Eerst even zelf een reactie, normaal zou ik 9/11 complottheoriën direct doorverwijze naar TRU.
Gewoon omdat de bronnen erg onbetrouwbaar zijn, van mensen die zich niet openbaar willen maken, etc. etc.
Welnu, dit is iets anders, ik heb net de documantaire gezien op 2Vandaag, met een interview van toch wel 2 hoge notabelen.
Een oud-Duitse minister, die ook bij de geheime dienst had gewerkt, en nog iemand wiens naam ik even niet meer weet zo uit mijn hoofd. Ongetwijfeld hier te vinden:
2 Vandaagquote:
Was de aanval van 11 september 2001 meer dan alleen een aanslag? Of had de regering Bush misschien ook belang bij de aanval? In TweeVandaag het relaas van twee oud-ministers, Michael Meacher en Andreas von Bülow. Beide trekken het voorgeschotelde verhaal van 9/11 ernstig in twijfel.
De Duitser von Bülow diende in het derde kabinet van Helmuth Schmitt (1980-1982), de Brit Meacher in de regering van Tony Blair (1997-2003). Onafhankelijk van elkaar onderzochten beide heren de aanslagen op het World Trade Center en Pentagon, en de oorlog tegen het terrorisme die hieruit volgde.
Zowel Meacher als Von Bülow komen met opmerkelijke conclusies. Volgens hen is de oorlog tegen het terrorisme heel iets anders dan de regering Bush ons wil doen geloven. En kwamen de aanslagen eigenlijk wel goed van pas.
In de studio vanavond Amerika-deskundige Willem Post, die reageert op de reportage.
Natuurlijk vind ik niet alle complottheoriën waar, maar er zijn er wel zeker echte gebeurd, ik noem even de bekendste, "Het Watergate-schandaal rondom Nixon"
Is er dus, dan toch, uiteindelijk de kans dat er toch wat meer achterzit dan een paar zandhappers?
Zou Rumsfeld of Cheney er echt wat mee te maken hebben?
Er werd onder andere genoemd dat de defensie-afdeling een nieuwe Pearl Harbour nodig hadden, enkele jaren geleden.
Er werd genoemd dat 11 landen een lijst van 200 verdachtte personen opstuurden naar USA, waar alle kapers tussen zaten. Er was binnen Defensie bekend dat er gasten piloten-training nam en schiettrainingen deed. Deze werden niet in de gaten gehouden.
Een commissie voor onderzoek duurde 400 dagen voordat het opgesteld was, met een heel laag budget.
Als je dit terug-reflecteerd op je eigen Red-Alert kennis, weet je dat propaganda, en psychologie heel belangrijk zijn in een oorlog, om je eigen volk mee te krijgen. Wraak is gewoon een grote drijfveer.
Wat denken jullie?
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.