Yep, kun je prima bewaren hoorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:54 schreef Faithz het volgende:
Hmm dat ga ik een andere keer proberen!
Waar ik net aan dacht: gehakt met feta erin!
Gehakt lekker pittig kruiden, vervolgens vullen met feta en braden maar!
Bewaren in de koelkast en de volgende dag de oven in! Dat kan wel he?
Heb van bewaren geen kaas gegeten..
staafmixer?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:04 schreef Faithz het volgende:
Ik wil zo'n blenderding.. hoe noem je zo'n ding?Eentje die er geen pap van maakt maar gewoon kleine stukjes
![]()
Ik dacht dat dat zo'n ding was om beslag te kloppen maar het is blijkbaar (ook?) wat ik bedoel jaquote:
Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:21 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee, daarvoor zijn de bladen te grof.
Knoflook is handiger snijden met een mesje, keukenmachine bij grote hoeveelheden en anders de knoflookpers
Als je een goeie knoflookpers hebt hoef je niet eens het velletje eraf te halen, gewoon metene lekekr dauwen
Voor grote hoeveelheden is zo'n ding wel handig, maar als je maar twee teentjes ofzo hebt (wat ik meestal heb omdat ik maar voor 1 of 2 personen kook) blijft er meer knoflook in dat ding hangen dan eruit komt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:06 schreef rashudo het volgende:
[..]
Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 7 september 2005 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Je kunt puur voor de kleur ook geelwortel (ook wel kurkuma genoemd) erbij doen.
een raspschaaltje..quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:06 schreef rashudo het volgende:
[..]
Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
Bij Dille en Kamile verkopen ze knoflookpersen die van de pinnetjes door de gaatjes duwen dan blijft er veel minder achter.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Voor grote hoeveelheden is zo'n ding wel handig, maar als je maar twee teentjes ofzo hebt (wat ik meestal heb omdat ik maar voor 1 of 2 personen kook) blijft er meer knoflook in dat ding hangen dan eruit komt.Maar goed, twee teentjes is ook best met de hand te doen.
maar blijft dan het velletje ook wel achter?quote:Op woensdag 7 september 2005 20:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bij Dille en Kamile verkopen ze knoflookpersen die van de pinnetjes door de gaatjes duwen dan blijft er veel minder achter.
Je moet hem natuurlijk oko wel eerst schoonmakenquote:Op woensdag 7 september 2005 21:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
maar blijft dan het velletje ook wel achter?
m'n moeder zegt:quote:Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef zeeuwse het volgende:
Welke rijst kan ik het beste gebruiken voor paella?
quote:
die wilde ik dus ook...maar kreeg voor mijn verjaardag een staafmixer van braun van mijn schoonmoeder. Mijn eigen moeder heeft dus de bovenstaande...erg fijn ding. Nadeel van de staafmixer is dat er maar 1 klopper op kan, beetje balen dus. Daarnaast gebruik ik nooit een gewone staafmixer...geen idee wat ik ermee moet doen. Wel gelukkig dat je er zo'n hakbakje op kan zetten...alleen weer 27 euro voor zo'n los bakje is beetje jammer. Ook jammer dat ik alle hulpstukken er los bij moet kopen...het was alleen de staafmixer, geen klopper enzo...en dat maakt het erg duurquote:Op donderdag 1 september 2005 11:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb deze, de Braun Multimix:
[afbeelding]
Dat grote apparaat waar nu de mixer-stukken in geklikt zitten, daar kun je de staafmixer op vast maken, je kunt er deeghaken inklikken en je kunt hem op het hakding zetten.
Ik vind het een erg handig ding en het neemt weinig ruimte in, daarbij is hij voor normaal gebruik echt erg sterk
Ben er erg tevreden over en ze zijn ook niet zo duur.
Geen idee of het vlees er slechter door wordt, maar vochtige vries/ontdooi tijd is een erg positieve plek voor bacterien enzo. Dus de kans op voedselvergiftiging neemt toe. (maar ik vraag me sterk af of vlees niet tijdens de vervoer niet ingevroren wordt.. Maar daar is maar 1 oplossing tegen: geen vlees meerquote:Op vrijdag 9 september 2005 19:16 schreef ivetje het volgende:
Ik heb gisteren shoarma ontdooit, maar aangezien vriendje lief de hele bak van ongeveer 1 kilo in de vriezer had gedaan zat ik te kijken met 1 kilo ontdooide shoarma. Nu heb ik het deel wat ik niet gebruikte gewoon weer terug gepleurt...met kippenpootjes laatst ook gedaan. Iedereen zegt dat het niet kan, maar is dat ook zo ? De kip ziet er iig nog goed uit zo in de vriezer
minuutje of 6 - 8quote:Op maandag 19 september 2005 17:26 schreef inkie1010 het volgende:
Dringende vraag, ik heb peultjes gekocht, maar hoe lang moet je die eigenlijk koken?
Ik ben pittig zo gewend dat ik me het niet zonder voor kan stellenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:50 schreef Spindizzy het volgende:
Met wat peper, zout en verse basilicum kom je al een heel eind hoor. Van de basilicum zul je niet gauw ziek worden. Ik zou me meer zorgen maken over de geraspte kaas die niet eroverheen gaat.
Zie net dat ik het eerder gevraagd heb.. vergetenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:19 schreef Faithz het volgende:
Hoe maak je fish 'n chips?
Heb kabeljauw liggen.. wat voor kruiden?
Misschien rijst met een milde kerriesaus en een stukje kipfilet en sperziebonen ofzo? Dat maak ik nog wel eens als ik een snelle lichte maaltijd wil hebben.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:46 schreef Faithz het volgende:
Eigenlijk ben ik op zoek naar lichte recepten die wel vullend zijn en waar bovenstaande producten niet of niet te veel inzitten. Iemand?
Even ruiken en kijken of het nog goed is, moeilijk vanaf hier te zeggenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef The_Viper het volgende:
Ik had ff een vraagje: ik wil nu kip- drumsticks gaan eten. Alleen die staan al sinds 1 oktober in de koelkast. Ze zijn al voorgegegrild in de supermarkt. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.
Zou ik dit nog kunnen eten?
BVD
Ze staan dus sinds 4 dagen in de koelkast? Waarschijnlijk zijn ze dan nog wel goed hoor. Die voorgegrilde gaan wel even mee, gewoon proberen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef The_Viper het volgende:
Ik had ff een vraagje: ik wil nu kip- drumsticks gaan eten. Alleen die staan al sinds 1 oktober in de koelkast. Ze zijn al voorgegegrild in de supermarkt. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.
Zou ik dit nog kunnen eten?
BVD
Het is lekker!quote:
hell yeah, dat kost veel tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:40 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is lekker!
De meeste toko's verkopen het wel, het is een Indisch soort gebak. Echt een aanrader.
Ik wil ook nog eens zelf spekkoek bakken, maar kost dat niet ontzettend veel tijd met al die laagjes?
Anders moet je het eens vragen in de tokoquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hell yeah, dat kost veel tijd.
maar dit keer was ik in een uur klaar (alleen het bakken, voorbereiden ook zowat een uur]
laatst deed ik er 2 over.
straks goed inwikkelen in folie, volgens mij helpt dat m,et het smeuig maken/houden
die van de toko zijn altijd
dankje, tis gelukt.. alleen de aardappelschijfjes waren niet helemaaaaaaaaal perfect.. maarja, ik moet nog wennen aan bakken met oliequote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn het gepaneerde schnitzels?
die kruid ik eigenlijk nooit. gewoon wat bakboter in de koekenpan, en bakken.
wat die wortels betreft.. sja, minuutje of 15 koken?
gewoon koken, af en toe even prikken of ze al gaar zijn.
na het koken afgieten, klein klontje boter in de pan, omhusselen, even laten staan
appel verwarmen.. hmm.. dat houdt toch niet goed de zure smaak?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:39 schreef R0ADKILL het volgende:
Ik wil DIT recept vanavond maken.
Daar moet Ananas bij maar dat zie ik dus niet zitten.
Als alternatief zou mais kunnen volgens de site...
Maar zou een groene zure appel in blokjes ook smaken ?
Zou je dan niet eerder perzik of nectarine proberen? Appel wordt te snel tot moes denk ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:39 schreef R0ADKILL het volgende:
Ik wil DIT recept vanavond maken.
Daar moet Ananas bij maar dat zie ik dus niet zitten.
Als alternatief zou mais kunnen volgens de site...
Maar zou een groene zure appel in blokjes ook smaken ?
Je zou maar nu eerste hulp bij koken nodig moeten hebbenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:45 schreef Euc- het volgende:
foutje
Ik denk dat ik een van de laatste zou zijn om hier een vraag te stellenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je zou maar nu eerste hulp bij koken nodig moeten hebben![]()
Eucje toch, je kan toch nog niet alles weten op jouw leeftijdquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:52 schreef Euc- het volgende:
Ik denk dat ik een van de laatste zou zijn om hier een vraag te stellen
Dus dan kan jij de mensen hier makkelijk helpenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:53 schreef Euc- het volgende:
Das ook weer waar, maar dan vraag ik die vragen meestal aan mijn chef
Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gehad...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
geen idee of er iemand is die me kan helpen, maar ik bak wel eens zelf spekkoek. nu is die van mij altijd vrij droog, te droog, en die uit de toko zo lekker 'nat'
wat doe ik verkeerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |