abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29812503
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:33 schreef i-spy24 het volgende:
Had die 11: 14 film al in januari gezien en beoordeeld. Ik vond er dus h-e-l-emaal niks aan
Ik lag op de raarste momenten helemaal in een deuk.
Toen die agent de kofferbak wou openen. Toen die gozer de bevroren pik in die koelbox probeerde te pakken.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_29812787
Ja, die scene ken ik maar als je een beetje thuis bent in films dat weet je dat die scene een beetje afgekeken is van de film Psycho. (originele en later in de kleuren-versie)
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:46:22 #53
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29812821
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef i-spy24 het volgende:
Ja, die scene ken ik maar als je een beetje thuis bent in films dat weet je dat die scene een beetje afgekeken is van de film Psycho. (originele en later in de kleuren-versie)
Een scène in Psycho waar een rechercheur een bevroren pik uit een koelkast pakt? . Die heb ik dan toch net gemist. Gekke knul was die Hitchcock toch. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:47:44 #54
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29812866
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:46 schreef Sai het volgende:

[..]

Een scène in Psycho waar een rechercheur een bevroren pik uit een koelkast pakt? . Die heb ik dan toch net gemist. Gekke knul was die Hitchcock toch. .
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_29812886
nee bijdehand... ik zeg toch en beetje afgekeken want het was een andere ledemaat(hand) die uit een koeling werd gepakt terwijl hij dacht iets frist te kunnen pakken..
pi_29815524
Shi Mian Mai Fu (House of Flying Daggers)

Het verhaal speelt zich af in het China van de 9de eeuw. De twee soldaten Jin (Takeshi Kaneshiro) en Leo (Andy Lau) krijgen de opdracht om de leider van het “House of Flying Daggers”, een revolutionaire groepering, op te sporen. Leo denkt dat Mei (Zhang Ziyi) , een mooie blinde danseres, de dochter van deze leider is. Om haar vertrouwen te winnen gaat Jin undercover. Hij doet zich voor als een sympathisant voor hun zaak. Samen vertrekken ze naar het hoofdkwartier van het “House of Flying Daggers”. Wat echter niemand kon voorzien is dat Mei en Jin onderweg verliefd op elkaar worden. Wanneer Jin dan om Mei te beschermen zijn eigen soldaten moet vermoorden en Mei wordt opgedragen Jin te vermoorden, staan ze door hun verdeelde loyaliteiten voor een zwaar dilemma.

Erg zwak verhaal maar dat is iets wat waar we gewend aan zijn als het om Aziatische vechtfilms gaat.
Maar de prachtige stilistische beelden leiden je door de film waar je spontaan van zal gaan kwijlen.
Al met al een degelijke film.

IMDB-cijfer: 7.6
Mijn cijfer: 6.8
pi_29815817
Elephant

Elephant laat je een 'gewone' schooldag op een Amerikaanse high school zien. Deze dag is gevuld met schoolwerk, football, roddelen en gezelligheid. Voor elke student die we ontmoeten, is de high school een andere ervaring: stimulerend, leuk, traumatisch, eenzaam en hard. Stimulerend en leuk omdat ze hun vrienden weer ontmoeten en traumatisch en hard omdat de jongeren gevolgd worden in de uren voor een dramatisch bloedbad.

Hele aparte film. Je volgt dus op het eerste gezicht een doodnormale schooldag op een Amerikaanse highschool. De camera is voortdurend in beweging en volgt op een vloeiende manier verschillende personen en zodra de film vordert wordt je door verschillende perspectieven geleid.
Er wordt niet verklaard wat de daders heeft gemotiveerd om zo'n daad te plegen maar geeft wel een realistische weergave van wat er wellicht gebeurd zou kunnen zijn.
Maar ik ben gecharmeerd van de manier waarop Gus van Sant alles in beeld heeft gebracht.
Je moet wel geboeid zijn in het verhaal anders kun je deze film beter niet bekijken want deze film is niet een typische Hollywood film.

IMDB-cijfer: 7.3
Mijn cijfer: 7.4
pi_29816193
Gegen die Wand

"Weet je dat je een eind aan je leven kunt maken zonder zelfmoord te plegen" fluistert een arts in het oor van de 40 jaar oude Cahit. Cahit is herstellende van een zelfmoordpoging in een speciaal ziekenhuis, en hij weet precies wat de arts bedoelt. Zelfs nu hij ernaar verlangt om zijn woede met drugs en alcohol te verstompen. Sibel is een twintigjarige schone, en net zoals Cahit, ook Turks. Ook zij ligt in de kliniek omdat ze probeerde te ontsnappen aan de gevangenis die haar ouders om haar bouwden. Ze ziet enkel kans om aan haar ouders te ontsnappen door met Cahit te trouwen. Uiteindelijk stemt Cahit toe, omdat hij zich haar troosteloze lot aantrekt. Na hun ontslag uit het ziekenhuis betrekken ze samen een appartement en ontstaat er een bijzondere vriendschap tussen de twee.

Wederom een prachtige film, die het leven volgt van 2 Duitse Turken. Beide eigenlijk verstrengeld zitten in hun uitzichtloze leven. Het is een film die je bij de strot pakt en niet meer los laat. De film begint heftig. Het zakt vervolgens een beetje in waarna een heftige climax volgt. De lokatie verplaatst zich na een ernstig incident en wat volgt is een onmogelijk geworden liefdesaffaire.
Een van de beste 'foreign' films die ik in tijden heb gezien. Waar ik in het begin van Cahit walgde, begon ik mij meer met hem mee te leven. En zelfs medelijden op het einde.

IMDB-cijfer: 8.0
Mijn cijfer: 8.0
pi_29816406
La Stanza Del Figlio

Giovanni is een psycholoog die graag een stukje gaat joggen met zijn zoon Andrea. Hij geniet van zijn gezin en alles gaat zijn gangetje. Op een dag moet Giovanni op noodbezoek bij een patiënt. Andrea besluit in plaats van alleen te gaan joggen, te gaan duiken met vrienden. Als Giovanni weer terugkeert van zijn noodbezoek wacht er een onaangename verrassing.

Een realistische film die een maand het leven volgt van een doorsnee Italiaans gezin.
Het verhaal kon mij eerlijk gezegd niet echt boeien of raken.
Het kabbelt maar een beetje voort en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft de film al weinig structuur en lijkt het totaal nergens meer over te gaan.

IMDB-cijfer: 7.4
Mijn cijfer: 6.5
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:40:04 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29816490
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Het kabbelt maar een beetje voort en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft de film al weinig structuur en lijkt het totaal nergens meer over te gaan.
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29816531
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
SPOILER
. Het ging nergens over in het feit dat er alleen maar gejankt werd.
pi_29817470
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Elephant

Elephant laat je een 'gewone' schooldag op een Amerikaanse high school zien. Deze dag is gevuld met schoolwerk, football, roddelen en gezelligheid. Voor elke student die we ontmoeten, is de high school een andere ervaring: stimulerend, leuk, traumatisch, eenzaam en hard. Stimulerend en leuk omdat ze hun vrienden weer ontmoeten en traumatisch en hard omdat de jongeren gevolgd worden in de uren voor een dramatisch bloedbad.

Hele aparte film. Je volgt dus op het eerste gezicht een doodnormale schooldag op een Amerikaanse highschool. De camera is voortdurend in beweging en volgt op een vloeiende manier verschillende personen en zodra de film vordert wordt je door verschillende perspectieven geleid.
Er wordt niet verklaard wat de daders heeft gemotiveerd om zo'n daad te plegen maar geeft wel een realistische weergave van wat er wellicht gebeurd zou kunnen zijn.
Maar ik ben gecharmeerd van de manier waarop Gus van Sant alles in beeld heeft gebracht.
Je moet wel geboeid zijn in het verhaal anders kun je deze film beter niet bekijken want deze film is niet een typische Hollywood film.

IMDB-cijfer: 7.3
Mijn cijfer: 7.4
Mooie film dit... aan het begin vond ik het beetje langdradig maar het einde is echt schokkend( realistisch), jammer genoeg vrij kort..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29817494
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:16 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik vond Sunrise trouwens ook beter dan Sunset. Komt misschien omdat ik zelf twintiger ben.
Ik vond dat Before Sunrise een fantastische film was, maar ik wist al dat er een vervolg kwam en dat ze elkaar dus nog een keer zouden zien. Beetje jammer.

Daarom vond ik Before Sunset met name door het einde (en Nina Simone) een stuk intenser.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:20:01 #64
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29817665
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:41 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

. Het ging nergens over in het feit dat er alleen maar gejankt werd.
Maar waarom dan toch een 6,5?
Sheridana +1
pi_29818265
De Indringer

Belgische speelfilm over een man die op zoek is naar zijn verdwenen dochter. Hij komt op zijn zoektocht in een dorp terecht waar de bewoners wel erg gesloten zijn en er lijkt meer aan de hand te zijn. Dit gegeven zorgt voor erg sterk eerste uur met een goede spanningsopbouw. Ook heeft de film een strakke regie en goed acteerwerk. Helaas kunnen de regie en het acteerwerk niet voorkomen dat de film in het tweede uur wat ontspoort en en met name de climax was teleurstellend/geforceerd.
Toch een 6 vanwege het acteerwerk en het sterke eerste uur.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29819916
2010

Het vervolg op 2001: A Space Oddysey. De film maakt het één en het ander duidelijk wat er in 2010 gebeurde, maar laat genoeg in het midden om interessant te blijven. Hij mag nog niet in de schaduw staan van z'n voorganger, maar is zeker wel het kijken waard.
pi_29820634
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:20 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Maar waarom dan toch een 6,5?
Ik vond het niets aan. Maar cinemagrafisch gezien, is het gewoon een puike film. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het geen slechte film. Het sprak mij alleen niet aan.
pi_29828086
Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Snatch had ik al eens gezien, maar deze nog niet. Geweldig droge misdaadkomedie zoals die alleen in Engeland gemaakt kan worden.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:52:38 #69
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_29828692
Ik heb vanavond naar Boondock Saints zitten kijken, wat ik zeker een goede film vind.

En de net Die Hard op RTL 7
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:08:40 #70
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_29829092
Trauma
Gast (Colin Firth) denkt dat hij zijn vrouw heeft doodgemaakt door autoongeluk. Langzamerhand komt hij achter dingen hoe het werkelijk zit.
Mena Suvari heeft ook nog een rolletje.

5,5 / imdb 4.7

Kart Racer
Gozer is helemaal freaked van karten. Z'n vader bleek 20 jaar geleden the beste geweest te zijn. Na lang aandringen mag zoonlief meedoen met een wedstrijd. Maar eerst trainen. .. zn oude pa. doet het fftjes voor als het toch niet helemaal lukt.
Op zich wel een aardige film. Maar het is echt een kinderfilm. Wel grappig om een kart-wedstrijd te zien.

6 / imdb 5.9

More ants in the Pants
Dit is een zovééé'len malen erger als welk American Pie deel dan ook.
Gozer heeft een pik die tegen hem praat ..en alles uitmaakt wat er gebeurt. Daardoor beland hij constant in rare situaties.
Die toiletscene met de oma is toch wel te erg. Geef het toch lekker een voldoende het is toch zo veel erger en gênanter als A Pie's. Dat het weer leuk wordt. Je lacht je helemaal krom van banaalheid in deze film.

6,5 / 4.1 imdb.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_29829938
king arthur, the directors cut
toch stukjes gezien die ik in de bios niet heb gezien.
mooie ierse muziek van moya brennan!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:42:06 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29835756
Kozure Ôkami: Kowokashi udekashi tsukamatsuru (Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance) (1972)
Mij kan je altijd wakker maken voor een goede gave samurai hak en slash film. En dit is precies zo'n film. Er wordt genoeg in gehakt en geslasht en ook de nodige bloedfonteinen vliegen in de rondte. Verder ziet de film er ook nog gewoon goed uit. En ook de opbouw van het verhaal zit goed in elkaar. Als de rest van de serie dit niveau blijft houden, dan ga ik 6 leuke gave anderhalf uurtjes te gemoet komende tijd. Het enige echte minpunt uit de film waren de overdreven corny geluidseffecten, het leek wel of Lone Wolf met een lightsaber stond te zwaaien.
cijfer: 7.5
pi_29836278
Anatomy of a Murder vannacht (weer eens) gezien, tenminste de helft, en zo dadelijk de rest
Goed murdertrial verhaal, goede acteurs, een sfeervolle zw/w film

James Stewart en een jonge Ben Gazzara, die ogen... zucht en Lee Remick, mooie vrouw ook
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 21 augustus 2005 @ 13:03:20 #74
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_29836309
J-On The Grudge 2

Net gekeken. Nadat ik twee weken geleden The Grudge (US) en eergisteren The Ring gekeken heb.
Misschien dat daardoor de schikeffecten ietwat minder heftig over kwamen (dat "keeleffect" vond ik in The Grudge namelijk wel cool, nu raak je er een beetje aangewend).

Al met al vond ik 'm wel okay. Leuke dreigende sferen en lekker veel gegil.

J-On The Grudge (1) heb ik nog niet gezien; ik kwam 2 toevallig tegen bij de lokale dvd-boer.

IMDb: 6,3
Moi: 7,5
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:46:34 #75
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29839080
Vanmorgen gezien:
Terminator 3: Rise Of The Machines
Hij zei in t eerste deel al "I`ll be back" en daar heeft ie zich aan gehouden. Arnie is weer ouderwets goed op dreef in dit derde Terminator deel. Het verhaal is wederom goed, de actie heerlijk (net als Kristanna Loken ).
Niet veel over te zeggen verder, gewoon een stoere actie film. Hij red t alleen niet tegenover de vorige 2 delen.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Four Weddings And A Funeral
De eerste van een rij romkom`s uit de UK. En volgens veel mensen een van de beste. Maar daar ben ik t niet mee eens. Hugh Grant is stuntelig zoals altijd, Andie MacDowell is leuk en samen vormen ze ook wel een goed koppel. Maar t verhaal is te voorspelbaar. En dat zou helemaal niet erg zijn als er iets meer te lachen zou zijn. Jammer dat dat veel te weinig t geval is, waardoor de film IMO maar een beetje door kabbelt en je al bijna gapend aankomt bij t einde. Film is niet slecht, maar kan zich niet meten met Nothing Hill en al zeker niet met Love Actually.
Jammer...

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:44:59 #76
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29840501
Pee-Wee's Big Adventure (Tim Burton, 1985)
Regelmatig zit deze debuutfilm van Tim Burton tegen de irritatiegrens aan, maar nimmer wordt die grens overschreden. Pee Wee Herman is een absurd personage wat in de handen van de toen nog onervaren Tim Burton prima uit de verf komt. In de droomscenes en het huis van P.W. kan Burton zich uitleven met sets in zijn typerende stijl en het zijn dan ook deze momenten waarop de film het sterkst is. Het geheel is wellicht wat onevenwichtig, maar zeker leuk om eens te kijken. ***
pi_29842166
Ik heb pas gezien:

Gamle mænd i nye biler (Old Man in New Cars)

Het "vervolg" op:

I Kina spiser de hunde (In China they eat Dogs).

En ik vond ze beiden GEWELDIG. Zeker een aanrader.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:03:59 #78
52357 Lambiekje
pi_29844706
Grey Zone
Auschwitz, waar de joden zelf hielpen hun eigen mensen te verbranden en te vergassen.
Een van de Blokken komt in opstand en vernield de helft van de ovens.
Voor mezelf is het minder pakkend dan Schindlers List of The Pianist. Maar het zeker geen slechte film.

6.2 / imdb 7.2

Kramer vs Kramer (1979)
Vrouwlief Joanna (Meryl Streep) verlaat manlief Ted (Dustin Hoffman) en kind achterlatend. Ted is een hardwerkend man die niet zag hoe zn huwelijk er bij liep. Een op de andere moment moet ie op zijn kind passen. Er onstaat een hechte band. En dan na anderhalf jaar komt Joanna terug een eist haar kind, precies opdat moment gaat ook nog is niet goed met het werk.
Dustin en het jongetje spelen erg goed, naturel
Denk dat het wel trecht is dat deze film 5 oscars heeft gehad, oa voor beste film.

8.0 / imdb 7.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:19:29 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29845183
Napoleon Dynamite
Kijk, dit vind ik wel leuk. Die extreme nerds vind ik sowieso ook gewoon veel cooler dan die oneliner-spuiende actiehelden. En hoewel Napoleon zelf toch ook een vrij onsympathieke figuur is, ga je toch met hem en zijn posse meeleven. En het dansnummer op het einde is uiteraard een scene die zwaar "heerscht".

Aaltra
Twee buren maken ruzie, krijgen een ongeluk met een tractor en belanden beiden in een rolstoel. Wat volgt is een erg leuke Belgische rolstoelroadmovie, waarbij de twee besluiten naar Finland te trekken om de maker van de tractor aan te klagen. Onderweg gebeurt er uiteraard vanalles, vaak erg hilarisch (vooral omdat het zo droog wordt gebracht). Ander leuk detail is dat de twee verre van sympathiek zijn en dat dus ook niet geprobeerd wordt om op die manier de kaart medelijden te trekken. Tenslotte doet op 't einde Aki Kaurismaki nog even mee (als schepper van de tractor ). Fijn filmpje .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:39:34 #80
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_29845757

Hij is echt grappig vooral
SPOILER
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:58:09 #81
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29846266
The Tuxedo (Kevin Donovan, 2002): een komedie die begint met een hert dat in een rivier pist. Je moet ervan houden. Chan begint oud te worden en zijn geweldige choreografieën worden dan ook voor het grootste deel vervangen door verschrikkelijk niet-leuke komische aspecten. Af en toe schijnt zijn charme nog wel een beetje door de enorme laag poep die om deze film gewikkeld zit, maar echt veel wil het niet helpen. Tevens kunnen de borsten van Jennifer Love Hewitt niet acteren, wat eigenlijk wel een vereiste is voor haar rol. 4+.
Rabbit-Proof Fence (Philip Noyce, 2002): de VPRO-versie van Het Dappere Broodroostertje. Een goede jeugdfilm vindt de juiste mix tussen kinderlijke naïviteit en de harde werkelijkheid waar die tegenop botst, zodat het één het ander beïnvloedt. Dat lukt heel aardig in Rabbit-Proof Fence, maar het had allemaal wel net ietsjes gematigder gemogen. We hebben het moment waarop het trio ruzie krijgt, diepe shots van overvliegende vogels en natuurlijk het onvermijdelijke familie-wordt-uit-elkaar-gescheurd-gefilmd-met-schokkerige-hand-held-camera-en-bijbehorende-montage. Wel tof tijdsbeeld en schitterende landschappen, maar het blijft net iets teveel steken in een dit-ken-ik-al-gevoel. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 augustus 2005 @ 19:00:42 #82
862 Arcee
Look closer
pi_29846333
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:46 schreef Timo20 het volgende:
Vanmorgen gezien:
Terminator 3: Rise Of The Machines
Kristanna Loken
Wat was die extreem stoer in die film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:52:02 #83
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29852909
Dead Birds

Groepje mannen pleegt in 1800nogwat een bankoverval en komt terecht in een huis dat vervloekt blijkt te zijn. Da's even eng maar daarna is het vooral verwarrend, rommelig en saai.

5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:25:04 #84
52357 Lambiekje
pi_29853725
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:39 schreef dvdfreak het volgende:
[afbeelding]
Hij is echt grappig vooral
SPOILER
SPOILER
Deze film zit vol met machtige momenten ..
  Moderator zondag 21 augustus 2005 @ 22:33:16 #85
9859 crew  Karina
Woman
pi_29853930
Flight of the Phoenix
Best wel aardige avonturenfilm, verhaal had wel wat verrassender gekund. Leuk voor een zaterdagavond op de bank. Soort Lost maar dan in de woestijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_29855745
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Dead Birds

Groepje mannen pleegt in 1800nogwat een bankoverval en komt terecht in een huis dat vervloekt blijkt te zijn. Da's even eng maar daarna is het vooral verwarrend, rommelig en saai.

5
Exactly my words

pi_29856088
Fist of Legend ('Jing Wu Ying Xiong') met Jet Li.
Ondanks de bij vlagen lachwekkende, Amerikaanse nasynchronisatie (nadert het cliché soms behoorlijk goed wanneer een soort van wannabe Charlie Sheen de stem van General Fujita voor zijn rekening neemt), is dit echt een fantastische martial arts-film met briljante vechtscènes!

Binnenkort de DVD maar eens in huis halen. Helaas lijkt er geen originele versie met Engelse ondertiteling te zijn.
pi_29857217
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:57 schreef Bombie het volgende:
Fist of Legend ('Jing Wu Ying Xiong') met Jet Li.
Ondanks de bij vlagen lachwekkende, Amerikaanse nasynchronisatie (nadert het cliché soms behoorlijk goed wanneer een soort van wannabe Charlie Sheen de stem van General Fujita voor zijn rekening neemt), is dit echt een fantastische martial arts-film met briljante vechtscènes!

Binnenkort de DVD maar eens in huis halen. Helaas lijkt er geen originele versie met Engelse ondertiteling te zijn.
http://www.dvdunited.co.uk/proddetail.asp?prod=folritek&cat=3

toch?
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:25:56 #89
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29861173
quote:
En om het nog gekker te maken:

http://www.dvdpricecheck.(...)9feb41daa0d895457307

Tientallen winkels die een versie te koop hebben staan die jij zoekt
  FOK!fossiel maandag 22 augustus 2005 @ 11:07:06 #90
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_29861887
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:33 schreef Karina het volgende:
Flight of the Phoenix
Best wel aardige avonturenfilm, verhaal had wel wat verrassender gekund. Leuk voor een zaterdagavond op de bank. Soort Lost maar dan in de woestijn.
Gisteren ook gezien.

Flight of the Phoenix dus.

Wat een vre-se-lij-ke film. De film heeft het ene belachelijke moment na de andere, het verhaal is echt erg slecht. Het acteerwerk is echt bedroevend, de dialogen (die al niet verder komen dan drie zinnetjes) gaan zo stroef en er is geen enkele dynamiek tussen de acteurs. Een van de acteurs had nog een soort op-peptalk aan het eind wat in een goede film een traan had kunnen opleveren, maar kwam totaaaal niet uit de verf net zoals de rest van de film. Meer woorden wil ik er niet vuil aan maken.
Ik ben blij dat ik tussen de Lama's heb kunnen kijken zodat ik me nog een beetje heb kunnen vermaken.

IMDB cijfer: 6
Mijn cijfer: 2
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:18:44 #91
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29862076
Nuovo Cinema Paradiso

Een ode aan film.
Als filmliefhebber is dit een geweldige film om te kijken. En door de vele films die lansgkomen, in beeld of geluid, en zien hoe het publiek er helemaal weg van is. Film kijken is een passie en dat wordt hier prachtig getoond. Ow, en dat einde. Je zou het keer op keer op keer kunnen bekijken.
Maar naast deze liefde voor film die wordt getoond is er de ook zo mooie vriendschap tussen jochie en vaderfiguur. Wat een genot om naar te kijken zeg. Het kereltje is helemaal goed bezig. Zo'n mooie relatie tussen die twee!
Ook het feit dat de film op herinneringen speelt geeft de film net even dat extra's mee. Ow, en Morricone does it again!

The Princess Bride

Wel aardig. Alleen niet voor mij. Dit is echt meer een film voor kinderen vind ik toch. Het komt op mij in ieder geval allemaal erg kinderachtig, saai en langzaam over.

Ronin

Goede degelijke actiefilm. Ze hebben een aardige groep acteurs bij elkaar weten te sprokkelen en die doen allemaal hun best er wat van te maken. Het is allemaal niet hoogstaand, afgezien van de geweldige carchases. Wow! Gaaf gefilmd en uitgevoerd hoor! Alleen daarvoor zou ik de film nog wel een paar keertjes zien. De rest is allemaal net iets te simpel.

Omohide poro poro (Memories of Teardrops)

Prachtig weer hoor. Waar Miyazaki meer de magische kant opzoekt, houdt Takahata het toch een stuk realistischer, en daar is helemaal niks mis mee. Er wordt een mooi verhaal verteld over het terugblikken op je jeugd en er komen momenten voorbij die wel allemaal wel hebben meegemaakt. Het is een erg herkenbare film die erg mooi is opgezet, getekend en uitgewerkt. Prachtige muziek ook weer, alleen deze keer, heel opvallend, niet van Hisaishi.
pi_29862477
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:25 schreef Hare het volgende:

[..]

En om het nog gekker te maken:

http://www.dvdpricecheck.(...)9feb41daa0d895457307

Tientallen winkels die een versie te koop hebben staan die jij zoekt
Hij zoekt een versie in het Cantonees met Engelse subs, de meesten op die lijst hebben Engelse "Dubs" ipv subs, toch?

Regio 1 en 2's namelijk.
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:23:43 #93
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29863130
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:44 schreef milagro het volgende:

[..]

Hij zoekt een versie in het Cantonees met Engelse subs, de meesten op die lijst hebben Engelse "Dubs" ipv subs, toch?

Regio 1 en 2's namelijk.

Ik moet soms toch echt eens leren lezen...
pi_29863240
NUDE PER L'ASSASSINO

STRIP NUDE FOR YOUR KILLER

Precies wat de titel aangeeft, iedereen gaat naakt om vermoord te worden en dat is met deze cast een goede zet. Edwige Feneche is weer verrukkelijk en het bloot is vrij constant aanwezig

Lekkere giallo en wat is het toch een tof genre

Ik kijk daarom ook zeker uit naar de onderstaande dvdrelease

maandag 22 augustus 2005 @ 15:00:40 #95
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29865536
Gisteravond nog gezien:
Jurassic Park III
Ongeveer alle cliches die in een (zogenaamd) drama aandoende gedeeltes van een film kunt stoppen kwamen hier voorbij. Zo voorspelbaar als maar kan zijn, maar toch redelijk vermakelijk. Het acteerwerk is erg matig, en dat had ik toch niet verwacht van met name William H. Macy. Leek ook net alsof de effecten slechter waren dan in deel 1.
Hopen dat er geen 4e deel komt, want na dit derde deel was de koek ook echt op

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
pi_29865566
DAY OF THE DEAD 2: CONTAGIUM

Een prequel op DAY OF THE DEAD wat ook best nog wel eens een sequel zou kunnen zijn op NOTLD, maar absoluut niet te vergelijken met die meesterwerken.

De bedoeling van deze film is heel duidelijk een postmodern zombiefilm te zijn en dat spreekt me niet zo aan SHATTERDEAD vond ik daarom ook niet goed en voor LES REVENANTS moet ik zelfs nog moed verzamelen om hem af te kijken

Deze film bevat acteurs die geen hersendode zombies kunnen spelen

FOK!fossiel maandag 22 augustus 2005 @ 17:58:15 #98
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_29868040
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:00 schreef Timo20 het volgende:
Gisteravond nog gezien:
Jurassic Park III
Ah, Jurassic Park 3. Die kan bij mij bij het rijtje Flight of the Phoenix, Vertical Limit en The Last Patrol. Oftewel: bagger ten top. Hoewel JP3 de minst slechte is van het rijtje, maar wat heb ik me lopen opvreten bij JP3 zeg...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_29868844
Top Secret! (1984)
Zucker/Abrahams/Zucker film over een rock en roll zanger (gespeeld door Val Kilmer), die op zijn toernee door Oost-Duitsland in aanraking komt met het verzet. Het is dan ook voornamelijk een parodie op films over het verzet en spionage. Er zitten een aantal leuke momenten in, maar het niveau van Airplane! en Kentucky Fried Movie wordt imo niet gehaald.

cijfer: 6, IMDB: 6,8
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:59:44 #100
12221 Tijn