Ik kan me een "veto" ook zo moeilijk voorstellen. Zou een zwangerschap van een niet goedgekeurde partner dan strafbaar zijn?quote:Op zondag 11 september 2005 01:29 schreef RM-rf het volgende:
Een veto op partnerkeuze of andere direkte invloed op partnerkeuze en paarvorming lijkt me geheel niks, dat moet je volgens mij zeker niet willen... is hoogstrwaarschijnlijk contraproductief en zeer fraudegevoelig ....
Omdat mensen, dit in tegenstelling tot tulpen, een vrije wil hebben...quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe binnenhouden?? Het gaat om rasverbetering, dit gebeurt ook met tulpen, waarom niet met mensen.
Omdat de resultaten bij simpele levensvormen als tulpen makkelijk voorspelbaar zijn. Bij mensen is dit allerminst het geval.quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe binnenhouden?? Het gaat om rasverbetering, dit gebeurt ook met tulpen, waarom niet met mensen.
Met koeien kan het ook:quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ten eerste kun je 'intelligentie' niet aan het dna zien.quote:Op zondag 11 september 2005 01:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ideaal is een goede bevolkingsmix. De overheid moet quotas maken van diverse eigenschappen, (gemeten in wenspercentages) daarbij zoveel mogelijk ziektes uitbannend en intelligentie bevorderen.
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.quote:Op zondag 11 september 2005 01:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat de resultaten bij simpele levensvormen als tulpen makkelijk voorspelbaar zijn. Bij mensen is dit allerminst het geval.
Dat is eigenlijk alleen noodzakelijk als een erfelijke ziekte voorkomt in een van beide families. Het blijft namelijk schieten op een mug, en screenen op alle mogelijke erfelijke ziekten is volgens mij onmogelijk (en gruwelijk kostbaar). Bovendien is de kans nogal klein dat beide partners drager van dezelfde ziekte zijn.quote:Op zondag 11 september 2005 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
Een aantal erfelijk genen die ziektes kunnen veroorzaken zijn wel opspoorbaar, maar het is toch veruit beter dat aankomende partners zelf naar een dokter gaan om die risico's te bepalen.
Fuck, zal je zien dat al die 999 'mislukte' nederlanders in amsterdam-west terecht komen en daar op scooters gaan rondrijden, en die paar gelukte kruisingen gaan lekker in een villa in wassenaar wonenquote:Op zondag 11 september 2005 01:36 schreef freako het volgende:
[..]
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.
Met ras bedoel je de menselijke soort in het geheel, neem ik aan ?quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mensen zijn geen tulpen, dacht ik zo.quote:Op zondag 11 september 2005 01:36 schreef freako het volgende:
[..]
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.
Dat wordt sowieso verdomde lastig, want iedereen is wel drager van de een of andere erfelijke ziekte, al is het maar kleurenblindheid. Zolang je niet met je familie het bed in duikt, is de kans dat dat erfelijke defect naar voren komt nogal minimaal.quote:
Klopt. Gelukkig wel. Ook van geestelijk gehandicapten verplicht steriliseren ben ik geen voorstander.quote:Op zondag 11 september 2005 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen zijn geen tulpen, dacht ik zo.
Je kunt bepaalde tulpen wel de mogelijkheid ontzeggen zich voort te planten, maar niet mensen
Als rechtgeaarde linkse denker weet je vast wel dat er naast het pure 'strafrechterlijke' beinvloeden van burgers, nog erg veel mogelijkheden zijn voor een overheid het handelen van zijn burgers te 'beinvloeden' .....quote:Op zondag 11 september 2005 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
Dat houdt in dat je bepaalde groepen mensen het morele en juridische recht om kinderen te krijgen ontzeg.
Wees nou eens concreet...quote:Op zondag 11 september 2005 01:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid zou een aantal betatesters kunnen aanwijzen die (tegen betaling) zich opwerpen als genetiscj proegkonijn.. en dus kinderen verwekken bij proefpartners om de betrouwbaarheid van de partneraanwijzing te verbeteren en te onwikkelen.
Dat is een aspect waar ik ook wel eens over denk ...quote:Op zondag 11 september 2005 01:44 schreef freako het volgende:
Ook van geestelijk gehandicapten verplicht steriliseren ben ik geen voorstander.
My thoughts exactly. Gewoon de prikpil stimuleren. Er zijn van die babypoppen, die om de paar uur gaan huilen, die gebruiken ze ook om tieners te laten zien dat kinderen krijgen echt niet alleen maar een groot feest is. Die zou je volgens mij prima kunnen gebruiken.quote:Op zondag 11 september 2005 01:56 schreef RM-rf het volgende:
Maar velen van deze mensen zijn zeker niet geschikt om kinderen groot te brengen...
Ik ben zeker niet voor sterilisatie door 'zware maatregelen' of 'castratie'... zeker niet waar dat ook de sexualiteit van die mensen sterk benadeeld...
Maar ik zou het helemaal niet erg vnden als bij zulke mensen de overheid of behandelende instellingen wél hun verantwoordelijkheid nemen, en een sterk anti-conceptie-beleid voeren, om te voorkomen dat die mensen kinderen krijgen.
Dat is appels met peren vergelijken. Alle wetenschappelijke onderzoeken tonen ook aan dat het verschil in intelligentie tussen europeanen en negers zeer groot is, dit is niet politiek correct maar wel de huidige conclusie. Dit zijn voornamelijk onderzoeken met adoptie door blanken, waar negers gemiddeld op 89 uitkomen, en aziaten op 110. De kleine genetische verschillen hebben dus een behoorlijke invloed.quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:22 schreef wijsneus het volgende:
De genetische diversiteit van de mens is MI te klein. Als je de genen van twee pinguins van hetzelfde ras met elkaar vergelijkt zul je zien dat deze meer verschilt dan die van jouw en een aziaat of een neger.
De enige genetische verarming op dit moment is dat intelligente mensen beter zijn in geboorte beperking, waardoor de gemiddelde intelligentie (niet het IQ vanwege scholing en voeding) al een tijdje aan het dalen is. Ik geloof dat dit jaar de cito toets resultaten voor het eerst een daling kenden.quote:Als we selectief gaan voortplanten betekend dit een nog grotere genetische verarming. Dat is slecht voor de soort als geheel.
Een hoger IQ is altijd goed, dat is onderzocht en daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.quote:Afgezien van het feit dat we dan moeten gaan nadenken over welke eigenschappen wenselijk zijn. Waar selecteer je op? IQ? Lichaamsbouw? Ik zou niet graag de standaarden vast willen stellen.
Klopt ja, maar intelligentie is nog steeds voor 60% erfelijk.quote:Daarbij, zet twee mensen met bijvoorbeeld een hoog IQ bij elkaar en je zult zien dat de kinderen meer naar het gemiddelde zullen neigen dan hun ouders. Dit heeft te maken met het simpele feit dat de allelen die bijvoorbeeld een hoge inteligentie veroorzaken niet gegarandeerd worden doorgegeven worden aan het nageslacht.
Als ongeschikte mensen 1 kind krijgen werkt het ook al. Het gaat er meer om dat de echt slimme mensen bijna geen kinderen krijgen.quote:Je zult dus moeten 'wieden', oftewel nageslacht dat niet de juiste eigenschappen vertoont uit de (voortplantende) populatie moeten verwijderen.
Hangt er van af wat de voordelen zijn. Een natie waarbij het laagste IQ 110 is (vergeleken met de huidige standaard) zal bijna geen misdaad kennen.quote:(Ga jij maar eens aan de ouders (met wel de gewenste eigenschappen) vertellen dat hun nageslacht niet voldoet en dus niet mag voortplanten)
quote:Op zondag 11 september 2005 02:15 schreef Scandum het volgende:
Hangt er van af wat de voordelen zijn. Een natie waarbij het laagste IQ 110 is (vergeleken met de huidige standaard) zal bijna geen misdaad kennen.
Jouw hele post is een beetje dom, en ook nog 'betweterig'. Sorry, maar kan van die gasten die bijna klaar komen als ze zien dat ze kunnen mieren neuken en nog niet eens de zin goed doorlezen waarin de gebruiker al anticipeert op dit soort personen niet uitstaan. Nu misschien weer terug naar de discussie?quote:Op zondag 11 september 2005 02:24 schreef RM-rf het volgende:
Scandum, je hele post wordt een beetje 'dom' op het moment als je realiseert dat een IQ-cijfer eigenlijk gewoon een 'index' is, waarbij IQ=100 als een zekere norm wordt gehouden
De algemene welvaart zal stijgen, hetgeen zoals gebruikelijk ook ten goede komt aan de zwakkere sociale klasse. De huidige lagere klassen hebben het bijv. een stuk beter dan de mijnwerkers uit de 19de eeuw.quote:Op zondag 11 september 2005 02:24 schreef RM-rf het volgende:
als iedereen minimaal een IQ van 120 heeft, is 120 opeens een 'zwakke intelligentie' en is bv 145 de 'norm'...
het effect dat je zult zien is dat mensen met een IQ van 120 alsnog tot de zwakkere sociale klasse behoren en rond moeten komen van laag betaald en simpel werk en een lagere opleiding hebben en deze vaak niet afmaken ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |