Ik kan me een "veto" ook zo moeilijk voorstellen. Zou een zwangerschap van een niet goedgekeurde partner dan strafbaar zijn?quote:Op zondag 11 september 2005 01:29 schreef RM-rf het volgende:
Een veto op partnerkeuze of andere direkte invloed op partnerkeuze en paarvorming lijkt me geheel niks, dat moet je volgens mij zeker niet willen... is hoogstrwaarschijnlijk contraproductief en zeer fraudegevoelig ....
Omdat mensen, dit in tegenstelling tot tulpen, een vrije wil hebben...quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe binnenhouden?? Het gaat om rasverbetering, dit gebeurt ook met tulpen, waarom niet met mensen.
Omdat de resultaten bij simpele levensvormen als tulpen makkelijk voorspelbaar zijn. Bij mensen is dit allerminst het geval.quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe binnenhouden?? Het gaat om rasverbetering, dit gebeurt ook met tulpen, waarom niet met mensen.
Met koeien kan het ook:quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ten eerste kun je 'intelligentie' niet aan het dna zien.quote:Op zondag 11 september 2005 01:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ideaal is een goede bevolkingsmix. De overheid moet quotas maken van diverse eigenschappen, (gemeten in wenspercentages) daarbij zoveel mogelijk ziektes uitbannend en intelligentie bevorderen.
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.quote:Op zondag 11 september 2005 01:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat de resultaten bij simpele levensvormen als tulpen makkelijk voorspelbaar zijn. Bij mensen is dit allerminst het geval.
Dat is eigenlijk alleen noodzakelijk als een erfelijke ziekte voorkomt in een van beide families. Het blijft namelijk schieten op een mug, en screenen op alle mogelijke erfelijke ziekten is volgens mij onmogelijk (en gruwelijk kostbaar). Bovendien is de kans nogal klein dat beide partners drager van dezelfde ziekte zijn.quote:Op zondag 11 september 2005 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
Een aantal erfelijk genen die ziektes kunnen veroorzaken zijn wel opspoorbaar, maar het is toch veruit beter dat aankomende partners zelf naar een dokter gaan om die risico's te bepalen.
Fuck, zal je zien dat al die 999 'mislukte' nederlanders in amsterdam-west terecht komen en daar op scooters gaan rondrijden, en die paar gelukte kruisingen gaan lekker in een villa in wassenaar wonenquote:Op zondag 11 september 2005 01:36 schreef freako het volgende:
[..]
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.
Met ras bedoel je de menselijke soort in het geheel, neem ik aan ?quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mensen zijn geen tulpen, dacht ik zo.quote:Op zondag 11 september 2005 01:36 schreef freako het volgende:
[..]
Zelfs bij tulpen (en andere planten) is het verdomde lastig. Er moeten honderden, zo niet duizenden kruisingen uitgevoerd worden om een echt goed ras te ontwikkelen. Juist omdat je zoveel verschillende factoren hebt.
Dat wordt sowieso verdomde lastig, want iedereen is wel drager van de een of andere erfelijke ziekte, al is het maar kleurenblindheid. Zolang je niet met je familie het bed in duikt, is de kans dat dat erfelijke defect naar voren komt nogal minimaal.quote:
Klopt. Gelukkig wel. Ook van geestelijk gehandicapten verplicht steriliseren ben ik geen voorstander.quote:Op zondag 11 september 2005 01:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen zijn geen tulpen, dacht ik zo.
Je kunt bepaalde tulpen wel de mogelijkheid ontzeggen zich voort te planten, maar niet mensen
Als rechtgeaarde linkse denker weet je vast wel dat er naast het pure 'strafrechterlijke' beinvloeden van burgers, nog erg veel mogelijkheden zijn voor een overheid het handelen van zijn burgers te 'beinvloeden' .....quote:Op zondag 11 september 2005 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
Dat houdt in dat je bepaalde groepen mensen het morele en juridische recht om kinderen te krijgen ontzeg.
Wees nou eens concreet...quote:Op zondag 11 september 2005 01:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid zou een aantal betatesters kunnen aanwijzen die (tegen betaling) zich opwerpen als genetiscj proegkonijn.. en dus kinderen verwekken bij proefpartners om de betrouwbaarheid van de partneraanwijzing te verbeteren en te onwikkelen.
Dat is een aspect waar ik ook wel eens over denk ...quote:Op zondag 11 september 2005 01:44 schreef freako het volgende:
Ook van geestelijk gehandicapten verplicht steriliseren ben ik geen voorstander.
My thoughts exactly. Gewoon de prikpil stimuleren. Er zijn van die babypoppen, die om de paar uur gaan huilen, die gebruiken ze ook om tieners te laten zien dat kinderen krijgen echt niet alleen maar een groot feest is. Die zou je volgens mij prima kunnen gebruiken.quote:Op zondag 11 september 2005 01:56 schreef RM-rf het volgende:
Maar velen van deze mensen zijn zeker niet geschikt om kinderen groot te brengen...
Ik ben zeker niet voor sterilisatie door 'zware maatregelen' of 'castratie'... zeker niet waar dat ook de sexualiteit van die mensen sterk benadeeld...
Maar ik zou het helemaal niet erg vnden als bij zulke mensen de overheid of behandelende instellingen wél hun verantwoordelijkheid nemen, en een sterk anti-conceptie-beleid voeren, om te voorkomen dat die mensen kinderen krijgen.
Dat is appels met peren vergelijken. Alle wetenschappelijke onderzoeken tonen ook aan dat het verschil in intelligentie tussen europeanen en negers zeer groot is, dit is niet politiek correct maar wel de huidige conclusie. Dit zijn voornamelijk onderzoeken met adoptie door blanken, waar negers gemiddeld op 89 uitkomen, en aziaten op 110. De kleine genetische verschillen hebben dus een behoorlijke invloed.quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:22 schreef wijsneus het volgende:
De genetische diversiteit van de mens is MI te klein. Als je de genen van twee pinguins van hetzelfde ras met elkaar vergelijkt zul je zien dat deze meer verschilt dan die van jouw en een aziaat of een neger.
De enige genetische verarming op dit moment is dat intelligente mensen beter zijn in geboorte beperking, waardoor de gemiddelde intelligentie (niet het IQ vanwege scholing en voeding) al een tijdje aan het dalen is. Ik geloof dat dit jaar de cito toets resultaten voor het eerst een daling kenden.quote:Als we selectief gaan voortplanten betekend dit een nog grotere genetische verarming. Dat is slecht voor de soort als geheel.
Een hoger IQ is altijd goed, dat is onderzocht en daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.quote:Afgezien van het feit dat we dan moeten gaan nadenken over welke eigenschappen wenselijk zijn. Waar selecteer je op? IQ? Lichaamsbouw? Ik zou niet graag de standaarden vast willen stellen.
Klopt ja, maar intelligentie is nog steeds voor 60% erfelijk.quote:Daarbij, zet twee mensen met bijvoorbeeld een hoog IQ bij elkaar en je zult zien dat de kinderen meer naar het gemiddelde zullen neigen dan hun ouders. Dit heeft te maken met het simpele feit dat de allelen die bijvoorbeeld een hoge inteligentie veroorzaken niet gegarandeerd worden doorgegeven worden aan het nageslacht.
Als ongeschikte mensen 1 kind krijgen werkt het ook al. Het gaat er meer om dat de echt slimme mensen bijna geen kinderen krijgen.quote:Je zult dus moeten 'wieden', oftewel nageslacht dat niet de juiste eigenschappen vertoont uit de (voortplantende) populatie moeten verwijderen.
Hangt er van af wat de voordelen zijn. Een natie waarbij het laagste IQ 110 is (vergeleken met de huidige standaard) zal bijna geen misdaad kennen.quote:(Ga jij maar eens aan de ouders (met wel de gewenste eigenschappen) vertellen dat hun nageslacht niet voldoet en dus niet mag voortplanten)
quote:Op zondag 11 september 2005 02:15 schreef Scandum het volgende:
Hangt er van af wat de voordelen zijn. Een natie waarbij het laagste IQ 110 is (vergeleken met de huidige standaard) zal bijna geen misdaad kennen.
Jouw hele post is een beetje dom, en ook nog 'betweterig'. Sorry, maar kan van die gasten die bijna klaar komen als ze zien dat ze kunnen mieren neuken en nog niet eens de zin goed doorlezen waarin de gebruiker al anticipeert op dit soort personen niet uitstaan. Nu misschien weer terug naar de discussie?quote:Op zondag 11 september 2005 02:24 schreef RM-rf het volgende:
Scandum, je hele post wordt een beetje 'dom' op het moment als je realiseert dat een IQ-cijfer eigenlijk gewoon een 'index' is, waarbij IQ=100 als een zekere norm wordt gehouden
De algemene welvaart zal stijgen, hetgeen zoals gebruikelijk ook ten goede komt aan de zwakkere sociale klasse. De huidige lagere klassen hebben het bijv. een stuk beter dan de mijnwerkers uit de 19de eeuw.quote:Op zondag 11 september 2005 02:24 schreef RM-rf het volgende:
als iedereen minimaal een IQ van 120 heeft, is 120 opeens een 'zwakke intelligentie' en is bv 145 de 'norm'...
het effect dat je zult zien is dat mensen met een IQ van 120 alsnog tot de zwakkere sociale klasse behoren en rond moeten komen van laag betaald en simpel werk en een lagere opleiding hebben en deze vaak niet afmaken ...
Onzin, je denkfout ligt in het idee dat je in een utopisch 'vooruitgangsidee' vervalt, de aloude denktrand dat de mensheid zich altijd 'verbeterd' en dat dat zou komen door een hogere 'intelligentie-quotient' (en vraag je maar eens af wat een 'quotient' nu werkelijk is)...quote:Op zondag 11 september 2005 02:42 schreef Scandum het volgende:
[..]
De algemene welvaart zal stijgen, hetgeen zoals gebruikelijk ook ten goede komt aan de zwakkere sociale klasse. De huidige lagere klassen hebben het bijv. een stuk beter dan de mijnwerkers uit de 19de eeuw.
Hoe dit de maatschapij precies zal veranderen is moeilijk te zeggen, maar het zal zeker een verbetering zijn, alleen al vanwege de daling van misdaad die zal volgen.
beide punten lijken mee een duidelijke 'nee'quote:Op zondag 11 september 2005 02:43 schreef Bluesdude het volgende:
HUmmm back on topic
A Heeft de staat het recht levenspartners op te dringen aan haar burgers
B Heeft de staat het recht normale mensen verbieden kinderen te krijgen vanuit het doel van "rasverbetering"
Met een bodem IQ van 110 kan je eigenlijk al niet meer spreken over homo sapiens. Ik denk zelf niet dat er nog armoede zal zijn in zo'n samenleving, maar daar heb ik geen goede argumenten voor behalve het verschil tussen europa en afrika, wat ook grotendeels op intelligentie valt terug te leiden.quote:Op zondag 11 september 2005 02:42 schreef RM-rf het volgende:
Uiteindelijk gaat het vaak ook om de verdeling van welvaart, net zoals ook de verdeling en concurrentie tussen intelligentie iets is dat je niet moet veront-achtzamen (met misschien het idee dat er een mogelijkheid zijn van het scheppen van een utopische heilstaat, van enkel mensen met een 'hoog IQ')
A Nee, en dit is ook niet echt realistisch.quote:Op zondag 11 september 2005 02:43 schreef Bluesdude het volgende:
A Heeft de staat het recht levenspartners op te dringen aan haar burgers
B Heeft de staat het recht normale mensen verbieden kinderen te krijgen vanuit het doel van "rasverbetering"
'Homo Sapiens' betekent 'De denkende mens", bedoel je dat als de mensheid het volgens jouw heilige Getal van van 110 bereikt heeft, 'denken' overbodig geworden is?quote:Op zondag 11 september 2005 03:04 schreef Scandum het volgende:
[..]
Met een bodem IQ van 110 kan je eigenlijk al niet meer spreken over homo sapiens.
Ben je nou weer een mier aan 't neuken? Als ik de wereld zo bekijk word er weinig nagedacht trouwens.quote:Op zondag 11 september 2005 03:21 schreef RM-rf het volgende:
'Homo Sapiens' betekent 'De denkende mens", bedoel je dat als de mensheid het volgens jouw heilige Getal van van 110 bereikt heeft, 'denken' overbodig geworden is?
Breekt dan de Utopische heilstaat aan? als de mens eenmaal niet meer 'denkt'?
Maar heeft de positieverbetering van de lagere klassen te maken met een IQstijging?quote:Op zondag 11 september 2005 02:42 schreef Scandum het volgende:
[..]
De algemene welvaart zal stijgen, hetgeen zoals gebruikelijk ook ten goede komt aan de zwakkere sociale klasse. De huidige lagere klassen hebben het bijv. een stuk beter dan de mijnwerkers uit de 19de eeuw.
Waarom zou de misdaad dalen? Slimme mensen worden geen boef?quote:Hoe dit de maatschapij precies zal veranderen is moeilijk te zeggen, maar het zal zeker een verbetering zijn, alleen al vanwege de daling van misdaad die zal volgen.
omdat er veel betere methoden zijn om het menselijk lichaam te manipuleren, dan via de natuurlijke weg. denk aan genetische verbeteringen en eventueel cyborgs. dat is veel wenselijker dan dit soort restrictieve maatregelen.quote:Op zondag 11 september 2005 01:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Heeft voor een groot deel te maken met scholing, dus er zit zeker een intelligentie faktor inbegrepen.quote:Op zondag 11 september 2005 10:50 schreef sigme het volgende:
Maar heeft de positieverbetering van de lagere klassen te maken met een IQstijging?
Alle onderzoeken wijzen dit uit, vooral wat gewelds misdrijven betreft.quote:Waarom zou de misdaad dalen? Slimme mensen worden geen boef?
Over geschikt bedoel je? Misschien dat een kantoor z'n eigen troep moet gaan opruimen bij een gebrek aan schoonmakers, hetgeen misschien nog zo slecht niet is. Er zal al met al ook minder troep gemaakt worden omdat het verantwoordelijkheids gevoel meestal toeneemt bij een hogere intelligentie. Je kent dat syndroom wel, van die hoog begaafde kindjes die janken om alle honger in de wereld.quote:Mij lijkt dat je nogal een ontwrichte samenleving krijgt als een IQ onder de 110 (vergeleken met huidige standaard) een uitzondering is. Er zijn allerlei werkzaamheden die wel gedaan moeten worden om een samenleving draaiende te houden, en waarvoor die mensen met een hoog IQ totaal ongeschikt zijn.
laten we jou maar eens gedwongen opnemenquote:Op zaterdag 10 september 2005 15:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laten we serieus hierover praten
En dan vind jij het gek dat men over hitler begintquote:Op zondag 11 september 2005 01:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid zou een aantal betatesters kunnen aanwijzen die (tegen betaling) zich opwerpen als genetiscj proegkonijn.. en dus kinderen verwekken bij proefpartners om de betrouwbaarheid van de partneraanwijzing te verbeteren en te onwikkelen.
Welnee. Mensen met hoog IQ geloven ook in goden, sterrebeelden, rascistische theorieën, baarlijke nonsens. Verder zijn ze net zo egoïstisch en altruiïstisch als mensen met minder hoog IQ.quote:Op zondag 11 september 2005 12:13 schreef Scandum het volgende:
Over geschikt bedoel je? Misschien dat een kantoor z'n eigen troep moet gaan opruimen bij een gebrek aan schoonmakers, hetgeen misschien nog zo slecht niet is. Er zal al met al ook minder troep gemaakt worden omdat het verantwoordelijkheids gevoel meestal toeneemt bij een hogere intelligentie. Je kent dat syndroom wel, van die hoog begaafde kindjes die janken om alle honger in de wereld.
Een hoop achterlijke dingen die we nu voor lief nemen zullen in iedergeval als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Dit klopt niet helemaal. Uit diezelfde onderzoeken blijkt dat 'negers' uit steden intelligenter zijn dan blanken van het platteland. Blijkbaar heeft omgeving een hele grote invloed.quote:Op zondag 11 september 2005 02:15 schreef Scandum het volgende:
Dat is appels met peren vergelijken. Alle wetenschappelijke onderzoeken tonen ook aan dat het verschil in intelligentie tussen europeanen en negers zeer groot is, dit is niet politiek correct maar wel de huidige conclusie. Dit zijn voornamelijk onderzoeken met adoptie door blanken, waar negers gemiddeld op 89 uitkomen, en aziaten op 110. De kleine genetische verschillen hebben dus een behoorlijke invloed.
Statistiek, en was het niet de statisticus die verdronk in een waterplas van gemiddeld 5 centimer diep?quote:Op zondag 11 september 2005 12:13 schreef Scandum het volgende:
Alle onderzoeken wijzen dit uit, vooral wat gewelds misdrijven betreft.
En ze begrijpen ook dat misdaad niet loont omdat als iedereen aan zijn eigen persoonlijke gewin denkt de wereld een stuk minder leuk is. Altruiïsme en IQ gaan hand in hand, dus wat dat betreft heb jij het mis.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:35 schreef sigme het volgende:
Welnee. Mensen met hoog IQ geloven ook in goden, sterrebeelden, rascistische theorieën, baarlijke nonsens. Verder zijn ze net zo egoïstisch en altruiïstisch als mensen met minder hoog IQ.
Vergeet niet dat IQ niks zegt over persoonlijkheid.
Er zijn zat intelligente mensen die het leuk vinden om met hun handen te werken. Het voordeel van intelligente werknemers is ook dat je makkelijker veranderingen kan doorvoeren en ingewikkeldere apparatuur. Je doet nu net of dat werk minderwaardig is. De automatisering zal ook een stuk verder zijn tegen die tijd, en dat vraagt weer om slimme mensen die de aparatuur kunnen bedienen.quote:En troep opruimen kan niks geen kwaad, ook niet voor iemand met hoog IQ. Maar als je een bevolking hebt waarbij een IQ lager dan 110 (verg huidige stndrd) uitzondering is: wie gaat er dan stratenmaken? Plantsoen bijhouden? In het slachthuis werken?
Daar zijn de hoog-IQ-tjes niet overgeschikt, maar gewoon ongeschikt.
Ik zou die resultaten graag zien, heb je en linkje? Verder zijn adoptie onderzoeken zo interessant omdat ze de omgevings variabele negeren, en dan zijn de verschillen die we zien wel erg groot.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:40 schreef sol1tair het volgende:
Dit klopt niet helemaal. Uit diezelfde onderzoeken blijkt dat 'negers' uit steden intelligenter zijn dan blanken van het platteland. Blijkbaar heeft omgeving een hele grote invloed.
IQ stijging komt door beter onderwijs, betere voeding, minder kinder mishandeling, en ouders met een hoger IQ. Op een gegeven moment komt hier echter een einde aan. Nederland heeft dit jaar het punt bereikt waar het gemiddelde IQ aan het dalen is, hoewel je daar weinig mensen over zult horen.quote:Ook is het gemiddelde IQ niet aan het dalen, maar aan het stijgen ... beter onderwijs enzo.
Geen linkje, wel een studieboek.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:14 schreef Scandum het volgende:
Ik zou die resultaten graag zien, heb je en linkje? Verder zijn adoptie onderzoeken zo interessant omdat ze de omgevings variabele negeren, en dan zijn de verschillen die we zien wel erg groot.
Geen idee of dit inderdaad het geval is. Maar het zou best kunnen, heb je hier cijfers van?quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:14 schreef Scandum het volgende:
IQ stijging komt door beter onderwijs, betere voeding, minder kinder mishandeling, en ouders met een hoger IQ. Op een gegeven moment komt hier echter een einde aan. Nederland heeft dit jaar het punt bereikt waar het gemiddelde IQ aan het dalen is, hoewel je daar weinig mensen over zult horen.
Dat heb je nu al een paar keer verteld, en ik heb je al verteld om Afrika met Europa te vergelijken, en dan mij uit te leggen dat een gemiddeld IQ dat 20 tot 30 punten lager ligt niet uitmaakt. Als ik jou zou moeten geloven zou Afrika net zo'n paradijs moeten zijn als Europa, niets minder is waar.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:41 schreef RM-rf het volgende:
Wat jij maar niet lijkt te doorzien, is dat als het minimale IQ 110 is, mensen met een IQ van 110 opeens 'zwakbegaafd' zijn en exact diezelfde lage positie krijgen als nu mensen met veelal een IQ van 90/85 ... een IQ is een quotient, ofwel een relatief getal, dat geen definitieve absolute waarde an sich is..
Je ziet hele volksstammen die geindoctrineerd worden dat IQ testen niets voorstellen, dat intelligentie een questie van scholing is, en dat misdaad veroorzaakt word door racisme. Niets is minder waar.quote:je ziet nu dat hele volksmassa's makkelijk denken dat een IQ een soort van Absolute Kwalificatie is tussen 'über' en 'unter'-menschen, een hoog IQ een garantie is voor maatschappelijk succes en een 'beter mens zijn'
En ze begrijpen ook dat misdaad prima loont als je het maar slim genoeg aanpakt..quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:07 schreef Scandum het volgende:
[..]
En ze begrijpen ook dat misdaad niet loont omdat als iedereen aan zijn eigen persoonlijke gewin denkt de wereld een stuk minder leuk is. Altruiïsme en IQ gaan hand in hand, dus wat dat betreft heb jij het mis.
Natuurlijk zijn er zat intelligente mensen die erg graag met hun handen werken. Maar de mate van afwisseling en beroep op creatieve vaardigheden die iemand met hoog IQ op prijs stelt en iemand met laag IQ verschillen (i.h.a.) wel. Er is veel ambachtelijk werk dat ruimschoots voldoende beroep doet op eigen inzicht, verantwoordelijkheid etcetera. Maar er blijft een deel zogenaam 'geestdodend' werk over dat niet geautomatiseerd kan worden, en toch moet worden uitgevoerd.quote:[..]
Er zijn zat intelligente mensen die het leuk vinden om met hun handen te werken. Het voordeel van intelligente werknemers is ook dat je makkelijker veranderingen kan doorvoeren en ingewikkeldere apparatuur. Je doet nu net of dat werk minderwaardig is. De automatisering zal ook een stuk verder zijn tegen die tijd, en dat vraagt weer om slimme mensen die de aparatuur kunnen bedienen.
De resultaten van de CITO toets en de stijging van de misdaad.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:21 schreef sol1tair het volgende:
Geen idee of dit inderdaad het geval is. Maar het zou best kunnen, heb je hier cijfers van?
Vergeet niet dat er meer competitie komt voor de betere banen, en dus het loon voor minder leuk werk omhoog zal gaan. De gehele maatschapij zal veranderen, dus is het zowiezo moeilijk om te zeggen welke effecten dit precies heeft.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:29 schreef sigme het volgende:
Ik ken trouwens aardig wat mensen die een HBO of academische opleiding hebben, en die ervoor gekozen hebben een beroep uit te oefenen op LBO niveau, maar dat zijn uitzonderingen.
Als ik ergens de indruk heb gewekt arbeid waarvoor geen hoog IQ vereist is minderwaardig te vinden dan heb ik me niet goed uitgedrukt
Ik zal eens rondneuzen of dit i.d.d. het geval is.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:50 schreef Scandum het volgende:
[..]
De resultaten van de CITO toets en de stijging van de misdaad.
Intelligente mensen krijgen ook minder kinderen, en intelligentie is voor een groot deel erfelijk.
Effecten zijn puur speculatief idd. Ik denk niet dat hogere beloning(geld, status) werk dat erg strijdig is met je persoonlijkheid voldoende aantrekkelijk zal maken. Wel iets, maar niet voldoende.quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:55 schreef Scandum het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er meer competitie komt voor de betere banen, en dus het loon voor minder leuk werk omhoog zal gaan. De gehele maatschapij zal veranderen, dus is het zowiezo moeilijk om te zeggen welke effecten dit precies heeft.
Geboorte beperking is vooral bij mensen met een IQ onder de 100 een probleem. Religie kan ook een behoorlijke invloed hebben, in welk geval periodieke onthouding gebruikt kan worden waar intelligentie een nog grotere rol speelt om ongelukjes te voorkomen. Dat heeft er vooral voor de komst van de pil er hard ingeslagen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:04 schreef sol1tair het volgende:
Met je laatste zin ben ik het niet helemaal eens, omdat het aantal kinderen m.i. voornamelijk afhangt van economische omstandigheden ... wat niet altijd door intelligentie bepaald wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |