abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30134593
Het oude topic is alweer vol!

Eerste hulp bij koken!!

Hier verder
Trotse mamma :)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:13:18 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30135066
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:54 schreef Faithz het volgende:
Hmm dat ga ik een andere keer proberen!

Waar ik net aan dacht: gehakt met feta erin!

Gehakt lekker pittig kruiden, vervolgens vullen met feta en braden maar!

Bewaren in de koelkast en de volgende dag de oven in! Dat kan wel he?
Heb van bewaren geen kaas gegeten..
Yep, kun je prima bewaren hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30135094
wel ff afdekken. verder geen probleem hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:23:46 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30135448
Deksel op de braadpan is ook voldoende, mits het niet van dat bloedhete weer is als vandaag, dan is het wel heel erg handig om het in de koelkast te mikken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:00:13 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30142146
Ik zou het met dit weer idd ook in de koelkast zetten anders is het zo weg en dat is zonde
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30157884
Ik heb het alleen klaar gezet. Dat lijkt me toch beter. Knoflooksoep staat al wel lekker te trekken

Ik heb nu gehakt, lekker pittig gekruid met feta erin. Dat ga ik braden.
Ik braad daarin champignonntjes, 2 paprika's in kleine stukjes en 2 sjalotjes mee. Op het laatst even de tomaat erbij (mee opwarmen) en klaar is kees. Misschien ook nog wat knoflook..

Het meeste werk gaat in het snijwerk zitten en dat heb ik gisteren gedaan

Ik wil zo'n blenderding.. hoe noem je zo'n ding? Eentje die er geen pap van maakt maar gewoon kleine stukjes
pi_30158138
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:04 schreef Faithz het volgende:
Ik wil zo'n blenderding.. hoe noem je zo'n ding? Eentje die er geen pap van maakt maar gewoon kleine stukjes
staafmixer?
pi_30158221
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef mirugai het volgende:

[..]

staafmixer?
Ik dacht dat dat zo'n ding was om beslag te kloppen maar het is blijkbaar (ook?) wat ik bedoel ja

Thanks.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:52:31 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159082
Staafmixer maakt er toch juist moes/pap van?
Je bedoelt gewoon een keukenmachine, zoals dat genoemd wordt, of niet?
pi_30159234
Hm, zijn er ook niet van die alles in 1 dingen?

Kijk, ik ben nu gewoon het langst bezig met de paprika snijden, knoflook snijden, ui snijden..
Het liefste gooi ik dat in zo'n rond ding wat dat in een paar seconden voor mij doet
  donderdag 1 september 2005 @ 11:09:48 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159553
Ik heb deze, de Braun Multimix:

Dat grote apparaat waar nu de mixer-stukken in geklikt zitten, daar kun je de staafmixer op vast maken, je kunt er deeghaken inklikken en je kunt hem op het hakding zetten.
Ik vind het een erg handig ding en het neemt weinig ruimte in, daarbij is hij voor normaal gebruik echt erg sterk
Ben er erg tevreden over en ze zijn ook niet zo duur.

Ui doe ik er weleens in in een luie bui, maar paprika zou ik niet doen, je krijt geen mooie stukjes, met een echte keukenmachine, volgens mij hebben die geen andere naam... lastig en verwarrend maar goed, kun je wel mooiere stukjes krijgen.

Da's dus zoiets als deze:
pi_30160210
Daar ga ik eens naar kijken

Paprika is ook niet zo erg. Maar ui en knoflook..
  donderdag 1 september 2005 @ 11:34:11 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160325
Mijn vriend heeft in een eigenwijze bui ene "uienhakker" gekocht, van Brabantia, wat een rotding... echt niet handig...
pi_30161170
Dit ding?

Daar zou ik dan weer hoge verwachtingen bij hebben
  donderdag 1 september 2005 @ 12:04:17 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161392
Maar dan dat Brabantia-creme-wit.
Je moet eerst de ui ontschillen en de kop en kont eraf snijden.
Dan de ui in 2-en snijden en dan hakken (hak hak hak hak), prima tot zover.
Maar dan sta je dus te janken, heb je vieze handen en moet je dat klereding nog schoonmaken...
En die uienvelletjes blijven erg goed tussen de snijbladen hangen, net of ze ervoor gemaakt zijn
pi_30161730
Ik heb lenzen, ik jank niet

Snijdt dat ding ook knoflook?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:21:21 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30162025
Nee, daarvoor zijn de bladen te grof.
Knoflook is handiger snijden met een mesje, keukenmachine bij grote hoeveelheden en anders de knoflookpers
Als je een goeie knoflookpers hebt hoef je niet eens het velletje eraf te halen, gewoon metene lekekr dauwen
pi_30163359
Ik snij het nu met een mesje. Een pers vind ik niet fijn, heb ik wel een liggen hoor

Maar vor bvb knoflooksoep ben ik al snel een half uur bezig met 15 teentjes knoflook.. vandaar
pi_30174026
Snijden is toch best wel leuk? (mits een beetje afwisseling)

(tevens tvp)
pi_30193392
Snijden is inderdaad best leuk maar na het 7e teentje knoflook is bij mij de lol er vanaf
En uien snijden behoort ook niet tot die hobby.

Ik heb namelijk alles vers en dan sta je soms al snel 3 kwartier te snijden.
Ik vind koken echt ontzettend leuk maar soms wilde ik dat het snijden wat sneller ging
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:06:00 #21
83951 rashudo
project 2501
pi_30194107
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:21 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee, daarvoor zijn de bladen te grof.
Knoflook is handiger snijden met een mesje, keukenmachine bij grote hoeveelheden en anders de knoflookpers
Als je een goeie knoflookpers hebt hoef je niet eens het velletje eraf te halen, gewoon metene lekekr dauwen
Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
Their eyes opaque.
  woensdag 7 september 2005 @ 11:48:30 #22
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_30348964
Welke rijst kan ik het beste gebruiken voor paella?
Ik maak 'm als volgt:
uittje fruiten met een rood pepertje in olijfolie
paprikapoeder en cayennepeper erbij
400 gr kip blokjes erbij
bosuitje erbij en flink veel knoflook
400 gr Rijst erbij, even omscheppen zodat alle korrels wat olie hebben en dan genoeg water(750 ml kippenbouillon van een blokje) zodat dit allemaal wordt opgenomen, en wat saffraan
Als het water bijna allemaal opgenomen is een zak diepvries fruits de mer erbij.

Ik heb de laatste keer Pandan rijst gepakt, maar misschien is er een soort die hier beter voor geschikt is, die het vocht beter opneemt. Risottorijst misschien of wordt het dan te romig voor paella?

Verder was de rijst niet mooi kanariegeel, maar heel bleek. Moet ik meer saffraan gebruiken (nu 1 heel silvozakje gebruikt) of op een ander moment toevoegen?
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 7 september 2005 @ 14:55:40 #23
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30354470
Je kunt puur voor de kleur ook geelwortel (ook wel kurkuma genoemd) erbij doen.
pi_30355323
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:06 schreef rashudo het volgende:

[..]

Knoflookpers is idd ideaal.. en je hoeft ook niet bang te zijn dat je de stukjes niet klein genoeg hebt gesneden.
Voor grote hoeveelheden is zo'n ding wel handig, maar als je maar twee teentjes ofzo hebt (wat ik meestal heb omdat ik maar voor 1 of 2 personen kook) blijft er meer knoflook in dat ding hangen dan eruit komt. Maar goed, twee teentjes is ook best met de hand te doen.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 7 september 2005 @ 15:29:18 #25
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_30355403
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Je kunt puur voor de kleur ook geelwortel (ook wel kurkuma genoemd) erbij doen.
bedankt voor de tip!
So Long and Thanks for All the Fish
pi_30357793
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:06 schreef rashudo het volgende:

[..]

een raspschaaltje..
datis pas leuk spul
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 september 2005 @ 20:50:47 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30365801
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Voor grote hoeveelheden is zo'n ding wel handig, maar als je maar twee teentjes ofzo hebt (wat ik meestal heb omdat ik maar voor 1 of 2 personen kook) blijft er meer knoflook in dat ding hangen dan eruit komt. Maar goed, twee teentjes is ook best met de hand te doen.
Bij Dille en Kamile verkopen ze knoflookpersen die van de pinnetjes door de gaatjes duwen dan blijft er veel minder achter.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30366655
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:50 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bij Dille en Kamile verkopen ze knoflookpersen die van de pinnetjes door de gaatjes duwen dan blijft er veel minder achter.
maar blijft dan het velletje ook wel achter?
pi_30366824
Mare, we hadden toch een 'centraal' knoflook pellen topic? Met meer tips enzo (voor het snijden van knoflook zonder perser!

Knoflook pellen
  woensdag 7 september 2005 @ 21:37:21 #30
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30367948
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:09 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

maar blijft dan het velletje ook wel achter?
Je moet hem natuurlijk oko wel eerst schoonmaken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 7 september 2005 @ 21:42:15 #31
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30368165
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef zeeuwse het volgende:
Welke rijst kan ik het beste gebruiken voor paella?
m'n moeder zegt:

Greet zegt:
paellarijst van lassie

donderdag 8 september 2005 @ 05:08:11 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30377269
Ik heb een leifheit-knoflookpers met van die pinnetjes die de knoflookpuree er helemaal doorhene duwen, erg handig.
Je kunt dus een knoflookteentje er zo, met velletje en al, instoppen, persen en dan blijft al het vel in de pers en alle knoflookpuree is er dan uit
En het velletje kun je er zo uittrekken met je vingers of met het bijgeleverde "mini-spateltje", zodat je handen niet gaan stinken.
Ietsje duurder dan de andere knoflookpersen, maar gewoon bij de wat duurdere winkel te koop en misschien zelfs wel bij Blokker ofzo.
pi_30382615
Ik heb nog kabeljauw filet liggen... iemand tips?
  donderdag 8 september 2005 @ 12:00:28 #34
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30382667
Frituren in een beslagje, frietjes erbij (chips) en wat groente (eigenlijk horen "mushy peas"-zompige erwtjes- erbij, maar iets anders mag natuurlijk ook )
pi_30382876
Frituren

Vissticks
  donderdag 8 september 2005 @ 12:22:56 #36
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30383162
quote:
Op donderdag 8 september 2005 12:10 schreef Faithz het volgende:
Frituren

Vissticks
pi_30383275
Ja, sorry. Het idee van frituren vind ik zo raar
  donderdag 8 september 2005 @ 13:19:22 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30384548
Fish and chips, hartstikke lekker op zijn tijd (mits goed klaargemaakt natuurlijk).
Je legt d.m.v. het beslag een laagje op de vis heen, de vis gaat in de frituurpan en het beslag "beschermd" de vis tegen het vet en het visje wordt lekker "gestoomd" van binnen.
En dan is het klaar en wat blijkt, het beslagjasje is lekker knapperig en ook heel goed te eten
Is toch geen raar idee?

Je kunt het ook gewoon grillen, bakken, in de oven doen, stomen, whatever you want babe.
pi_30384950
Hoe maak ik dat beslagje?

Lijkt me inderdaad wel lekker zoals je het beschrijft.
  donderdag 8 september 2005 @ 15:03:45 #40
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30387521
pi_30387580
thanks
  donderdag 8 september 2005 @ 15:09:50 #42
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30387712
Alstu
  Redactie Frontpage vrijdag 9 september 2005 @ 19:14:46 #43
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_30430391
Mijn lieve vrouwtje, ingrid19, heeft ooit superlekkere schuimpjes voor me gemaakt. Deeg moest je spuiten met een spuitzak, daarna in de oven doen, waarna je twee schuimpjes op elkaar plakt met een cacaovulling ertussen. Dit recept stond ooit in een Blue Bandboekje, welke ze helaas is kwijt geraakt. Ik hoop dat jullie weten wat voor schuimpjes het zijn en het recept hier zouden kunnen posten. Alvast bedankt , gegroet, Djeez!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:16:47 #44
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30430450
Ik heb gisteren shoarma ontdooit, maar aangezien vriendje lief de hele bak van ongeveer 1 kilo in de vriezer had gedaan zat ik te kijken met 1 kilo ontdooide shoarma. Nu heb ik het deel wat ik niet gebruikte gewoon weer terug gepleurt...met kippenpootjes laatst ook gedaan. Iedereen zegt dat het niet kan, maar is dat ook zo ? De kip ziet er iig nog goed uit zo in de vriezer
To infinity…and beyond!
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:19:18 #45
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_30430536
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb deze, de Braun Multimix:
[afbeelding]
Dat grote apparaat waar nu de mixer-stukken in geklikt zitten, daar kun je de staafmixer op vast maken, je kunt er deeghaken inklikken en je kunt hem op het hakding zetten.
Ik vind het een erg handig ding en het neemt weinig ruimte in, daarbij is hij voor normaal gebruik echt erg sterk
Ben er erg tevreden over en ze zijn ook niet zo duur.
die wilde ik dus ook...maar kreeg voor mijn verjaardag een staafmixer van braun van mijn schoonmoeder. Mijn eigen moeder heeft dus de bovenstaande...erg fijn ding. Nadeel van de staafmixer is dat er maar 1 klopper op kan, beetje balen dus. Daarnaast gebruik ik nooit een gewone staafmixer...geen idee wat ik ermee moet doen. Wel gelukkig dat je er zo'n hakbakje op kan zetten...alleen weer 27 euro voor zo'n los bakje is beetje jammer. Ook jammer dat ik alle hulpstukken er los bij moet kopen...het was alleen de staafmixer, geen klopper enzo...en dat maakt het erg duur
To infinity…and beyond!
pi_30441051
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:16 schreef ivetje het volgende:
Ik heb gisteren shoarma ontdooit, maar aangezien vriendje lief de hele bak van ongeveer 1 kilo in de vriezer had gedaan zat ik te kijken met 1 kilo ontdooide shoarma. Nu heb ik het deel wat ik niet gebruikte gewoon weer terug gepleurt...met kippenpootjes laatst ook gedaan. Iedereen zegt dat het niet kan, maar is dat ook zo ? De kip ziet er iig nog goed uit zo in de vriezer
Geen idee of het vlees er slechter door wordt, maar vochtige vries/ontdooi tijd is een erg positieve plek voor bacterien enzo. Dus de kans op voedselvergiftiging neemt toe. (maar ik vraag me sterk af of vlees niet tijdens de vervoer niet ingevroren wordt.. Maar daar is maar 1 oplossing tegen: geen vlees meer
pi_30446926
Ik eet het dan zeker niet meer, als het ontdooid is en daarna weer bevroren.

Al heb ik gehoord dat het kan, mits je ontdooid in de koelkast..

Maar ik doe het niet.
pi_30729189
Ik heb een bloemkool liggen en daar wil ik eigenlijk wel iets anders mee doen dan koken met een sausje erover.. Iemand leuke (en natuurlijk lekkere) suggesties?

Edit: Ik heb al iets leuks gevonden! (of het lekker is, laat ik nog wel weten )

Ingredienten:
1 grote bloemkool, 1 middelgrote ui, 250 gram gehakt, twee eetlepels tomatenpuree, 0,2 liter heet water, twee theelepels zout, 1/4 teelepel peper, 3 eetlepels olijfolie

Bereiding:

De olie, de fijngesneden ui, en het gehakt braden totdat het gehakt bruin is en al het vocht verdampt, dan de tomaten puree, het water, het zout en de peper erbij doen, aan de kook brengen, als het aan de kook is, laag zetten en ongeveer 3 minuten met de deksel op de pan laten sudderen.
De bloemkool wassen, en verdelen in kleine bloemetjes, in een grote pan doen en daarover het gehaktmengsel gieten, de deksel op de pan doen, en het geheel ongeveer een half uur laten sudderen totdat de bloemkool zacht is. Serveren met rijst.

bron

[ Bericht 39% gewijzigd door nectarientje op 19-09-2005 16:46:30 ]
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_30730363
Dit heb ik een keer voor mijn ex geschreven. Hij heeft de recepten nooit gebruikt (te moeilijk denk ik ) hopelijk heeft iemand anders er wat aan.

Pasta met ham en kaas

Benodigdheden:

±100 gram pasta
±100 gram ham
±75 gram kaas (of zoveel je lekker vind) «« geraspt
en een beetje zwarte peper

Wat je nu moet doen:

Ø Kook de pasta (zoals op de verpakking staat)
Ø Tijdens het koken van de pasta de plakjes ham snijden in vierkantjes
Ø Gooi dit er door en meng het met de pasta
Ø Doe hier bij een klein beetje peper (tot dat het lekker smaakt)
Ø Gooi er dan de kaas door (zoveel je lekker lijkt), ook even goed roeren
Ø En klaar!

Pasta spinazie met spekjes

Benodigdheden:

Spinazie diepvries (geen à la crème)
Magere spekjes (van die blokjes om te bakken )
±100 gram pasta

Wat je nu moet doen:
Ø Kook de pasta
Ø Tijdens het koken van de pasta bak je de spekjes in de pak (klein beetje olie)
Ø Doe daar bij de spinazie (de hoeveelheid die op het pak staat)
Ø Wanneer de pasta klaar is voeg je alles bij elkaar
Ø En klaar!
What comes around goes around!
pi_30731353
Dringende vraag, ik heb peultjes gekocht, maar hoe lang moet je die eigenlijk koken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')