Ik had alleen datgene van de single gehoord wat automatisch afgespeeld werd als je haar website bezoekt. Daar maakte ik uit op dat de single vrij rauw en rockachtig was en meer down to earth. Haar vroegere muziek was vrij dromerig en theatraal. Daar heb ik allerminst wat op tegen hoor.
![]()
Maar ik kan het wel waarderen als artiesten hun stijl durven te veranderen ondanks dat ze daarmee succes hebben behaald. Veel mensen willen van artiesten detzelfde stijl horen, maar voor de artiest is het een uitdaging om op zoek te gaan naar nieuwe dingen om zich zodoende te ontwikkelen.
Ik vind
King Of The Mountain een beetje tegenvallen nu ik het geheel heb gehoord. Het is vrij timide en hetzelfde geldt voor Kate's vocalen. Ze was vroeger veel uitbundiger en expressiever met haar stem, maar nu lijkt het alsof ze niet weet wat ze ermee moet. Van dat jazzy-achtige effect (of is het meer blues?) word ik niet enthousiast. Maar goed, ik heb de laatste jaren heel vaak dat muziek me tegenvalt als ik het voor de eerste keer hoor en op den duur kan ik het wel waarderen.
Tja, Kate is inderdaad dikker geworden. Als ze af zou vallen zou ze er fantastisch uitzien. Maar ze is 47 en dan is het een stuk moeilijker om van overtollige pondjes af te komen, dus ik zal niet zeuren over haar uiterlijk.