ja en nog langere termijn gaatie toch wel weer naar beneden, we zijn gewoon net in de verkeerde tijd geborenquote:Op dinsdag 6 september 2005 16:59 schreef McCarthy het volgende:
bekijk het eens over de langere termijn. Dan is de trend omhoog, meer welvaart & hogere levensverwachting.
what goes up, must come downquote:Op dinsdag 6 september 2005 16:59 schreef McCarthy het volgende:
bekijk het eens over de langere termijn. Dan is de trend omhoog, meer welvaart & hogere levensverwachting.
Mjah vooral die maximumsnelheden zorgen ervoor dat we binnen de kortste keren een bananrepubliek binnen Europa zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in, een verbod voor scholieren in supermarkten, benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen, maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg, de nieuwe dure ziektekostenverzekering. Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt. Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld. Ons land holt achteruit.
Het blijkt vaak dat de gewone burger de dupe is van het nieuwe beleid, de echte criminelen prikken toch wel door de wet en de controles heen. Maar, zou het in het buitenland nu werkelijk beter zijn? Want Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.
Nee, ik heb niet de mogelijkheid om te emigreren, daar is toch wel enige ambitie voor nodig.
Dude met 80 km kunnen we net zo goed de vijfde versnelling weglatenquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:10 schreef Sickie het volgende:
[..]
Mjah vooral die maximumsnelheden zorgen ervoor dat we binnen de kortste keren een bananrepubliek binnen Europa zijn.![]()
mwoahquote:Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in, een verbod voor scholieren in supermarkten, benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen, maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg, de nieuwe dure ziektekostenverzekering. Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt. Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld. Ons land holt achteruit.
Het blijkt vaak dat de gewone burger de dupe is van het nieuwe beleid, de echte criminelen prikken toch wel door de wet en de controles heen. Maar, zou het in het buitenland nu werkelijk beter zijn? Want Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.
Nee, ik heb niet de mogelijkheid om te emigreren, daar is toch wel enige ambitie voor nodig.
Ja egwel, op naar de volgende hongerwinter in de vierde versnelling dan maar.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:12 schreef stukovich het volgende:
[..]
Dude met 80 km kunnen we net zo goed de vijfde versnelling weglaten
Als je niet stilstaat bij oorzaken en consequenties ja.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:
We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Mjah, ik vind ook dat die flitspalen boeven moeten gaan vangen!quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef longinus het volgende:
Overtredingen zijn nu eenmaal makkelijker aan te pakken dan een misdrijf.
Guernseyquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
mwoah
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
vd westerse landen zijn wij een aardige middenmoter. We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:31 schreef McCarthy het volgende:
dat zeg ik, middenmoter in de westerse wereld terwijl we natuurlijk op 1 hadden moeten staan.
Zodra de economie weer goed aantrekt en ons handelsbloed weer gaat kriebelen zullen we wel weer stijgen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:31 schreef McCarthy het volgende:
dat zeg ik, middenmoter in de westerse wereld terwijl we natuurlijk op 1 hadden moeten staan.
Ofwel, mensen die niet trots op Nederland zijn, zijn verwende nesten?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Monocultuur het volgende:
sommige lui beweren dat we niet mogen klagen omdat we zo'n rijk land zijn enzo. Waarom voelt het dan zo klote. Ik ben niet trots op Nederland. Ik zou eerder trots zijn op een derde wereld land waarbij iedereen de zeilen bij zet om er iets van te maken. Nee ik weet het zeker.
Nederland sucks!
Jij bent er zeker zo eentje die gaat emigreren en alleen maar kan zeiken in plaats van actie te ondernemen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Monocultuur het volgende:
sommige lui beweren dat we niet mogen klagen omdat we zo'n rijk land zijn enzo. Waarom voelt het dan zo klote. Ik ben niet trots op Nederland. Ik zou eerder trots zijn op een derde wereld land waarbij iedereen de zeilen bij zet om er iets van te maken. Nee ik weet het zeker.
Nederland sucks!
amenquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:56 schreef Spleasure het volgende:
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in,
identificatieplicht is in andere landen heel normaal. Gewoon even aan wennen.
een verbod voor scholieren in supermarkten,
Ligt aan de scholieren, niet aan de supermarkten, maar is wel een negatief punt idd. Ook hier: volgens mij doet Nederland niet onder voor andere landen
benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen,
We zijn idd duurder dan andere landen, maar ook daar stijgen de benzineprijzen wanneer ze hier stijgen.
maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg,
zeurpiet
de nieuwe dure ziektekostenverzekering.
geen idee hoe zich dat verhoudt met andere landen
Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt.
Appels en peren vergelijken? Let volgende keer op de parkeerbordjes....
Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld.
Nederland heeft echter ook zo weinig verkeersdoden dat we orgaandonoren te kort komen. Andere (vergelijkbare) landen hebben vanwege het hogere aantal verkeersdoden genoeg orgaandonoren. Wat wil je liever?
Gek dat je niet zeurt over de files. Volgens mij rijd ik liever met 80 km/uur over de snelweg dan dat ik met 8 km/uur in een file sta ...
Ons land holt achteruit.
overhaaste conclusie
En dankzij diezelfde vrijheid mag jij het niet met ze eens zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting
Dat is omdat we met z'n allen een stelletje huilies zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Monocultuur het volgende:
of ons land achteruit holt, kan je alleen aflezen aan het gevoel wat mensen eraan overhouden.
en als ik e.e.a. goed gevolgt heb is iedereen behoorlijk ontevreden in dit land.
FOK is geen afspiegeling van de maatschappij hoorquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Monocultuur het volgende:
of ons land achteruit holt, kan je alleen aflezen aan het gevoel wat mensen eraan overhouden.
en als ik e.e.a. goed gevolgt heb is iedereen behoorlijk ontevreden in dit land.
Als ik in Amerika wil wonen emigreer ik wel hoor. En daar loopt het ook niet zo goed met die mooie plannetjes hé?quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:24 schreef itsalex het volgende:
Nederland is al achteruit gegaan. Maar we gaan nog verder want genoeg is nog niet genoeg. Het kabinet kijkt gewoon waar we nog meer geld uit de zak van de consument kan krijgen. Doodstraf invoeren lijkt me een mooi begin. Zijn we van heel veel problemen van de gevangenis en TBS af. Daarna allochtonenbeleid aanpassen. De werkloosheid aanpakken. Ministers aanpakken(salaris omlaag en meer verantwoordelijkheid). De consument de kans geven zich te ontwikkelen en dan kunnen we weer er tegen aan denk ik. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan maar ergens moet je beginnen.
Aangezien het een natuurwet is dat de politiek altijd alleen maar achter de feiten aan kan hollen, is het eerder zo:quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Ja, maar daar worden er vrijwel geen mensen op beboet. Dat is iets typisch Nederlands, eenvoudige maar lastige regeltjes handhaven. Op vakantie heb ik mijn paspoort meestal in het hotel liggen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:56 schreef Spleasure het volgende:
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in,
identificatieplicht is in andere landen heel normaal. Gewoon even aan wennen.
HongKong met hun 6 miljoen inwoners staat zelfs boven Nederland en Zwitserland, zelfs boven hun voormalige kolonisten Groot Brittanië.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
mwoah
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
vd westerse landen zijn wij een aardige middenmoter. We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Lees "Tijd van onbehagen" van Ad Verbrugge eens, dan kom je er achter dat de mensen die zo ontevreden zijn dat aan zichzelf te danken hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Monocultuur het volgende:
quote:Op woensdag 7 september 2005 08:57 schreef Positive_Thinking het volgende:
Nederland holt achteruit met zulke azijnzeikers als topicstarter. (no offence)
Laat mij die ontwikkeling op lange termijn dan maar eens zien. CPB rapportje ofzo?quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:59 schreef McCarthy het volgende:
Ben het er idd mee eens dat de criminaliteit in Nederland veel te lichtzinnig wordt aangepakt.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:08 schreef dVTB het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar wil het nog wel een keer herhalen: Nederland is dringend toe aan een grondige herijking van het strafrecht. Hoewel ik niet aan emigreren denk, onderschrijf ik wel de visie van TS. De gewone burger wordt op alle mogelijke manieren uitgekleed, terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Da's nogal typerend voor de huidige samenleving... je wilt zelf geen gezeik van de politie als je een keer een regel overtreedt, maar anderen die jouw veiligheid in gevaar brengen moeten zo zwaar mogelijk gestraft worden.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:08 schreef dVTB het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar wil het nog wel een keer herhalen: Nederland is dringend toe aan een grondige herijking van het strafrecht. Hoewel ik niet aan emigreren denk, onderschrijf ik wel de visie van TS. De gewone burger wordt op alle mogelijke manieren uitgekleed, terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Kan je hier wat voorbeelden van noemen?quote:Op woensdag 7 september 2005 12:08 schreef dVTB het volgende:
terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Jij snapt het verschil niet tussen een regel overtreden en het plegen van misdrijven. Als ik mijn auto fout parkeer, overtreed ik een regel. Als ik daarvoor een bon krijg, heb ik die verdiend. Het punt is alleen dat dit soort kleine verkeersovertredingen met alle mogelijke middelen worden aangepakt, terwijl de grootste criminelen weg komen met lachertjes van straffen.quote:Op woensdag 7 september 2005 12:27 schreef Flurry het volgende:
Da's nogal typerend voor de huidige samenleving... je wilt zelf geen gezeik van de politie als je een keer een regel overtreedt, maar anderen die jouw veiligheid in gevaar brengen moeten zo zwaar mogelijk gestraft worden.
Och daar hebben we weer een zwartkijker die zich verongelijkt voelt door het huidige beleid. Jij noemt een aantal gevolgen op van het huidige beleid. Heb je je ooit weleens verdiept in de achterliggende gedachten van de maatregelingen die zijn getroffen? Jij bent zo'n typische Wilders stemmer, gevoelig voor populistische uitspraken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Waarom ga je TS beledigen in plaats van zijn opmerkingen met echt goede argumenten te weerleggen. Als hij/zij zo 'simplistisch' is, moet het jou als intellectueel toch geen enkele moeite kosten om zijn woorden te weerleggen? In plaats daarvan ga je beledigen. Iets wat TS in dit topic niet deed, dus bevind jij je kennelijk op een lager niveau.quote:Op woensdag 7 september 2005 13:22 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Och daar hebben we weer een zwartkijker die zich verongelijkt voelt door het huidige beleid. Jij noemt een aantal gevolgen op van het huidige beleid. Heb je je ooit weleens verdiept in de achterliggende gedachten van de maatregelingen die zijn getroffen? Jij bent zo'n typische Wilders stemmer, gevoelig voor populistische uitspraken.
Ten eerste hebben moslim extremisten geen vrij spel. Er wordt uitvoerig door de AIVD gecontroleerd op fundamentalisten en extremisten. Jij noemt alleen moslims, dat zijn echt niet de de enige problemen lieverd.
Ohh dan noem je de verkeersboetes, gohhh wat vervelend voor je. Als je gaat emigreren en ik hoop dat je dat ook echt gaat doen. Dan zal het je verbazen dat je elders ook parkeergeld moet betalen. Vervolgens kom je tot de slotsom Nederland holt achteruit. Je bent werkelijk waar nog simplistischer dan het achtereind van een koe. HULDE!
bron: Nederlander wil sterke leiderquote:'Nederlanders net verwende kinderen'
Arjo Klamer, professor in de Economie van Kunst en Cultuur aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, zegt naar aanleiding van het klaaggedrag van de Nederlanders dat we ons minder als verwende kinderen moeten gedragen en zelf moeten werken aan een betere samenleving. Dat de overheid niet goed luistert naar de taal van de samenleving, dat klopt volgens hem wel, maar een sterke leider hebben we niet nodig vindt Klamer.
De professor denkt dat een sterke man als Pim Fortuyn een ramp voor ons land zou betekenen: ''We zijn en blijven polderaars, we moeten vergaderen. Fortuyn zou een ramp geworden zijn.'' Bovendien, zo zegt hij ''als Nederlanders iets niet tolereren, zijn het wel sterke leiders.''
Het grootste probleem ligt volgens Klamer overigens niet bij de overheid, maar bij de mensen zelf. ''Nederland is veel te weinig maatschappelijk georganiseerd. Dat uit zich bijvoorbeeld in een zeer klein aantal mensen dat zich bij een politieke partij heeft aangesloten. Nederlanders hebben te weinig over voor hun samenleving.'' Volgens Klamer moeten we ons minder als klant en meer als burger met eigen verantwoordelijkheden gaan gedragen.
Aanpassingen aan het rechtssysteem die er voor zorgen dat toekomstige Samir A's hard gestraft kunnen worden beperken jouw vrijheid ook enorm. Je pleit voor harde maatregelen, maar een simpele snelheidslimiet (ook een maatregel bijdraagt aan de veiligheid van anderen) kan je niet accepteren.quote:Op woensdag 7 september 2005 13:16 schreef dVTB het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Samir A die thuis een terroristische aanslag voorbereidt is toch wel even heel wat anders dan met 130 over de snelweg rijden. Als je dat verschil niet wilt of kunt zien, begrijp je er denk ik erg weinig van.
Zeggeh, krijg ik nog voorbeelden van zware criminelen die met fluwelen handschoenen worden aangepakt? Of is er alleen dat Samir A. voorbeeld?quote:Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Kan je hier wat voorbeelden van noemen?
Je wil graag een onderbouwing waarom ik denk dat de TS het aan het verkeerde eind heeft? Hij geeft een weergave van een aantal problemen die door de media zijn gehyped. Problemen met extremisten en fundamentalisten.quote:Op woensdag 7 september 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:
[..]
Waarom ga je TS beledigen in plaats van zijn opmerkingen met echt goede argumenten te weerleggen. Als hij/zij zo 'simplistisch' is, moet het jou als intellectueel toch geen enkele moeite kosten om zijn woorden te weerleggen? In plaats daarvan ga je beledigen. Iets wat TS in dit topic niet deed, dus bevind jij je kennelijk op een lager niveau.
En als jij het dan allemaal zo goed weet, leg jij dan eens uit wat er onwaar is aan de bewering van TS dat moslimextremisten vrij spel hebben. De zaak Samir A heb je kennelijk niet meegekregen? De boeken met oproep om homo's van daken te gooien kennelijk ook niet? Welke straffen zijn er uitgedeeld? - Wil je gaan uitleggen dat TS ongelijk heeft met zijn opmerking over paspoorten? Is het niet zo dat vooral 15-jarige pubertjes worden gepakt, terwijl aan het echte doel -verbetering van de veiligheid- volkomen wordt voorbijgegaan?
Is het niet zo dat automobilisten op tig manieren worden uitgemolken? Is het niet zo dat de politie vooral op snelheid controleert, in plaats van op ECHT asociaal verkeersgedrag waarmee anderen in gevaar worden gebracht? Is het niet zo dat misdadigers regelmatig wegkomen met bespottelijk lage straffen? - En vooral: waarom mag TS niet de conclusie trekken dat Nederland achteruit holt? Kom eens met een onderbouwing.
Hoezo? Wat is er zo moeilijk aan het bestraffen van mensen die thuis al het materiaal plus de plattegronden hebben liggen om een terroristische aanslag te plegen? Leg eens uit hoe dat mijn vrijheid gaat beperken?quote:Op woensdag 7 september 2005 13:58 schreef Flurry het volgende:
Aanpassingen aan het rechtssysteem die er voor zorgen dat toekomstige Samir A's hard gestraft kunnen worden beperken jouw vrijheid ook enorm.
Nee, ik pleit niet voor harde maatregelen, ik pleit voor een volledige herijking van ons strafrecht, voor een evenwichtiger verdeling. Als jij de daden van Samir A gaat vergelijken met iemand die te snel langs een flitspaal rijdt, is dat PRECIES hetgeen wat in dit land moet veranderen. Een dergelijke vergelijking moet je niet eens WILLEN maken.quote:Op woensdag 7 september 2005 13:58 schreef Flurry het volgende:
Je pleit voor harde maatregelen, maar een simpele snelheidslimiet (ook een maatregel bijdraagt aan de veiligheid van anderen) kan je niet accepteren. Je wilt dus beperking van andermans vrijheden ten behoeve van jouw veiligheid zonder je eigen vrijheden op te willen geven ten behoeve van andermans veiligheid.
quote:Op woensdag 7 september 2005 14:16 schreef Chewbacca het volgende:
Je wil graag een onderbouwing waarom ik denk dat de TS het aan het verkeerde eind heeft? Hij geeft een weergave van een aantal problemen die door de media zijn gehyped. Problemen met extremisten en fundamentalisten.
De AIVD gebruikt tal van tactieken om dit uit te bannen. Imams worden uitvoerig gecontroleerd op welke denkwijzes zijn hanteren. Er worden duizenden telefoongesprekken per dag afgetapt. Er zijn lijsten bekend met mogelijk extremisten die dagelijks gevolgd worden. Verder is het probleem met extremisme geen nationaal, maar internationaal probleem. Vrijwel elk land dit de oorlog in Irak heeft ondersteund heeft te kampen met dergelijke excessen.
Vervolgens klaagt meneer over het boete beleid. Je kan daar een mening over hebben. Dit betekent echt niet, dat het Nederlandse beleid, dat het boete beleid ten uitvoer brengt er voor zorgt dat Nederland achteruit holt. Feit: Als je 50 over de maximale toegestane rijdt ben je je rijbewijs kwijt en moet je voorkomen. Als je 55 rijdt moet je 35 euro betalen. Wat is het probleem? Ik vind het vrij helder.
De laatste jaren worden er in vergelijking met nu juist veel zwaardere straffen uitgedeeld dan tientallen jaren geleden. Ik denk ook dat er nog zwaadere straffen moeten worden uitgedeeld, echter vergeet niet dat je onze grondwet niet zo maar aan kan passen. Dat is een proces en je ziet nu al duidelijk een verandering. Ook hier gaat de conclusie van de TS niet op. Ik vind het gewoon een kansloos topic.
MAAR WAT VOOR VERGRIJPEN DAN? (Even hoofdletters omdat je mijn vorige 2 reacties gewoon negeerde).quote:Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
de aandacht gaat wel heel erg uit naar bepaalde zaken, terwijl mensen gewoon wegkomen met veel ernstiger vergrijpen (in het verkeer, maar ook in het algemeen).
Het niet vervolgen van Samir A heeft niets met gebrek aan fanatisme te maken, maar wel met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Als we die beginselen aanpassen, dan heeft dat gevolgen voor iedereen, dus ook voor jou. Je zal veroordeeld kunnen worden op basis van indirect bewijs. Dat zal je waarschijnlijk nooit daadwerkelijk gaan overkomen, maar het is wel een significante beperking van je rechten.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is er zo moeilijk aan het bestraffen van mensen die thuis al het materiaal plus de plattegronden hebben liggen om een terroristische aanslag te plegen? Leg eens uit hoe dat mijn vrijheid gaat beperken?
[..]
Nee, ik pleit niet voor harde maatregelen, ik pleit voor een volledige herijking van ons strafrecht, voor een evenwichtiger verdeling. Als jij de daden van Samir A gaat vergelijken met iemand die te snel langs een flitspaal rijdt, is dat PRECIES hetgeen wat in dit land moet veranderen. Een dergelijke vergelijking moet je niet eens WILLEN maken.
Je hebt mij NIET horen zeggen dat mensen niet mogen worden bekeurd voor te hard rijden, maar ik onderschrijf gewoon hetgeen TS zegt: de aandacht gaat wel heel erg uit naar bepaalde zaken, terwijl mensen gewoon wegkomen met veel ernstiger vergrijpen (in het verkeer, maar ook in het algemeen). Werden de Samir A's en haatzaaiende moskeeën maar eens met hetzelfde fanatisme bestreden als hardrijders. Dan was ik allang tevreden....
Als een dergelijke aanpassing van de grondbeginselen nodig is, moet dat maar. Het klimaat in Nederland vraagt daar gewoon om.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:33 schreef Flurry het volgende:
Het niet vervolgen van Samir A heeft niets met gebrek aan fanatisme te maken, maar wel met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Als we die beginselen aanpassen, dan heeft dat gevolgen voor iedereen, dus ook voor jou. Je zal veroordeeld kunnen worden op basis van indirect bewijs. Dat zal je waarschijnlijk nooit daadwerkelijk gaan overkomen, maar het is wel een significante beperking van je rechten.
quote:Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef Frank-NL het volgende:
Kan je hier wat voorbeelden van noemen?
Ik zou zeggen: pak een krant en lees. De voorbeelden vliegen je vrijwel dagelijks om de oren. Als ik die moet gaan opsommen, ben ik morgen nog bezig. Neem het hele TBS-systeem waarbij gevaarlijke psychopaten met 'proefverlof' mogen. Voor 'incidenten' die daardoor zijn gebeurd, kun je informatie inwinnen bij de heer P. Donner, minister van justitie.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:30 schreef Frank-NL het volgende:
MAAR WAT VOOR VERGRIJPEN DAN? (Even hoofdletters omdat je mijn vorige 2 reacties gewoon negeerde).
Vergeet niet dat onze rechtstaat al jaren zo functioneert. Nu omdat er meer geweld plaatsvindt wordt hier door media meer aandacht aanbesteed. Dit probleem speelt al tientallen jaren, maar nu wordt er plotseling aandacht aan besteed. Weet je hoe dat komt? ik welquote:Op woensdag 7 september 2005 15:06 schreef dVTB het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen: pak een krant en lees. De voorbeelden vliegen je vrijwel dagelijks om de oren. Als ik die moet gaan opsommen, ben ik morgen nog bezig. Neem het hele TBS-systeem waarbij gevaarlijke psychopaten met 'proefverlof' mogen. Voor 'incidenten' die daardoor zijn gebeurd, kun je informatie inwinnen bij de heer P. Donner, minister van justitie.
Enkele recente voorbeelden, alleen nog maar uit het Fok NWS forum geplukt:
- Meisjes van 13-14 verkrachten en wegkomen met 9 maanden jeugddetentie
- Islamitische school in de fik steken en wegkomen met 24 dagen tot 3 maanden jeugddetentie
- Verkrachter van kleine kinderen en baby krijgt 4 jaar cel + tbs
- Iemand doodslaan en wegkomen met 2,5 jaar (Mohammed A)
Natuurlijk speelt de sensatiebeluste media een grote rol, dat onderken ik gelijk. Maar ik denk dat er toch ook wel degelijk sprake is van een verharding in de maatschappij en van verschijnselen die we in het verleden veel minder kenden. Mijn mening is dat we ons strafrecht daarop zullen moeten aanpassen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:17 schreef Chewbacca het volgende:
Vergeet niet dat onze rechtstaat al jaren zo functioneert. Nu omdat er meer geweld plaatsvindt wordt hier door media meer aandacht aanbesteed. Dit probleem speelt al tientallen jaren, maar nu wordt er plotseling aandacht aan besteed. Weet je hoe dat komt? ik wel.
Je stelt naar mijn idee inderdaad terecht vast dat onze rechtsstaat jarenlang goed heeft gefunctioneerd, maar dat we nu met 'een probleem' kampen. Dus zullen we daar iets aan moeten doen. Ook al kost de aanpassing van stafmaten jaren, en ook al stuit dat op weerstanden, het is gewoon nodig om recht te doen en om burgers goed te beschermen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:17 schreef Chewbacca het volgende:
We moeten nou niet net doen of onze rechtstaat zo verrot is, jaren lang hebben wij het geaccepteerd en nu is het een probleem. We hebben onze ogen gesloten en nu zitten we op de blaren. Probleem is dat je niet zo maar even de strafmaat kan aanpassen, dat duurt jaren. En zal op veel tegenstand oplopen.
Klopt. We zijn het eigenlijk nagenoeg eens. Alleen zie jij hindernissen om wat aan het strafrecht te doen en denk ik dat we die hindernissen gewoon voor lief moeten nemen.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:17 schreef Chewbacca het volgende:
Met TBS ben ik het geheel met je eens, dat vind ik echt bedroevend slecht. Gelukkig wordt daar nu wel wat aangedaan. Maar het feit blijft dat er eerst iets moet gebeuren alvorens men overgaat tot het ondernemen van actie. Politiek is reactief en speelt alleen in op de problemen die op dat moment in een bepaalde maatschappij spelen. Noem het oppertunistisch, maar vrijwel niemand kent de gehele agenda van een politieke partij. Ze noemen alleen zaken waarmee ze stemmen kunnen trekken. Over een aantal jaren zijn er weer andere problemen, waar ook niet pro actief mee omgegaan is. Politiek is oppertunisme de voorbeelden die je noemt zijn het gevolg van struisvogelpolitiek in het verleden. Helaas geldt dat voor meer landen.
En is het strafrecht achteruit gegaan in al die jaren?? De laatste tijd gaan de straffen juist eindelijk omhoog en zie ik een lichte verbetering. Het kan altijd beter dat zel ik niet ontkennen, maar we zijn op gebied strafrecht de laatste jaren zeker niet achteruit gegaan.quote:Ik heb het al vaker gezegd, maar wil het nog wel een keer herhalen: Nederland is dringend toe aan een grondige herijking van het strafrecht. Hoewel ik niet aan emigreren denk, onderschrijf ik wel de visie van TS. De gewone burger wordt op alle mogelijke manieren uitgekleed, terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Het strafrecht is niet 'achteruit' gegaan, maar is hier van oorsprong vrij soft van aard. Straffen zijn in Nederland erg laag vergeleken met andere landen, we gedogen hier veel en het aantal opgeloste misdrijven is erg laag vergeleken met buurlanden. Anders gesteld: als je crimineel bent, loop je in Nederland relatief weinig risico.quote:Op donderdag 8 september 2005 07:25 schreef Positive_Thinking het volgende:
En is het strafrecht achteruit gegaan in al die jaren?? De laatste tijd gaan de straffen juist eindelijk omhoog en zie ik een lichte verbetering. Het kan altijd beter dat zel ik niet ontkennen, maar we zijn op gebied strafrecht de laatste jaren zeker niet achteruit gegaan.
De tijd veranderd en de mensen veranderen qua mentaliteit. De overheid heeft daar altijd een beetje achteraan gehobbeld en daar is eigenlijk niks in veranderd. De problemen die jullie nu aangeven zijn
- Een ouder beleid wat nu niet meer opgaat en aangepast zou moeten worden.
- Verandering van de maatschappij en gedrag waardoor regels aangepast moeten worden.
Als ik dan 1 achteruitgang kan constateren hieruit is het de samenlevig zelf waar we allemaal aan meewerken.
Ik hoop dat je dit alles toch niet zo serieus meent?? Want deze maatregelen komen niet alleen van justitie af, maar ook van de KNVB. Wist je dat je als supporter twee keer een straf boete kan krijgen voor 1 overtreding?? De KNVB heeft namelijk ook het recht om boetes en straffen op te leggen.quote:Vergelijk het bijvoorbeeld met voetbalvandalisme. Doordat dat de spuigaten uitloopt, zijn maatregelen getroffen zoals combi-regelingen, camera's, elektronisch huisarrest, clubcards, enzovoort. Waarom 'in het klein' wel maatregelen treffen en in het groot niet? Met andere woorden: waarom het strafrecht niet herzien, zodat het meer handvatten biedt om criminelen te bestrijden.
Derde Wereld land? De zeilen bij zetten? Hmm in Derde Wereldlanden zijn vaak militaire dictaturen, is veel corruptie, zijn vaak burgeroorlogen, vecht iedereen eigenlijk vooral voor zijn eigen leven, zijn eigen belangen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Monocultuur het volgende:
Nederland sucks!
Wat een onzin zeg. Derde wereldlanden zijn corrupt en men leeft van dag tot dag. Ben je trots op hun regering? Of ben je trots op de mensen die daar leven?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Monocultuur het volgende:
Nederland sucks!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |