abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:41:09 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29832971
Wachten op het streepje deel 66

08 september Bright NOD
10 september elle_driver NOD
12 september Martineke NOD
12 september Ticootje NOD
14 september Tamea NOD
16 september PM-girl NOD
16 september Minoes NOD
17 september Suzziieee NOD
20 september cattie NOD
29 september Diaan73 NOD
29 september Lunastar NOD
05 oktober Marie79 NOD
06 oktober Meimeltje NOD
10 oktober lunastar fertility-arts

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom.

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

ik maakte hem dicht dus.. meteen maar even mijn eigen NOD toegevoegd!

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 08-09-2005 08:50:18 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:48:04 #2
94046 PM-girl
pi_29833078
Laten jullie ff weten als ik het niet goed gedaan heb, heb nog nooit zo'n OP gedaan!
*
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:03:35 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_29833307
Volgens mij is hij helemaal goed hoor
Make love, not war ☮
pi_29833343
Spekkie das echt wel weer beetje balen zeg!! Had het zo voor je gehoopt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:10:24 #5
114177 Diaan73
pi_29833459
Even snel voordat we ons gaan gereedmaken voor dag 3 Lowlands

Hoe gaat het met jou MeNicole ?

En Spekkie het houdt gewoon niet op he? Balen zeg.... ben ook benieuwd wat de huisarts zal doen/zeggen.... een dikke knuf van mij
Make love, not war ☮
pi_29833587
Hier nog nix!!
Maar dat zegt nix hoor
Liefde
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:29:12 #7
114177 Diaan73
pi_29833904
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:16 schreef MeNicole het volgende:
Hier nog nix!!
Maar dat zegt nix hoor
I know, just curious.
Make love, not war ☮
pi_29837175
Wat gaat het snel met dit topic zeg

Spekkie sterkte en hopelijk nu echt snel duidelijkheid met wat er aan de hand is!

Nou ik zou zo nu ongeveer in mn vruchtbare periode moeten zitten (aankomende 4 dagen). We zouden het eigenlijk nog veilig doen deze dagen, maar stiekem maakt het me niet zoveel uit als het toevallig raak zou zijn dat we de preciese datum niet zouden weten
Ik geloof toch niet dat er verder echt nadelen aan zitten om gelijk na stoppen met pil zwanger te raken? niet dat ik verwacht dat het gelijk raak zou zijn hoor, maar je weet maar nooit
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:22:06 #9
94046 PM-girl
pi_29838354
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:39 schreef Meimeltje het volgende:

Spekkie sterkte en hopelijk nu echt snel duidelijkheid met wat er aan de hand is!

Nou ik zou zo nu ongeveer in mn vruchtbare periode moeten zitten (aankomende 4 dagen). We zouden het eigenlijk nog veilig doen deze dagen, maar stiekem maakt het me niet zoveel uit als het toevallig raak zou zijn dat we de preciese datum niet zouden weten
Ik geloof toch niet dat er verder echt nadelen aan zitten om gelijk na stoppen met pil zwanger te raken? niet dat ik verwacht dat het gelijk raak zou zijn hoor, maar je weet maar nooit
Ik ga er ook van uit dat het niet echt kwaad kan als je meteen zwanger wordt, ik slik foliumzuur, Als mijn lichaam het niet goed zou vinden, dan zorgt het lichaam daar wel voor door niet te bevruchten, denk ik!
*
pi_29838911
Als je zwanger wil worden gewoon doen hoor!!

Het enige is, en daar had ik ook last van, dat je natuurlijk als je niet netjes, na 4 weken na het stoppen met de pil, ongesteld wordt dat je in onzekerheid kunt zitten. Het heeft bij mij namelijk 7 weken geduurd voor ik ongesteld werd. En wij deden dus ook niet afwachten. En dan ook wat je zegt dat je de datum niet weet, maar een termijnecho is ervoor om die ongeveer te bepalen. Dus....Succes
pi_29839827
Haha, nou dan gaan we gewoon alvast aan de slag
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:47:02 #12
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_29840557
hoi dames

spekkie wat erg dat je weeral een nega test hebt... maar goed dat je dinsdag bij je arts terrecht kunt... want in onduidelijkheid zitten is vreselijk... (weet er alles van)

Jis en minoes hoe is het met jullie??

En dan is het weer september... spijtig dat augustus ookal niet zo denderend was in 2de streepjes....

Maar dan hopen we op september, he dames

hier alvast heel veel duimpjes en jompels voor iedereen

groetjes

lunastar
pi_29845942
Meimeltje, gewoon lekker aan de slag gaan hoor! kan geen kwaad!!

Luna, Hoe is dat bij jou gegaan dan of is dat een te lang verhaal
spekkie begint al aan de meest vreselijke dingen te denken die een mens kan mankeren op dat gebied
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:35:46 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29847425
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:39 schreef Meimeltje het volgende:

ik was gelijk zwanger en ben nu alweer over de helkft dus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_29847543
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:35 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik was gelijk zwanger en ben nu alweer over de helkft dus
Vicky was ook gelijk zwanger.
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:21:39 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29853639
Het kan natuurlijk altijd. En dat niet precies weten wanneer je dan uitgerekend bent maakt tegenwoordig ook niet meer heel veel uit, want de meesten krijgen toch wel een termijn echo en zeker als je het niet zeker weet...
pi_29853750
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:22 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ga er ook van uit dat het niet echt kwaad kan als je meteen zwanger wordt, ik slik foliumzuur, Als mijn lichaam het niet goed zou vinden, dan zorgt het lichaam daar wel voor door niet te bevruchten, denk ik!
kan totaal geen kwaad hoor. Het is alleen wat lastiger te bepalen hoeveel weken je zwanger bent.. (zie de mevrouw bij de echo)

Ik ben op 31 december met de pil gestopt, werd 4 januari ongi van mijn stopweek en eind januari had ik een positieve test. Ben nu ondertussen 33 weken zwanger!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_29862488
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

kan totaal geen kwaad hoor. Het is alleen wat lastiger te bepalen hoeveel weken je zwanger bent.. (zie de mevrouw bij de echo)

Ik ben op 31 december met de pil gestopt, werd 4 januari ongi van mijn stopweek en eind januari had ik een positieve test. Ben nu ondertussen 33 weken zwanger!
Of het kan wel kwaad. Onze vlos zei dat een miskraam wel vaker voorkwam na direct zwanger te worden als je gestopt bent met de pil. Omdat je lichaam dan niet weet wat ie met het vruchtje moet doen.
Liefde
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:10:07 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29862882
Vind het een beetje een lullige opmerking dan van de vlos.. bedoel genoeg mensen raken zwanger met de pil nog en dan geef je iemand juist een schuldgevoel dat de miskraam jou schuld is want jij slikte de pil en met het niet wachten .. dat jij ongeduldig bent..
Zoverre ik weet en mij verteld is is het zo dat een miskraam bij de bevruchting al vaststaat omdat iets in de cellenindeling en in de chromosomen dan niet klopt.. kan het mis hebben hoor
pi_29863011
Wat evenstar zegt!
Ik ben er trouwnes 1 die ook gelijk na de pil zwanger werd, wat al een wonder was en helaas ging dat fout. Maar gelijk na de miskraam was ik weer zwanger en heb nu een gezonde zoon van een 1 rond kruipen. Het ligt denk ik dan ook niet aan de pil de miskraam, bij mij iig niet!
pi_29863016
Ik vind de opmerking ook lullig overkomen van de verloskundige. Ik heb net zitten googlen en eigenlijk kan ik niet niet vinden dat het slecht is voor het vruchtje als je meteen zwanger wordt. Het is puur de termijnbepaling waar het omgaat. Ik heb het ook nog nooit eerder op die manier gehoord.

En dan nog, je hoeft niet meteen zwanger te worden, het kan ook nog goed even duren. Ik ben ook twee keer ongesteld geweest voor ik zwanger was.
quote:
Is het schadelijk voor het kind om direct na pilgebruik zwanger te worden?
Er zijn geen aanwijzingen dat het schadelijk is om direct na het stoppen met de pil zwanger te worden. Wanneer men direct na het stoppen met de pil zwanger wordt is het wel moeilijker te schatten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Er wordt daarom wel aangeraden veilig te vrijen tot na de eerste normale menstruatie.

Bron: www.apotheekhilversum.nl
pi_29863328

Sorry sorry sorry dat ik jullie het hele weekend lang in spanning heb laten zitten

Maar ik heb NIEUWS.....

Vrijdagochtend heb ik getest, en na ruim een minuut verscheen zowaar een 2e streep! eerst nog heel licht, maar hij werd steeds donkerder!!!
Zaterdagochtend uiteraard weer getest, en deze werd meteen al heel donker

Kon het hier alleen nog niet vertellen, omdat we het zondag pas aan mijn ouders gingen 'melden' en ik vond eigenlijk dat zij het eerder moesten weten dan jullie Maar vond het wel heel moeilijk om hier niets te vertellen hoor...

Ergens 'wist' ik al dat het deze keer goed zou zijn. Iets te veel 'toevalligheden' die er al op wezen, vreselijk zere tieten (lig altijd 's avonds op m'n zij een boekje te lezen en dat gaat nu amper meer door de pijn ) en misselijk... maar ach, dat kon ook allemaal psychisch zijn niet waar?

En nu... nu ben ik alleen maar heel zenuwachtig. Zou (uiteraard, wie niet,) nu al naar de verloskundige willen om te kijken of alles goed is
Heb net gebeld, om iets over 12. Ze zouden er tot half 1 zijn (staat in boekje) maar op antwoordapparaat vertelden ze dat ze er maar tot half 12 zijn Nu dus morgen maar bellen voor een afspraak
De stap naar Z&G vind ik nu nog even iets te groot, heb ergens nog de angst dat het weer fout zal gaan, hoewel ik aan de andere kant juist heel zeker ben dat het goed gaat. In ieder geval, ik blijf hier voorlopig gewoon meelezen en mee voor iedereen die dat nodig heeft, en t.z.t. maak ik de overstap wel

Ga nu even verder blij zijn dat er toch een augustus-2e-streep gekomen is en nu is 't wachten op de 2e van Spek en Minoes en hopelijk ook van Lunastar, dat zou echt een mooi wonder zijn!
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:40:26 #23
114177 Diaan73
pi_29863401
Heej Jis van harte gefeliciteerd hartstikke gaaf!!! Wanneer ben je ong. uitgerekend? Dit was het wachten wel waard... en ik had ook al zo mn vermoedens...
Make love, not war ☮
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:40:29 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29863403
jis hieperdepiep geniet er van meissie en we bijten heus niet.. je komt maar kletsen wanneer je wilt
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:49:06 #25
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_29863529
Jis van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_29863576
JOEPIE!!!!

Gefeli Jis ennuhh wat Evenstar zegt, je bent natuurlijk van harte welkom in Z&G, dussuhh kom maar gewoon gezellig kletsen hoor!! Maar snap ook wel ff dat je af wilt wachten... Geniet ervan meis!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_29863590
Jis wat geweldig!! Van harte gefeliciteerd
pi_29863640
vanmorgen eindelijk ongesteld geworden, daarmee elke onzekerheid weggenomen
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:57:50 #29
114177 Diaan73
pi_29863667
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:55 schreef Spekkiemonster het volgende:
zeker dubbel gevoel? maar wat je zegt... onzekerheid weg. Ga je nog wel naar de huisarts?
Make love, not war ☮
pi_29863951
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:55 schreef Spekkiemonster het volgende:
k*t...
Maar wat je zelf al aangeeft, alle onzekerheid is verdwenen nu.. Hoop dat je deze teleurstelling snel kan verwerken...
pi_29863961
He Spekkie, dat is ff flink balen zeg.. maar wat je zegt, wel de onzekerheid weggenomen.. maar k*t is het wel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_29864013
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:40 schreef Diaan73 het volgende:
Wanneer ben je ong. uitgerekend? Dit was het wachten wel waard... en ik had ook al zo mn vermoedens...
Heb werkelijk geen idee wanneer we de beeb kunnen verwachten Hm nee da's niet helemaal waar... maar omdat ik sinds de miskraam erg onregelmatig ongesteld was, weet ik niet precies wanneer mijn eisprong was. In ieder geval, laatste keer ongesteld was 12 juli dus echt nog maar pas geleden
Mijn gevoel zegt trouwens dat het de 23e april komt en ach dat zou zomaar kunnen...

Enne... wat raaaar dat je al zo je vermoedens had 't Lag er toch totaal niet dik bovenop?
pi_29864060
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:
jis hieperdepiep geniet er van meissie en we bijten heus niet.. je komt maar kletsen wanneer je wilt
ging er ook niet vanuit dat jullie bijten hoor
Maar ik vind het 'gewoon' een beetje 'eng' om me daar al te melden
Ach maar je hebt best kans dat ik morgen opeens daar verschijn hoor, 't ligt er gewoon een beetje aan. Morgen de vk bellen voor een afspraak en dan weet ik al meer.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:29:09 #34
114177 Diaan73
pi_29864138
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:20 schreef Jis het volgende:

[..]

Heb werkelijk geen idee wanneer we de beeb kunnen verwachten Hm nee da's niet helemaal waar... maar omdat ik sinds de miskraam erg onregelmatig ongesteld was, weet ik niet precies wanneer mijn eisprong was. In ieder geval, laatste keer ongesteld was 12 juli dus echt nog maar pas geleden
Mijn gevoel zegt trouwens dat het de 23e april komt en ach dat zou zomaar kunnen...

Enne... wat raaaar dat je al zo je vermoedens had 't Lag er toch totaal niet dik bovenop?
Nee lag er helemaaaal niet bovenop.. Bij hoeveel weken heb je de vorige keer een miskraam gehad?
Make love, not war ☮
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:33:29 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29864201
Jis! Gefeliciteerd!
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:35:40 #36
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_29864237
awel spekkie om het kort te maken..... sinds mijn miskraam dus 1 maand lang cyclus andere maand kort... dus kon er zo al niet aan uit.... maar toen opeens was ik langer overtijd dan andere maanden... dus ik test.. licht posi dacht ik.. enkele dagen later terug getest niks meer... 14 dagen overtijd nog steeds nega en ook bloed was nega.... en uiteindelijk toch nog ongesteld geworden en een cyclus van 45 dagen... ik werd gewoon hopeloos toen....

spekkie ook nog spijtig dat je ongesteld bent geworden... maar inderdaad nu ben je uit die zekerheid

jis wow proficiat

dames toi toi toi
pi_29864279
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:29 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Bij hoeveel weken heb je de vorige keer een miskraam gehad?
Bij waarschijnlijk 11 weken.
Helemaal zeker is dat niet, omdat ik nog wel een keer 'ongesteld' ben geweest tussendoor, maar dat was zo minimaal en slechts 3 dagen (terwijl het normaal zeker een week duurt), dat we er eigenlijk vanuit gaan dat dat een innestelingsbloeding is geweest.
pi_29864311
Jis, gefeliciteerd!!
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:51:53 #39
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:58:58 #40
114177 Diaan73
pi_29864583
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 13:38 schreef Jis het volgende:

[..]

Bij waarschijnlijk 11 weken.
Helemaal zeker is dat niet, omdat ik nog wel een keer 'ongesteld' ben geweest tussendoor, maar dat was zo minimaal en slechts 3 dagen (terwijl het normaal zeker een week duurt), dat we er eigenlijk vanuit gaan dat dat een innestelingsbloeding is geweest.
Ow okay, dus dan worden de eerste 12 weken erg spannend voor je (nog spannender dan normaal) ik heb ook een miskraam gehad en daarna weer zwanger en het maakt je toch een stukje onzekerder. Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. We houden je iig in de gaten...
Make love, not war ☮
pi_29865467
he jammer spekkie , je maakte het dit keer wel erg spannend

van harte Jil
pi_29865519
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Vind het een beetje een lullige opmerking dan van de vlos.. bedoel genoeg mensen raken zwanger met de pil nog en dan geef je iemand juist een schuldgevoel dat de miskraam jou schuld is want jij slikte de pil en met het niet wachten .. dat jij ongeduldig bent..
Zoverre ik weet en mij verteld is is het zo dat een miskraam bij de bevruchting al vaststaat omdat iets in de cellenindeling en in de chromosomen dan niet klopt.. kan het mis hebben hoor
Voordat ik bij de vlos was geweest zei de dokter hetzelfde!! Omdat je lichaam nog op de hormonen van de pil is ingesteld kan je lichaam dus niet snappen wat ie met een vruchtje moet doen omdat ie dat niet kent!! en de kans word nog iets groter als je jong bent De dokter en de vlos zeiden beide hetzelfde is toch raar. En dat was al voor de miskraam!

Maar Jis gefeliciteerd

En Spekkie balen
Liefde
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:01:27 #43
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_29865550
Wow Jis GEFELICITEERD!!!

Balen spekkie..
pi_29865563
Jis, gefeliciteerd

Spekkie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29867446

jullie zijn lief!

Ik denk wel dat ik ff langs de HA ga omdat ik ook een fistel heb die weg moet
Dus ik vertel het wel ff
overigens ben ik inmiddels al zolang bezig dat ik misschien toch maar eens naar de gyn door moet
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:23:09 #46
108648 cattie
lieve moeder
pi_29867497
Gefeliciteerd Jis!!
En Spekkie, wat jammer, heel veel sterkte!

En nog een vraagje: vrijdag ben ik ongesteld geworden, maar ben dat maar 2 dagen geweest (vrijdag en zaterdag), wel redelijk wat bloed verlies, maar ook niet heel erg ofzo. Nu heb ik er net een test tegen aan gegooid tegen beter weten in, maar ik ben geloof ik test verslaafd... en die was (natuurlijk) negatief. Voordat ik het spiraaltje kreeg was ik altijd zeker 5 dagen ongesteld. Zou mijn lichaam nog moeten wennen aan de nieuwe situatie?
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
  Jubileum moderator maandag 22 augustus 2005 @ 19:52:56 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29869789
Jis gefeliciteerd

Ach Spekkie wat jammer
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29869944
Jis gefeliciteerd

Spekkie
pi_29870006
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:23 schreef cattie het volgende:
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Lichamen zijn gewoon raar en spelen met vrouwen
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:56:34 #50
94046 PM-girl
pi_29870674
ooo spekkie, shit zeg. maar het geeft wel duidelijkheid, al had je die liever op een andere manier gehad!

En Jis, wat een geweldig nieuws!! Te gek!
Nu word ik nog enthousiaster!
*
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:56:42 #51
94046 PM-girl
pi_29870680
ooo spekkie, shit zeg. maar het geeft wel duidelijkheid, al had je die liever op een andere manier gehad!

En Jis, wat een geweldig nieuws!! Te gek!
Nu word ik nog enthousiaster! Hoe lang heeft het bij jou geduurd om weer zwanger te raken?
*
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:59:05 #52
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_29870718
Ik moest even bijlezen en ik hoopte op goed nieuws van Spekkie, maar helaas meis, jammer hoor Sterkte en maar weer op naar de volgende ronde!

Maar dan toch goed nieuws van Jis! Van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_29878230
Wauw Jis, van hart hoor!!!

En Spekkie, ook al is het eigenlijk vervelend, je bent wel van de onzekerheid af. En uiteraard ben je nu ook weer in de race voor het tweede streepje!
pi_29879559
Hier duurt het een eeuwigheid voordat ik weer ongi word!! Het was gister 7 weken geleden dat het mis is gegaan. Had toch wel verwacht dat ik nu weer ongi zou zijn.
Zwanger ben ik zeker niet omdat ik me heel gewoon voel
Liefde
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:48:40 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29880399
je vloeide indertijd toch ook behoorlijk heftig en lang ?
Qua het je gewoon voelen.. elke zwangerschp is anders he.. dus dat wil niks zeggen ik zou voor de zekerheid toch een testje er tegen aan gooien.. bij twijfel dan..
pi_29880689
Ja heb heel lang nog gevloeid ja! Maar als ik volgende week nog niet ongi ben wel ff testen! Maar hoop eieglijk dat ik wel gewoon ongi word deze week. Is voor mijn eigen gevoel toch iets beter!! We wachten gewoon af
Liefde
pi_29884409
eeej Jis, geweldig nieuws meid , van harte

en spekkie - jammer zeg *had toch beetje hoop*
pi_29886984
Hoe is het eigenlijk bij Minoes??
Liefde
pi_29887083
Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van natuurlijke (anti)conceptie methodes zoals de sympto-thermale methode, de Persona of de Mini Sophia? Ik ben voorlopig op zoek naar iets om als anticonceptie methode te gebruiken, maar het gaat erom dat zo'n methode of apparaatje aan kan geven wanneer je vruchtbare dagen zijn. Misschien dat het al ooit eerder in dit topic is besproken, maar er zijn er al 67!!! Misschien dat iemand me kan vertellen waar ik dan ongeveer moet zoeken...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:01:35 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29888441
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:18 schreef flutterbye het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van natuurlijke (anti)conceptie methodes zoals de sympto-thermale methode, de Persona of de Mini Sophia? Ik ben voorlopig op zoek naar iets om als anticonceptie methode te gebruiken, maar het gaat erom dat zo'n methode of apparaatje aan kan geven wanneer je vruchtbare dagen zijn. Misschien dat het al ooit eerder in dit topic is besproken, maar er zijn er al 67!!! Misschien dat iemand me kan vertellen waar ik dan ongeveer moet zoeken...
is een topic over in lif... dit topic is bedoeld voor degene die wel zwanger willen worden..
het apparaatje wat je bedoelt is de persona
pi_29890122
Ik weet waar dit topic over gaat en ik weet ook over welke apparaatjes ik het heb. Het leek mij logisch dat mensen die hier posten deze methodes en/of apparaatjes wel eens gebruikt zouden kunnen hebben of gebruikt hebben, je kunt ze namelijk gebruiken om te zien wanneer je kans hebt om zwanger te worden, zowel als juist niet zwanger worden. Ik ben erin geïnteresseerd of die apparaatjes en methodes goed werken en of ze geholpen hebben. Als zo'n apparaat je vruchtbare dagen correct vaststeld, stelt hij ook je onvruchtbare dagen correct vast. En ik wil over een jaar of 4 wel zwanger worden, zoiets zou me daar dan ook weer bij kunnen helpen.
btw ik heb ook gelezen dat je, door het op een bepaalde dag te proberen, je meer kans zou hebben op een meisje of juist op een jongen. Ervaring iemand?
pi_29890438
Ik weet dat phileine goede ervaringen heeft gehad met persona. Zelf heb ik hem ook, maar nog nooit gebruikt. Onregelmatig/niet ongesteld...Dus dan heeft het geen zin. Je 'moet' een regelmatige cyclus hebben omdat anders de uitslagen niet betrouwbaar kunnen zijn ofzo.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:09:01 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29890446
juist een meisje of jongen op een bepaald edga is klinklare onzin bij mijn weten.. dat het een jongetje of een meisje wordt hangt af van de zaadcel en welk zaadje het wordt is een survival of the fittest..

dan nog heb je denk ik meer aan LIF om het daar te zoeken zijn verscheidene topics over anticonceptie en ervaringen en is er geen topic over de persona zou je dat zelf kunnen maken.. maar goed mijn idee misschien dat de mods daar beter over kunnen beslissen
pi_29891029
*breekt even in*

Is er in SEX niet een heel topic over anticonceptie?? Of was dat in LIF.....

*breekt voorzichtig weer uit...*
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:27:06 #65
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_29891041
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar deze verhalen..De persona heeft ook geen nut bij mij vanwege een onregelmatige cyclus die ook nog eens vaak langer dan 35 dagen duurt.Maar ik zit er wel aan te denken om de ovulatietesten van clear blue eens uit te gaan proberen,al is dit een dure aangelegenheid.

Ik heb er ook wel eens overgelezen over het jongens/meisje voorkeur...dit blijkt te kunnen omdat het 'meisjeszaadje' langer zou overleven als het 'jongenszaadje'.Met name ruim voor je eisprong klussen zou dit moeten kunnen.Ik zelf geloof daar niet zo in...maar wie weet zit er ergens een kern van waarheid in.

groetjes suzanne
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:30:29 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29891154
Er zijn idd topics over anticonceptie en flutterbye heeft zelf een topic geopend over deze 'hormoonloze' manier van anti-conceptie: Persona, Mini Sophia, NFP en andere vormen (anti)conceptie
Dus mss kunnen reacties op haar vraag mss in dat topic.

Ik snap idd wel waarom ze de vraag hier stelt, want veel van deze methodes worden voor beide dingen gebruikt, anti-conceptie en vruchtbaarheidsbepaling tbv zwanger worden.
pi_29891179
er zijn flink wat topics over anticonceptie en ik heb nu ook zelf een topic gestart over dit specifieke onderwerp, maar ik heb altijd het idee dat je dan minder (of niet de juiste) mensen bereikt. Ik dacht gewoon - de mensen die ervaring hebben met dit soort dingen zijn juist mensen die proberen zwanger te worden. Toch?
In elk geval bedankt voor de reacties!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:34:24 #68
94046 PM-girl
pi_29894795
Jis, hoe is het?

En Spekkie, hoe voel je je nu?

Hier alles ok, het kvk is begonnen en moet zeggen dat de motivatie hoog ligt!
Of dit nu komt door het doel, of door het stoppen met de pil, dat week ik niet, maar ik sta er zelf van te kijken! (laatste kan eigenlijk niet omdat mijn lijf nog maar sinds zaterdagavond merkt dat het anders is dan anders.
*
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:36:25 #69
81992 Githa
pi_29894861
PM-girl succes

Jis Jaaaaaaaaaaa we hebben er een tweede streepje bij gefeliciteerd meid

Spekkie jemig wat balen naar zo'n lange wachttijd...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:01:31 #70
108648 cattie
lieve moeder
pi_29895591
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:34 schreef PM-girl het volgende:

Hier alles ok, het kvk is begonnen en moet zeggen dat de motivatie hoog ligt!
Of dit nu komt door het doel, of door het stoppen met de pil, dat week ik niet, maar ik sta er zelf van te kijken! (laatste kan eigenlijk niet omdat mijn lijf nog maar sinds zaterdagavond merkt dat het anders is dan anders.
Komt me wel bekend voor...
Van mijn man mag ik nooit meer hormonale anticonceptie gebruiken!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:04:22 #71
94046 PM-girl
pi_29895683
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:01 schreef cattie het volgende:

[..]

Komt me wel bekend voor...
Van mijn man mag ik nooit meer hormonale anticonceptie gebruiken!
*
pi_29895831
Jis gefeliciteerd!! echt super!

Nou hier schiet het klussen niet echt op. vandaag zou zo ongeveer mn eisprong moeten zijn, maar ik zit deze week in de nachtdienst en mn vriend is vanavond ook alweer weg. We zien elkaar bijna alleen maar met auto-overdracht en avondeten Misschien dat ie vanavond nog op tijd terug komt, voordat ik alweer naar mn werk moet
pi_29895957
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:34 schreef PM-girl het volgende:
Jis, hoe is het?
lief dat je het vraagt!
Soms slaat de twijfel toe.. is het wel echt? ( heb de testen ook steeds in de buurt liggen en kijk er steeds op ) maar dan zitten m'n borsten weer in de weg of hang ik boven de wc dus tja het is WEL echt...
21 september naar de verloskundige

(hm 't is misschien toch een beter idee om te verhuizen naar Z&G )

Spek hoe voel jij je nu inderdaad??
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:02:30 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29897413
Jahaaaaa we hebben een tweede streepje

Jis gefeliciteerd!!!!!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:21:48 #75
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29900167
Jis gefeliciteerd
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:55:38 #76
94046 PM-girl
pi_29906339
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:13 schreef Jis het volgende:

[..]

lief dat je het vraagt!
Soms slaat de twijfel toe.. is het wel echt? ( heb de testen ook steeds in de buurt liggen en kijk er steeds op ) maar dan zitten m'n borsten weer in de weg of hang ik boven de wc dus tja het is WEL echt...
21 september naar de verloskundige

(hm 't is misschien toch een beter idee om te verhuizen naar Z&G )
Hoe lang heb jij moeten klussen tot deze keer?
Geniet ervan!
*
  woensdag 24 augustus 2005 @ 03:33:49 #77
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_29910324
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 14:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
he jammer spekkie , je maakte het dit keer wel erg spannend

van harte Jil
Hee leuk dat je meepost joe
Ga ik misschien ook maar wat vaker doen..
Niet dat er al spannende dingen zijn van mij maar je weet maar nooit toch
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_29912689
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 03:33 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Hee leuk dat je meepost joe
Ga ik misschien ook maar wat vaker doen..
Niet dat er al spannende dingen zijn van mij maar je weet maar nooit toch
we praten je gewoon zwanger (als dat is zou kunnen ) , dan hadden we hoop zwangeren op fok
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:48:25 #79
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_29928788
Hoi dames

minoes hoe zit het daar bij je ik heel hard voor je

voor al de andere dames een paar toi toi toi's en

groetjes

lunastar
pi_29939226
Hoi,dames net terug van vakantie,de 22e ongi geworden.nieuwe nod=16 sept.
Tot zover even,
Groetjes,Minoes

oeps......vergeet ik meteen wat.....

Jis,van harte met je zwangerschap.

En de nieuwe dames,welkom.
pi_29947398
Jis, nu weet ik niet of ik jou al gefeliciteerd heb
Bij deze dus: van harte proficiat met het tweede streepje
pi_29947838
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:55 schreef PM-girl het volgende:

Hoe lang heb jij moeten klussen tot deze keer?
Geniet ervan!
Uhm eind maart de miskraam gehad (errug leuk op "Goede Vrijdag" het vruchtje verloren...), toen gewacht tot alles 'weer op gang kwam'; was een maand na het stoppen met vloeien, dus zeg maar 4 maanden ofzo? Weet niet precies hoe je het uit wil rekenen... Hm ben zeg maar 3 keer ongesteld geweest na de miskraam, da's misschien duidelijker

Meiden, allemaal bedankt voor de felicitaties... het wordt steeds 'echter' hoewel de zenuwen blijven

Ondertussen ik voor iedereen verder...
Minoes nee he... leef met je mee!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:09:45 #83
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_29951553
verdoeme minoes... stomme duivels... diike knuf

Dames die hun nod in september hebben jullie zullen het moeten doen... zorg voor 2de streepjes

groetjes

lunastar
pi_29957582
jis gefeliciteerd

*ticootje moet nog even wachten op de kvk-dagen...... wat duurt dat lang zeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_29971366
Hier nog steeds nix te zien!! Hier hebben we besloten dat we niet gaan testen!! Als ik maandag over een week nog niet ongi ben dan gaan we erover nadenken
Liefde
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:42:54 #86
114177 Diaan73
pi_29972534
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:18 schreef MeNicole het volgende:
Hier nog steeds nix te zien!! Hier hebben we besloten dat we niet gaan testen!! Als ik maandag over een week nog niet ongi ben dan gaan we erover nadenken
Hmmm hopelijk is het positief voor jullie. Ik heb het ook na mijn miskraam gehad, dat ik niet ongi werd. Na 2 maand naar de huisarts voor medicijnen die ongi opwekken en ik moest van hem eerst testen.... en toen bleek ik zwanger te zijn. 4 weken later naar gyn en was ik al 12 weken zwanger... meteen naar miskraam dus weer zwanger te zijn. Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.... keep on
Make love, not war ☮
pi_29972991
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:42 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmmm hopelijk is het positief voor jullie. Ik heb het ook na mijn miskraam gehad, dat ik niet ongi werd. Na 2 maand naar de huisarts voor medicijnen die ongi opwekken en ik moest van hem eerst testen.... en toen bleek ik zwanger te zijn. 4 weken later naar gyn en was ik al 12 weken zwanger... meteen naar miskraam dus weer zwanger te zijn. Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is.... keep on
Nee weet wel zeker dat ik niet zwanger ben!! Heb helemaal nergens last van enzo!! De vorige keer stonden mijn tieten op knappen en was ik moe en niet lekker enzo. Daar heb ik nu helemaal geen last van dus..... Maar in de folder van de VK stond dat het 6 tot 8 weken ongeveer kon duren dus daarom wacht ik geduldig af
Liefde
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:43:51 #88
114177 Diaan73
pi_29975221
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:55 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee weet wel zeker dat ik niet zwanger ben!! Heb helemaal nergens last van enzo!! De vorige keer stonden mijn tieten op knappen en was ik moe en niet lekker enzo. Daar heb ik nu helemaal geen last van dus..... Maar in de folder van de VK stond dat het 6 tot 8 weken ongeveer kon duren dus daarom wacht ik geduldig af
Hmm ik was er toen ook van overtuigd dat ik niet zwanger was.... maar ik wil je ook geen valse hoop geven en vind het heel verstandig van je dat het gewoon even geduldig afwacht.

Ben er vanaf morgen een weekje niet, lekker op vakantie... iedereen hier heel veel succes en keep on hoping... enne ik lees na mn vakantie wel bij..
Make love, not war ☮
pi_29988551
Ha, mijn nichtje was in het begin ook bang dat ze niet echt zwanger was, omdat ze nergens last van had. Nu is ze 4 maanden en begint de misselijkheid. En het schijnt veel heftiger te zijn als je dat in het 2de trimester meemaakt...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:11:53 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29988623
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:09 schreef flutterbye het volgende:
Ha, mijn nichtje was in het begin ook bang dat ze niet echt zwanger was, omdat ze nergens last van had. Nu is ze 4 maanden en begint de misselijkheid. En het schijnt veel heftiger te zijn als je dat in het 2de trimester meemaakt...
verschilt per persoon.. hoe iemand er op reageert.. sterkte met je nichtje
pi_30029008
OKe ff een update hierzo!! Wij hebben toch stiekem ff getest omdat ik rare verhalen hoorde over toch zwanger zijn enzo... En ik dacht als die test aangeeft dat ik niet zwanger ben dan word ik vandaag wel ongi!!
Maar nu geeft de test een heel dun streepje aan en ben ik dus nog nix opgeschoten
En ik weet ook een dun streepje is een positieve tes maar daar geloof ik niet zo in
Dus nu is het maar weer gewoon afwachten...........
Liefde
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:43:59 #92
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_30030162
Hoi MeNicole ik heb toch een klein vraagje... want zie dat nergens staan, wanneer is je NOD eigenlijk??

Ik duim voor je dat het toch een posi streepje is

groetjes

lunastar
pi_30030408
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:43 schreef lunastar het volgende:
Hoi MeNicole ik heb toch een klein vraagje... want zie dat nergens staan, wanneer is je NOD eigenlijk??

Ik duim voor je dat het toch een posi streepje is

groetjes

lunastar
Nee ik sta ook niet in het lijstje!! Heb vorige maand een miskraam gehad en doe eigenlijk officieel nog niet mee voor een tweede streepje! We willen wel heel graag maar zit eigenlijk ook te wachten tot mijn menstuatie weer op gang komt
Liefde
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:47:36 #94
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_30031813
Ik hoop voor je dat het alweer raak is Nicole...

Maar wat ik me afvraag kan het niet van de miskraam nog zijn? Dat je hormoonhuishouding nog niet helemaal goed is enzo

Spekkie..hoe is het daar?? Ben je nog naar de dok geweest??

Mijn diabetesverpleegkundige wil graag een bloedonderzoek voor mijn hormonen...omdat ik zo behoorlijk veel ben aangekomen Hopelijk is mijn internist het er mee eens..want wil dat wel eens weten hoe het met mijn hormonen is...omdat alles elke keer weer een verassing is wanneer ik ongi word enzo....Baat het niet dan schaad het ook niet

Groetjes Suzanne
pi_30032201
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 16:47 schreef Suzziieee het volgende:
Ik hoop voor je dat het alweer raak is Nicole...

Maar wat ik me afvraag kan het niet van de miskraam nog zijn? Dat je hormoonhuishouding nog niet helemaal goed is enzo
Nee dat had ik na de miskraam al nagevraagt bij de vlos!! Bleh dit is echt zo vervelend he
Liefde
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:50:17 #96
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_30033732
ah oke.... ik hoop dat het raak is... en denk ook niet dat het nog van mk is.. want ik weet bij mijn mk heb ik week later opnieuw test gedaan omdat ik eigenlijk niet wou geloven dat het gedaan was en toen was die test zo negatief als het kon zijn..

MeNicole ik voor je
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:07:46 #97
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_30034275
ah!!..weer wat geleerd dus

Nou Nicole...dat ziet er dan wel weer goed uit
Jullie beschikken wel over supereitjes en superzaad dan
pi_30035900
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:02 schreef MeNicole het volgende:
OKe ff een update hierzo!! Wij hebben toch stiekem ff getest omdat ik rare verhalen hoorde over toch zwanger zijn enzo... En ik dacht als die test aangeeft dat ik niet zwanger ben dan word ik vandaag wel ongi!!
Maar nu geeft de test een heel dun streepje aan en ben ik dus nog nix opgeschoten
En ik weet ook een dun streepje is een positieve tes maar daar geloof ik niet zo in
Dus nu is het maar weer gewoon afwachten...........
MeNicole het kan echt dat je nu al weer zwanger bent! Ik had het ook, zat te wachten op mijn menstruatie en die kwam maar niet, toch maar getest en ik was idd zwanger! Ik duim voor jullie!!!
pi_30036166
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 19:17 schreef Anitra het volgende:

[..]

MeNicole het kan echt dat je nu al weer zwanger bent! Ik had het ook, zat te wachten op mijn menstruatie en die kwam maar niet, toch maar getest en ik was idd zwanger! Ik duim voor jullie!!!
Maar voelde jij je wel zwanger? Ik voel me namelijk gewoon! Nergens last van enzo. Nu hoorde ik gister op een verjaardag dat dat wel vaker is na een miskraam maar toch! Ik ben echt aan het vergelijken met de eerste zwangerschap
Liefde
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:57:42 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_30036996
meisje toch ik zou maandag de huisarts bellen dan kunnen ze ene bloedtest doen...
en vergelijk niet je eerste zwangerschap met hoe je je zou moeten voelen.. kan nl heel anders zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')