abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30207097
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Mij niet. Neem nu de voorhoede, er staat maar een voorhoede speler op zijn natuurlijke plek. Chari. Babel wordt misbrukt op de linksbuiten plek en Pienaar wordt misbruikt op de rechtsbuitenplek. Twee spelers die dan niet brengen wat ze moeten en kunnen brengen. Dat ga je zien in de resultaten.
Ajax is met deze selectie het beste gebaat bij 4-4-2, door het gebrek aan fatsoenlijke buitenspelers. Ik zou Charisteas opstellen om de ballen vast te houden en Babel eromheen laten spelen. Zo maak je optimaal gebruik van je spitsen en je kunt het toch al lichte middenveld ook nog eens versterken met een extra aanvallende middenvelder.
Lijkt me zo logisch als wat en ik verbaas me erover dat dit niet gebeurd en Blind zie aankloten met zijn 4-3-3 systeem waar hij de spelers niet voor heeft.
Dan is het nog net hoe je het invult. Van Babel weet je dat ie richting de spits kruipt, van Pienaar dat ie zich laat zakken naar het middenveld. Pienaar heeft De Jong achter zich, die de plek van de lopende Trabelsie kan overnemen.

Het is gewoon op papier een 433, en daar gaat het vaak om
pi_30207204
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:53 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het verschil is niet zo groot?

Babel en Rosenberg/Charisteas krijgen een rol die wel op hun lijf geschreven. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Pienaar.
Ja die drie wel, maar wat met Trabelsi? Die heeft als hij mee opkomt en over de rechtermiddenvelder heengaat geen aanspeelpunt meer recht voor hem. Opkomen wordt voor hem dan ook vrijwel nutteloos. Zelfde geldt voor Maxwell of Juanfran...

Bovendien heeft het meerendeel van de door Ajax zelf opgeleide spelers helemaal geen ervaring in het regelmatig spelen van 4-4-2. Wanneer heeft bijvoorbeeld Sneijder in een 4-4-2 gespeeld? Nooit, in de jeugd niet, bij het eerste van Ajax niet en bij Oranje ook al niet.
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:26:57 #63
82589 S-Two
barba macacu
pi_30207710
Gewoon 4-4-2

tvp
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_30208308
Tvp

[ Bericht 14% gewijzigd door Bananenman op 02-09-2005 17:54:28 ]
pi_30210707
Het probleem is de middenveldbezetting, die zorgt voor hoofdbrekens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30210920
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:
Het probleem is de middenveldbezetting, die zorgt voor hoofdbrekens.
Linkshalf:
Sneijder
Boukhari
Midmid:
Maduro
Galasek
Pienaar
Rechtshalf:
De Jong
Pienaar

Kwaliteit is er toch wel?
pi_30211135
tvp

en 4-4-2
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_30211144
Kwaliteit wel, maar meer hoe laat je alles spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_30211515
Weer een weekend geen Ajax
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:45:12 #70
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30211534
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weer een weekend geen Ajax
idd, volgens weekend pas
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30212492
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:24 schreef jpzegthallo het volgende:
Midmid: Pienaar
Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten Waarom proberen jullie niet eens Maduro achterin en Galasek op het middenveld, heb je wat meer defensieve power en toch opbouw van achteruit.
pi_30212913
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:14 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten Waarom proberen jullie niet eens Maduro achterin en Galasek op het middenveld, heb je wat meer defensieve power en toch opbouw van achteruit.
Hij staat dan ook op de derde plek. En een andere 10 hebben jullie niet echt
pi_30213657
Ajax gaat het gewoon wel worden hoor
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30213950
Pienaar zou wel de beste optie voor de tien positie zijn.
That's all folks!
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:38:22 #75
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_30214734
Steek
Trabelsi - Grygera - Maduro - Juanfran
-----------------Galasek
--------de Jong---------- Sneijder
-----------------Pienaar
------------Babel-----Charisteas
pi_30215223
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ja die drie wel, maar wat met Trabelsi? Die heeft als hij mee opkomt en over de rechtermiddenvelder heengaat geen aanspeelpunt meer recht voor hem. Opkomen wordt voor hem dan ook vrijwel nutteloos. Zelfde geldt voor Maxwell of Juanfran...

Bovendien heeft het meerendeel van de door Ajax zelf opgeleide spelers helemaal geen ervaring in het regelmatig spelen van 4-4-2. Wanneer heeft bijvoorbeeld Sneijder in een 4-4-2 gespeeld? Nooit, in de jeugd niet, bij het eerste van Ajax niet en bij Oranje ook al niet.
pi_30215271
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat Trabelsi gezien heb je een aardig punt. Maar wie moeten er voor de goals zorgen? De rechtsback of de aanvallers. Daarnaast: Hoe effectief is het opkomen van Trabelsi nou eigenlijk? Wanneer heeft hij zijn laatste goal gemaakt/ assist gegeven?

En wat betreft Sneijder: Gezien zijn positie op het veld en zijn rol maakt het voor hem niet zo heel veel uit of het een 4-3-3 of een 4-4-2 of een 3-5-2 is.

Zelfde geld voor De Jong en Maduro. Babel lijkt juist een betere spits voor 4-4-2 terwijl hij toch ook uit de eigen jeugd komt.
pi_30216284
quote:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten
Alsof dat wat uitmaakt op de 10 positie.

Remember Arsenal - Ajax?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30216342
Lobont
Trabelsi Grygera Juanfran
Maduro Galasek
De Jong Pienaar Sneijder
Rosenberg/Babel Harry

en je bent binnen no time kampioen. gewoon 3-2-3-2. Beste systeem ooit.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_30225554
quote:

[..]

Het middenveld van Ajax staat fysiek al niet erg sterk, maar ik zou Steven toch niet mid-mid zetten
Weer iemand die denkt dat Pienaar fysiek niet sterk is. Grappig toch, dat sommigen slechts naar lengte kijken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:32:43 #81
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30226812
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:43 schreef Jajong het volgende:
Lobont
Trabelsi Grygera Juanfran
Maduro Galasek
De Jong Pienaar Sneijder
Rosenberg/Babel Harry

en je bent binnen no time kampioen. gewoon 3-2-3-2. Beste systeem ooit.
pi_30227541
3-2-3-2 ziet er wel relaxed uit ja, jammer voor jongens als Mitea en Rosales. Maar het loopt de laatste jaren nou eenmaal niet met de buitenspelers.
pi_30228018
quote:
Technisch directeur Martin van Geel heeft in AD Sportwereld aangegeven dat Ajax op 31 augustus nog veel telefoontjes heeft gehad van clubs die een speler van de Amsterdammers wilden overnemen. Zo zou er nog een bod zijn uitgebracht op Angelos Charisteas en ook naar Johnny Heitinga werd geïnformeerd. Daarnaast bood een Europese topclub tevergeefs een groot geldbedrag voor Ryan Babel.

"We werden nog volop gebeld door clubs, die in paniek nog even snel een speler op wilden halen bij ons", vertelt Van Geel in het AD. "Maar we zijn daar niet op ingegaan. Slechts over de spelers die móchten vertrekken, zoals De Ridder en eerder Anthony Obodai, viel te praten."
quote:
3/9/2005 - Sevilla had interesse voor Heitinga
Van Geel liet gisteren weten dat er op de laatste dag van de transfermarkt nog veel vraag was naar spelers van Ajax. Een van die spelers was Heitinga. Volgens Diario de Sevilla zag het Spaanse Sevilla Heitinga als een van de opties de club verdedigend sterker te maken. Sevilla toonde in de zomer ook al interesse. Ajax wilde Heitinga echter niet laten gaan.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:28:46 #84
45511 TimmyAsd
pi_30228053
Goed de poot stijf gehouden
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:05:22 #85
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30228829
meen je niet
heitinga kan ook beter nog een seizoen blijven
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30228830
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:04 schreef Simmertje het volgende:
3-2-3-2 ziet er wel relaxed uit ja, jammer voor jongens als Mitea en Rosales. Maar het loopt de laatste jaren nou eenmaal niet met de buitenspelers.
Tja ik wil liever ook 6 aanvallers opstellen maar je moet wel reeel blijven.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_30229299
Trabelsi - Grygera - Escude - Juanfran
De Jong - Maduro - Emanuelson
Pienaar - spits - Maxwell

Die linkerkant lijkt me wel leuk zo .
pi_30229383
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:25 schreef Nashje het volgende:

Goede opstelling, alleen zou ik dan Emanuelson en Maxwell omdraaien en De Jong en Pienaar ook.
Het zou denk ik ook nog eens kunnen werken ook
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:29:31 #89
45511 TimmyAsd
pi_30229390
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:25 schreef Nashje het volgende:

pienaar rechtsbuiten
maxwell linksbuiten
Escude in het elftal
pi_30229412
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:28 schreef TimmyAsd het volgende:
Goed de poot stijf gehouden
Het is me een raadsel waarom clubs geïnteresseerd zijn in Heitinga. Dan dat bod afgewezen op Harry, hoezo dom. Ik zou juist blij zijn dat iemand geld overheeft voor die prutser.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')