abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30325184
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in, een verbod voor scholieren in supermarkten, benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen, maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg, de nieuwe dure ziektekostenverzekering. Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt. Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld. Ons land holt achteruit.

Het blijkt vaak dat de gewone burger de dupe is van het nieuwe beleid, de echte criminelen prikken toch wel door de wet en de controles heen. Maar, zou het in het buitenland nu werkelijk beter zijn? Want Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.

Nee, ik heb niet de mogelijkheid om te emigreren, daar is toch wel enige ambitie voor nodig.
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:59:53 #2
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30325315
bekijk het eens over de langere termijn. Dan is de trend omhoog, meer welvaart & hogere levensverwachting.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30325625
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:59 schreef McCarthy het volgende:
bekijk het eens over de langere termijn. Dan is de trend omhoog, meer welvaart & hogere levensverwachting.
ja en nog langere termijn gaatie toch wel weer naar beneden, we zijn gewoon net in de verkeerde tijd geboren
Gewoon, omdat het kan.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:10:28 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30325668
quote:
what goes up, must come down
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:10:32 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30325671
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:56 schreef amr_diab het volgende:
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in, een verbod voor scholieren in supermarkten, benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen, maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg, de nieuwe dure ziektekostenverzekering. Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt. Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld. Ons land holt achteruit.

Het blijkt vaak dat de gewone burger de dupe is van het nieuwe beleid, de echte criminelen prikken toch wel door de wet en de controles heen. Maar, zou het in het buitenland nu werkelijk beter zijn? Want Nederland is nog steeds een van de rijkste landen ter wereld.

Nee, ik heb niet de mogelijkheid om te emigreren, daar is toch wel enige ambitie voor nodig.
Mjah vooral die maximumsnelheden zorgen ervoor dat we binnen de kortste keren een bananrepubliek binnen Europa zijn.
Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:12:48 #6
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_30325747
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:10 schreef Sickie het volgende:

[..]

Mjah vooral die maximumsnelheden zorgen ervoor dat we binnen de kortste keren een bananrepubliek binnen Europa zijn.
Dude met 80 km kunnen we net zo goed de vijfde versnelling weglaten
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_30325783
Wat hebben we het toch slecht hier!
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:15:32 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30325819
quote:

mwoah
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
vd westerse landen zijn wij een aardige middenmoter. We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:16:10 #9
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30325845
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:12 schreef stukovich het volgende:

[..]

Dude met 80 km kunnen we net zo goed de vijfde versnelling weglaten
Ja egwel, op naar de volgende hongerwinter in de vierde versnelling dan maar.
Say your prayers
pi_30325848
Overtredingen zijn nu eenmaal makkelijker aan te pakken dan een misdrijf.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:17:04 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30325872
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:15 schreef McCarthy het volgende:

We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Als je niet stilstaat bij oorzaken en consequenties ja.

Misschien hadden we dan wel hele hoge eisen van de EU gehad of zo etc. etc.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:17:17 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30325876
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef longinus het volgende:
Overtredingen zijn nu eenmaal makkelijker aan te pakken dan een misdrijf.
Mjah, ik vind ook dat die flitspalen boeven moeten gaan vangen!
Say your prayers
pi_30325948
quote:

[..]

mwoah
vd westerse landen zijn wij een aardige middenmoter. We zijn niet het rijkst terwijl dat wel makkelijk gekunt had.
Guernsey
Jersey
British Virgin Islands
Bermuda
San Marino
Cayman Islands

Als we deze "landen" voor het gemak even weglaten, staan we op 14
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:31:20 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30326283
dat zeg ik, middenmoter in de westerse wereld terwijl we natuurlijk op 1 hadden moeten staan.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:35:28 #15
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_30326398
Maak er een nummer van, zoiets als '15 miljoen mensen'. Maar dan 17 miljoen mensen, nu gaat het toch echt achteruihuit, allochtonen bij de vleet en het scheelt ze allemaal geen fluihuitt.
etc.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_30326410
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:31 schreef McCarthy het volgende:
dat zeg ik, middenmoter in de westerse wereld terwijl we natuurlijk op 1 hadden moeten staan.
Waarom?
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:43:48 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30326651
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:31 schreef McCarthy het volgende:
Zodra de economie weer goed aantrekt en ons handelsbloed weer gaat kriebelen zullen we wel weer stijgen.

Heck, desnoods steken we in de USA nóg een paar dijkjes door, misschien slepen we nog een aantal contracten binnen.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:44:27 #18
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_30326674
sommige lui beweren dat we niet mogen klagen omdat we zo'n rijk land zijn enzo. Waarom voelt het dan zo klote. Ik ben niet trots op Nederland. Ik zou eerder trots zijn op een derde wereld land waarbij iedereen de zeilen bij zet om er iets van te maken. Nee ik weet het zeker.
Nederland sucks!
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:48:52 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30326788
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:44 schreef Monocultuur het volgende:
sommige lui beweren dat we niet mogen klagen omdat we zo'n rijk land zijn enzo. Waarom voelt het dan zo klote. Ik ben niet trots op Nederland. Ik zou eerder trots zijn op een derde wereld land waarbij iedereen de zeilen bij zet om er iets van te maken. Nee ik weet het zeker.
Nederland sucks!
Ofwel, mensen die niet trots op Nederland zijn, zijn verwende nesten?

Ik moet zeggen dat ik het toch wel tof vind dat het weer 'onze' mensen van Smit zijn die op het moment de boorplatformen van de US weer bijelkaar moeten rapen.
Ik ga naar huis.
pi_30326802
Maar Nederland is toch ook behoorlijk afhankelijk van de import/export...
dus zodra de import/export weer goed op gang komt zal het vanzelf wel beter gaan, wat het ook wel zal gaan....(zie FiPo)
Gewoon, omdat het kan.
pi_30326808
quote:
Nederland sucks!
Jij bent er zeker zo eentje die gaat emigreren en alleen maar kan zeiken in plaats van actie te ondernemen?
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:51:51 #22
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_30326851
actie nemen heeft weinig nut als er een groep is die het verpest.
pi_30326964
Geen paspoort bij je, dan ga je de cel in,
identificatieplicht is in andere landen heel normaal. Gewoon even aan wennen.

een verbod voor scholieren in supermarkten,
Ligt aan de scholieren, niet aan de supermarkten, maar is wel een negatief punt idd. Ook hier: volgens mij doet Nederland niet onder voor andere landen

benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen,
We zijn idd duurder dan andere landen, maar ook daar stijgen de benzineprijzen wanneer ze hier stijgen.

maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg,
zeurpiet

de nieuwe dure ziektekostenverzekering.
geen idee hoe zich dat verhoudt met andere landen

Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt.
Appels en peren vergelijken? Let volgende keer op de parkeerbordjes....

Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld.
Nederland heeft echter ook zo weinig verkeersdoden dat we orgaandonoren te kort komen. Andere (vergelijkbare) landen hebben vanwege het hogere aantal verkeersdoden genoeg orgaandonoren. Wat wil je liever?

Gek dat je niet zeurt over de files. Volgens mij rijd ik liever met 80 km/uur over de snelweg dan dat ik met 8 km/uur in een file sta ...

Ons land holt achteruit.
overhaaste conclusie
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:57:53 #24
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_30326994
yep, dus wat je wil zeggen is dat het altijd slechter kan.... het kan dus ook beter!
pi_30327010
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:56 schreef Spleasure het volgende:

een verbod voor scholieren in supermarkten,
Ligt aan de scholieren, niet aan de supermarkten, maar is wel een negatief punt idd. Ook hier: volgens mij doet Nederland niet onder voor andere landen

benzineprijzen die straks de 2 euro gaan halen,
We zijn idd duurder dan andere landen, maar ook daar stijgen de benzineprijzen wanneer ze hier stijgen.

maximumsnelheden van 80 km per uur op de snelweg,
zeurpiet

de nieuwe dure ziektekostenverzekering.
geen idee hoe zich dat verhoudt met andere landen

Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting terwijl de foutparkeerder steevast een fikse bon krijgt.
Appels en peren vergelijken? Let volgende keer op de parkeerbordjes....

Nederland heeft de meeste verkeersboetes ter wereld.
Nederland heeft echter ook zo weinig verkeersdoden dat we orgaandonoren te kort komen. Andere (vergelijkbare) landen hebben vanwege het hogere aantal verkeersdoden genoeg orgaandonoren. Wat wil je liever?

Gek dat je niet zeurt over de files. Volgens mij rijd ik liever met 80 km/uur over de snelweg dan dat ik met 8 km/uur in een file sta ...

Ons land holt achteruit.
overhaaste conclusie
amen
Gewoon, omdat het kan.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:02:06 #26
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_30327050
of ons land achteruit holt, kan je alleen aflezen aan het gevoel wat mensen eraan overhouden.
en als ik e.e.a. goed gevolgt heb is iedereen behoorlijk ontevreden in dit land.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:13:32 #27
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30327284
quote:
Moslimextremisten die vrij spel hebben vanwege de vrijheid van meningsuiting
En dankzij diezelfde vrijheid mag jij het niet met ze eens zijn.

Als er iets Nederlands is dan is het wel de vrijheid van meningsuiting, en dat is iets wat we met hand en tand moeten verdedigen. Filosofen als als Spinoza en Locke hadden dit land vroeger al als uitvalsbasis om vervolging in het moederland te voorkomen. Heck, zelfs de grondwet van de US had niet in zijn huidige vorm bestaan zonder vrijheid van meningsuiting hier in Nederland.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:14:08 #28
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30327303
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Monocultuur het volgende:
of ons land achteruit holt, kan je alleen aflezen aan het gevoel wat mensen eraan overhouden.
en als ik e.e.a. goed gevolgt heb is iedereen behoorlijk ontevreden in dit land.
Dat is omdat we met z'n allen een stelletje huilies zijn.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:16:31 #29
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_30327361
Mijn ziekekosten gaan omlaag.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_30327366
quote:
FOK is geen afspiegeling van de maatschappij hoor
pi_30327568
Nederland is al achteruit gegaan. Maar we gaan nog verder want genoeg is nog niet genoeg. Het kabinet kijkt gewoon waar we nog meer geld uit de zak van de consument kan krijgen. Doodstraf invoeren lijkt me een mooi begin. Zijn we van heel veel problemen van de gevangenis en TBS af. Daarna allochtonenbeleid aanpassen. De werkloosheid aanpakken. Ministers aanpakken(salaris omlaag en meer verantwoordelijkheid). De consument de kans geven zich te ontwikkelen en dan kunnen we weer er tegen aan denk ik. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan maar ergens moet je beginnen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:26:28 #32
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30327600
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:24 schreef itsalex het volgende:
Nederland is al achteruit gegaan. Maar we gaan nog verder want genoeg is nog niet genoeg. Het kabinet kijkt gewoon waar we nog meer geld uit de zak van de consument kan krijgen. Doodstraf invoeren lijkt me een mooi begin. Zijn we van heel veel problemen van de gevangenis en TBS af. Daarna allochtonenbeleid aanpassen. De werkloosheid aanpakken. Ministers aanpakken(salaris omlaag en meer verantwoordelijkheid). De consument de kans geven zich te ontwikkelen en dan kunnen we weer er tegen aan denk ik. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan maar ergens moet je beginnen.
Als ik in Amerika wil wonen emigreer ik wel hoor. En daar loopt het ook niet zo goed met die mooie plannetjes hé?
Ik ga naar huis.
pi_30327646
quote:
Aangezien het een natuurwet is dat de politiek altijd alleen maar achter de feiten aan kan hollen, is het eerder zo:

Ons land is hard achteruit geholt. De politiek is hard aan het werk om de puinhoop van het volk op te ruimen.

Eind jaren '90 had je de reclame 'de maatschappij, dat ben jij'. Echt, meer dan 50% van de bevolking heeft dat NIET begrepen. En nu moet de regering die 50% dus hardhandig te grazen nemen. Daar is de gewone, nette burger dan de dupe van. Maar in feite had die gewone, nette burger zijn medemens moeten tegenhouden van het misbruiken van de maatschappij. Sociale controle heet dat. Door de secularisatie van de maatschappij (steeds minder mensen naar de kerk) is er ook steeds minder sociale controle. Mensen gaan niet meer naar de kerk, maar mensen stoppen tegelijkertijd ook met de sociale controle. En DAAR ligt een heel groot deel van het probleem.

Inmiddels heeft de overheid de politie de taak gegeven om de sociale controle uit te voeren, door middel van de legitimatieplicht. Sja, eens moet het genoeg zijn. Als het volk niks doet dan klagen en huilen, moet de overheid ingrijpen.

Het zijn allemaal dingen die volgen uit andere dingen. Klagen heeft dus geen zin. De tijd dat je er iets aan kon/mocht doen is voorbij. Het volk heeft bewezen dat het niet zochzelf kan regeren. Je hebt een deel van je zelfbeschikking ZELF uit handen gegeven door je te misdragen of je afzijdig te houden.

Vrijheid is altijd makkelijker om af te pakken dan om te verwerven. Jammer dat de meeste mensen dat pas door krijgen wanneer hun vrijheid afgepakt is.

Een burger die de legitimatieplicht opgelegd krijgt is daarin in feite hetzelfde als een crimineel die de gevangenis ingaat: beide krijgen pas door hoe stom ze zijn geweest toen hun vrijheid afgepakt werd. Nederlanders zijn gewoon een ongeloofelijk stom volk.
pi_30328610
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:56 schreef Spleasure het volgende:
Ja, maar daar worden er vrijwel geen mensen op beboet. Dat is iets typisch Nederlands, eenvoudige maar lastige regeltjes handhaven. Op vakantie heb ik mijn paspoort meestal in het hotel liggen.
pi_30331101
quote:

[..]

mwoah
HongKong met hun 6 miljoen inwoners staat zelfs boven Nederland en Zwitserland, zelfs boven hun voormalige kolonisten Groot Brittanië.

-
pi_30342869
quote:
Lees "Tijd van onbehagen" van Ad Verbrugge eens, dan kom je er achter dat de mensen die zo ontevreden zijn dat aan zichzelf te danken hebben.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_30344347
Nederland holt achteruit met zulke azijnzeikers als topicstarte. (no offence)

Het enigste wat me grote zorgen baard van de gnoemde punten is het zorgstelsel. We hadden 1 van de beste zorgstelsels van de wereld zover ik me kan herinneren. In plaats van dar structureel een oplossing voor de hoge kostenm te vinden moest het maar op de schop en omgegooid worden.

De gevolgen ondervind nederland er nu van. We gaan langaam en zeker naar een amerikaans zorgstelsen en we weten hoe die is.
pi_30344373
Ach ja, vanmorgen stonde de agentjes de kas weer te spekken bij onze mooie 'snelweg' in spijkenisse (80 weg waar je 50 mag)
stelletje rukkers
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 7 september 2005 @ 09:02:15 #40
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_30344411
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:57 schreef Positive_Thinking het volgende:
Nederland holt achteruit met zulke azijnzeikers als topicstarter. (no offence)

Vraag me af wat TS zelf doet om Nederland te verbeteren. Of is daar ook teveel ambitie voor nodig?
...as always
pi_30346077
quote:
Laat mij die ontwikkeling op lange termijn dan maar eens zien. CPB rapportje ofzo?
pi_30349597
Ik heb het al vaker gezegd, maar wil het nog wel een keer herhalen: Nederland is dringend toe aan een grondige herijking van het strafrecht. Hoewel ik niet aan emigreren denk, onderschrijf ik wel de visie van TS. De gewone burger wordt op alle mogelijke manieren uitgekleed, terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
pi_30350001
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:08 schreef dVTB het volgende:
Ik heb het al vaker gezegd, maar wil het nog wel een keer herhalen: Nederland is dringend toe aan een grondige herijking van het strafrecht. Hoewel ik niet aan emigreren denk, onderschrijf ik wel de visie van TS. De gewone burger wordt op alle mogelijke manieren uitgekleed, terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Ben het er idd mee eens dat de criminaliteit in Nederland veel te lichtzinnig wordt aangepakt.
  woensdag 7 september 2005 @ 12:27:20 #44
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30350175
quote:
Da's nogal typerend voor de huidige samenleving... je wilt zelf geen gezeik van de politie als je een keer een regel overtreedt, maar anderen die jouw veiligheid in gevaar brengen moeten zo zwaar mogelijk gestraft worden.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_30350589
quote:
terwijl criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt. Dat deugt gewoon niet.
Kan je hier wat voorbeelden van noemen?
pi_30351743
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:27 schreef Flurry het volgende:

Da's nogal typerend voor de huidige samenleving... je wilt zelf geen gezeik van de politie als je een keer een regel overtreedt, maar anderen die jouw veiligheid in gevaar brengen moeten zo zwaar mogelijk gestraft worden.
Jij snapt het verschil niet tussen een regel overtreden en het plegen van misdrijven. Als ik mijn auto fout parkeer, overtreed ik een regel. Als ik daarvoor een bon krijg, heb ik die verdiend. Het punt is alleen dat dit soort kleine verkeersovertredingen met alle mogelijke middelen worden aangepakt, terwijl de grootste criminelen weg komen met lachertjes van straffen.

Sorry hoor, maar Samir A die thuis een terroristische aanslag voorbereidt is toch wel even heel wat anders dan met 130 over de snelweg rijden. Als je dat verschil niet wilt of kunt zien, begrijp je er denk ik erg weinig van.
pi_30351893
quote:

Och daar hebben we weer een zwartkijker die zich verongelijkt voelt door het huidige beleid. Jij noemt een aantal gevolgen op van het huidige beleid. Heb je je ooit weleens verdiept in de achterliggende gedachten van de maatregelingen die zijn getroffen? Jij bent zo'n typische Wilders stemmer, gevoelig voor populistische uitspraken.

Ten eerste hebben moslim extremisten geen vrij spel. Er wordt uitvoerig door de AIVD gecontroleerd op fundamentalisten en extremisten. Jij noemt alleen moslims, dat zijn echt niet de de enige problemen lieverd.

Ohh dan noem je de verkeersboetes, gohhh wat vervelend voor je. Als je gaat emigreren en ik hoop dat je dat ook echt gaat doen. Dan zal het je verbazen dat je elders ook parkeergeld moet betalen. Vervolgens kom je tot de slotsom Nederland holt achteruit. Je bent werkelijk waar nog simplistischer dan het achtereind van een koe. HULDE!
pi_30352553
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:22 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Och daar hebben we weer een zwartkijker die zich verongelijkt voelt door het huidige beleid. Jij noemt een aantal gevolgen op van het huidige beleid. Heb je je ooit weleens verdiept in de achterliggende gedachten van de maatregelingen die zijn getroffen? Jij bent zo'n typische Wilders stemmer, gevoelig voor populistische uitspraken.

Ten eerste hebben moslim extremisten geen vrij spel. Er wordt uitvoerig door de AIVD gecontroleerd op fundamentalisten en extremisten. Jij noemt alleen moslims, dat zijn echt niet de de enige problemen lieverd.

Ohh dan noem je de verkeersboetes, gohhh wat vervelend voor je. Als je gaat emigreren en ik hoop dat je dat ook echt gaat doen. Dan zal het je verbazen dat je elders ook parkeergeld moet betalen. Vervolgens kom je tot de slotsom Nederland holt achteruit. Je bent werkelijk waar nog simplistischer dan het achtereind van een koe. HULDE!
Waarom ga je TS beledigen in plaats van zijn opmerkingen met echt goede argumenten te weerleggen. Als hij/zij zo 'simplistisch' is, moet het jou als intellectueel toch geen enkele moeite kosten om zijn woorden te weerleggen? In plaats daarvan ga je beledigen. Iets wat TS in dit topic niet deed, dus bevind jij je kennelijk op een lager niveau.

En als jij het dan allemaal zo goed weet, leg jij dan eens uit wat er onwaar is aan de bewering van TS dat moslimextremisten vrij spel hebben. De zaak Samir A heb je kennelijk niet meegekregen? De boeken met oproep om homo's van daken te gooien kennelijk ook niet? Welke straffen zijn er uitgedeeld? - Wil je gaan uitleggen dat TS ongelijk heeft met zijn opmerking over paspoorten? Is het niet zo dat vooral 15-jarige pubertjes worden gepakt, terwijl aan het echte doel -verbetering van de veiligheid- volkomen wordt voorbijgegaan?

Is het niet zo dat automobilisten op tig manieren worden uitgemolken? Is het niet zo dat de politie vooral op snelheid controleert, in plaats van op ECHT asociaal verkeersgedrag waarmee anderen in gevaar worden gebracht? Is het niet zo dat misdadigers regelmatig wegkomen met bespottelijk lage straffen? - En vooral: waarom mag TS niet de conclusie trekken dat Nederland achteruit holt? Kom eens met een onderbouwing.
pi_30352660
Nederland holt snel achteruit, met doemdenkers zoals de TS
quote:
'Nederlanders net verwende kinderen'
Arjo Klamer, professor in de Economie van Kunst en Cultuur aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, zegt naar aanleiding van het klaaggedrag van de Nederlanders dat we ons minder als verwende kinderen moeten gedragen en zelf moeten werken aan een betere samenleving. Dat de overheid niet goed luistert naar de taal van de samenleving, dat klopt volgens hem wel, maar een sterke leider hebben we niet nodig vindt Klamer.

De professor denkt dat een sterke man als Pim Fortuyn een ramp voor ons land zou betekenen: ''We zijn en blijven polderaars, we moeten vergaderen. Fortuyn zou een ramp geworden zijn.'' Bovendien, zo zegt hij ''als Nederlanders iets niet tolereren, zijn het wel sterke leiders.''

Het grootste probleem ligt volgens Klamer overigens niet bij de overheid, maar bij de mensen zelf. ''Nederland is veel te weinig maatschappelijk georganiseerd. Dat uit zich bijvoorbeeld in een zeer klein aantal mensen dat zich bij een politieke partij heeft aangesloten. Nederlanders hebben te weinig over voor hun samenleving.'' Volgens Klamer moeten we ons minder als klant en meer als burger met eigen verantwoordelijkheden gaan gedragen.
bron: Nederlander wil sterke leider
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_30352875
Een voordeel: veel slechter kan het niet gaan.

Maar, nee, is het echt zo erg??

Wat moslimterrorisme betreft: Ik denk dat de AIVD toch wel een aanslag heeft weten te voorkomen door de arrestatie van extremisten.

En is het je opgevallen dat we de laatste jaren duizenden nieuwe huizen uit de grond stampen? Er wordt echt werk gemaakt van het woontekort.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 7 september 2005 @ 13:58:10 #51
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30352915
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:16 schreef dVTB het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar Samir A die thuis een terroristische aanslag voorbereidt is toch wel even heel wat anders dan met 130 over de snelweg rijden. Als je dat verschil niet wilt of kunt zien, begrijp je er denk ik erg weinig van.
Aanpassingen aan het rechtssysteem die er voor zorgen dat toekomstige Samir A's hard gestraft kunnen worden beperken jouw vrijheid ook enorm. Je pleit voor harde maatregelen, maar een simpele snelheidslimiet (ook een maatregel bijdraagt aan de veiligheid van anderen) kan je niet accepteren.
Je wilt dus beperking van andermans vrijheden ten behoeve van jouw veiligheid zonder je eigen vrijheden op te willen geven ten behoeve van andermans veiligheid.
pi_30353006
2 euro voor een liter benzine? Over tien jaar is dat belachelijk goedkoop .
pi_30353263
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Zeggeh, krijg ik nog voorbeelden van zware criminelen die met fluwelen handschoenen worden aangepakt? Of is er alleen dat Samir A. voorbeeld?
pi_30353319
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:43 schreef dVTB het volgende:

[..]

Waarom ga je TS beledigen in plaats van zijn opmerkingen met echt goede argumenten te weerleggen. Als hij/zij zo 'simplistisch' is, moet het jou als intellectueel toch geen enkele moeite kosten om zijn woorden te weerleggen? In plaats daarvan ga je beledigen. Iets wat TS in dit topic niet deed, dus bevind jij je kennelijk op een lager niveau.

En als jij het dan allemaal zo goed weet, leg jij dan eens uit wat er onwaar is aan de bewering van TS dat moslimextremisten vrij spel hebben. De zaak Samir A heb je kennelijk niet meegekregen? De boeken met oproep om homo's van daken te gooien kennelijk ook niet? Welke straffen zijn er uitgedeeld? - Wil je gaan uitleggen dat TS ongelijk heeft met zijn opmerking over paspoorten? Is het niet zo dat vooral 15-jarige pubertjes worden gepakt, terwijl aan het echte doel -verbetering van de veiligheid- volkomen wordt voorbijgegaan?

Is het niet zo dat automobilisten op tig manieren worden uitgemolken? Is het niet zo dat de politie vooral op snelheid controleert, in plaats van op ECHT asociaal verkeersgedrag waarmee anderen in gevaar worden gebracht? Is het niet zo dat misdadigers regelmatig wegkomen met bespottelijk lage straffen? - En vooral: waarom mag TS niet de conclusie trekken dat Nederland achteruit holt? Kom eens met een onderbouwing.
Je wil graag een onderbouwing waarom ik denk dat de TS het aan het verkeerde eind heeft? Hij geeft een weergave van een aantal problemen die door de media zijn gehyped. Problemen met extremisten en fundamentalisten.

De AIVD gebruikt tal van tactieken om dit uit te bannen. Imams worden uitvoerig gecontroleerd op welke denkwijzes zijn hanteren. Er worden duizenden telefoongesprekken per dag afgetapt. Er zijn lijsten bekend met mogelijk extremisten die dagelijks gevolgd worden. Verder is het probleem met extremisme geen nationaal, maar internationaal probleem. Vrijwel elk land dit de oorlog in Irak heeft ondersteund heeft te kampen met dergelijke excessen.

Vervolgens klaagt meneer over het boete beleid. Je kan daar een mening over hebben. Dit betekent echt niet, dat het Nederlandse beleid, dat het boete beleid ten uitvoer brengt er voor zorgt dat Nederland achteruit holt. Feit: Als je 50 over de maximale toegestane rijdt ben je je rijbewijs kwijt en moet je voorkomen. Als je 55 rijdt moet je 35 euro betalen. Wat is het probleem? Ik vind het vrij helder.

De laatste jaren worden er in vergelijking met nu juist veel zwaardere straffen uitgedeeld dan tientallen jaren geleden. Ik denk ook dat er nog zwaadere straffen moeten worden uitgedeeld, echter vergeet niet dat je onze grondwet niet zo maar aan kan passen. Dat is een proces en je ziet nu al duidelijk een verandering. Ook hier gaat de conclusie van de TS niet op. Ik vind het gewoon een kansloos topic.
pi_30353468
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:58 schreef Flurry het volgende:
Aanpassingen aan het rechtssysteem die er voor zorgen dat toekomstige Samir A's hard gestraft kunnen worden beperken jouw vrijheid ook enorm.
Hoezo? Wat is er zo moeilijk aan het bestraffen van mensen die thuis al het materiaal plus de plattegronden hebben liggen om een terroristische aanslag te plegen? Leg eens uit hoe dat mijn vrijheid gaat beperken?
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:58 schreef Flurry het volgende:
Je pleit voor harde maatregelen, maar een simpele snelheidslimiet (ook een maatregel bijdraagt aan de veiligheid van anderen) kan je niet accepteren. Je wilt dus beperking van andermans vrijheden ten behoeve van jouw veiligheid zonder je eigen vrijheden op te willen geven ten behoeve van andermans veiligheid.
Nee, ik pleit niet voor harde maatregelen, ik pleit voor een volledige herijking van ons strafrecht, voor een evenwichtiger verdeling. Als jij de daden van Samir A gaat vergelijken met iemand die te snel langs een flitspaal rijdt, is dat PRECIES hetgeen wat in dit land moet veranderen. Een dergelijke vergelijking moet je niet eens WILLEN maken.

Je hebt mij NIET horen zeggen dat mensen niet mogen worden bekeurd voor te hard rijden, maar ik onderschrijf gewoon hetgeen TS zegt: de aandacht gaat wel heel erg uit naar bepaalde zaken, terwijl mensen gewoon wegkomen met veel ernstiger vergrijpen (in het verkeer, maar ook in het algemeen). Werden de Samir A's en haatzaaiende moskeeën maar eens met hetzelfde fanatisme bestreden als hardrijders. Dan was ik allang tevreden....
pi_30353703
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:16 schreef Chewbacca het volgende:
Je wil graag een onderbouwing waarom ik denk dat de TS het aan het verkeerde eind heeft? Hij geeft een weergave van een aantal problemen die door de media zijn gehyped. Problemen met extremisten en fundamentalisten.

De AIVD gebruikt tal van tactieken om dit uit te bannen. Imams worden uitvoerig gecontroleerd op welke denkwijzes zijn hanteren. Er worden duizenden telefoongesprekken per dag afgetapt. Er zijn lijsten bekend met mogelijk extremisten die dagelijks gevolgd worden. Verder is het probleem met extremisme geen nationaal, maar internationaal probleem. Vrijwel elk land dit de oorlog in Irak heeft ondersteund heeft te kampen met dergelijke excessen.

Vervolgens klaagt meneer over het boete beleid. Je kan daar een mening over hebben. Dit betekent echt niet, dat het Nederlandse beleid, dat het boete beleid ten uitvoer brengt er voor zorgt dat Nederland achteruit holt. Feit: Als je 50 over de maximale toegestane rijdt ben je je rijbewijs kwijt en moet je voorkomen. Als je 55 rijdt moet je 35 euro betalen. Wat is het probleem? Ik vind het vrij helder.

De laatste jaren worden er in vergelijking met nu juist veel zwaardere straffen uitgedeeld dan tientallen jaren geleden. Ik denk ook dat er nog zwaadere straffen moeten worden uitgedeeld, echter vergeet niet dat je onze grondwet niet zo maar aan kan passen. Dat is een proces en je ziet nu al duidelijk een verandering. Ook hier gaat de conclusie van de TS niet op. Ik vind het gewoon een kansloos topic.
OK, dit is tenminste een helder betoog zonder beledigingen. Misschien zijn bepaalde problemen best wel gehypet, maar er zijn toch echt voorbeelden van onbestraft extremisme te vinden. Als ik 40 kilometer te hard langs een flitspaal rijd, word ik dan ook door de politie 'in de gaten' gehouden zonder dat ik verder enige straf krijg? Nee, ik vind gelijk een fikse boete op mijn deurmat. Waarom kunnen extremisten dan veel ernstiger vergrijpen plegen, met als enige gevolg dat ze door de AIVD 'in de gaten' worden gehouden? Waarom sluiten we extremisten gewoon niet langdurig op, in plaats van duur belastinggeld te besteden om ze 'in de gaten' te houden?

Ik ben het wel met je eens dat Nederland op zich niet achteruit holt door het boetebeleid. Wel kan ik me *indenken* dat TS dat gevoel krijgt door de combinatie van voorbeelden die hij aanhaalt. Ik zie uiteraard ook wel een bepaalde redelijkheid in boetes voor te hard rijden, maar het thema krijgt verhoudingsgewijs wel erg veel aandacht. Zaken als geen voorrang geven, bumperkleven of afsnijden zijn veel verkeersgevaarlijker en krijgen amper aandacht.
pi_30353726
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:
de aandacht gaat wel heel erg uit naar bepaalde zaken, terwijl mensen gewoon wegkomen met veel ernstiger vergrijpen (in het verkeer, maar ook in het algemeen).
MAAR WAT VOOR VERGRIJPEN DAN? (Even hoofdletters omdat je mijn vorige 2 reacties gewoon negeerde).
  woensdag 7 september 2005 @ 14:33:00 #58
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30353801
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Hoezo? Wat is er zo moeilijk aan het bestraffen van mensen die thuis al het materiaal plus de plattegronden hebben liggen om een terroristische aanslag te plegen? Leg eens uit hoe dat mijn vrijheid gaat beperken?
[..]

Nee, ik pleit niet voor harde maatregelen, ik pleit voor een volledige herijking van ons strafrecht, voor een evenwichtiger verdeling. Als jij de daden van Samir A gaat vergelijken met iemand die te snel langs een flitspaal rijdt, is dat PRECIES hetgeen wat in dit land moet veranderen. Een dergelijke vergelijking moet je niet eens WILLEN maken.

Je hebt mij NIET horen zeggen dat mensen niet mogen worden bekeurd voor te hard rijden, maar ik onderschrijf gewoon hetgeen TS zegt: de aandacht gaat wel heel erg uit naar bepaalde zaken, terwijl mensen gewoon wegkomen met veel ernstiger vergrijpen (in het verkeer, maar ook in het algemeen). Werden de Samir A's en haatzaaiende moskeeën maar eens met hetzelfde fanatisme bestreden als hardrijders. Dan was ik allang tevreden....
Het niet vervolgen van Samir A heeft niets met gebrek aan fanatisme te maken, maar wel met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Als we die beginselen aanpassen, dan heeft dat gevolgen voor iedereen, dus ook voor jou. Je zal veroordeeld kunnen worden op basis van indirect bewijs. Dat zal je waarschijnlijk nooit daadwerkelijk gaan overkomen, maar het is wel een significante beperking van je rechten.
pi_30354022
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:33 schreef Flurry het volgende:

Het niet vervolgen van Samir A heeft niets met gebrek aan fanatisme te maken, maar wel met de grondbeginselen van onze rechtsstaat. Als we die beginselen aanpassen, dan heeft dat gevolgen voor iedereen, dus ook voor jou. Je zal veroordeeld kunnen worden op basis van indirect bewijs. Dat zal je waarschijnlijk nooit daadwerkelijk gaan overkomen, maar het is wel een significante beperking van je rechten.
Als een dergelijke aanpassing van de grondbeginselen nodig is, moet dat maar. Het klimaat in Nederland vraagt daar gewoon om.
pi_30354034
Ik geef het op
pi_30354722
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef Frank-NL het volgende:
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:30 schreef Frank-NL het volgende:
MAAR WAT VOOR VERGRIJPEN DAN? (Even hoofdletters omdat je mijn vorige 2 reacties gewoon negeerde).
Ik zou zeggen: pak een krant en lees. De voorbeelden vliegen je vrijwel dagelijks om de oren. Als ik die moet gaan opsommen, ben ik morgen nog bezig. Neem het hele TBS-systeem waarbij gevaarlijke psychopaten met 'proefverlof' mogen. Voor 'incidenten' die daardoor zijn gebeurd, kun je informatie inwinnen bij de heer P. Donner, minister van justitie.

Enkele recente voorbeelden, alleen nog maar uit het Fok NWS forum geplukt:
- Meisjes van 13-14 verkrachten en wegkomen met 9 maanden jeugddetentie
- Islamitische school in de fik steken en wegkomen met 24 dagen tot 3 maanden jeugddetentie
- Verkrachter van kleine kinderen en baby krijgt 4 jaar cel + tbs
- Iemand doodslaan en wegkomen met 2,5 jaar (Mohammed A)
pi_30355032
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

[..]

Ik zou zeggen: pak een krant en lees. De voorbeelden vliegen je vrijwel dagelijks om de oren. Als ik die moet gaan opsommen, ben ik morgen nog bezig. Neem het hele TBS-systeem waarbij gevaarlijke psychopaten met 'proefverlof' mogen. Voor 'incidenten' die daardoor zijn gebeurd, kun je informatie inwinnen bij de heer P. Donner, minister van justitie.

Enkele recente voorbeelden, alleen nog maar uit het Fok NWS forum geplukt:
- Meisjes van 13-14 verkrachten en wegkomen met 9 maanden jeugddetentie
- Islamitische school in de fik steken en wegkomen met 24 dagen tot 3 maanden jeugddetentie
- Verkrachter van kleine kinderen en baby krijgt 4 jaar cel + tbs
- Iemand doodslaan en wegkomen met 2,5 jaar (Mohammed A)
Vergeet niet dat onze rechtstaat al jaren zo functioneert. Nu omdat er meer geweld plaatsvindt wordt hier door media meer aandacht aanbesteed. Dit probleem speelt al tientallen jaren, maar nu wordt er plotseling aandacht aan besteed. Weet je hoe dat komt? ik wel

We moeten nou niet net doen of onze rechtstaat zo verrot is, jaren lang hebben wij het geaccepteerd en nu is het een probleem. We hebben onze ogen gesloten en nu zitten we op de blaren. Probleem is dat je niet zo maar even de strafmaat kan aanpassen, dat duurt jaren. En zal op veel tegenstand oplopen.

Met TBS ben ik het geheel met je eens, dat vind ik echt bedroevend slecht. Gelukkig wordt daar nu wel wat aangedaan. Maar het feit blijft dat er eerst iets moet gebeuren alvorens men overgaat tot het ondernemen van actie. Politiek is reactief en speelt alleen in op de problemen die op dat moment in een bepaalde maatschappij spelen. Noem het oppertunistisch, maar vrijwel niemand kent de gehele agenda van een politieke partij. Ze noemen alleen zaken waarmee ze stemmen kunnen trekken. Over een aantal jaren zijn er weer andere problemen, waar ook niet pro actief mee omgegaan is.

Politiek is oppertunisme de voorbeelden die je noemt zijn het gevolg van struisvogelpolitiek in het verleden. Helaas geldt dat voor meer landen.
pi_30355656
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:17 schreef Chewbacca het volgende:
Vergeet niet dat onze rechtstaat al jaren zo functioneert. Nu omdat er meer geweld plaatsvindt wordt hier door media meer aandacht aanbesteed. Dit probleem speelt al tientallen jaren, maar nu wordt er plotseling aandacht aan besteed. Weet je hoe dat komt? ik wel.
Natuurlijk speelt de sensatiebeluste media een grote rol, dat onderken ik gelijk. Maar ik denk dat er toch ook wel degelijk sprake is van een verharding in de maatschappij en van verschijnselen die we in het verleden veel minder kenden. Mijn mening is dat we ons strafrecht daarop zullen moeten aanpassen.
quote:
We moeten nou niet net doen of onze rechtstaat zo verrot is, jaren lang hebben wij het geaccepteerd en nu is het een probleem. We hebben onze ogen gesloten en nu zitten we op de blaren. Probleem is dat je niet zo maar even de strafmaat kan aanpassen, dat duurt jaren. En zal op veel tegenstand oplopen.
Je stelt naar mijn idee inderdaad terecht vast dat onze rechtsstaat jarenlang goed heeft gefunctioneerd, maar dat we nu met 'een probleem' kampen. Dus zullen we daar iets aan moeten doen. Ook al kost de aanpassing van stafmaten jaren, en ook al stuit dat op weerstanden, het is gewoon nodig om recht te doen en om burgers goed te beschermen.
quote:
Met TBS ben ik het geheel met je eens, dat vind ik echt bedroevend slecht. Gelukkig wordt daar nu wel wat aangedaan. Maar het feit blijft dat er eerst iets moet gebeuren alvorens men overgaat tot het ondernemen van actie. Politiek is reactief en speelt alleen in op de problemen die op dat moment in een bepaalde maatschappij spelen. Noem het oppertunistisch, maar vrijwel niemand kent de gehele agenda van een politieke partij. Ze noemen alleen zaken waarmee ze stemmen kunnen trekken. Over een aantal jaren zijn er weer andere problemen, waar ook niet pro actief mee omgegaan is. Politiek is oppertunisme de voorbeelden die je noemt zijn het gevolg van struisvogelpolitiek in het verleden. Helaas geldt dat voor meer landen.
Klopt. We zijn het eigenlijk nagenoeg eens. Alleen zie jij hindernissen om wat aan het strafrecht te doen en denk ik dat we die hindernissen gewoon voor lief moeten nemen.
pi_30377550
quote:
En is het strafrecht achteruit gegaan in al die jaren?? De laatste tijd gaan de straffen juist eindelijk omhoog en zie ik een lichte verbetering. Het kan altijd beter dat zel ik niet ontkennen, maar we zijn op gebied strafrecht de laatste jaren zeker niet achteruit gegaan.

De tijd veranderd en de mensen veranderen qua mentaliteit. De overheid heeft daar altijd een beetje achteraan gehobbeld en daar is eigenlijk niks in veranderd. De problemen die jullie nu aangeven zijn

- Een ouder beleid wat nu niet meer opgaat en aangepast zou moeten worden.
- Verandering van de maatschappij en gedrag waardoor regels aangepast moeten worden.

Als ik dan 1 achteruitgang kan constateren hieruit is het de samenlevig zelf waar we allemaal aan meewerken.
pi_30378969
quote:
Op donderdag 8 september 2005 07:25 schreef Positive_Thinking het volgende:

En is het strafrecht achteruit gegaan in al die jaren?? De laatste tijd gaan de straffen juist eindelijk omhoog en zie ik een lichte verbetering. Het kan altijd beter dat zel ik niet ontkennen, maar we zijn op gebied strafrecht de laatste jaren zeker niet achteruit gegaan.

De tijd veranderd en de mensen veranderen qua mentaliteit. De overheid heeft daar altijd een beetje achteraan gehobbeld en daar is eigenlijk niks in veranderd. De problemen die jullie nu aangeven zijn

- Een ouder beleid wat nu niet meer opgaat en aangepast zou moeten worden.
- Verandering van de maatschappij en gedrag waardoor regels aangepast moeten worden.

Als ik dan 1 achteruitgang kan constateren hieruit is het de samenlevig zelf waar we allemaal aan meewerken.
Het strafrecht is niet 'achteruit' gegaan, maar is hier van oorsprong vrij soft van aard. Straffen zijn in Nederland erg laag vergeleken met andere landen, we gedogen hier veel en het aantal opgeloste misdrijven is erg laag vergeleken met buurlanden. Anders gesteld: als je crimineel bent, loop je in Nederland relatief weinig risico.

Dat de overheid niet op de tijd vooruit kan lopen, snap ik ook wel. Maar het is uiteindelijk wel aan de overheid om te reageren wanneer de samenleving verhardt. Daarvan is in Nederland beslist sprake. Vergelijk het bijvoorbeeld met voetbalvandalisme. Doordat dat de spuigaten uitloopt, zijn maatregelen getroffen zoals combi-regelingen, camera's, elektronisch huisarrest, clubcards, enzovoort. Waarom 'in het klein' wel maatregelen treffen en in het groot niet? Met andere woorden: waarom het strafrecht niet herzien, zodat het meer handvatten biedt om criminelen te bestrijden.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:33:33 #66
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30378997
Dit is toch al een tijdje aan de gang?
Of is er iets heel nieuws opeens ofzo
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_30379848
quote:
Vergelijk het bijvoorbeeld met voetbalvandalisme. Doordat dat de spuigaten uitloopt, zijn maatregelen getroffen zoals combi-regelingen, camera's, elektronisch huisarrest, clubcards, enzovoort. Waarom 'in het klein' wel maatregelen treffen en in het groot niet? Met andere woorden: waarom het strafrecht niet herzien, zodat het meer handvatten biedt om criminelen te bestrijden.
Ik hoop dat je dit alles toch niet zo serieus meent?? Want deze maatregelen komen niet alleen van justitie af, maar ook van de KNVB. Wist je dat je als supporter twee keer een straf boete kan krijgen voor 1 overtreding?? De KNVB heeft namelijk ook het recht om boetes en straffen op te leggen.

Laat ik even duidelijk zijn Hooligans mogen van mij keihard aangepakt worden, maar voor andere misdaden wordt je ook maar 1 maal bestraft.

Verder de aankomende maatregelen wat betreft voetbal

Iemandvan de LPF heeft nu bedacht dat we rond de wedstrijden maar drugs steekproeven moeten houden. Beslissing wordt nog genomen over dit plan.

De KNVB vind dat er nog een extra legitimatie moet komen en dat elke supporter met foto en al bij de clubs bekend moeten zij. hiervan lopen al Pilots bij enkele clubs.

Het LPF plan.... denk het stadion weg en je wordt willekeurig op straat aangehouden om maar even een drugstest te doen.

KNVB plan... We hebben allemaal al legitimatie plicht, waarom nu nog een keer alle gegevens van personen registreren??

En dan de bestaande maatregelen

Cameras in stadion uitstekend en werpt nu endelijk zijn vruchten af.
.
Electronisch huisarrest-- Pilot gaat draaien door stemherkenningscomputers te gebruiken wordt eigenlijk dus nog geen gebruik van gemaakt.

Clubcards... Fijn om mensen die geen seizoenskaart hebben maar af en toe gaan de kans te geven naar het voetbal te gaan. Criminaliteit wordt hiermee niet bestreden.

Combi. Aardig plan als politie en Justitie er ook goed mee overweg gaan. Helaas gaat het nog wel eens mis. ook met vrij vevoer maakt de politie nog wel eens af en toe een grote blunder. (uit eigen ervaring ondervonden)

Dat straftrecht aangepast mag en op sommige punten moet worden ben ik volledig met je eens, maar neem voetbal in Nederland alstublieft niet als handleiding voor de rest van Nederland en zeg dat het zo moet.
pi_30384441
quote:
Nederland sucks!
Derde Wereld land? De zeilen bij zetten? Hmm in Derde Wereldlanden zijn vaak militaire dictaturen, is veel corruptie, zijn vaak burgeroorlogen, vecht iedereen eigenlijk vooral voor zijn eigen leven, zijn eigen belangen.
Waarom zouden ze er iets van maken? In Afrika is er sowieso geen enkel vooruitzicht op verbetering...
pi_30387446
quote:
Nederland sucks!
Wat een onzin zeg. Derde wereldlanden zijn corrupt en men leeft van dag tot dag. Ben je trots op hun regering? Of ben je trots op de mensen die daar leven?

Kortom beweer je dat het niet eens bent met de Nederlandse politiek, dat is toch niet de schuld van de Nederlanders. Hetzelfde geldt voor de mensen in derde wereldlanden die worden geregeerd door corruptie. Je maakt een vergelijking die kant noch wal raakt en slaat de plank volledig mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')