Je kunt het best een afspraak maken bij de huisarts, die kan je eventueel naar een gynaecoloog doorwijzen (mocht dat nodig zijn). Ik kreeg dat ding compleet vergoed, maar dat is niet standaard. Ik weet niet precies wat het kost, ik dacht het spiraaltje an sich zo'n 200 euro kost (maar pin me er niet op vast). Ik weet niet of anticonceptiva volgend jaar standaard verzekerd zijn, maar je zou je er natuurlijk wel voor kunnen laten verzekeren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:19 schreef Biancavia het volgende:
Ik zit zelf ook over een mirena spiraaltje na te denken.
Ben de pil een beetje zat en na het overstappen op een lichtere versie verlies ik steeds bloed tussendoor.
Moet je voor zoiets een afspraak maken bij de huisarts?
En wat kost dat?
Ik heb met mijn studentenverzekering een eigen risico, dus ik zal wel zelf moeten dokken.
Of ik moet wachten tot volgend jaar, maar zou dit dan ook vergoed worden?
Ik weet het niet zeker hoor!quote:
Pil niks, want die heb ik niet (meer).quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor!
Maar reken eens uit wat je in een tijdsbestek van 5 jaar aan de pil, maandverband en tampons uitgeeft...
Ik had nog een week of 2/3 licht bloedverlies: de ene keer wat meer dan de andere keer. Nu helemaal niet meer en zit er nu zo'n 6 weken in. Ik ben begin deze maand ook niet meer ongesteld geworden (zat er toen bijna 4 weken in).... lekker dusquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:17 schreef Klare het volgende:
Hoe lang blijf je nog ongesteld na het inbrengen van Mirena? Wil het spiraaltje ook laten plaatsen maar zit niet te wachten op een hele lange ongestelheid (net nieuw vriendje).
Hahaha, ik ookquote:Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk een van die klauwtjes is wat je voelt, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.quote:
Als je pijn hebt gewoon naar de dokter gaan; met een echo kunnen ze heel makkelijk zien of de Mirena misschien niet goed zit.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
Helemaal niets van gemerktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Klusmus het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met het libido als je een spiraaltje hebt? De pil staat erom bekend na langere tijd voor libidoverlies te zorgen.
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloogquote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
waar haal je dat vandaanquote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef Virgin het volgende:
[..]
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |