quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:09 schreef Fuente het volgende:
Om toch een update te doen.. Hier gaat alles goed. Sara is een heel tevreden meiske en ik voel me al aardig opgeknapt. De bevalling ging razendsnel, ik vertelde jullie nog over de slijmprop, 's avonds kwamen er wat weeen en om 23:00 begon het door te zetten. De verlos kwam langs, en ik had 3 cm ontlsuiting. Ze heeft de vliezen doorgeprikt en ging toen weg, en we mochten bellen zodra het echt heftig werd, nou een half uur later belde mannetje toch maar.Ze kwam langs en ik had 10 cm ontsluiting. Om 3:50 is Sara geboren na een half uurtje persen.
Achteraf gezien was het een hele voorspoedige bevalling, de ontsluiting ging echter zo vreselijk snel dat ik letterlijk niet wist waar ik het zoeken moest.Het hele uitgebreide verhaal komt nog wel een keertje in bevallingsverhalentopic. Voor foto's verwijs ik jullie even naar http://home.planet.nl/~lauraenbjorn
En nu duik ik nog ffies het bed in
Done.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:00 schreef Ghost_Rider het volgende:
Ghost_Rider krijgt een baby uitgerekende datum 3 sep kan ik er ook tussen?
het belangrijkste is dat de baby gezond is.. en met hoorproblemen kinderne krijgen gaat prima hoor jullie zullen denk ik wel van die flitskastjes overal hebben staanquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:49 schreef Ghost_Rider het volgende:
Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden wat misschien niemand nog weet maar we zijn beiden doof en de kans is klein dat ons kind geboren word met dezelfde afwijking maar toch als het verder maar gezond is he? Verder is het zo dat ze vanaf vorige week heel veel last heeft van haar buik baby schopt goed maar weeen komen en gaan maar zetten maar niet door. Dit vind ze zeer vervelend en we blijven hopen dat de kleine er snel uitkomt!
Maar ik neem aan dat je eerst wel de huis-tuin-en-keuken middeltjes hebt geprobeerd voor je met medicijnen begon?quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:21 schreef babyfeet het volgende:
ik had toen ook een middeltje gekregen tegen het zuur want zuur tegen zuur bestrijden hielp hier echt niet linkerzij niet en vla ook niet eigenlijk helemaal niks dat drankje hielp een beetje maar net genoeg om het dragelijk voor mij te maken ..
hoe het heet weet ik echt niet meer
Mja ik heb dat maagzuur nog niet omdat er een baby tegenaan duwt, daar is het nu toch echt nog te minuscuul voorquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:15 schreef Githa het volgende:
idd zuur met zuur bestrijdendat hielp hier nog het beste en natuurlijk op je linkerzij liggen i.p.v. de rechter.
maarja het feit blijft dat er een lief klein babietje tegen je maag loopt te duwensucces!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:04 schreef _evenstar_ het volgende:
mwoah... je hoeft niet perse lichamelijke klachten te hebben.. dus dan snap ik de opmerking wel..
Maar dan zou ik dus bij de HA langs gaan en een verwijzing vragen voor een riagg of wat dan ook zodat je je ziek kan laten verklaren. Zelf ziekmelden schiet je volgens mij niks mee op, want ze zullen een keer willen weten wat je hebt...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:10 schreef Randa_v het volgende:
BE, ik heb lichamelijke en psychische klachten, die het voor mij moeilijker maken om te solliciteren. Nare ervaringen in het verleden hebben mij zeer onzeker gemaakt. Eigenlijk te bang om te solliciteren. Nu hebben ze ipv na een half jaar na 3 maanden al in het reïntegratietraject gegooid omdat ik het zelf klaarblijkelijk niet aankan om te solliciteren. Dit is best een moeilijke sitiuatie en zelfs het UWV kan dus niets met mij.
De verloskundige heeft laatst al tegen mij gezegd, ik snap niet dat je nog werk moet blijven zoeken.
Ik moet mezelf nu de vraag stellen, kan ik het aan om te gaan werken. En ik weet daar het antwoord niet op. Als men mij morgen vraagt kan je werken, weet ik het niet.
Er zijn hier ook genoeg zwangeren die gedeeltelijk ziek zijn. Maar omdat ik sinds ik zwanger ben eigenlijk niet meer gewerkt heb, kan ik dan wel 8 uur op een bureaustoel zitten? Ik kan nu de huishoudelijke klussen eigenlijk niet eens aan, ik moet dan 's middags plat, dankzij de pijn. De psychische klachten nog niet eens meegenomen.
Ik snap jou wel.. maar ik ken dat wereldje dus wel.. alleen heb ik waarschijnlijk "geluk"quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja nou ja, mss ben ik dan wel weer te nuchter, maar er bestaat ook nog de mogelijkheid van part time werk...
En daarnaast... als jij naar je eigen huisarts gaat, die je in principe kent, en die vindt dat jij zou kunnen werken... dan is dat mss ook wel zo.
En de enige manier voor jezelf om het tegendeel te bewijzen is aan het werk gaan en laten zien dat je het dus idd niet trekt.
Zo simpel is het... althans... in mijn ogen dan...
BE, Randa_v heeft op het moment dus geen werk dus ze kan ook niet aan het werk gaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja nou ja, mss ben ik dan wel weer te nuchter, maar er bestaat ook nog de mogelijkheid van part time werk...
En daarnaast... als jij naar je eigen huisarts gaat, die je in principe kent, en die vindt dat jij zou kunnen werken... dan is dat mss ook wel zo.
En de enige manier voor jezelf om het tegendeel te bewijzen is aan het werk gaan en laten zien dat je het dus idd niet trekt.
Zo simpel is het... althans... in mijn ogen dan...
Wajong is toch voor gehandicapten?? Waarom zou je dan genaaid zijn dat je dat niet hebt?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:50 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik snap jou wel.. maar ik ken dat wereldje dus wel.. alleen heb ik waarschijnlijk "geluk"
Ik verhuis naar hier en krijg van allerlei hoeken te horen ook uit het wereldje .. waarom heb jij geen wajong.. mij hebben ze dus in e'de genaaid.. en wordt dat dus alsnog nu in werking gezet.. maar dan nog is het moeilijker als men denkt...
wajong is niet alleen voor gehandicaptenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:00 schreef Igraine het volgende:
[..]
Wajong is toch voor gehandicapten?? Waarom zou je dan genaaid zijn dat je dat niet hebt?
Ja, dat weet ik.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:56 schreef Magneet het volgende:
BE, Randa_v heeft op het moment dus geen werk dus ze kan ook niet aan het werk gaanze heeft redelijk vroeg in de zwangerschap te horen gekregen dat bij haar toenmalige werkgever der contract niet verlengd werd ( nee ze wisten niet dat ze zwanger was )
Ok, laatste vraagje dan. Waarom twijfel je dan over ziekmelden als je toch het komende half jaar niet naar ze terug hoeft? Is dit dan niet gewoon 'vrijstelling van sollicitatie'?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:10 schreef Randa_v het volgende:
BE, het UWV laat me over een half jaar pas terugkomen, ze kunnen niets met mij, dus heb ik ook geen hulp met solliciteren, wat me nu zo slecht afgaat.Eerst bevallen en dan de rest.
Het is trouwens niet off-topic, het komt bij mij door de zwangerschap, daarom is het solliciteren ook zo een succes!!
De volledige naam van Wajong is Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten dus diequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
wajong is niet alleen voor gehandicaptenwajong is een jongeren w.a.o. voor mensen die om wat voor reden lichamelijk/geestelijk niet 100% volledig kunnen functioneren binnen het normale werkveld..
Niemand is blij met zo;n uitkering.. het is een ondersteuning..
het feit dat ik me genaaid voelt.. hoe zou jij je voelen als blijkt dat je al aantal jaar ergens recht op hebt maar niemand daar ooit wat meegedaan heeft.. en je verhuist en ineens kan wel vanalles geregdl worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |