abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30257680
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:20 schreef zoalshetis het volgende:
zo is het nut van haren ook volkomen overbodig, behalve die van je wimpers.
en op je hoofd.
Kale meisjes zijn zo not done
  zondag 4 september 2005 @ 14:22:27 #27
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_30257722
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:16 schreef -Lay-Z- het volgende:
ik heb wel graag zomer, zeker om al die mooie meisjes te bewonderen die dan opeens uit hun winterslaap komen.
Maar helaas, als ik dan ergens op een terrasje ga zitten heb ik binnen de 2min een natte plek op mijn broek
je fapt gewoon te veel
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
  zondag 4 september 2005 @ 14:22:57 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30257740
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:20 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

en op je hoofd.
Kale meisjes zijn zo not done
verwar esthetiek niet met noodzakelijkheid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30257776
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:22 schreef Baleog het volgende:

[..]

je fapt gewoon te veel
ik doelde op een zweetvlek
pi_30259247
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:20 schreef zoalshetis het volgende:
zo is het nut van haren ook volkomen overbodig, behalve die van je wimpers.
Hoofdhaar heeft nog wel degelijk nut, jij wilt niet weten hoe vaak en lelijk kale mensen hun hoofd stoten. Er zit geen bescherming meer tussen en ze voelen ook niet als je haren een obstakel voelen. Ook is het zeer onprettig in de winter en verbrand je levend in de zomer.

Wenkbrauwen hebben trouwens ook nog veel nut om het zweet uit je ogen weg te houden, bij mij functioneren ze namelijk prima.

Over neusharen ga ik het maar niet hebben, want het nut daarvan lijkt mij ook wel duidelijk.
pi_30259384
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:12 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

het zou het wel wat minder warm maken, maar als je er echt last van hebt dan helpt het niet veel...
ik ben een echt winter mens dit weer is echt KUT gewoon veel te warm...ik hoef echt maar een klein stukje te fietsen en heb al een zweetplekje op me reet staan
Ik heb er ook een stronthekel aan. Als een mens nou niet kon zweten zou ik de zomer fantastisch vinden .
pi_30290391
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:24 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

ik doelde op een zweetvlek
Welk merk boxershorts draag je trouwens? Misschien ligt het daaraan.
pi_30295876
quote:
Op maandag 5 september 2005 15:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Welk merk boxershorts draag je trouwens? Misschien ligt het daaraan.
Weet ik veel, mijn moeder koopt ze voor mij
pi_30303532
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:10 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

Weet ik veel, mijn moeder koopt ze voor mij
Vraag het der is.
pi_30303820
Het zweet uit je oksels is bedoeld om dat onkruid wat daar groeit te voorzien van vocht..
pi_30308234
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Vraag het der is.
Het is er van de Zeeman
pi_30315996
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 01:02 schreef -Lay-Z- het volgende:

[..]

Het is er van de Zeeman
die van de Hema zijn okee olé olé
Gewoon, omdat het kan.
pi_30316254
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
Of het is gewoon warm in de oksels.
Ik denk ook dat dit 't is.

Het is gewoon warm onder de oksels. Voor het koelen van het lichaam heeft zweten onder de oksels weinig zin... Onder de oksels kan de lucht (waar het zweet aan verdampt) er niet vrij bijkomen, omdat je doorgaans je armen vlak langs je lichaam hebt. Dit in tegenstelling tot de rest van je lichaam, waar de lucht wèl vrij bij kan.

Je armen, bijvoorbeeld, zijn lang niet zo vaak nat van het zweet als je oksels... Betekent niet dat je op je armen niet zweet, maar gewoon dat het zweet op je arm een stuk beter verdampt.
Als ik op een warme dag hard gewerkt heb, kan je de zoutresten van het opgedroogde zweet zien zitten op m'n armen en vlak onder mijn wenkbrauwen, enzo... Onder m'n oksels vind je echt niets in die richting.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30316488
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dit 't is.

Het is gewoon warm onder de oksels. Voor het koelen van het lichaam heeft zweten onder de oksels weinig zin... Onder de oksels kan de lucht (waar het zweet aan verdampt) er niet vrij bijkomen, omdat je doorgaans je armen vlak langs je lichaam hebt. Dit in tegenstelling tot de rest van je lichaam, waar de lucht wèl vrij bij kan.

Je armen, bijvoorbeeld, zijn lang niet zo vaak nat van het zweet als je oksels... Betekent niet dat je op je armen niet zweet, maar gewoon dat het zweet op je arm een stuk beter verdampt.
Als ik op een warme dag hard gewerkt heb, kan je de zoutresten van het opgedroogde zweet zien zitten op m'n armen en vlak onder mijn wenkbrauwen, enzo... Onder m'n oksels vind je echt niets in die richting.
Het verdampen is slechts een klein deel. De hoeveelheid zweetklieren onder je armen (oksels) is véle malen groter dan op de rest van je huid. De hoeveelheid vocht die er dus per cm2 vrijkomt is ook daadwerkelijk een stuk meer.
quote:
Er zijn 2 soorten zweetkliertjes:
apocriene zweetklieren die uitmonden op een haarfollikel. Zij bevinden zich niet over het gehele lichaam, maar in bepaalde regios van de huid. Dit zijn de oksels, de huid rond de anus en rond de tepels. Tot het moment dat het olie-achtige zweet uit de klieren aan de oppervlakte van de huid komt is het geurloos. Aan het huidoppervlak wordt het zweet echter door bacterieen omgezet in substanties die de karakteristieke zweetgeur hebben. Apocrien zweet wordt de hele dag door in kleine hoeveelheden geproduceerd en wordt nauwelijks beïnvloed door inspanning of emoties.

De eccriene zweetkliertjes komen direct op de huid uit. Deze kliertjes liggen in de huid en monden via een afvoerbuis direct op de huid uit. De eccriene kliertjes zijn betrokken bij de warmteregeling van het lichaam. Deze scheiden het echte zweetvocht af. De zenuwvoorziening van de eccriene klier vindt plaats door vezels van het sympatische (onwillekeurige) zenuwstelsel. Deze zenuwen geven hun prikkels over op de zweetklier via neurotransmitters, boodschappers, hoofdzakelijk het acetylcholine. Het aantal zweetklieren varieert van 120 per cm2 tot maximaal 620 per cm2 op de voetzool met een totaal van 2 tot 5 miljoen.
Bron
pi_30316609
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:17 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

die van de Hema zijn okee olé olé
Die heb ik dus ook .
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:39:39 #41
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30316655
quote:
apocriene zweetklieren die uitmonden op een haarfollikel. Zij bevinden zich niet over het gehele lichaam, maar in bepaalde regios van de huid. Dit zijn de oksels, de huid rond de anus en rond de tepels....... Apocrien zweet wordt de hele dag door in kleine hoeveelheden geproduceerd en wordt nauwelijks beïnvloed door inspanning of emoties.
Vreemd. Ik heb juist het idee dat ik bij stress vele malen sneller klotsoksels of een zweetreet krijg
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30316696
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Vreemd. Ik heb juist het idee dat ik bij stress vele malen sneller klotsoksels of een zweetreet krijg
Dat verbaasde mij ook wel ja... Het klopt wel dat angstzweet over je hele lichaam uitbreekt, maar ook onder oksels dacht ik

Misschien hebben ze 't bij het verkeerde eind, het is natuurlijk een Belgische bron
pi_30316811
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:33 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Het verdampen is slechts een klein deel. De hoeveelheid zweetklieren onder je armen (oksels) is véle malen groter dan op de rest van je huid. De hoeveelheid vocht die er dus per cm2 vrijkomt is ook daadwerkelijk een stuk meer.
Ja, dat weet ik wel... Maar wat is het nut van al dat zweet? Het is in ieder geval niet als koeling, omdat de oksel daar een ongeschikte plek voor is. Maar wat is het dan? Het in conditie houden van je okselhuid, ofzo?
En waarom moet het dan echt onder je oksel vandaan gutsen als je 't een beetje warm hebt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30316951
ik heb eigenlijk weinig last van okselzweet etc. Zweet alleen tussen mijn bilnaad, doe op deze warme dagen gewoon twee boxers aan dan wordt het niet zichtbaar, is wel zo prettig. Nogmaals bilnaadzweet is kut
pi_30316973
misschien een veel interresantere vraag, hoe kom je ervan af?

(ook last van heeft)
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_30317043
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel... Maar wat is het nut van al dat zweet? Het is in ieder geval niet als koeling, omdat de oksel daar een ongeschikte plek voor is. Maar wat is het dan? Het in conditie houden van je okselhuid, ofzo?
En waarom moet het dan echt onder je oksel vandaan gutsen als je 't een beetje warm hebt?
Puur giswerk:

Ik kan me voorstellen dat de huid waarin veel zweetklieren verwerkt zitten véél gevoeliger is voor warmte of koude. Om dit te beschermen zitten deze plekken beschut.

Het zweten onder je oksel is absoluut wel voor de koeling. Dat het op een andere plek beter verdampt doet om hiervoor genoemde reden wellicht niet terzake. Precies ook de reden dat je onder je oksel zweet als het warm is; warmteafvoer

En anatomisch gezien zijn we natuurlijk ook nog niet perfect
pi_30319083
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Heel vreemd inderdaad, volgens mij klopt er weinig van. Ik krijg juist zweetokels of een zweetreet bij emotionele druk of bij inspanning/warmte.
pi_30319105
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zweet heeft volgens mij zijn functie totaal verloren omdat mensen al eeuwen kleren dragen. Daardoor kan het niet weg en koelt het ook niet af .
pi_30319151
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:52 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Puur giswerk:

Ik kan me voorstellen dat de huid waarin veel zweetklieren verwerkt zitten véél gevoeliger is voor warmte of koude. Om dit te beschermen zitten deze plekken beschut.

Het zweten onder je oksel is absoluut wel voor de koeling. Dat het op een andere plek beter verdampt doet om hiervoor genoemde reden wellicht niet terzake. Precies ook de reden dat je onder je oksel zweet als het warm is; warmteafvoer

En anatomisch gezien zijn we natuurlijk ook nog niet perfect
Zweten werkt juist contraproductief, als je kleren aan hebt, wat meestal het geval is. De omgeving rond je huid wordt vochtiger als je zweet en kleren aan hebt, en daardoor krijg je het nog warmer. Ernstig foutje in het intelligent design van de mens.
pi_30320940
Ik heb gehoord dat als je botox inspuit in je oksels je niet meer (zoveel) zweet ofzo..

Maar dat weet ik niet zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')