Bronquote:September 1, 2005: In recent months Venezuelan leaders, including the country's demagogic president, Hugo Chavez, have made numerous public statements about the "reunification" of the islands of the Dutch West Indies (Aruba, Bonaire, and Curaçao) with Venezuela. Venezuelan violations of Dutch air space and territorial waters, including illegal over flights by military aircraft, have occurred with some frequency. In addition, Venezuelan authorities have urged residents of the islands to form "Bolivarian" cells, in support of eventual "reunification."
The Netherlands is taking these Venezuelan actions seriously. In addition to scheduling a meeting between a high level Dutch official and Chavez in a couple of weeks, the Dutch have reinforced their West Indian garrison (with consists of a small naval contingent, a battalion of infantry, and some helicopters) with a flight of F-16s. The Dutch government also intends to take the matter up with the European Union, where they are likely to be supported by Britain (given that some other territories on which Venezuela is laying claims, such as Trinidad & Tobago and Guyana, are members of the Commonwealth) and France (which also has overseas territories in the Caribbean).
The islands are legally integral parts of the national territory of The Netherlands. The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament. None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela. This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters. Chavez is joining with his new friend, Cuban dictator Fidel Castro, in opposing colonialism in the Caribbean. This ignores the fact that the "colonies" are democratic and prosperous. Castro has been going on about this for decades, with little to show for it. It's unlikely that Chavez will do any better.
Van mij mogen ze ze hebben. Komen we er goedkoop vanafquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:42 schreef type_29 het volgende:
Laat ze de Anitillen maar veroveren op ons.
Dat is niet zo vreemd omdat het waarschijnlijk niet waar is. En een nieuwsbron dat 3 google ads op 1 pagina heeft plus de nodige Amazon ads en bij aankomst geld vraagt om een webserver te betalen kan je moeilijk een nieuws bron noemen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:39 schreef Jaal het volgende:
[..]
Bron
Vreemd is dit! Ik heb hier niks over gehoord?
Dus geen game pagina, maar een stuke over "potential hotspots"quote:Van de bron
StrategyPage gives you rapid access to military news. We report these events as history, not headlines, and provide concise, comprehensive and easy-to-understand descriptions of the troops, their equipment and why wars the world over are being fought
het klopt gedeeltelijk hoor hij heeft al meerdere malen de antillen geclaimt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:17 schreef Monus het volgende:
[..]
Dat is niet zo vreemd omdat het waarschijnlijk niet waar is. En een nieuwsbron dat 3 google ads op 1 pagina heeft plus de nodige Amazon ads en bij aankomst geld vraagt om een webserver te betalen kan je moeilijk een nieuws bron noemen.![]()
Ik pis me bijna in mijn broek.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat we gewoon een reportage over Antilliaanse jongeren moeten laten uitzenden op de Venezuelaanse TV, dan denken ze wel 2 keer na
quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat we gewoon een reportage over Antilliaanse jongeren moeten laten uitzenden op de Venezuelaanse TV, dan denken ze wel 2 keer na
dat laatste is wel waar hoor, er vliegen regelmatig jachtvliegtuigen op hoge snelheid anderhalve seconde door Antilliaans luchtruim maar geen hond die het wat kan schelenquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het klopt gedeeltelijk hoor hij heeft al meerdere malen de antillen geclaimt.
waar ik alleen me twijfels bij heb zijn die luchtruim overtredingen dat flikken ze 1 keer en daarna worden ze neergeschoten
op de NAVO zelfs misschien, krijgt Venezuela ook bv. de VS op hun dak, alhoewel in deze dagen zij wel met iets anders zich druk kunnen makenquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:08 schreef BlaZ het volgende:
Moet gewoon gezien worden als aanval op EU dan.
Engeland of Frankrijk atoombom op Caracas en klaar is kees.
Dat is wel een goed idee. Mischien willen ze het wel voor een euro kopen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Lucille het volgende:
Ik zou het verkopen. Scheelt een hoop geld voor onze samenleving.
Het eiland wat echt binnen handbereik ligt is Aruba. Terwijl dat juist het enige eiland is wat totaal geen problemen oplevert, in tegenstelling tot de Nederlandse Antillen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Lucille het volgende:
Aruba en de Antillen zijn zelfstandige landen, en geen onderdeel van Nederland. Nederland heeft net zoveel mogelijkheden om Aruba of de Antillen te verkopen als andersom.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Lucille het volgende:
De VS kan het zich nu even niet veroorloven om geen olie uit Venezuela te importeren. Al zijn die importen nu wel extra moeilijk geworden aangezien New Orleans niet gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op de NAVO zelfs misschien, krijgt Venezuela ook bv. de VS op hun dak, alhoewel in deze dagen zij wel met iets anders zich druk kunnen maken
De NAVO is zelfs zonder de VS in staat die dictator te verwijderen. Hoewel de EU de helft van de militaire kracht van de VS beslaat, is Venuzuela geen militaire grootheid en de enige kracht die zij bezitten bestaat uit straatbendes die de bevolking onderdrukken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
op de NAVO zelfs misschien,
NAVO != VSquote:krijgt Venezuela ook bv. de VS op hun dak, alhoewel in deze dagen zij wel met iets anders zich druk kunnen maken
een stuk of 120 dacht ik die vervangen worden door zo`n 100 (of minder) jsf`squote:Op vrijdag 2 september 2005 15:28 schreef Num het volgende:
[..]
De VS kan het zich nu even niet veroorloven om geen olie uit Venezuela te importeren. Al zijn die importen nu wel extra moeilijk geworden aangezien New Orleans niet gebruikt kan worden.
Wat ik me nu even afvraag. Nederland heeft F16 in Afganistan, in Leeuwarden (zo te horen) en dan ook nog eens in de Antillen. Hoeveel van die dingen heeft Nederland eigenlijk?
hoe wil je dat doen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:10 schreef rutger05 het volgende:
Laat hem dat maar eens proberen. Geeft ons direct een goede reden om definitief met deze schooier af te rekenen.
Nederland moet Venezuela (Chavez) waarschuwen dat bij de volgende schending van Nederlands territorium door Venezuelaanse militaire vliegtuigen of vaartuigen, het betreffende militaire vliegtuig of vaartuig onderschept zal worden en desnoods uit de lucht of uit het water zal worden geschoten.
ik denk dat NL met de luchtmacht en de marine wel genoeg druk kan uitoefenen op chavez om de eilanden toch maar te verlatenquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De NAVO is zelfs zonder de VS in staat die dictator te verwijderen. Hoewel de EU de helft van de militaire kracht van de VS beslaat, is Venuzuela geen militaire grootheid en de enige kracht die zij bezitten bestaat uit straatbendes die de bevolking onderdrukken.
[..]
NAVO != VS
het is toch mogelijk een luchtverdedigingsfregat en een onderzeeer te sturen om het luchtruim en de wateren te bewaken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe wil je dat doen?
de F16's zijn weer terug naar huis, de ggw is niet aanwezig en hrms van Amstel is naar het schijnt aan het opstomen naar New Orleans ... Chavez is niet dom, die weet dit ook die begint hard te lachen bij dergelijke dreigementen
Nederland zou het in zijn eentje moeten kunnen doen ... gewoon oorlog verklaren, wapenwedloop winnen, dientsplicht invoeren, SCH voorop in de landingsboot met een gebroken geweerquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De NAVO is zelfs zonder de VS in staat die dictator te verwijderen. Hoewel de EU de helft van de militaire kracht van de VS beslaat, is Venuzuela geen militaire grootheid en de enige kracht die zij bezitten bestaat uit straatbendes die de bevolking onderdrukken.
[..]
NAVO != VS
dan is hij juist niet slim want dan is een invasie onafwendbaarquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:14 schreef ShaoliN het volgende:
Slim ventje die Chavez. Blair, Bush en die Franse hondekop zijn waarschijnlijk nu al ruzie aan het maken over wie hoeveel olie krijgt na de invasie.
Initiële order was 102 F16s, eerste indienstneming was 1979. Later zijn er bijgekocht en het totale aantal aangekochte F16s kwam op 213. 27 zijn afgeschreven door crashes en dergelijke.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:28 schreef Num het volgende:
[..]
... Hoeveel van die dingen heeft Nederland eigenlijk?
denk jij dat dan die kruisraketten zeker aangeschaft gaan wordenquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland zou het in zijn eentje moeten kunnen doen ... gewoon oorlog verklaren, wapenwedloop winnen, dientsplicht invoeren, SCH voorop in de landingsboot met een gebroken geweer
0h joy![]()
maar ff serieus van het verwijderen van Chavez is momenteel geen sprake alleen van het al dan niet verdedigen (lees: heroveren) van de eilanden
mjah maar die toestellen die dat luchtruim schenden doen daar geen week overquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het is toch mogelijk een luchtverdedigingsfregat en een onderzeeer te sturen om het luchtruim en de wateren te bewaken.
en die f16`s zijn er binnen een week en wel sneller als het moet
er zijn er toch ook wegbezuinigdquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:17 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Initiële order was 102 F16s, eerste indienstneming was 1979. Later zijn er bijgekocht en het totale aantal aangekochte F16s kwam op 213. 27 zijn afgeschreven door crashes en dergelijke.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan is hij juist niet slim want dan is een invasie onafwendbaar
neequote:Op vrijdag 2 september 2005 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
denk jij dat dan die kruisraketten zeker aangeschaft gaan worden
jaquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
er zijn er toch ook wegbezuinigd
Zolang we niet aan Venezuela vertellen dat het geen onderdeel is van Nederland kunnen we het toch wel verkopen?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Aruba en de Antillen zijn zelfstandige landen, en geen onderdeel van Nederland. Nederland heeft net zoveel mogelijkheden om Aruba of de Antillen te verkopen als andersom.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:36 schreef Pracissor het volgende:
the sky is the limit, Chavez wil het buurland immers ook hebben ... misschien kunnen we hem zelfs 1 van zijn eigen steden aanbiedenquote:
Het lijkt, alsof je zou genietenquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:47 schreef Vassili_Z het volgende:
Oeioei, en Nederland heeft geen vliegdekschip !!
???quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Het lijkt, alsof je er van zou genieten
Dat zou men idd best mogen aanschaffen als zijnde een zeevarende natie. En om die traditie weer in ere te herstellen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:47 schreef Vassili_Z het volgende:
Onzin...!quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Lucille het volgende:
We hadden er wel eentje, maar die boot had altijd pech, toen hebben die kat in de zak aan de Argentijnen verkochtquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:47 schreef Vassili_Z het volgende:
In deze tijd kun je landen niet kopen of verkopen zonder instemming van de bevolking van het land. Aruba zal eerder onafhankelijk worden of een staat worden van de VS of Canada. Ik denk eerder een staat worden van de VS.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Aruba en de Antillen zijn zelfstandige landen, en geen onderdeel van Nederland. Nederland heeft net zoveel mogelijkheden om Aruba of de Antillen te verkopen als andersom.
nee hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:14 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
We hadden er wel eentje, maar die boot had altijd pech, toen hebben die kat in de zak aan de Argentijnen verkocht![]()
[afbeelding]
Hoe komen ze daar bij? Ze zitten hier niet in het parlement, ze hebben hun eigen parlementquote:The islands are legally integral parts of the national territory of The Netherlands. The inhabitants, most of whom are of African or mixed Afro-European descent, are fully represented in the Dutch parliament.
We hebben in de 19e eeuw nog geprobeerd het te verkopen aan Venezuela, maar toen wilden ze niet.quote:None of the local political parties or leaders support either independence or annexation to Venezuela. This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters.
Beetje tendensieus, elk goed Zuid-Amerikaans leider hoort zo nu en dan even plichtmatig te emmeren over de een of andere stoffige claim.quote:Chavez is joining with his new friend, Cuban dictator Fidel Castro, in opposing colonialism in the Caribbean. This ignores the fact that the "colonies" are democratic and prosperous. Castro has been going on about this for decades, with little to show for it. It's unlikely that Chavez will do any better.
Dat zie ik niet gebeuren. De komende dertig jaar blijven de Antillen en Aruba denk ik wel op de een of andere manier verbonden met Nederland.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:16 schreef Stratos het volgende:
[..]
In deze tijd kun je landen niet kopen of verkopen zonder instemming van de bevolking van het land. Aruba zal eerder onafhankelijk worden of een staat worden van de VS of Canada. Ik denk eerder een staat worden van de VS.
Daar ben ik als Limburger helemaal voor!quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:02 schreef Ole het volgende:
Misschien kunnen we Limburg wel verkopen aan België.
Geen idee. De rest is ook maar koffiedikkijken natuurlijk.quote:
Als Arubaan vind ik het ook niet erg dat NL ons niet wil en dat Amerika of Canada ons overneem.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:31 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Daar ben ik als Limburger helemaal voor!![]()
was toch een oude van de usn en hoe groot was hijquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor
dat wil zeggen, het ding had niet meer pech dan andere vliegdekschepen in die tijd verder heeft hij een aantal mooie tours gemaakt onder meer naar Nieuw Guinnea tijdens de crisis (zijn nog mooie verhalen over een bezoek aan Australie tijdens die tour maar dat is offtopic) de argrentijnen heb er nog 40 jaar mee doorgevaren dus een kat in de zak zou ik het niet willen noemen
verder hebben we geen vliegdekschepen nodig want we kunnen het bereiken van de bovenwindse eilanden (Chavez kan daar niet bij)
ex UK Collossus klassequote:Op vrijdag 2 september 2005 23:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
was toch een oude van de usn en hoe groot was hij
Ze claimen toch ook tweederde van Guyana?quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Beetje tendensieus, elk goed Zuid-Amerikaans leider hoort zo nu en dan even plichtmatig te emmeren over de een of andere stoffige claim.
D'r zijn in C&H toch al genoeg topics over.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:39 schreef Jaal het volgende:
[..]
Bron
Vreemd is dit! Ik heb hier niks over gehoord?
Het was de Venerable toch? In elk geval was het niet zo'n hele grote.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ex UK Collossus klasse
214 mtr lang, 20.000 ton waterverplaatsing, 1500 manschappen en ongeveer 20 vliegtuigen
ging op jacht met 2 jagers een fregat een sub en een bevoorrader
[afbeelding]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:03 schreef freako het volgende:
[..]
Ze claimen toch ook tweederde van Guyana?
http://atlasgeo.span.ch/fotw/flags/ve_gy.html
In de Dollard ja.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.quote:This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters.
Volgens jou eigen cijfers ontvangt Aruba meer dan 3,7 miljard. Zoveel gaat er niet naar het koningshuis.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Stratos het volgende:
[..]
Als Arubaan vind ik het ook niet erg dat NL ons niet wil en dat Amerika of Canada ons overneem.![]()
Een overname door Venezuela lijkt me onwaarschijnlijk gezien dat, dat de achteruitgang van Aruba zou betekenen.
De koningshuis kost NL meer per jaar dan het eiland Aruba, die toch niks zal kosten in 2009.
Ik weet zeker dat Amerika ons graag overneemt omdat wij strategisch goed liggen voor de kust van Zuid-Amerika en dus de Amerikaanse belangen (olie).. Ik weet ook zeker dat Aruba niet onafhankelijk zal worden. ..
![]()
200 meter 20.000 waterverplaatsing ...grootste schip van onze marine ooit iigquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het was de Venerable toch? In elk geval was het niet zo'n hele grote.
Alsof hij nu al zo geliefd is bij de NAVO. Het gaat er hem om dat hij populair is en blijft in zijn eigen land en bij vriendjes, zoals Castro, Iran en Noord Korea.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:18 schreef kenz het volgende:
[..]
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.
Overigens ben ik voor de antillen bij NL.
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Dat is een van de claims geloof ik.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:12 schreef OpenYourMind het volgende:
Hmm dit soort berichten zijn net zo betrouwbaar als de horoscopen van de prive...
Puur om in te spelen op het sentiment. De westerse media stikt van de beschuldigingen en zwartmakerij over Chavez en andere leiders en landen waar het westen belangen heeft die niet via de diplomatieke weg... chantage verkregen kunnen worden. Hierbij gaat het voornamelijk om grondstoffen of andere strategische belangen, anders zou het ons geen .... kunnen schelen. Chavez blijft een doorn in het oog van voornamelijk de Bush administratie en zeker nu de VS een tekort aan olie tegemoet gaat... misschien nog een oorlog om olie en strategische belangen maar dan in Venezuela en Colombia binnenkort?
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebtquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:30 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.
Precies, dat zeg ik!quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebt)
20 vliegtuigjes maarquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ex UK Collossus klasse
214 mtr lang, 20.000 ton waterverplaatsing, 1500 manschappen en ongeveer 20 vliegtuigen
ging op jacht met 2 jagers een fregat een sub en een bevoorrader
[afbeelding]
was ook meer ironisch bedoeld op de huidige engelse kunnen ze toch maar iets van 8 harriers kwijtquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:31 schreef sp3c het volgende:
een kwart van wat de Amerikaanse schepen kunnen meebrengen ... meer kun je niet verwachten van de koninklijke marine hoor dus stel je niet aan.
Mee eens, wat denkt die communistische gladjanus wel niet? Een kwestie van grootheidswaanzin.quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:38 schreef Stratos het volgende:
Bravo Premier Ys!
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.quote:Op zondag 4 september 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mee eens, wat denkt die communistische gladjanus wel niet? Een kwestie van grootheidswaanzin.
Inderdaad, dat is voor iedereen beter, misschien nog wel het beste voor de bevolking van Venezuela. Misschien moet hij zich eens afvragen waarom mensen liever voor een appel en een ei bikkelen met wat stenen op Aruba, om een hotel te bouwen voor de Amerikaanse toeristen, dan in eigen land te zitten.quote:Op zondag 4 september 2005 00:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.
Stiekem hoop ik gewoon dat hij eens tot actie overgaat. Dan is zijn hele leger binnen 5 minuten een grote rokende ashoop.
quote:Op zondag 4 september 2005 00:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is voor iedereen beter, misschien nog wel het beste voor de bevolking van Venezuela. Misschien moet hij zich eens afvragen waarom mensen liever voor een appel en een ei bikkelen met wat stenen op Aruba, om een hotel te bouwen voor de Amerikaanse toeristen, dan in eigen land te zitten.![]()
Heb je nog wat inhoudelijks toe te voegen?quote:Op zondag 4 september 2005 00:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.
Stiekem hoop ik gewoon dat hij eens tot actie overgaat. Dan is zijn hele leger binnen 5 minuten een grote rokende ashoop.
ahquote:Op zaterdag 3 september 2005 18:14 schreef Majar het volgende:
Chavez maakt zich in ieder geval wel druk over Aruba en de Nederlandse Antillen. Dit bericht stond vandaag op http://www.amigoe.com.
Premier Ys: ‘VS misbruiken Curaçao niet’
2 Sep, 2005, 17:23 (GMT -04:00)
WILLEMSTAD — “De Verenigde Staten hebben hun gedrag niet gewijzigd; ze doen niets dat ze tien jaar geleden ook al niet deden.” Daarmee reageert premier Etienne Ys (PAR) op uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez, dat de Amerikanen Curaçao misbruiken.
Chávez deed zijn uitspraak tegenover de correspondent van CNN en Español in Cuba, Lucia Newman. Hij lijkt ervan overtuigd dat de Amerikanen vanaf Curaçao een aanval op Venezuela voorbereiden en voegde eraan toe ‘dat zij in de Cariben zullen ondergaan’.
“Er is absoluut geen sprake van misbruik”, vindt Ys. “Er komen al heel lang allerlei marineschepen naar Curaçao. Uit Venezuela, uit de Verenigde Staten, maar ook uit Frankrijk, Engeland, noem maar op. Er is niets nieuws onder de zon.”
Ys betreurt de uitlatingen van Chávez wel. “Ze kunnen bijdragen aan een verkoeling van de relaties. Maar ik verkies er geen issue van te maken. Dat is het niet waard.”
Het is onduidelijk of Chávez, op het moment dat hij zijn uitspraak deed, op de hoogte was van de komst van de USS Robert G. Bradley, die vandaag arriveerde en maandag weer vertrekt. Gevraagd of de Antillen de Venezolaanse regering van de komst van dit fregat op de hoogte hebben gesteld, reageert Ys scherp. “De Antillen hoeven geen enkel land ervan op de hoogte te stellen welke schepen een Antilliaanse haven aandoen.”
Het is het derde Amerikaanse marineschip dat dit jaar Curaçao uitkiest als ‘ontspanningshaven’; eerder dit jaar waren de USS Saipan en de USS Bataan al komen passagieren, tot groot ongenoegen van de Venezolaanse regering. Het leidde uiteindelijk ertoe dat PLKP-leider Errol Cova, die Chávez openlijk in zijn mening steunde, moest aftreden als (vice-)minister.
Uh..als je geïnformeerd zou zijn?! Ze hebben in de zeebodem van Saba gasvelden gevonden een jaar geleden. Daarnaast zou er olie in de zeebodem van Aruba liggen, de Arubaanse overheid wil juist gaan zoeken naar die olie bronnen. En hopen dat die bronnen er zijn. Betekent dus wel dat de Antillen en Aruba potentieel hebben om zeer rijk te worden.quote:Op zondag 4 september 2005 07:41 schreef Balthar het volgende:
Laten ze de Antillen maar nemen in ruil voor wat olie.
Leveren ze nog eens iets op.
Handelen...Nederland moet gewoon Venezuela binnevallen. Preventief aanvallen.quote:Op zondag 4 september 2005 15:42 schreef Fonkmeistah het volgende:
chavez wil de antillen , wij willen goedkope olie.. is onze handelsgeest dan zo ingekakt dat we daar geen lucratief dealtje over kunnen maken ?
Dat dacht ik dus ook al toen ik het artikel las.quote:Op zondag 4 september 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
Nederland moet deze grote praatjes gewoon negeren omdat het gebakken lucht is
Die kerel is helemaal geschift,dus dan kun je zulke rare dingen verwachten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:13 schreef remlof het volgende:
Dat valt me nou een beetje tegen van die Chavez...[/sub]
Lol de Nederlandse Antillen zijn meer ontwikkeld en heeft meer werkgelegenheid dan Venezuela...er komen bijna dagelijks illegale immigranten uit Venezuela naar de eilanden toe. Dat zegt al iets.quote:Op maandag 5 september 2005 14:28 schreef dVTB het volgende:
In Venezuela zijn ze misschien achterlijk, maar niet zo achterlijk dat ze op de Nederlandse Antillen zitten te wachten.
In jou ogen wellicht geschift. Maar die man is wel gekozen door het volk. Verder nog iets te melden?quote:Op maandag 5 september 2005 23:20 schreef more het volgende:
[..]
Die kerel is helemaal geschift,dus dan kun je zulke rare dingen verwachten.
Laten we zeggen dat er grote twijfels heersen over het democratisch gehalte van de verkiezingen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In jou ogen wellicht geschift. Maar die man is wel gekozen door het volk. Verder nog iets te melden?
mooi, mijn FAL is daar toch al geweest dus mag hij mooi terug. samen et mij. lekker de falklands onveilig maken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:13 schreef remlof het volgende:
Dat valt me nou een beetje tegen van die Chavez... Je zou toch denken dat de zuidamerikaanse landen wel lering hadden getrokken uit het Falkland avontuur van Argentinië begin jaren tachtig!
van mij mogen ze die paar eilandjes hebben hoor, kosten toch meer geld dan ze opbrengen
quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:17 schreef sp3c het volgende:
dientsplicht invoeren, SCH voorop in de landingsboot met een gebroken geweer
Maar Chavez heeft ook te maken met machtige vijanden in zijn land, een echte alleenheerser is het noodgedwongen dus niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Laten we zeggen dat er grote twijfels heersen over het democratisch gehalte van de verkiezingen.
Tijdens de Falkland-oorlog heeft de NAVO anders weinig gedaan. Was ook Brits grondgebied.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef Rainboww het volgende:
Elke aanval op Nederland(s grondgebied) is een aanval op de NAVO.
Domme (Venezoolse) jongen die zich dat op de hals wilt gaan halen..
Net alsof de Engelsen het niet alleen af konden brengen. Argentinië was nou niet bepaald een militaire grootmacht.quote:Op zondag 18 september 2005 01:25 schreef freako het volgende:
[..]
Tijdens de Falkland-oorlog heeft de NAVO anders weinig gedaan. Was ook Brits grondgebied.
Uiteindelijk was het nog krap aan. De Britten zaten nogal een eindje van huis. Het is dat de Argentijnen niet wat groters dan de HMS Sheffield tot zinken wisten te brengen (een vliegdekschip ofzo). Anders waren het nu nog de Islas Malvinas geweest.quote:Op zondag 18 september 2005 01:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Net alsof de Engelsen het niet alleen af konden brengen. Argentinië was nou niet bepaald een militaire grootmacht.
1 Exocet was al genoeg om de Sheffield te laten zinken. Het schip vloog namelijk in de fik door de inslag, midscheeps.quote:Op zondag 18 september 2005 02:08 schreef Dr_Crouton het volgende:
Was dat met behulp van Exocets?
En zou er nu iets tegen die Exocet-raketten gedaan kunnen worden als het nu op een hedendaagse Nederlandse marineschip afgevuurd wordt? De Goalkeeper? Of vliegt zo'n ding te laag?quote:Op zondag 18 september 2005 02:15 schreef freako het volgende:
[..]
1 Exocet was al genoeg om de Sheffield te laten zinken. Het schip vloog namelijk in de fik door de inslag, midscheeps.
Ik dacht dat iets van driekwart van de Britse marineschepen op z'n minst behoorlijk beschadigd was, als ze al niet zonken.
Je kan moeilijk iets verkopen dat je niet hebt.quote:
Ik denk dat ze vandaag de dag die exocet raketten wel af kunnen weren met een grote kans op succes.quote:Op zondag 18 september 2005 03:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
En zou er nu iets tegen die Exocet-raketten gedaan kunnen worden als het nu op een hedendaagse Nederlandse marineschip afgevuurd wordt? De Goalkeeper? Of vliegt zo'n ding te laag?
Staan geen F-16`s op de Antillen...Verhaal is pure onzin.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:28 schreef Num het volgende:
[..]
De VS kan het zich nu even niet veroorloven om geen olie uit Venezuela te importeren. Al zijn die importen nu wel extra moeilijk geworden aangezien New Orleans niet gebruikt kan worden.
Wat ik me nu even afvraag. Nederland heeft F16 in Afganistan, in Leeuwarden (zo te horen) en dan ook nog eens in de Antillen. Hoeveel van die dingen heeft Nederland eigenlijk?
We kunnen een referendum organiseren om de mening van de bevolking te peilen. Kunnen ze zo uit het koninkrijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt. Zo staat het in het Statuut.quote:Op zondag 18 september 2005 15:24 schreef Stratos het volgende:
Nee!
Beide partners moeten akkoord zijn! Als Aruba uit de Koninkrijk wilt moet zowel de bevolking (overheid) op het eiland akkoord zijn als de Nederlandse overheid. Nederland kan niet uit de Koninkrijk want de Koninkrijk is juist gevormd door NL met de koningin op de troon.
Dus als de bevolking accoord is dan kennen ze weg. Mooi. En anders wachten we tot venuzuela iets doms doet en pletten we ze. win win situatie.quote:Op zondag 18 september 2005 15:24 schreef Stratos het volgende:
Nee!
Beide partners moeten akkoord zijn! Als Aruba uit de Koninkrijk wilt moet zowel de bevolking (overheid) op het eiland akkoord zijn als de Nederlandse overheid. Nederland kan niet uit de Koninkrijk want de Koninkrijk is juist gevormd door NL met de koningin op de troon.
Als Nederland de eilanden dwingt tot onafhankelijkheid dan krijgt NL met de VN en dus de wereld te maken.
Het was ooit de bedoeling dat zowel de Antillen als Aruba onafhankelijk zouden worden. Als richtjaar was 1996 gepland geloof ik. Omdat zowel de Antillen als Aruba dat niet meer wilden, is dat toen afgelast.quote:Op zondag 18 september 2005 15:35 schreef gargamel het volgende:
[..]
Dus als de bevolking accoord is dan kennen ze weg. Mooi. En anders wachten we tot venuzuela iets doms doet en pletten we ze. win win situatie.
ok, nou laten we de mariniers dan maar vast sturen BRING THEM ON!quote:Op zondag 18 september 2005 15:49 schreef freako het volgende:
[..]
Het was ooit de bedoeling dat zowel de Antillen als Aruba onafhankelijk zouden worden. Als richtjaar was 1996 gepland geloof ik. Omdat zowel de Antillen als Aruba dat niet meer wilden, is dat toen afgelast.
Je vergist je in een nulletje. Volgens de cijfers die door hem gegeven zijn (die ik overigens niet gecontroleerd heb maar bij deze maar aanneem) kom je uit op 366 miljoen (euro per jaar, BBP van 2004).quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:20 schreef Fys het volgende:
[..]
Volgens jou eigen cijfers ontvangt Aruba meer dan 3,7 miljard. Zoveel gaat er niet naar het koningshuis.
als de nood aan de man was geweest haden de amerikanen wel meegedaan maar ikdacht dat de britten het zelf niet wilden vanwege trots enzoquote:Op zondag 18 september 2005 01:25 schreef freako het volgende:
[..]
Tijdens de Falkland-oorlog heeft de NAVO anders weinig gedaan. Was ook Brits grondgebied.
waardoor dr phil ons boycot omdat ze nu hun tijd verdoen met redden van zwarte amerikanen in louisianaquote:Op zondag 18 september 2005 16:49 schreef sp3c het volgende:
die zijn dr al, ze zoeken naar knappe blonde amerikaanse meisjes
De Amerikanen vonden het ook onzinnig om oorlog te voeren om een paar winderige rotsen, en ze waren ook goede vrienden met Argentinië. Bovendien konden ze zich verschuilen achter het NAVO-handvest, waarin volgens mij iets staat in de richting van: het bondgenootschap geldt alleen in het Noord-Atlantische gebied.quote:Op zondag 18 september 2005 19:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als de nood aan de man was geweest haden de amerikanen wel meegedaan maar ikdacht dat de britten het zelf niet wilden vanwege trots enzo
het enige wat de vs had hoeven te doen was een vliegdekschip sturen en dreigen kruisraketten af te vuren de vs kon het zich niet veroorloven tov de russen om de hele engelse vloot te verliezenquote:Op zondag 18 september 2005 20:00 schreef freako het volgende:
[..]
De Amerikanen vonden het ook onzinnig om oorlog te voeren om een paar winderige rotsen, en ze waren ook goede vrienden met Argentinië. Bovendien konden ze zich verschuilen achter het NAVO-handvest, waarin volgens mij iets staat in de richting van: het bondgenootschap geldt alleen in het Noord-Atlantische gebied.
Je vergis je in nog een nulletje. En je vergis je in de koers, het is geen euros maar Arubaanse guldens.quote:Op zondag 18 september 2005 19:23 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je vergist je in een nulletje. Volgens de cijfers die door hem gegeven zijn (die ik overigens niet gecontroleerd heb maar bij deze maar aanneem) kom je uit op 366 miljoen (euro per jaar, BBP van 2004).
Oud nieuws.quote:Op zondag 17 december 2006 04:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article54439711.ece
Ik zou er gewoon even 2 uit de lucht knallen![]()
Of Nederland koopt Vlaanderen, zijn ze van dat gezeik daar af.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:02 schreef Ole het volgende:
Misschien kunnen we Limburg wel verkopen aan België.
ik wist niet dat venezuela f16`s hadquote:Op zondag 17 december 2006 04:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article54439711.ece
Ik zou er gewoon even 2 uit de lucht knallen![]()
Ja, zijn alleen niet te vergelijken met de Nederlandse F-16's. Aangezien de VS een verbod op het verkopen van onderdelen voor F-16's aan venezuela heeft ingesteld zijn de toestellen niet up to date.quote:Op zondag 17 december 2006 18:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wist niet dat venezuela f16`s had![]()
dat zou wel de grap zijn ja hij de antillen aanvallen en wij aan de haal gaan met hun olie reservesquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:40 schreef Kadesh het volgende:
VenezuelaLaat ze maar komen, we bombarderen ze terug naar het stenen tijdperk, vallen het land binnen en pikken hun olievelden in. I love it when a plan come;s together.
Oh en die President, hoe heet ie ook alweer? Dat irritante kereltje met die grote bek, die sturen we naar ome Bush. Eens kijken of ie dan nog zo hoog van de toren blaast.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |