abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30677087
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:34 schreef Arvid het volgende:

[..]

Die gegevens die jij hier post bewijzen juist dat de terroristen vrij baan kregen.
Het is namelijk onmogelijk dat kapers urenland vrij baan hebben met hun gekaapte vliegtuigen
Ik neem aan dat ''uren'' een hyperbool is.

--8:38 a.m.: Boston air traffic center notifies NORAD that American Airlines flight 11 has been hijacked.

--8:43 a.m.: FAA notifies NORAD that United Airlines flight 175 has been hijacked.

--8:44 a.m.: Otis Air National Guard Base in Mass. orders to fighters scrambled.

--8:46 a.m.: American Airlines flight 11 strikes the World Trade Center's north tower.

--8:47 a.m.: NORAD informed of the plane striking the World Trade Center.

--8:50 a.m.: United Airlines flight 175 deviates from its assigned flight path.

--8:52 a.m.: Two F-15 Eagles take off from Otis ANG Base in effort to intercept hijacked plane(s) after first plane has struck the World Trade Center.

Dit lijkt mij tamelijk gezwind optreden.
quote:
er zijn overal jets in de buurt. Die stonden gewoon aan de grond, en werden pas op het laatste moment (veels te laat dus) de lucht ingelaten.
Waar stonden die dan overal aan de grond? Ik zie helemaal niet dat ze pas ''op het laatste moment'' de lucht werden ingelaten, waar heb je dat vandaan?
quote:
Het is namelijk niet de eerste keer dat vliegtuigen buiten baan geraken, al die keren ging het om niet-gekaapte vliegtuig die meteen jets naast zich kregen.
In het geval van het eerste vliegtuig ging het om een signaal dat niet meer ontvangen werd:

American Airlines flight 11 stops transmitting IFF beacon signal while over the Hudson River.

Gebeurt dat wel (het afwijken van de geeigende baan, dan wordt er ingegrepen:

--8:50 a.m.: United Airlines flight 175 deviates from its assigned flight path.

--8:52 a.m.: Two F-15 Eagles take off from Otis ANG Base in effort to intercept hijacked plane(s) after first plane has struck the World Trade Center.

Is er vervolgens bericht dat een ander vliegtuig mogelijk gekaapt is, dan is de reactie even snel:

--9:25 a.m.: FAA notifies NORAD that United flight 77 may have been hijacked.

--9:27 a.m.: (approximate time) NORAD orders jets scrambled from Langley Air Force Base in Virginia to head to intercept United Airlines flight 77.
quote:
Maar nee hoor, op 11 september waren die jets in geen velden of wegen te bekennen.
Klinkklare onzin, zie boven.
quote:
Op de vraag: wie zegt dat pre-Bush tijden niet veiliger was? Veilig is meer een subjectief iets dan objectief.
Ja, maar als er toen al baardapen rondliepen met het voornemen duizenden slachtoffers te maken, dan moet je wel tamelijk koppig zijn om Bush als de grote Satan aan te blijven wijzen.
pi_30677156
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:45 schreef Arvid het volgende:
Onderzoek dat maar eens,
De Reichstag? Dat was naar mijn bescheiden mening de daad van Van der Lubbe. Of ben ik nu hopeloos naief?
quote:
of de Tonkin baai incident bij Vietnam.
Genoeg aanslagen in het verleden te vinden die ge-ensceneerd zijn, helaas met echte slachtoffers.
Resultaten, in het verleden behaald, geven geen garantie voor de toekomst.
pi_30677247
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De Reichstag? Dat was naar mijn bescheiden mening de daad van Van der Lubbe. Of ben ik nu hopeloos naief?
[..]

Resultaten, in het verleden behaald, geven geen garantie voor de toekomst.
zag je laatst die terrorist die opgepakt was door irakezen, nog voordat hij zijn bommen kon laten afgaan? die was op het randje debiel, die wist niet eens wat hij deed. zo kan v.d. lubbe ook zijn ingezet aangezien hij half debiel was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30677357
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zag je laatst die terrorist die opgepakt was door irakezen, nog voordat hij zijn bommen kon laten afgaan? die was op het randje debiel, die wist niet eens wat hij deed. zo kan v.d. lubbe ook zijn ingezet aangezien hij half debiel was.
Dat kan inderdaad. Lee Harvey Oswald kan ook de zondebok geweest zijn. Maar van beiden geloof ik het niet. In het geval van Van der Lubbe zouden de Nazi's hem toch wel hebben opgedragen te bekennen dat hij lid was van een enorme Communistische samenzwering, als hij toch een half-debiele aap was?
pi_30677588
.
pi_30677944
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:00 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Lee Harvey Oswald kan ook de zondebok geweest zijn. Maar van beiden geloof ik het niet. In het geval van Van der Lubbe zouden de Nazi's hem toch wel hebben opgedragen te bekennen dat hij lid was van een enorme Communistische samenzwering, als hij toch een half-debiele aap was?
daar is ook wat voor te zeggen. maar vergeet niet dat een debiel snel gelooft in mensen die net doen of de debiel hun vriend en redder is.
pi_30678723
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:13 schreef zoalshetis het volgende:
maar vergeet niet dat een debiel snel gelooft in mensen die net doen of de debiel hun vriend en redder is.
Natuurlijk, maar je grootse plan mislukt toch volmaakt als je handlanger weigert te bekennen dat hij schuldig is? En waarom zou hij dat doen?
Er waren trouwens nog andere verdachten, die werden vrijgesproken. Onder hen Dimitroff, de latere voorzitter van de Internationale, die Goering voor aap zette en begraven ligt op Pere Lachaise, als ik het wel heb.
pi_30678798
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je grootse plan mislukt toch volmaakt als je handlanger weigert te bekennen dat hij schuldig is? En waarom zou hij dat doen?
Er waren trouwens nog andere verdachten, die werden vrijgesproken. Onder hen Dimitroff, de latere voorzitter van de Internationale, die Goering voor aap zette en begraven ligt op Pere Lachaise, als ik het wel heb.
als een debiel met benzinesporen op zijn jas wordt gevonden, betekent dat niet dat hij de échte dader is. zo gaat het dus ook in irak en andere landen.
pi_30678902
Tja, de laatste dagen zie ik vanuit de metro/trein/etc. allerlei bordjes over het niet achterlaten van je tas e.d.. Ik krijg dan toch wel erg de neiging om 'per ongeluk' iets te vergeten. Stelletje panische kneuzen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:40:37 #85
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30679013
Laat die aanslag maar komen, zijn we hopelijk eindelijk even van die irritante peilingen van Maurice de Hond af...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30679133
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als een debiel met benzinesporen op zijn jas wordt gevonden, betekent dat niet dat hij de échte dader is.
Nee. Maar wat bewijst dan dat hij het niet alleen gedaan heeft?
quote:
zo gaat het dus ook in irak en andere landen.
Ik geloof echt dat het juist van naieviteit en een gebrek aan inlevingsvermogen getuigt om te veronderstellen dat zo'n daad nooit het werk geweest kon zijn van een enkeling. Duitsland verkeerde feitelijk in staat van burgeroorlog en Van der Lubbe was zichzelf mogelijk niet de baas. Soms begaan mensen dan daden die hun vijanden juist in de kaart spelen - zie Herschel Grynzspann.
pi_30680132
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof echt dat het juist van naieviteit en een gebrek aan inlevingsvermogen getuigt om te veronderstellen dat zo'n daad nooit het werk geweest kon zijn van een enkeling. Duitsland verkeerde feitelijk in staat van burgeroorlog en Van der Lubbe was zichzelf mogelijk niet de baas. Soms begaan mensen dan daden die hun vijanden juist in de kaart spelen - zie Herschel Grynzspann.
ik denk anders, maar dat geeft niet. ze zullen er altijd zijn en blijven.
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:59:28 #88
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30682306
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Je slaat hier wel een aantal stappen over. Ten eerste is de zaak Van der Lubbe hier teruggebracht tot Ja-Debiel/Nee-Debiel ; dat lijkt me geen recht doen aan de werkelijkheid. Van der Lubbe werd gemarteld tot zijn confessie en geëxecuteerd voordat hij zijn motieven kenbaar kon maken. Bovendien is nog steeds niet bewezen dat hij daadwerkelijk de brand in de Rijksdag gesticht heeft. Ook het argument van naïviteit t.a.v. de enkeling gaat niet op; in totaal zouden er 5 'communisten' met de brand gemoeid zijn.

De geschiedenis moet uitwijzen of 9-11 vergeleken kan worden met de brand in de RIjksdag, maar uitgaande van de wetswijzigingen die erop volgden, kan men vooralsnog rustig een voorschot nemen op die parallel.
pi_30682874
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Je slaat hier wel een aantal stappen over. Ten eerste is de zaak Van der Lubbe hier teruggebracht tot Ja-Debiel/Nee-Debiel ; dat lijkt me geen recht doen aan de werkelijkheid. Van der Lubbe werd gemarteld tot zijn confessie en geëxecuteerd voordat hij zijn motieven kenaar kon maken.
Dat hij gemarteld is, is geloof ik nooit werkelijk aangetoond, al zou het me niet verbazen. Dat hij hierdoor tot zijn bekentenis zou zijn gebracht, is mij niet bekend; sterker nog, ik geloof dat hij nooit ontkend heeft. Dat hij terechtgesteld werd voor hij zijn motieven kenbaar kon maken is domweg niet waar, hij is Lee Harvey Oswald niet. Hij is gedurende enige maanden berecht.
quote:
Bovendien is nog steeds niet bewezen dat hij daadwerkelijk de brand in de Rijksdag gesticht heeft. Ook zou Rijksdagbrand 'volgens de overlevering' gesticht zijn door een totaal van 5 mensen. Het argument van naïviteit t.a.v. de enkeling gaat niet op. In totaal zouden er 5 communisten met de bran gemoeid zijn.
Over stappen overslaan gesproken...wat is ''de overlevering'' en wie waren die vijf anderen? (Ik heb trouwens al melding gemeld van dit feit.)
quote:
De geschiedenis moet uitwijzen of 9-11 vergeleken kan worden met de brand in de RIjksdag, maar uitgaande van de wetswijzigingen die erop volgden, kan men vooralsnog rustig een voorschot nemen op die parallel.
Dat is schromelijk overdreven. Ik geloof dat de Democraten in 2004 een miljoenencampagne hebben georganiseerd.
  Moderator zondag 18 september 2005 @ 00:41:56 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30683979
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan is het simpel, dan hebben de terroristen gewonnen, het verzoorzaken van angst is nl. hun voornaamste doel.

²
onzin

het veroorzaken van angst is een middel om hun doel te breiken (globale taliban oid), als jij dus hun eisen gaat inwilligen omdat je bang bent dan heb je wel gewonnen.

maja over ons heen laten lopen heeft nog nooit iets moois opgeleverd volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 september 2005 @ 01:19:43 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30685115
Vooraf: Opmerkelijke betrokkenheid, topic goed in de gaten gehouden
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat hij gemarteld is, is geloof ik nooit werkelijk aangetoond, al zou het me niet verbazen. Dat hij hierdoor tot zijn bekentenis zou zijn gebracht, is mij niet bekend; sterker nog, ik geloof dat hij nooit ontkend heeft. Dat hij terechtgesteld werd voor hij zijn motieven kenbaar kon maken is domweg niet waar, hij is Lee Harvey Oswald niet. Hij is gedurende enige maanden berecht.
Dat alles is helaas niet achterhalen. Echter, zijn berechingsperiode zegt niets over het aantal deelnemers dat deelnam aan de aanslag.
quote:
Over stappen overslaan gesproken...wat is ''de overlevering'' en wie waren die vijf anderen? (Ik heb trouwens al melding gemeld van dit feit.)
'Overlevering' heb ik 1 minuut na de post al verwijderd. De overige 4 waren kennelijk Ernst Torgler, Georgi Dimitrov, Blagoj Popov en Vasil Tanev.
quote:
Dat is schromelijk overdreven. Ik geloof dat de Democraten in 2004 een miljoenencampagne hebben georganiseerd.
Wat heeft de miljoenencampagne van de democraten in 2004 er mee te maken? Het gaat om de wetgeving van de republikeinse partij. In onderhavig geval o.a. het Office of Homeland Security en Patriot Act 1 & 2.
pi_30690303
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:19 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Vooraf: Opmerkelijke betrokkenheid, topic goed in de gaten gehouden [afbeelding]
Dank.
quote:
Dat alles is helaas niet achterhalen. Echter, zijn berechingsperiode zegt niets over het aantal deelnemers dat deelnam aan de aanslag.
Inderdaad, maar hij had dus wel gelegenheid zijn beweegredenen kenbaar te maken.
quote:
'Overlevering' heb ik 1 minuut na de post al verwijderd.
Ik ben nu eenmaal gretig. .
quote:
De overige 4 waren kennelijk Ernst Torgler, Georgi Dimitrov, Blagoj Popov en Vasil Tanev.
Inderdaad. Nu waren dit geloof ik allemaal communisten van een ander soort dan Van der Lubbe, dus het was een grote kolder om hen aan te klagen. Dat ze werden vrijgesproken, was voor Hitler aanleiding om de rechtsspraak voortaan bij de Nazi-rechtbanken onder te brengen.

[..]
quote:
Wat heeft de miljoenencampagne van de democraten in 2004 er mee te maken? Het gaat om de wetgeving van de republikeinse partij. In onderhavig geval o.a. het Office of Homeland Security en Patriot Act 1 & 2.
Een gevolg van de Rijksdagbrand was het verbod op alle andere partijen, zij het niet direct.
pi_30690940
het fenomeen aanslag>2000..... doet me denken aan het eerste hoorspel vroeger gespeeld werd op de gare analoge radio....... Toen werd er een invasie nagedaan van buitenaardse wezens die de aarde over gingen nemen...... Mensen raakten massaal in paniek en er werd zelfmoord gepleegd omdat mensen niet in handen wilden vallen van aliens

Een grotere aanslag dan het fenomeen media zal de mensheid niet meer meemaken. De media maakt de mensen/maatschappij gekker en hysterischer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30697513
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:28 schreef boyv het volgende:

[..]

Jij hebt niks te verbergen, ik niet en volgens mij 90% van de rest van Nederland ook niet echt. Maar ik vind het prima zoals het nu is en ik hoef de 'bevoegdheid' van de AIVD niet in m'n nek. Ik wil buiten kunnen lopen zonder dat zij dat weten, ik wil downloaden zonder dat zij dat weten, ik wil treinreizen zonder dat zij dat weten, ik wil geen DNA afstaan. Ik heb m'n recht op privacy en dat wil ik graag zo houden.

"A man who sacrifices freedom for security, deserves neither."
Ze gaan pas naar je kijken op het moment dat jij iets doet waardoor je opvalt, eerder niet om de simpele reden dat ze daar te weinig mensen en te weinig geld voor hebben.

Verder valt het wel mee met de angst in Nederland, het is eerder zo dat mensen zich er bewust van zijn dat er een aanslag te verwachten valt in Nederland, maar vrijwel iedereen maakt nog steeds gebruik van het OV en gaat nog steeds naar grote evenementen.

Bovendien klopt je quote niet:

People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_30697965
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:45 schreef Arvid het volgende:

[..]

Sure. Overal jets maar de terroristen krijgen urenlang vrij baan met hun gekaapte vliegtuigen.
Niet voorbereid? Wat een grap. Jarenland geoefend met dit situaties. Wel honderden keren zijn die jets de lucht ingegaan. 11 september had to happen, het was een Reichstag event.
Onderzoek dat maar eens, of de Tonkin baai incident bij Vietnam.
Genoeg aanslagen in het verleden te vinden die ge-ensceneerd zijn, helaas met echte slachtoffers.
Bullshit, zoals je ziet zijn die vliegtuigen gescrambled in 1 a 2 minuten, het duurt maximaal 15 minuten om die kisten in de lucht te krijgen (In Nederland in ieder geval, in de USA zal het ook wel zoiets zijn) Als je als terrorist binnen die 15+1 a 2 minuten van kaping naar crash in het WTC gaat kan niemand daar wat aan doen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_30710518
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie wel overeenkomsten, maar geen echte waarheden, wel mensen die heel hard roepen dat het zo gegaan moest zijn, maar vergeten dat niemand zomaar zelfmoord pleegt voor amerika. dat is iets dat voorbehouden is aan islamgekken. niemand pleegt zelfmoord voor money. onthoud die zin.
Je leest niet goed. De kapers waren real, die waren gek genoeg om die torens in te vliegen. Dat heeft niets te maken met money. Vraag is waarom die kapers vrij baan kregen.
pi_30710593
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:57 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Bullshit, zoals je ziet zijn die vliegtuigen gescrambled in 1 a 2 minuten, het duurt maximaal 15 minuten om die kisten in de lucht te krijgen (In Nederland in ieder geval, in de USA zal het ook wel zoiets zijn) Als je als terrorist binnen die 15+1 a 2 minuten van kaping naar crash in het WTC gaat kan niemand daar wat aan doen.
Dit is pas bullshit, want hiermee impliceer je dat iedereen dus 911 kan herhalen en die jets voor jan lul op de grond staan omdat ze toch niets tegen kunnen houden. Fijne gedachte.
  zondag 18 september 2005 @ 23:15:40 #98
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30712409
quote:
Op zondag 18 september 2005 15:57 schreef RuL0R het volgende:
17 minuten met een liner (op redelijke snelheid - 700 km/h) = (afgerond) 200 Km.

De verste air-to-air missle die een doel kan raken is volgens mij de Phoenix (zie specificaties de F14 - notabene een marine toestel stelsel) = 150 Km (designed tegen trage bommenwerpers).
Een sidewinder heeft een bereik van 18 km.
En daarbij moet het vliegtuig eerst onderschept worden. Dus alles bij elkaar moet de grootste gewaarbordige veilige afstand toch wel ergens in de buurt liggen van de ++150-300 km.
- Zet dat eens uit tegen de afmetingen van Nederland ?!? -
  zondag 18 september 2005 @ 23:17:16 #99
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30712460
Wie is er niet bang voor een aanslag... Ik bedoel, ik zit er niet dagelijks om te tobben, maar de gedachte dat het zou gebeuren vrees ik.
pi_30729424
quote:
Op zondag 18 september 2005 22:17 schreef Arvid het volgende:

[..]

Dit is pas bullshit, want hiermee impliceer je dat iedereen dus 911 kan herhalen en die jets voor jan lul op de grond staan omdat ze toch niets tegen kunnen houden. Fijne gedachte.
Dat iets geen ''fijne gedachte'' is, wil nog niet zeggen dat het onzin is. Foutmarges zullen altijd blijven bestaan, omdat de omstandigheden in het nadeel van de overheid zijn. In theorie is het best mogelijk om deze aanslagen te herhalen, aangezien de jachtvliegtuigen pas worden ingezet als iemand afwijkt van zijn baan. Het is je misschien opgevallen dat er in Londen binnen een maand meerdere aanslagen zijn gepleegd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')