quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Within Temptation ('Running up that hill')
Jij ook niet als je Kate Bush liefhebber bent.quote:
*checkt profiel.quote:
Is dat ook uit in nederland?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
Haar nieuwe single, King of the Mountain, was op de Engelse radio vandaag als wereldprimeur.
Apart, maar heel erg mooi.
niet alleen als je Kate Bush liefhebber bent....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Jij ook niet als je Kate Bush liefhebber bent.
Ik hoop het niet eigenlijk. Kate is altijd al op haar best geweest als ze niet in de pas liep met de top40 en ik zie geen enkele reden om dat nu te veranderen. Het platenkopend publiek weet haar toch wel te vindenquote:Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef innepin het volgende:
Ik ben nieuwsgierig of haar muziek 'tegenwoordig' aan zal slaan. Ik vind het altijd wel apart en leuk tegelijk, dus ik ben iig benieuwd!
quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:00 schreef HuubTuub het volgende:
KOTM is alleen digitaal uit op iTunes e.d. en de CDsingle komt eind oktober en het album begin november.
Ik heb al 2× een link gepost. Klik op de afbeelding in mijn vorige post en je hoort een stukje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:00 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb het nog niet gehoord, weet iemand of dit al ergens te beluisteren is?
Ja, hij is mooi,en duurt eigenlijk lang voor dat de album in nederland uit isquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:21 schreef BL_Henkie het volgende:
KOTM klinkt steeds beter elke keer dat ik er naar luistert!
Kan nauwelijks wachten op de cd.
Bertie heet ie.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef PimD het volgende:
Ja klopt. Bernie heet ie. Staat dus ook een nummer over hem op het album.
Kijk dan wel uit, want heel veel van die minder legale versies zijn opnames gemaakt van internetradio en dus erg slecht van kwaliteit. Dan krijg je heel weinig mee van de beauty.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:20 schreef PimD het volgende:
Het nummer is te downloaden op de diverse iStores als ik me niet vergis. Uiteraard ook verkrijgbaar via minder legale wegen.
Dan wacht ik liever dat ie uitkomtquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:08 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
[..]
Kijk dan wel uit, want heel veel van die minder legale versies zijn opnames gemaakt van internetradio en dus erg slecht van kwaliteit. Dan krijg je heel weinig mee van de beauty.
Dat klopt de single is vorige week gedraait op de nederlandse radio!! Een fantastische single.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:05 schreef Marijtje het volgende:
Ben superbenieuwd, heb zelfs de nieuwe single nog niet gehoord.Een vriend vertelde me inderdaad dat deze ook op de NL al veel is gedraaid vorige week.
Prachtig!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:50 schreef HuubTuub het volgende:
[afbeelding]
Dit is de nieuwste foto.
Het Maartje van Weegen-syndroom, bedoel je?quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Kate doet een beetje raar in de clip.. Ze gaat zo met haar hoofd heen en weer. Anette van Trigt deed dat ook altijd bij het nieuws.
Waar heb je de clip gezienquote:Op zondag 16 oktober 2005 00:57 schreef PimD het volgende:
De clip vind ik 3x niks. Kate ziet er een stuk ouder uit als op de nieuwe foto's, stuk dikkere kop ook en je herkent d'r maar amper vind ik....
Het nummer blijft uiteraard ijzersterk.
Waarom zou ze dat überhaupt willen?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:34 schreef Netflier het volgende:
Tja, Kate is inderdaad dikker geworden. Als ze af zou vallen zou ze er fantastisch uitzien. Maar ze is 47 en dan is het een stuk moeilijker om van overtollige pondjes af te komen...
Waren er weer vervelende opmerkingen gemaakt door grappenmakers?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:07 schreef Dagonet het volgende:
Topic opgeschoond
Thnxquote:Op maandag 31 oktober 2005 19:43 schreef HuubTuub het volgende:
Maar alleen in Fame op 2 november. Officiele releasedate is 1 week later ongeveer,
Linkje werkt niet meer. Schijnbaar toch niet zo legaal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:59 schreef PimD het volgende:
Hier kun je 4 tracks beluisteren...
Fame in Amsterdam verkoopt het album woensdagavond al !
Daarnaast is Kate, met een paar grote uitzonderingen, nooit echt een singleartieste geweest. Wat dat betreft ben ik nieuwsgieriger wat Aerial in de platen top 40 gaat doenquote:Op dinsdag 1 november 2005 10:59 schreef ajuu het volgende:
ik zag dat kingofthemountain al roemloos ten onder ging in de hitparade, maar dat kan, wat zegt kate bush de tienergenratie? kkate bush isi ets waar hun ouders naar luisterden.
allen haar meer experiementelere werk van thedreaming heeft het nooit gehaald in de hitparade, wat ik trowuens altijd een heel bijzonderalbum heb gevonden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarnaast is Kate, met een paar grote uitzonderingen, nooit echt een singleartieste geweest. Wat dat betreft ben ik nieuwsgieriger wat Aerial in de platen top 40 gaat doen.
Gaaf album idd, maar het duurde wel even voor het kwartje vielquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:04 schreef ajuu het volgende:
[..]
allen haar meer experiementelere werk van thedreaming heeft het nooit gehaald in de hitparade, wat ik trowuens altijd een heel bijzonderalbum heb gevonden.
hey look! there' s a fiver!quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:18 schreef PimD het volgende:
The Dreaming is inderdaad geniaal. Was het eerste album wat ik 2,5 jaar geleden kocht n.a.v. een tip van een van mijn andere favoriete artiesten (Valensia). Daarna binnen een paar weken tijd de overige albums gekocht
Favoriete nummers op the Dreaming zijn toch wel Leave It Open, Get Out Of My House en Sat In Your Lap.
Ik heb een album van haar '' Hounds of Love''quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:42 schreef Misstique het volgende:
Kheb al haar albums, briljante zangeres, ben erg benieuwd naar haar nieuwe werk!
Tip: haal ook ff The Kick Inside en The Sensual Worldquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb een album van haar '' Hounds of Love''
Die is erg mooi![]()
quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:01 schreef Misstique het volgende:
[..]
Tip: haal ook ff The Kick Inside en The Sensual World![]()
Downloaden dan maar!quote:
Hoe heette dat ene nummer nou ook al weer Miss???quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:01 schreef Misstique het volgende:
[..]
Tip: haal ook ff The Kick Inside en The Sensual World![]()
Ook mooi ja, There Goes A Tenner... De hele kant A van dat album is gewoon super... Kant B ken ik persoonlijk wat minder goed, Houdini enzo...quote:
Ik weet niet waar jij het over hebtquote:Op dinsdag 1 november 2005 15:32 schreef Tiekse het volgende:
[..]
Hoe heette dat ene nummer nou ook al weer Miss???![]()
KOTM stond in de megatop 50 op basis van airplay en misschien wat downloads. De CD single is minder dan een week uit. Wellicht gaat ie dus weer stijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:59 schreef ajuu het volgende:
ik zag dat kingofthemountain al roemloos ten onder ging in de hitparade, maar dat kan, wat zegt kate bush de tienergenratie? kkate bush isi ets waar hun ouders naar luisterden.
ik luister het nooit meer eigenlijk. heb er goeede herinneringen aan, maar ik zou het niet zo snel weer opzetten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:52 schreef PimD het volgende:
[..]
Ook mooi ja, There Goes A Tenner... De hele kant A van dat album is gewoon super... Kant B ken ik persoonlijk wat minder goed, Houdini enzo...
The Sensual World en The Red Shoes heb ik maar weinig geluisterd... Vooral HOL en TD komen vaak voorbij en de laatste tijd ook steeds van TKI.
Op welke site kun je downloadenquote:Op dinsdag 1 november 2005 23:50 schreef PimD het volgende:
En het hele album is inmiddels te downloaden...
Ik heb geen auto en voor die 1.94 extra aan verzendkosten, ben ik, als ik een auto had wel meer kwijt !!quote:Op donderdag 3 november 2005 18:11 schreef HuubTuub het volgende:
9 november? Kan je zo lang wachten? Ik heb hem vandaag al gekocht in een niet nader te noemen winkel op verzoek van de verkoper
PRACHTIG! Echt elke eurocent waard. Hier gaan we jaren en jaren plezier van hebben.
Wie ik ?quote:Op donderdag 3 november 2005 21:08 schreef HuubTuub het volgende:Je hebt hem zeker ook al gedownload hahaha!
Ik woon in de binnenstad en naar huis lopend van werk passeer ik 5 cd zaken. Bij de eerste was het raak.
Knap. Vooral als je hem toch koopt.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:12 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wie ik ?
Nee, tuurlijk niet !![]()
? wat slaat dat op !quote:Op donderdag 3 november 2005 21:21 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Knap. Vooral als je hem toch koopt.![]()
Gebaseerd op het boek 'Book of dreams' van Peter Reich (waar ik nooit doorheen ben gekomen, overigensquote:Op donderdag 3 november 2005 21:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb net de videoclip van haar nummer Cloudbusting gedownload...naast het feit dat het een fantastisch nummer is, heb ik mooie herinneringen aan die clip, vond het enorm mysterieus in die tijd, ik was een jaar of 7.
In de clip speelt Kate de dochter van Donald Sutherland, een professor die een soort weermachine heeft uitgevonden waarmee hij regen kan opwekken. Maar 'ze' zitten achter hem aan en nemen hem mee, waarna zij de machine overneemt en uiteindelijk een regenbui creeert.
Dat is wel een optie voor me !quote:Op donderdag 3 november 2005 21:33 schreef HuubTuub het volgende:
Daarom vond ik het knap van je. Maar downloaden en kopen is blijkbaar geen optie voor je.
-edit-quote:Op donderdag 3 november 2005 21:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gebaseerd op het boek 'Book of dreams' van Peter Reich (waar ik nooit doorheen ben gekomen, overigens
V.
quote:Op donderdag 3 november 2005 21:58 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat is wel een optie voor me !
Maar waar moet ik downloadenStel dat ik morgen de ''cd'' van Bol thuis krijgt.!
Als ik maar wist waar ik kon downloaden ,dan had ik hem niet gekocht![]()
Je maakt me nieuwsgierigquote:Op donderdag 3 november 2005 22:11 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
je zal geen spijt krijgen van je aankoop. Alleen de verpakking is het al waard.
Weimaranersquote:Op donderdag 3 november 2005 22:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig![]()
Hounds of Love heb ik ook waar Kate met haar twee hondjes ligt !
Ik heb nu A Sea of Honey opstaan .quote:Das leuk, maar hoe klinkt t?
Eerlijk gezegt vind ik Hounds of Love mooier dan deze albumquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:55 schreef Monidique het volgende:
Laatst ging ik wat platen kopen. Het waren allemaal, stuk voor stuk, slechte platen, maar er zaten twee leuke platen tussen: Hounds of Love en Never for Ever van Kate Bush. Ik zette thuis gekomen Hounds of Love op en ik werd meteen verliefd op Kate Bush, hoewel ze toch twee keer zo oud is als ik. De kwaliteit van de tweede plaat is helaas vrij slecht, dat is erg jammer. Maar toen ik dus gisteren The Kick Inside op CD zag voor ¤9,99, kocht ik deze uiteraard direct. Fantastisch.
Ik alleen vanmiddag kant A dan, B nog niet !!quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef HuubTuub het volgende:
HOL is dan ook wel een heel erg goed album. Aerial is wat mij betreft van hetzelfde niveau. Maar ik heb hem dan ook al heel veel geluisterd
Coral room is echt een nummer dat je na een paar keer horen ineens te pakken hebt. Das dus vandaag in een keer bij mij gebeurd. Nou was echt diep geroerd. Vooral als je ook de achtergrond weet van het nummer.quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:48 schreef Haaibaaike het volgende:
ik hoor en luister nu naar Coral Room erg rustige nummer !![]()
[..]
Ik heb nu A Sea of Honey opstaan .
Ik ga morgen naar A Sea of Honey en A Sky of Honeyquote:Op vrijdag 4 november 2005 22:52 schreef GaF het volgende:
[..]
Coral room is echt een nummer dat je na een paar keer horen ineens te pakken hebt. Das dus vandaag in een keer bij mij gebeurd. Nou was echt diep geroerd. Vooral als je ook de achtergrond weet van het nummer.
Mijn favoriete nummer, ik stem deze nummer elk jaar voor de Top 2000 van Radio2quote:Running up that hill,
Volgens mij is dat d'r broer - Paddy Bush. Doet op wel meer albums van d'r mee.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:01 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb eigk pas deze week 'King of the mountain' ontdekt en ben de rest van het album gaan downloaden. Aan "King of the mountain' ben ik inmiddels verslaafd, aan de rest van Aerial moet ik nog ff wennen, vooral aan die mannenstem in sommige nummers. Is dat Roger Waters oid?
Ik vond Prologue heel mooi ! Van kant Bquote:Op vrijdag 4 november 2005 23:07 schreef Misstique het volgende:
omg!! nu A Coral Room aan t luisteren... kippevel all over...![]()
A Sky of Honey vind ik ook mooie als A Sea of Honeyquote:Op woensdag 2 november 2005 23:10 schreef HuubTuub het volgende:
Het is een top album en inderdaad A Sky of Honey (cd2) zit erg goed in elkaar.
Maar ook A Sea of Honey is goed, hoewel ik toch iedere keer weer Mrs. Bartolozzi niet tot het einde kan uitzitten.
Ik had 'm vandaag op m'n werk aanstaan en in een keer zegt een collega, "Ik hoor al de hele tijd een vogel... is er een naar binnen gevlogen ofzo?"
Nee, volgens mij is het Rolf Harris, de man van de didgeridoo op de Dreaming: http://www.rolfharris.com/quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:49 schreef PimD het volgende:
[..]
Volgens mij is dat d'r broer - Paddy Bush. Doet op wel meer albums van d'r mee.
Ik hoor nu KOTM, ook een gave nummer !quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:35 schreef Klonk het volgende:
Aerial is prachtig, machtig mooi, sfeervol en geen enkel slecht nummer op de cd te vinden.
Zit ik nu te luisteren..Het is inderdaad mooi !quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:42 schreef Klonk het volgende:
wat ik ook erg mooi vind zijn de bijna middeleeuwse muziekinvloeden zoals in Bernie, prachtig, prachtig.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:58 schreef Klonk het volgende:
echt een zater/zondag morgen wakker word plaat.
there's a ten shilling note...quote:
16, 99 euro bij de Media Markt. Was overigens wel weer humor. Ik was gelijk naar de balie gelopen om er naar te vragen. Die verkoper had zelfs nog nooit van Aerial gehoord. Maar zo waar hadden ze er heel veel liggen ( nr 15 op de verkoop lijst)quote:Op donderdag 3 november 2005 18:23 schreef PimD het volgende:
Hij lag hier in Nijmegen ook al in de winkels ja... Maar 24,99 vond ik nog erg veel geld, bestel 'm wel online
Het is een mooie album !quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:51 schreef Misstique het volgende:
Vanmiddag Aerial gekocht en ik moet zeggen: ik ben zwaar onder de indruk. Prachtige melodische nummers, ze kan het nog steeds!!![]()
Same here!quote:Op zondag 6 november 2005 13:34 schreef Haaibaaike het volgende:
* Ik begin Kate Bush steeds mooie te vinden haar nieuwe album![]()
Vooral CD2 is heel mooiquote:Op zondag 6 november 2005 13:52 schreef Misstique het volgende:
[..]
Same here!![]()
Geweldig album, staat vandaag ook weer non-stop aan bij me hier![]()
we zijn al een paar pagina's de nieuwe cd aan het ophemelen, doe eens een gokjequote:Op zondag 6 november 2005 15:39 schreef methodmich het volgende:
Leuk, op 316 een ergernis van een Kate Bush-fan dat Kate nooit op de radio gedraaid wordt. Is de nieuwe plaat idd de moeite waard?
Bij Bol.com heb je de ''cd'' zo thuis !quote:Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Netflier het volgende:
Ik heb 'm besteld bij bol.com. Hij moet eerdaags komen. Ik ben zeer benieuwd.
Kan ik me voorstellen dat je dat grappig vindquote:Op zondag 6 november 2005 23:50 schreef Vava het volgende:
Wel grappig, ik heb 2 katten en die gingen als idioten rondlopen toen ze de vogelgeluiden in Aerial Tal hoorden![]()
M'n ongerustheid was dus duidelijk ongegrondquote:Op zondag 25 september 2005 10:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd, al ben ik er niet gerust op...
Hij is echt mooi !quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heb 't album vandaag binnen gekregen en zojuist voor de eerste keer beluisterd. Erg mooi. Nog een paar keer luisteren om alles te 'ontdekken'
.
soundwave of the Blackbird songquote:Op zondag 13 november 2005 10:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat op de voorkant he, zijn het nou rotsen en de weerspiegeling in zee of zijn het van die vormen die je krijgt als je geluid digitaal visualiseert?
Valt me reuzen meequote:Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef innepin het volgende:
Ik ben nieuwsgierig of haar muziek 'tegenwoordig' aan zal slaan
De CD is hartstikke mooiquote:
Het is ook een mooie CD !quote:Valt me reuzen mee Nummer 7 in de mega album top 100
quote:Op zondag 13 november 2005 10:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar Haaibaaike, ik ben een arme student. Anders had ik 'm zeker gekocht.
Een paar keer?quote:Op zondag 13 november 2005 23:04 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik heb nu een paar keer grote stukken van het album geluisterd, maar het is echt een schim van de Kate Bush van weleer. Het heeft een heel hoog Cafe del Mar gehalte (niks tegen CDM), veel minder afwisselend en onderzoekend dan haar eerste albums.
Het inhoudelijk interview die Hans met kate heeft gehad is deze week te beluisteren zei die.quote:Op maandag 14 november 2005 22:44 schreef zoom het volgende:
Op radio2 was bij Schiffers.FM om 1645 tot 1700 een interview met Kate. Vandaag was alleen het funpart gedeelte. Volgende keer gaan ze inhoudelijk in op de cd. Heb alleen gemist waneer dat dan is![]()
Daarna draaide hij Somewhere in Between![]()
Leuk dat Schiffers de sensatie graag zoekt, maar uit de interviews die ze heeft gegeven na die tour (en dat was nog grotendeels UK-only) verwacht ik niet dat ze ooit nog de koffers pakt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:46 schreef Haaibaaike het volgende:
15.15 uur[afbeelding]
Kate Bush is een keer op tournee geweest in 1979. Ze heeft nu na 12 jaar een nieuw album 'Aerial'. Is dat een aanleiding om weer de koffers te pakken. In Schiffers.FM het antwoord.
Dat hoor je dadelijk, over een half uurtje,
Kate heeft een zoontje van 7 jaar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Leuk dat Schiffers de sensatie graag zoekt, maar uit de interviews die ze heeft gegeven na die tour (en dat was nog grotendeels UK-only) verwacht ik niet dat ze ooit nog de koffers pakt.
gemist dus kon ik nu deeltje 3 luisteren , thanksquote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[afbeelding]
16.45
Kate Bush exclusief over haar album 'Aerial'. Ze vertelt wat haar zoon van haar muziek vindt en over haar zwaaiende armen in de clip van Wuthering Heights.
klik
Graag gedaanquote:Op donderdag 17 november 2005 22:40 schreef zoom het volgende:
[..]
gemist dus kon ik nu deeltje 3 luisteren , thanks![]()
Heerlijk cd is Aerialquote:Op zaterdag 19 november 2005 09:46 schreef Davidboaz het volgende:
De tweede CD van Aerial past uitstekend bij deze zaterdagochtend![]()
Bijzonder werk.
Kan iemand hier in het kort vertellen wat Bertie nou van zijn moeders muziek vindt?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[afbeelding]
16.45
Kate Bush exclusief over haar album 'Aerial'. Ze vertelt wat haar zoon van haar muziek vindt en over haar zwaaiende armen in de clip van Wuthering Heights.
klik
Ik geloof dat ie het wel mooi vindt haar muziek, maar zeker weten doe ik het nietquote:Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef GaF het volgende:
[..]
Kan iemand hier in het kort vertellen wat Bertie nou van zijn moeders muziek vindt?
Ben heel benieuwd.
Als hij tv kijkt vindt hij dat moeder niet zo veel geluid moet makenquote:Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef GaF het volgende:
[..]
Kan iemand hier in het kort vertellen wat Bertie nou van zijn moeders muziek vindt?
Ben heel benieuwd.
Nee, ik heb het nog niet gehoordquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
Birgit (Schuurman, red.) heeft voor haar nieuwe album Wuthering Heights gecoverd, iemand die al gehoord?
Ik ben erg benieuwd.
En vooral nummer 3 is prachtig!!!!quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb pas de eerste 3 nummers gehoord, maar tot dusver vind ik het echt oprecht prachtig!
Onmogelijk dat dat wat isquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Ben ook benieuwd of ze leuk gecoverd heeft !
Die van Kate is leuker.quote:
Mwah, Birgit Schuurman heb ik niet echt hoge verwachtingen van, gezien haar andere muziek, niet echt mijn smaakquote:Op zaterdag 26 november 2005 00:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Die van Kate is leuker.
Van Birgit Schuurmans heb ik nooit gehoord..
Orgineler is altijd mooier !
Kate haar nieuwe album is fantastischSupertje kun je wel zeggen ! van een album
![]()
Hmm... ik heb zo'n vermoeden dat we binnenkort weer eens iemand kunnen bashenquote:Op zaterdag 26 november 2005 00:41 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat lijkt mij ook moeilijk.
Maar ze schijnt al opgenomen te hebben die Birgit Schuurman![]()
Ik ben bang dat je daar toch echt ongelijk in hebt. Ook de composities op The Kick Inside en Lionheart zijn netjes allemaal toegeschreven aan Kate. Tenzij je natuurlijk wil claimen dat Wuthering Heights primair geschreven is door Emily Brontëquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:53 schreef Netflier het volgende:
Kate had Wurthering Heights trouwens ook niet zelf geschreven. Ze begon 'pas' met zelf muziek componeren vanaf Never For Ever
Volgens mij haal je iets door elkaar. De eerste 2 albums zijn niet door haar geproduceerd.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:53 schreef Netflier het volgende:
Kate had Wurthering Heights trouwens ook niet zelf geschreven. Ze begon 'pas' met zelf muziek componeren vanaf Never For Ever, maar toen die plaat uitkwam was ze pas 22. Dus geen kwaad woord over de tantenten van Kate. Ze is één van de grootste!
Van sommige nummers moet je gewoon afblijven.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
Birgit (Schuurman, red.) heeft voor haar nieuwe album Wuthering Heights gecoverd, iemand die al gehoord?
Ik ben erg benieuwd.
De versie van Pat Benatar is in ieder geval vreselijk..
Ik vind coveren van andere nummers nooit leukquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Van sommige nummers moet je gewoon afblijven.
Een cover kan best wel interessant zijn, maar dan moet je de originele versie juist niet nadoen. Dat heeft geen zin, want beter dan de oorspronkelijke uitvoerende word het vaak toch niet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:38 schreef Vava het volgende:
[..]
Mwah, Birgit Schuurman heb ik niet echt hoge verwachtingen van, gezien haar andere muziek, niet echt mijn smaak![]()
En Whuthering Heights nadoen, lijkt me erg moeilijk!
*eens is met deze user.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:56 schreef schaap001 het volgende:
Zo vind ik bijvoorbeeld Running Up That Hill door Placebo wel een goede cover. Die hebben er een compleet ander nummer van gemaakt, lekker spooky sfeer.
Er is één DVD: The Line, The Cross & The Curve. Een film die Kate zelf heeft geregisseerd en tevens 6 songs bevat van The Red Shoes. In de film speelt ook Miranda Richardson (bekend van o.a. Sleepy Hollow en ook als Mab in de film/miniserie Merlin).quote:
Nou nou... jij zet haar anders wel op een voetstuk! Maar goed, van mij mag je: ik vind ´r ook wel lekker goed.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:11 schreef Netflier het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op Kate Bush!![]()
Als ik naar A Sea Of Honey luister kan ik me niet voorstellen dat er iets slechts is aan haar. Haar wervelende maar rustgevende stem maakt me heel erg relaxed. Het lijkt me iemand die je erg op je gemak kan stellen. Iemand die als je in de put zit een lied voor je gaat zingen waardoor je weer alle hoop krijgt. En ik heb in de inleiding van diverse interviews vernomen dat ze inderdaad zo aardig is. En van dat radio-interview van laatst heb ik ook een stukje gehoord en ze leek me met beide benen op de grond staan. Niks geen rare religies, zucht naar aandacht of enige vorm van arrogantie. Kate zet zichzelf niet op een voetstuk. Wat moet haar man gelukkig zijn met deze supervrouw.
Ik heb hem dan ook op VHS, was een stuk makkelijker te regelen. Leuk om een keer gezien te hebben, maar de band van Kate Live at Hammersmith Odeon draai ik een stuk vaker.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Netflier het volgende:
Maar deze DVD kan ik nergens krijgen. Alleen bij Amazon.com kan je 'm eventueel als 2e hands krijgen, maar er is al een hele wachtlijst daar.
Leukquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:12 schreef zoom het volgende:
Deze week staat er een interview in de Vara gids![]()
Ze is een goede zangeresquote:Op zondag 5 februari 2006 17:30 schreef roze-meisje het volgende:
ben nu ook besmet met \'t kate bush virus![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |