Mijn vriend voelt hem niet zitten. Zelf moet ik wel even zoeken voordat ik ze kan vinden, ze zijn dus precies lang/kort genoeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Shreever het volgende:
[..]
Heb m nu twee maanden maar mijn vriend voelde hem vanaf het begin al wel zitten bij bepaalde posities , dat lijkt me normaal toch? Bij erg diepe penetratie word de baarmoedermond ook geraakt, lijkt me vrij logisch dat je het verschil wel voelt.
Aan de andere kant, er word wel gezegd dat als je hem voelt er iets n iet goed zit.. beetje dubbel dus vind ik![]()
Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:50 schreef Ticootje het volgende:
neeeeeeeeee geen ibuprofen, is gevaarlijk spul. paracetamol is beter...
Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffeïne nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.
Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 09:17 schreef inXs het volgende:
[..]
Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffeïne nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.
Volgens de bijsluiter werkt ibuprofen bloedverdunnend.. Maar aspirine =! paracetamol. (niet hetzelfde dus) aspirine wordt over het algemeen ook alleen maar van het merk bayer verkocht.quote:Op zondag 4 september 2005 21:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.
Heeft de dokter hem ook gelijk ff uitgetest ?quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:58 schreef Fasai het volgende:
Ik heb nu al 2 en een half jaar Mirena, en ik ben er alleen maar positief over.
Bij het inbrengen was ik onder narcose, dus daar kan ik niets over zeggen. Daarna geen buikpijn gehad.
Hartstikke veilig tegen zwangerschap, betere huid, veel minder stemmingsproblemen (lees: pms), en het beste nog, bijna niet meer ongesteld!
Dus ik ben er blij mee, maar ik denk gewoon dat iedereen er anders op reageert, en dat je het alleen maar kunt uitproberen om te weten hoe jij erop reageert.
Maar verdwijnt dat wel weer na een poosje of blijf je daar last van houden?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:02 schreef ankepanke het volgende:
Ik heb nu 3 maanden de mirena en krijg wel weer puistjes. Niet veel, maar een paar. Volgens de huisarts komt dit doordat ik andere hormonen (of andere samenstelling ervan) binnen krijg.
Ik heb er geen last van ofzo.
hoi als jij ook al zolang spiraaltje hebt en niet ongesteld word, ben jij niet veel aan gekomen in die tijd"?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:34 schreef syzo het volgende:
Ik had iets duidelijker moeten zijn.![]()
Ik heb GEEN bijwerkingen van de Mirena gehad maar ik bedoelde dat ik niet ongesteld met doelende op bloedverlies maar wel de andere kenmerken van ongesteldheid....sjacho, buik- en rugpijn enzo.
Hahaha, humeur is zeker een enorme pluspuntquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef ankepanke het volgende:
De mirena heb ik pas sinds juni. Ik heb nog steeds pukkeltjes ja. Echte puisten zijn het niet, heb ik ook nooit echt last van gehad.
Ik weet niet of je het erg had/hebt, maar misschien dat het wel minder blijft als je de mirena neemt?... Kan je huisarts geen advies geven?
Hummeur gaat er wel op vooruit, dus dat is weer een pluspuntje
oke ik kan eindelijk weer inloggen.....quote:Op woensdag 28 september 2005 18:08 schreef candygirl het volgende:
[..]
hoi als jij ook al zolang spiraaltje hebt en niet ongesteld word, ben jij niet veel aan gekomen in die tijd"?
daar raak je de komende paar jaar ook echt nog niet van af, puistjes horen er nou eenmaal bij. het zal iig nooit zo erg meer worden als in de puberteit. zag net dat je van 83 bent, dan wordt het in princiepe alleen maar minder. (vergeleken met je 17e) gewoon opletten op jouw persoonlijke gevoeligheden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hahaha, humeur is zeker een enorme pluspuntDat is een van de hoofdredenen waarom ik het spiraaltje neem...
Hmmmm, 5 jaar geleden nam ik de pil om van de puistjes af te komen en dat hielp prima! Dus ik hoop dat ik er een beetje overheen gegroeid ben, al heb ik er soms (ondanks de pil) hier en daar nog wel eens eentje zitten....
Hmpf... hahaha, was zo blij met mijn gave gezicht. Maarja, ik kies er wel voor, dus dan neem ik dat wel op de koop toe. Mijn grootste zorg is dat mijn humeur weer een beetje gelijkmatiger wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:10 schreef releaze het volgende:
daar raak je de komende paar jaar ook echt nog niet van af, puistjes horen er nou eenmaal bij. het zal iig nooit zo erg meer worden als in de puberteit. zag net dat je van 83 bent, dan wordt het in princiepe alleen maar minder. (vergeleken met je 17e) gewoon opletten op jouw persoonlijke gevoeligheden.
Je kunt het best een afspraak maken bij de huisarts, die kan je eventueel naar een gynaecoloog doorwijzen (mocht dat nodig zijn). Ik kreeg dat ding compleet vergoed, maar dat is niet standaard. Ik weet niet precies wat het kost, ik dacht het spiraaltje an sich zo'n 200 euro kost (maar pin me er niet op vast). Ik weet niet of anticonceptiva volgend jaar standaard verzekerd zijn, maar je zou je er natuurlijk wel voor kunnen laten verzekeren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:19 schreef Biancavia het volgende:
Ik zit zelf ook over een mirena spiraaltje na te denken.
Ben de pil een beetje zat en na het overstappen op een lichtere versie verlies ik steeds bloed tussendoor.
Moet je voor zoiets een afspraak maken bij de huisarts?
En wat kost dat?
Ik heb met mijn studentenverzekering een eigen risico, dus ik zal wel zelf moeten dokken.
Of ik moet wachten tot volgend jaar, maar zou dit dan ook vergoed worden?
Ik weet het niet zeker hoor!quote:
Pil niks, want die heb ik niet (meer).quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor!
Maar reken eens uit wat je in een tijdsbestek van 5 jaar aan de pil, maandverband en tampons uitgeeft...
Ik had nog een week of 2/3 licht bloedverlies: de ene keer wat meer dan de andere keer. Nu helemaal niet meer en zit er nu zo'n 6 weken in. Ik ben begin deze maand ook niet meer ongesteld geworden (zat er toen bijna 4 weken in).... lekker dusquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:17 schreef Klare het volgende:
Hoe lang blijf je nog ongesteld na het inbrengen van Mirena? Wil het spiraaltje ook laten plaatsen maar zit niet te wachten op een hele lange ongestelheid (net nieuw vriendje).
Hahaha, ik ookquote:Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk een van die klauwtjes is wat je voelt, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.quote:
Als je pijn hebt gewoon naar de dokter gaan; met een echo kunnen ze heel makkelijk zien of de Mirena misschien niet goed zit.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
Helemaal niets van gemerktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Klusmus het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met het libido als je een spiraaltje hebt? De pil staat erom bekend na langere tijd voor libidoverlies te zorgen.
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloogquote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
waar haal je dat vandaanquote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef Virgin het volgende:
[..]
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloog
Precies, het ding lijkt op een kleine vibrator. In je baarmoeder komen ze niet. Toen ze bij mij keken met zo'n ding kwam die amper tegen de baarmoedermond aan. Enne ... de meeste vrouwen zijn maar al te blij met een "kwak" glijmiddel hoor heeft de gyn me verzekerdquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:01 schreef ankepanke het volgende:
Jepjep, ze gaan wel in je maar ik weet niet of ze ook in de baarmoeder gaan...
Ze stoppen een soort "dildo" in je met een condoom erom. Lekkere omschrijving, maar daar lijkt het het meeste op. Hier zit dan een echo gedeelte op, waar ze dan mee "kijken" naar je baarmoeder. (Is trouwens best wel leuk om eens te zien:-)
Ik vond het niet pijnlijk ofzo, het is wel een beetje een onprettig gevoel, maar als je je ontspant dan valt het reuze mee.
Succes/sterkte ermee!!!
o ik had een vriendin die had dat ook toen werd haar verteld dat zij beter wel onder behandeling kon omdat dat veiliger was. dus ik ging er van uit dat het zo was mijn verontschuldiging daar voorquote:Op maandag 10 april 2006 20:28 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaanzoals ik hierboven al schreef heb ik ook een gekantelde baarmoeder; bij heel veel vrouwen ligt die nu eenmaal niet zoals "op het plaatje". en toch twee kinderen gekregen en geen gynaecoloog of huisarts die het er ooit over heeft gehad...
Voor anticonceptie hoef je de pil iig niet meer te slikken; Mirena is direkt werkzaam.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:36 schreef Ilske het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag (inmiddels berg-formaat). Zie er best een beetje tegenop, zeker omdat ik de dag erna direct weer vanalles moet. Vandaar dat ik nog wel een paar vraagjes heb, en wie kunnen die nu beter beantwoorden dan jullie als ervaringsdeskundigen?
1) Ik moet ochtendurine meenemen, maar heb pas 's middags de afspraak. Bewaar ik dat bij kamertemperatuur of in de koelkast? Huisartsenlab zegt: in de koelkast.
2) Helpt de verdoving? wat wil je laten verdoven dan? het enige wat zeer kan doen is de baarmoedermond waar ze even een tang op moeten zetten... even doorbijten en het is voorbij
3) Hoe lang duurt het voordat je weer naar huis mag, direct of even wachten? je kunt even duizelig zijn, maar dat duurt meestal maar heel even. zodra je je goed voelt lekker naar huis.
4) Hebben jullie vantevoren pijnstillers gehad en zo ja, welke, hoeveel en wanneer? nee
5) Hoe lang blijf je na het plaatsen ongeveer nog bloed verliezen? geen idee.
6) Mochten jullie direct na het plaatsen tampons gebruiken? waarom niet? maar bij onzekerheid even aan je huisarts vragen.
7) Heeft iemand eerst de pil nog een tijdje verder geslikt naast de Mirena, om onregelmatigheid en spotting te onderdrukken? (in mijn geval evt ivm zomervakantie) nee. nooit meer last gehad van bloedverlies
Het kan dus zijn dat nadat Mirena geplaatst is, je nog een week of twee blijft vloeien!? Damn...ben het eigenlijk nu wel al zat, al die inlegkruisjes...quote:Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
quote:Op maandag 17 april 2006 13:16 schreef bull39 het volgende:
ik weet wel dat wij bepaalde standjes niet meer kunnen doen vanwege diep penetratie.
Ik ook niet!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:25 schreef Lempicka het volgende:
ik heb daar in ieder geval helemaal geen last van.![]()
Door dat ding ben ik juist van alle klachten af!quote:Op woensdag 19 april 2006 17:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ah mooi zoHad gelezen dat je naar de huisarts moest als je last had van pijn tijdens de sex, dus het zou ook gewoon niet moeten horen. Wil alleen zo'n ding als ik er 0,0 last van heb!
Heej dit heb ik ook gehad... denk ik dan. Ik had laatst megaveel buikpijn rechts onderin mijn buik. Omdat mijn blinde darm eruit is, kon het eigenlijk niets anders zijn dan iets met mijn eierstok (dacht ik zo zelf).quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:25 schreef Yolli het volgende:
Zo.... heb afgelopen donderdag onderzoek gehad.
EINDELIJK weet ik de reden van mijn hevige buikpijn aanvallen.
Het blijkt dat ik een kyste in mijn rechter eierstok heb gehad, deze is inmiddels bijna verdwenen.
Dat is de oorzaak geweest van de pijn.
Ben echt ZO opgelucht dat alles oké is verder.
Wij willen helemaal geen kinderen. Steriliseren? Nou echt niet! Dat is een behoorlijke operatie bij een vrouw en bij een man slechts een poliklinische ingreep! Mjin vriend is 31 en ik ben 30. Hoe ouder we worden, hoe zekerder we worden van onze beslissing om niet aan kinderen te beginnen. Maar mijn vriend ziet knip-knip op zijn 31ste nog niet zitten wat ik logisch vind. Ik heb daarbij niets tegen hormonale voorbehoedsmiddelen omdat dat de menstruatie reguleert, daar ben ik heel blij mee. Sterilisatie is dus (nog) niet nodig.quote:Op maandag 24 april 2006 10:03 schreef Klusmus het volgende:
[wil je echt geen kinderen of nu niet
anders zou ik zeggen: laat je stereliseren
en als je dan van de bloedingen af wilt kan je de mirena
er bij laten plaatsen.
maar dat is wel heel definitief
de nuvaring heb ik ook gehad, in het begin hielp die wel tegen mijn zware bloedingen, maar later niet meer.
De mirena ben ik verloren !!
Precies, dat vroeg ik me tijdens het hele gesprek dus afquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mirena staat er juist om bekend om zwaardere menstruaties te verminderen... En koperspiraal juist níet. Weet dat mens wel waar ze het over heeft?
Van de Mirena-site:quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:41 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Precies, dat vroeg ik me tijdens het hele gesprek dus af
quote:Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.
quote:Met Mirena zal uw bloedingspatroon zeker veranderen; het bloedverlies en de menstruatieduur verminderen aanzienlijk.
Een jaar na het plaatsen van Mirena heeft ongeveer 75% van de vrouwen licht bloedverlies gedurende twee dagen per maand, terwijl 20% van de vrouwen helemaal geen bloedverlies meer heeft. Mirena brengt het baarmoederslijmvlies in een rustfase, een toestand die vergelijkbaar is met die tijdens een periode van borstvoeding. Daar het enkele maanden kan duren tot dit nieuwe evenwicht wordt bereikt, kan er gedurende deze eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het om druppelsgewijs bloedverlies (spotting). De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot vrouw, maar vermindert meestal geleidelijk. Tijdens de eerste maand van het gebruik kan het bloedverlies frequent optreden, waardoor het lijkt alsof de menstruatie enkele weken aanhoudt. In de loop van de tijd zal de hoeveelheid bloedverlies en de frequentie van bloedverlies afnemen; na drie tot zes maanden is dit gereduceerd tot enkele dagen bloedverlies per maand. Bij een gering aantal vrouwen kan het voorkomen dat er direct na plaatsing geen bloedverlies meer is.
quote:Wat is het verschil tussen Mirena en een koperspiraaltje?
Het werkingsmechanisme verschilt totaal. De werking van Mirena is primair gebaseerd op het hormoon levonorgestrel dat afgegeven wordt en niet zo zeer op het vreemdlichaameffect zoals dat bij een koperspiraal het geval is. Tevens vermindert over het algemeen het bloedverlies bij Mirena, terwijl dit vaak toeneemt bij gebruik van een koperspiraaltje.
Hmmzquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet de 10e naar de gyn en dan ga ik het ook voorstellen. Kan niet tegen de pil. Heb er diverse gehad, allemaal met hele vervelende bijwerkingen.. Ook de NuvaRing geprobeerd, óók een drama.
Dit is my last option ongeveer.
Minste hoeveelheid hormonen en een nóg zwaardere menstruatie zie ik niet zittenquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:57 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
HmmzNou maar hopen dat dit wel werkt voor je..
Mijn huisarts heeft zelf voorgesteld 'm bij de gyn te laten plaatsen. Ik kon gewoon zelf een afspraak maken met het ziekenhuis. Ik heb de Mirena bij de apotheek gehaald, maar was er voor verzekerd dus deze werd volledig vergoed. Het plaatsen is ook volledig door de verzekering vergoed. Ik denk dat het van je verzekering afhangt of dit al dan niet vergoed is, maar als zij nu al zo naar doet zou ik lekker naar de gyn gaan!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Mkay.. soa test gehad, mirena besteld, nu afwachten of ik een verwijzing kan krijgen naar de gyn. Heb hierom gevraagd en ik zou erover teruggebeld worden want er moest overlegd wordenIs het zo moeilijk om mij door te verwijzen
Deden ze daar bij jullie ook zo krampachtig over?
Huisarts had het er ook over dat ik haar apart moest betalen voor het plaatsen wanneer zij het zelf zou doen.. is dat normaal??
Ben aanvullend verzekerd dus ik neem aan dat alles gewoon wordt vergoed. Ik heb echt geen goed gevoel bij die huisarts (zie ook m'n vorige posts), dus door haar laat ik het sowieso niet doen.. de assistent die ik vanmorgen aan de telefoon had zat echt van 'ja maar ze doet het elke week hoor!' ja niks mee te maken, als ik het door de gyn wil laten doen heb ik daar toch recht opquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mijn huisarts heeft zelf voorgesteld 'm bij de gyn te laten plaatsen. Ik kon gewoon zelf een afspraak maken met het ziekenhuis. Ik heb de Mirena bij de apotheek gehaald, maar was er voor verzekerd dus deze werd volledig vergoed. Het plaatsen is ook volledig door de verzekering vergoed. Ik denk dat het van je verzekering afhangt of dit al dan niet vergoed is, maar als zij nu al zo naar doet zou ik lekker naar de gyn gaan!
Geef aan dat je het een prettiger gevoel vindt als de gyn het doet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ben aanvullend verzekerd dus ik neem aan dat alles gewoon wordt vergoed. Ik heb echt geen goed gevoel bij die huisarts (zie ook m'n vorige posts), dus door haar laat ik het sowieso niet doen.. de assistent die ik vanmorgen aan de telefoon had zat echt van 'ja maar ze doet het elke week hoor!' ja niks mee te maken, als ik het door de gyn wil laten doen heb ik daar toch recht op![]()
Ik wilde hem ook graag door een gyn laten zetten, met name omdat ik wat slechte verhalen over het plaatsen gelezen had die vnl bij de huisarts waren. En ik vond het ook een prettiger gedachte dat de gyn er 5 per dag zet in plaats van 1 per week.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ben aanvullend verzekerd dus ik neem aan dat alles gewoon wordt vergoed. Ik heb echt geen goed gevoel bij die huisarts (zie ook m'n vorige posts), dus door haar laat ik het sowieso niet doen.. de assistent die ik vanmorgen aan de telefoon had zat echt van 'ja maar ze doet het elke week hoor!' ja niks mee te maken, als ik het door de gyn wil laten doen heb ik daar toch recht op![]()
Succes!quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb vandaag een afspraak bij de gyn en ga ook vragen om de Mirena. Ben benieuwd!
quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:11 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Succes!
eh ik bedoel.. hoe ging 't?
Leuk geintje he....quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 'm gelijk gehaald bij de apo (130 euro)
Huh? Dat moest ik wel! Assistente van de gyn zei nog: "Haal 'm snel, want vaak hebben apotheken 'm niet op voorraad".quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:45 schreef Locusta het volgende:
[..]
Leuk geintje he....![]()
Voordeel van het plaatsen bij de gyn is dat je hem dan zelf niet op hoeft te halen![]()
Ik moest 'm anders zelf bij de apotheek ophalen...quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:45 schreef Locusta het volgende:
Voordeel van het plaatsen bij de gyn is dat je hem dan zelf niet op hoeft te halen![]()
Klinkt voor mij heel bekend!quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:44 schreef Ilske het volgende:
Normaal had ik er eigenlijk nauwelijks last van, maar ik merk dat ik nu toch wel aardig meer last van mijn buik heb, mn stekend rechtsonder. Is dit iets wat iemand herkent (en wat hopelijk weer overging)?
Pffrt, wat een stakkers zegquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:58 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nou na 3 keer bellen heb ik eindelijk m´n doorverwijzing.. kreeg namens mn huisarts nog een mededeling van de assistent: dat dit niet de normale procedure is en dat dit niet zo had gemogen..![]()
Het zal wel, ik heb in ieder geval m'n verwijzing en straks effe bij de apotheek langs!
Bedankt, ondanks het feit dat ik het zelf allemaal redelijk goed weet (en ook hoor te wetenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:48 schreef Yolli het volgende:
[..]
Klinkt voor mij heel bekend!
Ik heb daar best wel last van gehad, maar dat is normaal hoor tijdens je menstruatie.
Er zit iets niet lichaams-eigen in de baarmoeder en daar is "ze" het niet echt mee eens.
Daar moet nog aan gewend worden zeg maar.
Vooral de eerste 3 maanden kun je dit soort klachten echt hebben.
Maar zoals hier voor veel dingen geldt:
vertrouw je het niet, ga naar je dokter of gynaecoloog!
Jepquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Aaw das balen zeg.. nadeel als je niet aan de pil bent.. moet je maar net afwachten of er plek is
Hoe toepasselijk?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Uiteraard, met een grote zak gele m&m's!
Heb gelukkig nog een paar strips liggen, altijd handigquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:54 schreef Ilske het volgende:
Over het doorslikken van de pil: ik heb zelf na het plaatsen nog 1 strip geslikt, menstruatie gehad en daarna geen pil meer gehad. Ik kom net van de 6-weken-controle, hij zit goed en is nu dus zéker veilig.
Een kennis van mij bleef na het plaatsen continu een bloeding houden, voor zover ik weet heeft de gyn haar aangeraden om nog een aantal strips te slikken. Daarna bleek alles goed te gaan.
Hoe dan ook, ik zou het gewoon even vragen (met de info van ankepanke en deze in je achterhoofd). Succes in ieder geval!
quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Zo hij zitWas effe doorbijten maar het viel me heel erg mee, was heel blij dat m'n vriend mee was, ookal ging ie bijna van z'n stokkie
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:44 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister en vandaag alweer sex gehadGeen geprik en gekras gelukkig, ging allemaal goed
Jaja, het zijn spannende tijdenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]fijn!!
Ik ga me eerst op iets anders stressvols voorbereiden, namelijk vanavond vliegen naar Stockholm.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:44 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister en vandaag alweer sex gehadGeen geprik en gekras gelukkig, ging allemaal goed
Dat had ik op de dag van het plaatsen zelf, moest er echt niet aan denken.. maar had de dag erop helemaal nergens last meer van dus ik dacht waarom niet.. was niet eens meer gevoelig ofzoquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De dag ná het plaatsen had ik echt nog geen behoefte aan seks...
Zal 't es proberenquote:Op maandag 5 juni 2006 21:14 schreef Yolli het volgende:
Probeer te "persen".
Dan duw je als het ware je baarmoedermond wat naar beneden, dan kun je het wellicht makkelijker voelen.
Succes!
ik heb mijn koperspiraaltje laten plaatsen door mijn eigen huisarts, ze kon dat wel, zei ze, dat was voor haar echt normaal, ze had er zelfs een heus spreekuur voor, voor al die dingen pil, spiraaltje etcquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:27 schreef ZwarteMagika het volgende:
Potver.. eindelijk de knoop doorgehakt om Mirena te nemen, gaat die stomme huisarts (een nieuwe, ben verhuisd) me weer aan het twijfelen brengen.. Ze raadde me de koperspiraal aan omdat ik toch nog last zou krijgen van hormonen (wil van de pil af vanwege oa. stemmingswisselingen), en van Mirena zou ik onvoorspelbare menstruatie krijgen ('misschien wel 4 keer per maand!'). Nee van koperspiraal ga je geen last krijgen van je menstruatie wou je zeggen.. dacht dat Mirena juist bekend stond om een lichtere/wegblijvende menstruatieMaargoed ik moest het zelf beslissen.
Ook vond ze het niet nodig dat ik het door een gyneacoloog zou laten plaatsen, dat zou ze zelf doen. Terwijl ik het bij de gyn wil laten doen.. Heb je daar een doorverwijzing van je huisarts voor nodig eigenlijk?
En mevrouw vond het niet nodig om een soa test te doen, zolang ik geen symptomen had. En chlamydia dan?? Dus heb zelf voorgesteld iig op chlamydia te laten testen, dat wilde ik sowieso doen.
Wat een wijf zeg.. die komt echt niet met d'r tengels tussen m'n benen
Vind het idd belachelijk dat huisartsen dit zomaar kunnen doen, zonder echo.. had een heleboel narigheid voorkomen kunnen worden.quote:
Nee... Maar ik woon nog geen kilometer van het ziekenhuis (5 min. fietsen), dus het lijkt me niet zo nodigquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:10 schreef ZwarteMagika het volgende:
Oeeh! zal voor je duimen! Gaat er wel iemand mee (mijn wijze raad)?
Naja voor de terugweg is het niet echt nodig, maar vooral tijdens het plaatsen.. maar als je een verdoving krijgt zal het allemaal wel meevallenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee... Maar ik woon nog geen kilometer van het ziekenhuis (5 min. fietsen), dus het lijkt me niet zo nodig. Misschien biedt m'n vriend het nog uit zichzelf aan, maar ik ga er niet om vragen.
De verpleegster (?) aan de telefoon raadde me nog wel aan om een ibuprofen van tevoren in te nemen en dat terwijl mijn gyn wel verdoving geeft... Nouja, zal misschien voor de napijn zijn dan.
Ik knijp die stoelleuning wel gewoon aan gortquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Naja voor de terugweg is het niet echt nodig, maar vooral tijdens het plaatsen.. maar als je een verdoving krijgt zal het allemaal wel meevallenZou idd voor de napijn kunnen zijn ja, voelt niet echt lekker.
Moet 12 juli op controle dus ben benieuwd of alles nog goed zit![]()
Controleren doet ie met een inwendige echo, deed ie ook toen ie m had geplaatst dus geen nieuwe enge dingen gelukkigquote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik knijp die stoelleuning wel gewoon aan gort![]()
.
12 juli... dat duurt nog ff. Hoe controleren ze dat eigenlijk? En moet je het tot die tijd met condoom doen?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:36 schreef Natalie86 het volgende:
Ik bloedde helaas nog wel veel, dus heb een tampon in gedaan. Dom dom, want ik las net hier dat dat niet heel slim is... maar goed.
Ik heb daarna niet meer gebloed en geen buikpijn gehad, maar wanneer je dat wel hebt is het idd heel normaal omdat je baarmoeder 'm wil afstoten. Op een gegeven moment stopt dat wel.quote:Ik vraag me alleen af of mijn draadjes zo lang horen te zijn. Ik kan ze echt super goed voelen met mijn vinger! Ik ben echt bang dat dat ding verschoven is ofzo, want ik blijf maar rugpijn en buikkrampen hebben, naast lichte bloedingen. Heb het gevoel dat ik elke dag ongesteld word, heel irri. Het zal wel normaal zijn in de eerste week na het plaatsen, maar echt fijn vind ik het niet... hoop dat het snel minder word!!! En kijk uit naar de echo, dan heb je tenminste zekerheid
Ok danquote:Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vlak na kan ook nog inderdaad, vriendin van me liet 'm in de week na haar menstruatie plaatsen. Succes!!!
Ja nou, ik krijg verdoving, dus 't zal wel gaan... Ik werd het woensdag en normaal ben ik een volle week er zoet mee, alleen nu was het gister al overquote:Op maandag 19 juni 2006 09:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Tegen mij werd gezegd dat als het echt niet anders kon, het ook buiten de menstruatie om gedaan kon worden. Maar dan zou het wel pijnlijker zijn i.v.m. een minder openstaande baarmoedermond ofzo.
Als je een Mirena hebt, heb je in principe geen condoom nodig. Tenzij je geen HIV wil oplopen natuurlijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ok dan
Dankjewel. Ik post uiteraard zo snel mogelijk hoe het ging.
Stomme vraag misschien, maarre, prikken die touwtjes de condooms niet lek?![]()
.
Dat weet ik, maar als 'ie na de menstruatie wordt geplaatst is 'ie (net als de pil!) de eerste tijd niet veilig. Vandaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 09:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als je een Mirena hebt, heb je in principe geen condoom nodig. Tenzij je geen HIV wil oplopen natuurlijk.![]()
Pijn vooral met het beetpakken van de mond, het opmeten van de baarmoeder en de prikken. De rest viel me mee inderdaad. Ik had verdoving, speciaal nog om gevraagd. Assistente zei dat het maar goed van me was geweest dat ik dat had gevraagd, aangezien het dus niet helemaal soepel gingquote:Op maandag 19 juni 2006 14:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hehe ging niet helemaal lekker dus, maar zo te lezen viel het mee met de pijn? Zeker wel een opluchting dat het voorbij is! Had je nog een verdoving?
Ja, ik zit nu telkens op de wc te kijken of 'ie er niet uitgevallen isquote:Van die condooms weet ik ook niks, heb wel es gelezen over iemand die idd last had van gescheurde condooms.. Je moet zelf maar voelen of je de draadjes voelt prikken, ze worden zachter dus dan zou het toch goed moeten gaan zou je denken..
Mja, zij waren al met z'n tweeën, omdat dat volgens hen inderdaad handiger was. Toen het niet lukte, kwam er dus nog een gyn bij en werd het een dolle boel met drie dames om me heenquote:Bij mij was ie ook wel een tijdje bezig (terwijl je van iedereen hoort dat het binnen een paar minuten gebeurd is), werd ook nog een andere gyn bij gehaald, had even een extra handje nodig.. lig je daar met je benen wijd, komt die vent me nog een hand geven ookStaan er opeens 3 mensen bij je naar binnen te kijken
![]()
Hmm, ja zij waarschuwde me al dat ik ook onregelmatig nog bloedingen kon gaan krijgen. Ze zei ook dat ik het minstens een half jaar de kans moest geven, omdat je lijf er echt aan moet wennen.quote:Hm, al 2 dagen soort van bloedverlies (bruinig afscheiding), had ik tijdens m'n pilgebruik ook wel eens last van. Zou pas over een week ongesteld moeten worden dus ik hoop dat het niet doorzet
Ah ok, ik ben dus niet helemaal gekquote:Op maandag 19 juni 2006 15:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik durfde nauwelijks te plassen toen ik thuis kwam, stel dat ik dat ding naar buiten persteDurfde ook pas de volgende dag te voelen..
Helaasquote:Op maandag 19 juni 2006 22:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
hoop dat het morgen beter is!
Misschien zijn het er 2 maar liggen ze tegen elkaar aan (zo voelde het bij mij), of is er eentje wat verder naar achter gaan liggen. Zolang je iig nog 1 draadje voelt zit ie er nog welquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat moet je doen als je maar één draadje voelt, ipv 2?
Okquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Misschien zijn het er 2 maar liggen ze tegen elkaar aan (zo voelde het bij mij), of is er eentje wat verder naar achter gaan liggen. Zolang je iig nog 1 draadje voelt zit ie er nog wel![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:30 schreef ZwarteMagika het volgende:
Zo, gaat goed hier! Meer dan die paar druppies van 2 weken terug zijn het niet geworden, dus geen 'echte' menstruatie gehad, alleen een paar vlagen van buikpijn en stemmingswisselingen. En ben al een paar weken zo geil als wat, altijd gedacht dat de pil geen invloed had op m'n libido maar ik merk toch wel verschil..
Op zich heb ik nooit last gehad van te weinig zin, maar dit wordt wel heel erg nuquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:41 schreef anne_Chris het volgende:
[..]dat heb ik dus 17 jaar gehad. Als ik dát eerder had geweten!!!
En nu alweer 6 jaar zo geil als boter![]()
Jaquote:Op maandag 10 juli 2006 16:01 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hmz oud bloed dus.. lekker ranzig is dat he![]()
Hmz, dat klinkt niet best... Draadjes toch te lang?quote:n ja hoor, waar ik bang voor was is gebeurd, m'n vriend heeft een stel mooie krassen opgelopenIk snap echt niet hoe dat kan, eerder helemaal geen last gehad en nu opeens dit, terwijl we met onze vingers niks kunnen voelen.. woensdag maar even aan de gyn vragen of ie iets om kan buigen ofzo..
Geen idee, ik vermoed dat er eentje is 'verschoven', eerst zaten ze netjes aan de zijkant, nu steekt ie misschien recht naar vorenquote:Op maandag 10 juli 2006 16:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz, dat klinkt niet best... Draadjes toch te lang?
De eerste 2 dagen na het zetten voelde ik mij ook niet kiplekker (no pun intended). Je lichaam heeft net een stukje plastic gekregen waar het nog aan moet wennen. Ik hoop dat het snel over gaat, met dit mooie weer zou het zonde zijn om lamlendig binnen te moeten zitten!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:32 schreef Stamp_Kip het volgende:
Ik poste net dus in Depressief door de pil? dat ik me niet echt 100% voel..
Heb van alle ellende de pc maar aan gezet omdat ik niet kan slapen![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De eerste 2 dagen na het zetten voelde ik mij ook niet kiplekker (no pun intended). Je lichaam heeft net een stukje plastic gekregen waar het nog aan moet wennen. Ik hoop dat het snel over gaat, met dit mooie weer zou het zonde zijn om lamlendig binnen te moeten zitten!
Ja, ik moest ook meer plassen dan normaal, en als ik me niet vergis heb ik daarna ook een blaasontsteking gehad (heb er in die periode een stuk of 4 gehad, dus denk niet dat het aan de Mirena lag). Als je het niet vertrouwd, moet je even je plas naar de dok brengen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:50 schreef Stamp_Kip het volgende:
ja dat klopt dat zei de gyn ook tegen me..dat ik het de tijd moest geven en vooral het ene lichaam is het andere niet..
Heb dus eennacht gehad en heb sinds gister middag tot nou al een hele strip ibuprofen geslikt..
Heb net lekker warme melk met honing gemaakt,kruikje achter me stoel gelegt dus ik zet lekker met me onderrug tegen een kruikje aan..bloeding sinds het zetten is overigens bijna helemaal weg..
Hadden jullie ook dat jullie zoveel moesten plassen?
Dacht me moeder in het begin ook dat ik misschien wel iets van een blaasontsteking zou kunnen hebben,juist omdat voor mij heel vreemd is zovaak na de wc tegaan..maar das nu na 2dagen ook weer wegquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, ik moest ook meer plassen dan normaal, en als ik me niet vergis heb ik daarna ook een blaasontsteking gehad (heb er in die periode een stuk of 4 gehad, dus denk niet dat het aan de Mirena lag). Als je het niet vertrouwd, moet je even je plas naar de dok brengen.
Na een half jaar ofzo was mijn lichaam pas helemaal gewend aan de Mirena, heb in het begin nog regelmatig last van kramp en afscheid/bloedverlies gehad. Desalniettemin waren die 6 maanden niets in vergelijking met de problemen die ik had met de pil of zonder hormonen, dus eigenlijk viel het allemaal wel mee.
Hoe dan ook, voor mij is de Mirena een absolute uitkomst gebleken, het enige waar ik spijt van heb is dat ik er niet veel eerder aan begonnen ben.
Ga je ook voor het spiraaltje??quote:Op zondag 16 juli 2006 11:20 schreef Biancavia het volgende:
Deze week is mijn huisarts eindelijk terug van vakantie, dan ga ik een afspraak maken.![]()
Ja, ik wil van die pil af. Vorig jaar twee maanden gestopt en toen voelde ik me zoveel beter!quote:Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Dacht me moeder in het begin ook dat ik misschien wel iets van een blaasontsteking zou kunnen hebben,juist omdat voor mij heel vreemd is zovaak na de wc tegaan..maar das nu na 2dagen ook weer weg
Ik heb um afgelopen vrijdag laten zetten heb nu geen klachten meer..moet wel zeggen dat ik hoop ibuprofens geslikt heb en bijna niet hebben kunnen slapen
Krampjus die ik had zijn ook weg..
Moet alleen maandag ff bellen want toen ik klaar was ben ik metene ziekenhuis uitgelopen en helemaal vergeten die afspraak voor over 6weken alvast temaken..maar volgens mij maakt dat nix uit..
[..]
Ga je ook voor het spiraaltje??
Zelfde als mij dus.. ik voelde me ook veel beter toen ik gestopt was..quote:Op zondag 16 juli 2006 13:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, ik wil van die pil af. Vorig jaar twee maanden gestopt en toen voelde ik me zoveel beter!
En het gaat nog steeds doorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Na drie dagen bruinverlies () lijkt het erop dat het vandaag dan toch wel door gaat zetten... Nog geen verdwijnende menstruatie voor mij dus
.
Nee, maar ik kan tenminste even informeren of dit "normaal" is en als dat zo is, hoe lang het ongeveer kan gaan duren...quote:Op maandag 24 juli 2006 22:31 schreef ZwarteMagika het volgende:
Argh klote zegMaar wat kan de gyn eraan doen? Of wil je 'm alweer laten verwijderen
?
Joh!quote:Op maandag 24 juli 2006 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mijn vriendje heeft er begrijpelijkerwijs ook de balen van.
Stalkerquote:
Het is wel normaal ja, het kan tot 3 maanden duren dus ik hoop niet dat jij die pech hebt.. misschien kan de gyn je een lichte pil voorschrijven zodat die het een beetje onderdruktquote:Op maandag 24 juli 2006 22:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan tenminste even informeren of dit "normaal" is en als dat zo is, hoe lang het ongeveer kan gaan duren...
Mijn vriendje heeft er begrijpelijkerwijs ook de balen van.
En de hele tijd met inlegkruisjes lopen tijdens dit broeierige weer is ook niet echt leuk...
Al met al ben ik dus al drie weken niet heel blij met het ding, maar misschien weet hij ook wel iets om dit proces te versnellen ofzo.
We zullen het straks horen! 09:50 de controle. Bloedverlies is er nog stééds, dus ga er sooooooooo wat van zeggenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Het is wel normaal ja, het kan tot 3 maanden duren dus ik hoop niet dat jij die pech hebt.. misschien kan de gyn je een lichte pil voorschrijven zodat die het een beetje onderdruktHoop voor je dat ie er wat op weet!
De handeling opzich dacht ik dat het ook niet prettig was, maar ik had het geluk dat mijn gyn hele erge ouwehoer was.ik moest continue lache door die opmerkingen en daardoor heb ik vrijwel nix gevoelt.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:23 schreef lau82 het volgende:
Vorige week dinsdag een mirena laten plaatsen bij de huisarts, ze had me al verteld dat sommige mensen er meer last van hebben dan andere, ik zelf vond het niet echt een prettige handeling maar goed na een dagje rustig aan doen heb ik er geen last meer van. Sommige houding zoals langdurig achter elkaar zitten voel ik het wel even maar dat is ook al stukken minder.
De eerste paar dagen alles me rust gelaten ondanks dat ik nieuwsgierig was of ik de touwtjes kon voelen was erg bang om het kwijt te raken met naar het wc gaan of naar de touwtjes te gaan zoeken. Maar die angst is nu voorbijnu was ik van het weekend op zoek naar me touwtjes maar heb niks kunnen voelen en me vriend tot nu toe ook nog niet.
En zover ik nu lees ben ik niet de enige die ze niet kan voelen.
Ben er wel van overtuigd dat hij er nog zit en over een paar weken nacontrole dan hoor ik het wel of ie nog goed zit.
Alleen heb ik de na de plaatsing wel wat vaker hoofdpijn iemand anders hier ook ervaring mee?
het kan natuurlijk ook van iets anders komen maar het viel me wel op.
quote:
Geen ideequote:Op maandag 31 juli 2006 16:13 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ah nog effe afwachten dus.. maar hoezo geen sex?? Of is je baarmoedermond zelf ook 'ongesteld' (pijnlijk dus)?
quote:Op maandag 31 juli 2006 16:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ouwe handdoek eronder en het licht uit
Ach, ik hoorde anders op een ander forum ook een horrorverhaal van iemand die hem in het ziekenhuis had laten plaatsen. Pech kun je blijkbaar alitjd hebbenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Das precies de reden waarom ik 'm niet bij de huisarts wilde laten plaatsen.. die zien nauwelijks wat ze doenMooi dat je verder nergens last van hebt!
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:15 schreef BiancaD het volgende:
Wie heeft hier nog meer last van?
Nogmaals, ik heb ook een paar maanden last gehad van bruinige afscheiding. Maar toen dat eenmaal over was, heb ik ook echt nergens meer problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bloedverlies wordt bij mij eerder erger dan minder. Ik ben het echt zo zat!
Nou ik hoop het maar, want ik ben het echt goed beuquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb ook een paar maanden last gehad van bruinige afscheiding. Maar toen dat eenmaal over was, heb ik ook echt nergens meer problemen mee gehad.
Kan gewoon in de stopweek van de pil hoor!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:18 schreef lonnepon het volgende:
Hallo. Ik ga binnenkort een mirena laten plaatsen, maar vanwege de vakanite van de dokter en mijn vakantie lukt het nog even niet een afspraak te maken. Ik denk er daarom over nog even de pil te gaan slikken (vanaf vandaag, mijn eerste dag ongesteld), maar moet ik dan tzt eerst stoppen met de pil, een maandje wachten en dan de mirena laten plaatsen of kan dat ook in de stopweek van de pil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |