand.
en als ze dan doorgaan met eisen stellen (op hun eigen ludieke wijze)? dan heb je toch met een vijand te maken? met beesten?quote:Op zondag 11 september 2005 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of het werkt weet ik natuurlijk niet zeker. Maar als je de terroristen zou vragen waarom ze zich bezigen met dergelijke activiteiten antwoorden ze luid en duidelijk dat ze dit altijd voor een bepaald doel doen, als we dat doel nou eens voor ze realiseren, dan hebben ze toch niks meer te klagen? Simpele logica...²
We hebben geen vijand als we ons niet met de zaakjes van de vs bezig houden.quote:Op zondag 11 september 2005 15:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en als ze dan doorgaan met eisen stellen (op hun eigen ludieke wijze)? dan heb je toch met een vijand te maken? met beesten?
het beleid van bush is zeer afkeuringswaardig, maar voorheen was de haat tegen de vs er ook. we leven in een tijd met veel kemphanen, ik kies de kant van amerika. onder voorwaarde dat er weer een democraat gekozen wordt. hoe kan je democratie overbrengen als je kwa partij al gekozen hebt voor liberaal in usa?quote:Op zondag 11 september 2005 15:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
We hebben geen vijand als we ons niet met de zaakjes van de vs bezig houden.
Ijzersterke theorie, had ik zelf kunnen verzinnen.quote:Op zondag 11 september 2005 15:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
We hebben geen vijand als we ons niet met de zaakjes van de vs bezig houden.
laten we eerst on ze eigen Europese democratie maar vormgeven en niet krampachtig vasthouden aan het amerikaans gekleurde verleden. De grootste Europese landen afgezien van de UK houden zich afzijdig van dit conflict, waarom moet NL toch haantje de voorste zijn?quote:Op zondag 11 september 2005 15:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het beleid van bush is zeer afkeuringswaardig, maar voorheen was de haat tegen de vs er ook. we leven in een tijd met veel kemphanen, ik kies de kant van amerika. onder voorwaarde dat er weer een democraat gekozen wordt. hoe kan je democratie overbrengen als je kwa partij al gekozen hebt voor liberaal in usa?
sinds bush 'the self proclaimed war president' aan de macht is gaat het mis. zijn vader maakte de start, hij denkt het te kunnen afmaken. het enige dat hij maakt is rommel en chaos voor geld. neemt niet weg dat ik niet denk dat hij de aanslag op de tt heeft gepleegd, noch joodse lobbies of anderzins.quote:Op zondag 11 september 2005 15:50 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
laten we eerst on ze eigen Europese democratie maar vormgeven en niet krampachtig vasthouden aan het amerikaans gekleurde verleden. De grootste Europese landen afgezien van de UK houden zich afzijdig van dit conflict, waarom moet NL toch haantje de voorste zijn?
TT ga ik vanuit van niet, wat betreft joodse lobby, wie vs zegt zegt joodse lobby. Verder zijn en nog honderden sites vol met wie er in de vs aan de touwtjes trekt, het is iig niet de gemiddelde burger.quote:Op zondag 11 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
sinds bush 'the self proclaimed war president' aan de macht is gaat het mis. zijn vader maakte de start, hij denkt het te kunnen afmaken. het enige dat hij maakt is rommel en chaos voor geld. neemt niet weg dat ik niet denk dat hij de aanslag op de tt heeft gepleegd, noch joodse lobbies of anderzins.
http://abcnews.go.com/GMA/Investigation/story?id=1115448&page=1quote:"Yesterday, London and Madrid. Tomorrow, Los Angeles and Melbourne, God willing. At this time, don't count on us demonstrating restraint or compassion," the tape warns. "We are Muslims. We love peace, but peace on our terms, peace as laid down by Islam, not the so-called peace of occupiers and dictators."
misschien overmorgen welquote:Op zondag 11 september 2005 16:24 schreef Monidique het volgende:
Wees maar niet bang, we zijn nog niet aan de beurt...
[..]
http://abcnews.go.com/GMA/Investigation/story?id=1115448&page=1
En wat zijn die eisen dan?quote:Op zondag 11 september 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geheel of gedeeltelijk voldoen aan de eisen van de terroristen, zodat het terrorisme "an sich" stopt.²
quote:Op zondag 11 september 2005 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.²
Aangezien de terroristen hun doel (angst veroorzaken) nu hebben bereikt houden ze vanzelf op, nietwaar?quote:Op zondag 11 september 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja en? Als het nog niet geregeld is moet je het ook niet gaan regelen als de kans groter is geworden?quote:Op zondag 11 september 2005 14:12 schreef boyv het volgende: Uiteraard is er kans op een aanslag in Nederland, waarschijnlijk is die kans nog groter dan voorheen, maar dat vind ik geen reden om in paniek te raken of meteen allemaal anti-terroristen-wetten aan te nemen. Zoiets hoor je bij voorbaat al geregeld te hebben.
Het is hun voornaamste doel, niet hun enige doel.quote:Op zondag 11 september 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Aangezien de terroristen hun doel (angst veroorzaken) nu hebben bereikt houden ze vanzelf op, nietwaar?
Mijn logica klopt als een bus, zie de verklaring hierboven.quote:Of hapert er iets aan jouw logica?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |