abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30425399
Vanavond de gehele uitzending van 2Vandaag (18.20, ned2, na het journaal) gewijdt aan:

quote:
9/11: Aanslag of geschenk uit de hemel?

Was de aanval van 11 september 2001 meer dan alleen een aanslag? Of had de regering Bush misschien ook belang bij de aanval? In TweeVandaag het relaas van twee oud-ministers, Michael Meacher en Andreas von Bülow. Beide trekken het voorgeschotelde verhaal van 9/11 ernstig in twijfel.

De Duitser von Bülow diende in het derde kabinet van Helmuth Schmitt (1980-1982), de Brit Meacher in de regering van Tony Blair (1997-2003). Onafhankelijk van elkaar onderzochten beide heren de aanslagen op het World Trade Center en Pentagon, en de oorlog tegen het terrorisme die hieruit volgde.

Zowel Meacher als Von Bülow komen met opmerkelijke conclusies. Volgens hen is de oorlog tegen het terrorisme heel iets anders dan de regering Bush ons wil doen geloven. En kwamen de aanslagen eigenlijk wel goed van pas.

In de studio vanavond Amerika-deskundige Willem Post, die reageert op de reportage.
Bron: 2Vandaag

Ben benieuwd...
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:17:46 #2
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30425467
ik zal ook eens ff mijn TV afstemmen op 2 vandaag
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:18:56 #3
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30425509
dit topic was eerder. dus die andere moet dicht

fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30425601
Nee, de mijne was later, hier moet een slot op.
pi_30425631
Hmm interessant

Ik ga vanavond wel even kijken
pi_30425649
Nou, het zal mij benieuwen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_30425713
Die titel......

And so it begins....
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:26:56 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30425773
Conspiracy-theory goes mainstream?
pi_30425872
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Conspiracy-theory goes mainstream?
Ik denk niet dat ze gaan zitten beweren dat de aanslagen het werk van de CIA zijn hoor...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_30425905
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze gaan zitten beweren dat de aanslagen het werk van de CIA zijn hoor...
Heeft hij dat gezegd dan?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_30425924
quote:

[..]

Tis een feit dat Bush na 11 september zei: "Saddam, Saddam!"
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:31:41 #13
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30425958
jeeez NATUURLIJK heeft bush baat gehad bij de aanslagen...wat...een....nieuws
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_30426230
mij boeit het niks dat er een paar duizend willekeurige mensen dood zijn gegaan. ik vind het wel irritant dat ik nu overal dat gezeik over de "war on terrorism" aan moet horen
pi_30426438
ik zal vanavond mijn TV afstemmen op PlayStation 2
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30426523
quote:

[..]

De meningen van deze twee zijn al een paar jaar bekend. Ik heb er wel eens over gelezen maar precies herinner ik het mij ook niet meer, maar zo veel scheelt het niet. Dacht iets als: Amerika wist op zijn minst dat deze aanslagen gingen gebeuren en hebben ze, al dan niet met enige hulp, laten gebeuren.
Mja....
pi_30427779
Ik zal eens kijken...

Overigens zou ik nog wel willen geloven dat ze de aanslagen min of meer zagen aankomen en dat ze het goed konden gebruiken voor hun politieke agenda. Sinds de leugens over de wmd's in Irak en de bijbehorende oorlog ben ik alle vertrouwen in de integriteit van de hele regering Bush kwijt...
pi_30428802
Als je liegt om een oorlog te starten waarbij duizenden Amerikaanse jongeren en tienduizenden Irakezen sneuvelen dan ben je ook in staat om een aanslag in eigen land te plegen of passief toe te kijken als dat gebeurt.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_30429612
Ik moet zeggen dat dit toch best schokkend is...

Of er is hier sprake van geblunder op een ongekende schaal of... daar wil ik eigenlijk niet eens aan denken...
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:54:10 #21
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30429750
interessant verhaal, maar ik miste de conclusie een beetje. er werd een hele rits stellingen opgeworpen, de een wat beter beargumenteerd dan de ander, en ik verwacht daar dan een conclusie uit. maar dat heb ik er niet echt uit gehaald.

dat bepaalde lieden dit voorspeld hebben, er aanwijzingen waren dat ze dit van plan waren, een deel van de mensen bekend waren, er te traag gereageerd is, etc is allemaal heel mooi. maar wat wil je er nu mee bewijzen? dat er een groot stel incompetente idioten zitten op die plaatsen, dat die mensen het veel te druk hebben om alles na te lopen, of dat bush 9/11 zelf gepland heeft?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30429795
Tsja interessant en intrigerend.

Ik moet zeggen dat het overtuigend werd gebracht en er zeker legitieme conclusies en feiten werden aangedragen. Het enige waar ik een probleem mee heb is dat ze spreken met de achteraf waarheid.
Achteraf is alles heel duidelijk, de vraag is of het voor 11 september ook zo duidelijk was ondanks dat de feiten nu duidelijk op zijn plaats vallen.

Ik vond het overigens wel eenzijdig, ze hadden ook een of twee tegenstanders kunnen interviewen die de beweringen ontkrachten. Dan krijg je een evenwichtiger beeld.

Eerlijk gezegd hoop ik dat zulke dingen niet daadwerkelijk gebruikt zijn om meer macht te krijgen in de wereld. Dat zou betekenen dat de wereld niet ziek is maar doodziek.

Heeft iemand wellicht de link van dat document uit de jaren 90?
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:56:27 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30429809
Men durft er gewoon geen conclusie aan te koppelen Erwin, en dat zegt wel iets over de schaal van dit verhaal.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:01:01 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30429913
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:56 schreef MrX1982 het volgende:
Zoek met Google eens op "new pearl harbor".

En deze is ook leuk: http://www.newamericancentury.org/
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:02:24 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30429961
quote:

Ik vond het overigens wel eenzijdig, ze hadden ook een of twee tegenstanders kunnen interviewen die de beweringen ontkrachten. Dan krijg je een evenwichtiger beeld.
Je hebt het al jaren lang van de andere kant gehoord MrX.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:05:08 #26
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30430045
quote:
Achteraf is alles heel duidelijk, de vraag is of het voor 11 september ook zo duidelijk was ondanks dat de feiten nu duidelijk op zijn plaats vallen.
dat klopt. zo is het ook behoorlijk opmerkelijk te noemen dat de hofstadgroep binnen no time opgepakt was, en dat de terroristen in london vrij snel gepakt waren. dat is het hele probleem met dit soort zaken. het is onmogelijk om dit soort zaken allemaal aan elkaar te koppelen, en daaraan conclusies te verbinden die leiden tot een solide basis om iemand voor een behoorlijke tijd op te sluiten.

op grond van bovenstaande beweringen zou je ook kunnen stellen dat balkenende en blair schurken zijn die de aanslagen zelf gepland hebben. ik denk echter niet dat dit het geval is, en dat het gewoon een grondig (en vooralsnog onoverkomelijk) gebrek aan man- en rekenkracht is bij de geheime diensten die dit soort aanslagen moeten zien te voorkomen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30430058
Zeer interessante uitzending, dat er iets niet klopte aan het hele officiele 9/11 verhaal moest toch allang duidelijk zijn. Gelukkig besteed de mainstream media er ook al wat meer tijd aan.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:06:03 #28
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30430068
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je hebt het al jaren lang van de andere kant gehoord MrX.
in je ondertitel staat "Tegenwicht voor Evenwicht". mag ik vragen wat je daarmee bedoelt?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:06:40 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30430088
quote:
Rebuilding America's Defenses (september 2000)
Bedoel je die?
pi_30430200
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:47 schreef SocialDisorder het volgende:
ik zal vanavond mijn TV afstemmen op PlayStation 2
Nah,ik ga maar eens Nintendo16, Nintendo64 of Camecube kijken
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:09:41 #31
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30430204
quote:
Grappig. John Bolton was er bij betrokken.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_R._Bolton
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_30430300
In dat document staat:
quote:
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.
Dat vind ik bv. al wat anders dan hoe het in deze uitzending overkwam.

Het lijkt mij persoonlijk wel duidelijk dat degenen die deze strategie voorstonden, van 9-11 gebruik hebben gemaakt, maar dat lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch.
Wat ze nu eigenlijk allemaal exact probeerden aan te geven door op te sommen wat de VS allemaal wisten, was mij ook niet echt duidelijk.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:20:52 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30430600
Heb het net gekeken, en vond het vooral verdacht dat er echt absoluut heel weinig aan werd gedaan om het te voorkomen, en als ze dan iets op het spoor waren (een PC bijv.) werd de toegang geblokkeerd tot na 9/11

Dit maakt het een niet een andere aanslag dan anders. Al is het wel heel verdacht dat men het met alle macht doorgelaten is.

Hier kan btw. een slotje op, net geopend.
9/11 Aanslag of geschenk uit de hemel?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:24:12 #34
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30430740
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:12 schreef gorgg het volgende:

Wat ze nu eigenlijk allemaal exact probeerden aan te geven door op te sommen wat de VS allemaal wisten, was mij ook niet echt duidelijk.
Dat het zaakje in scene is gezet, maar ik weet niet of het slim is voor dat soort mensen om dat meteen te roepen, ze willen graag nog in wat andere TV programma's hun woordje doen vermoed ik, en als ze nu al roepen dat het in scene is gezet dan krijgt 't teveel kleur, het is daarvoor gewoon nog te vroeg denk ik.

Maar hoe die scene in elkaar zit, stel je voor, een poppetjesketting, het eerste poppetje is de VS overheid, het laatste poppetje is een terroristische cel, alleen weet die terroristische cel niets af van zijn link via de diverse poppetjes in het midden met de VS overheid, zo moet je het zien.

Een flinke zak met geld, wat mannetjes die de lokale taal goed spreken, en wat sociale vaardigheden, is genoeg om een heel land te ontwrichten, laat staan om een terroristische cel op te richten en die tegen je eigen land te laten samenspannen.

Ondertussen zorg je dat eventuele waarschuwingen in het eigen land in de doofpot worden gestopt.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:24:30 #35
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30430751
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:
Heb het net gekeken, en vond het vooral verdacht dat er echt absoluut heel weinig aan werd gedaan om het te voorkomen, en als ze dan iets op het spoor waren (een PC bijv.) werd de toegang geblokkeerd tot na 9/11
daar kun je zo een heel simpele verklaring voor verzinnen. bijvoorbeeld een slecht geoliede bureaucratische machine, of bazen die uit waren op een hoger verdacht persoon, en daarom geen 'loopjongens' wilden oppakken.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:25:32 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30430794
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:54 schreef -erwin- het volgende:
interessant verhaal, maar ik miste de conclusie een beetje. er werd een hele rits stellingen opgeworpen, de een wat beter beargumenteerd dan de ander, en ik verwacht daar dan een conclusie uit. maar dat heb ik er niet echt uit gehaald.

dat bepaalde lieden dit voorspeld hebben, er aanwijzingen waren dat ze dit van plan waren, een deel van de mensen bekend waren, er te traag gereageerd is, etc is allemaal heel mooi. maar wat wil je er nu mee bewijzen? dat er een groot stel incompetente idioten zitten op die plaatsen, dat die mensen het veel te druk hebben om alles na te lopen, of dat bush 9/11 zelf gepland heeft?
Ook reagered op de onderstaand post van MrX1982

Ik vind het vooral verdacht dat zelfs Condaleeza Rice ervan af wist, en het ook weer rondvertelde, een maand van tevoren, over mogelijke aanslagen per vliegtuigkaping, en er alsnog niks gebeurde.

Ook nadat het eerste vliegtuig zich in het WTC boorde, niks.

Die 9 maanden ervoor woken iets van 67 vliegtuigen af van hun route, en werden gecorrigeerd, al dan niet met de plaatstelijke luchtmacht in de USA, hier niet.

Vreemd, heel eng zelfs. Een tweede watergate?
pi_30430816
quote:
Eerlijk gezegd hoop ik dat zulke dingen niet daadwerkelijk gebruikt zijn om meer macht te krijgen in de wereld. Dat zou betekenen dat de wereld niet ziek is maar doodziek.
Jij denkt dat uberconservatieven als Rumsfeld niet over lijken gaan?
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:28:12 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30430895
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:24 schreef -erwin- het volgende:

[..]

daar kun je zo een heel simpele verklaring voor verzinnen. bijvoorbeeld een slecht geoliede bureaucratische machine, of bazen die uit waren op een hoger verdacht persoon, en daarom geen 'loopjongens' wilden oppakken.
Het persoontje was al opgepakt, echter, mocht de PC niet onderzocht worden, terwijl de persoon in de rechtbank al veroordeeld was.

Dan kan je duiden op een heeeeele vreemde rechtsgang (hoe kan men zo pedofelie aanpakken, ik noem maar wat ? ), of iets engs.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:32:11 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30431062
quote:

Troost je, de wereld is niet ziek, de wereld is niet doodziek, de wereld is prachtig.

Echter, er lopen bepaalde individuen rond op aarde die met hun spelletjes aardig wat schade aanrichten.

Geen gewoon mens wil vechten, geen mens wil ellende, ieder mens wil vrede, maar helaas laten veel mensen zichzelf als pionnen gebruiken door die bepaalde individuen.

Gewone mensen laten zichzelf teveel en te vaak exploiteren op basis van hun emoties, en worden daardoor blind.
pi_30431211
Toch geloof ik niet dat Bush zoiets doet

2 vandaag is down nu
pi_30431270
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:24 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat het zaakje in scene is gezet, maar ik weet niet of het slim is voor dat soort mensen om dat meteen te roepen, ze willen graag nog in wat andere TV programma's hun woordje doen vermoed ik, en als ze nu al roepen dat het in scene is gezet dan krijgt 't teveel kleur, het is daarvoor gewoon nog te vroeg denk ik.
Ik geloof niet dat ze dat denken, eerder dat ze denken dat de VS het doelbewust hebben laten gebeuren. Toch nog een wezenlijk verschil imo. Maar aan de hand van deze uitzending kan niet worden uitgesloten dat ze bv. van mening zijn dat ze denken dat de VS gewoon veel zwaardere fouten heeft begaan dan dat ze willen toegeven, maar dat zou de uitzending wel erg inconsistent maken.

Ik geloof trouwens niet dat dit een tweede watergate gaat worden. De mening van beide heren is al jaren bekend, al leken ze dat in de studio niet echt te weten. Von Bulow, Meacher

[ Bericht 0% gewijzigd door gorgg op 09-09-2005 19:45:42 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:39:49 #42
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30431341
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:37 schreef gorgg het volgende:

Ik geloof trouwens niet dat dit een tweede watergate gaat worden. De mening van beide heren is al jaren bekend, al leken ze dat in de studio niet echt te weten. Von Bulow, Meacher
Ja, die meningen zijn al lang bekend ja, er zijn nog veel meer mensen met meningen over 9/11 die al jaren bekend zijn, maar nog nooit op TV zijn geweest
pi_30431420
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:05 schreef -erwin- het volgende:
dat klopt. zo is het ook behoorlijk opmerkelijk te noemen dat de hofstadgroep binnen no time opgepakt was, en dat de terroristen in london vrij snel gepakt waren. dat is het hele probleem met dit soort zaken. het is onmogelijk om dit soort zaken allemaal aan elkaar te koppelen, en daaraan conclusies te verbinden die leiden tot een solide basis om iemand voor een behoorlijke tijd op te sluiten.
Dat is mijn probleem dus ook. Het valt nu allemaal duidelijk op zijn plaats en je kunt makkelijk in de andere theorie gaan geloven. Tuurlijk zullen er fouten zijn gemaakt bij de veiligheidsdiensten maar dat betekent nog niet dat het een allesomvattend plan is geweest om doelbewust mensen de dood in te jagen om vervolgens twee oorlogen te kunnen gaan voeren.
quote:
op grond van bovenstaande beweringen zou je ook kunnen stellen dat balkenende en blair schurken zijn die de aanslagen zelf gepland hebben. ik denk echter niet dat dit het geval is, en dat het gewoon een grondig (en vooralsnog onoverkomelijk) gebrek aan man- en rekenkracht is bij de geheime diensten die dit soort aanslagen moeten zien te voorkomen.
Ja idd het is veel moeilijker om conclusies te trekken voor, in dit geval 9/11, dan erna. Bovendien kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat deze 2 mensen in 2vandaag geen Bush voorstanders zijn.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Rebuilding America's Defenses (september 2000)
Bedoel je die?
Ja bedankt.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:26 schreef pberends het volgende:
Jij denkt dat uberconservatieven als Rumsfeld niet over lijken gaan?
Ik denk niet dat ze doelbewust mensen de dood in willen jagen. Waarom zouden ze dat wel willen en wat heeft dat met (uber)-conservatisme te maken?
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:45:31 #44
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30431510
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:42 schreef MrX1982 het volgende:

Ik denk niet dat ze doelbewust mensen de dood in willen jagen. Waarom zouden ze dat wel willen en wat heeft dat met (uber)-conservatisme te maken?
War, sacrifice, greater good.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:51:17 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30431693
Nou, het is bijvoorbeeld al wel te zien dat G.W. Bush met grote tegenzin de mensen in New Orleans helpt. Meer en meer mensen schamen zich daarvoor, maarja, emotionele mensen overleven het simpelweg niet in die tak van sport. Daar moet je gewoon meedogenloos zijn. Anders wordt je zo door een spermavlekje ontheven van je positie.
pi_30433103
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:45 schreef Hallulama het volgende:
War, sacrifice, greater good.
Greater good als in? Olie?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 september 2005 @ 20:38:20 #47
862 Arcee
Look closer
pi_30433287
Gezien. Erg interessant.

Vooral dat hopen op een nieuw Pearl Harbor en die dan krijgen in de vorm van 9/11 klonk aannemelijk.

Benieuwd of dit nog eens een heel nasty staartje gaat krijgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_30433378
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In ieder geval controle en het verwijderen van potentiële dreigen t.o.v. de VS lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_30433884
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, er werd melding van gemaakt in de uitzending dat een onderdeel van de strategie het grip krijgen op de grondstoffen in de wereld. Dat bereik je oa door in het midden-oosten een stevige vinger in de olie-pap te hebben.

Maar dat is alweer heel concreet, oer-conservatieven zoals genoemd hebben gewoon heel vaak een "het-doel-heiligt-de-middelen"-mentaliteit. Ze zien overal gevaar en willen dat "weg" hebben. Ze zijn er ook altijd van overtuigd dat ze het juiste doen, omdat het "greater good" ermee gediend is. Wat dat betreft is het nogal ironisch om te zien dat het moslim-extremisme wat ze bestrijden in principe wordt aangewakkerd door precies hetzelfde soort mensen.

Ik geloof ook zeker dat er binnen de verschillende veiligheidsdiensten mensen zijn die niet zo nauw kijken op een mensenleven. Wees eens eerlijk, verwacht jij dat de mannen die het voor het zeggen hebben binnen de CIA aardige lieve mensen zijn? Lijkt me niet het soort wat het schopt tot dat soort posities...

Wat mij vooral dwars zat aan dit verhaal was het feit dat die straaljagers pas zo laat in de lucht waren, vooral omdat het gewoon een standaarprocedure is en het de hele tijd gebeurt... Dan ga je echt afvragen of er misschien bewust iets werd tegengehouden...
pi_30434062
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:38 schreef Arcee het volgende:
Vooral dat hopen op een nieuw Pearl Harbor en die dan krijgen in de vorm van 9/11 klonk aannemelijk.
Tja, dat is waarschijnlijk echt zo, maar er zijn altijd mensen die hopen dat er "iets" gebeurt wat ze de mogelijkheid geeft om hun beleid/strategie/whatever door te drukken. De eerste gedachte bij deze mensen zal waarschijnlijk geweest zijn: "Hier kunnen we munt uit slaan", en niet het medeleven met de slachtoffers.

Zelfs die Duitser in de uitzending zei dat hij onmiddelijk dacht: "Wie heeft hier voordeel bij?". Daarna zei hij er snel achteraan dat hij natuurlijk eerst aan de slachtoffers dacht en blabla, maar dit was nou dus een typisch voorbeeld van hoe makkelijk mensen "zakelijk" gaan denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')