ex UK Collossus klassequote:Op vrijdag 2 september 2005 23:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
was toch een oude van de usn en hoe groot was hij
Ze claimen toch ook tweederde van Guyana?quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Beetje tendensieus, elk goed Zuid-Amerikaans leider hoort zo nu en dan even plichtmatig te emmeren over de een of andere stoffige claim.
D'r zijn in C&H toch al genoeg topics over.quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:39 schreef Jaal het volgende:
[..]
Bron
Vreemd is dit! Ik heb hier niks over gehoord?
Het was de Venerable toch? In elk geval was het niet zo'n hele grote.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ex UK Collossus klasse
214 mtr lang, 20.000 ton waterverplaatsing, 1500 manschappen en ongeveer 20 vliegtuigen
ging op jacht met 2 jagers een fregat een sub en een bevoorrader
[afbeelding]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:03 schreef freako het volgende:
[..]
Ze claimen toch ook tweederde van Guyana?
http://atlasgeo.span.ch/fotw/flags/ve_gy.html
In de Dollard ja.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.quote:This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters.
Volgens jou eigen cijfers ontvangt Aruba meer dan 3,7 miljard. Zoveel gaat er niet naar het koningshuis.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Stratos het volgende:
[..]
Als Arubaan vind ik het ook niet erg dat NL ons niet wil en dat Amerika of Canada ons overneem.![]()
Een overname door Venezuela lijkt me onwaarschijnlijk gezien dat, dat de achteruitgang van Aruba zou betekenen.
De koningshuis kost NL meer per jaar dan het eiland Aruba, die toch niks zal kosten in 2009.
Ik weet zeker dat Amerika ons graag overneemt omdat wij strategisch goed liggen voor de kust van Zuid-Amerika en dus de Amerikaanse belangen (olie).. Ik weet ook zeker dat Aruba niet onafhankelijk zal worden. ..
![]()
200 meter 20.000 waterverplaatsing ...grootste schip van onze marine ooit iigquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het was de Venerable toch? In elk geval was het niet zo'n hele grote.
Alsof hij nu al zo geliefd is bij de NAVO. Het gaat er hem om dat hij populair is en blijft in zijn eigen land en bij vriendjes, zoals Castro, Iran en Noord Korea.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:18 schreef kenz het volgende:
[..]
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.
Overigens ben ik voor de antillen bij NL.
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Dat is een van de claims geloof ik.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:12 schreef OpenYourMind het volgende:
Hmm dit soort berichten zijn net zo betrouwbaar als de horoscopen van de prive...
Puur om in te spelen op het sentiment. De westerse media stikt van de beschuldigingen en zwartmakerij over Chavez en andere leiders en landen waar het westen belangen heeft die niet via de diplomatieke weg... chantage verkregen kunnen worden. Hierbij gaat het voornamelijk om grondstoffen of andere strategische belangen, anders zou het ons geen .... kunnen schelen. Chavez blijft een doorn in het oog van voornamelijk de Bush administratie en zeker nu de VS een tekort aan olie tegemoet gaat... misschien nog een oorlog om olie en strategische belangen maar dan in Venezuela en Colombia binnenkort?
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebtquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:30 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.
Precies, dat zeg ik!quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebt)
20 vliegtuigjes maarquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ex UK Collossus klasse
214 mtr lang, 20.000 ton waterverplaatsing, 1500 manschappen en ongeveer 20 vliegtuigen
ging op jacht met 2 jagers een fregat een sub en een bevoorrader
[afbeelding]
was ook meer ironisch bedoeld op de huidige engelse kunnen ze toch maar iets van 8 harriers kwijtquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:31 schreef sp3c het volgende:
een kwart van wat de Amerikaanse schepen kunnen meebrengen ... meer kun je niet verwachten van de koninklijke marine hoor dus stel je niet aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |