jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:39 schreef Saarah het volgende:
M'n kat Karol die ik nu iets langer dan een maandje heb![]()
[afbeelding]
Toen ik haar net kreeg
[afbeelding]
Toen had ik haar 'n weekje ofzo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 2 laatste foto's zijn eergisteren getrokken.
't Is toch 'n schatje hé
Net terug van het stierenvechten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:29 schreef Bluezz het volgende:
Het is een zij?
Dat komt niet vaak voor bij rooie katjes
Xena met een rood glimmend lapje
[afbeelding]
Deze doet geen vlieg kwaad, gelukkig maar want hij is zo sterk als een beerquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:57 schreef tonja het volgende:
Gijs lijkt precies op mijn oude rooie.
Ik hoop voor je alleen qua uiterlijk, want die rooie van mij was levensgevaarlijk.
Ehm ja, dat denken we tochquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:29 schreef Bluezz het volgende:
Het is een zij?
Dat komt niet vaak voor bij rooie katjes
Kittens hebben nog geen testikels waar je het aan kan zien?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 02:32 schreef Saarah het volgende:
[..]
Ehm ja, dat denken we tochwe zijn nog geen 100% zeker. Als we naar de dierenarts gaan voor inentingen vragen we het hem nog eens
dan laat ik nog wel iets weten hier
(binnenkort zet ik hier toch nog wat fotootjes
ben zo trots op haar
)
die 2 koppiesquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:56 schreef nectarientje het volgende:
Onze beestjes hebben vorig weekend een nieuwe krabpaal gekregen! 2,5 meter paal met een royale plank om lekker op te slapen voor de heren
Je wordt alleen wel nieuwsgierig als je boven ligt wat ze beneden allemaal doen![]()
[afbeelding]
kan zien dat ie aan het spinnen is, want hij is er lekker broodjes bij aan 't bakkenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:43 schreef Scandalous het volgende:
[afbeelding]
Chico ziet er zo nogal boos uit, maar hij is juist druk aan het spinnen.![]()
ook al van die schatjesquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:30 schreef QueenR het volgende:
hier wat fotootjes van enkele van de weesjes die ik geadopteerd heb, aan het flessen ben etc. Het zijn er op het moment 9, maar het aantal groeit. Mochten er mensen zijn die nog dolgraag een kitten willen, met 6 weken mogen ze hier weg. Via stichting dierenambulance (waar ik dus voor werk) en ze mogen weg of voor 25 eur met 6 weken, of een weekje later voor 50 maar dan hebben we ze gechipped, ingeent en ontwormt.
een heet er natuurlijk gijs:
[afbeelding]
en nog wat van de kleinste, en de slaapkop
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dus mocht er iemand nog een droppie willen.. je ziet het.
lief he!
heel leuk om te doen, en ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die een nestje kittens gewoon zomaar in de prullenbak gooit of nog ergerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:57 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ook al van die schatjessuper dat je ze opvangt trouwens
![]()
Cute!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:30 schreef QueenR het volgende:
hier wat fotootjes van enkele van de weesjes die ik geadopteerd heb, aan het flessen ben etc.
* Ruzbeh smelt weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:10 schreef MrWes het volgende:
Hierbij foto's van mijn 2 lieverds !!!
De zwarte is Rocky en de grijze is Rambo.
Ze zijn ongeveer 11 weken (leeftijd is een beetje een vraagteken helaas)
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ze zijn lekker ondeugend.quote:Op zondag 28 augustus 2005 03:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Doe normaaaaaaaaaaal![]()
![]()
Wat een lieve beesten!!!!!!
Ik dacht ik ga op een dag een hond nemen maar zo'n kat... OEI OEI![]()
![]()
[..]
* Ruzbeh smelt weg.
Kan je me trouwens vertellen welke rassen Rocky en Rambo zijn? Ik zit hier een beetje rond te kijken, maar dat schiet niet op.quote:Op zondag 28 augustus 2005 10:33 schreef MrWes het volgende:
[..]
En ze zijn lekker ondeugend.
Toen ik net uit bed kwam en naar ze toe ging hebben ze eerst al knorrend 20 min rond met benen gelopen![]()
Nu spelen ze hier op me pc kamer rond me stoel![]()
Zijn gewoon europese kortharen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:15 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Kan je me trouwens vertellen welke rassen Rocky en Rambo zijn? Ik zit hier een beetje rond te kijken, maar dat schiet niet op.
Heej tonja, bedankt hè!quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:03 schreef tonja het volgende:
@ Urnie: Misschien is deze http://www.cspangler.com/web/flash/bouncing_balls3.html url iets voor Elmo
Harry vindt het iig helemaal geweldig..
zie: http://members.lycos.nl/estera70/harryflashballen1.jpg
Het lijkt wel of Xena haar pootjes expres verstoptquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Oowww wat een gave foto's weer
Voetenwerk vraagt om een Xena-antwoord... zodra ze straks ff ligt probeer ik het
Niet gelukt... alleen dit wel
Op tafel mag niet. Ook niet zonder flits
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan maar sneaky proberen terwijl ze op het bovenste treetje ligt te slapenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:10 schreef tonja het volgende:
Het lijkt wel of Xena haar pootjes expres verstopt![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:39 schreef sleepflower het volgende:
Dit is Tora, ze is drie jaar:
[...]
Haha, dank je wel. Boschjesman heeft Tora al een paar keer live ontmoet, volgens mij wil hij haar katnappen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:45 schreef Panthera1984 het volgende:
wat een prachtige kat!
zonder slijm
Dat geeft trouwens best een wazig geluid, dat duimen.quote:
Ja, maf hè? Ze zuigt op het onderste kussentje/uitstekende dingetje op haar poot. Haar moeder doet het ook (daar heeft ze het van "geleerd") en haar twee zusjes blijkbaar ook (heb ik me laten vertellen). En een lawaai dat het maakt! Smak smak smak...quote:
lijkt meer dan wat het is..quote:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:54 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ja, maf hè? Ze zuigt op het onderste kussentje/uitstekende dingetje op haar poot. Haar moeder doet het ook (daar heeft ze het van "geleerd") en haar twee zusjes blijkbaar ook (heb ik me laten vertellen). En een lawaai dat het maakt! Smak smak smak....
Prachtig gezicht, die tandjesquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:11 schreef Tirulaiter het volgende:
Dit is Minima als ze net iets vies heeft geroken; vooral metaal doet het altijd leuk; ze doet haar bekkie een beetje open en verandert in een vampier:![]()
[afbeelding]
ik vind het heel schattig, een duimende katquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:54 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Ja, maf hè? Ze zuigt op het onderste kussentje/uitstekende dingetje op haar poot. Haar moeder doet het ook (daar heeft ze het van "geleerd") en haar twee zusjes blijkbaar ook (heb ik me laten vertellen). En een lawaai dat het maakt! Smak smak smak....
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:51 schreef QueenR het volgende:
hey allemaal, hier even een lijstje van al mijn kleintjes van het moment, vanmiddag komt er nog eentje bij die ik ook snel online zal zetten. Ze zijn allemaal op zoek naar een nieuw huisje, dus mocht iemand een fijn huisje kunnen bieden. Ik mag ze van de stichting voor 25 eur wegdoen zonder entingen op eigen risico, maar liever over 1,5-2 weken voor 50 eur en dan zijn ze geent en gechipped.
ze zijn 5-6 weken oud:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
voor deze 2 duurt het nog wat langer, die zijn momenteel 2,5 week ongeveer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een onwijs mooie kat is dat. Zoeen wil ik ook!. Mijn 2 theemutsen zijn ook lief en mooi, maar dat is echt een schitterende panter.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:52 schreef tonja het volgende:
Om op te vreten die kittens..![]()
Hier weer uw (bijna) dagelijkse portie Hrry spam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo mooi!quote:Op donderdag 1 september 2005 01:12 schreef DarkElf het volgende:
weer eens een fotootje van Eva
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:02 schreef tonja het volgende:
Harry is nog steeds kitten, hij is van 11 januari.
En om antwoord te geven op je vraag: Ja, zie: http://members.chello.nl/tbvrene/harley/harley.htm
die vond ik ook zo ontzettend cute!!quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:09 schreef tonja het volgende:
Ja, maar je hebt nog wel een decoder nodig![]()
wat een droppie, tis net een mogwai weet je wel van de gremlins. Snuitig hoor!quote:
Hm, dan vind ik Harry knapperquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:24 schreef QueenR het volgende:
[..]
wat een droppie, tis net een mogwai weet je wel van de gremlins. Snuitig hoor!
[afbeelding]
Zo te zien een korthaar, blauwe russen hebben een langer koppie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef tonja het volgende:
Britse korthaar? of blauwe rus?
Britse Korthaarquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef tonja het volgende:
Britse korthaar? of blauwe rus?
Wat een hummeltjequote:Op vrijdag 2 september 2005 22:32 schreef blieblie het volgende:
[..]
Zo te zien een korthaar, blauwe russen hebben een langer koppie.
Dit is over 2 maanden mijn katertje:
[afbeelding]
Pap was blijkbaar niet zo lekker
[afbeelding]
Lekker triomfantelijk in het schoteltje eten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Net eten gehad
[afbeelding]
Hij had ff ruzie met het shirtje van mijn zus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij heeft een lichte voorkeur voor de schoot van vrouwen.
Het was iig erg gezellig bij mijn zus op schoot.
Wel beetje crosspost met Kittentopic, maar er zijn vast mensen die de foto's nog niet gezien hebben.
Niet alle witte katten zijn doof, de witte vacht van een kat kan worden veroorzaakt door verschillende genen, twee van die genen veroorzaken doofheid. In het oor van een kat zit een band met pigmentcellen die cruciaal zijn voor het functioneren van het gehoor.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:34 schreef tonja het volgende:
En is het waar dat witte katten doof zijn?
lijkt idd alsof ie op zijn staart steunt, beetje zo'n matrix houdingquote:Op zondag 4 september 2005 18:33 schreef tonja het volgende:
Hele mooie kat die witte hoor. En dat randje groen idd. Is erg mooi.
Punky doet me aan de lievelingskat van mijn vader denken.
Hier Harry, moeilijk aan het doen
[afbeelding]
Slechte foto, maar ik vond die houding zo grappig.
dank je, ja hij is een droppie. Ook zijn kussentjes, de grote zijn zwart en dan de teentjes roze.. zo schattig. Sokjes heeft hij overigens aan elke poot.quote:Op maandag 5 september 2005 17:08 schreef tonja het volgende:
*smelt*.. die witte teentjes, dat roze lipje, die blauwe oogjes die je hartverscheurend aankijken..![]()
(wat is een matrix houding?)
Oh, die film heb ik gezien, maar ik was die vechtscenes alweer vergeten.quote:Op maandag 5 september 2005 17:38 schreef QueenR het volgende:
[..]
dank je, ja hij is een droppie. Ook zijn kussentjes, de grote zijn zwart en dan de teentjes roze.. zo schattig. Sokjes heeft hij overigens aan elke poot.
Matrix is een film, sf. Waarin realiteit verbogen kan worden. Moeilijk uitleggen moet je gezien hebben. maar spectaculaire vechtscenes met van dit soort "standjes"
[afbeelding]
whehehequote:Op maandag 5 september 2005 17:44 schreef dushikat het volgende:
Jij had toch de bouwtekening van die party-tent?
Ja, ik heb mijn neef en nichtje gevraagd of ze, tijdens hun strandvakantie in Frankrijk, veren voor Harry wilden verzamelen. Het geheel heb ik met geknoopte veters en ducttape tot het ultieme kattenspeeltje omgetoverd.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Heb je dat speelgoedje zelf gemaakt, Tonja ?
De link met die stuiterende ballen komt hier erg goed van pas, Flynn vindt ze zo leuk !
[afbeelding]
[afbeelding]
Actiefoto:
[afbeelding]
Hier was 'ie een beetje moe van al dat gespeel, maar hij ging gewoon liggend meppen !
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
genieten van de avondzon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een oosterse korthaar.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:58 schreef Panthera1984 het volgende:
Die harry kat is trouwens ook erg mooi. Is dat eigenlijk nog een bepaald ras met die oren?
Die onderste foto is mooi, kijk Haar liggen danquote:Op woensdag 7 september 2005 14:55 schreef LSS het volgende:
[afbeelding]
Koningin Bliksem op haar troon
[afbeelding]
Koningin Bliksem in de tuin
Ons 12-jarige besje is nog steeds even mooi![]()
ook al van die leukerds ! Het is duidelijk dat Dinky weet wie z'n mensen zijn, al die onbekende lui buiten kun je ook niet zomaar gelijk vertrouwen natuurlijkquote:Op woensdag 7 september 2005 00:00 schreef madelief68 het volgende:
Wauw, wist niet eens van dit forum af zeg,
wat een mooie poezen en foto's![]()
Ik heb er ook 3;
Igor uit het asiel;
Iris gered van de straat;
en Dinky van een nestje.
Kijk en smul![]()
Igor, de grootste schijterd (als in schijthaas dan he)
[afbeelding]
dinky is de enige die we als kleintje kregen, en heeft dan ook een grote mond
en klein hartje. In huis laat hij zich door iedereen aaien en optillen, maar buiten blaast hij naar iedereen:
[afbeelding]
Van Iris heb ik nog geen digitale foto's, maar die komen er zeker aan!
Grrrrroetjes![]()
Senshiquote:Op woensdag 7 september 2005 16:46 schreef zatoichi het volgende:
Vanavond is Senshi een weekje in huis, maar hij is al helemaal heer en meester.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pientje, wat een lieffie..quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:00 schreef Klonk het volgende:
ff een dubbele crosspost van Pien
[afbeelding]
Prachtige kat, en dito foto'squote:Op dinsdag 6 september 2005 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
genieten van de avondzon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dinky ziet er behoorlijk superieur uit inderdaad.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:00 schreef madelief68 het volgende:
dinky is de enige die we als kleintje kregen, en heeft dan ook een grote mond
en klein hartje. In huis laat hij zich door iedereen aaien en optillen, maar buiten blaast hij naar iedereen:
[afbeelding]
Ook alweer zo'n mooie cyper.quote:Op woensdag 7 september 2005 14:55 schreef LSS het volgende:
[afbeelding]
Koningin Bliksem op haar troon
[afbeelding]
Koningin Bliksem in de tuin
Ons 12-jarige besje is nog steeds even mooi![]()
Dat heb ik nu ook. Ik kan niet echt kwaad op Harry worden. Gelukkig ben ik de enige die er eventueel 'last' van heeft. En ik kan met zijn af en toe onbehouwen gedrag prima leven.quote:Op woensdag 7 september 2005 17:00 schreef zatoichi het volgende:
Senshi is nu twee maanden en twee weken oud ongeveer.
Kitten is inderdaad echt schattig; zo klein dat ik hem continu op wil pakken eigenlijk; al krabt ie wel aan alles wat los en vast zit, en ben ik eigenlijk te zwak om hem te straffen
gewoon zo laten!quote:Op woensdag 7 september 2005 17:46 schreef tonja het volgende:
En dat blauwe is omdat ik eigenlijk niet goed weet om te gaan met mijn fototoestel![]()
Knuffel katjequote:Op woensdag 7 september 2005 18:09 schreef Vicky het volgende:
Dit was mijn kat toen ik nog thuis woonde. Helaas is vriendje allergisch voor katten, dus niet meer een miauwwie in huis.
Tijger (12 jaar):
[afbeelding]
Prachtigquote:Op dinsdag 6 september 2005 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
genieten van de avondzon
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 8 september 2005 09:01 schreef QueenR het volgende:
superfotoos weer.
Hier nog een fotootje van Maxje
[afbeelding]
Wat een vertederend koppie tochquote:Op donderdag 8 september 2005 09:01 schreef QueenR het volgende:
superfotoos weer.
Hier nog een fotootje van Maxje
[afbeelding]
nee hoor ik ken die mensen niet, heb ze via email binnen.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:36 schreef Bluezz het volgende:
GEWELDIG dit![]()
Prachtige kleuren ook... ken je ze persoonlijk deze mensen of heb je het van een site??
als de muren van je nieuwe huis maar niet van gewapend beton isquote:Op donderdag 8 september 2005 18:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
M'n vriend en ik willen in ons nieuwe huis ook een soort catwalk maken, maar niet zo uitgebreid als deze mensen.
WAT LEEEEEUKquote:Op donderdag 8 september 2005 18:14 schreef Mrln het volgende:
van een zeer toegewijde kattenfreak![]()
*foto's*
Wowwww die zijn mooiquote:Op donderdag 8 september 2005 17:00 schreef Droeke het volgende:
Even ook mijn Poezeltjes spammen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een seal-tabby mitted ragdoll van 3 jaar (Jules) en een blue tabby mitted ragdoll van 2,5 jaar (Snowy). Ja het zijn echt de liefste van de hele wereldquote:Op donderdag 8 september 2005 18:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Sealtabbypoint Birmaantjes, right ?![]()
![]()
(of mitted ragdolls)
Hoe oud zijn ze ? Gezellig, twee van die kleintjes bij elkaar.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:53 schreef Droeke het volgende:
[..]
Het is een seal-tabby mitted ragdoll van 3 jaar (Jules) en een blue tabby mitted ragdoll van 2,5 jaar (Snowy). Ja het zijn echt de liefste van de hele wereld(maar dat zeggen volgens mij alle katten-eigenaren, toch?
) Ze zijn dus niet zo heel jong meer, maar Snowy is echt een eeuwig kitten, zoveel energie als ze nog heeft! Echt niet normaal!!! En zo schattig als ze propjes apporteerd
En dan kijkt ze met haar mooie blauwe ogen je heel verwachtingsvol aan, zo van: gooi nou!!! Dan wordt/ben je meteen verliefd op haar...
Nog wat fotootjes voor de liefhebbers:
Jules:
[afbeelding]
En Snowy:
[afbeelding]
nu nog 7 weekjes..quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:03 schreef Klonk het volgende:
wat een snoepies, een week of 8 gok ik ?
ja, iemand heeft ze in Bilzen aan de bosrand gedumpt toen ze 2 weken oud waren. Gelukkig heeft iemand ze gevonden en naar een katten stichting gebracht. De arme diertjes waren helemaal verhongerd etc.. Ik krijg ze komende week, de stiching wacht tot de 8 weken en tot dat ze op gewicht zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:06 schreef Klonk het volgende:
das wel erg jong, zijn ze al bij moeder weg ?
gedumpt terwijl ze 2 weken warenquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:08 schreef HellaHard-OG het volgende:
[..]
ja, iemand heeft ze in Bilzen aan de bosrand gedumpt toen ze 2 weken oud waren. Gelukkig heeft iemand ze gevonden en naar een katten stichting gebracht. De arme diertjes waren helemaal verhongerd etc.. Ik krijg ze komende week, de stiching wacht tot de 8 weken en tot dat ze op gewicht zijn.
Ze zijn zoooo lief he![]()
![]()
ah, nu snap ik het en idd wat een schoftenstreek om zulke snoepjes zomaar te dumpen....quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:08 schreef HellaHard-OG het volgende:
[..]
ja, iemand heeft ze in Bilzen aan de bosrand gedumpt toen ze 2 weken oud waren. Gelukkig heeft iemand ze gevonden en naar een katten stichting gebracht. De arme diertjes waren helemaal verhongerd etc.. Ik krijg ze komende week, de stiching wacht tot de 8 weken en tot dat ze op gewicht zijn.
Ze zijn zoooo lief he![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:22 schreef tonja het volgende:
Max is echt te lief.
geweldige fotoos!!!!quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Oh, wat een verhalen allemaal vandaag. Hou jij Max ? Ik meen me te herinneren dat jij kittens ter plaatsing had (wij hebben geen plek meer, for the record).
Ik heb speciaal voor dit topic net even wat foto's gemaakt om te spammen:
dEUS:
[afbeelding]
Ernesto op de TV-kast (bleek mooi te spiegelen)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ernesto en Mimosa laten zien dat ze broer en zus zijn; kijk, dezelfde voetjes !
[afbeelding]
Mimoos
[afbeelding]
Flynn kon ik niet op de foto zetten, die lag onder bed te slapen. Eentje van vorige week dan:
[afbeelding]
Helemaal te gek!quote:Op donderdag 8 september 2005 18:14 schreef Mrln het volgende:
eerst op een plattegrond uittekenen, planning is alles
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helemaal te gek!quote:Op donderdag 8 september 2005 18:14 schreef Mrln het volgende:
eerst op een plattegrond uittekenen, planning is alles
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik zeg "en nu het klepje opendoen" maak ik me zeker niet geliefd, huh?quote:
Nee,quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als ik zeg "en nu het klepje opendoen" maak ik me zeker niet geliefd, huh?
Als ik goeie grappen kon maken, stond ik wel in Toomlerquote:Op vrijdag 9 september 2005 20:35 schreef QueenR het volgende:
[..]
Nee,onze ijsprins bij gijsjes zei ook al hetzelfde.
![]()
maar de grap is wel voor de hand liggend he
![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:20 schreef gepparidoga het volgende:
Geen foto, maar een grappig verhaaltje over een klein katje en een kraai,hier.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:38 schreef Bluezz het volgende:
Haha schetig koppie
Xena doet dus echt alles op het balkonrandje, van vliegjes vangen, heen en weer rennen, dubbele flikflaks tot gewoon op haar gemakkie liggen, al was het een brede plank
[afbeelding]
Ja, goed he? geen idee wat voor ras ofzo, en hij hinkte zo zieligquote:Op zondag 11 september 2005 22:55 schreef Nilasha het volgende:
Wauw wat een prachtige kat!!
Wow, lijkt een beetje op mijn Dinky, prachtige tekening in het gezichtquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:34 schreef -CRASH- het volgende:
De binnenkat is voor even een buitenkat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Harry is een Oosterse korthaar, heeft idd een bouw die lijkt op een Siamees, maar bij deze rassen heeft de vacht niet de points (lichter lijf, donkerder masker, oren, poten en staart) die een Siamees wel heeft.quote:Op maandag 12 september 2005 12:45 schreef madelief68 het volgende:
![]()
![]()
Jij hebt zeker je hele kamer volhangen met foto's van Harry!
Wat een prachtig apart exemplaar. Het is dus een Europese korthaar, maar elke keer als ik Harry zie, moet ik toch denken aan een Siamees in de familie, vanwege die oren en hele korte vacht.
Weet je daar iets meer van?
Zou je trouwens geen kleintjes van Harry willen, zou ik bijna aan gaan denken![]()
Ik heb nog geeneen foto hangen, ik kijk net zo lief tegen het originele exemplaar aanquote:Op maandag 12 september 2005 12:45 schreef madelief68 het volgende:
[..]
Wow, lijkt een beetje op mijn Dinky, prachtige tekening in het gezicht![]()
![]()
![]()
Jij hebt zeker je hele kamer volhangen met foto's van Harry!
Wat een prachtig apart exemplaar. Het is dus een Europese korthaar, maar elke keer als ik Harry zie, moet ik toch denken aan een Siamees in de familie, vanwege die oren en hele korte vacht.
Weet je daar iets meer van?
Zou je trouwens geen kleintjes van Harry willen, zou ik bijna aan gaan denken![]()
quote:Op maandag 12 september 2005 17:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Verleidelijk hé, Tonja ? Allemaal kleine Harry's !
Er wordt op Fok! toch gauw gezegd van "leuk joh, neem een nestje" als je een mooie kat hebt. Bij huiskatten is het helaas normaal dat ze lukraak nestjes krijgen zonder dat van te voren onderzocht is of ze wel gezond zijn, en ook de zorg achteraf laat nog wel eens te wensen over on mijn ogen, vooral door onwetendheid. Kittens gaan dood of een kat krijgt op laterte leeftijd bijvoorbeeld een nieraandoening, het verband met de ouders wordt dan vaak al lang niet meer gelegd en op huiskatten wordt niet zo vaak autopsie gepleegd. Bij raskatten is gelukkig al wat meer gereguleerd door regels voor het krijgen van een stamboom en ongeschreven gedragscodes.
Voor de mensen die niet weten hoe dat in z'n werk gaat; stel dat Harry geen fokverbod had. Willen de kittens een stamboom krijgen moet papa sowieso een "balverklaring" hebben, katers met één bal zijn ook wel vruchtbaar maar geven die afwijking door, dan moet hij vrij getest zijn op kattenleukemie en kattenaids, het is ook wel handig als zijn bloedgroep bekend is, als de kater een andere bloedgroep heeft als de poes kunnen de kittens na de geboorte overlijden. Als je echt verantwoordelijk bezig bent test je afhankelijk van het ras op patella luxatie (slechte knieen), HCM (hartziekte, moet ieder jaar getest worden), PKD, CIN of PKDef (nieren) en PRA (ogen). Als alle fokkers op deze afwijkingen zouden testen zou dat een hoop zieke katten en een hoop verdriet schelen. Met katten met een aangeboren knikstaartje en dat soort afwijkingen kan beter ook niet gefokt worden, omdat in latere generaties grotere botafwijkingen naar boven kunnen komen. Al die testen zijn stervensduur, maar gelukkig kun je die onkosten bij een raskat weer een beetje terugkrijgen omdat mensen bereid zijn meer voor zo'n kitten te betalen. En dan heeft er nog niet eens een paring plaatsgevonden.
Ik bedoelde het niet zo naar jou toe ofzo hoor, ik snap wat je bedoelt met dat fantaseren enzo, heb ik ook gedaan over kindertjes van de beestjes hier. Maar ik heb me van de zomer weer zo geergerd aan een paar stukken onbenul die een nestje hadden, blijkbaar zonder dat ze enig idee hadden waar ze aan begonnen waren, ik zou mensen eerder willen ontmoedigen om nestjjes te nemen dan aanmoedigen. Als die figuren hier op Fok! kritiek krijgen zijn er altijd wel mensen die beginnen te roepen "ja maar, moeder is zo'n mooie kat" (en niet te vergeten: "kittens zijn zo liev"). Alsof dat betekent dat baasjelief goed bezig is. Enten, ontwormen, ontvlooien en eventueel chippen is in mijn ogen gewoon het minste wat je kunt doen, maar het wordt door velen beschouwd als heel wat. Door mijn stukje wilde ik laten zien dat bij raskatten bijvoorbeeld tests op geslachtziektes verplicht zijn, waarom is het dan wel normaal je HTK een SOA op te laten lopen ? HTK's zijn toch niet minder dan raskatten ? Ik vind het eerlijk gezegd zielig, ik krijg soms de indruk dat nestjes meestal geboren worden bij mensen die het allemaal niet zo kan boeien.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:21 schreef madelief68 het volgende:
[..]
![]()
Oke oke, ik snap het, maar ik heb niet gezegd "neem een nestje" . Ik zelf zou er fantasién over hebben hoe de kittens eruit zouden zien, maar dat is inderdaad wat anders dan echt fokken. En ik ging er niet van uit dat Harry een raskat is, zoveel weet ik niet van raskatten.
Ik heb misschien geen verstand van raskatten, maar bij mij zijn ze allemaal vanaf het begin geholpen en gechipt, dus ik denk hier niet lichtvaardig over.
Je hebt dus fokken en je hebt vermeerderen. Fokken (ik noem het verantwoord fokken) is twee gezonde katten die voldoen aan een rasstandaard en elkaars sterke en zwakke punten aanvullen een nestje laten krijgen. Dat betekent dus dat inteelt niet zo'n strak plan is (ik neem aan dat je dat met doorfokken bedoelt ?).quote:Wat ik wel jammer vind, is dat fokkers net zo goed teveel doorfokken. Juist hierdoor kan je
verschillende afwijkingen krijgen. Wat dat betreft, houdt de huiskat de diversiteit erin![]()
![]()
ook zonder opvoeding heb je toch nog wel wat gevoel??quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:18 schreef Panthera1984 het volgende:
Niet opgevoede kinderen.
Nee, oke, dan ben ik het helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 13 september 2005 01:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet zo naar jou toe ofzo hoor, ik snap wat je bedoelt met dat fantaseren enzo, heb ik ook gedaan over kindertjes van de beestjes hier. Maar ik heb me van de zomer weer zo geergerd aan een paar stukken onbenul die een nestje hadden, blijkbaar zonder dat ze enig idee hadden waar ze aan begonnen waren, ik zou mensen eerder willen ontmoedigen om nestjjes te nemen dan aanmoedigen. Als die figuren hier op Fok! kritiek krijgen zijn er altijd wel mensen die beginnen te roepen "ja maar, moeder is zo'n mooie kat" (en niet te vergeten: "kittens zijn zo liev"). Alsof dat betekent dat baasjelief goed bezig is. Enten, ontwormen, ontvlooien en eventueel chippen is in mijn ogen gewoon het minste wat je kunt doen, maar het wordt door velen beschouwd als heel wat. Door mijn stukje wilde ik laten zien dat bij raskatten bijvoorbeeld tests op geslachtziektes verplicht zijn, waarom is het dan wel normaal je HTK een SOA op te laten lopen ? HTK's zijn toch niet minder dan raskatten ? Ik vind het eerlijk gezegd zielig, ik krijg soms de indruk dat nestjes meestal geboren worden bij mensen die het allemaal niet zo kan boeien.
[..]
Ongelooflijk! wat een Etters zeg!quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:09 schreef QueenR het volgende:
even een nieuw katje pimpenen Max vind het wel gezellig zo met zijn tweeen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
werd gisteravond laat bij me gebracht. Gered voor kleine kinderen die hem aan het bekogelen waren met stenen.....wat ZIJN dat in hemelsnaam voor kinderen!!!
Niet. Het zijn monsters en met monsters weet ik wel raad mee. Als hun ouders hen niet kunnen opvoeden...quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:09 schreef QueenR het volgende:
even een nieuw katje pimpenen Max vind het wel gezellig zo met zijn tweeen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
werd gisteravond laat bij me gebracht. Gered voor kleine kinderen die hem aan het bekogelen waren met stenen.....wat ZIJN dat in hemelsnaam voor kinderen!!!
ik denk dat ze van mij ook een schop onder hun reet zouden krijgen. Al vind ik kinderen (meestal) nog zo leuk.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Niet. Het zijn monsters en met monsters weet ik wel raad mee. Als hun ouders hen niet kunnen opvoeden...
ja lief he die oortjesquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:45 schreef Bluezz het volgende:
Jezus
Wat een k*tkinderen.
Die onderste foto!
quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:54 schreef QueenR het volgende:
hier is max weer, dit keer zelf in de etensbak
[afbeelding]
nee helaas niet, we moeten binnenkort afscheid gaan nemen van elkaarquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:12 schreef rena het volgende:
[..]
Wat een lief humpieBlijft hij bij jou?
Heel mooi, en heel byzonder!quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:53 schreef Buttercup het volgende:
Ik heb sinds een klein half jaartje twee Bengalen.
*knip*
Lief he
Wow, zou je daar niet mee willen fokken?quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:53 schreef Buttercup het volgende:
Ik heb sinds een klein half jaartje twee Bengalen. Bengalen zijn katten die voor ongeveer 10% wild bloed hebben. Ze zijn ooit ontstaan bij wijze van probeersel en tegenwoordig uitgegroeid tot een volwaardig, populair maar helaas ook prijzig ras. Ze stammen overigens af van de Bengaalse tijerkat.
quote:Op donderdag 15 september 2005 01:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wow, die naaimachines zijn tegenwoordig mainframes!
Vanochten Snowy weggebracht en heb je verhaal verteld. Dierenarts had er inderdaad nog nooit van gehoord maar zei wel dat 'echte raskatten' vaker slechter op narcose reageren dan de 'gewone katten'. Hij zou haar goed wegen en extra voorzichtig zijnquote:Op woensdag 14 september 2005 15:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wow Droeke, mooie foto's en wat een prachtige oogjes toch ! Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar vraag je wel aan de dierenarts om extra voorzichtig te zijn met de narcose ? Point-katten schijnen een vetstofje (lipide) in hun bloed te missen waardoor ze narcose slechter vedragen. Mijn dierenarts had er nog nooit van gehoord, maar ik heb er hier een artikeltje over gevonden, misschien kun je het uitprinten en meenemen.
ondertitel van Briana: Cotton-Tail and Terraquote:Op donderdag 15 september 2005 16:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
...
Briana: wat een leuke kat, die rode ! Heette die nu Terra ? Of ben ik mis met iemand anders ?
Dikke rode poezenbuikjesquote:Op donderdag 15 september 2005 20:27 schreef briana_muirinn het volgende:
Hoe is het nu met snowy?
Voor pumpkin_Ruby: Terraspam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het me goed herinner heb ik geen van deze foto's eerder gepost. Ze kijkt niet zo vrolijk (zacht uitgedrukt) omdat ze een enorme schijthekel aan de camera had, het wordt steeds minder maar dit zijn wat oudere foto's.
Geen achterom, maar wel een tuin met schuur, dus ja dan maar door de woonkamer. Ach met kliklaminaat is dat verder geen probleem; en de kat vindt het erg interessantquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:36 schreef Klonk het volgende:
leuke foto's
maar wtf doet je fiets in de woonkamer
quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:11 schreef Little_Acorn het volgende:
Skaai, Punky en Knuffel zijn echt zooo, mijn poezebeesten zie ik nog niet zo bij elkaar liggen!
Ik wilde een foto maken van Poeki, komt die kleine Buster met z'n kop voor de lens; hallo, ik wil ook op de foto!!
[afbeelding]
Het moet inderdaad in daglicht. Ik heb een keer 's ochtends rondgelopen met mijn camera. De poezen waren erg moe en zijn toen op verschillende plekjes gaan liggen. Ik heb ze toen bij de schuifpui gelegd, zodat ik mooi en goed licht had.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hoe krijg je die ogen zo mooi op de foto, mij lukt het nooit goed, het moet per sé in daglicht en dan komen ze vaak flets over. Je hebt vast een goede camera.
Snowy was donderdag natuurlijk nog een beetje 'dronken' en toch wel erg onrustig. Ik heb haar toen op schoot gepakt en daar heeft ze wel 3(!) uur rustig gelegen. 's Nachts heb ik haar in een bench gelaten omdat ik bang was dat ze al op de bank of de krabpaal wilde springen. Vrijdagochtend was ze wel al meer zichzelf, maar heeft ze heel veel geslapen. Vanochtend is ze alweer wat levendiger en wil ze zelfs alweer spelen! Gaat gelukkig weer de goede kant op. Wat een opluchting!quote:Op donderdag 15 september 2005 20:27 schreef briana_muirinn het volgende:
Hoe is het nu met snowy?
quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:11 schreef Little_Acorn het volgende:
Skaai, Punky en Knuffel zijn echt zooo, mijn poezebeesten zie ik nog niet zo bij elkaar liggen!
Ik wilde een foto maken van Poeki, komt die kleine Buster met z'n kop voor de lens; hallo, ik wil ook op de foto!!
[afbeelding]
Ja, dit kan eigenlijk nietquote:Op maandag 19 september 2005 18:19 schreef deedeetee het volgende:
Wat een leuke foto's weer, dat belangstellend kijkende kopje rechts onder in de hoek op de foto van Little_Acornen dat poesje in de tent
maarre..... één hele pagina zonder Harry spam![]()
Harry !!!! ik mis je !!!!![]()
hij is ineens overleden. geen enkele aanwijzing. Hij was wel wat sloom die dag maar hij at goed en dronk ook flink. Toen ik s'ochtends naar beneden kwam lag ie te hijgen aan het einde van een spoortje poep. ik heb hem opgepakt, schoongemaakt en zachtjes geknuffelt, hij keek me aan mauwde nog een keer en ging dood.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef Scandalous het volgende:
Wat is er dan gebeurd met Max?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |