als je dat vindt.. tja...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:39 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Het grootkapitaal rules the world.
Eerste week septemberquote:
Wat weer in handen is van de zionisten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:39 schreef JanMichiel het volgende:
Het grootkapitaal rules the world.
Waarom alleen de Christenen en Joden, waarom niet gewoon IEDEREENquote:Benedict warns of anti-Semitism
Pope visits synagogue of Germany's oldest Jewish community
(CNN) -- Pope Benedict XVI, visiting a synagogue in Germany, has warned of a rising wave of anti-Semitism.
"Today, sadly, we are witnessing the rise of new signs of anti-Semitism and various forms of a general hostility toward foreigners," the pope told members of Germany's oldest Jewish community Friday.
In his remarks at Roonstrasse Synagogue, Benedict said he would seek to foster relations with the Jewish world, continuing strides made by his predecessor Pope John Paul II.
Benedict, a German native who is on a four-day visit to Cologne, is the second pope to visit a synagogue. In 1986, John Paul visited Rome's main synagogue.
At the synagogue, Benedict stopped to pray before a memorial to the Holocaust, in which six million Jews were killed by the Nazi German regime before and during World War II.
Benedict said the killings were spurred by a "crazy, insane racial ideology which set out for the systematic destruction of European Jewry, including Jews from Cologne in "what is now know as the Shoah."
The "terrible events," he said, must be remembered on what is now the 60th anniversary of the liberation of the Nazi concentration camps, the gas chambers and the crematoriums, in an era when such hatred is visible.
He said people "must without fail and without ceasing awaken our conscience."
The visit to Germany by Benedict, 78, has added significance because of his own experiences growing up in the country.
He was enrolled in the Hitler Youth and, at 18, was drafted into the German army. He underwent basic training, then risked execution by deserting and returning home a few days before the war ended.
On Friday, the pope told congregants that he feels "totally at home" in Cologne, and stressed the common roots and spiritual inheritance of Jews and Christians.
There have been periods of good relations between Jews and Christians in Germany, although the ties have been "complex and often painful," he said.
He said the Catholic Church stands for the values of tolerance, respect, and peace and Jews and Christians should work together to defend, promote and uphold human rights.
As for relations between Jews and Christians, "we have to do a lot more and we have to know each other a lot better and a lot more deeply," he said, adding there needs to be a "trusting dialogue" between Judaism and Christendom.
Differences that separate the religions must be mutually respected, he said.
Benedict received a standing ovation after his remarks.
www.cnn.com
"He said the Catholic Church stands for the values of tolerance, respect, and peace and Jews and Christians should work together to defend, promote and uphold human rights."
Dat stukje heeft CNN eruit geëdit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:45 schreef Tuana het volgende:
Waarom alleen de Christenen en Joden, waarom niet gewoon IEDEREEN
Waarom ben je deze mening aangedaan Harry. Het is op geen enkele manier logisch te staven dat UMTS schadelijk is.quote:
Je mag best trots zijn, dat moet je niet achter houden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Geen heerlijkheid zonder een JanMichiel.
jawel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:49 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Waarom ben je deze mening aangedaan Harry. Het is op geen enkele manier logisch te staven dat UMTS schadelijk is.
wat heb jij met JanMiegiel..?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Doe eens een poging het ons duidelijk te maken.
if one gives a rat's ass...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:10 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Aapjes aller landen, jullie kunnen mijn nickname toch wel goed spellen?
ken je prince nog en daarna 'the symbol' ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:21 schreef JanMichiel het volgende:
Wat betekent Tafkahs eigenlijk?
Clementie, daar zijn de joodse nederzetters ook zo voorquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:23 schreef MrX1982 het volgende:
Yvonne is jarig
Alle mensen die gebanned zijn worden ge-unbanned
Nee, ik ben twintig jaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:24 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ken je prince nog en daarna 'the symbol' ?
Monidique weet het wel..quote:
Dat krijgen ze ook in de vorm van een oprotpremiequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:25 schreef Tafkahs het volgende:
Clementie, daar zijn de joodse nederzetters ook zo voor
verdeel en heers he.. alleen de eersten kregen dat..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat krijgen ze ook in de vorm van een oprotpremie![]()
hehequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:29 schreef MrX1982 het volgende:
The Artist Formerly Know As Harry Sack
Dat betekent je nickname dus. Ik vroeg het me ook al af
Die doen het voor de eer en 15 minutes of famequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:30 schreef Tafkahs het volgende:
verdeel en heers he.. alleen de eersten kregen dat..![]()
De rest was te stupid of dacht wel een kansje te maken![]()
Niets nieuws onder de zon, je ziet zo op de foto in de Volkskrant wie de dumbass is ..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die doen het voor de eer en 15 minutes of fame
Het blijft apart volk die streng religieuzen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:35 schreef Tafkahs het volgende:
Niets nieuws onder de zon, je ziet zo op de foto in de Volkskrant wie de dumbass is ..![]()
Als ik een stuk land op, laten we zeggen Madagascar, zou krijgen, dat kost me zo'n 10 mille per HA, zou je dan niet op je hoede zijn voor stamoorlogen, giflozingen, e.d.![]()
Ja, als je de Góden wilt vergelijken, dan moet je de Goden definiëren. Niets valt niet te vergelijken met Onbekend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hoeft God niet als persoon/ding of wat dan ook te definiëren om te concluderen dat er verschillen in de tekst te vinden zijn.
Dat staat volkomen los van de "persoon" God of Allah. Of moet je eerst een persoonlijkheid definiëren om dat verschil te zien?
Dat denk ik ook, het zal wel net zo vanzelfsprekend zijn als dat er een albert heijn in de buurt zit ofzoquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het blijft apart volk die streng religieuzen.
Ik denk dat ze niet zoveel nadenken, deden ze dat maar dan waren ze wel vatbaar voor argumenten.
M'n achterburen hebben ook vrij weinig problemen met het laten verslonzen van de tokoquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nog nooit gezien. Ze laten wel het vuilnis staan tot de maden Oorlog en Vrede kunnen schrijven,.
sailen ZIJ ook ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
M'n achterburen hebben ook vrij weinig problemen met het laten verslonzen van de toko.
Ik hebme vanavond geschorenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:28 schreef Monidique het volgende:
Ik heb me zaterdagochtend geschoren, heb ik dat al verteld?
Helaas voor die religieuzen is het leger wel vatbaar voor argumenten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:46 schreef Tafkahs het volgende:
Dat denk ik ook, het zal wel net zo vanzelfsprekend zijn als dat er een albert heijn in de buurt zit ofzo
Ze hebben wel een groot zwembad in de tuin. En ze kunnen goed veel herrie maken.quote:
Lastig om God te definiëren. Is het een persoon, een gevoel of een ding. Of iets abstracts wat niet te definiëren valt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:45 schreef Monidique het volgende:
Ja, als je de Góden wilt vergelijken, dan moet je de Goden definiëren. Niets valt niet te vergelijken met Onbekend.
Dan is het ook lastig om ze te vergelijken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lastig om God te definiëren. Is het een persoon, een gevoel of een ding. Of iets abstracts wat niet te definiëren valt.
wel blijven plakken he..quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Helaas voor die religieuzen is het leger wel vatbaar voor argumenten.
shalom alechem![]()
Bij deze.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:01 schreef du_ke het volgende:
Mijn bier smaakt nog wel erg ok. Denk dat ik er zo nog eentje neem.
De mijne is leeg en m'n baas wil graag dat ik over 4.45 uur aanwezig benquote:
Oei dat is wel achterlijk vroegquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 01:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mijne is leeg en m'n baas wil graag dat ik over 4.45 uur aanwezig ben![]()
quote:Meerderheid Kamerleden noemt zich religieus
DEN HAAG/APELDOORN - Een meerderheid (58 procent) van de leden van de Tweede Kamer noemt zichzelf religieus. Dat blijkt uit een enquête van het Reformatorisch Dagblad die door 110 van de 150 Kamerleden werd ingevuld.
Uit het onderzoek komt naar voren dat twee op de drie Kamerleden vinden dat godsdienst in de laatste jaren aan maatschappelijke betekenis heeft gewonnen. Ongeveer een op de acht gaat minstens een keer per week naar kerk of moskee. Iets meer dan de helft van de volksvertegenwoordigers is lid van een kerk of religieuze gemeenschap.
Ruim eenderde van de Kamerleden gelooft in een leven na de dood. Een even groot deel sluit het bestaan van een hiernamaals niet uit. Een kleine meerderheid (53 procent) vindt dat zijn of haar collega's te weinig van religie afweten. Dat is vooral een klacht bij de christelijke fracties CDA, christenunie en SGP.
PvdA
De PvdA komt als de meest ongelovige partij uit het onderzoek naar voren: 54 procent van de fractieleden gelooft niet in een leven na de dood, 73 procent bezoekt (vrijwel) nooit een kerkdienst. Twee PvdA'ers denken negatief over religie, ze noemen het "onderdrukkend" en "onzin".
Van vrijwel alle fracties bleek een ruime meerderheid bereid de vragenlijst in te vullen. De resultaten zijn gewogen naar de grootte van de partijen.
Wat een politiek standpunt.quote:Een even groot deel sluit het bestaan van een hiernamaals niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |