abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:19:34 #113
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30425530
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:09 schreef avw1982 het volgende:
Maar hoeveel meer moeten Nederlanders nog gaan doen voordat de Marokkanen intergreren? Ze blijven zichzelf zien als Marokkaan ipv Nederlander.
Oh is dat het doel? Dan kan je net zo goed niets doen. Ik ben 100% Marokkaan en 0,00000% Nederlander, dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor de meeste Marokkanen, grofweg 97,3%.

En wat doen de Nederlanders dan wel niet voor de Marokkanen wat ze niet voor andere groepen doen, krijgen ze gratis kleine flesjes Ketjap ofzo?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30425553
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie?
die vage redenatie wist je anders een paar post terug nog prima uit te leggen
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Veel Marokkanen voelen zich enkel Marokkaan omdat ze door Nederlanders behandelt worden als een "Marokkaan". Wellicht dat dit soort kennis en informatie ervoor zorgt dat dat verandert.
pi_30425565
quote:

[..]

Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie? Ik voel mezelf Hagenees, Friezen voelen zich Friezen, Chinezen zich Chinees en Hindoestanen voelen zich Hindoestaan. Zolang mensen hier wonen, de taal spreken, zich redden in het dagelijks leven, zich aan de wetten en omgangvormen houden en mensen wiens levenswijze ze niet aan staat negeren ipv molesteren dan zie ik niet in waarom je jezelf wat dan ook zou moeten voelen of juist niet zou moeten voelen.
Tuurlijk voelen de Chinezen zich nog Chinees maar waarom hoor je daar dan nooit iets over? Ze hebben zichzelf een plaats gegeven in de Nederlandse maatschappij zonder dat wij Nederlanders alles hebben moeten leren over China. Als de Chinezen dat kunnen moeten de Marokkanen dat toch ook wel lukken.
pi_30425602
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

die vage redenatie wist je anders een paar post terug nog prima uit te leggen
[..]
Context, my dear Watson, context
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30425668
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:20 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk voelen de Chinezen zich nog Chinees maar waarom hoor je daar dan nooit iets over? Ze hebben zichzelf een plaats gegeven in de Nederlandse maatschappij zonder dat wij Nederlanders alles hebben moeten leren over China. Als de Chinezen dat kunnen moeten de Marokkanen dat toch ook wel lukken.
Altijd weer die Chinezen als voorbeeld. Een van de allerslechtste voorbeelden van integratie. En ik kan het toch minimaal een beetje weten...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:26:31 #118
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30425758
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je leest dan zie je dat ik bepleit dat Marokkanen zich ook zeer zeker moeten veranderen. Daarnaast bepleit ik dat ook een groot deel van de Nederlanders moet veranderen. Voor een land dat tolerantie zo hoog in het vaandel heeft staan zijn we namelijk behoorlijk bekrompen en intolerant. Daarnaast wijzen wij maar al te graag anderen op hun verantwoordelijk heden maar staan we op onze achtste poten als we zelf ter verantwoording worden geroepen. Ik zeg niet dat de Marokkanen niet moeten veranderen, ik zeg enkel dat naast de Marokkanen ook de Nederlanders hun houding moeten veranderen.

Het selectief lezen van jouw kant zegt al genoeg over het ontwijken van jouw eigen verantwoordelijkheden.
Of niet natuurlijk. Misschien is een grote mate van tolerantie wel gewoon te hoog gegrepen.
Vampire Romance O+
pi_30425845
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je leest dan zie je dat ik bepleit dat Marokkanen zich ook zeer zeker moeten veranderen. Daarnaast bepleit ik dat ook een groot deel van de Nederlanders moet veranderen. Voor een land dat tolerantie zo hoog in het vaandel heeft staan zijn we namelijk behoorlijk bekrompen en intolerant. Daarnaast wijzen wij maar al te graag anderen op hun verantwoordelijk heden maar staan we op onze achtste poten als we zelf ter verantwoording worden geroepen. Ik zeg niet dat de Marokkanen niet moeten veranderen, ik zeg enkel dat naast de Marokkanen ook de Nederlanders hun houding moeten veranderen.

Het selectief lezen van jouw kant zegt al genoeg over het ontwijken van jouw eigen verantwoordelijkheden.
ik zeg ook nergens dat je zegt dat Marokkanen niet moeten vranderen. ik vond alleen de oorzaak van de problematiek afdoen als kip-ei wat te gemakkelijk. Overgens vind ik ook dat NLers nog wel wat meer kunnen doen ook. Dus nu we het toch eens zijn ga ik maar eens een terras opzoeken
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:40:49 #120
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30426229
quote:

[..]

Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie? Ik voel mezelf Hagenees, Friezen voelen zich Friezen, Chinezen zich Chinees en Hindoestanen voelen zich Hindoestaan. Zolang mensen hier wonen, de taal spreken, zich redden in het dagelijks leven, zich aan de wetten en omgangvormen houden en mensen wiens levenswijze ze niet aan staat negeren ipv molesteren dan zie ik niet in waarom je jezelf wat dan ook zou moeten voelen of juist niet zou moeten voelen.
Nou het is wel een oorzaak van de slechte integratie denk ik, Amerikanen zijn trots op hun land etc.
immigranten die daar komen willen graag deel uit maken daarvan en zijn dan ook trots als ze Amerikanen worden. Omdat wij eerder anti-chauvinistisch zijn is het bijna logisch dat allochtonen zich hier geen Nederlander voelen, omdat wij veels te weinig onze nationale en culturele ideniteit benadrukken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30426331
quote:
Oh is dat het doel? Dan kan je net zo goed niets doen. Ik ben 100% Marokkaan en 0,00000% Nederlander, dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor de meeste Marokkanen, grofweg 97,3%.

Misschien een goede reden voor jullie om ergens in Marokko in de bergen te gaan wonen en schapen te gaan hoeden ofzo. Ik weet niet hoor, het is maar een idee`tje. Voelen je voorouders zich ook weer helemaal thuis en wie weet, misschien als jullie daar weer lang genoeg wonen dat jullie door de huidige Marokkaanse bevolking ook weer als Marokkanen gezien worden.
eeeh
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:50:23 #122
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30426508
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En wat doen de Nederlanders dan wel niet voor de Marokkanen wat ze niet voor andere groepen doen, krijgen ze gratis kleine flesjes Ketjap ofzo?

²
Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? Het land dat ze mogelijkheden bood tot werk, uitkeringen en onderwijs die ze in Marokko niet hadden kunnen krijgen, keren ze dan de rug toe.
Dat zet je toch tot denken, niet?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_30426593
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? Het land dat ze mogelijkheden bood tot werk, uitkeringen en onderwijs die ze in Marokko niet hadden kunnen krijgen, keren ze dan de rug toe.
Stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Friesland, stel er breekt oorlog uit tussen Rotterdam en Amsterdam. Stel dat Nederland onder de zeespiegel verdwijnt en het enige land wat onze inwoners wil opvangen Marokko is. Stel, stel, stel, stel
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:58:27 #124
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30426752
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Friesland, stel er breekt oorlog uit tussen Rotterdam en Amsterdam. Stel dat Nederland onder de zeespiegel verdwijnt en het enige land wat onze inwoners wil opvangen Marokko is. Stel, stel, stel, stel
Slechte vergelijking, 2 Nederlandse steden met 2 landen met tegengestelde culturen en in de toekomst zelfs militaire allianties te vergelijken. Maar het is wel typerend dat je de vraag niet durft te beantwoorden.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:03:11 #125
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30426894
quote:

[..]

Dan zullen we als Marokkanen in Nederland een bemiddelende rol trachten te spelen en proberende de boel te sussen. En als dat niet werkt vechten we mee met Marokko.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:04:43 #126
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30426949
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan zullen we als Marokkanen in Nederland een bemiddelende rol trachten te spelen en proberende de boel te sussen. En als dat niet werkt vechten we mee met Marokko.

²
Precies.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:11:20 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30427158
Wat een idee weer.

De omgekeerde wereld.

Zou handig zijn om er een paar A4'tjes met Marokkaans voor beginners bij te doen, als we dan toch bezig zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:12:03 #128
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30427175
quote:

[..]

Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? .
Wat een slap geouwehoer zeg. Nee, ze gaan hun moederland en hun familie en achtergrond verraden, nou goed .

Als er oorlog uitbreekt zie hier de briljante argumentatie om alles wat toenadering zoekt tot Marokkanen de grond in te boren.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30427282
Niet meer dan een terechte hypotetische vraag lijkt me. Maakt meer dan duidelijk dat we hier met het paard van Troje te maken hebben, en dat we er goed aan zouden doen om deze voormalige gastarbeiders een enkeltje richting het vaderland te geven.
eeeh
pi_30427699
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:15 schreef DaveHarris het volgende:
Niet meer dan een terechte hypotetische vraag lijkt me. Maakt meer dan duidelijk dat we hier met het paard van Troje te maken hebben, en dat we er goed aan zouden doen om deze voormalige gastarbeiders een enkeltje richting het vaderland te geven.
Paard van Troje. Jij verwacht dat Nederland binnenkort in oorlog gaat met Marokko? 't Is een bullshit stelling die nergens op is gebaseerd.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:39:34 #131
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_30427933
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Clown.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:41:58 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30427982
Vreemd idee dat je een gebruikershandleiding nodig hebt om met elkaar om te gaan. Zoiets zou in principe natuurlijk moeten verlopen. Maar schijnbaar is er een of andere instructie nodig. Met 100 tellend boekwerk plus praktijk-ervaring dat nodig is naast de theorie-lessen.

Krijg je 3 jarige opleidingen ter beschikking bij LOI. Hoe ga je met Nederlanders/Marokkanen/Turken/Surinamers/Amerikanen/Etc ETc om.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:48:18 #133
67174 Dos37
Come on Twente
pi_30428149
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:54 schreef blink142 het volgende:

[..]

Fkujjer op met je zwakzinnige taalconstructies.

Hup, ga je Nederlands eens bijschaven. Als je leraar Nederlands dit onder ogen krijgt, pleegt hij zowat zelfmoord !
moej horen wie het zegt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_30428229
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Vreemd idee dat je een gebruikershandleiding nodig hebt om met elkaar om te gaan. Zoiets zou in principe natuurlijk moeten verlopen. Maar schijnbaar is er een of andere instructie nodig. Met 100 tellend boekwerk plus praktijk-ervaring dat nodig is naast de theorie-lessen.

Krijg je 3 jarige opleidingen ter beschikking bij LOI. Hoe ga je met Nederlanders/Marokkanen/Turken/Surinamers/Amerikanen/Etc ETc om.
Hé, verrassiing. Je hebt tientallen studies die te maken hebben met het omgaan met verschillende volkeren en culturen. Een simpel voorbeeld hier van is het vak engels wat je al vanaf de basisschool krijgt. Moeilijker zijn al de diverse cultuurstudies op universitair niveau.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:58:08 #135
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_30428437
De normale gang van zaken is toch dat er binnen 1 land in de publieke ruimte 1 civic culture is (cfr. Canada, nochthans een van de landen waar etnonationale identiteiten via het multiculturalisme aanvaard worden) waar iedereen zich naar te schikken heeft.

Dus niks "leren omgaan met", iedereen moet maar eens leren de vrijheden van de ander te respecteren... zonder speciaal cursusje.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_30428467
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:58 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De normale gang van zaken is toch dat er binnen 1 land in de publieke ruimte 1 civic culture is (cfr. Canada, nochthans een van de landen waar etnonationale identiteiten via het multiculturalisme aanvaard worden) waar iedereen zich naar te schikken heeft.
Zoals in de VS?
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:00:53 #137
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_30428506
Ik vind het niet eens zo'n slecht idee dat wij Nederlanders eens wat meer over andere culturen (die prominent in ons land wonen) te weten komen. Het gaat puur om de intentie. Verder vind ik het wel "grappig" dat sommigen hier dan zo defensief op reageren terwijl gedrag van de jeugd in de VS hier al jaren word gekopieerd, en onze "mooie" taal ook al jaren word vervuild met buitenlandse woorden. (of is het met dt?)
waarschijnlijk wel
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:01:28 #138
57381 DeGroeneRidder
pi_30428519
Nee, in de V.S. is er geen gedeelde civic culture (zo is men het er niet eens over eens dat in het publiek debat enkel verifieerbare, en bv. geen religieuze argumenten thuishoren). Eerder zoals in Canada of Frankrijk (hoewel ik niet akkoord ben met de Franse op bepaalde punten, maar soit).
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_30428545
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:43 schreef marcb1974 het volgende:
Het idee dat de Nederlanders zich wat meer verdiepen in de cultuur van andere landen is prima. Wat ik dan niet snap is dat hier Marokko dan weer 5 weken in de aandacht moet staan. De wereld is vrij groot, wat gebeurt er met Duitsland, Belgie, Engeland, Rusland (volgens mij vrij belangrijk voor de Nederlandse economie), VS (hetzelfe), Turkije (komen veel mensen vandaan). Beetje jammer dus dat het weer op marokko gericht is en niet op de wereld buiten Nederland in zijn geheel.
je vergeet China

ach zo zie je maar weer dat onze knuffelkakkerlakken weer eens onder de aandacht wordt geschoven, only in Holland
pi_30428557
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:01 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nee, in de V.S. is er geen gedeelde civic culture (zo is men het er niet eens over eens dat in het publiek debat enkel verifieerbare, en bv. geen religieuze argumenten thuishoren). Eerder zoals in Canada of Frankrijk (hoewel ik niet akkoord ben met de Franse op bepaalde punten, maar soit).
Canada met zijn Franse en Engelse culturen die in aparte delen van het land leven met andere talen, gewoontes en deelregeringen?
pi_30428602
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:02 schreef Mrln het volgende:

[..]

je vergeet China

ach zo zie je maar weer dat onze knuffelkakkerlakken weer eens onder de aandacht wordt geschoven, only in Holland
Hé, anders ga je weer terug naar de basisschool, niet voor die lessen Marokko, maar voor de taallessen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:13:00 #142
57381 DeGroeneRidder
pi_30428810
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Canada met zijn Franse en Engelse culturen die in aparte delen van het land leven met andere talen, gewoontes en deelregeringen?
Ja, dat Canada. "Franse en Engelse culturen" is echter een populair, gereïficeerd cultuurbegrip dat valselijk suggereert dat het twee tegengestelde culturen zijn. In werkelijkheid is cultuur flou, moeilijk te definiëren, gelaagd, veranderlijk, en niet perfect correlerend met etnische afkomst (zeker niet onder de autochtone bevolking, die in alle socio-economische klassen vertegenwoordigd is, en waarin dus volgens neo-marxististen, m.i. correct, alle cultuurstromingen aangetroffen worden). Canada is én multi-etnisch én multi-cultureel, maar dat belet niet dat er een gemeenschappelijke substraat-cultuur is.

[ Bericht 10% gewijzigd door DeGroeneRidder op 09-09-2005 18:19:14 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:29:50 #143
57381 DeGroeneRidder
pi_30429180
Cultuur is trouwens ook niet te verklaren vanuit etniciteit, dat zijn namelijk twee verschillende begrippen. Neem nou bv. die Marokkaan, ongeveer een jaar terug denk ik, die de dokter sloeg omdat die z'n vrouw een hand wilde geven. Dergelijk macho-gedrag zie je ook bij de autochtone bevolking die tot dezelfde socio-economische klasse behoort als de doorsnee Marokkaan/Turk. Marokkanen die iemand slaan doen dat niet omdat dat in het etniciteit ingebakken zit, of omdat hun godsdienst ze dat beveelt. Kijk maar naar al die jonge Marokkaantjes die gretig smullen van de westerse consumptiemaatschappij (GSM, belachelijk dure sportschoenen, etc.): religie is iets dat gebruikt wordt wanneer het je goed uitkomt, als het je opdraagt iets te doen waar je geen zin in hebt zet je het maar even opzij. Om gedrag van Marokkanen te verklaren heb je dan ook hetzelfde instrumentarium nodig als voor het verklaren van het gedrag van autochtonen: niet etniciteit, niet religie, maar de klassieke gedragswetenschappen: psychologie, sociologie, criminologie en economie. Miller bv. is van mening dat niet-utilitair geweld (bv. in dit geval het slaan van de dokter die je vrouw een hand geeft, en verder het pesten van Joden, het pesten van homo's, het intimideren van voorbijgangers, etc.) een uiting is van de specifieke normen en waarden van de arbeidersklasse (compatibel met mijn neo-marxistische cultuurnotie dus) (zgn. "focal concerns"), zoals "thoughness", "trouble", etc... Als zodanig zijn criminaliteitsvormen die disproportioneel veel voorkomen bij allochtonen dan ook een klasse-gerelateerd fenomeen, geen gevolg van etniciteitsbeelving of godsdienst. Haal je ze echter uit de economische periferie, dan gaan ze ook een veel burgerlijker bestaan leiden: enerzijds omdat ze er een belang bij hebben om hun sociale positie te handhaven (die nu toch nihil is), anderzijds omdat een verhoogd opleidingsniveau leidt tot meer sociaal liberalisme en een ander waardenpatroon: wat ik de "middenklassecultuur" zou noemen.

[ Bericht 21% gewijzigd door DeGroeneRidder op 09-09-2005 18:36:40 ]
pi_30430031
Jij hebt geen enter-toets?
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:06:53 #145
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_30430096
Met dit soort zaken laten mensen alleen maar zien dat ze geen Nederlander zijn, en het niet willen worden ook niet.

Zijn je Marokkaanse medeleerling hier geboren, wonen hier, en zijn hun ouders ook hier geboren en wonen ze hier al jaren, heeft iedereen een nederlands paspoort?

Ja? Dan ben je gewoon Nederlander.

Nee? Dan ben je inderdaad een Marokkaan en dan is het maar afwachten tot je visum verloopt, en dan kun je gewoon terug naar Marokko.

Dit is geen integratie, dit is segregratie.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_30430118
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Heel gek idee hoor, maar zouden die marokkaanse jongeren geen Nederlandse lesbrief moeten krijgen? Die moeten toch zoveel mogelijk integreren?
Jezus, je kan ook echt ieder plan afzeiken zeg.
pi_30430169
Met die lesbrief begrijpen de Nederlanders dan beter waarom Marokkanen tegen de maatschappij aanschoppen en waarom onder die bevolkingsgroep relatief veel criminaliteit is. Vertroetelen moet men ze. Een aai over de bol na een tasjesroof of een schouderklop na een gewapend overval op een supermarkt. Als je op je rechterwang wordt gespuugd draai je ook je linkerwang toe en zeg je dank je wel..........
pi_30430192
Het is natuurlijk ook echt heel slecht om wat meer over elkaar te weten
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:11:03 #149
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30430267
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:09 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk ook echt heel slecht om wat meer over elkaar te weten
Dat is juist heel goed, maar niet op deze manier.

Maak jij alvast even de folders over de Polen en Roemenen?

B.v.d.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30430335
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:11 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is juist heel goed, maar niet op deze manier.
Waarom niet?
pi_30430416
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met die lesbrief begrijpen de Nederlanders dan beter waarom Marokkanen tegen de maatschappij aanschoppen en waarom onder die bevolkingsgroep relatief veel criminaliteit is. Vertroetelen moet men ze. Een aai over de bol na een tasjesroof of een schouderklop na een gewapend overval op een supermarkt. Als je op je rechterwang wordt gespuugd draai je ook je linkerwang toe en zeg je dank je wel..........
En je vergeet al wordt een Nederlandse meid uitgescholden als hoer dit op te vatten als een compliment en als je normaal in de stad loopt en ze beginnen te ouwehoeren "Wat kijk je nou man" moet je gewoon antwoorden dat je kijkt hoe goed ze het hier wel niet hebben.

vrijdag 9 september 2005 @ 19:16:17 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30430436
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet?
Is een beetje de omgekeerde wereld.

Vertel jij me dan eens waarom dit alleen het geval is bij mensen van Marokkaanse afkomst

Dat begrijp ik dan niet.
pi_30430481
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:16 schreef popolon het volgende:

[..]

Is een beetje de omgekeerde wereld.

Vertel jij me dan eens waarom dit alleen het geval is bij mensen van Marokkaanse afkomst

Dat begrijp ik dan niet.
Zij lopen tegen de Nederlandse samenleven aan te schoppen en dat mogen wij gaan verhelpen. Logisch toch.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:19:08 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30430527
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:17 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Zij lopen tegen de Nederlandse samenleven aan te schoppen en dat mogen wij gaan verhelpen. Logisch toch.
Ah, nou begrijp ik het.
pi_30430578
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Ah, nou begrijp ik het.
Ga je mee naar Engeland ofzo, daar beetje overal aan tegen schoppen. Dan mogen de Engelsen dat zelf gaan oplossen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:22:30 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30430670
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:20 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ga je mee naar Engeland ofzo, daar beetje overal aan tegen schoppen. Dan mogen de Engelsen dat zelf gaan oplossen.
Ik ben net gaan wonen in de VS en moet zeggen, de mensen passen zich prima aan mij aan.

Op de scholen en in bedrijven werden allemaal leuke foldertjes uitgedeeld over Nederland. En Nederlands is per direct ingevoerd als verplichte taal.

Ik wens je veel succes in Engeland.
pi_30430746
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben net gaan wonen in de VS en moet zeggen, de mensen passen zich prima aan mij aan.

Op de scholen en in bedrijven werden allemaal leuke foldertjes uitgedeeld over Nederland. En Nederlands is per direct ingevoerd als verplichte taal.

pi_30430953
Ik snap trouwens niet waarom het over een land gaat dat voor Nederland niet echt economisch aantrekkelijk is. Informeer de mensen dan liever over de partners in de EU en over economische grootmachten. Daar moeten we het mee doen in de directe toekomst.

[ Bericht 1% gewijzigd door wonko op 09-09-2005 19:35:28 ]
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30431499
Laten ze die scholieren iets bijbrengen over China. Dat land heeeft tenminste toekomt en is zeer belangrijk voor het huidige en toekomste Nederland.

Verder zie ik het nut van die brief niet. Wanneer de Marokkaanse-gemeenschap haar storende elementen eens aan zou pakken neemt het begrip vanzelf toe. Wederzijds begrip komt niet tot stand door het lezen van een ongetwijfeld gekleurde tekst over Marokko.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30432091
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Mooie vergelijkbare situatie

pi_30432298
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:29 schreef wonko het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom het over een land gaat dat voor Nederland niet echt economisch aantrekkelijk is. Informeer de mensen dan liever over de partners in de EU en over economische grootmachten. Daar moeten we het mee doen in de directe toekomst.
Mijn wereld is groter dan alleen mijn portemonnee en de landen waarmee Nederland een handelsovereenkomst heeft.

Daarbij ben ik meer geinteresseert in de mensen bij mij in de straat dan in mensen waarmee ik waarschijnlijk nooit contact zal hebben.

Daarnaast moet ook jij het de rest van je leven stellen met Marokkanen, Antilianen, Turken, moslims en de meeste verwijfde homo's die je je maar kunt voorstellen. Die gaan echt niet weg als je ze weert uit je schoolboeken. Ze krijgt er wel meer onderlinge spanningen door als je dat doet, dat dan weer wel.
pi_30432406
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
Laten ze die scholieren iets bijbrengen over China. Dat land heeeft tenminste toekomt en is zeer belangrijk voor het huidige en toekomste Nederland.
De gemiddelde Nederlander merkt geen reet van China en de Chinezen in zijn dagelijks bestaan, lekker boeiend waar z'n kleding vandaan komt. Met de Marokaanse buurman heeft hij echter wel dagelijks te maken.
quote:
Verder zie ik het nut van die brief niet. Wanneer de Marokkaanse-gemeenschap haar storende elementen eens aan zou pakken neemt het begrip vanzelf toe.
Het is niet de Marokkaanse gemeenschap, het is de Nederlandse gemeenschap waarvan zou wel de kutmarokkaantjes als jij en ik deel uit maken.
quote:
Wederzijds begrip komt niet tot stand door het lezen van een ongetwijfeld gekleurde tekst over Marokko.
Ja, het Marokaanse brood zal zeker heel gekleurd gebakken gaan worden
pi_30432483
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Het feit dat jij denkt dat Marokkaans een taal is geeft al aan dat er ernstige behoefte is aan lesmateriaal over Marokko.
mij interesseert het niet wat ze daar spreken, want ik woon dr niet en zij wonen hier wel
pi_30432633
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:14 schreef Rikkert het volgende:

[..]

mij interesseert het niet wat ze daar spreken, want ik woon dr niet en zij wonen hier wel
Ga je nog meer domme opmerkingen maken of ga je nu fijn naar de TMF-chat?
pi_30432720
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ga je nog meer domme opmerkingen maken of ga je nu fijn naar de TMF-chat?
nog nooit geweest en ga ik niet heen ook.

ik heb geen hekel aan allochtonen ofzo (als ze normaal doen), als je dat denkt, ik vind dit alleen een beetje verkeerd om. Allochtonen moeten zich aan ons aanpassen en wij niet aan hun.
pi_30432801
Wat een hoogoplopende reacties weer over een lesbrief die het volgende bevat (en ja, dit is een herhaling, maar blijkbaar lezen mensen er graag overheen, omdat het hun mening niet ondersteund:

Dit is de beruchte lesbrief:

http://www.leerkracht.nl/show?id=90191

In de volgende groepen kan onderstaande worden behandeld:

groep 1&2
- praten over huisdieren
- marokkaans brood bakken
- praten over mensen uit andere landen

groep 3&4
- marokkaanse muziek
- praten waarvandaan alle kinderen komen
- muntthee uit marokko drinken

groep 5&6
- marokkaans dorp nabouwen in klei
- verhaal lezen over een Marokkaanse jongen in Nederland
- Toeristische informatie over Marokko

groep 7&8
- praten over markten in vgl. met Marokkaanse soek
- reisschema maken voor een reis naar Marokko
- actueel weerrapport maken van Marokko

Er waren al vergelijkbare lesbrieven die gaan over:

- belgie
- verenigd koninkrijk
- duitsland
- frankrijk
- afrika
- nederlandse antillen
- nederland, waterland
- poolgebieden
- typisch nederlands

Oftewel: nee, het is geen discriminatie, geen indoctrinatie. Het is eigenlijk zelfs niets nieuws, behalve dan dat Marokko eerder nog geen lesbrief kende (itt. tot vele andere landen).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_30432858
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:20 schreef Rikkert het volgende:

[..]

nog nooit geweest en ga ik niet heen ook.

ik heb geen hekel aan allochtonen ofzo (als ze normaal doen), als je dat denkt, ik vind dit alleen een beetje verkeerd om. Allochtonen moeten zich aan ons aanpassen en wij niet aan hun.
Iedereen moet zich altijd en overal aanpassen. Jij waarschijnlijk maar al te vaak aan mensen die slimmer zijn dan jij.
pi_30432945
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Iedereen moet zich altijd en overal aanpassen. Jij waarschijnlijk maar al te vaak aan mensen die slimmer zijn dan jij.
helaas niet voor jou, je zal me wel voor uitslover ofzo uitmaken, maar ik zit in VWO 5 en heb ook latijn

sorry, volgende keer beter...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')