Wake Up!!! , The Doors zonder orgel alsjeblieft zegquote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha leuk, the Doors. Als hun nummers nou half zo lang waren en ze dat kutorgeltje er niet bij zouden hebben dan zou ik hun grootste fan zijn.
Een beetje hetzelfde en een beetje anders.quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:21 schreef Beathoven het volgende:
Is Wovenhand nog een beetje zoals 16 Horsepower?
Ik vind Jimi Hendrix wel leuk als hij zijn smoel maar houdt, mag dat ook? Oh, en dat pestpokkeorgeltje van de Doors moet dood direct na de poetische pretenties van Morrisonquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:33 schreef SanyaN het volgende:
[..]
Wake Up!!! , The Doors zonder orgel alsjeblieft zegDat is net zoiets als dat je zegt van ik vind Jimi Hendrix ook wel leuk maar dan wel zonder gitaar!
ben je nou helemaal belatafeld! The doors zonder orgel![]()
![]()
Dan ben ik weer benieuwd naar dat beetje andersquote:Op maandag 29 augustus 2005 21:27 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde en een beetje anders.
* MuadDib genoot zo'n anderhalve week geleden in Paradiso
quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:33 schreef SanyaN het volgende:
[..]
Wake Up!!! , The Doors zonder orgel alsjeblieft zegDat is net zoiets als dat je zegt van ik vind Jimi Hendrix ook wel leuk maar dan wel zonder gitaar!
ben je nou helemaal belatafeld! The doors zonder orgel![]()
![]()
Wat little phony zegt....quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vind Jimi Hendrix wel leuk als hij zijn smoel maar houdt, mag dat ook? Oh, en dat pestpokkeorgeltje van de Doors moet dood direct na de poetische pretenties van Morrison.
Ik heb horen zeggen dat er op Lowlands een 90s avond was .. dus je hebt gelijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:05 schreef Zanderrr het volgende:
Hoppa, tijd voor de jaren 90-revival. Kunnen de houthakkersbloezen alweer uit de mottenballen?
Dat was meer een happy hardcore en van die foute euro-house (of hoe dat ook mag heten) avond. Lang leve de aussies en pillen revivalquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb horen zeggen dat er op Lowlands een 90s avond was .. dus je hebt gelijk
De laatste keer dat ik in Nijmegen was, zijn we ook in een kroeg beland waar ze alleen maar jaren '80 muziek draaiden. Toen kwamen we van het concert dat David Bowie gaf in het Goffert-park, met Kim Wilde in het voorprogramma.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:43 schreef thaleia het volgende:
Ik dacht dat die in de Randstad zo langzamerhand voorbij was, en dat wij alleen nog voortdurend hier die 80's wave parties hebben omdat Nijmegen altijd achterloopt
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:10 schreef Seborik het volgende:
Af en toe is hier een seventies-party waar ze AC/DC hits uit de jaren negentig draaien.
beter van nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:36 schreef Zanderrr het volgende:
Ik wil mijn ongezouten mening over Joy Division hier ook weleens geven..
Daar ben ik een beetje bang voor, een verhalen over 'ouwe koeien' tijdschrift ...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:02 schreef menjo het volgende:
Kan interessant worden, maar ook een soort babyboomers blad met om het nummer een uitgebreid Dylan artikel...
quote:The Clash to reform and tour?
Nearly 23 years since the release of the original group's swan song, Combat Rock, and a scant two years since the death of figurehead Joe Strummer, The Clash are reforming for another go at world domination. When guitarist Mick Jones walked away in late 1982, he knew it wasn't forever.
" I was talking to Paul just the other day, and we were saying how The Clash really defined us as people, not to just the world, but to ourselves as well. I thought we had proven all we had to prove, but when you look at how Joe really kept pushing that rock up the hill, it was really naïve for us to think we could ever stop."
Unofficially dubbed the Lightning Strikes (Not Once But Twice) Tour, The Clash will reform with Rancid front man Tim Armstrong for a series of dates through the United States, Canada, and concluding in the United Kingdom. No details as to when and where it will start, though Jones hinted, "I'd really like to visit New York City again."
Bay area punkers Rancid have been Clash fans for years, and have often seemed to embody the sound and spirit of The Clash. Armstrong's Hellcat label has included Strummer's Mescaleros on many of its budget priced compilations, though Armstrong is reticent to dub Rancid a "Clash tribute".
" There was one historical period when the Clash happened," quipped Armstrong, "and another where Green Day, Rancid, and the Offspring happened. And the people who think we're just copying the old stuff are the guys driving fuckin' BMWs with anarchy stickers on the bumpers."
Armstrong admits, though, that it is a "deep honor" to front the reformed Clash, and pledges to sport Strummer's classic mohawk when the tour gets underway.
"These are the songs I grew up with, and I plan to be as faithful to the spirit of my friend Joe as I can. I think Clash fans will be surprised. We rehearsed "London Calling" the other day, and it was f**cking amazing."
While no details have been released, Mick Jones believes the tour should commence sometime around Christmas 2005, wrapping up in the U.K. by next Spring. No comment was made about any future recording. "We'll cross that bridge when we come to it", Jones cryptically advised.
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:07 schreef Z het volgende:
[..]
Daar ben ik een beetje bang voor, een verhalen over 'ouwe koeien' tijdschrift ...
Hier staat wat meer over de richting.quote:AMSTERDAM - Uitgeverij Nieuw Amsterdam, dat al Hollands Maandblad en Hard Gras uitgeeft en binnenkort ook Propria Cures, komt met een vierde tijdschrifttitel, een nieuwe: WAHWAH, literair tijdschrift over popmuziek.
Aan het eind van de vorige eeuw was er toch al zo'n tijdschrift? Payola, van uitgeverij Bert Bakker. En dat is toch heel snel ter ziele gegaan? ''Ja,'' zegt redacteur Jasper Henderson van Nieuw Amsterdam en WAHWAH, ''maar dat wil niet zeggen dat het een verkeerd idee is. Het was een prachtig tijdschrift, maar er werd weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Als ze een nieuw nummer uitbrachten, kwam je er alleen bij toeval achter. Toen ik van het plan van Jan Kuitenbrouwer en Thomas Verbogt voor dit tijdschrift hoorde, vond ik het fantastisch. Ook Derk Sauer was enthousiast.'' Sauer, de eigenaar van de uitgeverij, is een verklaard liefhebber van popmuziek.
Het nieuwe blad moet niet alleen gaan over de favoriete bands van de veertigers en vijftigers die in Payola schreven, maar ook een jongere generatie aanspreken. Dus niet alleen Dylan, The Beatles, Neil Young en Springsteen. Kuitenbrouwer en Verbogt zijn dan wel in de vijftig, maar Henderson en de vierde redacteur Peter Buwalda zijn dertigers. Henderson: ''Ook de nieuwe vormen van muziek moeten aan bod komen. Waarom is Tiësto zo'n fenomeen? Dat is fascinerend. Ik zou ook het definitieve verhaal over Bløf willen lezen; daar is dan twintig bladzijden ruimte voor. En ik zou aandacht willen voor de nieuwe bands waar het label Excelsior steeds weer mee komt.''
Thomas Verbogt, die ook in Payola schreef, heeft eerst met Kuitenbrouwer gebrainstormd over de vraag of je een blad met zo'n onderwerp jaren kunt volhouden. Verbogt: ''Er zijn zoveel thema's! Het is een mer à boire. Journalistieke stukken, reportages, literaire verhalen en poëzie. En niet alleen over de rock van vroeger en nu - ook de Nederlandse - maar ook over jazz of chansons. Ik bedoel, als je over De Dijk schrijft, kom je ook uit bij Brel. Maar zo'n blad moet de kans krijgen om te groeien. En die krijgen we. Ik zie het zonnig in.''
Het eerste nummer van het kwartaalblad WAHWAH komt februari volgend jaar uit.
als je zit te wachten op 20 pagina's over blofquote:Op donderdag 1 september 2005 11:16 schreef Z het volgende:
Klinkt goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |