Zeker niet veel last van muggen?quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
ik wilde gisteren m'n bed in stappen, zit er op de muur boven m'n bed (20 cm. boven het kussen)
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Hebben wij ook 1x in de maand ongeveer,quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
ik wilde gisteren m'n bed in stappen, zit er op de muur boven m'n bed (20 cm. boven het kussen)
zo'n knoepert:
[afbeelding]
'k Ben echt niet bang voor spinnen ofzo, maar als zoiets vlakbij m'n hoofd vertroeft en ik net wakker wordt, dan schrik ik me toch echt wel een hoedje!quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Ze zijn er weer veel nuquote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Die dingen zijn echt horrorfyingquote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Die heb ik er gister hier ook 2 weggestamptquote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Ik ben er dan zoéén die er een glas overheen zet, een papiertje eronder schuif en dan buiten loslaten!quote:Op zondag 4 september 2005 10:46 schreef veldmuis het volgende:
Die heb ik er gister hier ook 2 weggestampt.
Geloof het of niet, ik heb 20x liever zon grote dikke vette dan dat ik 1 klein langpootspinnetje in mn huis heb. Ik weet niet waarom, maar het klopt gewoon niet, zon klein lijfje met dan van die enorm lange potenquote:Op zondag 4 september 2005 10:46 schreef bonke het volgende:
weetje ?
ik zag gister zo`n dikkert in het netje van zo`n dun langpootspinnetje zitten![]()
hardstikke dood
i love langpootjes
Oké... precies zo'n beest.. Gisteren op mijn muur.quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Dat had ik ook! Ik wilde me omdraaien om het licht uit te doen, zit ik bijna met mijn neus in die spin. Ik heb er al 5 preventief geruimd. Ik heb trouwens ook al een aantal keren krekels op mijn muur ontdekt, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Viel er eens zo ene naar beenden op zo'n 5 cm van men neus. Ook ff achteruit gegaan en schoen opgezochtquote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:18 schreef Jump het volgende:
Viel er eens zo ene naar beneden op zo'n 5 cm van men neus. Ook ff achteruit gegaan en schoen opgezocht
Grondspinnen ?? Ze rennen echt en ze zijn meestal met z`n 2en !quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
nah ik weet niet of rioolspin de goede benaming is... maar ze zijn nog ranziger dan al die andere spinnen...
En, net dorp? Hahaha, laat me niet lachen
Ik kwam helemaal fris en frutig uit de douche, zit er dus zo eentje (ietsie kleiner maar niet veel kleiner!!!!) op de punt van de achterkant van mn bed!!!!!!quote:
Dit meen je nietquote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
Ik heb deze ook in huis (soms). Woon op de wat "boerenbuiten" tussen de velden, en dan komen die wel eens voor. En soms ook eens een muis ofzoquote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef Sopherian het volgende:
[..]
Dit meen je nietheb jij dit in je huis
OMG wat een horror huis heb je dan zeg
nou een muis vind ik niet ergquote:Op donderdag 8 september 2005 15:57 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb deze ook in huis (soms). Woon op de wat "boerenbuiten" tussen de velden, en dan komen die wel eens voor. En soms ook eens een muis ofzo
lig ik teslapenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:10 schreef Uhmmie het volgende:
het is maar een spinnentje!
waarom is het dan bewezen dat je een paar spinen per jaar eet in je slaap???quote:Op donderdag 8 september 2005 16:12 schreef Uhmmie het volgende:
spinnen vallen echt nie tzo maar
en ze lopen ook niet vrijwillig je mond in
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef Sopherian het volgende:
die beesten leggen hun eieren in je oorquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:05 schreef k_i_m het volgende:
Jahoor, ik heb net weer zo'n jetser
[afbeelding]
naar buiten gemieterd.
Ik hoorde opeens vlak naast mijn hoofd iets tikken tegen het behang, kijk ik naast me, jahoor.
.
.
Waarom zitten die klootzakken altijd INEENS naast je hoofd in plaats van dat je ze ergens op een afstandje ziet zitten? Nu ga ik zo maar douchen, want ik heb ineens overal jeuk.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 03:37 schreef Take_A_Picture het volgende:Ik zag weer zo'n grote spin vannacht
dat ie in mn klamboe zat
was t n droom... kan nog steeds niet slapen. Ik duikte uit mn bed en maakte mn knie ermee stuk. Teringbeesten, zelfs in mn dromen vallen ze me lastig!
ja maar alleen links... je rechter oor is om te slapenquote:Op zaterdag 10 september 2005 08:27 schreef bonke het volgende:
[..]
die beesten leggen hun eieren in je oor
Ik droom dat soort dingen dus ook vaak...pas geleden zat ineens heel mijn bed vol met spinnen en andere insecten, ik zat rechtop in bed en zag ze nog enzo...kon daarna niet meer slapen, later zag ik een langpoot spin op het kussen van mijn vriend.quote:Op zaterdag 10 september 2005 03:37 schreef Take_A_Picture het volgende:Ik zag weer zo'n grote spin vannacht
dat ie in mn klamboe zat
was t n droom... kan nog steeds niet slapen. Ik duikte uit mn bed en maakte mn knie ermee stuk. Teringbeesten, zelfs in mn dromen vallen ze me lastig!
SHUT UP !!!!!!!!quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:58 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Maar dat geeft juist zo'n troep!
En ze kraken als je doodtrapt. En als je ze met de stofzuiger opzuigt, dan voel je ze onder je handen glippen, brrrrr![]()
kunnen we nu kappen met die fot telkens te herhalenquote:Op zaterdag 10 september 2005 19:55 schreef Jump het volgende:
Was ik vandaag in de hof aan het werken, voel ik iets kriebelen op me been. Zag ik zo'n spin omhoog kruipen op me been:
[afbeelding]
Gelukkig zat die nog niet aan men broek
quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:20 schreef ivetje het volgende:
[..]
kunnen we nu kappen met die fot telkens te herhalenStrax durf ik hier niet meer te kijken...
Vandaar dat mijn oor dichtzat vanmorgen!quote:Op zaterdag 10 september 2005 08:27 schreef bonke het volgende:
[..]
die beesten leggen hun eieren in je oor
jaaa lach jij maar! Zo leuk vond ik het niet... alhoewel ik er nu wel om kan lachen. Alleen mn knie doet nog auwquote:
Men zus heeft dat eens had, enkel was het geen spin, maar een muisquote:Op zondag 11 september 2005 13:01 schreef Scootmobiel het volgende:
(Ik zie het al voor me... schrik je ineens wakker van iets wat over je gezicht kriebelt...)
LOL...quote:Op zondag 11 september 2005 13:06 schreef Jump het volgende:
Men zus heeft dat eens had, enkel was het geen spin, maar een muis
dat heet geen spin hoorquote:Op zondag 11 september 2005 14:49 schreef Schonedal het volgende:
Laatst kwam er een spin op me aflopen die moest bukken om onder de tafel door te komen.
Schrok ik me even het laplaserus?
Kon em nog net een doodschop geven voor ie mij te pakken kreeg.
Ze krijgen mij niet bang dat spinnegespuis, een hekel heb ik alleen aan spinnen die stinken.
Gaan ze als ze gestoord worden keihard met hun achterlijf wiebelen en geven een muffe lucht af.
Wie heeft dat nog meer meegemaakt?
quote:Op zondag 11 september 2005 03:35 schreef Uhmmie het volgende:
ik zit nog te wachten op mooie tijgerspinfotoos eigenlijk
goffer iemand was me voor, en nog dezelfde ookquote:Op zondag 11 september 2005 22:38 schreef Dafje33 het volgende:
[afbeelding]
Oké, hier is de tijgerspin!
quote:Op maandag 12 september 2005 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
goffer iemand was me voor, en nog dezelfde ook![]()
oh en wat dit betreft... het kan ook het web van een mannetje zijn?quote:Op maandag 12 september 2005 01:16 schreef Doderok het volgende:
Vraagje: kan je deze:
[afbeelding]
in leven houden met fruitvliegjes?
Zag net een grote over mijn muur lopen. Oops, nu zit hij in het web van een kleiner exemplaar, weet niet wat hij aan het doen is, spinnetje opeten of prooi afpakken![]()
de tijgerspin is een spin die sinds enige jaren te vinden is in nederlandquote:Op maandag 12 september 2005 09:47 schreef Jumparound het volgende:
Waar woont de tijgerspin?
HAHAHA Ik heb dat ook!quote:Op zaterdag 10 september 2005 03:37 schreef Take_A_Picture het volgende:Ik zag weer zo'n grote spin vannacht
dat ie in mn klamboe zat
Neehee, das een hooiwagen, en dat zijn insecten die het vooral moeten hebben van andere insecten en rot fruit.quote:Op zondag 11 september 2005 12:41 schreef bonke het volgende:
deze, [afbeelding]
eten deze, [afbeelding]
duss deze, [afbeelding]
mogen blijven
Die zijn prachtig idd. In Afrika heb ik echt enorme joekels gezien. Die van hier zijn dr niks bij maar nog steeds wel mooi met die tekening.quote:Op maandag 12 september 2005 09:50 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
de tijgerspin is een spin die sinds enige jaren te vinden is in nederland
voorheen was het hier te koud
en ik ben beetje aan het rondkijken hoeveel er nu gezien zijn.. en tot hoe hoog
dus vandaar mijn interesse
ben inmiddels gekomen tot: doetinchem, leiderdorp en de veluwe
maar... ze zitten bijv. ook sinds heel kort in engeland
je kan het web ook heel goed herkennen
het is zo'n standaard wielwebje.. wat kruisspinnen ook maken
alleen hebben ze een soort van zigzagband in het web
nahja.. en de kleuren spreken voor zich natuurlijk
vind het onwijs mooie beesten.. maar heb er zelf nog niet eentje gezien
officieel wonen ze ook op grasland.. en rotterdam si nou niet echt gras natuurlijk
Heb ooit welles op de barbeque tent op m,n werk idd een hooiwagen met een spin zien knokken.quote:Op zondag 11 september 2005 12:41 schreef bonke het volgende:
deze, [afbeelding]
eten deze, [afbeelding]
duss deze, [afbeelding]
mogen blijven
Bdoel je dan echt een hooiwagen (zoals op die foto) of een spin? Want die hooiwagens zijn volgens mij niet echt butchquote:Op maandag 12 september 2005 18:36 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Heb ooit welles op de barbeque tent op m,n werk idd een hooiwagen met een spin zien knokken.
Dat was wel een bizar gezicht.
maar wel giftig voor andere spinnenquote:Op maandag 12 september 2005 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bdoel je dan echt een hooiwagen (zoals op die foto) of een spin? Want die hooiwagens zijn volgens mij niet echt butch![]()
Is dat zo? Want ze kunnen niet bijten, slechts spuiten geloof ik met irriterend sap.quote:Op maandag 12 september 2005 21:00 schreef bonke het volgende:
[..]
maar wel giftig voor andere spinnen
Langpootspinnen/trilspinnen, ja. Hooiwagens (die insecten) niet.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:03 schreef Jumparound het volgende:
Ze kunnen volgens mij wel bijten, maar zijn hun tanden te kort om de menselijke huid te penetreren () en is hun gif te zwak om ons wat te kunnen maken
Oh, dan had ik dat verkeerdquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Langpootspinnen/trilspinnen, ja. Hooiwagens (die insecten) niet.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oh, dan had ik dat verkeerd
Maar wth, ik ben toch jarig vandaag!!
hmm klopt halfquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:03 schreef Jumparound het volgende:
Ze kunnen volgens mij wel bijten, maar zijn hun tanden te kort om de menselijke huid te penetreren () en is hun gif te zwak om ons wat te kunnen maken
nee dat is niet waarquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:45 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
hmm klopt half
idd zijn de tanden te kort
maar hun gif is de potentste (wat een woord) onder alle spinnen
Tnx!quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:13 schreef Bluezz het volgende:
Jumparound wat een mooie foto's, en gefeliciteerd![]()
Ik heb ze ook. Bijna wekelijks momenteel.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:56 schreef Sopherian het volgende:
Maar dat is mijn fout nietquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:24 schreef Bluezz het volgende:
Vind je het goed als ik de TT iets algemener maak?
Het gaat niet alleen meer om huisspinnen namelijk
quote:Firefighters managed to extinguish the blaze and save the neighboring house, which sustained broken windows and some charring. The spokesman estimated the total cost of the damage at well over 100,000 euros. No one was hurt.
"The family have had to look for somewhere else to stay," he said. "The spiders are gone though -- that problem was solved."
Je moet ze zien te pakken krijgen voordat ze zich voortplanten: http://www.arachnoboards.com/ab/showpost.php?p=341495&postcount=7quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:00 schreef Dafje33 het volgende:
Heb vandaag weer lekker gestofzuigd, eerst het plafond (ik heb spachtelputz, dus met een ragebol veeg je alles in de gaten)
Ben net zoveel tijd kwijt met de vloer als met de muren en het plafond.
Oogst: +/- 30 trilspinnen (wekelijks!) Ik heb een verschrikkelijk aantrekkelijk huis voor spinnen, ik ken bijna niemand die zoveel spinnen in zijn huis heeft als ikJa, de buren!
![]()
mja bij mythbusters zeggen ze ook dat de beest van zo'n spin pijn doetquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:00 schreef bonke het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
was laatst op discovery bij mythbusters
daar dachten ze ook dat die spinnen het giftigste gif van allemaal hadden
toen ze gingen vergelijken met een black widow bleek die dus de giftigste te zijn
ze moesten wel ff 400 van die langpoten melken tegeonover 1 black widow
deden ze trouwens met behulp van een microscoop
Iiiih, langpoten melkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:00 schreef bonke het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
was laatst op discovery bij mythbusters
daar dachten ze ook dat die spinnen het giftigste gif van allemaal hadden
toen ze gingen vergelijken met een black widow bleek die dus de giftigste te zijn
ze moesten wel ff 400 van die langpoten melken tegeonover 1 black widow
deden ze trouwens met behulp van een microscoop
gadverdfamme kijk hoe GROOT dat beest is enorm...quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik heb ze ook. Bijna wekelijks momenteel.
[afbeelding]
Spinnen... hoe kom ik er van af?!
Bakje erover en dan een A4tje er tussen en je kan ze zo buiten zetten. Heb nog niets van snelheid gemerkt.
als er een spin in me kamer zit kan ik echt niet slapen ik probeer het beesje tevermoorden met bijvb deo met aansteker erbijquote:Op woensdag 14 september 2005 12:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jumparound, nog gefeliciteerd!!!![]()
Er zit op dit moment een trilspin in mn kamer maar nu ik m'n klamboe heb kan ie toch niet bij me komen en kan ik toch lekker slapen![]()
Verstandelijk gezien beseffen wij arachnofoben (opiliofoben in mijn geval) dit echt wel. Helaas verzanden we in de praktijk steevast in hysterisch armwapperen, spastische dansjes, ongearticuleerde kreten en deobussenquote:Op woensdag 14 september 2005 14:32 schreef Uhmmie het volgende:
nou bedenk je dan even.. dat ze erg nuttig zijn
en dat er bovendien nog veel meer zitten dan die ene die je ziet
Nog nooit één in je oor gehad?quote:Op woensdag 14 september 2005 14:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Verstandelijk gezien beseffen wij arachnofoben (opiliofoben in mijn geval) dit echt wel. Helaas verzanden we in de praktijk steevast in hysterisch armwapperen, spastische dansjes, ongearticuleerde kreten en deobussen![]()
Alle normale spinnen mogen wat mij betreft op mijn schoot zitten. Langpoten mot ik niet, howeverquote:Op woensdag 14 september 2005 15:03 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nog nooit één in je oor gehad?![]()
Ik wel, nadat ik in het gras geslapen had. Hoorde af en toe een vreemd gebrom/gezoem... ik had geen idee wat er aan de hand was, tot ik iets voelde kriebelen aan de buitenkant van mijn oor. Een spinnetje van hooguit 2 millimeter![]()
En vergeet niet, je bent nooit meer dan 1,5 meter van een spin verwijderd.
mja i know.. anders was het "foob" niet van toepassing geweestquote:Op woensdag 14 september 2005 14:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Verstandelijk gezien beseffen wij arachnofoben (opiliofoben in mijn geval) dit echt wel. Helaas verzanden we in de praktijk steevast in hysterisch armwapperen, spastische dansjes, ongearticuleerde kreten en deobussen![]()
Weet je he, die langpoten zijn jachtspinnen. Die gaan dus lopen. 's Nachts...quote:Op woensdag 14 september 2005 16:14 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik spuit heel vaak ook wel met m'n deobus om zo'n spin te vermoorden, maar de spin die nu in mn kamer zit is vrij ver weg en kan echt niet bij me komen. Dat is voor mij al een veilig genoeg gevoel. Als die klamboe er niet geweest had had ik mn moeder gevraagd m weg te halen.
Strakjes als ik weer bij mn vader ben ga ik eerst mn kamer verkennen om te kijken of er spinnen rondlopen en dan pas ga ik slapen
Zo hooiwagens zoals een hooiwagen een hooiwagen kan zijn ja.quote:Op maandag 12 september 2005 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Bdoel je dan echt een hooiwagen (zoals op die foto) of een spin? Want die hooiwagens zijn volgens mij niet echt butch![]()
quote:Op woensdag 14 september 2005 16:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Weet je he, die langpoten zijn jachtspinnen. Die gaan dus lopen. 's Nachts...![]()
Je hebt gelijk hoor, was je een beetje aan het stangenquote:Op woensdag 14 september 2005 23:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]Hoeft niet perse, heb al een aantal keer gezien dat ik wakker werd en de spin op precies dezelfde plek zag zitten.
Overigens ben ik nu bij mn vader's huis en in mn kamer geen spin gezien
We gaan gezellig op spin safari in Ghana.quote:Op donderdag 15 september 2005 08:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Lol, weer een plek die van de lijst 'te bezoeken landen' gaat
van postzegels tot formaat 120 x 120 grindtegelsquote:Op maandag 19 september 2005 12:53 schreef Browneye het volgende:
Fijn, ik vertek over een paar weken naar Ghana! Had dat nou niet gezegd! Nee, maar serieus, is het echt zo erg daar? En welk formaat?
Have I got a story for you...quote:Op maandag 19 september 2005 12:53 schreef Browneye het volgende:
Fijn, ik vertek over een paar weken naar Ghana! Had dat nou niet gezegd! Nee, maar serieus, is het echt zo erg daar? En welk formaat?
quote:Op maandag 19 september 2005 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
..............
Ik krijsend proberen op te staan (ik zat dus onder een tafel). Gevolg: alles zeilt van die tafel af en een poot van het dressoirtje begeeft het. Voor een fokking spin...
Ik denk niet dat die mensen mij nog een keer uitnodigen...![]()
Die van ons is dapperder dan zijn baasjequote:Op maandag 19 september 2005 14:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Mijn katten zijn bang voor grote spinnen
Koop een bulldogquote:Op maandag 19 september 2005 14:21 schreef Marietje_34 het volgende:
Mijn katten zijn bang voor grote spinnen
hij is een hagedisje aan het opetenquote:Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef Dafje33 het volgende:
Iemand nog een koekje?
![]()
Wat zit die spin nu te eten, eigenlijk?
kijk het filmpje die beesten zijn echt grootquote:Op dinsdag 20 september 2005 05:56 schreef Uhmmie het volgende:
die foto is alleen beetje flauw
dat is een april foolsday grap van een stel amerikanen geweest
en handig gefotografeerd zodat ze HUGE lijken
maar let maar eens op de mouw rechts in beeld.. die is ook HUGE
ze zijn stiekum heel stuk kleiner
als het serieus is niet nee schurft is geen pretje wat voor spin was hetquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:53 schreef Schonedal het volgende:
Ik heb eens een kanjer van een spin overz`n koppie geaaid, deed net of ik hem lief vond.
De volgende dag had ik schurft op mijn handen gekregen, na jaren is het nog niet over.
Leuk he?
ikheb nog nooit gehoord van spinnen met schurftquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:27 schreef CecilBDemented het volgende:
[..]
als het serieus is niet nee schurft is geen pretje wat voor spin was het![]()
Waar ik mij dan weer zorgen over maak is dat als je zo'n beestje thuis hebt en hem/haar even uit haar bak haalt (met wat voor reden dan ook). Ze je bijt en je als automatische schrikreactie het diertje een zwieper geeft.... als ze op hun rug vallen kan het toch "breken" ? ( en sterven ze)quote:Op zondag 25 september 2005 10:34 schreef dimage het volgende:
Ben 4 weken geleden tijdens het schoonmaken van koekie's haar terrarium ook gebeten. Madam klom steeds om mijn arm en per ongeluk was ik even te ruw. Direct azijn erover en niets aan de hand daarna
[afbeelding]
de achterkant van hun lichaam is inderdaad het zwakste punt. Maar je moet gewoon rustig aandoen met dit soort dieren. En die schrik reactie heb ik niet meer. Ben nu al zovaak gebetenquote:Op zondag 25 september 2005 10:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waar ik mij dan weer zorgen over maak is dat als je zo'n beestje thuis hebt en hem/haar even uit haar bak haalt (met wat voor reden dan ook). Ze je bijt en je als automatische schrikreactie het diertje een zwieper geeft.... als ze op hun rug vallen kan het toch "breken" ? ( en sterven ze)
ze zijn er nog niet helemaal uit hoe dat werkt tho.. dat is best grappigquote:Op zondag 25 september 2005 11:03 schreef beestjuh het volgende:
Er lopen hier ook weer aardig wat achtpootjes in huis. Van mij mogen ze allemaal blijven, enkel de hele grote enge die ik niet 's nachts tegen wil komen zet ik lekker buiten in de tuin.
Gister zat er een grote kruisspin aan de buitenkant van het raam een prachtig web te bouwen, wat een schitterend gezichtNet alsof hij geroutineerd een haakwerkje aan het maken was, eerst met het ene pootje een draadje uit zich trekken, dat vervolgens met het andere pootje tegen de andere draad drukken en weer een stapje verder. Telkens evenredige afstanden, onvermoeibaar doorgaand tot het web helemaal naar zijn (haar) smaak was. Fascinating
![]()
volgens mij si dat al een paar keer gezegdquote:Op zondag 25 september 2005 22:47 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar... je wordt dus weleens gebeten door zo'n tarantula, dimage? Dat is dus niet dodelijk dan zoals ze altijd doen vermoeden enzo... klinkt misschien heel suf en stom maar ik dacht dus altijd dat hun gif hartstikke slecht was.
quote:Op zondag 25 september 2005 13:26 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
ze zijn er nog niet helemaal uit hoe dat werkt tho.. dat is best grappig
ze hebben ook onderzoek gedaan met drugs
om te kijekn wat er gebeurd als ze onder invloed zijn
dan krijg jedus ineens hele rare patronen en gaten in het web
ik ook.. maar dat neemt niet weg dat ik het wel onthou op zichquote:Op maandag 26 september 2005 22:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eensch!
Nou, da's dus niet helemaal waar. Deze spinnen staan bekend om hun bijzonder gemene beten.quote:Op zondag 25 september 2005 09:40 schreef Uhmmie het volgende:
als je je enigzins zou verdiepen in het beestje.. zou dat ineens niet zo raar zijn
en die vent had gewoon even naar een dokter moeten gaan
dan was er gewoon geen probleem geweest
maar nee.. in de naam van "de wetenschap" moet het uitgetest worden en moeten de plaatjes online
Lezen! het gaat hier over de "Brown recluse spider", en daar zijn nog wel veel gruwelijker plaatjes van te vinden.quote:Op woensdag 28 september 2005 07:17 schreef Uhmmie het volgende:
KAN ja
en daarom word elke keer als het over spin gaat... exact DAT plaatje erbij gehaald
"zie je wel dat je er dood van gaat"
nahja.. overdrijven is ook een vak hoor
Zei ik dat dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 20:28 schreef Uhmmie het volgende:
en dus zijn alle spinnen eng?
Eigenlijk vind ik spinnen diep in mijn hart wel mooiquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:42 schreef Schonedal het volgende:
Eigenlijk vind ik spinnen ook wel lief.
Het zijn erg nuttige beestjes.
Ze eten insecten.
Insecten vind ik eng.
Die bijten en brengen ziekten over.
Laatst was er een mug die me stak, ik kreeg een bult waarvoor ik op mijn tenen moest staan om er over heen te kunnen kijken.
daarom heet het ook arachnafobiequote:Op zondag 2 oktober 2005 18:53 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik spinnen diep in mijn hart wel mooi![]()
Maar als ze mijn kant op komen ben ik echt wel weg.
Vreemd, want ik ben véééél groter dan zij.
quote:Op zondag 4 september 2005 01:07 schreef Dafje33 het volgende:
Mooi hè, buiten!
zo'n knoepert:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |