abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:49:41 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30200610

Dit seizoen gewoon weer kampioen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_30200753
--------------------Rosenberg---------------------Babel-----------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------Pienaar-------------------------------------------
-----Maxwell----------------------------------------------------de Jong-------------
----------------------Sneijder-------------------Maduro------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------Juanfran----------------------------------------Trabelsi------------------
-------------------------------------Escude---------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------Vonk-------------------------------------------------

Zoiets moet toch kunnen?
Ik twijfel alleen nog aan de juiste namen . . . ???
Maxwell is natuurlijk geblesseerd, maar bijvoorbeeld sneijder kan opschuiven en galasek erin, voor wat meer verdedigende kwaliteit ? ? ? ?
pi_30200811
Hoe goed ik SQD ook vind, in dit systeem past meer een type Grygera.
pi_30200986
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:53 schreef Robar het volgende:
--------------------Rosenberg---------------------Babel-----------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------Pienaar-------------------------------------------
-----Maxwell----------------------------------------------------de Jong-------------
----------------------Sneijder-------------------Maduro------------------------------
-----------Juanfran----------------------------------------Trabelsi------------------
-------------------------------------Escude---------------------------------------------
--------------------------------------Vonk-------------------------------------------------

Zoiets moet toch kunnen?
Maxwell is natuurlijk geblesseerd, maar bijvoorbeeld sneijder kan opschuiven en galasek erin, voor wat meer verdedigende kwaliteit ? ? ? ?

Ajax blijft gewoon 4-3-3 spelen, gun Blind nou gewoon wat tijd...
pi_30201005
----------------------Babel---------Charisteas------------------
---------------------------------------------------------------------
-----------------------------Pienaar-------------------------------
--Sneijder-----------------Maduro-------------------De Jong---
-----------------------------Heitinga-------------------------------
------------- Escudé------Grygera-----Trabelsi----------------
----------------------------------------------------------------------
------------------------------Lobont-------------------------------
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:01:06 #6
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30201014
Ik heb dus liever:

----------------Babel-----------Charisteas---------------
------------------------Pienaar-----------------------------
----Emanuelson-------------------------De Jong---------
------------------------Galásek-----------------------------
-Juanfran----Maduro--------Grygera----------Trabelsi-
--------------------------Vonk------------------------------

Dus met Angelos Charisteas in de basis, Markus Rosenberg kan dan wat rustiger gebracht worden.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_30201035
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:55 schreef Tobbes het volgende:
Hoe goed ik SQD ook vind, in dit systeem past meer een type Grygera.
Daar twijfelde ik ook aan ja . . .
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:02:06 #8
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30201050
die opstelling is heel sexy Robar
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30201111
--------------------------Rosenberg------
-------------------Babel-------------------
----------------------------------------

Maxwell---Sneijder--------De Jong-----Pienaar (Rosales)
----------------- ----Maduro (Galasek)---------------------
------------------------------------------------------------------
----------Lindenbergh----Grygera---------Trabelsi----------
-------------------------------------------------------------------
---------------------------Lobont-------------------------------
pi_30201125
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:02 schreef Houniet het volgende:
die opstelling is heel sexy Robar
pi_30201133
Boukhari - Babel - Pienaar

Emanuelson - Galasek - De Jong

Juanfran - Maduro - Grygera - Trabelsi

Vonk
Houd van een lijntje.
pi_30201151
Erwtensoep...:')
pi_30201219
Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in Emanuelson Montana!
Ik zie liever iemand als Lindenbergh of Galasek.
pi_30201224
quote:
Perfect
pi_30201228
Babel - Rosenberg - Rosales

Snejider - Galasek - Pienaar

Vonk

hoe is het eigelijk met Lindenberg?
pi_30201259
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:07 schreef keijz het volgende:

Vonk

sukkelt met wat blessures.
pi_30201277
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:07 schreef keijz het volgende:

Vonk

Opniew geblesseerd geraakt

Geen De Jong bij jou, keijz?
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:14:43 #18
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30201419
hij heeft rosales, dus pienaar zakt naar het middenveld i.p.v. de jong

[ Bericht 8% gewijzigd door Houniet op 02-09-2005 14:21:10 ]
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:21:46 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30201644
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:07 schreef Robar het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in Emanuelson Montana!
Ik zie liever iemand als Lindenbergh of Galasek.
Galásek speelt ook in mijn opstelling, het nadeel van Lindenbergh is zijn multi-functionaliteit (en zijn blessuregevoeligheid) want hij kan als linksback uit de voeten, net als Emanuelson, Juanfran en straks ook weer Maxwell. Hij kan als linker centrale verdediger uit de voeten, net als Escudé, Maduro en eventueel Vermaelen. Hij kan als defensieve middenvelder, net voor de defensie uit de voeten, net als Maduro en Galásek. En hij kan als linkshalf uit de voeten, net als Sneijder, Emanuelson en Boukhari.

Door de blessure van Nicolae Mitea en de verkoop van Daniël de Ridder, hebben we met Mauro Rosáles nog slechts één buitenspeler in de selectie. Nourdin Boukhari, Ryan Babel en Steven Pienaar zijn géén buitenspelers. Waarom dan 4-3-3 willen blijven spelen, als we daar geen spelers voor hebben? Ga dan het systeem spelen waar de beschikbare spelers het beste in uitkomen!

Zowel Ryan Babel, Markus Rosenberg en Angelos Charisteas zijn spitsen die het 4-4-2-systeem gewend zijn en Steven Pienaar komt het beste tot zijn recht als aangever, kort daarachter. Nigel de Jong op rechtshalf, Nourdin Boukhari/Wesley Sneijder/Urby Emanuelson op linkshalf en Tomás Galásek net voor de verdediging. De verdediging zelf bestaat uit Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera, Hedwiges Maduro en Juanfran, Hans Vonk is de doelman.

Dit lijkt mij de beste opstelling, maar goed, ik ben niet blind/blind niet.
pi_30201829
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:21 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Galásek speelt ook in mijn opstelling, het nadeel van Lindenbergh is zijn multi-functionaliteit (en zijn blessuregevoeligheid) want hij kan als linksback uit de voeten, net als Emanuelson, Juanfran en straks ook weer Maxwell. Hij kan als linker centrale verdediger uit de voeten, net als Escudé, Maduro en eventueel Vermaelen. Hij kan als defensieve middenvelder, net voor de defensie uit de voeten, net als Maduro en Galásek. En hij kan als linkshalf uit de voeten, net als Sneijder, Emanuelson en Boukhari.

Door de blessure van Nicolae Mitea en de verkoop van Daniël de Ridder, hebben we met Mauro Rosáles nog slechts één buitenspeler in de selectie. Nourdin Boukhari, Ryan Babel en Steven Pienaar zijn géén buitenspelers. Waarom dan 4-3-3 willen blijven spelen, als we daar geen spelers voor hebben? Ga dan het systeem spelen waar de beschikbare spelers het beste in uitkomen!

Zowel Ryan Babel, Markus Rosenberg en Angelos Charisteas zijn spitsen die het 4-4-2-systeem gewend zijn en Steven Pienaar komt het beste tot zijn recht als aangever, kort daarachter. Nigel de Jong op rechtshalf, Nourdin Boukhari/Wesley Sneijder/Urby Emanuelson op linkshalf en Tomás Galásek net voor de verdediging. De verdediging zelf bestaat uit Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera, Hedwiges Maduro en Juanfran, Hans Vonk is de doelman.

Dit lijkt mij de beste opstelling, maar goed, ik ben niet blind/blind niet.
Hehe, ben het deels wel met je eens hoor, zeker over dat 4-3-3.
Hoewel het echt de mooiste opstelling is, past het niet bij de huidige spelersgroep.
Ik vind Emanuleson gewoon nog niet goed genoeg, hij komt er wel, maar hij mist nog het overzicht.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:29:22 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30201887
het blijft toch vreemd dat ook Blind weer van die rare beslissingen neemt. De hele wereld ziet dat A moet gebeuren, en Blind doet B.

Nou zijn wij geen trainers, en het is lekker makkelijk zo achter je keyboard, maar keer op keer lopen dingen kut en gebeurt er niets.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_30201931
zullen we allemala info@ajax.nl mailen dat ie van 4-3-3 af moet stappen?:p
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:32:27 #23
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30201989
Hoi
A.M.A.B
pi_30202007
NEEEEEJ
pi_30202042
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:30 schreef Tobbes het volgende:
zullen we allemala info@ajax.nl mailen dat ie van 4-3-3 af moet stappen?:p
dat idd en heel veel tifo acties

tvp
pi_30202143
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:32 schreef Cart_man het volgende:
Hoi
pi_30202161
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Robar het volgende:

[..]

[afbeelding]
pi_30202247
quote:

Zoiets moet toch kunnen?
Mooie opstelling

Ik zou alleen Grygera ipv Escudé doen.
pi_30202436
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:09 schreef Radegast het volgende:

[..]

Opniew geblesseerd geraakt

Geen De Jong bij jou, keijz?
ik ben niet echt van hem onder de indruk eigelijk

Onze Armeense topper Edgar Manucharyan kan ook op linksbuiten toch? misschien dat eens proberen?
pi_30202468
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:39 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Mooie opstelling

Ik zou alleen Grygera ipv Escudé doen.
En Lobont ipv Vonk.
pi_30202616
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:45 schreef Tobbes het volgende:

[..]

En Lobont ipv Vonk.
Ik heb niet zo problemen met Vonk.
Lobont is een aardige jongen, maar straalt onrust uit.
pi_30202786
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:50 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik heb niet zo problemen met Vonk.
Lobont is een aardige jongen, maar straalt onrust uit.
ik vind lobont een betere keeper dan vonk
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:57:03 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30202823
Vonk is een prima degelijke keeper hoor .
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:58:05 #34
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30202858
Twee honden vechten om een been en de derde gaat er mee heen. (vierde is geblesseerd)

Kenneth Vermeer dus maar?
pi_30202890
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:58 schreef M0NTANA het volgende:
Twee honden vechten om een been en de derde gaat er mee heen. (vierde is geblesseerd)

Kenneth Vermeer dus maar?
ja is goed, geef maar een kans
een neger in de goal, altijd lachen
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:07:01 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_30203153
Die vermeer deed het opzich niet slecht toch??
Get woke, go broke!
pi_30203216
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:07 schreef HeatWave het volgende:
Die vermeer deed het opzich niet slecht toch??
op t wk was hij goed
pi_30203246
Maar wie vinden jullie eigenlijk beter Steek of Vermeer?
pi_30203294
Moeilijk te zeggen he, na die paar wedstrijdjes die we hebben gezien van Vermeer.

Weet wel dat ze allebei de potentie hebben om een nieuwe Edwin te worden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:17:07 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30203460
Maarten Stekelenburg wordt de nieuwe Edwin van der Sar, Kenneth Vermeer de nieuwe Stanley Menzo.
pi_30203606
quote:

Zoiets moet toch kunnen?
Dan hou je achterin dus echt NIKS meer over. Juanfran en Trabelsi gaan veel over de flank, dan hou je vaak opperfrotter Escude achterin. Met nog wat geluk let Maduro goed op om de fouten te herstellen, maar met deze opstelling heb je een zekerheid nodig achterin.
pi_30203804
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dan hou je achterin dus echt NIKS meer over. Juanfran en Trabelsi gaan veel over de flank, dan hou je vaak opperfrotter Escude achterin. Met nog wat geluk let Maduro goed op om de fouten te herstellen, maar met deze opstelling heb je een zekerheid nodig achterin.
Kan je dan niet beter Escudé op de plek van Juanfran zetten, en Grygera rechts. Dan zet je Madura centraal ofzo. Met die opstelling heb je echt drie goede mandekkers nodig achterin, bovendien zal Blind aanvoerder Escudé er niet snel uithalen denk ik
pi_30203814
De linkerkant is zo wel behoorlijk uit balans. Er is dus maar 1 speler die zich puur met verdedigen bezighoudt, lijkt me echt te weinig.

Niet dat ik de perfecte opstelling zo klaar heb natuurlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30203947
Ik zou Galasek op de plak van sneijder om toch nog wat vededigende balans aan te brengen.
Supertalent Sneijder moet dan concurreren met Maxwell of evt Pienaar.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_30204097
Waarom moeten jullie in elk topic eerst even roepen dat jullie kampioen worden? Is dat om de onzekerheid te verbergen ofzo?
pi_30204473
Misschien toch iets te aanvallend
Misschien moet Lindenbergh dan op links?
Maduro centraal achterin en Galasek op het middenveld?
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:53:45 #47
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_30204518
--------------------Rosenberg---------------------Harry/ Babel-----------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------Pienaar-----------------------------------------------
-----Sneijder-------------------------------------------------------de Jong--------------
-------------------------------------Galasek----------------------------------------------
-----------Juanfran-----------------Maduro--------------Trabelsi---------------------
-------------------------------------Grygera----------------------------------------------
--------------------------------------keeper ---------------------------------------------

Keeper ben ik nog niet helemaal uit. Grygera als laatste man met daarvoor Maduro en Galasek afwisselend als inschuivende man. De voorste van de twee bevindt zich tussen verdediging en het middenveld als een soort vrije man. Trabelsi en Juanfran op de flanken, zij kunnen dus verdedigend eventueel ondersteund worden door Galasek of Maduro.
Middenveld met links Sneijder en rechts de Jong of Rosales. Achter de spitsen in een vrijere rol Pienaar die de twee spitsen bedient.........
Vind dit eigenlijk helemaal niks, maar ik denk wel dat dit met deze groep het beste gaat werken!
Ajax moet 433 spelen, maar daar dan ook echt de mensen voor hebben. Nu staat er alleen 433 op papier, maar in het veld wordt er totaal niet zo gevoetbald. Stap dan voorlopig hier ook vanaf en ga voetballen zoals voor deze groep het beste is! Daarnaast proberen zo snel mogelijk weer terug te vallen op 433 en schitterend aanvallend voetbal laten zien.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_30204678
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:53 schreef BoNi het volgende:

Vind dit eigenlijk helemaal niks, maar ik denk wel dat dit met deze groep het beste gaat werken!
Ajax moet 433 spelen, maar daar dan ook echt de mensen voor hebben. Nu staat er alleen 433 op papier, maar in het veld wordt er totaal niet zo gevoetbald. Stap dan voorlopig hier ook vanaf en ga voetballen zoals voor deze groep het beste is! Daarnaast proberen zo snel mogelijk weer terug te vallen op 433 en schitterend aanvallend voetbal laten zien.....

Een anders systeem is het probleem niet! Het ligt ook meer aan de spelers! Als je nu iets anders gaat spelen moeten ze daar weer aan gaan wennen... en bovendien...net alsof Rosenberg die ene bal er wel in schiet als ze 442 spelen. Net alsof Escude en Grygera dan wel heel de wedstrijd Kuyt en Kalou van scoren af kunnen houden.

pi_30204737
Maduro en Galasek tegelijk opstellen is onzin natuurlijk..
pi_30204826
Babel - Charisteas - Pienaar
Sneijder - Maduro - de Jong
Juanfran - Escudé - Grygera - Trabelsi

Dit lijkt me de meest logische opstelling..
pi_30205042
Hatem - Grygera - Escude (dan maar) - Juanfran
De Jong - Maduro - Sneijder
Pienaar
Rosenberg - Babel

Zoiets?
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:10:00 #52
53851 BoNi
pi_30205076
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:58 schreef keijz het volgende:

[..]

Een anders systeem is het probleem niet! Het ligt ook meer aan de spelers! Als je nu iets anders gaat spelen moeten ze daar weer aan gaan wennen... en bovendien...net alsof Rosenberg die ene bal er wel in schiet als ze 442 spelen. Net alsof Escude en Grygera dan wel heel de wedstrijd Kuyt en Kalou van scoren af kunnen houden.

Je benut op dit moment je spelers niet optimaal, dus wat dat betreft zit het probleem wel in het systeem. Pienaar is geen rechts- en Babel geen linksbuiten...! Op dit moment komen er dus zelden acties vanaf de zijkant. Babel trekt naar binnen, Pienaar doet dat ook of wacht op Trabelsi. Als die dan niet komt zoals zondag, dan houdt het vanaf rechts ook op........
Babel moet een centralere rol hebben, Pienaar moet lekker creatief zijn op het middenveld en zorgen voor de aanvoer richting de twee spitsen.
Rosenberg had die ene bal er ook niet ingeschoten (denk je altijd zo kort-door-de-bocht?) maar hij krijgt wel meer de mogelijkheid om zijn spel te spelen. Ik weet niet of je op Rosenberg hebt gelet, maar het is een voetballer die de ruimte nodig heeft, altijd op randje buitenspeler speelt en dus in de diepte aangespeeld wil worden. Het is (nog) geen kaatsende Ajax spits! Dus in ieder geval voor hem zou een ander systeem beter werken!

De persoonlijke fouten hadden niet voorkomen kunnen worden, daar praat ik ook helemaal niet over, maar in deze opstelling heb je wel een basis die van achteruit sterk staat naar mijn idee. Het wordt op deze manier moeilijker voor het middenveld van de tegenstander aangezien er defensief drie sterke spelers centraal staan opgesteld. Eventueel kun je er zelfs nog voor kiezen om Maduro/ Galasek te vervangen voor SQD, dan staat het defensief nog sterker (mits er geen persoonlijke fouten gemaakt worden......)
Schitterend!
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:11:35 #53
53851 BoNi
pi_30205124
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef jpzegthallo het volgende:
Maduro en Galasek tegelijk opstellen is onzin natuurlijk..
Net zo'n onzin als je mening niet onderbouwen.....?
Schitterend!
pi_30205755
Waarom 4-3-3 als je dan kwaliteiten die spelers hebben niet gebruikt en juist de zwakheden die ze hebben oproept?
pi_30205829
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:43:58 #56
53851 BoNi
pi_30206324
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:27 schreef Tobbes het volgende:
Waarom 4-3-3 als je dan kwaliteiten die spelers hebben niet gebruikt en juist de zwakheden die ze hebben oproept?
Dat zeg ik........
Maar aan de andere kant behoort Ajax traditiegewijs 433 en aanvallend voetbal te spelen, dus ik vind wel dat ze moeten streven naar 433!
Schitterend!
pi_30206366
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:27 schreef Tobbes het volgende:
Het verschil tussen 4-4-2 en 4-3-3 is niet zo groot. Ook 4-4-2 heeft z'n zwakke kanten.
pi_30206368
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef jpzegthallo het volgende:
Babel - Charisteas - Pienaar
Sneijder - Maduro - de Jong
Juanfran - Escudé - Grygera - Trabelsi

Dit lijkt me de meest logische opstelling..
Mij niet. Neem nu de voorhoede, er staat maar een voorhoede speler op zijn natuurlijke plek. Chari. Babel wordt misbrukt op de linksbuiten plek en Pienaar wordt misbruikt op de rechtsbuitenplek. Twee spelers die dan niet brengen wat ze moeten en kunnen brengen. Dat ga je zien in de resultaten.
Ajax is met deze selectie het beste gebaat bij 4-4-2, door het gebrek aan fatsoenlijke buitenspelers. Ik zou Charisteas opstellen om de ballen vast te houden en Babel eromheen laten spelen. Zo maak je optimaal gebruik van je spitsen en je kunt het toch al lichte middenveld ook nog eens versterken met een extra aanvallende middenvelder.
Lijkt me zo logisch als wat en ik verbaas me erover dat dit niet gebeurd en Blind zie aankloten met zijn 4-3-3 systeem waar hij de spelers niet voor heeft.
pi_30206611
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:45 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het verschil tussen 4-4-2 en 4-3-3 is niet zo groot. Ook 4-4-2 heeft z'n zwakke kanten.
Het verschil is niet zo groot?

Babel en Rosenberg/Charisteas krijgen een rol die wel op hun lijf geschreven. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Pienaar.
pi_30206648
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:53 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Babel en Rosenberg/Charisteas krijgen een rol die wel op hun lijf geschreven. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Pienaar.
Precies, zo maak je veel effectiever gebruik van je spelers.
pi_30207097
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Mij niet. Neem nu de voorhoede, er staat maar een voorhoede speler op zijn natuurlijke plek. Chari. Babel wordt misbrukt op de linksbuiten plek en Pienaar wordt misbruikt op de rechtsbuitenplek. Twee spelers die dan niet brengen wat ze moeten en kunnen brengen. Dat ga je zien in de resultaten.
Ajax is met deze selectie het beste gebaat bij 4-4-2, door het gebrek aan fatsoenlijke buitenspelers. Ik zou Charisteas opstellen om de ballen vast te houden en Babel eromheen laten spelen. Zo maak je optimaal gebruik van je spitsen en je kunt het toch al lichte middenveld ook nog eens versterken met een extra aanvallende middenvelder.
Lijkt me zo logisch als wat en ik verbaas me erover dat dit niet gebeurd en Blind zie aankloten met zijn 4-3-3 systeem waar hij de spelers niet voor heeft.
Dan is het nog net hoe je het invult. Van Babel weet je dat ie richting de spits kruipt, van Pienaar dat ie zich laat zakken naar het middenveld. Pienaar heeft De Jong achter zich, die de plek van de lopende Trabelsie kan overnemen.

Het is gewoon op papier een 433, en daar gaat het vaak om
pi_30207204
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:53 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja die drie wel, maar wat met Trabelsi? Die heeft als hij mee opkomt en over de rechtermiddenvelder heengaat geen aanspeelpunt meer recht voor hem. Opkomen wordt voor hem dan ook vrijwel nutteloos. Zelfde geldt voor Maxwell of Juanfran...

Bovendien heeft het meerendeel van de door Ajax zelf opgeleide spelers helemaal geen ervaring in het regelmatig spelen van 4-4-2. Wanneer heeft bijvoorbeeld Sneijder in een 4-4-2 gespeeld? Nooit, in de jeugd niet, bij het eerste van Ajax niet en bij Oranje ook al niet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:26:57 #63
82589 S-Two
barba macacu
pi_30207710
Gewoon 4-4-2

tvp
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_30208308
Tvp

[ Bericht 14% gewijzigd door Bananenman op 02-09-2005 17:54:28 ]
pi_30210707
Het probleem is de middenveldbezetting, die zorgt voor hoofdbrekens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30210920
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:
Het probleem is de middenveldbezetting, die zorgt voor hoofdbrekens.
Linkshalf:
Sneijder
Boukhari
Midmid:
Maduro
Galasek
Pienaar
Rechtshalf:
De Jong
Pienaar

Kwaliteit is er toch wel?
pi_30211135
tvp

en 4-4-2
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_30211144
Kwaliteit wel, maar meer hoe laat je alles spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_30211515
Weer een weekend geen Ajax
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:45:12 #70
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30211534
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weer een weekend geen Ajax
idd, volgens weekend pas
pi_30212492
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:24 schreef jpzegthallo het volgende:
Midmid: Pienaar
Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten Waarom proberen jullie niet eens Maduro achterin en Galasek op het middenveld, heb je wat meer defensieve power en toch opbouw van achteruit.
pi_30212913
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:14 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten Waarom proberen jullie niet eens Maduro achterin en Galasek op het middenveld, heb je wat meer defensieve power en toch opbouw van achteruit.
Hij staat dan ook op de derde plek. En een andere 10 hebben jullie niet echt
pi_30213657
Ajax gaat het gewoon wel worden hoor
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30213950
Pienaar zou wel de beste optie voor de tien positie zijn.
That's all folks!
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:38:22 #75
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30214734
Steek
Trabelsi - Grygera - Maduro - Juanfran
-----------------Galasek
--------de Jong---------- Sneijder
-----------------Pienaar
------------Babel-----Charisteas
pi_30215223
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja die drie wel, maar wat met Trabelsi? Die heeft als hij mee opkomt en over de rechtermiddenvelder heengaat geen aanspeelpunt meer recht voor hem. Opkomen wordt voor hem dan ook vrijwel nutteloos. Zelfde geldt voor Maxwell of Juanfran...

Bovendien heeft het meerendeel van de door Ajax zelf opgeleide spelers helemaal geen ervaring in het regelmatig spelen van 4-4-2. Wanneer heeft bijvoorbeeld Sneijder in een 4-4-2 gespeeld? Nooit, in de jeugd niet, bij het eerste van Ajax niet en bij Oranje ook al niet.
pi_30215271
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat Trabelsi gezien heb je een aardig punt. Maar wie moeten er voor de goals zorgen? De rechtsback of de aanvallers. Daarnaast: Hoe effectief is het opkomen van Trabelsi nou eigenlijk? Wanneer heeft hij zijn laatste goal gemaakt/ assist gegeven?

En wat betreft Sneijder: Gezien zijn positie op het veld en zijn rol maakt het voor hem niet zo heel veel uit of het een 4-3-3 of een 4-4-2 of een 3-5-2 is.

Zelfde geld voor De Jong en Maduro. Babel lijkt juist een betere spits voor 4-4-2 terwijl hij toch ook uit de eigen jeugd komt.
pi_30216284
quote:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten
Alsof dat wat uitmaakt op de 10 positie.

Remember Arsenal - Ajax?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30216342
Lobont
Trabelsi Grygera Juanfran
Maduro Galasek
De Jong Pienaar Sneijder
Rosenberg/Babel Harry

en je bent binnen no time kampioen. gewoon 3-2-3-2. Beste systeem ooit.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_30225554
quote:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten
Weer iemand die denkt dat Pienaar fysiek niet sterk is. Grappig toch, dat sommigen slechts naar lengte kijken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:32:43 #81
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30226812
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:43 schreef Jajong het volgende:
Lobont
Trabelsi Grygera Juanfran
Maduro Galasek
De Jong Pienaar Sneijder
Rosenberg/Babel Harry

en je bent binnen no time kampioen. gewoon 3-2-3-2. Beste systeem ooit.
pi_30227541
3-2-3-2 ziet er wel relaxed uit ja, jammer voor jongens als Mitea en Rosales. Maar het loopt de laatste jaren nou eenmaal niet met de buitenspelers.
pi_30228018
quote:
Technisch directeur Martin van Geel heeft in AD Sportwereld aangegeven dat Ajax op 31 augustus nog veel telefoontjes heeft gehad van clubs die een speler van de Amsterdammers wilden overnemen. Zo zou er nog een bod zijn uitgebracht op Angelos Charisteas en ook naar Johnny Heitinga werd geïnformeerd. Daarnaast bood een Europese topclub tevergeefs een groot geldbedrag voor Ryan Babel.

"We werden nog volop gebeld door clubs, die in paniek nog even snel een speler op wilden halen bij ons", vertelt Van Geel in het AD. "Maar we zijn daar niet op ingegaan. Slechts over de spelers die móchten vertrekken, zoals De Ridder en eerder Anthony Obodai, viel te praten."
quote:
3/9/2005 - Sevilla had interesse voor Heitinga
Van Geel liet gisteren weten dat er op de laatste dag van de transfermarkt nog veel vraag was naar spelers van Ajax. Een van die spelers was Heitinga. Volgens Diario de Sevilla zag het Spaanse Sevilla Heitinga als een van de opties de club verdedigend sterker te maken. Sevilla toonde in de zomer ook al interesse. Ajax wilde Heitinga echter niet laten gaan.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:28:46 #84
45511 TimmyAsd
pi_30228053
Goed de poot stijf gehouden
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:05:22 #85
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30228829
meen je niet
heitinga kan ook beter nog een seizoen blijven
pi_30228830
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:04 schreef Simmertje het volgende:
3-2-3-2 ziet er wel relaxed uit ja, jammer voor jongens als Mitea en Rosales. Maar het loopt de laatste jaren nou eenmaal niet met de buitenspelers.
Tja ik wil liever ook 6 aanvallers opstellen maar je moet wel reeel blijven.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_30229299
Trabelsi - Grygera - Escude - Juanfran
De Jong - Maduro - Emanuelson
Pienaar - spits - Maxwell

Die linkerkant lijkt me wel leuk zo .
pi_30229383
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:25 schreef Nashje het volgende:

Goede opstelling, alleen zou ik dan Emanuelson en Maxwell omdraaien en De Jong en Pienaar ook.
Het zou denk ik ook nog eens kunnen werken ook
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:29:31 #89
45511 TimmyAsd
pi_30229390
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:25 schreef Nashje het volgende:

pienaar rechtsbuiten
maxwell linksbuiten
Escude in het elftal
pi_30229412
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:28 schreef TimmyAsd het volgende:
Goed de poot stijf gehouden
Het is me een raadsel waarom clubs geïnteresseerd zijn in Heitinga. Dan dat bod afgewezen op Harry, hoezo dom. Ik zou juist blij zijn dat iemand geld overheeft voor die prutser.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30229420
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

pienaar rechtsbuiten
maxwell linksbuiten
Escude in het elftal
Ging ook meer om de linkerkant .
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:32:23 #92
45511 TimmyAsd
pi_30229450
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is me een raadsel waarom clubs geïnteresseerd zijn in Heitinga. Dan dat bod afgewezen op Harry, hoezo dom. Ik zou juist blij zijn dat iemand geld overheeft voor die prutser.
Harry heb je gewoon nog nodig. Anastasiou krijgt geen speelminuten, babel wordt als linksbuiten gebruikt. Dus dan zou je zonder Harry alleen nog maar Rosenberg hebben als spits. En je hebt er zowiezo 2 nodig.. En we hebben nou niet bepaald veel verdedigers, dus die moet je ook gewoon houden. Vorm komt echt wel terug, een slechte verdediger is het allerminst..
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:32:47 #93
45511 TimmyAsd
pi_30229460
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:30 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ging ook meer om de linkerkant .
Dan zie ik Maxwell niet als linkbuiten..
pi_30229490
Heitinga is wel een slechte verdediger, hij moet zich gaan richten op het middenveld.
pi_30229512
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Dan zie ik Maxwell niet als linkbuiten..
Dat zou hij best kunnen, en Emanuelson zou dat ook wel kunnen.
pi_30229539
Heitinga is een topverdediger. Maar elke keer is hij de dupe van elke andere slecht spelende collega.
pi_30229605
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:32 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Harry heb je gewoon nog nodig. Anastasiou krijgt geen speelminuten, babel wordt als linksbuiten gebruikt. Dus dan zou je zonder Harry alleen nog maar Rosenberg hebben als spits. En je hebt er zowiezo 2 nodig.. En we hebben nou niet bepaald veel verdedigers, dus die moet je ook gewoon houden. Vorm komt echt wel terug, een slechte verdediger is het allerminst..
Harry is overbodig bij Ajax. Anastasiou is er nog en die krijg je niet verkocht, dan heb je ook nog Babel en Rosenborg voor in de spits. Babel wordt dan wel gebruikt als linksbuiten, maar kan ook in de spits acteren. In het 2e van Ajax loopt vast ook nog wel iemand rond die in noodgevallen kan worden gebruikt, Tiberkanine bijvoorbeeld. Als je Harry voor bijvoorbeeld 2 miljoen euro kunt verkopen dan moet je dat doen.

Heitinga vind ik (nog) geen topper, verre van zelfs. Hij heeft zeker wel mogelijkheden, maar momenteel heeft hij echt nog heel weinig te zoeken in een grote competitie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:38:44 #98
45511 TimmyAsd
pi_30229638
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:33 schreef Radegast het volgende:
Heitinga is wel een slechte verdediger, hij moet zich gaan richten op het middenveld.
Daar is hij niet nodig..
pi_30229680
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:38 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Daar is hij niet nodig..
Ook niet als volgend jaar De Jong, Pienaar en Galasek weg zijn?
pi_30229683
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Harry is overbodig bij Ajax. Anastasiou is er nog en die krijg je niet verkocht,
Vandaar dat RKC (?) pas geleden nog interesse had.
quote:
dan heb je ook nog Babel en Rosenborg voor in de spits.
Das wel erg overdreven, om heel Rosenborg BK in de spits te zetten.
quote:
In het 2e van Ajax loopt vast ook nog wel iemand rond die in noodgevallen kan worden gebruikt, Tiberkanine bijvoorbeeld.
! Was die trouwens niet al verkocht/verhuurd?
pi_30229750
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

Vandaar dat RKC (?) pas geleden nog interesse had.
[..]
Dat zijn geen clubs die met een serieus bod komen, anders was Anastasiou daar wel heen gegaan. Ook NEC had interesse, maar daar is hij ook niet heengegaan. Alsof die clubs gaan betalen voor Anastasiou of hem huren en daarbij zijn volledige salaris overnemen.
quote:
Das wel erg overdreven, om heel Rosenborg BK in de spits te zetten.
[..]
Ook nog wat inhoudelijks te melden?
quote:
! Was die trouwens niet al verkocht/verhuurd?
[/quote]

Als je spelers van het kaliber Harry als Ajax zijnde niet meer zelf kan opleiden dan ben je toch echt fout bezig.

Tiberkanine speelt gewoon met Jong Ajax mee hoor, Ajax-kenner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')