abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30381216
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:08 schreef pberends het volgende:

[..]

VVD liberaal? . Maar goed daar had ik wel eens een topic over geopend.
Lees jij weleens partijprogramma's?

GL liberaal noemen getuigd niet echt van kennis van zaken.
pi_30381359
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees jij weleens partijprogramma's?

GL liberaal noemen getuigd niet echt van kennis van zaken.
Nee, nooit. Maar de voorstellen van de VVD zijn nou niet echt liberaal te noemen.
pi_30381420
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, nooit. Maar de voorstellen van de VVD zijn nou niet echt liberaal te noemen.
Zoals?
pi_30381422
quote:
li·be·raal2 (bn.)
1 een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis met het maatschappelijk leven voorstaand
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied
Dat verhaal over overheidsbemoeienis zou de VVD in principe moeten winnen ware het niet dat er ook onder de VVD over het algemeen alleen maar meer ambtenaren bijkomen. En het afschaffen van regels schiet ook niet erg op...
Bij de ruimdenkendheid zit het probleem denk ik, de VVD is voornamelijk ruimdenkend op het moment dat je bovenmodaal, blank en man bent.... Op dat punt scoort GL naar mijn idee veel beter.
En over orthodox zolang de conservatieve vleugel niet de overhand krijgt valt dat nog wel mee gelukkig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30381438
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals?
ID plicht is in deze een erg belangrijke.
pi_30381488
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals?
Snacktax en 2partijenstelsel van VVD'er Hoogenvorst bijvoorbeeld. Hypotheekaftrek is de VVD ook helemaal voor (heeft niets met het liberalisme te maken; alhoewel het is zelfs in strijd met het liberalisme), voorbeelden te over.
pi_30381515
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Lees anders een keer het beginselprogramma van de VVD: Liberaal manifest. Pas een paar maandjes oud, dus geheel up-to-date (vorige beginselprogramma heeft 15 jaar dienst gedaan ofzo.

Ik vind het in beginsel redelijk liberaal. In theorie dient het als uitgangspunt voor politiek handelen, maar da's theorie natuurlijk..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30381748
drukke dag vandaag voor onze onderwijsministers :
quote:
Van der Hoeven en Rutte in Lingo

Uitgegeven op 08 september 2005 om 09:58 uur, bijgewerkt om 10:41

(Novum) - Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven (CDA) en haar staatssecretaris Mark Rutte (VVD) nemen het donderdag tegen elkaar op in het spelprogramma Lingo. Zij spelen met een voormalige analfabeet aan hun zijde in het kader van Wereldalfabetiseringsdag.

De door de Verenigde Naties georganiseerde dag vindt donderdag voor de 39e keer plaats. In Nederland staat de dag dit jaar in het teken van een brede aanpak van laaggeletterdheid. Ook voorzitter van de stichting Lezen en Schrijven prinses Laurentien is bij verschillende activiteiten aanwezig.

Het programma is om 09.00 uur begonnen. Rutte en de prinses openden de dag met een bezoek aan de Brabantse Van Gansewinkel Groep, een bedrijf dat veel doet om laaggeletterdheid op de werkvloer tegen te gaan. Rond 11.00 uur vindt in de centrale hal van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap een prijsuitreiking plaats. Rutte deelt prijzen uit aan organisaties en projecten die bijdragen aan de alfabetisering in Nederland.

Om 12.30 opent prinses Laurentien de fototentoonstelling Taal Centraal in de hal van het centraal station in Den Haag. De tentoonstelling is na opening vrij te bezoeken. In het provinciehuis van Zuid-Holland vindt vanaf 13.30 uur een symposium plaats over de samenwerking tussen overheid, en onderwijs en bedrijven bij de aanpak van alfabetisering.

[Copyright 2005, Novum]
http://www.nieuws.nl/bericht/4/40755
pi_30382112
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Snacktax en 2partijenstelsel van VVD'er Hoogenvorst bijvoorbeeld. Hypotheekaftrek is de VVD ook helemaal voor (heeft niets met het liberalisme te maken; alhoewel het is zelfs in strijd met het liberalisme), voorbeelden te over.
Hoogervorst noem ik ook niet liberaal. Je bent trouwens slecht op de hoogte van het standpunt wat betreft hypotheekrenteaftrek, VVD is tegen abrupte afschaffing wat compleet terecht is gezien de ervaringen daarmee in Zweden.

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wat er liberaal is aan GL.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2005 11:42:27 ]
pi_30382183
goed nieuws voor de gemeenten, om de afschaffing van het gebruikersdeel vd OZB deels op te vangen (naast de extra uitkering vh Rijk):
quote:
Gemeenten mogen belasting heffen op gsm-masten (EU-hof) (Belga 10:45)

(Belga) Een gemeente mag gsm-operatoren belasten indien die operatoren een gsm-mast plaatsen in die gemeente. Dit oordeelt het Europees Hof van Justitie in twee zaken, enerzijds Mobistar tegen de gemeente Fléron en anderzijds Proximus tegen de gemeente Schaarbeek.

De uitspraak komt als een verrassing, omdat de advocaat-generaal in zijn advies de operatoren gelijk had gegeven. Het Hof zelf in zijn arrest kiest volledig de kant van de gemeenten. Voor zover een belasting geen onderscheid maakt tussen oude en nieuwe operatoren, of binnenlandse en buitenlandse, is een belasting perfect binnen de grenzen van de Europese regels. Een richtlijn over mededinging tussen telecommunicatiediensten laat bij eerste lezing iets anders vermoeden, maar het Hof is formeel. En heeft bovendien het laatste woord. (kva)
http://www.demorgen.be/telex/?news=B272759
pi_30382185
Ik denk dat GL op he gebied van ruimdenkendheid een stuk beter scoort.
pi_30382282
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:43 schreef du_ke het volgende:

Westerpark: GL, het is een goed idee om in zomermaanden de belangrijkste stukken af te sluiten voor commerciele doeleinden, zo verdienen we ook nog een zakcentje aan de recreatieruimte waar tenslotte toch al belasting voor betaalt wordt
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30382395
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:43 schreef du_ke het volgende:
Iemand die de VVD alleen ruimdenkend noemt voor de bovenmodale blanke man vind ik niet ruimdenkend
pi_30382400
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:39 schreef pberends het volgende:
NOVA: volgende pvda-voorzitter

Echt fantastische tv was dit. Hele interview is online na te bekijken. Tenenkrommend en lachwekkend tegelijk. Trekt zich door de kritische vragen in het interview spontaan terug uit het kandidaatschap voor de nieuwe voorzitter van de PvdA.

het heeft 5 minuten geduurd en nu krijg je een of andere wanpresterende lokaal bestuurder als kandidaat (pvda db, A'dam-West geloof ik). Hoe lang zal het nog duren voordat daarover de beerput wordt opengetrokken
pi_30382899
quote:
Familie Bush verspreekt zich over Katrina
ANP

WASHINGTON - Niet alleen de Amerikaanse president George Bush heeft kritiek gekregen over de manier waarop hij sprak over de orkaan Katrina, ook zijn moeder heeft wenkbrauwen doen rijzen.

De voormalige first lady Barbara Bush suggereerde dat de orkaan voor sommige ‘minderbedeelden’ goed uitkwam, toen ze in Texas een noodonderkomen voor geëvacueerden uit New Orleans bezocht. ‘Wat ik hoor, en dat is een beetje beangstigend, is dat ze allemaal in Texas willen blijven’, zei de moeder van de president. ‘Veel van deze mensen hier waren toch al minderbedeelden, dus dit pakt eigenlijk wel gunstig uit voor ze.’

Haar zoon kreeg zelf stevige kritiek, toen hij op 1 september zei dat niemand had kunnen voorzien dat de dijken bij New Orleans het niet zouden houden. In werkelijkheid hadden verscheidene federale instanties en bureaus van de staat Louisiana het rampenscenario al geschetst, lang voordat Katrina aan land kwam.

Bij een andere gelegenheid probeerde Bush het moreel op te vijzelen van de honderdduizenden die hun woning kwijt zijn. Hij beloofde de huizen mooier dan ooit te herbouwen en richtte zich daarbij op een rijke en machtige senator. ‘Uit de puinhopen van het huis van Trent Lott zal een prachtig huis ontstaan. En ik verheug me erop bij hem op de veranda te zitten.’

Omstanders lachten gegeneerd. ‘Terwijl hij wordt omringd door arme mensen, praat hij over een senator’, zei een medewerker van het Amerikaanse Congres verbijsterd.
pi_30383010
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Typisch Bush, totaal geen contact met de realiteit. Maar goed, what else is new?
pi_30383034
laatste nieuws uit Oekraine:
quote:
Joesjtsjenko stuurt regering naar huis

KIEV (ANP) - President Viktor Joesjtsjenko van Oekraïne heeft de regering van premier Joelia Timosjenko ontslagen. Dat heeft het staatshoofd donderdag tijdens een persconferentie in Kiev verklaard. De ontbinding van de regering heeft te maken met een groot corruptieschandaal op het hoogste niveau.

Joesjtsjenko heeft de gouverneur van de oostelijke provincie Dnjepropetrovsk, Joeri Jekanoerov, benoemd tot voorlopig premier. Verder heeft de president het ontslag van het hoofd van de Oekraïense Raad voor Defensie en Veiligheid, Petro Porosjenko, geaccepteerd.

Porosjenko, een vertrouweling van Joesjtsjenko, diende eerder op de dag zijn ontslag in nadat hij was genoemd als een van de corruptste figuren in de regering, die vorig jaar na een volksopstand aan de macht kwam.

Oranje Revolutie

Degene die de beschuldigingen had geuit, voormalig stafchef Oleksandr Zintsjenko, nam eerder zelf ontslag. Zintsjenko, een van voornaamste organisatoren van de Oranje Revolutie die Joesjtsjenko aan de macht bracht, zei dat de corruptie in de huidige regering nog groter is dan in de regering van de vroegere president Leonid Koetsjma.

Om die reden nam donderdag ook vice-premier Nikolaj Tomenko zijn ontslag. ,,Ik wil niet langer de verantwoordelijkheid delen met diegenen die een systeem van corruptie hebben gecreëerd. De president heeft niet in de gaten wat er speelt''.
http://www.nrc.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/ANP-080905-099-anp.html

kan er iemand daar nog het vertrouwen in de regering terugwinnen?
pi_30383119
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Dat zal helaas nog wel een tijd duren. Het leek er even goed te gaan maar aan die corruptie ontsnappen blijft erg lastig. Zonde want het is een mooi land met veel mogelijkheden.
pi_30383145
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30383147
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Nope, de boel is helemaal vergiftigd daar
pi_30383161
Verbied megakaters!
pi_30383171
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Typisch Bush, totaal geen contact met de realiteit. Maar goed, what else is new?
Castro zou Texas eens binnen moeten vallen ofzo
pi_30383187
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Verbied megakaters!
.
pi_30383229
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Verbied megakaters!
Was het wel gezellig of heb je de geheimen van het Byzantijnse rijk met een potentieel slachtoffer gedeeld?
pi_30383283
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Was het wel gezellig of heb je de geheimen van het Byzantijnse rijk met een potentieel slachtoffer gedeeld?
Ik had vijf borrels, Harry. VIJF! En slechts drie ervan werden bevolkt door achttienjarigen! Die overigens maar zelf achter die geheimen moeten komen.
pi_30383359
want hun hebben alles hier verpest en de helft kan onderhand geen nederlands
pi_30383418
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:29 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik had vijf borrels, Harry. VIJF! En slechts drie ervan werden bevolkt door achttienjarigen! Die overigens maar zelf achter die geheimen moeten komen.
De introductieweek was toch vorige week?
pi_30383492
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

De introductieweek was toch vorige week?
Nee, bijna een maand geleden, knorremans. Maar dat was de universele introductie.
pi_30383534
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee, bijna een maand geleden, knorremans. Maar dat was de universele introductie.
wat was gister de gelegenheid?
pi_30383593
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

wat was gister de gelegenheid?
Bacheloruitreiking, propedeuseuitreiking, Open Dag Geschiedenis, je kent het wel, .
pi_30383693
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Bacheloruitreiking, propedeuseuitreiking, Open Dag Geschiedenis, je kent het wel, .
omdat het gister was zeker
pi_30383735
. (Alweer bijna een deel vol.)
pi_30383776
hoe heet een bachelor in de geschiedenis eigenlijk?

Voor ons soort mensen is de aanhef BSc (hon.)
pi_30383801
Ik heb geen idee, ik zit in het voorname oude systeem, waar je nog gewoon drs. en dr. kunt worden.
pi_30383828
pi_30383860
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:53 schreef Tafkahs het volgende:
Hier spreekt de ware faler.
pi_30384104
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hier spreekt de ware faler.
Als jij nou eens op een mooie nieuwe topictitel ging zitten broeden, dan hebben we allebei wat
pi_30384143
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als jij nou eens op een mooie nieuwe topictitel ging zitten broeden, dan hebben we allebei wat
Oww Jah?
pi_30384186
weet je 'm al?
pi_30384196
DSicht!
pi_30384214
  donderdag 8 september 2005 @ 13:09:21 #293
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30384250
Holy shit, een nieuw vak (management & organisatie) en meteen voor de volgende week 70 bladzijden doornemen. Het positieve is uiteraard dat de dame hier naast mij door de warmte enkel noodzakelijke kleding aan heeft.
pi_30384301
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:07 schreef Monidique het volgende:
DSicht!
Duinzigt?
pi_30384325
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Holy shit, een nieuw vak (management & organisatie) en meteen voor de volgende week 70 bladzijden doornemen.
Vind jij dat veel?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 8 september 2005 @ 13:11:43 #296
93744 Finder_elf_towns
pi_30384327
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:07 schreef Monidique het volgende:
DSicht!
Inrichting!
  donderdag 8 september 2005 @ 13:12:12 #297
93744 Finder_elf_towns
pi_30384346
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vind jij dat veel?
Voor het allereerste college vh jaar: ja.
pi_30384364
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Holy shit, een nieuw vak (management & organisatie) en meteen voor de volgende week 70 bladzijden doornemen. Het positieve is uiteraard dat de dame hier naast mij door de warmte enkel noodzakelijke kleding aan heeft.

Zoiets?

En nog christelijk ook met dat kruisje!
pi_30384400
pberends, het is hier geen Babes en Hunks.
pi_30384403
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:12 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zoiets?

En nog christelijk ook met dat kruisje!
Die is vast namens de SGP uit Staphorst gezonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')