Nuovo Cinema ParadisoEen ode aan film.
Als filmliefhebber is dit een geweldige film om te kijken. En door de vele films die lansgkomen, in beeld of geluid, en zien hoe het publiek er helemaal weg van is. Film kijken is een passie en dat wordt hier prachtig getoond. Ow, en dat einde. Je zou het keer op keer op keer kunnen bekijken.
Maar naast deze liefde voor film die wordt getoond is er de ook zo mooie vriendschap tussen jochie en vaderfiguur. Wat een genot om naar te kijken zeg. Het kereltje is helemaal goed bezig. Zo'n mooie relatie tussen die twee!
Ook het feit dat de film op herinneringen speelt geeft de film net even dat extra's mee. Ow, en Morricone does it again!
The Princess BrideWel aardig. Alleen niet voor mij. Dit is echt meer een film voor kinderen vind ik toch. Het komt op mij in ieder geval allemaal erg kinderachtig, saai en langzaam over.
RoninGoede degelijke actiefilm. Ze hebben een aardige groep acteurs bij elkaar weten te sprokkelen en die doen allemaal hun best er wat van te maken. Het is allemaal niet hoogstaand, afgezien van de geweldige carchases. Wow! Gaaf gefilmd en uitgevoerd hoor! Alleen daarvoor zou ik de film nog wel een paar keertjes zien. De rest is allemaal net iets te simpel.
Omohide poro poro (Memories of Teardrops)Prachtig weer hoor. Waar Miyazaki meer de magische kant opzoekt, houdt Takahata het toch een stuk realistischer, en daar is helemaal niks mis mee. Er wordt een mooi verhaal verteld over het terugblikken op je jeugd en er komen momenten voorbij die wel allemaal wel hebben meegemaakt. Het is een erg herkenbare film die erg mooi is opgezet, getekend en uitgewerkt. Prachtige muziek ook weer, alleen deze keer, heel opvallend, niet van Hisaishi.