dat heet zwanger.quote:Ze is een brok tegenstrijdigheid .
ja klopt, maar dat als excuus gebruiken om je eigen gezondheid en dus ook die van je kind te ondermijnen is wel erg makkelijk.quote:
goed, hèquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:14 schreef Jumparound het volgende:
Hierdoor hou ik van fok en BB
Lekker die oeverloze (met alle respect voor je discussiekwaliteiten milagro) discussies over de keuzes die iemand anders maakt
Dit lees ik met plezier en is 100 x beter dan die suffe uitzendingen op tv
Ga vooral zo door!
Oeh! en big brother is dan zeker watching us?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:21 schreef milagro het volgende:
[..]
goed, hè
zonder dat geen BB tenslotte, het een houdt het andere in stand en man wat is het heeeeeeeeerlijk
ik kom er nog wel in hier in dit topic met een politiek incorrecte mening, 180 graden de andere kant op dus, kijken of je me herkent![]()
mijn missie, jouw opdracht
nee, ik bedoel : herken de kloon , suffie...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oeh! en big brother is dan zeker watching us?
Ik vind het geen uitdaging hoor! ik vind het gewoon intens heerlijk om te lezen
Volgens kan ze de gevolgen van haar acties net zo goed inschatten als een blinde met epilepsie die een tientonsvrachtwagencombinatie jat voor een joyride midden in het spitsuur op vrijdagavond.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:34 schreef Spindizzy het volgende:
Volgens mij denkt Tanja dat als ze maar heel hard net doet of er niks aan de hand is dat het probleem dan vanzelf wel weggaat. Vandaar het nog steeds niet echt beseffen dat er over een paar weken een echte baby komt, het stug doorroken, het laat opblijven en het slechte eten. Misschien hoopt ze zelfs wel dat als de vader dit ziet dat hij haar en haar kindje komt redden waarna ze nog lang en gelukkig leven in een prachtig kasteel
Mja, zoals Phileine al zei, over het algemeen pakt het kind wel wat het nodig heeft. Ik maak me dan ook meer zorgen over het prutsje na de geboorte, hij moet tenslotte verder met haar als moeder en heel verantwoordelijk lijkt ze me nietquote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
Welzijn van het kind, iemand?
Volgens mij had ze gisteren 3 pakjes sigaretten in d'r handen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:22 schreef DIGGER het volgende:
Nou, benieuwd of Tanja, met volgens mij de ruggegraat van een kwal, het gaat redden om te stoppen met roken...
quote:Op vrijdag 2 september 2005 13:15 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Okee ik rook niet, ik drink niet, ik eet elke dag verse groentes en fruit, slik multi voor zwangeren, en visolie voor het centraal zenuwstelsel. dat dan weer wel, EN, ik slaap doorgaans al om een uurtja of half 11/11.
Heeft ze uit de Vivaquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig zit jij dan niet in dat huis, met je zelfingenomen modelzwangerschap.
Waar ik me bij Tanja aan erger, is dat kinderlijke gedrag van haar. Ze trekt regelmatig zo'n klein meisjes-gezichtje, om vertedering op te roepen. Hoofd iets naar beneden gebogen en dan zo'n quasi-verlegen oogopslag. Doe niet zo infantiel mens, je bent bijna moeder.
Precies, het is helemaal geen té klein buikje, maar een mooi buikje.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:14 schreef phileine het volgende:
Ze is toch pas 7 maanden zwanger? En het is haar eerste dus dan toont die buik niet zo snel. Heeft ook te maken met je postuur en de ligging van het kindje. Volgens mij is het een prima buikje voor die termijn, anders zou die verloskundige vast wel aan de bel getrokken hebben.
overigens Sarah-Jezebel vind ik wel dat je enorm neerbuigend doet over die mensen die je nauwelijks kent. Jij komt zelf ook niet zo erudiet over met bijvoorbeeld al die spelfouten
Haha touche, je hebt gelijk,. ik was te snel, drukte op invoeren en was weer gevlogen zonder na te lezen. Sowwiequote:Op vrijdag 2 september 2005 14:14 schreef phileine het volgende:
Ze is toch pas 7 maanden zwanger? En het is haar eerste dus dan toont die buik niet zo snel. Heeft ook te maken met je postuur en de ligging van het kindje. Volgens mij is het een prima buikje voor die termijn, anders zou die verloskundige vast wel aan de bel getrokken hebben.
overigens Sarah-Jezebel vind ik wel dat je enorm neerbuigend doet over die mensen die je nauwelijks kent. Jij komt zelf ook niet zo erudiet over met bijvoorbeeld al die spelfouten
Uhm, nou, daar wil ik toch even op inhaken. Ik ben slank van mezelf ( bij 1 m 70, normaliter 54 kilo, niets te veel lijkt me zo) Ik ben bij mijn vorige 2 zwangerschappen beide keren rond de 30 kilo aangekomen. Ik at niet meer, ik snoepte niet meer. Behalve dat ik enorm veel vocht vasthield, kon ik door bekkenproblemen al heel vroeg niet meer sporten, dit speelde uiteraard wel een rol in het sneller aankomen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Precies, het is helemaal geen té klein buikje, maar een mooi buikje.
Tanja heeft ingevallen wangen en kringen onder haar ogen, maar ze is niet te dun of zo, vind ik.
Ze is ws van zichzelf slank.
En als je gewoon eet, hoef je niet meer aan te komen dan 10 of 11 kilo of zo en ben je zwaarder dan houd je of (te)veel vocht vast of je vreet gewoon teveel.
nee helaas inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:34 schreef phileine het volgende:
Wel jammer dat Tanja nog steeds zo haar kop in het zand blijft steken over dat roken. Maar ja, ze is helaas niet de enige.
Sorry Gert, normaal vind ik je altijd top. Maar hier moet ik toch even op reageren. Naar wat ik gelezen heb is het heel normaal hoe zij zich gedraagd tijdens de zwangerschap. Dat hoort zo, dat is nou verantwoordelijkheidsgevoel! Het moeder zijn begint al als de baby nog in de buik zit, en de plicht die je als moeder naar je kind hebt is om goed voor hem/haar en dan ook voor jezelf te zorgen. Zorg dat je alle vitamientjes binnenkrijgt en voldoende rust hebt zodat de baby goed kan groeien.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:29 schreef Gert het volgende:
Gelukkig zit jij dan niet in dat huis, met je zelfingenomen modelzwangerschap.
En wat is echt helpen dan? Verbieden? Zolang het in Nederland voor zwangeren niet verboden is om te roken, heeft iedereen zich maar neer te leggen bij het feit dat Tanja er voor kiest om door te paffen. Het is nu al 100.000 keer tegen haar gezegd dat het slecht is. Er is haar dringend gevraagd te stoppen. Door de bewoners, door de verloskundige, door de vader. Maar uiteindelijk is Tanja verantwoordelijk, niet Talpa.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:18 schreef Ethel het volgende:
Als medemens zouden ze haar best mogen helpen en steuen. En dan niet dat lafhartige gedoe van nu, maar gewoon echt helpen.
Nou bij mij begint de irritatie al aardig op te lopen hoor, ze is echt alleen maar met zichzelf bezig en dat gewrijf over haar buikquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar, maar ze heeft toch bepaalde priveleges en ze zal meer worden ontzien. Uiteraard is daar begrip voor, maar eens zal dat denk ik toch irritatie oproepen lijkt me. Tevens zit er weinig pit in haar vind ik, maar dat is gewoon mijn idee.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Dat vraag ik me eigenlijk af. Volgens mij is dat minder dan je denkt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef Ethel het volgende:
Ik wou dat Tanja meer leefde als een zwangere... rust, vitamine, niet roken... Dan kan ze zich oprecht een goede moeder noemen. Maar zoals ze nu leeft en zich gedraagd, ik heb er totaal geen respect voor. En dat is jammer, want verder leek ze me een leuk meisje.
Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:40 schreef ruby het volgende:
Hmmm, ik weet niet echt wat de bewoners persoonlijk van haar vinden maar ik had het idee dat het wel goed zat.
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:33 schreef Ethel het volgende:
Nou, eigenlijk heeft Talpa wel de keuze om haar echt te helpen. En dat is dan om haar te dwingen te stoppen met roken, bv door sancties in te voeren bij elke sigaret die zij rookt, of zelfs om haar te kiezen, of in het programma blijven (en bv 3 rondes vrij van nomineren, staat er voor haar ook echt wat tegenover, misschien motiveert het haar), of kiezen om het programma te verlaten. Kijken wat belangrijker is voor haar. Dus Talpa kan wel degelijk iets doen om te helpen. En ik denk persoonlijk, en hoop, dat ze ook nog wel wat gaan doen, maar dat ze het eerst op de vriendelijk manier proberen via bewoners e.d. Het rookgedrag van de zwangere Tanja tast namelijk ook de reputatie van Talpa aan, want zij zijn nu namelijk de zender die een zwangere laten roken in hun programma. Dus in hun programma kunnen zij het haar wel verbieden. Dat is toch een soort 2e wet...
Wat ik eigenlijk wil zeggen: vragen is soms niet voldoende.
Niet het punt. Maar zo kan je van alles wel een punt maken. De een rookt tijdens de zwangerschap de ander geeft carriere voorrang en bigt pas op 42+ de ander vreet zich vol met vet en nog een ander doet alles zoals iedereen het wil en heeft zelf een kutleven voor een jaar. Jullie vinden het toch wel normaal dat vrouwen in A'dam blijven wonen tijdens drachttijd? Ik ken er geen een die voor 10 maanden naar Groningen (of verder) is vertrokken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:01 schreef phileine het volgende:
wat heeft de leeftijd te maken met roken tijdens de zwangerschap? er zijn heus niet minder risico's door roken als je jonger bent...
Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt. Tanja komt niet echt emotioneel stabiel over en is (net als iedereen) gevoelig voor wat de omgeving van haar vindt. Als de pers haar daadwerkelijk steeds weergeeft als de rokende-zwangere, dan doet dat haar imago geen goed, en dat zal Tanja wel vervelend vinden. Dus dan is het toch een beetje haar probleem.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:42 schreef scanman01 het volgende:
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.
Da's op zich weer een leuke. je mag kinderen niet op tv laten zien enzo (dat onderzoek door weet ik wat voor ministerie) maar als dit als werk wordt gezien mag je iid niet rokenquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
maar ze doet niet iets wat niet mág.
Nee, dat vergeet ik juist nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:47 schreef Ethel het volgende:
[..]
Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:54 schreef Ethel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt.
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.
Jij noemt het "helpen". Dat is prima, ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze Tanja een stoppen-met-roken cursus aanbieden via Stivoro of zo. Maar onder "helpen" versta ik niet: haar chanteren met verlaging van het prijzengeld, extra nominaties e.d.
Met die 2e wet heb je overigens wel een een punt, maar laat Talpa dan ook ballen tonen, en het huis rookvrij verklaren. Voor álle bewoners.
Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk.
In eerste instantie zal ze wellicht recalcitranter worden, daar heb je gelijk in, tot ze inziet dat mensen van haar rookgedrag kosten, als dat echt tot haar doordringt, dan baalt ze zeer. Ze wil in de playboy en bekend worden, als dat je ambities zijn, dan ben je volgens mij redelijk omgevingsgevoelig (nieuw woord, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.
Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Ze doet wel degelijk iets wat niet mag.
Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.
Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:19 schreef Gert het volgende:
Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.
Het punt dat ik wil maken is dat het zelfbeschikkingsrecht van volwassenen gerespecteerd moet worden, zélfs als ze volgens anderen moreel ontoelaatbaar gedrag vertonen. De grenzen die we hierbij afgesproken hebben, liggen vast in de wet.
Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.
Moreel niet. Juridisch wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Ethel het volgende:
[..]
Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...
En dat is maar goed ook, want als je iets aan die paar sigaretten wilt gaan doen, dan is het einde zoek. Dan moet je iedere dag scherp controleren wat ze eet, je moet controleren of ze wel voldoende slaapt.. je moet controleren of ze wel in een buurt woont waar de lucht niet zo erg vervuild is... enz enzquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Moreel niet. Juridisch wel.
Zolang Tanja geen wetten overtreedt, of door een psychiater wilsonbekwaam wordt bevonden, mag zij handelen zoals het haar goeddunkt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat jij en ik dat ook mogen.
Als dat naar aanleiding van een paar sigareten wettelijk vastgelegd moet worden, dan wil ik ook graag wetelijk vastgelegd zien dat moralistische mutsjes zoals jij zich niet voort mogen planten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Ik zei toch dat het volgens mij niet gezond is...quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?![]()
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.![]()
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt waar het hier fundamenteel om draait:quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?![]()
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.![]()
Hier ga ik dan verder ook nieteens op in.
Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:23 schreef scanman01 het volgende:
Dat gezeik over die paar sigaretjes die Tanja rookt blijft hilarisch...
Daar hebben we nu iets aan gedaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 01:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Hoe wil je dat in hemelsnaam wettelijk regelenquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Ja, en dat is het tragische van het hele Tanja-verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:06 schreef Luchtbel het volgende:
iets in me zegt echt; kan iemand alsjeblieft voor haar gaan zorgen, haar hier doorheen trekken want dat zie ik niemand in dat huis echt doen als puntje bij paaltje komt. Ze heeft het zo overduidelijk nodig.
Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:15 schreef Tinkerbell het volgende:
En tja, er is een leven na het BB-huis sowieso. Is er een kamertje voor de baby, zijn er spullen in huis?
Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.quote:Tis zelf nog een kind van een ook nog onvolwassen moeder. Wat moet dit in godsnaam worden allemaal? Er is ook nog een straks, niet alleen een nu.
Oh gelukkig, das mooi dan. De kleurstelling interesseert me verder nietquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.
Daar doe je wel heel makkelijk over hoor, Gert, over dat moeder-instinct. Of dat altijd maar inkickt moet je maar afwachten. Maar daar gaat het me dan ook niet zo om.quote:Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaanquote:Maar soms ook niet. Misschien is Tanja wel een moeder die haar kind gaat verwaarlozen. Maar ik denk niet dat we dat nu al kunnen bepalen, al geef ik toe dat ze verontrustende signalen afgeeft.
Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaan. Ik zat zelf nog in de zwangerschap te denken, nog niet eens perse na de bevalling!
quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.
Anyway, mijn God, Hummie heeft wel wat uitgezocht.. ik zie steeds dat beeld voor me van een juichende Hummie nadat Tanja haar intake-gesprek heeft gehad, een volle asbak achterlatend.![]()
Ja inderdaad, my thoughts exactly! Leer je dochter dan hoe ze voor d'rzelf kan zorgen of spring bij door af en toe een gezonde maaltijd te koken of zoiets.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:34 schreef milagro het volgende:
En nogmaals, hoe treurig ben je als moeder/oma dat je wel opmerkt dat je zwangere dochter het niet 'goed doet' in haar eentje, maar dan niet zelf ingrijpt door bij te springen, maar haar opgeeft voor BB
LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar het feit dat ze zich zo kinderlijk gedraagt terwijl ze bijna moeder is, dat baart me zorgen. Het feit dat er voor haar gezorgd moet worden, dat baart me zorgen. Jou niet?
[..]
Normaal gesproken maak ik me geen zorgen om wie dan ook. Maar deze dame zit dagelijks in ons zicht. Ik zeg trouwens nergens dat ze volgens mij een slechte moeder gaat worden?quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.
dat is exact wat ik ook vindquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
oh en Tanja is een jaloers, roddelend, liegend, hypocriet kutwijf.
maar dit terzijde
quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Ehm... watskeburt??quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:53 schreef scanman01 het volgende:
Bij deze neem ik al het positieve terug wat ik in dit topic geschreven heb.
[..]
LOL.. te veel om op te noemen, maar Tanja heeft Lieske hélemaal zwart zitten maken tegenover de groep (zonder Lieske erbij). Ze was een slet die iedereen over zich heen liet gaan en ze had volgens haar vannacht met Roel en Rikkert liggen tongen (wat dus niet klopte). Haar geraaskal ging een kwartier door ofzo... Allemaal over Lieske de sletquote:
Door 't roken kan het ook 2 maanden eerder.quote:Op zondag 4 september 2005 05:16 schreef Wokkel het volgende:
Geen idee of het al gemeld is, maar ze is 24 oktober uitgerekend.
Ik hou van je, dat weet je hèquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Dat is er alquote:Op zondag 4 september 2005 09:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hou van je, dat weet je hè
Vandaag toch maar het psycho-analyse topic openen
Gisteren geopend door een dappere dodo: Voer Voor Psychologenquote:Op zondag 4 september 2005 09:07 schreef yvonne het volgende:
Kennutnievinduh!
Amen.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Wow, omdat zij vond (en uitsprak) dat Lieske een egoïstische tante is???quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Ze heeft wel meer gezegd.quote:Op maandag 5 september 2005 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wow, omdat zij vond (en uitsprak) dat Lieske een egoïstische tante is???
Joyridenquote:Op dinsdag 6 september 2005 10:31 schreef fashionably_late het volgende:
Hahaha ze heeft nog in ' de bajes' gezeten ook!![]()
En om dr lachje. Dat smerige gemene lachje.quote:Op maandag 5 september 2005 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wow, omdat zij vond (en uitsprak) dat Lieske een egoïstische tante is???
Dat zie je wel vaker bij spijtoptanten met een crimineel harddrugsverleden die net iets te veel met justitie in aanraking zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:09 schreef Ethel het volgende:
[..]
Heeft iemand enige motivatie gehoord waarom ze rechten wil gaan studeren?
Ja ja moet jezelf toch iets wijsmakenquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:35 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker bij spijtoptanten met een crimineel harddrugsverleden die net iets te veel met justitie in aanraking zijn geweest.
Het blijft echter altijd bij woorden.
Ik heb op de streams gehoord dat een exvriend haar sloeg, en dat kwam omdat hij teveel snoof.quote:Op woensdag 7 september 2005 15:29 schreef Sanne het volgende:
Ik wil nu toch weten wat er concreet gezegd/gepost is over haar drugsverleden maar kan het hier niet vinden.
Iemand een linkje?
Of een quote?
bedoel je dit misschien? http://bigbrother.fok.nl/blog/84/quote:Op woensdag 7 september 2005 15:29 schreef Sanne het volgende:
Ik wil nu toch weten wat er concreet gezegd/gepost is over haar drugsverleden maar kan het hier niet vinden.
Iemand een linkje?
Of een quote?
Van de BBblog door Maerycke :quote:Op woensdag 7 september 2005 15:38 schreef cuall het volgende:
[..]
bedoel je dit misschien? http://bigbrother.fok.nl/blog/84/
quote:Stel hè? Je bent een vrouw van zo'n jaar of 27 en je hoort helemaal tot de Veronica doelgroep (oh... Talpa bedoelde ik hier natuurlijk, maar dat bekte minder lekker). Je bent jong en je wilt wat, stopt je neus af en toe vol met cocaïne en rookt behoorlijk regelmatig een jointje. Je leeft al tig jaar samen met een drugsverslaafde en komt dan een vier jaar jongere Antiliaan tegen die je wel ziet zitten.
Je bent uiteraard volkomen op de hoogte wanneer je ongesteld moet worden, dus je maakt je nergens druk over wanneer je met je jongere lover het nest induikt. Retegezellig en berengeil breng je zo wel 1,5 maand door met de liefde van je leven, totdat je met je eetverslaafde hoofd toch niet zo heel erg goed had nagedacht en ineens zwanger bent. Foutje natuurlijk, want ineens ben je niet meer die hippe bijna dertiger, maar een potentiële BOM-moeder die naar alle verwachting steun gaat trekken op kosten van de belastingbetaler, aangezien je jonge minnaar na het horen van dit geweldige nieuws ineens geheel spontaan de benen neemt.
Gelukkig voor die dolgelukkige moeder in spé heeft Hummie tijdens een brainstormsessie onder het genot van iets teveel alcohol en sigaretten ineens een briljant idee. Laten we een zwangere vrouw in het Big Brother huis opnemen, daarmee scoren we vast extra punten! John de Mol direct dolenthousiast natuurlijk, want met het scoren van diezelfde punten bij de Nederlandse kijkers, scoor je ook extra reclamecentjes en dan hoeft hij Talpa niet direct af te schrijven als een complete mislukking.
Dus hup, Hummie naar de Privé en de Telegraaf met een oproep en 400 vrouwen melden zich aan voor deze succesvolle onderneming. Onze hypothetische jonge vrouw wordt - na het uitvoeren van diverse psychiatrische onderzoeken die de stabiele geestelijke gesteldheid moesten verzekeren van de vrouw in kwestie - uitgekozen als de ideale kandidaat en opgenomen in het grote Big Brother huis.
Wanneer je bovenstaande natuurlijk 10 jaar geleden had gelezen, had je de complete wereld natuurlijk voor gek versleten. Helaas is bovenstaand verhaal zoals we nu allemaal weten werkelijkheid geworden. En nu? Straks bevalt onze compleet geschifte, kettingrokende zeven maanden zwangere Tanja in het Big Brother huis (want uiteraard zal er dusdanig worden gemanipuleerd met de populariteitscijfers dat we tot december wel tegen haar verlopen kop in het huis aan zullen moeten kijken) en dan hebben we dus een moeder en kind dat tot het eind der tijden in de belangstelling zullen staan.
Mams teloorgang in de maatschappij zal publiekelijk kunnen worden gevolgd in de media vergezeld van beeldmateriaal in full colour en de nodige geluidsopnamen. Van het kind zal gezien de achtergrond van het buitengewoon ongeschikte ouderpaar ook voorlopig niets goeds komen.
En wie kunnen we hier nu voor bedanken? John de Mol die er blijkbaar totaal geen problemen mee heeft een labiele zwangere vrouw publiekelijk ten toon te stellen? Onszelf, omdat we er toch maar weer van smullen met z’n allen en zo‘n beetje aan onze monitoren zitten vastgekleefd? Of geven we de schuld maar aan de verharding van de maatschappij, zodat we dan niet met een kritisch oog naar een ander of onszelf hoeven te kijken. Het laatste is wel zo makkelijk natuurlijk, toch?
quote:Tanja heeft in de bak gezeten
Tanja en Menno zitten een spel (dammen) te spelen, zegt Tanja plots: "Toen ik in de bajes zat heb ik het (spel) veel gedaan". Menno reageert verbaasd eb vraagt:" Wat heb je gedaan ?", waarop Tanja antwoordt: "Joyriden". Plots realiseert ze zich de honderduizenden meekijkende ogen en voegt er snel aan toe: " Nee hoor, niet echt"....
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:21 schreef Maerycke het volgende:
22.10: Tanja en Nathalie liggen ondertussen in de tuin. Tanja kan zich nog niet voorstellen dat straks de baby er is. Tanja heeft het nu over de aanmelding bij Big Brother. Na het verzenden van de email aan Big Brother had ze dezelfde avond nog mail van Talpa. Tanja mist haar vriendinnen en moeder. Ze was thuis erg eenzaam en alleen en is er erg blij mee om nu in het Big Brother huis te zitten. Ze heeft haar draai echter nog niet gevonden.
Nathalie mist haar vriend heel erg. Wanneer Tanja nog wat met de vader van haar kind had gehad, zou ze niet in het Big Brother huis hebben gezeten, omdat ze hem dan teveel gemist zou hebben. Ze vindt zichzelf daar te gevoelig voor. Ze missen beiden het uitgaan, dansen en muziek in hun dagelijkse leven. Tanja gaat pas weer stappen nadat ze gestopt is met de borstvoeding.
Tanja geeft toe wel eens drugs gebruikt te hebben (extacy, coke, etc.). Ze heeft er een afkeer van gekregen toen haar toenmalige vriend helemaal into drugs was. Na 4 jaar heeft ze de relatie verbroken toen ze merkte dat de vader van haar kind haar wel leuk vindt (god, wat een dom mokkel).
Tanja ziet zich in de toekomst nog wel blowen af en toe, maar harddrugs zal ze niet meer doen omdat ze nu verantwoordelijk zal zijn voor haar kind. Nathalie vindt weed heel erg vies ruiken, sigaretten vindt ze daarentegen lekker ruiken. Tanja heeft precies het omgekeerde. Nathalie wordt duf van weed en krijgt er vreetkicks van.
quote:Op woensdag 7 september 2005 16:00 schreef Sanne het volgende:
tx cuall. je mist toch echt een hoop als bb in je vakantie begint.
quote:2.00 Menno : Jij kan goed alleen zijn. Tanja : Ja. Menno : Hab je een lange relatie gehad ? Tanja : Ja, vier jaar, van 1996 tot 2000. Ik heb samengewoond. Dat is niet echt goed gegaan. Het was een Nederlander. Een glazenwasser, in het weekend stevig aan de cocaine. Veel feesten. Ik deed dat niet hoor. Ik had wel een tijdje dat ik naar houseparties ging. Daar nam ze dan een pilletje. Ze kocht ze niet zelf. Tanja : Ik nam wel eens een trekje. Op het laatst wilde ik helemaal niet meer. Ik vond mijn opleiding en mijn werk belangrijker als drugs. Als ik een pilletje nam was ik op maandag en dinsdag vrij. Toen vond ik mijn werk belangrijker. Sindien heb ik nooit meer gebruikt. Nou met oud en nieuw nog één pilletje gekocht en in vijf keer opgegeten.
Stoppen met de pil omdat hij uit het ziekenfonds ging. Zo duur is die pil toch niet.quote:Chantal: hoe heb je dat aan je moeder verteld? Dat je zwanger was van iemand die je nauwelijks kende.
Tanja: nou we hadden het er wel over gehad. Ik wilde heel graag zwanger worden. Ergens in april begon dat al. Zodra de pil uit het ziekenfonds ging ben ik gestopt. Een condoom heb ik ook niet meer gebruikt. Ik was toen te kakken gezet door een kerel, toen zei ik: geen man meer, maar ik wil wel een kind. Toen was ik iemand anders tegengekomen en die wou wel zaaddonor zijn dus toen hield ik mijn eisprong bij. Toen werd ik toch verliefd op Shurendy en een week van te voren hebben we onveilig gevreeën en daar ben ik toen zwanger van geworden.
Chantal: dus bewust onbewust?
Tanja: ja ik heb wel gezegd dat het mis kon gaan, maar het was een week voor mijn eisprong dus het zou eigenlijk niet kunnen. [het wordt dus een meisje volgens de bakerpraatjes -Phil]
Tanja vertelt dat haar moeder helemaal achter haar staat. Die had het misschien ook hetzelfde gedaan als ze haar vader niet was tegengekomen.
Tanja: ik belde haar op en zei mam je raadt het nooit en toen zei ze jawel hoor, je bent zwanger.
Typisch een echte damequote:Op woensdag 7 september 2005 15:58 schreef cuall het volgende:
Nee, ik denk dat ze haar hebben verteld dat bewegen prima is, en roken niet. En dat ze dat door de war heeft gedaan.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:11 schreef Tinkerbell het volgende:
Zou iemand haar verteld hebben dat ze niet mag bewegen tijdens zwangerschap of zo?
Ze was er zélf ook verbaasd over. "Hè, ik niét?" zei ze toen alle nominaties bekend waren.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:21 schreef APK het volgende:
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat die luie chagerijnige bolle bijstands-trol niet genomineerd is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |