dat hoeft neitquote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb niemand uitgemaakt voor Nazi
het betekend ook geenszins dat het je eigen schuld isquote:Ik wil alleen aangeven dat als je zegt dat "als je maar hard genoeg aan iets denkt wordt het echt" een aantal nare implicaties heeft, namelijk dat nare dingen die gebeurd zijn voorkomen hadden kunnen worden als maar 1 iemand het graag genoeg had gewild, onafhankelijk van haar/zijn omstandigheden.
Ik denk bijvoorbeeld ook dat verkrachtingsslachtoffers het niet helemaal eens zullen zijn met "nou ja, had je maar gewoon moeten denken dat het niet gebeurde !".
is interpretatie niet alles wat we hebben op deze manier?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dit is compleet iets anders, maar dat snap je zelf ook wel.
Natuurlijk kun je iets realiteit maken, we doen de hele dag niet anders.
Maar dat is compleet iets anders dan zeggen dat hallucinaties de realiteit zijn - als jij met paddo's op een lantaarnpaal ziet ombuigen is dat ding gewoon recht hoor, alleen je interpretatie verandert.
In mijn ogen is de objectieve realiteit niet meer dan een compromise over hoe we met zn allen de werkelijkheid beleven. Deze kunnen we beinvloeden met onze persoonlijke subjectieve realiteit. Tot op zekere hoogte natuurlijk, want we moeten elkaar nog wel kunnen volgen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb niemand uitgemaakt voor Nazi
Ik wil alleen aangeven dat als je zegt dat "als je maar hard genoeg aan iets denkt wordt het echt" een aantal nare implicaties heeft, namelijk dat nare dingen die gebeurd zijn voorkomen hadden kunnen worden als maar 1 iemand het graag genoeg had gewild, onafhankelijk van haar/zijn omstandigheden.
Ik denk bijvoorbeeld ook dat verkrachtingsslachtoffers het niet helemaal eens zullen zijn met "nou ja, had je maar gewoon moeten denken dat het niet gebeurde !".
Wat rook jequote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:24 schreef DrazTic het volgende:
en langzaam maar zeker zullen wij ons baden in een zee van zweterige roze olifanten die hun eigen paardenkop proberen op te eten
muhahaha
ik probeer me de clichematige verbeelding van L.Denninger over de psychedelische ervaring voor te stellenquote:
Laatste post van pagina 9.quote:
te moeilijk. moet ik mn pagina instellingen daar voor wijzigen. ik kan natuurlijk ook alles nalezen en nagaan welke van jouw posts jij het interessantste vindt.quote:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:15 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid. Maar misschien zijn er wel meerdere realiteiten, op meerdere niveaus, en is alles wat in je fantasie gebeurt, en alle hallucinaties, realiteiten op een ander niveau. Dit is eigenlijk wat ik daarnet probeerde te zeggen, maar niet kon.
Ja je kan het zo gek niet bedenken. Al die mogelijkheden, allemaal even mogelijk. We kunnen maar beter openminded blijven, straks is de wereld nog rond.quote:
De realiteit kun je beinvloeden met acties.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:21 schreef DrazTic het volgende:
[..]
In mijn ogen is de objectieve realiteit niet meer dan een compromise over hoe we met zn allen de werkelijkheid beleven. Deze kunnen we beinvloeden met onze persoonlijke subjectieve realiteit. Tot op zekere hoogte natuurlijk, want we moeten elkaar nog wel kunnen volgen natuurlijk
Je snapt hopelijk ook wel dat ik simpele voorbeelden gebruik om een punt te maken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 03:29 schreef DrazTic het volgende:
[..]
ik probeer me de clichematige verbeelding van L.Denninger over de psychedelische ervaring voor te stellen
Met acties alleen begin je ook weinig, een netwerk heb je nodig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De realiteit kun je beinvloeden met acties.
Als jij het denkt met gedachten te kunnen daag ik je uit om een baksteen te laten drijven op water met gedachtenkracht 0 kun je gelijk bij James Randi je miljoen dollar ophalen
Lekker zwart/wit ook weer. Jij denkt dat de mens niks voor elkaar krijgt puur door het te willen? Wake up. Juist doorzettingsvermogen, de kracht van het denken heeft de mens "zover" gebracht. En ja, ik geloof dat de mens in staat is puur door wilskracht dingen te laten bewegen of iets dergelijks. Maar wie wil dat.........ècht. Wat is het nut ervan? Een moeder die een traktor van haar kind af tilt is voor mij HET voorbeeld van mind over matter, denk jij dat zij dat zonder haar liefde voor haar kind had kunnen doen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De realiteit kun je beinvloeden met acties.
Als jij het denkt met gedachten te kunnen daag ik je uit om een baksteen te laten drijven op water met gedachtenkracht 0 kun je gelijk bij James Randi je miljoen dollar ophalen
Dat zijn van die bijzondere dingen die ook echt kunnen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:07 schreef Morwen het volgende:
Een moeder die een traktor van haar kind af tilt is voor mij HET voorbeeld van mind over matter, denk jij dat zij dat zonder haar liefde voor haar kind had kunnen doen?
Echt gebeurt. En wie weet kan je juist door drugs te gebruiken wel meer dan zonder juist omdat je denkt het te kunnen. Hoeveel mensen hebben niet in dronken staat mensen dood gereden zonder zelf een schrammetje eraan over te houden? Ik propageer zeer zeker niet onder invloed rijden, maar ik bedoel maar......Omdat een hallucinatie opgeroepen is door drugs maakt ze niet minder reeel en niet minder waardevol in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat zijn van die bijzondere dingen die ook echt kunnen.
Ik snap je verhaal helemaal.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:18 schreef Morwen het volgende:
[..]
Echt gebeurt. En wie weet kan je juist door drugs te gebruiken wel meer dan zonder juist omdat je denkt het te kunnen. Hoeveel mensen hebben niet in dronken staat mensen dood gereden zonder zelf een schrammetje eraan over te houden? Ik propageer zeer zeker niet onder invloed rijden, maar ik bedoel maar......Omdat een hallucinatie opgeroepen is door drugs maakt ze niet minder reeel en niet minder waardevol in sommige gevallen.
Voordat iedereen begint, ik gebruik geen hallucinogene (of hoe schrijf je dat) drugs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |