Ik heb sinds een klein half jaartje twee Bengalen. Bengalen zijn katten die voor ongeveer 10% wild bloed hebben. Ze zijn ooit ontstaan bij wijze van probeersel en tegenwoordig uitgegroeid tot een volwaardig, populair maar helaas ook prijzig ras. Ze stammen overigens af van de Bengaalse tijerkat.
De mannetjes:
![]()
Dit is Pulan. Helaas is hij een blauwe Bengaal, die niet erkend wordt door de rassenverenigingen. Nou ja, helaas... hij is echt enorm lief. Maar door zijn kleur zie je helaas niet dat hij eigenlijk een echt tijgervelletje heeft (zoals Moshi hieronder). Wat wel weer heel bijzonder is, is het feit dat hij sommige zilveren haartjes lijkt te hebben. Dat is een kenmerk dat je alleen bij Bengalen zult zien.
![]()
En dit is Moshi van precies 1. Moshi heeft al enkele prijzen gewonnen, waaronder beste castraat. Ik ga hem zelf niet meeslepen naar shows, maar het is wel leuk om te weten dat hij kenneliijk voldoet aan de rasstandaard.
Beide mannen hebben echt typische trekjes. Zo is Pulan niet vies van een glas cola omgooien en vindt hij het op de een of andere manier erg leuk om met zijn wang langs plastic zakken te aaien. Moshi heeft een stok met een touwtje eraan en hij lijkt niks leuker te vinden dan met het touwtje in zijn bek die stok voor zich uit te schuiven. Ook springt hij graag op je nek. Als je dan voorover bukt, vindt hij het relaxed om op je rug te gaan liggen. Minder relaxed voor de mens, maar goed... Ze kunnen het goed vinden samen en slapen het liefst met z'n tweetjes op de bank, als het even kan met een paar extra kussens binnen handbereik.
Hier nog een plaatje van Moshi's vlekken: (en ja, ik weet dat ie op zn kop is
![]()
)
![]()
![]()
Lief he
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip