Oh is dat het doel? Dan kan je net zo goed niets doen. Ik ben 100% Marokkaan en 0,00000% Nederlander, dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor de meeste Marokkanen, grofweg 97,3%.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:09 schreef avw1982 het volgende:
Maar hoeveel meer moeten Nederlanders nog gaan doen voordat de Marokkanen intergreren? Ze blijven zichzelf zien als Marokkaan ipv Nederlander.
die vage redenatie wist je anders een paar post terug nog prima uit te leggenquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie?
quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Veel Marokkanen voelen zich enkel Marokkaan omdat ze door Nederlanders behandelt worden als een "Marokkaan". Wellicht dat dit soort kennis en informatie ervoor zorgt dat dat verandert.
Tuurlijk voelen de Chinezen zich nog Chinees maar waarom hoor je daar dan nooit iets over? Ze hebben zichzelf een plaats gegeven in de Nederlandse maatschappij zonder dat wij Nederlanders alles hebben moeten leren over China. Als de Chinezen dat kunnen moeten de Marokkanen dat toch ook wel lukken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie? Ik voel mezelf Hagenees, Friezen voelen zich Friezen, Chinezen zich Chinees en Hindoestanen voelen zich Hindoestaan. Zolang mensen hier wonen, de taal spreken, zich redden in het dagelijks leven, zich aan de wetten en omgangvormen houden en mensen wiens levenswijze ze niet aan staat negeren ipv molesteren dan zie ik niet in waarom je jezelf wat dan ook zou moeten voelen of juist niet zou moeten voelen.
Context, my dear Watson, contextquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:20 schreef Kentaro het volgende:
[..]
die vage redenatie wist je anders een paar post terug nog prima uit te leggen
[..]
Altijd weer die Chinezen als voorbeeld. Een van de allerslechtste voorbeelden van integratie. En ik kan het toch minimaal een beetje weten...quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:20 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk voelen de Chinezen zich nog Chinees maar waarom hoor je daar dan nooit iets over? Ze hebben zichzelf een plaats gegeven in de Nederlandse maatschappij zonder dat wij Nederlanders alles hebben moeten leren over China. Als de Chinezen dat kunnen moeten de Marokkanen dat toch ook wel lukken.
Of niet natuurlijk. Misschien is een grote mate van tolerantie wel gewoon te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je leest dan zie je dat ik bepleit dat Marokkanen zich ook zeer zeker moeten veranderen. Daarnaast bepleit ik dat ook een groot deel van de Nederlanders moet veranderen. Voor een land dat tolerantie zo hoog in het vaandel heeft staan zijn we namelijk behoorlijk bekrompen en intolerant. Daarnaast wijzen wij maar al te graag anderen op hun verantwoordelijk heden maar staan we op onze achtste poten als we zelf ter verantwoording worden geroepen. Ik zeg niet dat de Marokkanen niet moeten veranderen, ik zeg enkel dat naast de Marokkanen ook de Nederlanders hun houding moeten veranderen.
Het selectief lezen van jouw kant zegt al genoeg over het ontwijken van jouw eigen verantwoordelijkheden.
ik zeg ook nergens dat je zegt dat Marokkanen niet moeten vranderen. ik vond alleen de oorzaak van de problematiek afdoen als kip-ei wat te gemakkelijk. Overgens vind ik ook dat NLers nog wel wat meer kunnen doen ook. Dus nu we het toch eens zijn ga ik maar eens een terras opzoekenquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je leest dan zie je dat ik bepleit dat Marokkanen zich ook zeer zeker moeten veranderen. Daarnaast bepleit ik dat ook een groot deel van de Nederlanders moet veranderen. Voor een land dat tolerantie zo hoog in het vaandel heeft staan zijn we namelijk behoorlijk bekrompen en intolerant. Daarnaast wijzen wij maar al te graag anderen op hun verantwoordelijk heden maar staan we op onze achtste poten als we zelf ter verantwoording worden geroepen. Ik zeg niet dat de Marokkanen niet moeten veranderen, ik zeg enkel dat naast de Marokkanen ook de Nederlanders hun houding moeten veranderen.
Het selectief lezen van jouw kant zegt al genoeg over het ontwijken van jouw eigen verantwoordelijkheden.
Nou het is wel een oorzaak van de slechte integratie denk ik, Amerikanen zijn trots op hun land etc.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat is dat zien en voelen als Marokkaan toch altijd weer voor een vage redenatie? Ik voel mezelf Hagenees, Friezen voelen zich Friezen, Chinezen zich Chinees en Hindoestanen voelen zich Hindoestaan. Zolang mensen hier wonen, de taal spreken, zich redden in het dagelijks leven, zich aan de wetten en omgangvormen houden en mensen wiens levenswijze ze niet aan staat negeren ipv molesteren dan zie ik niet in waarom je jezelf wat dan ook zou moeten voelen of juist niet zou moeten voelen.
quote:Oh is dat het doel? Dan kan je net zo goed niets doen. Ik ben 100% Marokkaan en 0,00000% Nederlander, dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor de meeste Marokkanen, grofweg 97,3%.
Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? Het land dat ze mogelijkheden bood tot werk, uitkeringen en onderwijs die ze in Marokko niet hadden kunnen krijgen, keren ze dan de rug toe.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh is dat het doel? Dan kan je net zo goed niets doen. Ik ben 100% Marokkaan en 0,00000% Nederlander, dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor de meeste Marokkanen, grofweg 97,3%.
En wat doen de Nederlanders dan wel niet voor de Marokkanen wat ze niet voor andere groepen doen, krijgen ze gratis kleine flesjes Ketjap ofzo?²
Stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Friesland, stel er breekt oorlog uit tussen Rotterdam en Amsterdam. Stel dat Nederland onder de zeespiegel verdwijnt en het enige land wat onze inwoners wil opvangen Marokko is. Stel, stel, stel, stelquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? Het land dat ze mogelijkheden bood tot werk, uitkeringen en onderwijs die ze in Marokko niet hadden kunnen krijgen, keren ze dan de rug toe.
Dat zet je toch tot denken, niet?
Slechte vergelijking, 2 Nederlandse steden met 2 landen met tegengestelde culturen en in de toekomst zelfs militaire allianties te vergelijken. Maar het is wel typerend dat je de vraag niet durft te beantwoorden.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Friesland, stel er breekt oorlog uit tussen Rotterdam en Amsterdam. Stel dat Nederland onder de zeespiegel verdwijnt en het enige land wat onze inwoners wil opvangen Marokko is. Stel, stel, stel, stel
Dan zullen we als Marokkanen in Nederland een bemiddelende rol trachten te spelen en proberende de boel te sussen. En als dat niet werkt vechten we mee met Marokko.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? Het land dat ze mogelijkheden bood tot werk, uitkeringen en onderwijs die ze in Marokko niet hadden kunnen krijgen, keren ze dan de rug toe.
Precies.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zullen we als Marokkanen in Nederland een bemiddelende rol trachten te spelen en proberende de boel te sussen. En als dat niet werkt vechten we mee met Marokko.²
Wat een slap geouwehoer zeg. Nee, ze gaan hun moederland en hun familie en achtergrond verraden, nou goedquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus stel er breekt oorlog uit tussen Nederland en Marokko. Wat gaan die 97,3% van alle Marokkanen doen? .
Dat zet je toch tot denken, niet?
Paard van Troje. Jij verwacht dat Nederland binnenkort in oorlog gaat met Marokko? 't Is een bullshit stelling die nergens op is gebaseerd.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:15 schreef DaveHarris het volgende:
Niet meer dan een terechte hypotetische vraag lijkt me. Maakt meer dan duidelijk dat we hier met het paard van Troje te maken hebben, en dat we er goed aan zouden doen om deze voormalige gastarbeiders een enkeltje richting het vaderland te geven.
Clown.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zullen we als Marokkanen in Nederland een bemiddelende rol trachten te spelen en proberende de boel te sussen. En als dat niet werkt vechten we mee met Marokko.²
moej horen wie het zegtquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:54 schreef blink142 het volgende:
[..]
Fkujjer op met je zwakzinnige taalconstructies.
Hup, ga je Nederlands eens bijschaven. Als je leraar Nederlands dit onder ogen krijgt, pleegt hij zowat zelfmoord!
Hé, verrassiing. Je hebt tientallen studies die te maken hebben met het omgaan met verschillende volkeren en culturen. Een simpel voorbeeld hier van is het vak engels wat je al vanaf de basisschool krijgt. Moeilijker zijn al de diverse cultuurstudies op universitair niveau.quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Vreemd idee dat je een gebruikershandleiding nodig hebt om met elkaar om te gaan. Zoiets zou in principe natuurlijk moeten verlopen. Maar schijnbaar is er een of andere instructie nodig. Met 100 tellend boekwerk plus praktijk-ervaring dat nodig is naast de theorie-lessen.
Krijg je 3 jarige opleidingen ter beschikking bij LOI. Hoe ga je met Nederlanders/Marokkanen/Turken/Surinamers/Amerikanen/Etc ETc om.
Zoals in de VS?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:58 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De normale gang van zaken is toch dat er binnen 1 land in de publieke ruimte 1 civic culture is (cfr. Canada, nochthans een van de landen waar etnonationale identiteiten via het multiculturalisme aanvaard worden) waar iedereen zich naar te schikken heeft.
je vergeet Chinaquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:43 schreef marcb1974 het volgende:
Het idee dat de Nederlanders zich wat meer verdiepen in de cultuur van andere landen is prima. Wat ik dan niet snap is dat hier Marokko dan weer 5 weken in de aandacht moet staan. De wereld is vrij groot, wat gebeurt er met Duitsland, Belgie, Engeland, Rusland (volgens mij vrij belangrijk voor de Nederlandse economie), VS (hetzelfe), Turkije (komen veel mensen vandaan). Beetje jammer dus dat het weer op marokko gericht is en niet op de wereld buiten Nederland in zijn geheel.
Canada met zijn Franse en Engelse culturen die in aparte delen van het land leven met andere talen, gewoontes en deelregeringen?quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:01 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nee, in de V.S. is er geen gedeelde civic culture (zo is men het er niet eens over eens dat in het publiek debat enkel verifieerbare, en bv. geen religieuze argumenten thuishoren). Eerder zoals in Canada of Frankrijk (hoewel ik niet akkoord ben met de Franse op bepaalde punten, maar soit).
Hé, anders ga je weer terug naar de basisschool, niet voor die lessen Marokko, maar voor de taallessen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:02 schreef Mrln het volgende:
[..]
je vergeet China
ach zo zie je maar weer dat onze knuffelkakkerlakken weer eens onder de aandacht wordt geschoven, only in Holland![]()
Ja, dat Canada. "Franse en Engelse culturen" is echter een populair, gereïficeerd cultuurbegrip dat valselijk suggereert dat het twee tegengestelde culturen zijn. In werkelijkheid is cultuur flou, moeilijk te definiëren, gelaagd, veranderlijk, en niet perfect correlerend met etnische afkomst (zeker niet onder de autochtone bevolking, die in alle socio-economische klassen vertegenwoordigd is, en waarin dus volgens neo-marxististen, m.i. correct, alle cultuurstromingen aangetroffen worden). Canada is én multi-etnisch én multi-cultureel, maar dat belet niet dat er een gemeenschappelijke substraat-cultuur is.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Canada met zijn Franse en Engelse culturen die in aparte delen van het land leven met andere talen, gewoontes en deelregeringen?
quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heel gek idee hoor, maar zouden die marokkaanse jongeren geen Nederlandse lesbrief moeten krijgen? Die moeten toch zoveel mogelijk integreren?
Dat is juist heel goed, maar niet op deze manier.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:09 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk ook echt heel slecht om wat meer over elkaar te weten
Waarom niet?quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat is juist heel goed, maar niet op deze manier.
En je vergeet al wordt een Nederlandse meid uitgescholden als hoer dit op te vatten als een compliment en als je normaal in de stad loopt en ze beginnen te ouwehoeren "Wat kijk je nou man" moet je gewoon antwoorden dat je kijkt hoe goed ze het hier wel niet hebben.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met die lesbrief begrijpen de Nederlanders dan beter waarom Marokkanen tegen de maatschappij aanschoppen en waarom onder die bevolkingsgroep relatief veel criminaliteit is. Vertroetelen moet men ze. Een aai over de bol na een tasjesroof of een schouderklop na een gewapend overval op een supermarkt. Als je op je rechterwang wordt gespuugd draai je ook je linkerwang toe en zeg je dank je wel..........
Is een beetje de omgekeerde wereld.quote:
Zij lopen tegen de Nederlandse samenleven aan te schoppen en dat mogen wij gaan verhelpen. Logisch toch.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Is een beetje de omgekeerde wereld.
Vertel jij me dan eens waarom dit alleen het geval is bij mensen van Marokkaanse afkomst
Dat begrijp ik dan niet.
Ah, nou begrijp ik het.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:17 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Zij lopen tegen de Nederlandse samenleven aan te schoppen en dat mogen wij gaan verhelpen. Logisch toch.
Ga je mee naar Engeland ofzo, daar beetje overal aan tegen schoppen. Dan mogen de Engelsen dat zelf gaan oplossen.quote:
Ik ben net gaan wonen in de VS en moet zeggen, de mensen passen zich prima aan mij aan.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:20 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ga je mee naar Engeland ofzo, daar beetje overal aan tegen schoppen. Dan mogen de Engelsen dat zelf gaan oplossen.![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben net gaan wonen in de VS en moet zeggen, de mensen passen zich prima aan mij aan.
Op de scholen en in bedrijven werden allemaal leuke foldertjes uitgedeeld over Nederland. En Nederlands is per direct ingevoerd als verplichte taal.
Ik wens je veel succes in Engeland.
Mooie vergelijkbare situatiequote:Op vrijdag 9 september 2005 19:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ben net gaan wonen in de VS en moet zeggen, de mensen passen zich prima aan mij aan.
Op de scholen en in bedrijven werden allemaal leuke foldertjes uitgedeeld over Nederland. En Nederlands is per direct ingevoerd als verplichte taal.
Ik wens je veel succes in Engeland.
Mijn wereld is groter dan alleen mijn portemonnee en de landen waarmee Nederland een handelsovereenkomst heeft.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:29 schreef wonko het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom het over een land gaat dat voor Nederland niet echt economisch aantrekkelijk is. Informeer de mensen dan liever over de partners in de EU en over economische grootmachten. Daar moeten we het mee doen in de directe toekomst.
De gemiddelde Nederlander merkt geen reet van China en de Chinezen in zijn dagelijks bestaan, lekker boeiend waar z'n kleding vandaan komt. Met de Marokaanse buurman heeft hij echter wel dagelijks te maken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
Laten ze die scholieren iets bijbrengen over China. Dat land heeeft tenminste toekomt en is zeer belangrijk voor het huidige en toekomste Nederland.
Het is niet de Marokkaanse gemeenschap, het is de Nederlandse gemeenschap waarvan zou wel de kutmarokkaantjes als jij en ik deel uit maken.quote:Verder zie ik het nut van die brief niet. Wanneer de Marokkaanse-gemeenschap haar storende elementen eens aan zou pakken neemt het begrip vanzelf toe.
Ja, het Marokaanse brood zal zeker heel gekleurd gebakken gaan wordenquote:Wederzijds begrip komt niet tot stand door het lezen van een ongetwijfeld gekleurde tekst over Marokko.
mij interesseert het niet wat ze daar spreken, want ik woon dr niet en zij wonen hier welquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het feit dat jij denkt dat Marokkaans een taal is geeft al aan dat er ernstige behoefte is aan lesmateriaal over Marokko.
Ga je nog meer domme opmerkingen maken of ga je nu fijn naar de TMF-chat?quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:14 schreef Rikkert het volgende:
[..]
mij interesseert het niet wat ze daar spreken, want ik woon dr niet en zij wonen hier wel![]()
nog nooit geweest en ga ik niet heen ook.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ga je nog meer domme opmerkingen maken of ga je nu fijn naar de TMF-chat?
Iedereen moet zich altijd en overal aanpassen. Jij waarschijnlijk maar al te vaak aan mensen die slimmer zijn dan jij.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:20 schreef Rikkert het volgende:
[..]
nog nooit geweest en ga ik niet heen ook.
ik heb geen hekel aan allochtonen ofzo (als ze normaal doen), als je dat denkt, ik vind dit alleen een beetje verkeerd om. Allochtonen moeten zich aan ons aanpassen en wij niet aan hun.
helaas niet voor jou, je zal me wel voor uitslover ofzo uitmaken, maar ik zit in VWO 5 en heb ook latijnquote:Op vrijdag 9 september 2005 20:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Iedereen moet zich altijd en overal aanpassen. Jij waarschijnlijk maar al te vaak aan mensen die slimmer zijn dan jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |