abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 02:59:31 #76
110248 leen-lo
Want some candy?
pi_34110974
Ik heb de Mirena nu ongeveer anderhalf jaar.
Het plaatsen was echt een hel! Heb nog geen kinderen gebaard en heb tijdens het plaatsen ook geen verdoving of pijnstillers gehad. Ik had hetzelfde als Locusta, suisende oren, misselijk, zwart voor m'n ogen enz. Als ik niet nog even was blijven liggen was ik van m'n stokje gegaan.
Nu, anderhalf jaar later, heb ik nog steeds last van het spiraaltje, ik 'voel' hem af en toe zitten als ik in een bepaalde houding zit en heb nog steeds af en toe krampen en meer last van blaasontstekingen (geen idee of dat ermee in verband staat hoor).
Ook kan ik op sexueel gebied sommige standjes af en toe niet aan, als mijn vriend te diep komt dan verga ik van de pijn... erg balen dus.
Omdat ik er veel last van heb ben ik al een aantal keer op controle geweest bij de gyn om te kijken of hij nog wel goed zat, alles bleek oké, ze raadde me aan om het nog een paar maanden aan te kijken omdat de klachten misschien wel zouden afnemen. Dat is dus nooit gebeurd.
De enige reden dat ik hem niet laat verwijderen is omdat ik het niet durf! Ik ben veel te bang dat het weer zo'n pijn gaat doen, en believe me.. ik ben zeker niet kleinzerig maar zoiets doe ik nooit meer!
Ik blijf het verwijderen maar uitstellen, ook al hoor ik overal dat het maar een fluitje van een cent is *zucht*
Het enige voordeel van de Mirena is dat ik niet meer menstrueer

Ik denk toch maar dat ik de knoop eens moet doorhakken.. ik ga morgen de gyn bellen voor een afspraak... AUCH.
Life's a riddle, keep answering the questions
  maandag 16 januari 2006 @ 10:29:28 #77
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_34113833
In het begin heb ik ook een aantal keer blaasontsteking gehad, maar volgens mijn huisarts was het zeer onwaarschijnlijk dat dat wat met de Mirena te maken zou hebben. De eerste 3 maanden had ik wel wat pijn, krampen en bloedverlies, maar de afgelopen 4 maanden heb ik nergens geen last meer van, voor mij is de Mirena echt een uitkomst gebleken!
pi_35921023
Trap naar beneden! .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_35922310
Heb de mijnes nu anderhalve week En helemaal tevreden. Zetten was geen fijn gevoel, maar 't was makkelijk uit te houden. Niks misselijk etcetera. Daarna gewoon naar huis gelopen.
Een paar dagen niet helemaal 100% gevoeld... maar het viel me alles mee.
Dus tot nu toe tevree... Wordt alleen wel een beetje zat van de ranzige smurrie die d'r uit komt.. (sorry ). Hmmm.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 13 maart 2006 @ 15:12:55 #80
98634 Lempicka
Back to Life
pi_35991968
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_35996985
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
Hahaha, ik ook
Sinds het laten zetten (zie hierboven) niet meer ongesteld geweest. Zelfs geen druppel!
Dit alleen al was de moeite van het plaatsen waard!

Ik sta idd soms ook nog wel een beetje verbaasd te kijken als een vriendin van mij weer allemaal "hulpstukken" ( ) uit d'r tas tovert. Verbazingwekkend hoe snel je die ongemakken weer vergeet
pi_36032208
Is de mirena ook al bij mensen weg gehaald? Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren, na 5 jaar... Zit ie dan niet "vastgeroest"?
pi_36234125
*kick* naar omhoog (voor de variatie Inso)

Ben vanochtend naar de gyn geweest voor gesprek en vooronderzoek. Ging allemaal vlot, geen bijzonderheden. Kweek afgenomen om eventuele infecties op te sporen en ze voelde naar de ligging. In 1e instantie dacht ze dat mijn baarmoeder achterover gekanteld lag, omdat ze hem in mijn buik niet kon voelen (ben ook zoooooooooooo gespierd ).
Vervolgens met de echo gekeken, toen bleek dat hij gewoon normaal ligt maar met een ietsjes gekantelde baarmoedermond. Dit zou voor het inbrengen geen probleem zijn.

Dus over week of 3 kan ie er waarschijnlijk in...*bibber*

[ Bericht 1% gewijzigd door Ilske op 21-03-2006 15:47:33 ]
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 26 maart 2006 @ 01:44:54 #84
142772 Yolli
Being just me...
pi_36370174
Meiden, ik heb een vraag.

September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?

Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
It takes wings to discover the sky
  zondag 26 maart 2006 @ 11:27:03 #85
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_36373079
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
-verhaal + vraag-
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk een van die klauwtjes is wat je voelt, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.
pi_36430174
@ yolli
De gekantelde baarmoeder is volgens mij niet erg. Ikzelf heb dit ook. Ze zeggen dat het niet zo vaak voorkomt, maar aan de reacties hier te zien, lijkt iedereen dit wel te hebben. Misschien dat wij daarom meer last van buikpijn hebben tijdens de menstruatie en daarom eerder denken aan het spiraaltje en dit dus via een echo ook te weten komen...
Wat het prikken betreft, ik heb soms ook weleens steekjes, maar deze zijn ook snel weer weg. Omdat je op nacontrole bent geweest, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar als je de steekjes na de nacontrole pas gekregen hebt, zal ik wel even naar de huisarts gaan.

Vertrouw je het niet, ga dan gewoon langs. Ik neem aan dat je later kinderen wil, en dan is het wel handig als er na 5 jaar alles nog goed zit ;-)
pi_36465585
kloteding , ik ga afspraak maken om m eruit te laten halen
stemmingswisselingen waar je niet goed van word
en ik me maar afvragen hoe dat kon komen
ff 1+1 en aangezien t ongeveer net zo lang aan de hand is als dat die mirena erin zit ben ik er bijna zeker van dat t daarvan komt
heb ff zitten googlen en het is een vaker voorkomend probleem
ken ik strax van de mirena aan de anti depressiva

[ Bericht 4% gewijzigd door donnahvh op 31-03-2006 06:55:54 ]
pi_36469926
Ow, dat is niet zo best nee. Daar heb ik gelukkig geen last van.
Succes ermee!
pi_36514687
quote:

Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.

Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
Als je pijn hebt gewoon naar de dokter gaan; met een echo kunnen ze heel makkelijk zien of de Mirena misschien niet goed zit.

Een gekantelde baarmoeder heb ik ook, en zonder moeite 2 kinderen gekregen. Hij ligt gewoon anders in je buik dan de plaatjes die je altijd ziet. Een beetje achterover of opzij gekanteld. Het is gewoon een technische vaststelling van hoe je van binnen in elkaar zit, niet dat er iets mis is.
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:49:18 #90
142772 Yolli
Being just me...
pi_36519142
Oke, nou altijd fijn om te weten.
Was er gewoon nieuwsgierig naar.
Maar fijn om te weten dat we "in orde" zijn
pi_36528920
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe het zit met het libido als je een spiraaltje hebt? De pil staat erom bekend na langere tijd voor libidoverlies te zorgen. Na 16 jaar pilgebruik begin ik om die reden volgende week met de Nuvaring om te kijken wat dat doet. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaringen op dat gebied van spiraalgebruiksters...

Wie kan en wil daar meer over vertellen?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:49:12 #92
142772 Yolli
Being just me...
pi_36531141
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Klusmus het volgende:

Ik vraag me af hoe het zit met het libido als je een spiraaltje hebt? De pil staat erom bekend na langere tijd voor libidoverlies te zorgen.
Helemaal niets van gemerkt
Alleen de eerste 2 weken, dan is alles nog een beetje overgevoelig. Althans dat was bij mij zo
pi_36534037
Ik heb vanaf mijn 17e een jaar of 20 de pil geslikt dus hoe het "zonder" is wist ik eigenlijk niet
Toen ik de Mirena kreeg ben ik de hele zut die ik die 20 jaar ervoor had gemist in gaan halen geloof ik Ik ben er een ander mens door geworden. Immer geil en ik denk wel eens: wat heb ik al die jaren toch veel gemist - maar probeer daar niet teveel over na te denken. Gelukkig heb ik sinds twee jaar ook een zeer ehm actieve partner
hier kommt die Sonne!
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:34:12 #94
142772 Yolli
Being just me...
pi_36633533
Nou... ik heb toch maar een afspraak gemaakt met de dokter voor die krampen.
Moest er toch al heel voor een gehoortest.
Heb het verhaal voorgelegd aan de assistent en die vond het niet echt lekker klinken.
Dus ik kan na de test gelijk door naar de dokter.
Ben benieuwd wat eruit komt.
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:52:58 #95
142772 Yolli
Being just me...
pi_36644910
Goed.... ben geweest en doorverwezen naar gynacoloog.
Waarschijnlijk is alles in orde, maar voor de zekerheid toch nog een echo.
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n inwendige echo gaat?
Heb wel wat dingen gevonden op internet, maar vraag me vooral af of ze echt je baarmoeder ingaan met dat echostaafje. Kan iemand mij dat vertellen?
pi_36647123
Jepjep, ze gaan wel in je maar ik weet niet of ze ook in de baarmoeder gaan...

Ze stoppen een soort "dildo" in je met een condoom erom. Lekkere omschrijving, maar daar lijkt het het meeste op. Hier zit dan een echo gedeelte op, waar ze dan mee "kijken" naar je baarmoeder. (Is trouwens best wel leuk om eens te zien:-)
Ik vond het niet pijnlijk ofzo, het is wel een beetje een onprettig gevoel, maar als je je ontspant dan valt het reuze mee.

Succes/sterkte ermee!!!
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:45:36 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_36737101
nee ze gaan niet je baarmoeder in. en t is vies!!! vieze kwak glijmiddel, bah
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_36801557
ik heb al bijna 3 jaar een mirena spiraal. De eerste 3 maanden echt hele erge buikkrampen. toen ben ik bijna een jaar niet ongesteld geweest, en toen kwam het zo nu en dan. En nu elke maand weer ik vind het vreemd maar de huisarts zegt dat het normaal is. verder als hij straks 5 jaar neem ik geen nieuwe want ik ben bang dat ik dan weer 3 maanden buikkrampen heb .
pi_36801649
quote:

als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloog
pi_36834325
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef Virgin het volgende:

[..]

als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloog
waar haal je dat vandaan zoals ik hierboven al schreef heb ik ook een gekantelde baarmoeder; bij heel veel vrouwen ligt die nu eenmaal niet zoals "op het plaatje". en toch twee kinderen gekregen en geen gynaecoloog of huisarts die het er ooit over heeft gehad...
hier kommt die Sonne!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')