Mijn vriend voelt hem niet zitten. Zelf moet ik wel even zoeken voordat ik ze kan vinden, ze zijn dus precies lang/kort genoeg.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Shreever het volgende:
[..]
Heb m nu twee maanden maar mijn vriend voelde hem vanaf het begin al wel zitten bij bepaalde posities , dat lijkt me normaal toch? Bij erg diepe penetratie word de baarmoedermond ook geraakt, lijkt me vrij logisch dat je het verschil wel voelt.
Aan de andere kant, er word wel gezegd dat als je hem voelt er iets n iet goed zit.. beetje dubbel dus vind ik![]()
Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:50 schreef Ticootje het volgende:
neeeeeeeeee geen ibuprofen, is gevaarlijk spul. paracetamol is beter...
Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffeïne nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ach, werkt precies hetzelfde, alleen ibuprofen werkt ook nog eens ontstekingsremmend.
Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 09:17 schreef inXs het volgende:
[..]
Nee hoor het werkt ook bloedverdunnend, om maar iets te noemen.. Dus het beste kan je paracetamol met coffeïne nemen, dat werkt nog net wat sneller en effectiever dan de normale paracetamol.
Volgens de bijsluiter werkt ibuprofen bloedverdunnend.. Maar aspirine =! paracetamol. (niet hetzelfde dus) aspirine wordt over het algemeen ook alleen maar van het merk bayer verkocht.quote:Op zondag 4 september 2005 21:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Volgens mij werkt aspirine bloedverdunnend, maar ibuprofen niet.
Heeft de dokter hem ook gelijk ff uitgetest ?quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:58 schreef Fasai het volgende:
Ik heb nu al 2 en een half jaar Mirena, en ik ben er alleen maar positief over.
Bij het inbrengen was ik onder narcose, dus daar kan ik niets over zeggen. Daarna geen buikpijn gehad.
Hartstikke veilig tegen zwangerschap, betere huid, veel minder stemmingsproblemen (lees: pms), en het beste nog, bijna niet meer ongesteld!
Dus ik ben er blij mee, maar ik denk gewoon dat iedereen er anders op reageert, en dat je het alleen maar kunt uitproberen om te weten hoe jij erop reageert.
Maar verdwijnt dat wel weer na een poosje of blijf je daar last van houden?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:02 schreef ankepanke het volgende:
Ik heb nu 3 maanden de mirena en krijg wel weer puistjes. Niet veel, maar een paar. Volgens de huisarts komt dit doordat ik andere hormonen (of andere samenstelling ervan) binnen krijg.
Ik heb er geen last van ofzo.
hoi als jij ook al zolang spiraaltje hebt en niet ongesteld word, ben jij niet veel aan gekomen in die tijd"?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:34 schreef syzo het volgende:
Ik had iets duidelijker moeten zijn.![]()
Ik heb GEEN bijwerkingen van de Mirena gehad maar ik bedoelde dat ik niet ongesteld met doelende op bloedverlies maar wel de andere kenmerken van ongesteldheid....sjacho, buik- en rugpijn enzo.
Hahaha, humeur is zeker een enorme pluspuntquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:42 schreef ankepanke het volgende:
De mirena heb ik pas sinds juni. Ik heb nog steeds pukkeltjes ja. Echte puisten zijn het niet, heb ik ook nooit echt last van gehad.
Ik weet niet of je het erg had/hebt, maar misschien dat het wel minder blijft als je de mirena neemt?... Kan je huisarts geen advies geven?
Hummeur gaat er wel op vooruit, dus dat is weer een pluspuntje
oke ik kan eindelijk weer inloggen.....quote:Op woensdag 28 september 2005 18:08 schreef candygirl het volgende:
[..]
hoi als jij ook al zolang spiraaltje hebt en niet ongesteld word, ben jij niet veel aan gekomen in die tijd"?
daar raak je de komende paar jaar ook echt nog niet van af, puistjes horen er nou eenmaal bij. het zal iig nooit zo erg meer worden als in de puberteit. zag net dat je van 83 bent, dan wordt het in princiepe alleen maar minder. (vergeleken met je 17e) gewoon opletten op jouw persoonlijke gevoeligheden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hahaha, humeur is zeker een enorme pluspuntDat is een van de hoofdredenen waarom ik het spiraaltje neem...
Hmmmm, 5 jaar geleden nam ik de pil om van de puistjes af te komen en dat hielp prima! Dus ik hoop dat ik er een beetje overheen gegroeid ben, al heb ik er soms (ondanks de pil) hier en daar nog wel eens eentje zitten....
Hmpf... hahaha, was zo blij met mijn gave gezicht. Maarja, ik kies er wel voor, dus dan neem ik dat wel op de koop toe. Mijn grootste zorg is dat mijn humeur weer een beetje gelijkmatiger wordt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:10 schreef releaze het volgende:
daar raak je de komende paar jaar ook echt nog niet van af, puistjes horen er nou eenmaal bij. het zal iig nooit zo erg meer worden als in de puberteit. zag net dat je van 83 bent, dan wordt het in princiepe alleen maar minder. (vergeleken met je 17e) gewoon opletten op jouw persoonlijke gevoeligheden.
Je kunt het best een afspraak maken bij de huisarts, die kan je eventueel naar een gynaecoloog doorwijzen (mocht dat nodig zijn). Ik kreeg dat ding compleet vergoed, maar dat is niet standaard. Ik weet niet precies wat het kost, ik dacht het spiraaltje an sich zo'n 200 euro kost (maar pin me er niet op vast). Ik weet niet of anticonceptiva volgend jaar standaard verzekerd zijn, maar je zou je er natuurlijk wel voor kunnen laten verzekeren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:19 schreef Biancavia het volgende:
Ik zit zelf ook over een mirena spiraaltje na te denken.
Ben de pil een beetje zat en na het overstappen op een lichtere versie verlies ik steeds bloed tussendoor.
Moet je voor zoiets een afspraak maken bij de huisarts?
En wat kost dat?
Ik heb met mijn studentenverzekering een eigen risico, dus ik zal wel zelf moeten dokken.
Of ik moet wachten tot volgend jaar, maar zou dit dan ook vergoed worden?
Ik weet het niet zeker hoor!quote:
Pil niks, want die heb ik niet (meer).quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker hoor!
Maar reken eens uit wat je in een tijdsbestek van 5 jaar aan de pil, maandverband en tampons uitgeeft...
Ik had nog een week of 2/3 licht bloedverlies: de ene keer wat meer dan de andere keer. Nu helemaal niet meer en zit er nu zo'n 6 weken in. Ik ben begin deze maand ook niet meer ongesteld geworden (zat er toen bijna 4 weken in).... lekker dusquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:17 schreef Klare het volgende:
Hoe lang blijf je nog ongesteld na het inbrengen van Mirena? Wil het spiraaltje ook laten plaatsen maar zit niet te wachten op een hele lange ongestelheid (net nieuw vriendje).
Hahaha, ik ookquote:Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
Het lijkt me sterk dat het daadwerkelijk een van die klauwtjes is wat je voelt, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.quote:
Als je pijn hebt gewoon naar de dokter gaan; met een echo kunnen ze heel makkelijk zien of de Mirena misschien niet goed zit.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
Helemaal niets van gemerktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Klusmus het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met het libido als je een spiraaltje hebt? De pil staat erom bekend na langere tijd voor libidoverlies te zorgen.
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloogquote:Op zondag 26 maart 2006 01:44 schreef Yolli het volgende:
Meiden, ik heb een vraag.
September 2005 heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen.
Gigantisch veel pijn gehad. De volgende keer vraag ik om verdoving![]()
Nu heb ik alleen een vraagje.
Na het inbrengen heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof ik een van die "klauwtjes" inmn baarmoeder voelde prikken/trekken.
Nu heb ik zeker 1x per maand datzelfde gevoel weer. Steken en altijd alleen rechts onder, nooit links.
Hebben jullie ervaringen hiermee? En zou het kwaad kunnen?
Voor de rest is het altijd goed gegaan. Ben afgelopen maand voor het eerst niet ongesteld geweest, maar later een spotting gehad. geen last verder van pijnlijke borsten. Alleen wat meer haaruitval dan normaal en het heeft bijna 3 maanden geduurt voordat mn hormonale buien over waren (arme vriend van mij.... hij heeft echt engelen geduld gehad met mij). Ben ook op nacontrole geweest een maand later en toen was alles goed.
Bij mij wel idd ook gezegd dat ik een iets gekantelde baarmoeder had. Zou dit nadelig zijn voor later kinderen krijgen? Heb eigenlijk geen flauw idee of een iets gekantelde baarmoeder nadelig kan zijn...
waar haal je dat vandaanquote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef Virgin het volgende:
[..]
als je een gekantelde baarmoeder hebt moet je zowiezo in het ziekenhuis bevallen onder controle van een gynecoloog
Precies, het ding lijkt op een kleine vibrator. In je baarmoeder komen ze niet. Toen ze bij mij keken met zo'n ding kwam die amper tegen de baarmoedermond aan. Enne ... de meeste vrouwen zijn maar al te blij met een "kwak" glijmiddel hoor heeft de gyn me verzekerdquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:01 schreef ankepanke het volgende:
Jepjep, ze gaan wel in je maar ik weet niet of ze ook in de baarmoeder gaan...
Ze stoppen een soort "dildo" in je met een condoom erom. Lekkere omschrijving, maar daar lijkt het het meeste op. Hier zit dan een echo gedeelte op, waar ze dan mee "kijken" naar je baarmoeder. (Is trouwens best wel leuk om eens te zien:-)
Ik vond het niet pijnlijk ofzo, het is wel een beetje een onprettig gevoel, maar als je je ontspant dan valt het reuze mee.
Succes/sterkte ermee!!!
o ik had een vriendin die had dat ook toen werd haar verteld dat zij beter wel onder behandeling kon omdat dat veiliger was. dus ik ging er van uit dat het zo was mijn verontschuldiging daar voorquote:Op maandag 10 april 2006 20:28 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaanzoals ik hierboven al schreef heb ik ook een gekantelde baarmoeder; bij heel veel vrouwen ligt die nu eenmaal niet zoals "op het plaatje". en toch twee kinderen gekregen en geen gynaecoloog of huisarts die het er ooit over heeft gehad...
Voor anticonceptie hoef je de pil iig niet meer te slikken; Mirena is direkt werkzaam.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:36 schreef Ilske het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag (inmiddels berg-formaat). Zie er best een beetje tegenop, zeker omdat ik de dag erna direct weer vanalles moet. Vandaar dat ik nog wel een paar vraagjes heb, en wie kunnen die nu beter beantwoorden dan jullie als ervaringsdeskundigen?
1) Ik moet ochtendurine meenemen, maar heb pas 's middags de afspraak. Bewaar ik dat bij kamertemperatuur of in de koelkast? Huisartsenlab zegt: in de koelkast.
2) Helpt de verdoving? wat wil je laten verdoven dan? het enige wat zeer kan doen is de baarmoedermond waar ze even een tang op moeten zetten... even doorbijten en het is voorbij
3) Hoe lang duurt het voordat je weer naar huis mag, direct of even wachten? je kunt even duizelig zijn, maar dat duurt meestal maar heel even. zodra je je goed voelt lekker naar huis.
4) Hebben jullie vantevoren pijnstillers gehad en zo ja, welke, hoeveel en wanneer? nee
5) Hoe lang blijf je na het plaatsen ongeveer nog bloed verliezen? geen idee.
6) Mochten jullie direct na het plaatsen tampons gebruiken? waarom niet? maar bij onzekerheid even aan je huisarts vragen.
7) Heeft iemand eerst de pil nog een tijdje verder geslikt naast de Mirena, om onregelmatigheid en spotting te onderdrukken? (in mijn geval evt ivm zomervakantie) nee. nooit meer last gehad van bloedverlies
Het kan dus zijn dat nadat Mirena geplaatst is, je nog een week of twee blijft vloeien!? Damn...ben het eigenlijk nu wel al zat, al die inlegkruisjes...quote:Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
quote:Op maandag 17 april 2006 13:16 schreef bull39 het volgende:
ik weet wel dat wij bepaalde standjes niet meer kunnen doen vanwege diep penetratie.
Ik ook niet!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:25 schreef Lempicka het volgende:
ik heb daar in ieder geval helemaal geen last van.![]()
Door dat ding ben ik juist van alle klachten af!quote:Op woensdag 19 april 2006 17:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ah mooi zoHad gelezen dat je naar de huisarts moest als je last had van pijn tijdens de sex, dus het zou ook gewoon niet moeten horen. Wil alleen zo'n ding als ik er 0,0 last van heb!
Heej dit heb ik ook gehad... denk ik dan. Ik had laatst megaveel buikpijn rechts onderin mijn buik. Omdat mijn blinde darm eruit is, kon het eigenlijk niets anders zijn dan iets met mijn eierstok (dacht ik zo zelf).quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:25 schreef Yolli het volgende:
Zo.... heb afgelopen donderdag onderzoek gehad.
EINDELIJK weet ik de reden van mijn hevige buikpijn aanvallen.
Het blijkt dat ik een kyste in mijn rechter eierstok heb gehad, deze is inmiddels bijna verdwenen.
Dat is de oorzaak geweest van de pijn.
Ben echt ZO opgelucht dat alles oké is verder.
Wij willen helemaal geen kinderen. Steriliseren? Nou echt niet! Dat is een behoorlijke operatie bij een vrouw en bij een man slechts een poliklinische ingreep! Mjin vriend is 31 en ik ben 30. Hoe ouder we worden, hoe zekerder we worden van onze beslissing om niet aan kinderen te beginnen. Maar mijn vriend ziet knip-knip op zijn 31ste nog niet zitten wat ik logisch vind. Ik heb daarbij niets tegen hormonale voorbehoedsmiddelen omdat dat de menstruatie reguleert, daar ben ik heel blij mee. Sterilisatie is dus (nog) niet nodig.quote:Op maandag 24 april 2006 10:03 schreef Klusmus het volgende:
[wil je echt geen kinderen of nu niet
anders zou ik zeggen: laat je stereliseren
en als je dan van de bloedingen af wilt kan je de mirena
er bij laten plaatsen.
maar dat is wel heel definitief
de nuvaring heb ik ook gehad, in het begin hielp die wel tegen mijn zware bloedingen, maar later niet meer.
De mirena ben ik verloren !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |