De stelling: Zelf je rotzooi weggooien met de Mac of dergelijke fastfoodrestaurants is opgedrongen door de fastfoodketens zelf, die iedereen hebben laten geloven dat het normaal is. Nu durft niemand meer die rotzooi te laten staan omdat ze dan bang zijn voor aso uitgemaakt te worden, wat natuurlijk onzin is, dat zijn die restaurants zelf namelijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:23 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ik wil dit toch even kwijt aangezien ik de paria in mijn omgeving aan het worden ben.
Iedereen, maar dan ook iedereen schijnt zijn/haar rotzooi na het eten zelf weg te gooien bij de McDonalds of Burger King.
Ligt dit nu aan mij of ben ik de enige die dit principeel niet doet. ?
Ik vind het echt belachelijk aangezien ik maar een beetje mee moet doen met de door hen verzonnen 'regel' dat het normaal is om dat zelf te doen. Geen enkel ander restaurant komt natuurlijk weg met het idee dat je zelf je rotzooi na afloop moet opruimen.
Aangezien ik (relatief veel) betaal voor mijn burgertje met friet vind ik het wel zo normaal dat de rotzooi gewoon door hen wordt opgeruimd.
Ik snap best dat zij hun kosten willen drukken door op personeelsuren te bezuinigen over de rug van de klanten, maar het is toch niet zo vreemd als je daar niet aan meedoet lijkt me.
Nu vindt iedereen in mijn omgeving het niet alleen vreemd van mij, nee, zelfs asociaal dat ik die zooi niet zelf weggooi, met als meestgehoorde argument: 'het is toch een kleine moeite?'![]()
![]()
Is er uberhaupt iemand die het met mij eens is?
Wie heeft het over moeite, wat is dat voor non-argumentquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:16 schreef BaraCuda het volgende:
Het is ook wel een grote moeite om je plate op te tillen even schuin te houden en weer weg te zetten he
Omdat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:18 schreef Robbie1979 het volgende:
Okay, als je dan echt een mening wil:
Je bent een domme gladiool!
Herstel, dat doen ze zelf.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:19 schreef juliusbackpacking het volgende:
volgens mij mag je ook geestelijke hulp zoeken als je de Mac een restaurant noemt...
Ok andere insteek danquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wie heeft het over moeite, wat is dat voor non-argument.
Qua prijs kwaliteit/verhouding is de Mac duurder dan een restaurant.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:18 schreef wlsandman het volgende:
idd, en je betaalt echt niet veel voor een burgertje
het is een restaurant met weinig service en daar kies je zelf voor...
als jij 'plek' wil waar wel je eten wordt weggeooid dan betaal je daar automatisch meer geld voor, het is maar waar je zelf voor kiest
Aangenomen regels? Van wie? Dat staat nergens geschreven hoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:20 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ok andere insteek dan
Er staan daar prullenbakken, het zijn de gewoon de aangenomen regels bij de mac dat je je eigen zooi weg gooit. Als je dat niet bevalt moet je gewoon ergens anders gaan eten.
klopt niet, bij de mac krijg je van goede kwaliteit eten voorgeschoteld,quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Qua prijs kwaliteit/verhouding is de Mac duurder dan een restaurant.
Dus die service staat er helemaal buiten.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef wlsandman het volgende:
klopt niet, bij de mac krijg je van goede kwaliteit eten voorgeschoteld,
Nee hoor, want dan komen er minder mensen. Ze maken dan gewoon minder winst.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:20 schreef ra het volgende:
Fast food is nu eenmaal goedkoop. En als iedereen te lui zou zijn om z'n zooi op te ruimen, wordt het gewoon nog wat duurder.
Waarom?quote:Als je niet je eigen spul wil opruimen, ga dan gewoon fijn bij een restaurant eten, dan betaal je er ook voor.
Omdat jij vindt dat het zo werktquote:Het is niet alsof het moeilijk is om even je dienblad leeg te gooien in de vuilnisbak aldaar.
Zo werkt dat nou eenmaal. En degenen die het niet doen, zijn inderdaad gewoon asociaal.
Dus als ze vragen of je het meteen naar de afwasruimte in een machine wil zetten is dat ook meteen 'een geaccepteerde regel'? Dat zou je dan ook gewoon doen?quote:Je eigen zooi opruimen als dat verwacht wordt is gewoon fatsoen.
Als je het dan dus niet doet, ben je gewoon asociaal tegenover de mensen die hun spullen wel opruimen.
Dat wegflikkeren en die Mac interesseren me ook niet, maar wel al die mensen om me heen die mij daarop aankijken. dat vind ik wel erg vervelend ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:22 schreef Asmodean het volgende:
ik vind dat je je echt gigantisch aanstelt voor zoiets kleins
Maak ik daar onderscheid in? IEDEREENquote:
Dus omdat zij het ergens anders op serveren betekent dit dat je het zelf moet weggooien?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Het verschil is, is dat je bij goedkope fastfoodtenten alles in wegwerptafelgoed krijgt. oftewel, je kan het wegwerpen. Je betaalt dan ook alleen voor het eten, niet voor bediening.
In een 'echt' restaurant krijg je 'echt' bestek en een aardewerken bord. Dat moet worden afgewassen dus gaat het naar de keuken. Bij de goedkopere restaurants als de Hema of de V&D help je een handje mee door je blad op trays te zetten die door personeel naar de keuken wordt gebracht.
Bij een duurder restaurant betaal je pittig en betaal je ook voor de bediening.
Zie je de relatie prijs/service?
![]()
Voer halen is oke, afval wegbrengen is ranzig. Je betaalt juist in een eetgelegenheid zodat anderen dat voor je doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:26 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Maak ik daar onderscheid in? IEDEREEN
verder als je de rol van ober overneemt om dat voer te halen waarom dan ook niet opruimen? of komt er iemand aan je tafeltje vragen of het gesmaakt heeft?
moraal van dit verhaal : vooral niet een Mac binnenlopen!!!
Tegenvraag:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dus omdat zij het ergens anders op serveren betekent dit dat je het zelf moet weggooien?
Als jij in de kroeg een plastic bekertje krijgt bij 1 of andere gelegenheid ga je dat ook in de prullebak gooien?
paupersquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:29 schreef FatherJack het volgende:
wie eet er nou bij de mac?!
Nee, daar betaal ik er ook niet voor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:29 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Tegenvraag:
1. Laat je thuis je eten ook op tafel staan totdat al je keukenspul op is?
2. Flikker je thuis ook al je eten naast de kliko?
Ach, ons jongetje woont nog bij mamma!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daar betaal ik er ook niet voor.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:30 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben het eens met TS, ik laat de troep ook liggen, moeten ze maar geen restaurant op de gevel zetten.
Groetjes,
veldmuis
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:31 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Ach, ons jongetje woont nog bij mamma!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:16 schreef BaraCuda het volgende:
Het is ook wel een grote moeite om je plate op te tillen even schuin te houden en weer weg te zetten he
Mijn god wat een lambal ben je
WRONGquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Voer halen is oke, afval wegbrengen is ranzig. Je betaalt juist in een eetgelegenheid zodat anderen dat voor je doen.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:32 schreef Posdnous het volgende:
[..].
Lul niet zo dom, mafkees. Ik zorg al heel wat langer voor mezelf dan jij durf ik te zeggen.
De mac noemt zich ook restaurant. Kijk maar eens op de gevel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:32 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
WRONG
In een restaurant krijg je bediening, mensen nemen op wat je wilt hebben, regelen drankjes, kijken of je het naar je zin hebt en zorgen ook voor de rommel nadien.
Fout, zij hebben een eetgelegenheid, inclusief tafeltjes, toiletten en weet ik al niet meer. Het is meer een restaurant dan een friettent wat dat betreft en dat pretenderen ze ook.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:32 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
WRONG
In een restaurant krijg je bediening, mensen nemen op wat je wilt hebben, regelen drankjes, kijken of je het naar je zin hebt en zorgen ook voor de rommel nadien.
Bij de Mac ga je zelf je voer halen, wil je later iets extra drinken moet je weer ind e rij gaan staan, en je ruimt zelf je troep weer op. Het is je eigen troep dus als het ranzig is moet je eens manieren leren.
Ja, want daar komen alleen maar mensen die nooit zelf hun eten maken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:34 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
"Voor jezelf zorgen" en dan bij de Mac gaan eten
![]()
Hoezo? ik heb weinig tegen de Mac hoor. Zij spreken mij er ook nooit op aan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:34 schreef wlsandman het volgende:
het is dus ook gewoon een discussie die nergens op slaat, dus ik verwacht de ts nooit meer bij een mac te zien....
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, want daar komen alleen maar mensen die nooit zelf hun eten maken..
Ontopic of rot es op met die domme crap uit mijn topic
Het gaat niet over moeite. Het gaat over dat ik als ik een hamburger wil eten en dan het liefst met wat erbij, zodat het wat vult, ik minimaal 10 euro lichter ben onderhand! Mijn mening is dan ook dat ze het voordat geld mooi zelf op mogen ruimen, daar betaal ik voor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:16 schreef BaraCuda het volgende:
Doe ik ook.. maar ik er zo alleen in en niemand begrijpt het *snif*quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef wlsandman het volgende:
waar maak je je dan ook druk om, waarom vertel je ook tegen anderen dat jij het schandalig vindt dat je eten niet wordt afgeruimd... er zijn wel ergere dingen in het leven
Als je een pizza bestelt bij de New York Pizza ben je ook 10 euro kwijt, zonder een vol gevoel te hebben. Ga je dan ook de vuile, gebruikte doos terugbrengen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef seilram het volgende:
[..]
Het gaat niet over moeite. Het gaat over dat ik als ik een hamburger wil eten en dan het liefst met wat erbij, zodat het wat vult, ik minimaal 10 euro lichter ben onderhand! Mijn mening is dan ook dat ze het voordat geld mooi zelf op mogen ruimen, daar betaal ik voor.
Als je wilt dat je de slang niet terug hoeft te hangen, moet je maar naar een pomp met bediening gaan. Dan heet het ook anders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:44 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Maar goed TS, jij schuift je stoel dus niet aan bij een restaurant als je weg gaat? Jij ruimt je rotzooi niet op als je uit de trein stapt? Jij hangt de benzineslang niet terug als je klaar bent met tanken (en ja die was al genoemd in dit topic)? Jij ... Jij bent een tokkie?
En je betaalt er bij de mac wél voor om je rotzooi op te laten ruimen? Nee, juist niet. Als er meer moet worden opgeruimd door werknemers stijgen de prijzen van de producten om de arbeidskosten te compenseren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daar betaal ik er ook niet voor.
Nee.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:44 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Maar goed TS, jij schuift je stoel dus niet aan bij een restaurant als je weg gaat?
Jewel, dat beschouw ik meer als een openbare plek... hoewel dat eigenlijk niet zo is...goed puntquote:Jij ruimt je rotzooi niet op als je uit de trein stapt?
Pff.. wat moet ik er dan mee. Wat een onzin-vergelijkingquote:Jij hangt de benzineslang niet terug als je klaar bent met tanken (en ja die was al genoemd in dit topic)?
quote:Jij ... Jij bent een tokkie?
Er lopen ook altijd van die chagarijnige medewerkers rond om rommel op te ruimen. Als wij dat dan zelf gaan doen, dan wordt die arme chagarijnige kerel dadelijk nog ontslagen!! Dat wil ik niet op mijn geweten hebbenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:37 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Het is heel simpel; het is de (ongeschreven?) huisregel bij McD dat je je eigen rotzooi opruimt. En heb je daar geen zin in, dan moet je niet naar de McD gaan.
Ik ben het helemaal met je eens veldmuis. Met de aantekening dat de McD geen restaurant is, uiteraard.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als je wilt dat je de slang niet terug hoeft te hangen, moet je maar naar een pomp met bediening gaan. Dan heet het ook anders.
Net als zeg maar een restaurant iets is waar men de rotzooi voor je opruimt.
Bijvoorbeeld.
Groetjes,
veldmuis
'Kleine moeite'...altijd weer dat nutteloze argument, dat slaat toch nergens op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:46 schreef Renmaestro het volgende:
[..]
En je betaalt er bij de mac wél voor om je rotzooi op te laten ruimen? Nee, juist niet. Als er meer moet worden opgeruimd door werknemers stijgen de prijzen van de producten om de arbeidskosten te compenseren.
Zelf ruim ik wel altijd mijn eigen rommel op bij de McDonald's. Zoals al eerder tot in den treure is herhaald omdat het een kleine moeite is en zodat andere klanten er geen last van ondervinden.
Waarom schuif jij je stoel dan aan? Daar is toch personeel voor?!quote:
Ik heb enkel goede punten, wen er maar vast aan.quote:Jewel, dat beschouw ik meer als een openbare plek... hoewel dat eigenlijk niet zo is...goed punt.
Hoezo? Er is toch personeel om te zorgen dat alles netjes teruggehangen wordt?!quote:Pff.. wat moet ik er dan mee. Wat een onzin-vergelijking.
quote:.
Pardon, dit vind ik echt een rare vergelijking...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:43 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Als je een pizza bestelt bij de New York Pizza ben je ook 10 euro kwijt, zonder een vol gevoel te hebben. Ga je dan ook de vuile, gebruikte doos terugbrengen?
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:48 schreef Robbie1979 het volgende:
Verkapt 'kijk-mij-eens-stoer-zijn-omdat-ik-mijn-rommel-lekker-stoer-laat-staan-topic"
Even omdraaien:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
'Kleine moeite'...altijd weer dat nutteloze argument, dat slaat toch nergens op?
Het is ook een kleine moeite dat vreten direct van de bakplaat te halen. Zo kan je alles rechtlullen.
Dat die kosten anders stijgen begrijp ik. Dat boeit mij vrij weinig overigens. Omdat zij minder winst maken moet ik hun maar helpen.
En wat betreft die andere klanten: dat is nog het allermooiste. ZIJ (De Mac) moeten zorgen dat die klanten fatsoenlijk kunnen zitten, niet ik! Dat zou helemaal mooi worden.
Inderdaad, vandaar 'nee'quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:50 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Waarom schuif jij je stoel dan aan? Daar is toch personeel voor?!
[..]
Dat punt zou dan wel inhouden dat ik in de trein eigenlijk ook m'n rommel maar moet laten liggenquote:Ik heb enkel goede punten, wen er maar vast aan.
[..]
Nou nee, dus dat wordt wat onveilig.quote:Hoezo? Er is toch personeel om te zorgen dat alles netjes teruggehangen wordt?!
[..]
Dan roep je iemand en die komt het dan opruimen duuuhquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:51 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Even omdraaien:
Stel, de hele eetgelegenheid zit vol en er komt 1 tafeltje vrij. Jij staat (toevallig) bij dat tafeltje, en die paupert die er voor jou zit, laat 3 dienbladen met dampende en stinkende etensresten staan. Ben jij dan blij?
Nee, maar hem kijk ik er niet op aan, de Mac wel, als het niet snel leeg is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:51 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Even omdraaien:
Stel, de hele eetgelegenheid zit vol en er komt 1 tafeltje vrij. Jij staat (toevallig) bij dat tafeltje, en die paupert die er voor jou zit, laat 3 dienbladen met dampende en stinkende etensresten staan. Ben jij dan blij?
Ik weet niet of het echt aan dat personeel ligt. Misschien zijn ze wat onderbezet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:52 schreef neo2000 het volgende:
Ben het met TS eensch.. Alhoewel ik vaak genoeg over m'n hart strijk en ook m'n MC "restjes" zelf wegtyf, krijgt schijnbaar het MAC Restaurant personeel het niet voor elkaar om op tijd deze zogenaamde rest vuilbakken op tijd te legen.
Ow je bedoelde "nee" als in "nee", excuses dat las ik even verkeerd.quote:
Als je een consequente aso wilt zijn wel, ja!quote:Dat punt zou dan wel inhouden dat ik in de trein eigenlijk ook m'n rommel maar moet laten liggen.
Er is personeel om te zorgen dat het veilig blijft, daar hoef jij je toch niet druk om te maken.quote:Nou nee, dus dat wordt wat onveilig.
Dat klinkt als een BurgerKing-ervaring...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:59 schreef seilram het volgende:
Nou laatste keer dat ik bij de Mac was, toen was de bediening ronduit onbeschoft.
Ik sta te wachten om mijn bestelling te zeggen, maar mevrouw lult vrolijk verder in welk BrEezAh kroegje ze zal gaan zuipen. Als ik eindelijk aan de beurt ben en ik wil haar wisselgeld terug geven, sta ik een minuut lang met dat wisselgeld te zwaaien omdat er een bekende binnenkomt wie ze het goeie nieuws moet vertellen dat ze weet naar welk BrEezAh kroegje ze gaat en toen stond ze raar te kijken dat ik het wisselgeld weer terug in mijn zak deed. Ja doei tuthola! Ruim die zooi zelf maar op.
Waarom geef jij wisselgeld aan de cassiere?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:59 schreef seilram het volgende:
Nou laatste keer dat ik bij de Mac was, toen was de bediening ronduit onbeschoft.
Ik sta te wachten om mijn bestelling te zeggen, maar mevrouw lult vrolijk verder in welk BrEezAh kroegje ze zal gaan zuipen. Als ik eindelijk aan de beurt ben en ik wil haar wisselgeld terug geven, sta ik een minuut lang met dat wisselgeld te zwaaien omdat er een bekende binnenkomt wie ze het goeie nieuws moet vertellen dat ze weet naar welk BrEezAh kroegje ze gaat en toen stond ze raar te kijken dat ik het wisselgeld weer terug in mijn zak deed. Ja doei tuthola! Ruim die zooi zelf maar op.
Die begrijpen het schijnbaar beter.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:01 schreef ozzietukker het volgende:
Ik raad TS aan te verhuizen naar AziëAls ik daar namelijk in de MC Donalds/ KFC mijn blad wil opruimen staan al die bruine oogjes je aan te kijken van 'wat doe jij nou'
Dat doe ik ook niet, dan doen anderen.quote:Voor de rest als je het niet wilt opruimen dan doe je het niet, maar maak er gewoon geen punt van!
Omdat ze vroeg of ik 2 euro bij had. Dat was makkelijk voor haar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:01 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Waarom geef jij wisselgeld aan de cassiere?
Dat raad ik de TS toch echt af! Aziaten hebben de rare gewoonte om tijdens bv. sportwedstrijden/festivallen alle troep die zich rond hen bevindt op te ruimen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:01 schreef ozzietukker het volgende:
Ik raad TS aan te verhuizen naar AziëAls ik daar namelijk in de MC Donalds/ KFC mijn blad wil opruimen staan al die bruine oogjes je aan te kijken van 'wat doe jij nou'
Voor de rest als je het niet wilt opruimen dan doe je het niet, maar maak er gewoon geen punt van!
Nee, daarom hebben ze er ook personeel voor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:47 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens veldmuis. Met de aantekening dat de McD geen restaurant is, uiteraard.
Nogmaals, het 'wat is er nou zo moeilijk aan argument' vind ik belachelijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:03 schreef Serious_Sven het volgende:
Ik snap best dat je zoiets kunt hebben van hey, ik heb hier gegeten, ik betaal dus laat ik de rotzooi staan.
Mijn mening is, er staan genoeg afvalbakken, je komt er vaak langs en is het nou echt zo'n moeite om het op te pakken en weg te gooien?
Ik zal ook echt niet tegen het personeel gaan schelden.quote:Zeg nou zelf, als het druk is en al die tafels staan vol troep dan baal jij ervan dat die tafels vol staan, je kan dan wel gaan schelden op het personeel maar als iedereen zijn eigen troep weg gooit dan heeft niemand last van ergernis,
Ja, je kunt jezelf van alles wel aan gaan leren, maar is het ook zinvol om dingen aan te gaan leren die jouw zaak niet zijn? Sterker nog, waar anderen (i.c. de Mac) beter van worden over jouw rug.quote:als je het jezelf aanleert dan doe je het gewoon automatisch en is er niks aan de hand, alsof je ervan doodgaat.![]()
Groetjes,quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:05 schreef bas-beest het volgende:
Verder ben je bij de Mac niet verplicht om je eigen afval weg te gooien.
Neen. Aangezien ik enerzijds normaliter geen dwijl met mij meedraag bij de McD, en dit anderzijds weer net iets te veel moeite is, althans meer moeite dan het optillen van mijn McD-plankje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom hebben ze er ook personeel voor..
En als jij per toeval je milkshake over de grond laat flikkeren ga je dat zelf natuurlijk wel uitgebreid zelf staan opdweilen neem ik aan?
Eens.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:06 schreef Posdnous het volgende:
Ja, je kunt jezelf van alles wel aan gaan leren, maar is het ook zinvol om dingen aan te gaan leren die jouw zaak niet zijn? Sterker nog, waar anderen (i.c. de Mac) beter van worden over jouw rug.
Ah, het gaat dus toch om de moeitequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:09 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Neen. Aangezien ik enerzijds normaliter geen dwijl met mij meedraag bij de McD, en dit anderzijds weer net iets te veel moeite is, althans meer moeite dan het optillen van mijn McD-plankje.
Omdat ik helemaal geen problemen met de Mac heb. Als ik het echt te duur of zo vond ging ik er ook echt niet meer heen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:11 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Maar eh Posdnous je vindt de prijs/kwalitiet-verhouding nergens anders zo hoog als bij de McD, je ergert je eraan dat 'men' het normaal vindt dat je je eigen rotzooi opruimt bij de McD... WAAROM GA JE DAN NAAR DE McD?!?!
Toe maar, nog meer moeite.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, het gaat dus toch om de moeite. (een dweil kun je daar gewoon vragen hoor)
Die grens wordt bepaald naar alle redelijkheid en billikheid, en komt zodoende vaak overheen met de algemene opinie./quote:En die grenzen worden bepaald door.....?
Aha, het klapvee dat wordt geindoctrineerd door grote concerns. Hm.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:13 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Die grens wordt bepaald naar alle redelijkheid en billikheid, en komt zodoende vaak overheen met de algemene opinie./![]()
Ooit naar JP z'n normen en waarden-debat gekeken? Je ruimt die spullen op, omdat dat gewoon zo hoort. Dat jij wil dat jou niet overkomt, laat je ook een ander niet overkomen....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal geen problemen met de Mac heb. Als ik het echt te duur of zo vond ging ik er ook echt niet meer heen.
Dan ligt de prijs/kwaliteit-verhouding dus juist laag.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:12 schreef wlsandman het volgende:
idd, de prijs/kwaliteit-verhouding ligt echt wel hoog bij de mac, je levert een stukje service in waardoor de prijs van een hamburger omlaag gaat...
Oeh gij rebelse hippie die zijn McD-plankje niet opruimt!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, het klapvee dat wordt geindoctrineerd door grote concerns. Hm.
En je eten zou ook aan tafel bezorgd moeten worden, want het is natuurlijk personeelskosten drukken dat je zelf naar de balie moet om je eten te bestellen. Waar halen ze het lef vandaan om dat van jou te verwachtenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aangenomen regels? Van wie? Dat staat nergens geschreven hoor.
Dat is nou precies wat ik bedoel, ze hebben iedereen zover gekregen te denken dat het normaal is zelf die shit weg te mikken, zodat zij makkelijk hun personeelskosten over jou rug kunnen drukken.
Aangenomen regels.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:15 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Ooit naar JP z'n normen en waarden-debat gekeken? Je ruimt die spullen op, omdat dat gewoon zo hoort. Dat jij wil dat jou niet overkomt, laat je ook een ander niet overkomen....
Misschien, maar daar zit ik niet mee. In de kroeg wil ik ook wel naar de bar lopen om een biertje te halen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:21 schreef Northside het volgende:
[..]
En je eten zou ook aan tafel bezorgd moeten worden, want het is natuurlijk personeelskosten drukken dat je zelf naar de balie moet om je eten te bestellen. Waar halen ze het lef vandaan om dat van jou te verwachten![]()
Ik weet niet. Het zou zo zijn als alles na de aanschaf van het eten jouw verantwoordelijkheid zou zijn, maar dat is niet zo. (Ze maken de vloer ook schoon en dweilen de tafeltjes). Het is dus niet consistent. Het 'concept' werkt niet.quote:Kerel, naar de balie lopen om je eten te bestellen, het zelf naar je tafeltje slepen en het na afloop ook zelf weer weggooien hoort bij het fast-food-concept.
Dat is het ook. Maar iedereen komt nou eenmaal wel eens in de Mac.quote:Het is niet hetzelfde als een restaurant en is ook niet zo bedoeld. Als dat concept je niet aanstaat is een restaurant waar ze je bestelling komen opnemen, je eten komen brengen en het ook weer voor je weggooien jouw ding
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:26 schreef Posdnous het volgende:
Ze maken de vloer ook schoon en dweilen de tafeltjes.
eens ik laat het voortaan ook maar staanquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:01 schreef Posdnous het volgende:
Nog even terugkomend op een eerder topic Zelf je rotzooi opruimen bij de McDonalds :N waar ik niet helemaal tevreden ben over hoe dat afliep (geen fatsoenlijk argument bvb) plus een trollende mod.
Plus het feit dat ik vandaag alweer ruzie met iemand hierover had en alweer voor aso ben uitgemaakt hier maar een revisited Mac-rotzooi laten staan-topic (revisited, zo u wil).
Het probleem:
[..]
De stelling: Zelf je rotzooi weggooien met de Mac of dergelijke fastfoodrestaurants is opgedrongen door de fastfoodketens zelf, die iedereen hebben laten geloven dat het normaal is. Nu durft niemand meer die rotzooi te laten staan omdat ze dan bang zijn voor aso uitgemaakt te worden, wat natuurlijk onzin is, dat zijn die restaurants zelf namelijk.
Je afval. Je eten gooi je niet weg, dat eet je opquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:43 schreef Pitom het volgende:
Als jij je eten wil laten staan is dat jouw goed recht. Als mensen dat aso vinden, en jou daar op gaan wijzen, is dat hun goed recht. En nou geen gezeik meer, verdomme
danwel fast-food restaurantquote:
Dat vind ik dan weer sneu, wáárom? Laat het dan gewoon staan. Asoquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:54 schreef Schaftkeet het volgende:
Af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan om mn afval met dienblad en al in de vuilnisbak te proppen
Als je een beroep geleerd hebt hoef je niet meer te werken voor je geld?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:59 schreef RDC het volgende:
Eensch met TS. Wat een onzin laat die omlaaggevallen sletjes daar ook eens werken voor hun geld! Hadden ze maar een beroep moeten leren...
www.subway.nl bijvoorbeeld, om in de trend van fast-food te blijven.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben het eens met TS,
kijk het is niet echt meer goedkoop te noemen die mc,
daarnaast is het best smerig om het eten in een bak te gooien met laadklep, waar iedereen met zijn eetafgelikte tengels aanzat om de hendel omhoog te doen.
Daarnaast vind ik dat een zogeheten restaurant als service even de tafels afneemt met een schone doek, als er mensen hebben gegeten en dat doen ze dus ook al niet bij de mc..
En daarnaast eet ik niet graag bij iets als de mc, er zijn betere zaken dan dat natuurlijk.
Wél bij de Mac eten, maar dan het hendeltje van het deksel van de afvalklep aanraken 'vies' vinden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben het eens met TS,
kijk het is niet echt meer goedkoop te noemen die mc,
daarnaast is het best smerig om het eten in een bak te gooien met laadklep, waar iedereen met zijn eetafgelikte tengels aanzat om de hendel omhoog te doen.
Daarnaast vind ik dat een zogeheten restaurant als service even de tafels afneemt met een schone doek, als er mensen hebben gegeten en dat doen ze dus ook al niet bij de mc..
En daarnaast eet ik niet graag bij iets als de mc, er zijn betere zaken dan dat natuurlijk.
Niet dat het me te veel moeite is hoor, en meestal dump ik zelf m'n zooi ook wel in de afvalbak. Maar aan de andere kant: In een "normaal" restaurant breng ik de afwas ook niet zelf naar de keuken, dus waarom in 'restaurant' McD dan wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:16 schreef BaraCuda het volgende:
kwaliTIET!!!!! TIET!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:11 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
Maar eh Posdnous je vindt de prijs/kwalitiet-verhouding nergens anders zo hoog als bij de McD, je ergert je eraan dat 'men' het normaal vindt dat je je eigen rotzooi opruimt bij de McD... WAAROM GA JE DAN NAAR DE McD?!?!
Omdat je in een noraal restaurant (minimaal) 20 euro betaalt, en in een subway (restaurant?) 8 euro.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet dat het me te veel moeite is hoor, en meestal dump ik zelf m'n zooi ook wel in de afvalbak. Maar aan de andere kant: In een "normaal" restaurant breng ik de afwas ook niet zelf naar de keuken, dus waarom in 'restaurant' McD dan wel?
stagiares kosten gratis.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat je in een noraal restaurant (minimaal) 20 euro betaalt, en in een subway (restaurant?) 8 euro.
Voor een even-zo-vullende-maaltijd.
Als je het allemaal laat staan, hebben ze meer studenten / vakantiewerkers / stagiares nodig.
En dat kost. Geld.
Inderdaad. Dus eigengemaakte regels als "je MOET je troep weggooien", zijn onzinnig, onnodig, en overbodig. Dus als je je troep zo graag wilt weggooien bij de mac, smeer je maar je eigen boterham!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:12 schreef kenz het volgende:
Het is behoorlijk asociaal om ergens gebruik van te maken, maar dan zomaar je eigen regels daarbij te verzinnen. Je weet van te voren hoe een Mac werkt, dus je weet waar je aan begint. Als de regels van de Mac je niet bevallen, heb je daar niks te zoeken en smeer je toch lekker je eigen boterham.
![]()
De regels van de gastheer gelden in zijn huis, niet de regels van de gasten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:14 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus eigengemaakte regels als "je MOET je troep weggooien", zijn onzinnig, onnodig, en overbodig. Dus als je je troep zo graag wilt weggooien bij de mac, smeer je maar je eigen boterham!
Groetjes,
veldmuis
Het zijn geen regels.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:12 schreef kenz het volgende:
Het is behoorlijk asociaal om ergens gebruik van te maken, maar dan zomaar je eigen regels daarbij te verzinnen. Je weet van te voren hoe een Mac werkt, dus je weet waar je aan begint. Als de regels van de Mac je niet bevallen, heb je daar niks te zoeken en smeer je toch lekker je eigen boterham.
![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:13 schreef Murray het volgende:
Mijn hemel, wat een fanatieke reacties.
En een menu kost daar hetzelfde, terwijl de McChicken nog lekkerder is dan hier ookquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:21 schreef ChrisJX het volgende:
In Oostenrijk was het helemaal niet de bedoeling dat je het zelf weggooideHet personeel deed dat en meestal vrij snel nadat iemand was opgestaan.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik vind het echt belachelijk aangezien ik maar een beetje mee moet doen met de door hen verzonnen 'regel' dat het normaal is om dat zelf te doen.
[..]
Volgens mij had je in je OP al geconstateerd dat het een door hun verzonnen regel was (wat volgens mij idd zo is). En dus hou je je daar aan of je gaat ergens anders heen. Simpel lijkt me.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het zijn geen regels.
Het is volgens mij gewoon een ideetje van de Mac om goedkoop rotzooi te verwijderen en dat schijnt ook te werken. dat er vervolgens mensen zijn die het een belachelijk idee vinden is niet echt heel vreemd lijkt me.
toevallig ook links?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:26 schreef ChrisJX het volgende:
Ik krijg die zooi trouwens nooit weggegooid. Of de helft blijft hangen, of het hele dienblad verdwijnt in die boxIk ga er maar van uit dat het personeel ervoor opgeleid is en wél weet hoe het moet
Niet simpel. Het is geen regel, ze vragen je gewoon of je dat wil doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:27 schreef kenz het volgende:
Volgens mij had je in je OP al geconstateerd dat het een door hun verzonnen regel was (wat volgens mij idd zo is). En dus hou je je daar aan of je gaat ergens anders heen. Simpel lijkt me.
In antwerpen komen ze alles netjes opruimen en in Bratislava ook. Hier zijn ze gewoon lam die medewerkers en wij hollanders vinden weer dat we mee moeten helpen en als je niet gelijk klaar staat ben je weer een asoquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En een menu kost daar hetzelfde, terwijl de McChicken nog lekkerder is dan hier ook
Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de balie en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niet simpel. Het is geen regel, ze vragen je gewoon of je dat wil doen.
En ik beantwoord dat met 'nee, want je pretendert zo'n geweldige vreettent te zijn en je verdient bakken met geld en het is een grof schandaal dat je je klanten hun afval zelf in kleine klote-vuilnisbakken laat duwen, waar geen enkel maar dan ook geen enkele eetgelegenheid mee wegkomt'
In Oostenrijk verkopen ze trouwens ook bier bij de Macquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:31 schreef seilram het volgende:
In antwerpen komen ze alles netjes opruimen en in Bratislava ook. Hier zijn ze gewoon lam die medewerkers en wij hollanders vinden weer dat we mee moeten helpen en als je niet gelijk klaar staat ben je weer een aso![]()
Precies.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:31 schreef seilram het volgende:
[..]
In antwerpen komen ze alles netjes opruimen en in Bratislava ook. Hier zijn ze gewoon lam die medewerkers en wij hollanders vinden weer dat we mee moeten helpen en als je niet gelijk klaar staat ben je weer een aso![]()
Alleen in me stamkroeg of als ik ergens weinig gedronken heb (lees het hele handeltje is in een keer mee te nemen) dan breng ik het terugquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens laat ik in een café waar je je drankje bij de bar moest bestellen (let op: dat is ook naar een toonbank lopen) mijn glas bij vertrek gewoon op het tafeltje waaraan ik heb gezeten staan. Die ga ik ook niet op de bar zetten. Alleen als ik in de buurt van de bar sta.
Nee, zoals ik al zei vind ik eten halen niet echt een probleem. Evenals een biertje halen bij de bar in de kroeg. Maar daar ga ik m'n lege glazen ook echt niet telkens terugbrengen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef kenz het volgende:
[..]
Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de bali en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?![]()
Moet ik nog eens in een dronken bui doen eigelijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef kenz het volgende:
[..]
Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de balie en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?![]()
Als hij echt principieel is gaat'ie niet eens naar de McD.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef kenz het volgende:
[..]
Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de balie en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?![]()
Liugt aan het bedrijf zelf dan, of de filiaalmanager of franchisenemer.. (weet niet echt hoe het bedrijf in elkaar steekt, geloof dat het franchises zijn maar dat boeit ook niet echt) Is immers hun keuze om dan, schijnbaar een gebrek aan personeel te hebben. Aan de huidige prijzen zal het niet liggen, mind you. Dus wel veel geld vragen voor "eten", maar niet veel personeel rond hebben lopen waardoor je je eigen zooi weg moet keilen. Slecht plan, me dunkt.quote:Ik weet niet of het echt aan dat personeel ligt. Misschien zijn ze wat onderbezet.
Ik hoop niet dat je hier lang over nagedacht hebt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:36 schreef Blapiet het volgende:
Wees dan inderdaad consequent, ga dan aan een tafeltje zitten wachten tot ze je bestelling komen opnemen. En aangezien ze dat niet doen, heb jij dus ook niks om weg te gooien, dus heb je überhaupt geen probleem.
Ik vind dat'ie een punt heeft! In welk normaal restaurant ga je nou zelf je eten aan de balie ophalen, om het zelf op een plank naar je zitplaats te brengen?! Daar heb je personeel voor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je hier lang over nagedacht hebt.
ik kan het niet helpen,... ik moet de wereld verbeterenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je hier lang over nagedacht hebt.
Vroeger kon dat bij de Mac ook. Maar ze hebben blijkbaar geleerd...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:44 schreef neo2000 het volgende:
[..]
(btw, nooit iemand opgevallen dat bij de Burger King de dienbladen ook in de afvalbakken passen, en bij de MAC niet..? Toch weer een reden om bij de BK WEL weer je eigen dienbladje weg te tyfen..)
Eigenlijk wel ja. Maar dat is hun werkwijze. Prima. Dat heb ik maar te accepteren en anders moet ik er niet heen gaan. Simpel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:46 schreef dit.is.geen.kloon. het volgende:
[..]
Ik vind dat'ie een punt heeft! In welk normaal restaurant ga je nou zelf je eten aan de balie ophalen, om het zelf op een plank naar je zitplaats te brengen?! Daar heb je personeel voor.
Burger King, KFC, enz. Komen er ook allemaal mee weg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niet simpel. Het is geen regel, ze vragen je gewoon of je dat wil doen.
En ik beantwoord dat met 'nee, want je pretendert zo'n geweldige vreettent te zijn en je verdient bakken met geld en het is een grof schandaal dat je je klanten hun afval zelf in kleine klote-vuilnisbakken laat duwen, waar geen enkel maar dan ook geen enkele eetgelegenheid mee wegkomt'
Fastfood-restaurants ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:55 schreef yootje het volgende:
[..]
Burger King, KFC, enz. Komen er ook allemaal mee weg.
En dat ze er geen personeel voor hebben is dus MIJN probleemquote:Joh, flikker die zooi gewoon in die afvalbakFeit is dat ze er het personeel er niet voor hebben (of wil je dat er constant iemand eerst jouw hamburgers maakt en vervolgens zooi opruimt?) en jouw "principes" helpen daar geen ene fuck aan.
quote:En krijg een leven.
Waarom is het in de Oostenrijkse Mac dan níet de bedoeling om je tafeltje leeg te ruimen? Als ze het daar kunnen, kan dat hier ook lijkt mequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:55 schreef yootje het volgende:
Burger King, KFC, enz. Komen er ook allemaal mee weg.
Joh, flikker die zooi gewoon in die afvalbakFeit is dat ze er het personeel er niet voor hebben (of wil je dat er constant iemand eerst jouw hamburgers maakt en vervolgens zooi opruimt?) en jouw "principes" helpen daar geen ene fuck aan.
En krijg een leven.
Komop, dat is toch te triest voor woordenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:59 schreef Troel het volgende:
Ik vind het vies om aan een tafeltje te zitten waar de resten van een ander liggen. Aangezien het personeel van de Mac de boel niet opruimt, en ik ook niet wil dat een ander met mijn troep zit, ruim ik de boel zelf op. Je komt tenslotte toch langs die afvalbak.
wat ben jij een naar persoon, emigreer lekker naar Oostenrijk dan. Ze praten er Duits, doe je dat in Nederland ook?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Waarom is het in de Oostenrijkse Mac dan níet de bedoeling om je tafeltje leeg te ruimen? Als ze het daar kunnen, kan dat hier ook lijkt me
Auwquote:
Been there, done that, got the plakboek vol met foto'squote:emigreer lekker naar Oostenrijk dan.
Aber natürlichquote:Ze praten er Duits, doe je dat in Nederland ook?
Verbeter de wereld, begin bij jezelfquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Auw
[..]
Been there, done that, got the plakboek vol met foto's
[..]
Aber natürlich
Als heel de wereld zo was als jijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:10 schreef Blapiet het volgende:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
Sterker nog, als ik de Mac binnenloop maak ik eerst een rondje langs alle tafels om alle troep op te ruimen. (ik kan daar echt niet tegen hoor, al die achtergelaten bende)![]()
saai maar schoonquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:10 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als heel de wereld zo was als jij
Was het verrekte saai
zullen we dan samen gaan maccen om beide standpunten eens te overzien en elkaar van elkaars gelijk te overtuigenquote:
De bedoeling van het fastfood restaurant is dat je alle rotzooi netjes in de prullenbak dumpt. Ze zetten die dingen niet voor niets pontificaal in de lobby. Net zoals het de bedoeling is dat je afrekent.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Fastfood-restaurants ja.
[..]
En dat ze er geen personeel voor hebben is dus MIJN probleem![]()
. Dat is toch een grap mag ik hopen. Die biljarden-multinationals moet ik maar gaan meehelpen?
[..]
. laat mij ook es een fucking klaagbaaktopic openen.
De Mac is smerigquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:16 schreef Blapiet het volgende:
zullen we dan samen gaan maccen om beide standpunten eens te overzien en elkaar van elkaars gelijk te overtuigen
Ik ga voor de Big-Tasty met een medium shake Vanille
Daarom loop ik er snel weer naar buiten zodra ik mijn vreten heb. Extra voordeel, je hebt sneller je voedsel.quote:
ook geen punt, ik ben een uitsmijter-specialistquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
De Mac is smerig
Ik ga wel naar een café met lunchkaart
De bedoeling van een restaurant is daarom verschillend.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:23 schreef Maikuuul het volgende:
Ja eigenlijk ben ik het wel met je eens, als je in een restaurant gaat eten hoef je je bord toch ook niet naar de bar te brengen ofzo![]()
Aangezien men bezuinigd op personeel door het aan de mensen zelf te vragen, kunnen ze de hamburgers e.d. dus goedkoper aanbieden. m.a.w. Nee, je betaalt er dus niet voor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef seilram het volgende:
[..]
Het gaat niet over moeite. Het gaat over dat ik als ik een hamburger wil eten en dan het liefst met wat erbij, zodat het wat vult, ik minimaal 10 euro lichter ben onderhand! Mijn mening is dan ook dat ze het voordat geld mooi zelf op mogen ruimen, daar betaal ik voor.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 08:51 schreef Vhiper het volgende:
Verder is een Mac niets meer dan een veredelde snackbar
Welnee, daar is het ook helemaal niet de bedoeling dat zelf op te ruimen.quote:Daarnaast is het zelfs in vele zelfbedieningsrestaurants ook normaal dat je zelf je blad met je bord, bestek, e.d. in een afruimrek plaatst, of, zoals bij V&D het geval, op een lopende band mikt.
Omdat jij de 'hint' van de Mac maar meteen accepteert? Slim van je hoorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:41 schreef mistermaniac het volgende:
TS: Sjeez, wat een dom gedoe. Niet ieder restaurant is het zelfde. Je bent gewoon lui. Ze zetten er niet voor niets van die vuinisbakken neer, is meer een hint van: "Maak die tafel even weer netjes proper" Ik ruim zelf altijd netjes mijn zooi op.
Jij bent echt gaaf!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:09 schreef Nico_Nekslag het volgende:
Ik laat het ook altijd staan...
Mc Donalds profileert zich als een restaurant. En bij welk restaurant heb je ooit je borden naar de keuken moeten brengen? Dat doet de fucking ober... En zolang Mc Donalds zich als restaurant blijft profileren blijf ik me er ook naar gedragen. Punt!
Je hebt mij niet echt door volgens mijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:18 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Heb je het toch ook door? Kan je ook kwispelen?
Zoals ik al zei, jij bent echt gaaf! Bedankt voor je inzichten man! Krijg ik ook eens inzicht in de gedachtenwereld van een aso/tokkie!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:36 schreef Nico_Nekslag het volgende:
[..]
Je hebt mij niet echt door volgens mij.
Met puntgaaf doelde ik op mijn vorige post waarin ik afsloot met "Punt!" Als in geen discussie meer over mogelijk. Door het woord 'puntgaaf' te gebruiken impliceerde ik dat daar ook geen discussie over mogelijk was, puur vanwege het feit dat zulk dom getroll niet echt de moeite waard is. Maar hey, soms wil ik nog wel eens behulpzaam zijn en een inzicht geven in mijn denkwereld..
Het niet opruimen van je Mc Donalds maaltijd is inderdaad grensend aan criminaliteit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:40 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, jij bent echt gaaf! Bedankt voor je inzichten man! Krijg ik ook eens inzicht in de gedachtenwereld van een aso/tokkie!![]()
Nee, aan tokkie-gedragquote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:40 schreef Nico_Nekslag het volgende:
[..]
Het niet opruimen van je Mc Donalds maaltijd is inderdaad grensend aan criminaliteit.
Omdat men in Oostenrijk en grote gedeelten van Duitsland het afval van het restaurantgedeelte ook scheidt. Dus plastic bij plastic, papier bij papier etc, net zoals ze dat in het keukengedeelte ook al doen in Nederland. Aangezien kennelijk gebleken is dat alleen McD personeel in staat is plastic van papier te onderscheiden en de gemiddelde McD bezoeker daar te lam of achterlijk voor is, en ze geen zin hebben om achteraf een hele vuilniszak uit te moeten sorteren, hebben ze daar personeel voor aangenomen. Ze hebben daar echter wel een karretje staan waarin je geacht wordt je dienblad in te schuiven, zodat de tafel in elk geval meteen weer beschikbaar is voor de volgende gast.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Waarom is het in de Oostenrijkse Mac dan níet de bedoeling om je tafeltje leeg te ruimen? Als ze het daar kunnen, kan dat hier ook lijkt me
Aha, en dat is dus mijn schuld aangezien ik die briljante formule heb verzonnen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:11 schreef Lonestarr101 het volgende:
Trouwens, even een rekensommetje:
Een McD restaurant heeft al snel 50-70 tafels
De gemiddelde tijd dat iemand zit te eten is zo'n 10 minuten
Als het druk is (zondagmddag ofzo) moeten er dus 50-70*60/10 = 300-420 tafels afgeruimd worden elk uur. Als je 30 seconden over een tafel zou doen, zouden er dan dus 3 mensen alleen al tafels aan het afruimen zijn. Dan verwacht je ook dat de vloer netjes blijft, de vuilnisbakken niet uitpuilen, de kinderen een ballonnetje krijgen, de deur opengehouden wordt voor bejaarden en moeders met kinderen, de toiletten schoon zijn, er een gratis vervangend produkt gehaald wordt als er een motorisch gestoorde z'n shake op de grond laat kletteren etc.
a) wat een bullshit om te denken dat ik buiten mijn afval op straat gooi.quote:En dan hebben we het nog niet eens over wat TS waarschijnlijk ook op de parkeerplaats doet als hij net door de drive geweest is: raampje open en zooi 1 voor 1 naar buiten kieperen, want "daar heb je voor betaald" Dan staan er dus 3 mensen tafels af te ruimen, en lopen er nog drie buiten achter TS z'n reet puin te schuiven. En dan maar klagen dat het steeds duurder wordt...
mcdonalds en service? damn, jij verwacht echt teveel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:28 schreef Blokhut het volgende:
Verder ben ik het met TS eens, je betaalt eigenlijk belachelijk veel voor kwalitatief matig eten en je wordt dan ook nog geacht je zooi op te ruimen. Ik verwacht een beetje service voor m'n geld, en dan bedoel ik niet dat ze m'n burger komen brengen omdat die nog niet klaar was.
Toch denk ik dan persoonlijk meer aan het illegaal aftappen van electriciteit om zo je hennepplantage aan de gang te houden. Of in de WAO gaan zitten en er zwart bij werken. Niet een dienblad in een restaurant (hint, hint, net als die subtiele McD. hints, flikker hier een vuilnisbak weg midden in het restaurant zodat mensen zelf wel begrijpen hun crap weg te gooien) laten staan wat toch wel opgeruimd wordt door daarvoor betaald personeel, in plaats van klant.quote:Nee, aan tokkie-gedrag
Dat weet ik, daarom kom ik er ook nooit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
mcdonalds en service? damn, jij verwacht echt teveel.![]()
![]()
je komt daar om genetisch gemodificeerde troep je mik in te douwen.
meer hoef je dan ook echt niet te verwachten.
nee, okay, dan zijn we het eensquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:44 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom kom ik er ook nooit.
Ik ook hoor.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik erger me er namelijk dood aan als alle vrije tafeltjes vol staan met afgekloven hamburgerresten.
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoordquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:59 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Dus dan ben je een principiele hork
Ik laat het ook altijd staan hoor, daar zijn die gasten toch voor, laat ze het lekker zelf opruimen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord.
Ik heb van jou ook nog geen ander argument gehoord dan 'ik heb ervoor betaald'....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord.
Je zou wilen dat je die briljante formule had uitgevonden.... maar dat is wat anders.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en dat is dus mijn schuld aangezien ik die briljante formule heb verzonnen..
[..]
Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?quote:a) wat een bullshit om te denken dat ik buiten mijn afval op straat gooi.
Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet? Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).quote:b) Ik klaag niet dat het duurder wordt.
klopt als een zwerende vinger.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken.
Inderdaad, en zolang MC Donald's zich als een restaurant profileert moeten ze gewoon de tafels afruimen en schoon maken. Zoals ik al eerder zei: je betaalt schandalig veel voor matig voedsel en geen service. Volgens mij kun je je dan beter als vreetkeet profileren.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
[..]
Om de vergelijking met een normaal restaurant door te trekken: daar is het heel normaal dat je wacht tot er een tafel vrijkomt en dat deze gedebrasseerd wordt. En laten de medewerkers nou net aan de andere kant van de zaak bezig zijn. Of moeten ze bij elk tafeltje iemand neerzetten?
Je bent me voorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
klopt als een zwerende vinger.
maar de vraag was volgens mij dan ook, of dit idee is opgedrongen door de mcdonalds, het enige frietkot dat zichzelf restaurant durft te noemen.
immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op. Dat is sociaal voor de mensen die na mij komen als het druk is, en bovendien houdt het mijn eten betaalbaar.quote:immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
ik ook, daar niet van.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef Lonestarr101 het volgende:
[..]
Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op.
Eigenlijk schandalig dat dat woord bestaatquote:
Hoe kom je daar toch bijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
oorzaak: TS is te lui om zijn eigen rommel op te ruimen
Ja, want ik heb geen opvoeding, het gaat op dit punt al heel goed met je overtuigingskrachtquote:En er is inderdaad ingecalculeerd dat er in een bepaalde mate opgeruimd en schoongemaakt moet worden. Daarbij is echter uitgegaan van het feit dat sommige mensen wèl een opvoeding genoten hebben. Mocht dit percentage anders uitpakken dan geschat, dan worden de gevolgen doorberekend.
Op een parkeerplaats je eigen rotzooi weggooien lijkt me wel heel wat anders dan in een eetgelegenheid die daarvoor bedoeld is.quote:Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?
Uiteraard, dat is ook een openbare orde kwestie, it.t. de Macquote:Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet?
Ketchup op het plafond smeren is verstoring van de openbare orde in die toko en daar kun je voor opgepakt wordenquote:Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).
Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.quote:Ik ben trouwens heel benieuwd wat jouw reaktie zou zijn als jij met je volle dienblad aan komt lopen bij een tafel waar net een gezinnetje opstaat, waarvan paps, mams en de kids jou schaapachtig aankijken om vervolgens het uitpuilende tafeltje te laten voor wat het is en naar buiten te lopen. Vervolgens komt er nog een tafeltje vrij, waarbij precies hetzelfde gebeurt. Word je daar blij van?
Mee eens, niet mijn verantwoordelijkheid echter, al maakt de Mac heel slim gebruik van mensen die zo simpel zijn om te denken dat het Mac-eetgedeelte hun eigen verantwoordelijkheid isquote:Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken. De volgende komt met z'n dienblad met enigszins warm eten aanlopen en wil dat graag zo snel mogelijk naar binnen werken omdat het koud nog minder lekker is.
Mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:50 schreef MeuL het volgende:
Eeeeey achterljke TS .....
NORMEN & WAARDEN
Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Posdnous het volgende:
Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:23 schreef yootje het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.
Dat je het maar uit je hoofd laat!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
ik zal zo even een plaatje maken voor de roepers die niet op willen ruimen
En daarmee wil je bewijzen dat...?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
ik wachtquote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
Dat wat jouw schuld is?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]. beetje raar dat dit mijn schuld is.
Het is niet goedkoopquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:23 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat een onzin in dit topic. Zelf je zooi opruimen is de FORMULE van McDonald's. Je haalt je eten zelf bij de balie, kunt een plaatsje uitzoeken en het dan even relaxed opeten. Soort zelfbediening dus.
Daarna pleur je het zelf weg, zodat een werknemer dat niet hoeft te doen. Vandaar dat het zo goedkoop is, scheelt in de personeelskosten.
Dat ze geen personeel hebben om op te ruimen.quote:
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet goedkoop, de prijs/kwaliteit verhouding is duurder dan in een willekeurig restaurant
. wat een onzin
.
Die formule is dikke bullshit, ze proberen je gewoon te naaien en iedereen trapt er in.
Anders hadden ze er wel een regel van gemaakt.
maar je krijgt er dan ook een dienblad complete troep voorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:31 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.
I'll second that!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
maar je krijgt er dan ook een dienblad complete troep voor
Ehm enige vergelijking van het eten van een mcdonalds en een gemiddelde eetgelegenheid is appels met peren vergelijken. Mgoed, waarschijnlijk genoeg mensen die een frikandel en een kroket een 3 sterrenmaaltijd vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:31 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.
De formule van McDonald's vergelijken met die van een normaal restaurant is eveneens appels met peren vergelijken. Ik geloof dat de TS het principe 'fast-food' niet helemaal begrijpt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:48 schreef Tom-my het volgende:
[..]
Ehm enige vergelijking van het eten van een mcdonalds en een gemiddelde eetgelegenheid is appels met peren vergelijken. Mgoed, waarschijnlijk genoeg mensen die een frikandel en een kroket een 3 sterrenmaaltijd vinden.
Overigens ging het de ts er niet over of het deugdzaam was wel of niet op te ruimen, maar het gezeik wat hij krijgt als hij een ander standpunt heeft over de gehele zaak. Persoonlijk ben ik het overigens met hem eens.
Toevalligquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:03 schreef JosvG het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat alles wat op het dienblad ligt nadat je betaald hebt van jou is. Je moet dus ook zorgen dat je het zelf opruimt, dat je het dan toevallig in het zelfde gebouw opeet is een andere zaak.
Nee, wel als ze allerlei tafeltjes neerzetten in een ruimte waar zij van profiteren en gebruiken voor hun marketing-technische doeleinden. ZIJ zijn degene die winst maken op die ruimte.quote:Als je voorin de supermarkt bij zo een kraampje waar ze warm eten verkopen even snel een saucijzenbroodje ofzoiets gaat halen, dan verwacht je toch ook niet dat ze naderhand even achter je aan lopen om jouw servetje op te gaan ruimen?
quote:Verder vind ik dit een kut-discussie met ongeveer de grootste mug-olifant verhouding die ik ooit gezien heb.
1. Toevallig ja, ik zie ook vaak genoeg mensen naar buiten lopen om het in de auto op te eten (je moet niet aan mij vragen waarom die niet door de mac-drive gaan, het gebeurd zo nu eenmaal, daar kan ik niks aan doen)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toevallig.
[..]
Nee, wel als ze allerlei tafeltjes neerzetten in een ruimte waar zij van profiteren en gebruiken voor hun marketing-technische doeleinden. ZIJ zijn degene die winst maken op die ruimte.
[..]
net alsof de standaard KLB-topics zo geweldig zijn.
In een restaurant staan de vuilnisbakken niet 50 centimeter naast de tafels.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:54 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
De formule van McDonald's vergelijken met die van een normaal restaurant is eveneens appels met peren vergelijken. Ik geloof dat de TS het principe 'fast-food' niet helemaal begrijpt.
Die ruimte is dus geen stukje extra service. dat is een uitgekiende strategie. Die ruimte is iets waar zij geld mee verdienen, dus is het aan hen het ook schoon te houden. Anders zouden de klanten net zo goed de ruimte na sluitingstijd kunnen gaan dweilen en posters op kunnen gaan hangenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:33 schreef JosvG het volgende:
2. Die ruimte is een stukje extra service. Ze zetten er ook prullenbakken neer, die staan er ook om gebruik van te maken, en je eigen troep in te gooien, of zeg je daar dan juist weer van dat die voor het personeel zijn. Dan kan ik de discussie ook op dezelfde manier belachelijk maken door te zeggen dat de tafeltjes alleen maar de kantine voor het personeel is, die misbruikt worden door de klanten![]()
Er zijn hier nogal wat verschillende meningen over en als het niet interessant was werd er ook niet gepost.quote:3. Nee dat zijn ze niet, maar die krijgen ook geen 2 delen, die zijn na 30 posts dood, zoals het hoort.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:50 schreef _Flash_ het volgende:
Het is toch logisch dat je die troep opruimt? Wat je bij de mac betaald is maar 10 procent van een normaal restaurant. Voor zo'n besparing wil ik best de personeelskosten blijven drukken door zelf het afval weg te gooien. Bovendien is het wel degelijk beleid van de mac dat klanten zelf hun dienblad legen; die bakken staan er namelijk niet voor niets, met duidelijke pictogrammen er op.
'Part of the formula' noem ik het opruimen van je eigen rommel. Alleen sommige mensen schijnen geen zin te hebben om mee te werken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bron
Zij hebben er eigen mensen en programma's voor. Sterker nog, het afval-management is 1 van hun stokpaardjes. Zij strijken met de eer van de klanten.
Bovendien:
[afbeelding]
Zij recyclen hun afval (wat voor hen heel winstgevend is) en hebben daar ook een speciale strategie voor. In plaats van dat zij daar dus ook verantwoordelijk voor zijn, doe jij dat voor hen.
Nope, zij hebben blijkbaar de verantwoordelijkheid over de afval in hun restaurants.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
'Part of the formula' noem ik het opruimen van je eigen rommel. Alleen sommige mensen schijnen geen zin te hebben om mee te werken.
Fout: Ze hebben het hier over het vernietigen van de rommel die in hun restaurant wordt geproduceerd. Niet over hoe het in de vuilnisbakken komt. Er staat toch niet voor niets "Dank u" op die dingen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nope, zij hebben blijkbaar de verantwoordelijkheid over de afval in hun restaurants.
Nee, dat de afval goed gedeponeerd wordt is deel van hun hele strategie. Hun verantwoordelijkheid dus.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:40 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Fout: Ze hebben het hier over het vernietigen van de rommel die in hun restaurant wordt geproduceerd. Niet over hoe het in de vuilnisbakken komt. Er staat toch niet voor niets "Dank u" op die dingen?
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, dat de afval goed gedeponeerd wordt is deel van hun hele strategie. Hun verantwoordelijkheid dus.
Dat 'dank u' is om niet zo snuggere asociale mensen over te laten halen het zelf voor hen te doen. te laten weten dat je je troep achter je kont moet opruimen.
Je ondertitel deed al vermoeden dat je makkelijk te beinvloeden bent, en deze post van jou bevestigt dat nog maar eens.quote:
Dat zou er nog bij moeten komen. Betalen voor de WC in een tent waar je zit te eten of drinken is sowieso al een big no-no.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:23 schreef Samcali het volgende:
Als er bij de Mc Donalds toevallig ook nog een "toiletjuffrouw" zit die 10 cent durft te vragen, zal TS vast en zeker het glazuur van de pot afschijten en uit principe weigeren door te trekken![]()
je moest eens weten hoeveel mensen die een dagje aan het winkelen zijn even bij MC Donalds naar binnen lopen, alleen maar om even "een kleine of grote boodschap" te doenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zou er nog bij moeten komen. Betalen voor de WC in een tent waar je zit te eten of drinken is sowieso al een big no-no.
Dat is wat anders, in dat geval begrijp ik het.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:33 schreef Samcali het volgende:
[..]
je moest eens weten hoeveel mensen die een dagje aan het winkelen zijn even bij MC Donalds naar binnen lopen, alleen maar om even "een kleine of grote boodschap" te doen![]()
Inderdaad, 9 van de 10 keer moet je de rotzooi in die bak nog aanstampen ook omdat die zo godvergeten vol zit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:31 schreef dady het volgende:
Tuurlijk ruim je het niet op, en 9 van de 10 keer wordt het al van de tafel gegist door de medewerkers. Zoals ik al zei, opruimen heb je al betaald op het moment dat je afrekent. Ik ben gewoon lui, en heb geen zin om mijn rotzooi in een overvolle prullenbak te flikkeren, allemaal kutwerk.
En dan dondert er een halve liter cola op de grond is het een nog grotere rotzooi, ik doe ze eigenlijk een plezier.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:44 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Inderdaad, 9 van de 10 keer moet je de rotzooi in die bak nog aanstampen ook omdat die zo godvergeten vol zit.
Okay ( ja ho es, ik moest eerst abseilen, en toen ook nog eens surfen, t was mooi weer.)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:21 schreef Blokhut het volgende:
Schiet is op Yil.
Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
dat is pas asociaal, viespeuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:25 schreef Omkron het volgende:
Volgende keer tief ik alles onder de tafel als ik klaar ben met vreten..![]()
Tis nog nergens gelukt om dit onderuit te halen, iig niet voor mij, dus doe nog eens een poging zou ik zeggenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.
ja...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
tis toch een restaurant???
werkt mijn plaatje niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben ook zo'n aso die het laat staan. meneer macdonald verdient genoeg geld om een extra opruimkracht daar neer te zetten.
onzin.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Tis vast al 80x gezegd, maar het is gewoon normaal bij dat soort toko's.
Je hebt er nog kans van ook dat het in de algemene voorwaarde/regels/regelementen etc staat van de Mac dat klanten geen bediening krijgen en dat ze hun eigen rotzooi moeten wegflikkeren. Als jij betaald, accepteer je die voorwaarden, dus moet je ook niet zeuren.
dat klopt, maar als jij je niet aan die regels houdt, kunnen ze daar weinig tegen doen. ze kunnen je niet dwingen die rommel op te ruimen om maar iets te noemen.quote:Daar komt nog bij dat de Mac een particulier bedrijf is, die stelt dus zijn eigen regels, bevalt je dat niet, dan rot je toch op? Niemand die zegt dat je er moet gaan eten.
als ze je er vervolgens voor zouden willen laten betalen hebben ze wel een probleem.quote:Bij de NS mag je ook je voeten niet op de bank leggen, want dan wordt ie vies. Stel je dan ook dat je dat wel doet, want je betaald al zoveel voor de reis dus kunnen ze daar wel een doekie overheen halen en bepaal je dus zelf wat je doet? En thuis leg je ook je voeten op de bank, dus waarom hier niet.
daar gaat het hier niet om. het is niet erg etisch om je zooi bij mcdonalds niet op te ruimen, omdat dat wel van je verwacht wordt, maar de vraag is of die verwachting enigszins redelijk is, en waar deze verwachting vandaan komt.quote:Nogmaals: tis een particulier bedrijf en die mogen eigen (redeljike) regels maken.
Daar komt nog bij dat het ook naar de andere klanten toe netjes van je zou zijn als je het opruimt, dan kan er namelijk weer gelijk een ander zitten, tis namelijk FASTfood weet je wel. En je loopt toch langs die bak.
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
Dude, je betaalt voor het eten. Niet voor de service hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef seilram het volgende:
[..]
Om mee te werken of om ze erin te tyfen..?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef MaRySe het volgende:
Ik dacht dat die prullenbak voor het personeel was!
ik ruim mijn zooi netjes op hoor. waar het mij om gaat is om het principe. en in die zin moet ik TS gelijk geven. de gegeven argumenten voor de opruimplicht snijden geen hout.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:15 schreef dan_niet het volgende:
Ze kunnen je niet dwingen het op te ruimen, ze kunnen je er wel uitzetten. Mocht het in de regels opgenomen zijn, maar zover gaat mij mac kennis niet.
Ik vind in dit geval dat het redelijk is dat je je spullen opruimt, gewoon omdat dat bij het concept hoort. Of het nou in de prullenbak is, of op een karretje, dat maakt niks uit. Het hoort gewoon bij de zaak en of je dat nou bevalt of niet, of je dat nou als een marketingding gaat uitleggen, of wat dan ook. Het hoort bij de mac.
Maar goed, als je het niet bevalt, ga je toch niet.
hoe kom je daar nou bij. in de horeca is het juist geen gewoonte om zelf je zooi weg te gooien. dat het een gewoonte is bij een bepaalde winkelketen is geen enkele reden waarom deze gewoonte stand zou houden voor een rechter (waar hebben we het overquote:De mac dwingt je overigens niet, maar het is wel de gewoonte. Gewoonte is overigens een officiele rechtsbron. Niet dat het zover gaat bij de mac uiteraard, maar feit is dus wel dat een gewoonte ook als normaal beschouwd kan worden, zelfs door de rechter.
in de horeca is dat zeer gebruikelijk, en de mac is daar een uitzondering op. je zou kunnen stellen dat alle US foodketens hier een uitzondering op zijn. kennelijk zijn nederlanders anders gewend dan de mensen in de US.quote:En om alles nu op het woordje restaurant te gooien, vind ik gewoon onzin en meer een manier om te laten merken dat je te lui bent en vind dat persooneel wordt aangenomen om jouw gemaakte rotzooi op te ruimen. In sommmige beroepen is dat zo, bij de mac in principe niet.
Vandaar die 3 ferrari's voor een lege McDonalds toco, dat is natuurlijk van de medewerkers daar!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:26 schreef MaRySe het volgende:
je betaald echt niet alleen voor 't eten weet je hoe dik de winst is
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:30 schreef GoLLeM het volgende:
Het personeel wordt er voor betaald, en als het goed is moet er op elk moment gewoon genoeg personeel aanwezig zijn om te zorgen dat er altijd tafeltjes leeg zijn voor mensen die willen eten. Zo niet, dan is dat het probleem van de Mac zelf. Ik ruim het wel af en toe op, maar ik vind het niet persé nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |