Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:03 schreef freako het volgende:
[..]
Ze claimen toch ook tweederde van Guyana?
http://atlasgeo.span.ch/fotw/flags/ve_gy.html
In de Dollard ja.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.quote:This call for the creation of "Greater Venezuela" has no basis in historical fact, and is mainly another ploy by the Chavez to entertain in Venezuelan supporters.
Volgens jou eigen cijfers ontvangt Aruba meer dan 3,7 miljard. Zoveel gaat er niet naar het koningshuis.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Stratos het volgende:
[..]
Als Arubaan vind ik het ook niet erg dat NL ons niet wil en dat Amerika of Canada ons overneem.![]()
Een overname door Venezuela lijkt me onwaarschijnlijk gezien dat, dat de achteruitgang van Aruba zou betekenen.
De koningshuis kost NL meer per jaar dan het eiland Aruba, die toch niks zal kosten in 2009.
Ik weet zeker dat Amerika ons graag overneemt omdat wij strategisch goed liggen voor de kust van Zuid-Amerika en dus de Amerikaanse belangen (olie).. Ik weet ook zeker dat Aruba niet onafhankelijk zal worden. ..
![]()
200 meter 20.000 waterverplaatsing ...grootste schip van onze marine ooit iigquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het was de Venerable toch? In elk geval was het niet zo'n hele grote.
Alsof hij nu al zo geliefd is bij de NAVO. Het gaat er hem om dat hij populair is en blijft in zijn eigen land en bij vriendjes, zoals Castro, Iran en Noord Korea.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:18 schreef kenz het volgende:
[..]
Hij gebruikt het dus waarschijnlijk voor binnenlandse populariteit. Als hij echt aan de gang zou gaan, krijgt-ie de hele navo op zijn dak, en dat is nou weer niet zo goed voor zijn positie, denk ik.
Overigens ben ik voor de antillen bij NL.
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet Suriname ook, ik geloof zelfs dat Nederland ook nog een stuk Eems claimt van Duitsland.
Dat is een van de claims geloof ik.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee guyana claimt een deel van Suriname afaik (vol olie)
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:12 schreef OpenYourMind het volgende:
Hmm dit soort berichten zijn net zo betrouwbaar als de horoscopen van de prive...
Puur om in te spelen op het sentiment. De westerse media stikt van de beschuldigingen en zwartmakerij over Chavez en andere leiders en landen waar het westen belangen heeft die niet via de diplomatieke weg... chantage verkregen kunnen worden. Hierbij gaat het voornamelijk om grondstoffen of andere strategische belangen, anders zou het ons geen .... kunnen schelen. Chavez blijft een doorn in het oog van voornamelijk de Bush administratie en zeker nu de VS een tekort aan olie tegemoet gaat... misschien nog een oorlog om olie en strategische belangen maar dan in Venezuela en Colombia binnenkort?
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebtquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:30 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat de westerse media onafhankelijker opereert dan de media in landen zoals Venezuela.
Precies, dat zeg ik!quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
De meeste media in Venezuela is trouwens anti-Chavez (waarmee je met een omweg toch weer gelijk hebt)
20 vliegtuigjes maarquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ex UK Collossus klasse
214 mtr lang, 20.000 ton waterverplaatsing, 1500 manschappen en ongeveer 20 vliegtuigen
ging op jacht met 2 jagers een fregat een sub en een bevoorrader
[afbeelding]
was ook meer ironisch bedoeld op de huidige engelse kunnen ze toch maar iets van 8 harriers kwijtquote:Op zaterdag 3 september 2005 14:31 schreef sp3c het volgende:
een kwart van wat de Amerikaanse schepen kunnen meebrengen ... meer kun je niet verwachten van de koninklijke marine hoor dus stel je niet aan.
Mee eens, wat denkt die communistische gladjanus wel niet? Een kwestie van grootheidswaanzin.quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:38 schreef Stratos het volgende:
Bravo Premier Ys!
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.quote:Op zondag 4 september 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mee eens, wat denkt die communistische gladjanus wel niet? Een kwestie van grootheidswaanzin.
Inderdaad, dat is voor iedereen beter, misschien nog wel het beste voor de bevolking van Venezuela. Misschien moet hij zich eens afvragen waarom mensen liever voor een appel en een ei bikkelen met wat stenen op Aruba, om een hotel te bouwen voor de Amerikaanse toeristen, dan in eigen land te zitten.quote:Op zondag 4 september 2005 00:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.
Stiekem hoop ik gewoon dat hij eens tot actie overgaat. Dan is zijn hele leger binnen 5 minuten een grote rokende ashoop.
quote:Op zondag 4 september 2005 00:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is voor iedereen beter, misschien nog wel het beste voor de bevolking van Venezuela. Misschien moet hij zich eens afvragen waarom mensen liever voor een appel en een ei bikkelen met wat stenen op Aruba, om een hotel te bouwen voor de Amerikaanse toeristen, dan in eigen land te zitten.![]()
Heb je nog wat inhoudelijks toe te voegen?quote:Op zondag 4 september 2005 00:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die boshomo moet wel stoere praatjes blijven houden. Zo denken zijn communistische vriendjes in Noord Korea, Cuba en in de binnenlanden van Venezuela dat Chavez wat voorstelt.
Stiekem hoop ik gewoon dat hij eens tot actie overgaat. Dan is zijn hele leger binnen 5 minuten een grote rokende ashoop.
ahquote:Op zaterdag 3 september 2005 18:14 schreef Majar het volgende:
Chavez maakt zich in ieder geval wel druk over Aruba en de Nederlandse Antillen. Dit bericht stond vandaag op http://www.amigoe.com.
Premier Ys: ‘VS misbruiken Curaçao niet’
2 Sep, 2005, 17:23 (GMT -04:00)
WILLEMSTAD — “De Verenigde Staten hebben hun gedrag niet gewijzigd; ze doen niets dat ze tien jaar geleden ook al niet deden.” Daarmee reageert premier Etienne Ys (PAR) op uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez, dat de Amerikanen Curaçao misbruiken.
Chávez deed zijn uitspraak tegenover de correspondent van CNN en Español in Cuba, Lucia Newman. Hij lijkt ervan overtuigd dat de Amerikanen vanaf Curaçao een aanval op Venezuela voorbereiden en voegde eraan toe ‘dat zij in de Cariben zullen ondergaan’.
“Er is absoluut geen sprake van misbruik”, vindt Ys. “Er komen al heel lang allerlei marineschepen naar Curaçao. Uit Venezuela, uit de Verenigde Staten, maar ook uit Frankrijk, Engeland, noem maar op. Er is niets nieuws onder de zon.”
Ys betreurt de uitlatingen van Chávez wel. “Ze kunnen bijdragen aan een verkoeling van de relaties. Maar ik verkies er geen issue van te maken. Dat is het niet waard.”
Het is onduidelijk of Chávez, op het moment dat hij zijn uitspraak deed, op de hoogte was van de komst van de USS Robert G. Bradley, die vandaag arriveerde en maandag weer vertrekt. Gevraagd of de Antillen de Venezolaanse regering van de komst van dit fregat op de hoogte hebben gesteld, reageert Ys scherp. “De Antillen hoeven geen enkel land ervan op de hoogte te stellen welke schepen een Antilliaanse haven aandoen.”
Het is het derde Amerikaanse marineschip dat dit jaar Curaçao uitkiest als ‘ontspanningshaven’; eerder dit jaar waren de USS Saipan en de USS Bataan al komen passagieren, tot groot ongenoegen van de Venezolaanse regering. Het leidde uiteindelijk ertoe dat PLKP-leider Errol Cova, die Chávez openlijk in zijn mening steunde, moest aftreden als (vice-)minister.
Uh..als je geïnformeerd zou zijn?! Ze hebben in de zeebodem van Saba gasvelden gevonden een jaar geleden. Daarnaast zou er olie in de zeebodem van Aruba liggen, de Arubaanse overheid wil juist gaan zoeken naar die olie bronnen. En hopen dat die bronnen er zijn. Betekent dus wel dat de Antillen en Aruba potentieel hebben om zeer rijk te worden.quote:Op zondag 4 september 2005 07:41 schreef Balthar het volgende:
Laten ze de Antillen maar nemen in ruil voor wat olie.
Leveren ze nog eens iets op.
Handelen...Nederland moet gewoon Venezuela binnevallen. Preventief aanvallen.quote:Op zondag 4 september 2005 15:42 schreef Fonkmeistah het volgende:
chavez wil de antillen , wij willen goedkope olie.. is onze handelsgeest dan zo ingekakt dat we daar geen lucratief dealtje over kunnen maken ?
Dat dacht ik dus ook al toen ik het artikel las.quote:Op zondag 4 september 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
Nederland moet deze grote praatjes gewoon negeren omdat het gebakken lucht is
Die kerel is helemaal geschift,dus dan kun je zulke rare dingen verwachten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:13 schreef remlof het volgende:
Dat valt me nou een beetje tegen van die Chavez...[/sub]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |